Connect with us
Publicitate

Administrație

Străzi cu sens unic, sistem integrat de piste de biciclete, sensuri giratorii şi parcări subterane la Alba Iulia. Detalii din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă

Publicat

bulevardul transilvaniei, alba iulia O parte a Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a municipiului Alba Iulia, ce intră în atenţia consilierilor locali, în şedinţa extraordinară din 18 august, este Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Acesta include atât proiecte aplicate deja, cât şi propuneri ce urmează să fie avute în vedere până în 2023.

Vezi şi Mai multe magazine, localuri, parcări şi locuri de joacă. Propuneri pentru dezvotare urbană pe cartiere, la Alba Iulia, până în 2023

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) reprezintă un document strategic care vizează satisfacerea nevoii de mobilitate urbană a oamenilor, în vederea îmbunătățirii calității vieții și a condițiilor de mediu, se arată în documentaţie.

Obiectivul PMUD Alba Iulia constă în analizarea stării actuale a municipiului din diferite perspective, în care infrastructura de transport reprezintă elementul angrenant în dezvoltarea unei localități și a unei regiuni. Planul vine în concordanță cu țintele planurilor de mobilitate, începând cu reducerea utilizării automobilelor personale în oraș, dezvoltarea transportului public și transportului alternativ, precum și optimizarea generală a mobilității în mediul urban. Proiectele propuse prin PMUD Alba Iulia vin ca obiective la nivel european, național, regional, județean și local. O cerință impusă prin agenda teritorială a UE stă la baza planului, aceasta fiind asigurarea egalității în accesul la infrastructură și cunoaștere a procesului de mobilitate durabilă. De asemenea, planul prevede promovarea unor proiecte inovative pentru e-mobilitate propuse de Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.

Integrarea locală cu master planul general de transport – Corelarea proiectelor locale cu proiectele naționale, pentru o mobilitate eficientă și durabilă. La capitolul promovarea transportului durabil și infrastructura modernă se menționează integrarea proiectelor locale în proiecte precum finalizarea coridoarelor dintre Sebeș și Turda, electrificarea liniilor CF Brasov – Alba Iulia pe ruta prin Făgăraș – Sibiu, eficientizarea serviciilor de transport din stația de tren Alba Iulia și eficientizarea transportului de mărfuri și călători pe ruta Alba Iulia – Dej.

Proiecte la nivel local – Printre proiectele propuse la nivel local se menționează lansarea de studii pentru refacerea peisagistică în toată zona metropolitană, precum și pentru modernizarea și extinderea rețelei de canalizare. Aici se menţionează modernizarea drumurilor din Micești, Bărăbanț, Oarda și Partoș, a străzilor din cartierul Meridian și strada Costache Negruzzi, precum și străzile din zona Dealul Furcilor, străzile Izvorului, Nicoale Labiș și Barbu Catargiu.

Proiectele de modernizare a străzilor includ și străzile Rojomal, Ștefan Luchian, Ion Andreescu, Biruinței, Busuiocului, Dumbrăviței, 9 Mai, Timotei Cipariu, Aurel Vlaicu, Toporașilor, Fântânele, Iederei, Ghioceilor, Salcâmului, Crișan, Cetății și Aron Pumnu, lucrările cuprinzând și refacerea rețelelor edilitare, realizarea de parcări și spații pentru biciclete.

Sensuri giratorii vor fi realizate în zonele Stadion, Gară și Cimitir (ultimul, deja în funcţiune). Siguranța și eficiența rutieră vor fi optimizate prin introducerea unui sistem de supraveghere video, cu amenajarea trecerilor de pietoni și implementarea unui sistem eficient de signalistică și orientare rutieră.

Odată cu implementarea sistemului integrat de semaforizare vor fi realizate și 7 noduri de transfer în zona intrărilor în oraș și va fi implementat un grafic de livrare a mărfurilor în zona istorică și centrală, precum și un program pentru serviciile de salubrizare a orașului. De asemenea, o serie de pasarele, poduri și pasaje vor fi construite peste Ampoi.

Străzi cu sens unic vor fi amenajate pe strada Marcus Aurelius, strada Dr. Ion Rațiu, strada Vânătorilor, strada Toporașilor, strada Timotei Cipariu, strada 9 Mai, strada Ion Agârbiceanuc strada Cloșca, strada Vasile Goldiș, strada Lalelelor, strada Henri Coandă, strada Doinei, strada Nicolae Bălcescu, strada Decebal, strada Octavian Goga, strada Mihai Viteazu, strada Basarabiei și Bd. Ferdinand I.

Transportul public va fi eficientizat prin introducerea unui sistem de mentenanță, monitorizare și gestionare a întregului sistem și achiziția de autobuze electrice pentru intrarea într-o nouă eră a vehiculelor de transport public din Alba Iulia. De asemenea, implementarea unui sistem electronic de afișare a informațiilor în stațiile rețelei de transport public este un proiect ce va crește accesibilitatea sistemului de transport public.

Sistemul integrat de piste pentru biciclete – Proiectul de amenajare a pistelor pentru bicicliști și zone de stocare în cadrul municipiului este integrat în masterplanul de amenajare a spațiilor verzi. Astfel, proiectul are în vedere realizarea unui sistem integrat de piste pentru bicicliști (în continuarea celor existente) pe următoarele artere de circulație: strada Take Ionescu, Bd. Încoronării, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Horea, Calea Moților (de la intersecția cu Bd. Republicii spre interiorul orașului) strada Marcus Aurelius, strada Nicolae Bălcescu, strada Decebal, strada Octavian Goga, strada Mihai Viteazu, Bd. Ferdinand I, strada București, strada Avram Iancu, strada Morii, strada Mărășești, Calea Ciugudului, strada Tudor Vladimirescu (de la intersecția cu Bd. Republicii spre interiorul orașului), strada Alexandru Ioan Cuza, Bd. Republicii, Bd. Revoluției 1989, strada Colșca, strada Ion Agârbiceanu, strada Toporașilor, strada Constantin Noica, strada Nazareth Illit, strada Constantin Galeriu, strada Varese, strada Muncel, strada Bayonne, strada Mureșului (Bărăbanț), strada Vasile Goldiș, strada Aurel Vlad, strada Lăcrănjan, Strada Izvorului, strada Brândușei și strada Carpenului (Pâclișa).

De asemenea, se are în vedere realizarea unui sistem bike-sharing, a unui sistem de mentenanță, monitorizare și gestionare a sistemului integrat de piste pentru bicicliști și a unui plan de reamenajare a spațiilor verzi și trama pietonală pe traseele pistelor pentru bicicliști.

Realizarea de parcări tip park&ride și park&bike – PMUD Alba Iulia prevede realizarea unei parcări subterane în cadrul proiectului de remodelare a spațiului din fața gării ce cuprinde și zona de autogară Alba Iulia. Parcări tip park&ride/bike vor fi realizate și în zonele Bd. Transilvaniei, I.C. Brătianu, calea Ciugudului, Alexandru Ioan Cuza, Calea Moților și în zona de acces pe autostrada Sebeș-Turda. De asemenea, se are în vedere realizarea de parcaje subterane sub terenurile libere din curțile școlilor și amenajarea suprateranului în concordanță cu funcțiunea de educație/învățământ. Pentru implementarea cu succes a conceptului este prevăzut și un proiect de informare și prezentare a conceptelor de Park & ride și Park & bike.

Zonele pietonale și stradale din municipiu vor fi remodelate complet, respectând normele de siguranță pentru implementarea de piste pentru biciclete și de zone pietonale sigure, interzicând accesul auto și parcările improvizate. Pentru parcarea vehiculelor vor fi implementate restricții în zona centrală și pe marile artere, precum și parcări cu tarife diferențiate în funcție de zonă. Se va implementa un sistem integrat de parcaje pentru rezidenți și turiști, interconectate la nivel zonal și local pentru asigurarea unui transfer facil în cele mai importante puncte de transport. Se va implementa un sistem integrat de piste de biciclete, interconectate la nivel zonal și local, precum și un sistem integrat de utilizare a spațiilor publice. Pentru transportul public se are în vedere reînnoirea parcului auto a Societății de Transport Public S.A. Alba Iulia și eficientizarea rutelor și traseelor trasportului public.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

4 Comentarii

4 Comentarii

  1. Tara lui Papura Voda

    luni, 14.08.2017 at 21:18

    Fiti seriosi…

  2. alcibiade

    marți, 15.08.2017 at 09:19

    ar fi realizabile daca am aduce pe chinezi,altfel la criza de lucratori si legislatie coerenta -a se vedea piata agroalimentara din centru- o sa le terminam in 30 de ani adica de 5 ori mai mult timp

  3. albanezul

    marți, 15.08.2017 at 09:59

    star trek…episodul 1000…hahahahahha

  4. HOREA

    miercuri, 16.08.2017 at 10:21

    Asta e un plan maximal pentru urmatorii 10 ani sau ce !?? Praf in ochi !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate