Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Străzi cu sens unic, sistem integrat de piste de biciclete, sensuri giratorii şi parcări subterane la Alba Iulia. Detalii din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă


Publicat

bulevardul transilvaniei, alba iuliaO parte a Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a municipiului Alba Iulia, ce intră în atenţia consilierilor locali, în şedinţa extraordinară din 18 august, este Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Acesta include atât proiecte aplicate deja, cât şi propuneri ce urmează să fie avute în vedere până în 2023.

Vezi şi Mai multe magazine, localuri, parcări şi locuri de joacă. Propuneri pentru dezvotare urbană pe cartiere, la Alba Iulia, până în 2023

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) reprezintă un document strategic care vizează satisfacerea nevoii de mobilitate urbană a oamenilor, în vederea îmbunătățirii calității vieții și a condițiilor de mediu, se arată în documentaţie.

Obiectivul PMUD Alba Iulia constă în analizarea stării actuale a municipiului din diferite perspective, în care infrastructura de transport reprezintă elementul angrenant în dezvoltarea unei localități și a unei regiuni. Planul vine în concordanță cu țintele planurilor de mobilitate, începând cu reducerea utilizării automobilelor personale în oraș, dezvoltarea transportului public și transportului alternativ, precum și optimizarea generală a mobilității în mediul urban. Proiectele propuse prin PMUD Alba Iulia vin ca obiective la nivel european, național, regional, județean și local. O cerință impusă prin agenda teritorială a UE stă la baza planului, aceasta fiind asigurarea egalității în accesul la infrastructură și cunoaștere a procesului de mobilitate durabilă. De asemenea, planul prevede promovarea unor proiecte inovative pentru e-mobilitate propuse de Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.

Integrarea locală cu master planul general de transport – Corelarea proiectelor locale cu proiectele naționale, pentru o mobilitate eficientă și durabilă. La capitolul promovarea transportului durabil și infrastructura modernă se menționează integrarea proiectelor locale în proiecte precum finalizarea coridoarelor dintre Sebeș și Turda, electrificarea liniilor CF Brasov – Alba Iulia pe ruta prin Făgăraș – Sibiu, eficientizarea serviciilor de transport din stația de tren Alba Iulia și eficientizarea transportului de mărfuri și călători pe ruta Alba Iulia – Dej.

Proiecte la nivel local – Printre proiectele propuse la nivel local se menționează lansarea de studii pentru refacerea peisagistică în toată zona metropolitană, precum și pentru modernizarea și extinderea rețelei de canalizare. Aici se menţionează modernizarea drumurilor din Micești, Bărăbanț, Oarda și Partoș, a străzilor din cartierul Meridian și strada Costache Negruzzi, precum și străzile din zona Dealul Furcilor, străzile Izvorului, Nicoale Labiș și Barbu Catargiu.

Proiectele de modernizare a străzilor includ și străzile Rojomal, Ștefan Luchian, Ion Andreescu, Biruinței, Busuiocului, Dumbrăviței, 9 Mai, Timotei Cipariu, Aurel Vlaicu, Toporașilor, Fântânele, Iederei, Ghioceilor, Salcâmului, Crișan, Cetății și Aron Pumnu, lucrările cuprinzând și refacerea rețelelor edilitare, realizarea de parcări și spații pentru biciclete.

Sensuri giratorii vor fi realizate în zonele Stadion, Gară și Cimitir (ultimul, deja în funcţiune). Siguranța și eficiența rutieră vor fi optimizate prin introducerea unui sistem de supraveghere video, cu amenajarea trecerilor de pietoni și implementarea unui sistem eficient de signalistică și orientare rutieră.

Odată cu implementarea sistemului integrat de semaforizare vor fi realizate și 7 noduri de transfer în zona intrărilor în oraș și va fi implementat un grafic de livrare a mărfurilor în zona istorică și centrală, precum și un program pentru serviciile de salubrizare a orașului. De asemenea, o serie de pasarele, poduri și pasaje vor fi construite peste Ampoi.

Străzi cu sens unic vor fi amenajate pe strada Marcus Aurelius, strada Dr. Ion Rațiu, strada Vânătorilor, strada Toporașilor, strada Timotei Cipariu, strada 9 Mai, strada Ion Agârbiceanuc strada Cloșca, strada Vasile Goldiș, strada Lalelelor, strada Henri Coandă, strada Doinei, strada Nicolae Bălcescu, strada Decebal, strada Octavian Goga, strada Mihai Viteazu, strada Basarabiei și Bd. Ferdinand I.

Transportul public va fi eficientizat prin introducerea unui sistem de mentenanță, monitorizare și gestionare a întregului sistem și achiziția de autobuze electrice pentru intrarea într-o nouă eră a vehiculelor de transport public din Alba Iulia. De asemenea, implementarea unui sistem electronic de afișare a informațiilor în stațiile rețelei de transport public este un proiect ce va crește accesibilitatea sistemului de transport public.

Sistemul integrat de piste pentru biciclete – Proiectul de amenajare a pistelor pentru bicicliști și zone de stocare în cadrul municipiului este integrat în masterplanul de amenajare a spațiilor verzi. Astfel, proiectul are în vedere realizarea unui sistem integrat de piste pentru bicicliști (în continuarea celor existente) pe următoarele artere de circulație: strada Take Ionescu, Bd. Încoronării, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Horea, Calea Moților (de la intersecția cu Bd. Republicii spre interiorul orașului) strada Marcus Aurelius, strada Nicolae Bălcescu, strada Decebal, strada Octavian Goga, strada Mihai Viteazu, Bd. Ferdinand I, strada București, strada Avram Iancu, strada Morii, strada Mărășești, Calea Ciugudului, strada Tudor Vladimirescu (de la intersecția cu Bd. Republicii spre interiorul orașului), strada Alexandru Ioan Cuza, Bd. Republicii, Bd. Revoluției 1989, strada Colșca, strada Ion Agârbiceanu, strada Toporașilor, strada Constantin Noica, strada Nazareth Illit, strada Constantin Galeriu, strada Varese, strada Muncel, strada Bayonne, strada Mureșului (Bărăbanț), strada Vasile Goldiș, strada Aurel Vlad, strada Lăcrănjan, Strada Izvorului, strada Brândușei și strada Carpenului (Pâclișa).

De asemenea, se are în vedere realizarea unui sistem bike-sharing, a unui sistem de mentenanță, monitorizare și gestionare a sistemului integrat de piste pentru bicicliști și a unui plan de reamenajare a spațiilor verzi și trama pietonală pe traseele pistelor pentru bicicliști.

Realizarea de parcări tip park&ride și park&bike – PMUD Alba Iulia prevede realizarea unei parcări subterane în cadrul proiectului de remodelare a spațiului din fața gării ce cuprinde și zona de autogară Alba Iulia. Parcări tip park&ride/bike vor fi realizate și în zonele Bd. Transilvaniei, I.C. Brătianu, calea Ciugudului, Alexandru Ioan Cuza, Calea Moților și în zona de acces pe autostrada Sebeș-Turda. De asemenea, se are în vedere realizarea de parcaje subterane sub terenurile libere din curțile școlilor și amenajarea suprateranului în concordanță cu funcțiunea de educație/învățământ. Pentru implementarea cu succes a conceptului este prevăzut și un proiect de informare și prezentare a conceptelor de Park & ride și Park & bike.

Zonele pietonale și stradale din municipiu vor fi remodelate complet, respectând normele de siguranță pentru implementarea de piste pentru biciclete și de zone pietonale sigure, interzicând accesul auto și parcările improvizate. Pentru parcarea vehiculelor vor fi implementate restricții în zona centrală și pe marile artere, precum și parcări cu tarife diferențiate în funcție de zonă. Se va implementa un sistem integrat de parcaje pentru rezidenți și turiști, interconectate la nivel zonal și local pentru asigurarea unui transfer facil în cele mai importante puncte de transport. Se va implementa un sistem integrat de piste de biciclete, interconectate la nivel zonal și local, precum și un sistem integrat de utilizare a spațiilor publice. Pentru transportul public se are în vedere reînnoirea parcului auto a Societății de Transport Public S.A. Alba Iulia și eficientizarea rutelor și traseelor trasportului public.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comments

  1. Tara lui Papura Voda

    luni, 14.08.2017 at 21:18

    Fiti seriosi…

  2. alcibiade

    marți, 15.08.2017 at 09:19

    ar fi realizabile daca am aduce pe chinezi,altfel la criza de lucratori si legislatie coerenta -a se vedea piata agroalimentara din centru- o sa le terminam in 30 de ani adica de 5 ori mai mult timp

  3. albanezul

    marți, 15.08.2017 at 09:59

    star trek…episodul 1000…hahahahahha

  4. HOREA

    miercuri, 16.08.2017 at 10:21

    Asta e un plan maximal pentru urmatorii 10 ani sau ce !?? Praf in ochi !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO: Premierul Florin Cîțu nu a putut numi nici un proiect concret, finanțat în Alba prin PNRR. S-a încurcat în explicații

Publicat

Premierul Florin Cîțu, aflat joi la Alba Iulia, nu a putut numi în mod concret nici o investiție finanțată în județul Alba prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Întrebat de reporterul Alba24, în timpul conferinței de presă desfășurate la un hotel din Cetatea Alba Carolina, acesta s-a încurcat în explicații. 

„Județul Alba … și aici, iarăși, ne concentrăm doar pe un … o componentă a proiectelor. Prin județul Alba trec mai multe. Pe partea de infrastructură feroviară vom avea în județul Alba.

Dar trebuie să ne gândim că și spitale, și sunt mai multe lucruri care vor fi la nivel național și toate județele vor avea acest lucru” a spus Cîțu.

”Toate UAT-urile din județul Alba vor avea acces la Fondul de Dezvoltare, care a fi în PNRR și are 2 miliarde de euro. Toate UAT-urile din județ au acces. Eu zic să ne uităm la investiții, nu doar la PNRR. România se dezvoltă prin PNRR, prin fonduri europene și bani de la buget. Toate acestea sunt legate.

Unele investiții intră în PNRR pentru că sunt mature și au o componentă verde și digitală și se pliază pe aceste caracteristici. Altele pot merge prin fonduri europene, infrastructură mare, de exemplu, va merge în PNRR și ce nu se poate în PNRR va merge în fonduri europene.

Iar pentru comune, care nu merg nici pe PNRR și nici pe fonduri europene, de la buget” a spus Cîțu.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO EXCLUSIV: Mircea Hava critică în termeni extrem de duri administrația municipiului Alba Iulia: Lipsă crasă de competență

Publicat

Fostul primar al municipiului Alba Iulia, Mircea Hava a criticat în termeni extrem de duri actuala conducere a orașului, inclusiv pe actualul primar Gabriel Pleșa. ”Lipsă crasă de competență” a fost una dintre expresiile folosite de Mircea Hava pentru descrie actuala administrație. 

Mai mult de atât, actualul europarlamentar a invocat și habarnismul în ceea ce înseamnă actuala conducere. De asemenea nu a uitat nici de plecarea din PNL a lui Gabriel Pleșa și că acesta a fost viceprimar în ultimul său mandat de primar, și a precizat că îl deranjează pentru că nu și-a dat seama ce a ”crescut în primărie timp de șase ani”.

Declarațiile fostului primar Hava au fost făcute la întrebările reporterului alba24.ro, în timpul vizitei premierului Cîțu de joi, 17 iunie, la Alba Iulia.

Problema gunoaielor – ”Lipsă crasă de competență”

Întrebat de reporterul alba24.ro cum vede actuala conducere și organizare a municipiului Alba Iulia, Mircea Hava a adus o serie de critici dure. De asemenea nu a trecut cu vederea nici problema gunoaielor care a afectat municipiul în ultima lună și care încă își face simțită prezența.

„Dacă nu mi-ar păsa nu aș mai veni acasă, dar îmi pasă foarte mult și mă gândesc ce să fac. Mă deranjează extraordinar de mult.

Mă deranjează pentru că nu mi-am dat seama ce am crescut acolo în primărie 6 ani.

Nu poți să vii să te lauzi cu ce ți-au lăsat alții, să faci poze și să dai filmulețe când astăzi, trebuia să se lucreze pe străzi. (n.r. se referă la video-urile postate de reprezentații primăriei, clipuri care prezintă cum vor arăta principalele străzi din Alba Iulia după ce vor fi modernizate, dar momentan proiectul stagnează).

Vezi și VIDEO: Plimbare virtuală pe șapte străzi din Alba Iulia. Cum va fi reorganizat traficul în centrul municipiului

La problema gunoaielor nu trebuie să găsim vinovați. Problema gunoaielor este datorită unei lipse crase de competență și datorită faptului că nu știi ce să faci”, a precizat Mircea Hava.

”Existau soluții”

Întrebat de reporterul alba24.ro cum ar fi manageriat problema gunoaielor, acesta a declarat scurt că: ”existau soluții”.

”Așa cum le-am manageriat și pe celelalte, pentru că totul este o legătură între oameni, nu relații, o legătură corectă între oameni.

Gunoaiele se puteau depozita undeva, se puteau face lucrurile… Nu aș fi stopat investiția cu acele gropi, pentru că nu erau gropile ascunse…acolo se depozita selectiv.

Lucrurile trebuie să te gândești din timp să le faci, nu să tot vorbești”.

Mai mult de atât, întrebat de reporterul alba24.ro, dacă crede că în Alba Iulia va funcționa colectarea selectivă, fostul primar Mircea Hava a mai declarat: ”Țin minte când am început, acum 20, 30 de ani, când toată lumea spunea că nu o să fie nimic, că toată lumea arunca peste tot.

Uite că oamenii s-au obișnuit foarte repede să fie curat și bine, așa va fi și aici. Nu va merge sută la sută, nicăieri în lume, dar va merge bine, depinde de noi ca și cu vaccinarea”, a mai precizat acesta.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Plimbare virtuală pe șapte străzi din Alba Iulia. Cum va fi reorganizat traficul în centrul municipiului

Publicat

Un nou clip care prezintă schimbările propuse în Alba Iulia prin proiectele de mobilitate a fost publicat joi, de reprezentanții administrației locale, pe pagina de Facebook a instiuției. Simularea 3D prezintă cum vor arăta străzile Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand, I.C. Brătianu, Ardealului, b-dul Tudor Vladimirescu, Turnătoriei și Cabanei după finalizarea amplelor intervenții propuse prin proiectul Mobilitate – Lot 1, derulat de Primăria Alba Iulia.

Cele șapte străzi vor fi modificate radical în privinţa transportului rutier, a circulaţiei pietonilor şi bicicliştilor după nevoile din prezent. Valoarea proiectului este de 16,3 milioane de euro.

Vezi și VIDEO: Plimbare virtuală pe principalele străzi din Alba Iulia. Cum va arăta orașul după mega-proiectele de mobilitate urbană

Reamintim faptul că în urmă cu câteva zile, reprezentanții Primăriei Alba Iulia au prezentat cum vor arăta trei dintre bulevardele orașului (Încoronării, Revoluției 1989 și Republicii), alături de alte cinci străzi, ce vor fi modificate radical în privința transportului rutier, dar și a circulației pietonilor și bicicliștilor, în cadrul proiectului Mobilitate – lot 2.

Este vorba, printre altele, despre reproiectarea spațiilor rutiere și a trotuarelor și reconstrucția lor completă, și utilizarea lor ulterioară folosind tehnologia.

Proiectul prevede monitorizarea contravențiilor rutiere (trecerea pe culoarea roșie a semaforului sau accesarea benzilor dedicate transportului public urban), introducerea unui sistem de management al traficului asistat de computer și a unui sistem de bike-sharing cu 240 de biciclete electrice,12 stații de închiriere și realizarea unor stații de încărcare a autovehiculelor electrice.

De asemenea, datele de trafic colectate vor fi adaptate în timp real la nivel de intersecție și vor fi calculați automat timpii de ciclu ai semaforizărilor.

În același timp însă, proiectul prevede și eliminarea a peste 150 de locuri de parcare, insuficiente în prezent, în zona cartierelor de locuit.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ce este o vitrină frigorifică? Este aceasta utilă doar într-un spațiu comercial sau poate fi utilizată și în locuință? (P)

Publicat

La fel ca un frigider, o vitrină frigorifică are scopul de a menține alimentele reci, însă nu are puterea de a le conserva pentru cât mai mult timp, la fel ca un frigider. În cazul comerțului de alimente, păstrarea la rece a anumitor produse este obligatorie, deci o vitrină frigorifică este esențială. În acest fel, nu numai că alimentele vor fi bine păstrate, dar nici nu vor fi ascunse de ochii clienților.

Vintrinele frigorifice sunt utilizate în magazine, supermarket-uri, cofetării, restaurante, baruri și în alte locații în care se consumă alimente sau băuturi. În cazul acestor afaceri, este foarte important ca proprietarii să investească într-o vitrină frigorifică de calitate, care să funcționeze la cel mai înalt nivel. Trebuie să fie suficient de puternică pentru a răci produsele, dar să aibă și un design ce le pune într-o lumină bună.

Din punct de vedere al funcționării, o vitrina frigorifica poate fi cu convecție sau cu ventilare forțată. Diferența dintre acestea constă în modul în care aerul rece este emis, iar acest detaliu determină măsura în care aerul uscat va afecta produsele.

Vitrina frigorifică cu ventilare forțată se face cu ajutorul unor ventilatoare menite să răspândească aerul rece printre produse. În acest fel, aerul cald este eliminat și este înlocuit cu aer rece, iar produsele sunt păstrate în condiții optime. Cu toate acestea, nu este potrivită pentru păstrarea alimentelor neabalate pentru că le usucă. Acest tip de vitrină frigorifică este perfectă pentru alimente ambalate sau pentru alimente care se vând rapid.

Vitrina frigorifică cu convecție naturală funcționează cu ajutorul unui evaporator care face ca aerul cald să se ridice din vitrină și distribuie, în același timp, aer rece peste produse. Acest tip de vitrină frigorifică nu usucă alimentele și puteți stoca lactate, pește, carne și mezeluri, dar chiar și legume.

Modelele de vitrine frigorifice sunt foarte diverse. Putem întâlni vitrine frigorifice verticale, orizontale, mini, simple sau duble, cu rafturi sau cu compartimente. Modelul trebuie ales în funcție de nevoile pe care le aveți și de spațiul de care dispuneți, dar și de cantitatea de produse pe care trebuie să o expuneți.

O vitrină frigorifică poate veni cu multiple accesorii și poate avea diferse funcții în plus. Cea mai importantă este iluminarea interioară. Aceasta ajută la prezentarea produselor. Este dovedit că vitrinele frigorifice bine iluminate atrag mai mulți clienți. De asemenea, o vitrină frigorifică trebuie să aibă un termostat pentru a controla temperatura în funcție de produsele pe care le ai expuse în vitrină. Alte funcții precum decongelarea automată, evacuarea condensului, roți sau picioare ajustabile, geamuri rabatabile sau suport pentru cântar sunt de mare ajutor.

O vitrină frigorifică, însă, nu este destinată doar utilizării în spații comerciale. Există modele de vitrine frigorifice foarte elegante sau de dimensiuni reduse în care puteți pune la vedere sticle de vin sau tărie, apă sau chiar și alimente mai pretențioase. Dacă doriți să adăugați un plus de eleganță casei dumneavoastră și doriți să vă bucurați mereu de un vin la o temperatură optimă, cel mai bine este să investiți într-o vitrină frigorifică. Nu oricine se poate bucura de avantajul unui beci, iar nu toate vinurile pot fi păstrate la temperatura setată în frigider. De aceea, ai nevoie de o vitrină frigorifică pentru vinuri. Unele vitrine chiar au posibilitatea de a răci individual fiecare raft, în funcție de temperatura setată. Cu siguranță o vitrină frigorifică ar putea fi o atracție în casă și vă va pune colecția de vinuri în evidență într-un mod foarte elegant, dar modern.

Indiferent dacă sunteți în căutarea unei vitrine frigorifice pentru afacerea dumneavoastră sau pur și simplu căutați o mică vitrină frigorifică pentru acasă, puteți să urmați sfaturile de mai sus în ambele cazuri. O vitrină frigorifică poate fi o investiție mare și de durată, deci trebuie să acordați atenție tuturor detaliilor pentru a alege una potrivită nevoilor dumneavostră.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate