Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

Programul Comerţ 2017: Ajutor financiar de maximum 250.000 de lei pentru firme, din 16 august. Condiţii şi detalii pentru înscrieri

Publicat

finante cod fiscalDin 16 august 2017, ora 10.00, va deveni activă, pe site-ul www.aippimm.ro, aplicația de înscriere în cadrul Programului de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă. Prin Program, beneficiarii eligibili primesc o valoare a ajutor financiar nerambursabil de maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate (fără TVA). Valoarea maximă a ajutorului financiar nu poate depăşi suma de 250.000 lei pentru fiecare beneficiar.

În vederea înscrierii în cadrul Programului, operatorii economici vor completa şi transmite on-line planul de investiții începând cu 16.08.2017 ora 10.00, timp de 10 zile lucrătoare de la demararea înscrierii în Program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, respectiv 29.08.2017, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului, potrivit ministerului de resort.

Programul de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă este o schemă de minimis multianuală, de încurajare şi de stimulare a dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, implementat de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și  Antreprenoriat (MMACA), prin Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM (DAPIMM) și Agențiile pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului (AIMMAIPE)

Prin implementarea programului în perioada 2017-2020 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de maxim 800 de beneficiari, din care 200 de beneficiari în anul 2017.

Obiectivul principal al schemei de minimis îl constituie sprijinirea operatorilor economici, societăţi şi societăţi cooperative, prin facilitarea accesului la finanţare, în scopul îmbunătăţirii performanţelor economice şi tehnice ale acestora, urmărind adaptarea la cerinţele determinate de statutul României ca stat membru al Uniunii Europene, prin creşterea nivelului de competitivitate, crearea şi menţinerea locurilor de muncă, sporirea protecţiei consumatorilor şi securităţii alimentare.

Schema este valabilă până la 31 decembrie 2020, iar plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2021. Bugetul total estimativ alocat schemei de minimis pentru perioada de implementare a acesteia este de 199.796.000 lei, iar cel anual de 49.949.000 lei.

Pot beneficia de alocație financiară nerambursabilă (AFN) în cadrul Programului operatorii economici (microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii), respectiv societăţi si societăţi cooperative, care îndeplinesc cumulativ la data solicitării următoarele criterii de eligibilitate:

– sunt înregistraţi conform Legii nr.31/1990 sau în baza  Legii nr.1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei sau în baza Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului României nr.6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanti în afaceri şi se încadrează în categoria IMM, conform Legii 346/2004;

– sunt persoane juridice (societăţi/societăţi cooperative), care au ca obiect de activitate comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, activităţi prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta procedură (coduri CAEN conform Ordinului Preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007, cu modificările şi completările ulterioare, privind actualizarea clasificării activităţilor din economia naţională);

– sunt considerate întreprinderi autonome, legate, partenere sau întreprinderi unice (grup de întreprinderi  legate ce se comportă ca o întreprindere unică);

– au cel puţin 1 an calendaristic de la înfiinţare la data deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de investiţii şi codul CAEN pentru care solicită finanţare este autorizat conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, cu cel puţin 3 luni anterior datei deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de investiţii;

– au capital social integral privat;

– societatea nu a beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului în ultimii 3 ani. Asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot beneficia de AFN în cadrul prezentului program decât cu o singură societate, pentru care se verifică statutul de întreprindere unică.

– nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru; solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul.

– au o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, la finele anului fiscal anterior (prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans);

– au un număr mediu anual de salariaţi mai mic de 250, în anul fiscal anterior;

– au sediul social, respectiv punctele de lucru/sediile secundare, sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;

– nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă, faliment, executare silită, închidere operaţională sau suspendare temporară a activităţii;

–  nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000,00 Euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică, şi 100.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare pentru beneficiarii care desfăşoară activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.

Cheltuieli eligibile:

– achiziţionarea de echipamente IT tehnică de calcul (tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă/copiator/multifuncţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii) conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare sau obiecte de inventar asimilate acestora.

– achiziţionarea de cititoare pentru cod de bare;

– achiziţionarea de cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare;

– achiziţionarea de aparate de marcat electronice fiscale;

– achiziţionarea de echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare necesare desfăşurării activităţilor pentru care a solicitat finanţare, conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare sau obiecte de inventar asimilate acestora, cu excepţia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard şi automatelor muzicale;

– achiziţionarea de electro şi motostivuitoare conform grupa 2.3.6.8.1 din HG 2139/2004;

– investiţiile în active necorporale referitoare la brevete de inventie, mărci de produse si servicii (etichetare ecologica, licente), software pentru comerţul on-line, software-uri necesare desfăşurării activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă;

– achiziţionarea de bunuri prevăzute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatură birotică şi 3.3 sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale (ex. sisteme de supraveghere video, sisteme de alarmă). conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare sau obiecte de inventar asimilate acestora;

– achiziţionarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu excepţia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările şi completările ulterioare, respectiv cu excepţia  vehiculelor de transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost.

În cazul în care întreprinderea beneficiară de ajutor de minimis, pe lângă activitatea eligibilă pentru care solicită ajutor în cadrul schemei de minimis, desfăşoară şi activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, nu poate utiliza ajutorul de minimis pentru achiziţionarea de mijloace de transport marfă, decât dacă se asigură, prin separarea activităţilor sau o districţie clară între costuri, că activitatea exclusă din domeniul de aplicare al schemei nu beneficiază de ajutoare de minimis.

– certificarea unui sistem de management al calităţii/mediului/sănătăţii şi securităţii ocupaţionale/siguranţei alimentelor, în conformitate cu unul din standardele: SR-EN-ISO 9001:2008 (sistem de management al calităţii); SR-EN-ISO 14001:2005 (sistem de management de  mediu); SR-EN-ISO 22000:2005 (sistem de management al siguranţei alimentelor); OHSAS 18001: 2007 (sistem de management al sănătăţii şi securităţii ocupaționale), simplu sau integrat;

– realizarea unei pagini web pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor promovate (inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu, fără hosting), pentru operatorii economici care nu deţin altă pagină web şi care trebuie să fie funcţională la data depunerii cererii de eliberare a AFN si pe toata perioada de monitorizare;

– achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile/alternative de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare;

– achiziţionarea de instalaţii de încălzire sau climatizare aferente spaţiului de comerţ sau servicii;

– participarea la cursuri de instruire pentru formare/calificare profesională/specializare/ perfecţionare profesională în domeniul activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă pentru care a solicitat finanţare, participarea la cursuri privind noţiuni fundamentale de igienă necesare în activităţile de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă

-comisionul de garantare aferent anului acordării garanţiei, datorate instituțiilor financiare care emit garanții pentru credite, în cazul garanţiilor acordate pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de investiţii acceptate in cadrul Programului, pentru solicitanţii care utilizează credit pentru implementarea proiectului;

– consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program şi implementarea proiectului (maxim 8000 lei fără TVA)

Furnizorii de servicii de consultanţă eligibili în cadrul Programului pot fi numai organizaţii furnizoare de consultanţă care au dreptul legal de a desfășura acest tip de activitate, respectiv au activitatea de consultanță în statut sau sunt întreprinderi care au ca activitate autorizată a fi desfăşurată una dintre activităţile incluse în cod CAEN clasa 70.

– achiziţionarea de spaţii comerciale de comerţ sau prestări servicii în legatură directă cu activităţile codului CAEN pe care se accesează Programul. Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie să aibă destinaţie locativă.

Pentru activităţile de implementare şi certificare a sistemelor de management, în vederea implementării şi certificării sistemelor de management se finanţează următoarele categorii de servicii:

– cursuri de instruire pentru personalul implicat în activităţi legate de calitate/mediu/ sănătatea şi securitatea ocupaţională/siguranţa alimentelor (auditor intern);

– consultanţă privind întocmirea documentaţiei de implementare a sistemelor de management;

– certificarea sistemului de management al calităţii/mediului/sănătăţii şi securităţii   ocupaţionale/siguranţei alimentelor, simplu sau integrat.

Activităţile de consultanţă nu pot depăşi cumulat 8000 lei fără TVA.

AICI, mai multe detalii.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

ECONOMIE

Pentru Autostrada Sebeş-Turda, Guvernul a bugetat doar 35% din necesar – Asociaţia „Pro Infrastructură”

Publicat

Pentru Autostrada Sebeş-Turda, trecută pe lista de priorităţi în bugetul Ministerului Transporturilor pe 2018, Guvernul a alocat doar 35% din sumele necesare pentru anul viitor, potrivit reprezentanţilor Asociaţiei „Pro Infrastructură”. Asta în condiţiile în care promisiunile autorităţilor sunt de inaugurare a cel puţin 12 km, la începutul anului viitor.

„A10 Sebeș-Turda. Pe loturile 1 și 2, stadiul fizic și financiar se ridică la aproximativ 40%. Pentru un avans rezonabil de 30%, considerând că proiectele sunt deblocate și vor avansa rapid în anul 2018, ar fi nevoie de 200 de milioane de lei pentru fiecare lot, 400 de milioane în total. Pentru loturile 3 și 4, chiar dacă fizic sunt aproape finalizate, există restanțe financiare de aproximativ 200 de milioane de lei care vor fi plătite în anul 2018. Totalul necesar: 600 de milioane. Bugetat de guvern: 212 milioane de lei, adică aproximativ 35% din necesar”, au scris reprezentanţii Asociaţiei, pe Facebook.

Aceştia cer Parlamentului, la discutarea legii bugetului „să dea dovadă de înțelepciune și de dorință nedisimulată și să ofere un buget suficient acestor investiții majore, astfel încât derularea lor să nu fie încetinită sau oprită în anul 2018”.

“Decidenții politici declară fălos că va curge lapte și miere în 2018, dar în realitate blochează cu bună știință aceste proiecte”, mai precizează sursele citate, referitor la contractele prioritare: autostrăzile București-Brașov, Sebeș-Turda, Lugoj-Deva.

În ceea ce priveşte recepţia lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda a fost amânată pentru data de 9 ianuarie 2018. Oficiali ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere afirmă că mai sunt de asfaltat 300 de metri și că trebuie înlocuite corpurile de iluminat care funcționează cu sodiu, cu altele cu LED-uri. Recepția din perioada 8-10 ianuarie 2018 este condiționată de existența condițiilor meteo favorabile, spun ei, citați de digi24.ro.

Vezi Autostrada Sebeș-Turda: Cei 12,4 kilometri dintre Aiud și Decea nu se vor deschide circulației decât în 2018

În 2018, Ministerul Transporturilor alocă 1,71 miliarde de lei pentru construirea de autostrăzi şi centuri, cu aproape 20% mai mult decât suma cheltuită în acest an, estimată la 1,44 miliarde de lei, potrivit proiectului de buget al instituţiei pentru anul viitor. De asemenea, de anul viitor ar putea începe lucrările la Autostrada Sibiu – Piteşti, una dintre cele mai aşteptate din ultimii ani.

Printre prioritățile de anul viitor se numără finalizarea autostrăzilor Sebeș – Turda și Lugoj – Deva, dar și începerea lucrărilor la Autostrada Sibiu – Pitești.

Vezi Ministerul Transporturilor alocă cu 20% mai mulți bani pentru autostrăzi, în 2018. Priorităţile anului viitor

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Raport UNICEF: Unu din trei utilizatori de internet este copil. Ghid cu recomandări pentru părinţi

Publicat

Unul din trei utilizatori de Internet este copil, iar 71% dintre copii și tineri sunt online comparativ cu doar 48% din populația totală, potrivit unui raport UNICEF. Cu toate acestea, 3 din 5 copii și tineri africani sunt offline, comparativ cu doar 1 tânăr din 25 din Europa.

Astfel, aproximativ o treime din tineretul lumii – 346 de milioane de persoane – nu dispune de conexiune online, ceea ce accentuează inechitățile existente în rândul copiilor și le reduce posibilitatea de a participa la o economie care capătă tot mai mult un caracter digital.

Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) şi UNICEF în România au lansat luni “Raportului Starea Copiilor Lumii 2017: Copiii în lumea digitală”. Raportul este prima analiză amplă efectuata de UNICEF a modalităţilor în care tehnologia digitală afectează viaţa şi perspectivele de viaţă ale copiilor.

Raportul analizează, de asemenea, modul în care Internetul sporește vulnerabilitatea copiilor la riscuri și pericole, inclusiv în ce privește utilizarea necorespunzătoare a informațiilor lor private, accesul la conținutul periculos, și agresiunea în mediul online (cyberbullying).

Potrivit raportului, din cauza omniprezenței dispozitivelor mobile, accesul multor copii în mediul online a devenit mai puțin supervizat – și mai expus pericolelor.

Printre recomandările oferite de raport în sprijinul formulării unor politici mai eficace și a unor practici de lucru mai responsabile în beneficiul copiilor la nivel global se numără:

– plasarea copiilor în centrul politicii digitale

– dezvoltarea competențelor digitale astfel încât copiii să se poată informa, implica și acționa în siguranță în mediul online

– protejarea copiilor împotriva pericolelor din mediul online – precum abuzul, exploatarea, traficul, agresiunea online și expunerea la materiale neadecvate

– valorificarea puterii sectorului privat în demersul de promovare a standardelor și practicilor etice care protejează și susțin copiii în mediul online

– garantarea protecției intimității și identității copiilor în mediul online

– asigurarea accesului necostisitor al tuturor copiilor la resurse online de calitate foarte bună.

Statistici şi concluzii ale raportului:

Tinerii (15–24 ani) reprezintă grupul de vârstă cel mai conectat. La nivel mondial, 71 % se află în mediul online comparativ cu 48 % din populația totală.

La nivel mondial, aproximativ unu din trei utilizatori de internet este copil sau adolescent sub 18 ani.

Există tot mai multe dovezi potrivit cărora copiii accesează internetul la vârste din ce în ce mai mici. În unele țări, copiii sub 15 ani au aceleași șanse de a utiliza internetul ca și adulții peste 25 de ani.

Telefoanele inteligente alimentează o ‘cultură a dormitorului’ (“bedroom culture’), pentru mulți copii accesul online devenind mult mai personal, mai privat și mai puțin supravegheat.

Prin intermediul profilurilor anonime create pe rețelele de socializare și a forumurilor nesecurizate asociate jocurilor online, agresorii îi pot contacta mai ușor pe copiii care nu sunt conștienți de pericolele care îi pândesc.

Noile tehnologii – precum criptovaluta și rețelele de tipul „Dark Web” – reprezintă o sursă care alimentează live streaming-ul actelor de abuz sexual al copiilor și alte tipuri de conținut online dăunător și care ridică probleme serioase pentru organele de aplicare a legii nevoite să țină pasul cu acestea.

92% din numărul total de URL-uri identificate global de către Internet Watch Foundation ca facilitând abuzul sexual în rândul copiilor sunt găzduite în doar cinci țări: Olanda, Statele Unite, Canada, Franța și Federația Rusă.

Eforturile de protecție a copiilor trebuie să aibă în prim plan copiii vulnerabili și dezavantajați care pot să nu înțeleagă așa bine riscurile online, inclusiv pierderea intimității, și care sunt mai expuși pericolelor.

Deși atitudinile diferă de la o cultură la alta, copiii adesea se îndreaptă mai întâi către cei de vârsta lor atunci când se confruntă cu riscuri și probleme în mediul online, astfel încât părinților le este mai greu să-și protejeze copiii.

Deși majoritatea copiilor prezenți online consideră experiența respectivă ca fiind una pozitivă, mulți părinți și profesori sunt îngrijorați de faptul că timpul petrecut de copii absorbiți în fața ecranelor dispozitivelor digitale îi face pe aceștia să sufere de depresie, creând dependența de internet și constituind chiar și un factor ce contribuie la obezitate.

Sfaturile contradictorii pot crea confuzie în rândul celor care au grijă de copii sau care se ocupă de educația acestora, evidențiind nevoia unor cercetări superioare calitativ cu privire la impactul TIC asupra bunăstării.

Cercetătorii recunosc faptul că utilizarea exagerată a tehnologiei digitale poate contribui la depresia și anxietatea în rândul copiilor. Pe de altă parte, copiii care întâmpină dificultăți în mediul offline au posibilitatea uneori de a lega prietenii și a primi sprijin social online de care altfel nu ar putea beneficia.

Pentru majoritatea copiilor, aspectele fundamentale – precum depresia sau problemele de-acasă – au un impact mai mare asupra sănătății și fericirii lor decât timpul petrecut în fața ecranului.

Abordând timpul petrecut de copii în mediul virtual dintr-o perspectivă de tip „nici prea prea, nici foarte foarte” – și acordând atenție mai mult activităților în care sunt implicați copiii online și nu atât duratei petrecute online, le putem asigura copiilor o mai bună protecție și îi putem ajuta să-și valorifice la maximum timpul petrecut online.

CERT-RO a prezentat un ghid pentru părinţi, cu informaţii necesare educării copiilor care navighează online. Acesta cuprinde şi un set de reguli şi măsuri de precauţie pentru evitarea pericolelor din lumea digitală:

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Investiţie de 18,7 milioane lei, finalizată de VCST Automotive Production Alba. Planuri pentru anul viitor

Publicat

Compania VCST Automotive Production Alba, subsidiara locală a grupului belgian VCST, producător de componente auto, a finalizat o investiţie de 18,7 milioane lei (4 milioane euro), în extinderea spaţiilor de producţie.

Spaţiile de producţie şi birourile au fost extinse cu 5.400 mp şi a fost construită o cantină pentru angajaţi.

„Până în luna septembrie a acestui an investiţiile companiei noastre au ajuns la peste 18,7 mil. lei. Până la finalul anului viitor sunt planificate noi proiecte de aproximativ 33 de milioane de lei, în creşterea capacităţilor de producţie“, a declarat pentru ZF Transilvania Corneliu Pricope, plant manager VCST Automotive Production Alba.

Fabrica de componente auto VCST Automotive Production Alba a fost inaugurată în urmă cu patru ani, investiţia ridicându-se la 33 milioane euro.

sursă: zf.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

STUDIU: Peste jumătate dintre români preferă un loc de muncă mai prost plătit, dar cu mai mult timp liber

Publicat

Mai mult de jumătate dintre angajații români ar fi dispuși să accepte un loc de muncă mai prost plătit, dar care să le ofere mai mult timp liber, în contextul în care România trece printr-o criză pe piaţa muncii, este concluzia unui studiu efectuat de Hunters, divizie a companiei de cercetare Unlock Market Research.

Studiul arată că românii îşi doresc să aibă mai mult timp liber în loc de bani şi nu mai sunt mulţumiţi de ce le oferă de obicei angajatorii.

„Astfel, 55% dintre români spun că sunt dispuşi să accepte un loc de muncă mai prost plătit, dar care să le ofere mai mult timp liber. În acest timp, România trece printr-o criză pe piaţa muncii, când tot mai multe companii se plâng că nu găsesc resurse umane, în ciuda salariilor oferite”, se arată în studiu.

Totodată, cea mai puternică tendinţă, recunoscută de 65% dintre români, este dorinţa de a-şi încetini ritmul alert al vieţii, în condiţiile în care oamenii vor să îşi recupereze timpul liber şi caută să facă doar lucrurile care le plac, inclusiv la muncă. Astfel, românii nu mai vor să lucreze peste program sau în weekend şi simt că ziua este prea scurtă pentru ceea ce vor să facă. Totodată, românii caută din ce în ce mai mult liniştea din afara tehnologiei şi autenticitatea în relaţiile inter-umane.

”De aceea, 37% dintre români deja îşi limitează timpul petrecut pe internet sau pe telefonul mobil, închizându-le după-amiaza şi în weekend-uri, iar 7 din 10 simt că îi afectează consumul de tehnologie. Motivul, spun sociologii: libertatea pe care o oferă tehnologia este una falsă, ce provoacă dependenţă şi care ne face adesea să irosim timpul”, se arată în studiu.

În schimb, românii vor să se întâlnească mai des cu cei dragi, să se joace mai mult şi să stea în natură – tendinţă confirmată de peste 61% dintre subiecţi. Studiul mai arată şi nevoia de a face lucruri mai importante.

”3 din 10 români fac voluntariat în mod activ pentru cauze sociale sau de mediu, fără să fie constrânşi. Mulţi dintre ei sunt tineri şi copii şi aleg voluntariatul pentru acţiuni de reciclare şi protejare a naturii. La nivel general, 43% dintre români recunosc trendul de a avea un mediu mai curat, iar unii spun că se simt vinovaţi dacă nu fac nimic pentru asta”, se arată în studiu.

În plus, 6 din 10 români recunosc dorinţa de a se strânge în jurul unui scop comun pentru a avea un impact real în lume.

”Pe Facebook sau în stradă, oamenii au învăţat să se formeze natural ca grup, să aibă încredere unii în ceilalţi şi să colaboreze mai mult, cu crezul că astfel îşi pot schimba viaţa în bine. Românii şi-au dat seama că şi cei din jur sunt gata să se implice pentru o cauză”, se arată în comunicat.

În plus, 41% dintre români consideră că România a început să conteze pe harta lumii.

”Potrivit declaraţiilor acestora, nu le mai este ruşine că sunt români şi consideră că identitatea naţională a câştigat reputaţie şi devenit motiv de mândrie. Românii au început să sprijine tot ce reprezintă valoare locală şi cumpără produse româneşti doar din acest motiv”, se arată în studiu.

Totodată, românii nu mai trăiesc după standarde tradiţionale, ci aşa cum îşi doresc ei. Astfel, se căsătoresc mai greu, se decid mai târziu să aibă copii şi aleg să lucreze în forme care îi fac să se simtă liberi.

”O puternică tendinţă, validată de 66% dintre români, este că oamenii au început să trăiască tinereşte indiferent de vârstă sau situaţia socială. Astfel, tot mai mulţi vârstnici îşi prelungesc viaţa activă, angajându-se chiar şi la 70 de ani, intră pe internet şi au conturi de facebook, fac sport şi pleacă în vacanţe”, se arată în comunicat.

Referitor la relaţiile între sexe, rolurile femeilor şi ale bărbaţilor se redefinesc, tendinţă confirmată de 56% dintre români.

”Astăzi, ei au devenit parteneri ce pot să facă în egală măsură anumite activităţi care înainte păreau destinate doar femeilor. De exemplu, bărbaţii îşi iau concediu de paternitate, în timp ce femeile sunt capul familiei”, se arată în comunicat.

Pe plan personal, 6 din 10 români spun că văd în jur tot mai mulţi oameni care investesc în auto-îmbunătăţire.

”Românii au început să nu se ferească să facă o facultate la 40 de ani, să înveţe japoneză din proprie iniţiativă, să danseze sau să gătească. Sociologii explică prin faptul că a crescut competitivitatea pentru a păstra un rol în societate şi a rămâne importanţi pentru cei din jur”, se arată în raport.

sursa: digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Bradul de CRĂCIUN: Preţuri, locaţii de comercializare în judeţul Alba şi decoraţiuni „în trend”

Publicat

Odată cu luna decembrie, a început şi „febra” pregătirilor pentru Sărbătorile de Iarnă. În bugetul stabilit de familii pentru Crăciun intră, pe lângă banii „rezervaţi” pentru alimente, cadouri şi decoraţiuni, şi cei pentru bradul verde sau artificial, după preferinţe.

Direcţia Silvică Alba va comercializa pomi de Crăciun confiscaţi. Preţurile sunt, în medie, de 30 de lei pentru brazi şi 18 lei pentru molizi. Persoanele interesate să cumpere pomi de Crăciun de la Romsilva se pot interesa la sediile ocoalelor silvice din Alba Iulia (str. Nicolae Grigorescu 6), Aiud (str. Transilvaniei 83), Blaj (Iuliu Maniu 2B), Câmpeni – O.S. Valea Arieşului (Câmpeni, str. Horea nr. 4), Cugir (str. 21 Decembrie 1989, nr. 11) şi Garda (str. Izvoarelor 19) sau la sediul Direcţiei Silvice din Alba Iulia (Basarabiei, 9).

Altă locaţie în care se vând brazi este magazinul Dedeman din Alba Iulia. Aici puteţi găsi brazi tăiaţi la preţuri între 29,90 lei (100 – 130 cm), 49,90 lei (140 – 170 cm), 59,90 lei (170 – 210 cm) şi 129,90 lei (220-250 cm).

Pentru brazi în ghiveci, oferta este de la 49,90 lei (80 – 100 cm) până la 93,93 lei (120 – 150 cm). Brazii artificiali se pot achiziționa cu prețuri între 35,70 lei (120 cm, alb) și 339 lei (180 cm, verde, fibră optică – leduri multicolore).

La Ambient, preţul „de catalog” este de 59,90 lei, de exemplu, pentru brazi între 80 cm şi 100 cm.

Sunt câteva variante de locaţii. Brazii vor fi vânduţi şi în pieţe şi în alte locuri special amenajate. La Sebeş, se găsesc pomi de Crăciun în piaţa Dacia.

Brazi artificiali se găsesc la preţuri de la 39,90 lei (90 cm) la 239 lei (180 cm), 350-360 lei (2,5 metri) sau 300-310 lei (2 metri), la hipermarketuri. Preţurile diferă în funcţie de dimensiune şi tip (culoare, model etc).

Pentru decorarea brăduților vom scoate din buzunare între 7,99 – 14,99 lei pentru un set de 12 globuri (6 cm diametru), 15,99 lei pentru un vârf de brad și 10 globuri, 12,59 lei pentru 4 globuri (10 cm diametru). O instalație pentru pomul de Crăciun costă între 29,90 lei (5,9 m, leduri multicolore) și 59,90 lei (23,9 m, leduri multicolore), iar o figurină luminoasă în formă de ren (38 cm, 40 leduri) – 109 lei.

Şi pentru cei care vor să fie „în trend” la decorarea bradului, vă reamintim că a fost aleasă şi culoarea anului 2018. Este vorba despre ultra-violet, o culoare provocatoare şi dramatică. A fost anunţată la sfârşitul săptămânii trecute, de autoritatea mondială în materie de culoare, Institutul Pantone. Ultra-violet simbolizează ingenuitate, putere şi nonconformism.

Citește mai departe
Publicitate
ECONOMIEacum 15 minute

Pentru Autostrada Sebeş-Turda, Guvernul a bugetat doar 35% din necesar – Asociaţia „Pro Infrastructură”

ACTUALITATEacum 59 de minute

Raport UNICEF: Unu din trei utilizatori de internet este copil. Ghid cu recomandări pentru părinţi

Publicitate
ACTUALITATEacum 1 oră

Investiţie de 18,7 milioane lei, finalizată de VCST Automotive Production Alba. Planuri pentru anul viitor

ACTUALITATEacum 2 ore

STUDIU: Peste jumătate dintre români preferă un loc de muncă mai prost plătit, dar cu mai mult timp liber

Publicitate
EVENIMENTacum 3 ore

Bradul de CRĂCIUN: Preţuri, locaţii de comercializare în judeţul Alba şi decoraţiuni „în trend”

ACTUALITATEacum 3 ore

VIDEO: PROTEST în Bucureşti, după votul din Parlament pe modificările la Legile justiţiei

Publicitate
ACTUALITATEacum 4 ore

UNBR renunţă la onorariile minimale ale avocaţilor. Tarifele nu au fost puse în aplicare

ACTUALITATEacum 4 ore

INS: Salariul mediu net s-a majorat, în octombrie, cu 16 lei până la valoarea de 2.392 de lei

Publicitate
ACTUALITATEacum 4 ore

Premiile GLOBURILE de AUR 2018: Nominalizările pentru cele mai bune filme, seriale, actori şi regizori. LISTA

ACTUALITATEacum 5 ore

Atenţionări de la Poliţia Română pentru instigatorii la proteste violente şi participanţi

Publicitate
EVENIMENTacum 5 ore

VREMEA în Transilvania şi la munte până în Ajunul Crăciunului. Temperaturi maxime de primăvară şi ploi

ACTUALITATEacum 5 ore

FOTO: Clubul Copiilor Sebeș a avut peste 150 de invitați, în cadrul unui eveniment, la Târgul de Crăciun

ACTUALITATEacum 5 ore

Cinci măsuri de austeritate fiscală ale Guvernului, publicate în Monitorul Oficial. Categorii vizate

ABRUDacum 6 ore

Fost director şi fost lider sindical de la Cupru Min Abrud, urmăriți penal pentru conflict de interese

ACTUALITATEacum 6 ore

INCENDIU la Şugag. Acoperişul unei case a fost cuprins de flăcări. Pompierii, chemaţi în sprijinul SVSU