Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Restaurantele din Alba Iulia se ÎNCHID din nou. Noi restricții la Ciugud, Galda de Jos și Ighiu, stabilite de CJSU


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a adoptat miercuri o nouă hotărâre care vizează restricții pentru mai multe localități din județ, printre care și în Alba Iulia.

La Alba Iulia, acolo unde rata de infectare depășește 3 la mia de locuitori, restaurantele vor fi închise iar circulația după ora 11 interzisă, cu anumite excepții. 

UPDATE: Potrivit prevederilor publicate de CNSU, Alba Iulia se regăsește în scenariul roșu, cu incidența de 3,36 (peste 3 la mia de locuitori). În scenariul roșu, care presupune că incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, precum și pentru elevii claselor din învățământul primar.

Hotărârea nr 25 a CJSU Alba poate fi consultată AICI.

Prevederile Hotărârii:

La nivelul municipiului Alba Iulia și a comunei Ciugud, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 04.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23.00-05.00, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unității administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

(1) La nivelul comunei Ighiu, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 04.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul,
  • autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unității administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

La nivelul comunei Galda de Jos, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de sub 1,5 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 04.02.2021, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 19/27.01.2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, U.A.T.-urilor menționate la art. 1-3, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Simulare BACALAUREAT și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Când începe simularea probelor la examen în acest an. Calendar

Publicat

Sesiunile de simulare a probelor la examenul de Bacalaureat 2022, respectiv Evaluare Națională 2022 ar urma să se desfășoare în perioada martie-aprilie.

Simularea probelor la Bacalaureat 2022 se desfășoară în perioada 28-31 martie, iar cele pentru Evaluare Națională în 4-6 aprilie, potrivit unor surse citate de edupedu.ro.

Aceste testări ar urma să fie susținute cu prezență fizică.

Simulare BACALAUREAT 2022 – CALENDAR (provizoriu):

28 martie 2022 – Simulare proba E a) – Limba și literatura română

29 martie 2022 – Simulare proba E c) – Matematică sau Istorie

30 martie 2022 – Simulare proba E d) – disciplina la alegere a profilului și specializării

31 martie 2022 – Simulare proba E b) – Limba și literatura maternă

14 aprilie – afișarea rezultatelor

Vezi BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte pentru examenul de anul viitor, publicate de Ministerul Educației

Calendar BACALAUREAT 2022 (examen)

Sesiunea iunie – iulie 2022:

23 – 27 mai 2022 – Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

27 mai 2022 – Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

6 – 8 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

8 – 9 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

9 – 10 iunie 2022 – Evaluarea competențelor digitale – proba D

13 – 15 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

20 iunie 2022 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

21 iunie 2022 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

22 iunie 2022 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

23 iunie 2022 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

27 iunie 2022 – Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00—18:00

28 – 30 iunie 2022 – Rezolvarea contestațiilor

1 iulie 2022 – Afișarea rezultatelor finale

Simulare EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 – CALENDAR (provizoriu):

4 aprilie 2022 – Simulare proba Limba şi literatura română

5 aprilie 2022 – Simulare proba Matematică;

6 aprilie 2022 – Simulare proba Limba maternă;

14 aprilie 2022 – Afişarea rezultatelor

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Modele de subiecte pentru examenul de clasa a VIII-a, publicate de minister

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 (examen)

30 mai – 3 iunie 2022: Înscrierea la evaluarea națională

3 iunie 2022: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a

14 iunie 2022 Limba și literatura română — probă scrisă

16 iunie 2022 Matematica — probă scrisă

17 iunie 2022 Limba și literatura maternă — probă scrisă

23 iunie 2022 (până la ora 14.00): Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor

23 iunie 2022 (ora 16:00 – ora 19.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie 2022 (ora 8:00 – ora 12.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie – 29 iunie 2022: Soluționarea contestațiilor

30 iunie 2022: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Structura anului școlar 2021-2022 – Semestrul al II-lea (17 ianuarie 2022 – 10 iunie 2022)

Cursuri: luni, 17 ianuarie 2022 — joi, 14 aprilie 2022

Vacanță de primăvară: vineri, 15 aprilie 2022 — duminică, 1 mai 2022

Cursuri: luni, 2 mai 2022 — vineri, 10 iunie 2022

Vacanță de vară: sâmbătă, 11 iunie 2022 — data din septembrie 2022 la care încep cursurile anului școlar 2022—2023.

Anul școlar 2021 – 2022 a început la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri.

Cursurile anului școlar 2021 – 2022 au început la data de 13 septembrie 2021.

Prin excepție de la prevederile acestea, se stabilesc următoarele:

  • pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 27 mai 2022;
  • pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 3 iunie 2022
  • pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a), și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 1 iulie 2022.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OPC Alba, dat în judecată de supermarket-ul Penny: Amendă de 10.000 de lei contestată în instanță. Motivul procesului

Publicat

Reprezentații unui supermarket din Alba Iulia s-au trezit cu un control OPC, iar apoi cu o amendă de 10.000 de lei, pentru eticheta unui produs care se afla la vânzare. A fost vorba despre eticheta unei sticle de apă plată, pe care inspectorii OCP au clasat-o ca fiind practică înșelătoare. 

Este vorba despre magazinul Penny din Alba Iulia care în data de 6 iulie 2021 a fost controlat de OPC Alba, iar produsul pentru care magazinul a fost amendat este apa Aqua Carpatica. 

Conducerea lanțului de magazine nu a fost de acord cu amenda primită din simplul motiv că nu ei dețin produsul ci doar îl comercializează. Drept urmare au contestat amenda primită din partea inspectorilor OPC.

Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, iar o primă decizie a venit la sfârșitul anului 2021. În urma cu câteva zile, motivarea instanței a fost făcută public.

Ce s-a întâmplat

Potrivit motivării instanței, ”în fapt, la data de 06 iulie 2021, în baza unui control al CJPC Alba la punctul de lucru al subscrisei, magazinul Penny din Alba Iuliaa emis Procesul verbal sus indicat prin care petenta a fost sancționată contravențional cu amenda în cuantum de 10.000 lei (3.500 lei in 15 zile), fiind formulată și propunerea de emitere a unei decizii de încetare a practicilor comerciale înșelătoare solicitat.

Controlul a vizat produsele AOUA CARPATICA. Apa minerala plata kids si AQUA CARPATICA. Apa minerală plată 500 ml fiind constatate presupuse abateri de etichetare, respectiv înscrierea pe eticheta produselor a mențiunii ”microbiologic pura”.

De asemenea, comisarii ANPC au constatat faptul că mențiunea prezentă pe eticheta produsului ”microbiologic pură” reprezintă o practica comercială înșelătoare”, se arată în motivarea instanței.

Reprezentații market-ului au spus, în linii mari, că ei nu dețin marca respectivă și că scopul lor este acela de a pune produsul spre vânzare exact cum acesta vine de la producător. Automat nu se considera vinovați pentru că au pus produsul la vânzare.

În replică, reprezentații legali ai OPC Alba au spus că amenda a fost dată în baza legală.

Ce a decis instanța

”Distribuitorul nu i se pot imputa aspecte ce țin de strategia de marketing a producătorului, neavând nici în fapt și nici în drept prerogativa cenzurării modului de etichetare al produselor, în raport cu care nu deține calitatea de producător.

Obligația comerciantului de a se asigura că produsele oferite spre comercializare sunt sigure și respectă condițiile prescrise și declarate se referă la obligația acestuia de a verifica produsele comercializate pentru conformitate și că acestea respectă normele de siguranță.

Faptul că eticheta produselor Aqua Carpatica Kids și apă Aqua Carpatica 500 ml, au inscripționat pe ambalajul/pet produselor mențiunea „microbiologic pură”, caracteristică deținută atât de prezentele produse cât și de celelalte tipuri de ape minerale naturale de pe piață, care sunt pure din punct de vedere microbiologic, chiar dacă nu au înscrisă această mențiune pe ambalajul acestora, nu revin comerciantului.

Responsabilitatea conținutului și a modalității de redactare a etichetelor aparține societății care a îmbuteliat și aplicat etichetele, aceasta fiind cea care a stabilit și configurat forma acestora și informațiile corespunzătoare produsului, respectiv Carpathian Springs, în cazul de față”, se arată în motivarea instanței.

Drept urmare, aceștia au anulat procesul verbal întocmit de inspectorii OPC și automat au exonerat de la plata amenzii pe reprezentații magazinului.

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

FOTO-VIDEO: Peste 2000 de locuitori din Apuseni fără curent din cauza viscolului. Mai multe drumuri din Alba acoperite de zăpadă

Publicat

Vremea grea de iarnă a afectat alimentarea cu energie electrică în Munții Apuseni. Prefectura Alba a comunicat că peste 2000 de locuitori din Abrud și Poiana Vadului au rămas fără curent, luni seara.

În zona Poiana Vadului au fost 16 puncte cu 773 utilizatori nealimentați cu energie electrică. În zonă sunt prezente echipaje pentru remedierea defecțiunilor. Luni seara, în jurul orei 19.00, mai erau nealimentați 290 utilizatori.

De asemenea, o avarie în zona Abrud a afectat circa 2.000 de utilizatori. Au fost finalizate manevrele de izolare a defecțiunii și implicit de alimentare a tuturor consumatorilor din această zonă, au precizat reprezentanții Instituției Prefectului Alba.

În ceea ce privește alimentarea cu energie electrică, echipele DEER (Electrica) acționează în teren pentru a remedia avariile provocate de ninsorile abundente la rețeaua electrică din județ.

În funcție de evoluția situației, toate instituțiile cu rol în gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomenele meteorologice, sunt pregătite să intervină în cel mai scurt timp, potrivit sursei citate.

Circulația pe Transalpina și în Munții Apuseni

Echipele DRDP Cluj – Secția Drumuri Naționale Alba acționează cu toate utilajele din dotare pe DN 67C – Transalpina, DN 74, DN 74 A și DN 75, pentru deszăpezirea acestor sectoare de drum. Circulația se desfășoară în condiții de iarnă.

Luni seara, zona de munte a județului Alba este sub avertizare Cod Portocaliu de intensificări puternice ale vântului, ninsori, viscol și vizibilitate foarte redusă.

 

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cum se face sesizarea online la furnizorul de gaze care a emis o factura eronată. Noua procedură pentru depunerea reclamațiilor

Publicat

Persoanele consideră că sunt probleme la măsurarea cantității de gaze naturale consumate, adică atunci când pe factură apare o cantitate mai mare decât cea pe care cred că au consumat-o, pot face o sesizare sau reclamație la furnizorul de gaze.

Potrivit unei noi proceduri de rezolvare a unor astfel de reclamații, apărută săptămâna trecută, sesizările se pot depune fizic la furnizorul de gaze naturale, dar pot fi transmise și online către acesta, scrie avocatnet.ro

Astfel, potrivit Ordinului Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) nr. 142/2021, apărut marți în Monitorul Oficial nr. 31, de-acum, în cazul problemelor legate de măsurarea consumului de gaze, se aplică o nouă procedură de soluționare a reclamațiilor sau sesizărilor consumatorilor.

Se pot face sesizări pentru consumul de gaze pe ultimele trei luni

Mai exact, consumatorii ce au contract pentru furnizarea gazelor naturale încheiat cu un furnizor de pe piața locală pot reclama la acesta eventualele situații în care consumul indicat de contor nu corespunde cu cel din realitate.

Reclamațiile consumatorilor sunt valabile pentru măsurarea cantităților de gaze naturale înregistrate în ultimele trei luni consecutive, în cazul clienților finali casnici, și în ultimele șase luni, în cazul clienților noncasnici.

Reclamația sau sesizarea legată de măsurarea gazelor naturale trebuie formulată în scris, în limba română, și poate fi depusă la furnizor sau transmisă online ori prin fax, poștă și prin e-mail.

Procedura de rezolvare a reclamațiilor privind măsurarea cantităților de gaze naturale se consideră declanșată odată cu înregistrarea la furnizor a sesizării, însoțită de documentele justificative existente.

Ce trebuie să cuprindă reclamația

Reclamația trebuie să cuprindă, potrivit Ordinului ANRE 142/2021, cel puțin următoarele informații:

  • datele de identificare ale solicitantului, adică, în cazul persoanelor fizice, numele și prenumele, adresa de domiciliu și adresa de corespondență, dacă este cazul;
  • datele referitoare la sistemul de bază: adresa locului de consum, codul locului de consum, tipul și seria sistemului/ mijlocului de măsurare a gazelor naturale;
  • datele de contact ale solicitantului: numărul de telefon și/ sau adresa de e-mail;
  • prezentarea pe larg a situației de fapt la care se referă reclamația/ sesizarea/ divergența;
  • solicitarea sau nu, după caz, a expertizării metrologice a contorului.

Documente justificative necesare

Documentele justificative amintite sunt copii, după caz, ale următoarelor:

  • factura/ facturile de gaze naturale aferentă(e) perioadei reclamate;
  • buletinul de mișcare a mijloacelor de măsurare a gazelor naturale;
  • nota de constatare privind corectitudinea datelor de măsurare a consumului de gaze naturale (dacă operatorul a emis una);
  • procesul-verbal privind măsurarea cantităților de gaze naturale;
  • alte documente cuprinzând informațiile sau datele necesare rezolvării reclamației.

În cât timp trebuie să răspundă compania de gaze la reclamație

Potrivit procedurii, operatorul rețelei de distribuție a gazelor naturale trebuie să răspundă la o reclamație în cel mult 15 zile de la data înregistrării ei. De asemenea, acesta are obligația ca, în cel mult cinci zile lucrătoare de la înregistrarea reclamației, să verifice la fața locului funcționarea sistemului de bază.

În cadrul acestei acțiuni se verifică etanșeitatea îmbinărilor, existența și integritatea sigiliilor, funcționarea sistemului de măsurare la debitul minim și la debitul maxim al aparatelor consumatoare de combustibili gazoși.

Apoi, dacă după verificare se stabilește că este necesară expertizarea metrologică a contorului, aceasta se face în cel mai scurt timp posibil pentru sistemele de măsurare a cantităților de gaze naturale care necesită demontarea și transportul la un laborator metrologic autorizat și în maximum cinci zile lucrătoare pentru sistemele care se verifică la locul de funcționare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate