Administrație
Maşinile staţionate ilegal la Alba Iulia ar putea fi ridicate de pe spaţiul public, din octombrie
Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au dat detalii despre situaţia parcărilor din municipiu. Potrivit acestora, cel târziu în octombrie ar putea fi aplicată procedura de ridicare a maşinilor parcate ilegal pe spaţiile publice. De asemenea, în contextul protocoalelor semnate cu firme pentru Smart City Alba Iulia 2018, s-ar putea implementa un sistem de plată pentru locurile de parcare publice.
Citește și Primăria Alba Iulia a semnat CONTRACTUL pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal. Vezi care sunt TARIFELE
Problema gestionării şi organizării locurilor de parcare a devenit un subiect important de discuţii în comunitatea locală şi la Alba Iulia, având în vedere că numărul maşinilor a crescut, iar aglomeraţia în oraş creşte considerabil, în special în perioada desfăşurării evenimentelor organizate în oraş şi nu numai. Dacă până acum au fost promovate diferite idei şi proiecte care deocamdată nu au şanse de aplicare în viitorul apropiat, altele par să fie implementate încă din această toamnă.
Este vorba despre ridicarea maşinilor parcate neregulamentar pe spaţiul public, procedură pentru care regulamentul a fost aprobat de Consiliul Local.
“Avem teren pentru depozitarea maşinilor, îngrădit, avem casierii, lipseşte însă firma care să preia acest serviciu, care să aibă utilajul de ridicare. Procedura de achiziţie este pe SEAP, aşteptăm ofertele şi probabil cel târziu în octombrie va fie încheiată”, a spus viceprimarul Gabriel Pleşa, pentru Alba24.
Viceprimarul a precizat că maşinile vor fi ridicate de pe spaţiul public, la Alba Iulia, fără blocarea în prealabil a roţilor acestora. Autovehiculele găsite staţionate neregulamentar vor fi fotografiate anterior ridicării, iar firma care se va ocupa de preluarea acestora şi transportarea la spaţiul de depozitare va răspunde pentru eventuale avarieri în acest timp.
“Prin implementarea acestui sistem, vom rezolva şi problema rablelor depozitate pe spaţiul public”, a menţionat Pleşa.
Spațiul propus pentru depozitarea autovehiculelor ridicate se află pe strada Livezii, nr. 35A, în spatele Alba Mall şi are aproximativ 500 mp.
Citeşte şi Maşinile parcate neregulamentar în Alba Iulia vor fi RIDICATE. Unde vor fi depozitate și care sunt tarifele de recuperare
Încă de la sfârşitul anului trecut, Guvernul a reglementat modalitatea de ridicarea vehiculului, precizând că reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care polițistul rutier o poate dispune în una din situațiile prevăzute de art. 143 din Regulament, când vehiculul staționează neregulamentar pe partea carosabilă, respectiv:
– în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
– în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația „Staționarea interzisă” și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;
– pe drumurile publice cu o lățime mai mică de 6m;
– în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;
– în pante și în rampe;
– în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația „Staționare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul ”Zonă de staționare cu durata limitată” peste durata stabilită.
Măsura nu va fi dispusă sau, dacă a fost dispusă, executarea ei va înceta dacă în vehicul este vizibilă prezența unor persoane. Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situația în care prezența unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative.
De asemenea, aplicarea măsurii nu se justifică în situația unui vehicul care realizează acțiuni de intervenție sau misiuni care au caracter de urgență.
Dispoziția de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informații relevante care pot proba prezența vehiculului în locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicării măsurii, dar și starea vehiculului înainte de ridicarea acestuia.
Actul normativ stabilește explicit operațiunile și regulile măsurii tehnico-administrative:
– transportul la locul de depozitare se realizează în condiții care exclud deplasarea pe propriile roți a vehiculului ridicat;
– transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operațiunii de ridicare;
– depozitarea se face numai în spații corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administrația publică locală;
– pe perioada depozitării, vehiculele ridicate se află în paza administratorului drumului public sau, după caz, a administrației publice locale;
– administratorul drumului public sau, după caz, administrația publică locală răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuării operațiunilor de ridicare, transport și depozitare.
Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operațiunii/operațiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea sau deținerea legală a acestuia.
Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spațiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.
Citeşte Noi proceduri pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar. Ce a stabilit Guvernul
Parcări cu taxă, plătită prin SMS, la Alba Iulia
Viceprimarul Gabriel Pleşa a mai avansat ideea aplicării sistemului de plată pentru parcările publice din municipiu. Spune că sunt cam 3000 de astfel de locuri de parcare ce acum nu aduc niciun beneficiu, adică bani la vistieria primăriei.
“Am semnat peste 50 de contracte pe Smart City, vreo două sau trei firme au propuneri în acest sens. Este vorba despre parcări cu plată prin SMS, de pe telefonul mobil. Sperăm ca anul acesta să avem ceva concret, apoi ne ocupăm de partea legală, adică regulamentul şi aprobările în Consiliul Local. La anul avem Centenarul, ar fi extraordinar să avem un sistem de parcare elegant. Eu, personal, mi-aş dori să fie implementat cât mai repede”, a declarat Gabriel Pleşa pentru Alba24.ro.
Se referă la un sistem de plată pentru parcările publice din oraş, prin care şoferul să achite un tarif prin SMS, iar contravaloarea să îi apară ulterior pe factura la mobil, astfel încât să nu mai fie nevoie să caute mărunţiş pentru eventuale aparate de eliberare a tichetelor de parcare. A amintit că una dintre firmele care a încheiat protocol cu Primăria pentru Smart City aplică acest sistem la Timişoara şi “funcţionează bine”.
Viceprimarul spune că în Alba Iulia sunt peste 3000 de parcări publice, restul de aproape 9000 fiind închiriate la proprietari de locuinţe.
“Controlul pentru plata acestor locuri de parcare (cele publice, vizate de taxare – n.r.) va fi destul de simplu. Poliţia Locală va avea acces la aplicaţie şi, de exemplu, de pe o tabletă, va putea vedea, pe numărul de înmatriculare a maşinii, dacă este plătit tariful şi pe ce perioadă”, a mai spus Pleşa.
Citeşte şi FOTO: Primăria Alba Iulia continuă să demoleze, în oraş, zeci de garaje construite fără autorizaţie. Face loc pentru parcări
Vezi şi Unde să nu vă (mai) lăsați mașina în Alba Iulia? Parcările ilegale vor fi monitorizate cu ajutorul unor senzori amplasați sub covorul asfaltic
Viceprimarul s-a referit şi la propunerea de modificare a Regulamentului de Organizare și Funcționare a parcărilor din Alba Iulia, care a fost în dezbatere publică. Primăria a propus ca parcările pe care proprietari de locuinţe plătesc abonament să fie folosite de orice cetățean în intervalul orar 8.00-16.00.
“Cei care nu deţin locuri de parcare sunt de acord, ceilalţi nu. Vom decide ce vom face, dacă modificăm programul 8-16 sau nu”, a spus Gabriel Pleşa.
Vezi şi Locurile de parcare dintre blocuri vor fi „la liber” până la ora 16.00. Dezbatere publică pentru modificarea regulamentului privind parcările din Alba Iulia
Citeşte şi Mai multe magazine, localuri, parcări şi locuri de joacă. Propuneri pentru dezvotare urbană pe cartiere, la Alba Iulia, până în 2023
Vezi şi Parcări puține și multe zone pietonale. Sfaturile unui arhitect celebru pentru ca Alba Iulia să devină un oraș atractiv pentru locuit
Citeşte şi Străzi cu sens unic, sistem integrat de piste de biciclete, sensuri giratorii şi parcări subterane la Alba Iulia. Detalii din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
albanezul
vineri, 15.09.2017 at 12:38
Ca de obicei,se aplica din nou sistemul de vest salbatic,trage apoi intreaba cine e! Faceti locuri de parcare ca sa nu mai fim OBLIBATI sa stationam in locuri nepermise.Carcotasilor le raspund anticipat,nu..nu am chef sa mi las masina la 3 km de locul unde am treaba,locuri de parcare sunt si acum dar datorita administatiei care inchide ochii,sunt ocupate zile sau ore la rand,in loc sa fie fluida eliberarea lor prin taxare la ora.Multumum ca ne taxati doar pe cei cu parcarile dintre blocuri,si aia numai in anumite zone.Apropo,ce se mai aude cu ideile alea ca sa fie libere parcarile inchiriate intre anumite ore?Iarasi vom afla dupa ce se aplica,cand vor incepe scandalurile?!