Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Programul Comerţ 2017: Ajutor financiar de maximum 250.000 de lei pentru firme, din 16 august. Condiţii şi detalii pentru înscrieri

avatar

Publicat

finante cod fiscalDin 16 august 2017, ora 10.00, va deveni activă, pe site-ul www.aippimm.ro, aplicația de înscriere în cadrul Programului de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă. Prin Program, beneficiarii eligibili primesc o valoare a ajutor financiar nerambursabil de maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate (fără TVA). Valoarea maximă a ajutorului financiar nu poate depăşi suma de 250.000 lei pentru fiecare beneficiar.

În vederea înscrierii în cadrul Programului, operatorii economici vor completa şi transmite on-line planul de investiții începând cu 16.08.2017 ora 10.00, timp de 10 zile lucrătoare de la demararea înscrierii în Program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, respectiv 29.08.2017, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului, potrivit ministerului de resort.

Programul de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă este o schemă de minimis multianuală, de încurajare şi de stimulare a dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, implementat de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și  Antreprenoriat (MMACA), prin Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM (DAPIMM) și Agențiile pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului (AIMMAIPE)

Prin implementarea programului în perioada 2017-2020 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de maxim 800 de beneficiari, din care 200 de beneficiari în anul 2017.

Obiectivul principal al schemei de minimis îl constituie sprijinirea operatorilor economici, societăţi şi societăţi cooperative, prin facilitarea accesului la finanţare, în scopul îmbunătăţirii performanţelor economice şi tehnice ale acestora, urmărind adaptarea la cerinţele determinate de statutul României ca stat membru al Uniunii Europene, prin creşterea nivelului de competitivitate, crearea şi menţinerea locurilor de muncă, sporirea protecţiei consumatorilor şi securităţii alimentare.

Schema este valabilă până la 31 decembrie 2020, iar plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2021. Bugetul total estimativ alocat schemei de minimis pentru perioada de implementare a acesteia este de 199.796.000 lei, iar cel anual de 49.949.000 lei.

Pot beneficia de alocație financiară nerambursabilă (AFN) în cadrul Programului operatorii economici (microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii), respectiv societăţi si societăţi cooperative, care îndeplinesc cumulativ la data solicitării următoarele criterii de eligibilitate:

– sunt înregistraţi conform Legii nr.31/1990 sau în baza  Legii nr.1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei sau în baza Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului României nr.6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanti în afaceri şi se încadrează în categoria IMM, conform Legii 346/2004;

– sunt persoane juridice (societăţi/societăţi cooperative), care au ca obiect de activitate comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, activităţi prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta procedură (coduri CAEN conform Ordinului Preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007, cu modificările şi completările ulterioare, privind actualizarea clasificării activităţilor din economia naţională);

– sunt considerate întreprinderi autonome, legate, partenere sau întreprinderi unice (grup de întreprinderi  legate ce se comportă ca o întreprindere unică);

– au cel puţin 1 an calendaristic de la înfiinţare la data deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de investiţii şi codul CAEN pentru care solicită finanţare este autorizat conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, cu cel puţin 3 luni anterior datei deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de investiţii;

– au capital social integral privat;

– societatea nu a beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului în ultimii 3 ani. Asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot beneficia de AFN în cadrul prezentului program decât cu o singură societate, pentru care se verifică statutul de întreprindere unică.

– nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru; solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul.

– au o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, la finele anului fiscal anterior (prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans);

– au un număr mediu anual de salariaţi mai mic de 250, în anul fiscal anterior;

– au sediul social, respectiv punctele de lucru/sediile secundare, sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;

– nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă, faliment, executare silită, închidere operaţională sau suspendare temporară a activităţii;

–  nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000,00 Euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică, şi 100.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare pentru beneficiarii care desfăşoară activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.

Cheltuieli eligibile:

– achiziţionarea de echipamente IT tehnică de calcul (tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă/copiator/multifuncţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii) conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare sau obiecte de inventar asimilate acestora.

– achiziţionarea de cititoare pentru cod de bare;

– achiziţionarea de cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare;

– achiziţionarea de aparate de marcat electronice fiscale;

– achiziţionarea de echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare necesare desfăşurării activităţilor pentru care a solicitat finanţare, conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare sau obiecte de inventar asimilate acestora, cu excepţia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard şi automatelor muzicale;

– achiziţionarea de electro şi motostivuitoare conform grupa 2.3.6.8.1 din HG 2139/2004;

– investiţiile în active necorporale referitoare la brevete de inventie, mărci de produse si servicii (etichetare ecologica, licente), software pentru comerţul on-line, software-uri necesare desfăşurării activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă;

– achiziţionarea de bunuri prevăzute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatură birotică şi 3.3 sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale (ex. sisteme de supraveghere video, sisteme de alarmă). conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare sau obiecte de inventar asimilate acestora;

– achiziţionarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu excepţia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările şi completările ulterioare, respectiv cu excepţia  vehiculelor de transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost.

În cazul în care întreprinderea beneficiară de ajutor de minimis, pe lângă activitatea eligibilă pentru care solicită ajutor în cadrul schemei de minimis, desfăşoară şi activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, nu poate utiliza ajutorul de minimis pentru achiziţionarea de mijloace de transport marfă, decât dacă se asigură, prin separarea activităţilor sau o districţie clară între costuri, că activitatea exclusă din domeniul de aplicare al schemei nu beneficiază de ajutoare de minimis.

– certificarea unui sistem de management al calităţii/mediului/sănătăţii şi securităţii ocupaţionale/siguranţei alimentelor, în conformitate cu unul din standardele: SR-EN-ISO 9001:2008 (sistem de management al calităţii); SR-EN-ISO 14001:2005 (sistem de management de  mediu); SR-EN-ISO 22000:2005 (sistem de management al siguranţei alimentelor); OHSAS 18001: 2007 (sistem de management al sănătăţii şi securităţii ocupaționale), simplu sau integrat;

– realizarea unei pagini web pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor promovate (inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu, fără hosting), pentru operatorii economici care nu deţin altă pagină web şi care trebuie să fie funcţională la data depunerii cererii de eliberare a AFN si pe toata perioada de monitorizare;

– achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile/alternative de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare;

– achiziţionarea de instalaţii de încălzire sau climatizare aferente spaţiului de comerţ sau servicii;

– participarea la cursuri de instruire pentru formare/calificare profesională/specializare/ perfecţionare profesională în domeniul activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă pentru care a solicitat finanţare, participarea la cursuri privind noţiuni fundamentale de igienă necesare în activităţile de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă

-comisionul de garantare aferent anului acordării garanţiei, datorate instituțiilor financiare care emit garanții pentru credite, în cazul garanţiilor acordate pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de investiţii acceptate in cadrul Programului, pentru solicitanţii care utilizează credit pentru implementarea proiectului;

– consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program şi implementarea proiectului (maxim 8000 lei fără TVA)

Furnizorii de servicii de consultanţă eligibili în cadrul Programului pot fi numai organizaţii furnizoare de consultanţă care au dreptul legal de a desfășura acest tip de activitate, respectiv au activitatea de consultanță în statut sau sunt întreprinderi care au ca activitate autorizată a fi desfăşurată una dintre activităţile incluse în cod CAEN clasa 70.

– achiziţionarea de spaţii comerciale de comerţ sau prestări servicii în legatură directă cu activităţile codului CAEN pe care se accesează Programul. Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie să aibă destinaţie locativă.

Pentru activităţile de implementare şi certificare a sistemelor de management, în vederea implementării şi certificării sistemelor de management se finanţează următoarele categorii de servicii:

– cursuri de instruire pentru personalul implicat în activităţi legate de calitate/mediu/ sănătatea şi securitatea ocupaţională/siguranţa alimentelor (auditor intern);

– consultanţă privind întocmirea documentaţiei de implementare a sistemelor de management;

– certificarea sistemului de management al calităţii/mediului/sănătăţii şi securităţii   ocupaţionale/siguranţei alimentelor, simplu sau integrat.

Activităţile de consultanţă nu pot depăşi cumulat 8000 lei fără TVA.

AICI, mai multe detalii.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

FOTO-VIDEO: Batalionul 136 Geniu „Apulum” are un nou comandant. Ceremonial militar în Piaţa Cetăţii din Alba Iulia

avatar

Publicat

În Piața Cetății din Alba Iulia a avut loc joi ceremonia de predare-primire a comenzii și drapelului de luptă al Batalionului 136 Geniu „Apulum”. Locotenent colonel Mihai Ilie Rusu a predat comanda batalionului, locotonent colonelului Ioan Dumitru Boghițoi.  

La eveniment au participat, printre alții, prefectul județului Alba, Dănuț Emil Hălălai, președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel, viceprimarul municipiului Alba Iulia, Paul Voicu și cadre militare.

„E a doua comandă la activ. Acesta este al doilea batalion pe care îl conduc. Sunt la început de drum aici în Alba Iulia și vreau să fac multe lucruri bune. Îmi propun să repar clădirea cazarmei, care arată cum arată. Bucata pe care o mai avem în custodie doresc să o reparăm. De luni ne apucăm de reparația acoperișului la clădirea din față, de lângă Piața Cetății. Licitația a fost câștigată de o firmă din Turda. Termenul este de două luni. Suma este destul de mare, miliarde, e un hectar de țiglă. Cel puțin clădirea din față va fi terminată până de 1 Decembrie”, a declarat lt. col. Ioan Boghițoi.

„Avem o solicitare din partea Cercului Militar Alba, clădirea vechiului regiment. Noi am fost de acord să le cedăm în folosință. Sperăm că dânșii vor face și din această clădire ceva impresionant. Deci vom avea și Cercul Militar în cazarma noastră”, a mai explicat lt. col. Boghițoi.

Potrivit acestuia, cazarma este în custodia Primăriei în baza unui protocol de colaborare.

Batalionul 136 Geniu „Apulum” – scurt istoric

Batalionul 136 Geniu „Apulum” este dispus în garnizoana Alba Iulia şi este continuatorul tradiţiilor de luptă ale Batalionului 136 Pontonieri, înfiinţat în perioada iunie-august 1961 şi ale Batalionului 136 Treceri ( mai 2005 – iunie 2009), fiind prima unitate de pontonieri înzestrată cu parc de pod românesc

Efectivele nucleului au fost formate din ofiţeri, subofiţeri şi soldaţi aduşi din Regimentul 72 Pontonieri Brăila şi Regimentul 2 Pontonieri Turnu Măgurele.

Unitatea a fost dispusă în garnizoana Alba Iulia în actuala cazarmă 510. Încă de la început, Batalionul 136 Pontonieri primeşte misiunea de a verifica posibilităţile de lucru cu parcul de pod românesc atât în faţa unor comisii a armatei statului polonez, cât şi în cadrul aplicaţiilor conduse de Armata a II-a şi Armata a III-a.

În perioada 10 – 16 noiembrie 1962 Batalionul 136 Pontonieri prezintă demonstrativ o aplicaţie privind modul de lucru cu parcul de pod românesc P.R. – 57 în faţa elevilor din Şcoala Superioară de Ofiţeri Sibiu şi a membrilor Comitetului unificat al Tratatului de la Varşovia.

În perioada 2 august – 18 septembrie 1963, batalionul participă cu toate efectivele şi tehnica de luptă la lichidarea urmărilor provocate de inundaţii pe cursul râului Jiu, în zona localităţii Câmpul lui Neag.

Un detaşament din cadrul Batalionului l36 Pontonieri participă în anul 1971 la executarea unor lucrări de prospecţiuni pe râul Olt, în raionul localităţii Avrig iar altul participă la executarea unor lucrări de îndiguire în raionul localităţii Turdeni, judeţul Cluj.

Batalionul 136 Pontonieri participă cu un detaşament în primăvara anului 1973, la prevenirea unor dezastre provocate de îngheţarea albiei râului Sebeş pe traseul Oaşa – Şugag, care ar fi pus în pericol Şantierul de Construcţii Hidrotehnice Sebeş.

În perioada 1970 – 1975 unitatea participă cu un detaşament la construirea drumului Transfăgărăşan–Nord, iar în anul 1978 primeşte misiunea de a executa un punct de trecere pe pod de pontoane peste râul Olt, în raionul localităţii Făgăraş.

Cu ocazia sărbătoririi zilei naţionale a României, la 1 decembrie 1991, Batalionul 136 Pontonieri primeşte denumirea onorifică de „Căpitan Anton Berindei”.

În urma inundaţiilor din anii 1963, 1970, 1981, 1996, 1999, 2002, 2005, 2006 şi 2010, Batalionul participă cu tehnică şi efective la înlăturarea urmărilor provocate de acestea iar la solicitarea organelor administraţiei locale s-au executat lucrări de refacere, consolidare şi reamenajare a unor puncte de trecere peste cursurile de apă în judeţele Alba, Caraş Severin, Cluj, Hunedoara, Timiş.

În cadrul procesului de restructurare, reorganizare şi modernizare a Armatei, în anul 1998 Batalionul 136 Pontonieri „Căpitan Anton Berindei” se transformă în Centrul 136 Instrucţie Mobilizare (Po).

În anul 2002 se transformă în Batalionul 136 Treceri, intrând în subordinea Brigăzii 4 Geniu Teritorială, iar în perioada 1 martie – 31 mai 2007 se reorganizează cu aceeaşi denumire şi se resubordonează Corpului 4 Armată Teritorial „Mareşal Constantin Prezan”(care începând cu 15.06.2008 se transformă în Divizia 4 Infanterie “Gemina”).

Începând cu 1 iulie 2009, Batalionul 136 Treceri se transformă în Batalionul 136 Geniu “Apulum”, rămânând tot în subordinea Diviziei 4 Infanterie “Gemina”.

Batalionul a pus la dispoziţie cadre militare pentru participarea la acţiunile întreprinse de armata română în cadrul „Parteneriatului pentru Pace” din Bosnia – Herţegovina, Afganistan şi Irak şi instruirea în comun cu armatele statelor din compunerea NATO. Începând din 12 iulie 2010, Batalionul 136 Geniu “Apulum” se subordonează Brigăzii 10 Geniu “Dunărea de Jos”.

 

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Salarii boierești ținute la secret de primarii din peste 30 comune din Alba. Nu le pasă de amenzile usturătoare

avatar

Publicat

Amenzi cuprinse între 5.000 de lei și 10.000 de lei riscă peste 30 de primari de comune din județul Alba. Motivul pentru care ar putea fi amendați de către Inspecția Muncii este lipsa de pe site-ul primăriilor pe care le conduc a listelor cu veniturile salariale ale angajaților. Salarii de bază care pentru primarii de comune încep de la 7.600 de lei și ajung până la 11.000 de lei, la care se pot adăuga în unele cazuri și 25% sporuri pentru implementarea proiectelor europene. Iar 11 dintre comunele vizate nu au o pagină de internet dedicată primăriei, în anul 2018.

Primarii din peste 30 de comune ale județului Alba riscă amenzi între 5.000 de lei și 10.000 de lei deoarece pe site-ul primăriei pe care o conduc nu apar listele cu veniturile salariale ale funcţionarilor.

Legea 153/2017 prevede că instituțiile și autoritățile publice sunt obligate să afișeze aceste informații de transparență a veniturilor, altfel vor putea primi amenzi între 5.000 și 10.000 de lei, iar răspunderea contravențională va aparține conducătorului entității respective. Competența privind sancționarea celor care nu respectă legea intră în atribuțiile Inspecții Muncii.

„Toate autorităţile şi instituţiile publice enumerate la art. 2 alin. (1) şi (3) vor publica la sediul propriu şi pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie şi 30 septembrie ale fiecărui an şi vor menţine publicate, o listă a tuturor funcţiilor din autorităţile sau instituţiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice”, stabilește legea salarizării unitare.

În județul Alba, din 67 de comune, peste 30 nu au afișate într-un loc la vedere, pe site-ul primăriei, situația veniturilor salariale sau dacă le au sunt bine ascunse între hotărâri de consiliu local, fără nume și dată.

Iar 11 primării din cele vizate nu au un site web în care să afișeze informații de interes public, cu toate că există programe pe fonduri europene pentru dotarea primăriilor din mediul rural cu calculatoare și acces la internet.

Lista comunelor care nu au afișat pe pagina de internet, într-un loc la vedere, veniturile salariale ale angajaților:

Albac

Almașu Mare

Arieșeni

Avram Iancu

Blandiana

Bucerdea Grânoasă

Bucium

Câlnic

Cenade

Ceru Băcăinți

Crăciunelu de Jos

Cricău

Cut

Daia Română

Doștat

Hopârta

Horea

Jidvei

Lupșa

Lopadea Nouă

Lunca Mureșului

Mogoș

Ohaba

Pianu

Ponor

Poșaga (chiar dacă veniturile salariale sunt la vedere, lista începe de la secretarul comunei, fără a include primarul)

Râmeț

Rimetea

Roșia de Secaș

Săliștea

Săsciori

Sâncel

Sîntimbru

Sohodol

Șibot

Șugag

Unirea

Valea Lungă

Vidra

Cele 11 primării de comune din județul Alba care nu au pagină de internet activă:

Blandiana

Bucerdea Grânoasă

Cenade

Crăciunelu de Jos

Cut

Daia Română

Horea

Mogoș

Rimetea

Săliștea

Sâncel

Șugag

 

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Autostrada Sebeş-Turda: CNAIR plătește 2,3 milioane de euro pentru lucrări pe lotul 1. Ar urma să fie gata în 2019

avatar

Publicat

Constructorul lotului 1 din autostrada Sebeş-Turda primeşte aproximativ 2,33 milioane de euro de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio decontează 11,2 milioane lei pentru proiectarea şi execuţia celor 17 km din Autostrada Sebeş-Turda, lot 1. 

În prezent, stadiul fizic al lucrărilor pe acest şantier a ajuns la aproximativ 50%, lucrarea pe lotul I urmând să fie finalizată anul viitor.

Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi:

Lot 1 (17 km de la Sebeş la Sântimbru): stadiu lucrări 48,7% (iulie 2018)

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL, 541.739.137,21 lei fără TVA (460.478.266,63 lei – Fondul de Coeziune 85% şi 81.260.870,58 lei – Guvernul României 15%). Data de începere lucrări potrivit contract: 2.12.2014, cu 4 luni realizare proiect tehnic şi 18 luni execuţie lucrări. Termen de finalizare lucrări iniţial 2.10.2016, perioada de garanţie, 48 luni.

Contract supervizare: inginer Egis Romania SA (5.156.196 lei fără TVA).

Lucrările au fost oprite (octombrie 2015), apoi în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire pe secţiunea A şi abia în octombrie 2017 s-a dat şi autorizarea de construire pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″), respectiv în februarie 2018 autorizarea de construire pentru nod rutier Sebeş. Avansul lucrărilor pe 2017 a fost de circa 20%. La începutul anului trecut, stadiul lucrărilor era la 16,2%.

Proiectul prevede două noduri rutiere în zona oraşului Alba Iulia, la sud – km 8 şi la nord – km 16, poduri de traversare a râului Mureş şi a râului Ampoi, supratraversări de drum judeţean şi cale ferată. Mai este şi nodul rutier în zona Lancrăm, care va asigura legătura cu Autostrada Orăştie – Sibiu.

Lot 2 (24,25 km, km 17+000 – km 41+250, de la Sântimbru la Aiud-Rădeşti) – stadiu lucrări 45,4% (iulie 2018)

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L. (549.332.493,62 lei fără TVA, din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%). Data începere lucrări din contract 2.12 2014, perioada execuţie iniţială: 4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, pana la data de 2.04.2015, 18 luni pentru execuţie, până la 2.10.2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare inginer Asocierea SC KAPPA – Arhchitects & Engineers SRL – SALFO & Associates SA (5.719.331,21 lei fără TVA).

Pe lotul 2, anul trecut, avansul de lucrări a fost de aproape 30%. La începutul anului 2017, lucrările erau la stadiu de 15% şi în decembrie ajunseseră la 44%.

Proiectul include nod rutier la Teiuş (km 26).

Lot 3 (12,45 km Aiud, Mirăslău/Decea, km 41+250 – km 53+700)

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA (420.511.921,44 lei fără TVA din care 357.435.133,22 lei – fonduri coeziune 85% şi 63.076.788,22 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu termene iniţiale 4 luni pentru realizarea proiectului tehnic, până la 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţia lucrărilor, până la 19 martie 2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: DRDP Cluj – Inginer FIDIC Temporar.

Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Lot 4 (16,3 km, zona Mirăslău – Turda; de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000)

Contract lucrări (tip Fidic Galben): antreprenor Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH (470.004.894,83 lei fără TVA din care 399.504.160,60 lei – fonduri coeziune 85% şi 70.500.734,23 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu 4 luni proiect tehnic până la data 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţie, până la 20 martie 2016 (date iniţiale). Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: inginer Asocierea TECNIC Consulting Engineering România S.R.L. – SPEA Ingegneria Europea SpA (3.980.826,20 lei fără TVA).

A primit autorizaţiile de construire pe sectoare, ultima în august 2016.

Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă. Ioan Dîrzu, deputat PSD de Alba: “Inflația anuală urmează să scadă”

avatar

Publicat

Prețurile de consum în luna iunie 2018, față de luna 2017 au crescut 5,4%. Inflația medie în ultimele 12 luni, stabilită pe baza metodei Eurostat, a fost însă de doar 2,9%, precizează deputatul PSD de Alba, Ioan Dîrzu.

“Inflația anuală raportată în fiecare lună de INS (comparația prețurilor dintr-o lună din 2018, față de aceeași lună din 2017) este o inflație falsă care nu reflectă impactul real al prețurilor în ultima lună. Impactul real resimțit de cetățeni, de la o lună la alta, este nesemnificativ, existând chiar scăderi ale unor produse alimentare de bază, atât față de luna mai 2018, cât și față de decembrie.

Saltul de 5,4% al prețurilor nu s-a produs nicidecum în luna iunie, cum lasă de înțeles propaganda anti-guvernamentală. Este vorba de o acumulare treptată în cursul unei perioade mai lungi, cu vârful cel mai mare la finalul anului trecut din cauze independente de acțiunea guvernului PSD: creșterea prețului internațional al petrolului, criza unor alimente de bază și de legume-fructe din Uniunea Europeană, liberalizarea abruptă a prețurilor la energie decisă de Guvernul Cioloș.

În mod real însă, după creșterea prețurilor de la finalul anului trecut, din motivele arătate mai sus, inflația a avut creșteri nesemnificative de la lună la lună în anul 2018. Doar comparația cu luna din anul precedent lasă impresia falsă a unei creșteri mari în prezent a prețurilor. Chiar INS precizează în comunicatul său că inflația medie anuală calculată pe metoda Eurostat (indicele armonizat al prețurilor de consum) a fost de 2,9% în ultimele 12 luni.

Este deci impropriu să se spună că prețurile din luna iunie 2018 au crescut cu 5,4% față de cele din 2017. Corect ar fi fost că acestea sunt mai mari cu 5,4% față de anul trecut, pentru că în ultima lună (iunie 2018) nu am avut creșteri semnificative de prețuri și au fost și multe scăderi.

De exemplu, comparativ cu luna mai 2018, în iunie 2018 sunt multe prețuri la produse de bază care au scăzut: mălai, legume-fructe, cartofi, ulei, carne de porc, ouă, zahăr. De asemenea, în iunie sunt produse de bază cu prețuri mai mici decât în decembrie 2017: ouă și zahăr.

De aceea, cu cât ne vom apropia de finalul anului, comparația unei luni din al doilea semestru față de aceeași lună de anul trecut va indica diferențe mai mici, față de cele indicate până acum.

Deja evoluția inflației anuale – falsa inflație – stagnează în luna iunie 2018, comparativ cu cea din luna mai 2018. (ambele cu 5,4%), urmând ca acest decalaj să scadă, față de finalul anului trecut, când au avut loc creșterile de prețuri.

Lumea trebuie să știe un factor important al inflației de la finalul anului trecut a fost liberalizarea abruptă a prețurilor la energie din România, decisă printr-o ordonanță de urgență a Guvernului Cioloș – deși obligațiile României față de Uniunea Europeană prevedeau o liberalizare treptată în următorii 4 ani”, transmite Ioan Dîrzu.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

MITĂ pentru soluţionarea dosarelor „Prima Casă”. Percheziţii la Fondul de Garantare a Creditelor

avatar

Publicat

Mai mulți angajați ai Fondului de Garantare a Creditelor sunt bănuiți că ar fi primit bani de la mai multe persoane ca să le analizeze cu prioritate dosarul pentru obținerea creditelor la programul „Prima Casă”. În acest dosar, joi dimineaţa, procurorii Parchetului General au descins la sediul Fondului de Garantare a Creditelor.

Vor fi puse în aplicare 8 mandate de aducere și audiați 60 de martori.

Mita solicitată de angajaţi pentru a urgenta soluţionarea dosarelor primite pentru Progamul prima Casă era cuprinsă între 200 si 500 de euro, potrivit News.ro. Sunt vizate 60 de dosare.

FNGCIMM precizează că este vorba de o investigație ”complexă”, fiind vizate infracțiuni de corupție ce ar fi fost săvârșite timp de mai mulți ani. ”Ancheta este în momentul de faţă în plină desfăşurare. Având în vedere limitele de comunicare publică pe această temă, impuse de specificul acţiunii, dorim să-i asigurăm pe clienţii şi partenerii FNGCIMM că obiectivele strategice, proiectele şi programele aflate în derulare se vor desfăşura conform graficelor stabilite. Conducerea a luat toate măsurile necesare astfel încât investigația în derulare să-şi urmeze cursul, fără să afecteze activitatea curentă şi viitoare a instituţiei noastre”, spun reprezentanţii instituţiei, într-un comunicat, citat de hotnews.ro.

Comunicatul Parchetului General:

„La data de 19.07.2018, începând cu ora 9.00, într-un dosar al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție sub coordonarea procurorilor din cadrul Secției de urmărire penală și criminalistică, polițiștii Direcției de Investigare a Criminalității Economice din I.G.P.R., pun în aplicare 23 mandate de percheziție domiciliară, în București și județul Ilfov, la o instituție de interes public, la birourile și domiciliile mai multor angajați, cercetați sub aspectul săvârșirii unor infracțiuni de corupție.

Din materialul probator administrat până în prezent s-a stabilit faptul că persoanele cercetate obișnuiesc să condiționeze urgentarea îndeplinirii actelor ce intră în îndatoririlor lor de serviciu de primirea unor sume de bani.

În concret, cei în cauză condiționează soluționarea cererilor petenților, beneficiari ai unor programe sociale ce implică garanții din partea statului român, de primirea unor foloase patrimoniale necuvenite în mod direct sau prin intermediul unor apropiați, fiind creat astfel un mecanism între funcționarii instituției din diverse compartimente, având ca scop obținerea de beneficii personale.

În acest mod nu se respectă ordinea înregistrării cererilor, nu sunt acordate șanse egale și este încălcat accesul liber al beneficiarilor de bună credință, câștigători fiind doar cei ce se încadrează în „prioritățile” angajaților, în schimbul sumelor de bani date ca recompensă.

Vor fi puse în aplicare 8 mandate de aducere pe numele suspecților, urmând a fi audiați și aproximativ 60 de martori.

Concomitent, cu sprijinul specialiștilor din cadrul A.N.A.F. – Direcția Generală Antifraudă Fiscală, vor fi efectuate controale fiscale și verificări de specialitate la o societate comercială deținută de una dintre angajatele cercetate și pentru stabilirea fluxurilor financiare aferente sumelor de bani obținute ilegal de personale implicate în mecanismul infracțional.

Aceste acțiuni vizează și un subofițer din cadrul unei unități militare din București, cercetările față de acesta fiind realizate distinct de către procurori din cadrul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar București.

Echipele participante la operațiune sunt constituite din polițiști din cadrul I.G.P.R. – Direcția de Investigare a Criminalității Economice, Direcția de Combatere a Criminalității Organizate și Institutul Național de Criminalistică, polițiști din cadrul D.G.P.M.B. și I.P.J. Ilfov – Serviciul de Investigare a Criminalității Economice. Activitățile beneficiază de sprijinul echipelor de intervenție din cadrul Brigăzii Speciale de Intervenție „Vlad Țepeș” a Jandarmeriei Române.

Pentru desfășurarea activităților de astăzi, organele de urmărire penală au fost sprijinite de conducerea instituției angajatoare, în vederea probării activităților infracționale ale persoanelor cercetate.

Raportat la actele procedurale efectuate în cauză, precizăm că, atunci când împrejurările vor permite, vom fi în măsură să oferim detalii suplimentare.

Precizăm că aceste activităţi nu pot, în nicio situaţie, să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.”

surse: digi24.ro, mpublic.ro, hotnews.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate