Eveniment
Oficial, de la CNADNR: Constructorul Autostrăzii Sibiu-Orăştie, obligat să demoleze şi să refacă tronsonul de 300 de metri cu fisuri
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) SA a făcut precizări oficiale, miercuri, referitoare la tronsonul cu fisuri între Cunţa şi Sălişte, pe lotul 3, închis circulaţiei pentru reparaţii. După apariţia în presă a informaţiilor potrivit cărora au fost găsite infiltraţii de apă la o adâncime între 8 şi 10 metri sub drumul fisurat, CNADR transmite că i-a impus constructorului Salini Impregilo să demoleze cei 200 – 300 m ai corpului de autostradă unde au apărut degradările și să-i refacă, în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.
Citeşte şi PROBLEME MARI pe AUTOSTRADĂ, între Cunţa şi Sălişte: Un tronson TREBUIE DEMOLAT. Apă la 10 metri sub carosabil
„Decizia demolării a fost luată pentru a identifica exact cauza apariției fisurii, mai ales având în vedere că antreprenorul a avut și calitatea de proiectant în cadrul contractului de lucrări. Lucrarea este încă în garanție și, astfel, valoarea de remediere a defectelor va fi suportată în totalitate de către antreprenor.
În ultima vreme, acest proiect atât de discutat a generat apariția în spaţiul public a numeroase idei, observații, comentarii și chiar acuze, toate îndreptăţite în mare parte, pentru că este vorba despre un proiect important, este vorba despre siguranţa cetăţeanului. Este un proiect început încă din 2011/2012. De-a lungul timpului am cerut respectarea acestuia conform contractului.
Asumarea realizării proiectului este însă a antreprenorului. CNADNR, beneficiar, a urmărit şi a sesizat de câte ori a fost nevoie apariţia unor eventuale erori. Chiar si în acest moment, noi, CNADNR, am ajuns până în punctul de a cere chiar demolarea unei porţiuni pentru a fi siguri că proiectul se va finaliza în condiţii de maximă siguranţă.
Sunt conştient de presiunea care există. Dar rezolvarea situaţiei actuale nu se poate face decât printr-o decizie drastică, potrivit standardelor de calitate şi siguranţă. Chiar dacă în timp au fost acumulate mai multe tensiuni, chiar dacă am vrea ca peste noapte să rezolvăm această problemă, CNADNR, în toate acţiunile pe care le desfăsoară în acest proiect, trebuie să respecte atât prevederile contractuale cât si legislaţia în vigoare”, a declarat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR SA.
În noiembrie 2014, printr-un comunicat de presă, CNADNR SA a informat opinia publică despre deschiderea traficului rutier pe autostrada Orăştie – Sibiu, în condiţii de siguranţă a circulaţiei, transmite compania.
La acel moment, CNADNR SA a subliniat faptul că nu s-a făcut recepţia lucrărilor. Din acelasi motiv, al perspectivei siguranţei circulaţiei, CNADNR SA nu a făcut recepţia lucrării.
CNADNR reaminteşte şi datele din comunicatul de presă din 26 noiembrie 2014:
„Precizăm că recepţia lucrărilor nu a fost efectuată si reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăstie – Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14.11.2014. Astfel, recepţia lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Orăstie – Sibiu va fi efectuată doar atunci când Antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum”.
În privinţa apariţiei unor fisuri la poziţia km 60+660 Calea 1 de pe Autostrada Orăstie – Sibiu, Lot 3, km 43+855 – km 65+965, compania precizează că investigaţiile au arătat că fisurile sunt de natură superficială şi nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii si siguranţa traficului rutier. Referitor la remedierea defectelor apărute atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât si în perioada de garanţie (4 ani), responsabilitatea revine în totalitate Antreprenorului conform prevederilor contractului “Proiectare si Execuţie Autostrada Orăstie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965”, potrivit sursei citate. În acest sens, menţionăm că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul si cheltuiala Antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru CNADNR SA.
În prezent se investighează cauzele care au determinat producerea acestor fisuri în vederea stabilirii măsurilor de remediere necesare. Antreprenorul si Consultantul aplică un program permanent de monitorizare zilnică, urmărind astfel evoluţia acestui fenomen în vederea remedierii defectelor constatate, se mai preciza în comunicat.
CNADNR subliniază că în ultima perioadă a solicitat, pe baza rapoartelor reprezentanţilor companiei, încă trei expertize de specialitate independente. Concluzia la care s-a ajuns confirmă nerespectarea proiectului tehnic aprobat și greșeli de execuție.
Prin urmare, “antreprenorului (Salini Impregilo) i s-a impus de către CNADNR SA să refacă cei 200 – 300 m ai corpului de autostradă unde au apărut degradările prin demolarea acestuia și refacerea corespunzătoare, în conformitate cu proiectul tehnic aprobat”.
Vezi şi Motivul pentru care tronsonul de AUTOSTRADĂ cuprins între Sibiu şi Orăştie a luat-o la vale: NU are fundație
Citeşte şi Cauzele degradărilor pe Autostrada Orăştie – Sibiu, din raportul tehnic. Precizări de la ministrul Transporturilor
Crăpăturile profunde apărute la kilometrul 60 nu sunt singurele probleme de calitate sesizate pe lotul 3 al autostrăzii.
Citeşte şi CNADNR: 300 de nereguli constatate pe autostrada Sibiu – Orăștie, între Săliște și Cunța. Constructorul, obligat să remedieze problemele
Reamintim că în 3 septembrie, CNADNR a anunțat închiderea circulației rutiere pe Autostrada A1, Orăștie — Sibiu începând din 7 septembrie, între Nod rutier Săliște (km 270+020) — Nod rutier Cunța (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii.
Atunci se preciza că perioada de închidere a circulației este de aproximativ o lună și jumătate, în funcție și de condițiile meteorologice. În noile condiţii, termenul ar putea fi altul.
Între timp, traficul rutier se desfăşoară pe DN 1, între localitățile Săliște și Cunța.
Reamintim că lotul 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu, între Cunţa (judeţul Alba) şi Sibiu a fost inaugurat în 14 noiembrie 2014, fără recepţia lucrărilor. La doar o săptămână, au apărut primele fisuri în carosabil. Atunci, CNADNR preciza că era vorba despre „fisuri superficiale”, care vor fi remediate pe banii constructorului. La nici un an de la inaugurarea „forţată” a celor 22 de kilometri de autostradă, traficul s-a închis total pe acest tronson, pentru remedierea lucrărilor. Reamintim că la evenimentul de deschidere a segmentului de autostradă, anul trecut, a participat şi premierul Victor Ponta, care „a dat o tură” cu autocarul.
Citeşte şi FOTO – VIDEO: S-a DESCHIS circulaţia pe AUTOSTRADĂ între Cunţa şi Sălişte, vineri, de la ora 15.30. Ponta a testat asfaltul cu autocarul
Citeşte şi FOTO-VIDEO| AUTOSTRADA Orăștie-Sibiu: INAUGURARE FORȚATĂ pentru tronsonul Cunța -Săliște înainte de turul doi al prezidențialelor
La momentul respectiv, la kilometrul 60, pe tronsonul Cunţa (judeţul Alba) – Sălişte (judeţul Sibiu), constructorii trebuiau să repare o crăpătură de aproximativ 10 metri lungime şi un centimetru lăţime.
Loturile 1, 2 şi 4 din Autostrada Sibiu-Orăştie au fost deschise traficului în decembrie 2013, lotul 3, de la Sălişte la Cunţa, rămânând însă în şantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fără TVA.
Lotul 3, construit de italienii de la Impregilo, are o lungime de 22 de kilometri, dintre care şase au fost afectaţi de alunecări de teren, în zona Aciliu. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.
Citeşte şi UPDATE AUTOSTRADA ORĂŞTIE – SIBIU: RESTRICŢII de circulaţie între Cunţa şi Sălişte. CNADNR ia măsuri urgente de reparaţii a carosabilului
Citeşte şi CNADNR, despre problemele de la Autostrada Sibiu-Orăştie, lot 3: Expertiză tehnică cu măsuri de intervenţie la viaductul Aciliu
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News