Connect with us
Publicitate

Actualitate

CARDUL de SĂNĂTATE, obligatoriu, din 1 MAI. EXCEPŢII şi cum dovedeşti calitatea de asigurat. Situaţia din ALBA

Publicat

card sanatate Guvernul a stabilit, miercuri, că asiguraţii vor putea utiliza cardul naţional de asigurări sociale de sănătate de la 1 februarie 2015, la medicii de familie, în spitale și în farmacii. Va funcţiona paralel cu sistemul actual, însă din 1 mai devine unicul instrument de validare a serviciilor medicale. Dacă asiguraţii refuză primirea cardului din diferite motive, aceştia pot dovedi calitatea de asigurat prin adeverinţă valabilă trei luni de la Casa de Asigurări de Sănătate. Cei care nu au primit cardurile încă se pot adresa Casei sau medicilor de familie.

Guvernul a aprobat miercuri o hotărâre care modifică normele de aplicare privind cardul național de asigurări sociale de sănătate.

Pentru o perioadă de trei luni, respectiv între 1 februarie şi 30 aprilie, cardul de sănătate va putea fi utilizat în paralel cu sistemul actual, urmând ca începând cu 1 mai utilizarea acestui document în sistemul de asigurări sociale de sănătate să devină unicul instrument de validare a serviciilor medicale.

Potrivit actului normativ, serviciile medicale pentru situaţiile de urgenţă medico-chirurgicală se acordă în condiţiile actelor normative în vigoare, fără a fi necesar cardul național de asigurări sociale de sănătate.

Cardul va fi folosit și de către furnizorii de servicii medicale, medicamente sau dispozitive medicale.

Persoanele care vor împlini vârsta de 18 ani după 1.02.2015 sau dobândesc calitatea de asigurat prin plata contribuției ulterior acestei date şi, ca urmare, nu li s-a emis încă un card național de sănătate, vor face dovada calităţii de asigurat în baza unei adeverinţe de asigurat eliberată de casa de asigurări de sănătate. Această adeverinţă este valabilă până la data la care asiguratul intră în posesia cardului, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data emiterii acestuia.

Persoanele care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă primirea cardului național, vor depune o declaraţie pe proprie răspundere în acest sens la casa de asigurări de sănătate la care sunt luate în evidenţă, însoţită de cardul național, în situaţia în care acesta a fost distribuit. Aceste persoane vor face dovada calităţii de asigurat pe baza adeverinţei de asigurat, având o valabilitate de trei luni, eliberată la solicitarea asiguratului de către casa de asigurări de sănătate la care este luat în evidenţă.

Cardurile naţionale de sănătate nedistribuite şi predate de către operatorul de servicii poştale la casele de asigurări de sănătate urmează a fi distribuite asiguraţilor de către casele de asigurări de sănătate, fie prin prezentarea acestora la sediul casei de asigurări de sănătate la care este luat în evidenţă asiguratul, fie prin intermediul medicilor de familie, cu ocazia primei prezentări în vederea acordării unui serviciu medical.

În ceea ce priveşte situaţia distribuirii cardurilor de către Casa de Asigurări de Sănătate Alba, din cele 14.014 de carduri primite retur după finalizarea distribuirii din Poşta Română, au fost predate beneficiarilor un număr de 9.165, până în 28 ianuarie 2015.

Acestea au fost distribuite fie prin intermediul medicilor de familie care au fost de acord cu această operaţiune, fie la ghişeele CJAS.

Citeşte şi CARDUL de SĂNĂTATE: În ALBA, Poşta Română a distribuit peste 230.000 de carduri, iar 14.000 au ajuns la CJAS. Cum procedează cei care nu le-au primit încă

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. C-tin

    sâmbătă, 14.03.2015 at 21:43

    DA !!! De la 1 MAI 2015 există și o ALTERNATIVĂ la acest card. Cei care refuză cardul din varii motive, pot opta pentru ADEVERINȚA valabila 3 luni. Este stipulată in proiectul de Hotărâre de Guvern de modificare a Hotărârii de Guvern nr. 900/2012.
    Conform prevederilor, aceste persoane (care refuză cardul) fac dovada calităţii de asigurat pe baza adeverinţei de asigurat cu o valabilitate de 3 luni, eliberată la solicitarea asiguratului de către casa de asigurări de sănătate la care este luat în evidenţă. Adeverinţa de asigurat cu o valabilitate de 3 luni se eliberează asiguratului pe baza unei cereri adresate casei de asigurări de sănătate la care acesta este luat în evidenţă. Cererea, pentru prima solicitare de eliberare a adeverinţei, va fi însoţită de declaraţia pe propria răspundere privind refuzul cardului, precum şi de cardul naţional, în situaţia în care acesta a fost distribuit.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate