Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ADMINISTRATIE

SALARIILE de bază pentru angajaţii din Primăria Sebeş. Viceprimar: 7.975 lei, lunar. Cât va avea un consilier, un inspector, un poliţist local sau un şofer

avatar

Publicat

primaria sebes 3Salariile de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din Primăria Sebeş intră la aprobat, miercuri, 26 iulie, în şedinţa Consiliului Local. Limita maximă pentru salariile angajaţilor este 7.975 lei pe lună, cât este venitul de bază pentru funcţia de viceprimar. Pe listă nu se află însă salariul primarului Dorin Nistor.

UPDATE1: Primarul Dorin Nistor a declarat joi, în conferinţă de presă, că salariul de bază a funcţiei de edil la Sebeş este calculat pe baza coeficientului de 6,5. Adică este de 9.425 lei.

 

În ordine, cel mai mare salariu de bază revine secretarului municipiului, adică 7.583 lei, urmat de cel al arhitectului-şef – 7.018 lei şi al directorilor executivi de gradul II, de 6.670 lei. Urmează cele ale şefilor de servicii de gradul II – 6.206 lei şi ale şefilor de birou gradul II – 5.524 lei.

În şedinţa de miercuri vor fi aprobaţi coeficienţii de ierarhizare ce stau la baza stabilirii salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual, în cadrul aparatului de specialitate al primarului Municipiului Sebeş, aparatului permanent de lucru al Consiliului Local al Municipiului Sebeş, a instituţiilor şi serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Sebeş.

Salariile de bază se determină prin înmulţirea coeficienţilor pentru fiecare funcţie, cu salariul minim brut pe ţară garantat în plată (1.450 lei).

Potrivit proiectului, la ierarhizarea funcţiilor s-a ţinut cont şi de criterii de cunoştinţe şi experienţă, complexitate, creativitate şi diversitate a activităţilor, judecata şi impactul deciziilor, responsabilitate, coordonare şi supervizare, dialog social şi comunicare, condiţii de muncă, incompatibilităţi şi regimuri speciale.

De asemenea, la clasificarea funcţiilor, s-a ţinut cont de categoriile:

– funcţionari publici de execuţie clasa I: consilier, consilier juridic, auditor, expert, inspector şi funcţii publice asimilate acestora

– funcţionari publici de execuţie clasa a II-a: referent de specialitate şi funcţii publice asimilate acesteia

– funcţionari publici de execuţie clasa a III-a: referent şi funcţii publice asimilate acesteia

Cel mai mare salariu nu depăşeşte nivelul indemnizaţiei lunare a funcţiei de viceprimar (7.975 lei pe lună).

S-a ţinut cont şi de gradele profesionale (superior, principal, asistent, debutant), dar şi de vechimea în muncă (5 gradaţii). Astfel, la gradaţia 1 (de la 3 la 5 ani vechime), este acordată o majorare de 7,5% faţă de cei fără vechime. Pentru gradaţia 2 (de la 5 la 10 ani vechime), cota procentuală este de 5% în plus faţă de gradaţia 1, la fel şi pentru gradaţia 3 (de la 10 la 15 ani vechime) – 5% în plus faţă de gradaţia 2. Pentru gradaţiile 4 (15-20 ani vechime) şi 5 (peste 20 de ani vechime), s-a aplicat câte 2,5% în plus faţă de nivelurile anterioare.

Pentru personalul care exercită activitatea de control financiar preventiv beneficiază de o majorare de 10% a salariului de bază.

Calcularea noilor salarii de bază s-a făcut după consultarea sindicatelor şi reprezentanţilor angajaţilor din primărie, se precizează în proiect.

De asemenea, se aprobă şi indemnizaţia maximă lunară pentru consilierii locali: 942 lei, respectiv 314 lei pe şedinţă, de la 1 iulie, urmând a se plăti participarea la maximum o şedinţă de consiliu şi 1-2 şedinţe de comisii de specialitate pe lună, potrivit precizărilor din proiectul de hotărâre.

Exemple de salarii de bază, din iulie 2017:

Aparatul de specialitate al primarului şi aparatul permanent de lucrul al Consiliului Local

– secretarului municipiului: 7.583 lei

– arhitect-şef, gradul II: 7.018 lei

– director executiv, gradul II: 6.670 lei

– şef serviciu, gradul II: 6.206 lei

– şef birou, gradul II: 5.524 lei

– consilier gradul IA: de la 5.756 lei (peste 20 de ani vechime) la 4.611 lei (fără vechime)

– auditor: de la 4.712 lei (grad profesional superior, vechime peste 20 de ani) la 2.769 lei (grad profesional asistent, fără vechime); un auditor grad principal cu 5-10 ani vechime ar avea salariu de bază de 3.538 lei

– consilier, consilier juridic, inspector: de la 4.480 lei (grad profesional superior, vechime peste 20 de ani) la 1.841,5 lei (grad profesional debutant, fără vechime); pentru grad profesional principal, cu vechime 5-10 ani, salariul de bază este 3.335 lei

– inspector de specialitate gradul IA: de la 4.031 lei (peste 20 de ani vechime) la 3.233 lei (fără vechime)

– consilier gradul I: de la 3.799 lei (peste 20 de ani vechime) la 3.045 lei

– referent / inspector protecţie civilă: de la 3.683 lei (grad profesional superior, vechime peste 20 de ani), la 1.711 lei (fără vechime, debutant); pentru grad profesional principal, vechime 5-10 ani, 2.711,5 lei

– şofer care deserveşte aleşii locali: de la 3.683 lei, la 2.958 lei

– şofer, alte categorii: de la 2.755 lei la 2.218 lei

– secretar dactilograf: de la 3.451 lei, la 2.769 lei

Serviciul Cheltuieli şi Resurse Umane, Biroul Contencios Juridic, Administraţie, Transparenţa Decizională şi Arhivă şi compartimentele Investiţii Publice, Achiziţii Publice

– şef serviciu, gradul II: 6.641 lei

– şef birou, gradul II: 5.901 lei

– consilier, conslier juridic, inspector: nivel maxim 4.799,5 lei, minim 1.972 lei

– referent: nivel maxim 3.944 lei, minim 1.827 lei

– inspector de specialitate gradul IA: nivel maxim 4.306, minim 3.465,5 lei

– consilier gradul 1: nivel maxim 4.060 lei, minim 3.262,5 lei

Direcţia Poliţia Locală

– director executiv, gradul II: 5.756,5 lei

– poliţist local, clasa I: de la 4.031 lei (peste 20 de ani vechime) la 1.798 lei (debutant, fără vechime)

– poliţist local, clasa III: de la 2.523 lei (peste 20 de ani vechime, grad profesional superior) la 1711 lei (fără vechime, debutant)

– muncitor I: de la 2.305 lei, la 1.841,5 lei

– paznic / portar: de la 2.131 lei la 1.711 lei

Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţa Persoanelor

– şef serviciu, gradul II: 5.756 lei

– consilier, inspector: nivel maxim 4.480,5 lei, minim 1.899,5 lei

– referent: nivel maxim 3.103 lei, minim 1.711 lei

– ajutor analist programator gradul IA: nivel maxim 3.103 lei, minim 1.711 lei

Serviciul Public de Asistenţă Socială

– director executiv, gradul II: 6.438 lei

– şef srviciu, gradul II: 5.292 lei

– şef birou, gradul II: 5.176,5 lei

– auditor: nivel maxim 4.031 lei, minim 2.950 lei

– consilier, consilier juridic, inspector: nivel maxim 3.799 lei, minim 2.305 lei

– referent de specialitate: nivel maxim 2.987 lei, minim 2.117 lei

– referent / inspector specialitate gradul III: nivel maxim 2.523 lei, minim 2.030 lei

– administrator I: nivel maxim 2.639 lei, minim 2.117 lei

– şofer: nivel maxim 2.204 lei, minim 1.769 lei

– îngrijitor I / portar I / muncitor calificat III: nivel maxim 1.899,5 lei, minim 1.522,5 lei

Serviciul Public de Administrare a Patrimoniului

– director gradul II: 6.902 lei

– director adjunct gradul II: 5.176,5 lei

– şef serviciu gradul II: 4.582 lei

– şef birou gradul II: 4.451 lei

– şef formaţie gradul II: nivel maxim 2.950 lei, minim 2.378 lei

– consilier juridic gradul IA: nivel maxim 4.074 lei, minim 3.625 lei

– inspector de specialitate gradul IA: maxim 3.755 lei, minim 3.016 lei

– economist specialist gradul IA: maxim 3.813 lei, minim3.059 lei

– tenhician economist gradul III: maxim 2.885 lei, minim 2.320 lei

– referent IA: maxim 2.407 lei, minim 1.943 lei

– casier încasator: maxim 2.291 lei, minim 1.841 lei

– şofer I: maxim 2.363 lei, minim 1.899 lei

În actualizare

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
4 Comentarii

4 Comments

  1. avatar

    florin

    miercuri, 26.07.2017 la 15:36

    Doar un tampit care are salariul minim pe economie, poate accepta fara sa iasa in strada, sa plateasca taxele si impozitele impuse si sa vada cum se risipesc banii sai pe salarii de mii de euro acordate unora care ii sfideaza, ii ocolesc si lasa adjunctii la audiente, fac afaceri cu tei, flori si masina de pomperi. In loc sa faca centura ocolitoare a orasului pentru a scapa de traficul greu al camioanelor cu lemne, sa asfalteze cu cap fara sa sparga maine ce s-a turnat azi, sa asfalteze intai unde chiar trebuie, alesii se ocupa de salariile lor. Sa refuzi sprijinul unor specialisti in problema devierii traficului greu din oras este de neconceput. Poate unii cred ca vor mai fi alesi pentru cateva flori deja ofilite, luate la preturi alese.

  2. avatar

    Espinosa

    joi, 27.07.2017 la 22:03

    Putem spune fara sa gresim ca ne-am ”dilit”. S-au scapat fraiele in domeniul salarizarii.

    Nu doar ca sumele reprezinta o sfidare fata de oamenii normali (se poate citi fraierii platitori de taxe cat si cei care lucreaza in privat) insa debandada care creste exponential in domeniul salarizarii bugetare creaza o tensiune in societate si pune bazele unei viitoare crize. Si totul pleaca de la un vot!

  3. avatar

    danielaz

    miercuri, 02.08.2017 la 12:32

    Bataie de joc si sfidare . Rusine !

  4. avatar

    PMS

    joi, 28.09.2017 la 19:24

    PENIBILII

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

ANAF nu va mai putea executa silit sau pune popriri fără încuviințarea instanței. PROIECT legislativ, la Senat

avatar

Publicat

Parlamentarii propun ca organele fiscale să ceară încuviințarea instanței competente înainte de executarea silită sau popririle pe conturi ale persoanelor fizice și juridice. În acest sens a fost inițiat la Senat un proiect de modificare a Codului de procedură fiscală.

“Executările silite și în special popririle, înființate de ANAF, în mod strict administrativ și fără încuviințarea instanțelor au condus în practică la abuzuri, mai ales că popririle conduc la incapacitatea persoanelor respective de a-și folosi sumele existente în conturile bancare, împiedicându-se, astfel, uneori, accesul cetățenilor de a-și exercita dreptul de a se apăra sau contesta actele administrative fiscale”, argumentează inițiatorii în expunerea de motive a proiectului legislativ.

Potrivit proiectului, se dispun măsuri asigurătorii sub forma popririi și sechestrului asigurător asupra bunurilor mobile și/sau imbile proprietate a debitorului, precum și asupra veniturilor acestuia, în cazuri excepționale, respectiv în situația în care există pericolul ca acesta să se sustragă, să își ascundă ori să risipească patrimoniul, periclitând sau îngreunând în mod considerabil colectarea.

De asemenea, se precizează că și în cazul măsurilor asigurătorii dispuse prin deciziile organelor fiscale, acestea devin executorii doar dacă sunt încuviințate de instanțele competente.

În cazul datornicilor care nu își achită de bună voie datoriile la Fisc, ANAF-ul nu poate iniția acțiuni de executare silită decât dacă are încuviințarea instanțelor judecătorești competente. Excepție fac cazurile în care există o cerere de restituire/rambursare în curs de soluționare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decât creanța fiscal datorată de debitor.

 

Proiectul de modificare și completare a Codului de procedură fiscală va fi dezbătut mai întâi la Senat, prima cameră sesizată, apoi plenul Camerei Deputaților va decide dacă va fi adoptat.

sursa: senat.ro, legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

COD PORTOCALIU de INUNDAŢII în zona Blajului. Viituri, creşteri de debite şi niveluri pe unele râuri

avatar

Publicat

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis atenţionare hidrologică, Cod PORTOCALIU, valabilă vineri până la ora 24.00, în zona Blajului.

Vor fi scurgeri importante pe versanţi, torenţi şi pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri pe unele râuri din bazinele hidrografice menţionate, cu posibile depăşiri ale cotelor de atenţie.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

„Investește în tine”, noul credit cu dobândă zero pentru tinerii din România

avatar

Publicat

Programul “Investește în tine”, a fost votat în Parlament, el prevede acordarea de credite cu dobândă zero pentru tineri. Destinaţia creditului este de a acoperi nevoile tinerilor și familiilor acestora privind educaţia, sănătatea, cultura și sportul.

Categoria de vârstă care se încadrează în program este cea între 16 și 26 de ani, dar un articol prevede ca prin excepție, să poată beneficia de aceleași condiții de creditare și alți tineri, cu vârsta cuprinsă între 26 și 55 de ani, dacă persoanele respective “sunt cuprinse în sistemul de învățământ sau efectuează cursuri de reconversie și/sau specializare profesională.”

Această categorie exceptată va beneficia de un credit de până la 35.000 de lei, nu de 40.000 de lei, așa cum este prevăzut pentru categoria principală. Ambele categorii pot avea și o suplimentare de până la 20.000 lei.

Creditul acordat poate fi suplimentat cu până la 20.000 lei în cazul în care beneficiarul se angajează sau este angajat pe perioada derulării creditului.

Pentru acordarea creditului beneficiarul va fi însoţit de cel puţin un codebitor, dacă nu este el angajat.”

Creditul va fi acordat într-una sau mai multe tranșe, pentru o perioadă de cel mult 10 ani, 80% din valoarea fiind garantată de stat.

Beneficiarul împreună cu finanţatorul stabileşte de comun acord o perioadă de graţie, cu obligaţia finanţatorului de a asigura o perioadă de graţie cel puţin egală cu perioada studiilor, nu mai mult de 5 ani, începând de la data acordării creditului.

Destinaţia creditului este de a acoperi nevoile beneficiarilor si familiilor acestora privind educaţia, sănătatea, cultura, sportul şi de habitat.”

Se vor considera cheltuieli eligibile următoarele cheltuieli ale familiei beneficiarului, pe teritoriul României:

-plata cărţilor, rechizitelor, cursurilor, revistelor de specialitate;
-plata creșelor, grădinițelor, școlilor particulare;
-plata cursurilor de specializare/calificare;
-plata cursurilor de pregătire profesională;
-taxe de studii, inclusiv master, doctorat, MBA;
-plata chiriei şi a utilităţilor;
-plata locurilor de cazare în căminele studenţeşti;
-parte din construcţia sau achiziţia unei locuinţe;
-modernizarea sau renovarea unei locuinţe;
-costul medicamentelor, analizelor, serviciilor dentare şi al intervenţiilor chirurgicale;
-achiziţionarea de calculatoare, laptop-uri, imprimante, softuri de specialitate.
-abonamente sau bilete culturale: cinema, teatru, operă, bibliotecă, muzee;
-costul publicării cărţilor sau al studiilor de specialitate;
-articole sportive;
-taxa de participare la manifestări ştiinţifice şi concursuri;
-cheltuielile de transport pentru deplasări la manifestări ştiinţifice şi concursuri.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

România, la coada clasamentului european în ceea ce priveşte lucrul de acasă. Care este situaţia în UE

avatar

Publicat

laptop calculator

România era, anul trecut, penultima țară din Uniunea Europeană în ceea ce privește ponderea celor care lucrau de acasă în totalul persoanelor ocupate pe piaţa muncii, potrivit datelor Eurostat.

Reamintim că, în România, abia din 2018 a fost reglementat expres lucrul de acasă, prin noua lege a telemuncii.

În anul 2017, în România doar 0,4% dintre persoanele ocupate, cu vârste între 15 și 64 de ani, lucrau de acasă, mult sub media Uniunii Europene, de 5%. În Uniunea Europeană, doar în Bulgaria era mai mică ponderea celor care lucrau de acasă, 0,3%.

La polul opus, țările UE în care se practică cel mai mult lucrul de acasă sunt: Olanda (13,7%), Luxemburg (12,7%) și Finlanda (12,3%).

La nivelul UE, persoanele care desfășoară o activtăți independente lucrează de obicei de acasă (18,1%). În cazul angajaților, doar 2,8% dintre aceștia muncesc de acasă, la nivelul întregii UE.

Legea telemuncii în România prevede că “salariatul, în mod regulat şi voluntar, îşi îndeplineşte atribuţiile specifice funcţiei, ocupaţiei sau meseriei pe care o deţine, în alt loc decât locul de muncă organizat de angajator, cel puţin o zi pe lună, folosind tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor”. Astfel, telemunca este reglementată și pentru contractele part-time.

sursa: startupcafe.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

LIVE-VIDEO: Imagini de COȘMAR după viitura de la Bucerdea și Cricău. Mai multe persoane, la spital în stare de șoc

avatar

Publicat

Oamenii din Bucereda Vinoasă și Cricău trec printr-un adevărat coșmar. Viitura le-a distrus gospodăriile, le-a luat pe sus mașinile și le-a „înghițit” pământurile. Imaginile suprinse după furtuna devastatoare de vineri sunt de-a dreptul șocante.

În satul Cricău zeci de  case au fost inundate, mașinile au fost luate de ape și copacii au fost măturați de pe drum. Apa a adus cu ea bucăți de lemn, bolivani, și bușteni care au rupt podețele și gardurile gospodăriilor.

DJ 107 care trece prin Bucerdea a fost blocat din cauza viiturii de vineri. Mașinile oamenilor au fost luate pe sus și casele inundate.

În același timp mai multe persoane din comuna Cricău au fost salvate de forţele de intervenţie şi preluate de echipajele medicale, fiind în stare de şoc, după ce apa care a intrat în casele lor avea, în unele locuri, 1,5 metri.
Reamintim că judeţul Alba s-a aflat sub Cod Portocaliu de furtună, vineri, după ora 14.00. Apa a ajuns în cantităţi mari în grădinile oamenilor, iar pompierii, efective de la Alba Iulia, Aiud și Sebeș, s-au deplasat la faţa locului pentru a interveni la gospodăriile inundate.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate