Contacteaza-ne si pe

ADMINISTRATIE

SALARIILE de bază pentru angajaţii din Primăria Sebeş. Viceprimar: 7.975 lei, lunar. Cât va avea un consilier, un inspector, un poliţist local sau un şofer

Publicat

primaria sebes 3Salariile de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din Primăria Sebeş intră la aprobat, miercuri, 26 iulie, în şedinţa Consiliului Local. Limita maximă pentru salariile angajaţilor este 7.975 lei pe lună, cât este venitul de bază pentru funcţia de viceprimar. Pe listă nu se află însă salariul primarului Dorin Nistor.

UPDATE1: Primarul Dorin Nistor a declarat joi, în conferinţă de presă, că salariul de bază a funcţiei de edil la Sebeş este calculat pe baza coeficientului de 6,5. Adică este de 9.425 lei.

 

În ordine, cel mai mare salariu de bază revine secretarului municipiului, adică 7.583 lei, urmat de cel al arhitectului-şef – 7.018 lei şi al directorilor executivi de gradul II, de 6.670 lei. Urmează cele ale şefilor de servicii de gradul II – 6.206 lei şi ale şefilor de birou gradul II – 5.524 lei.

În şedinţa de miercuri vor fi aprobaţi coeficienţii de ierarhizare ce stau la baza stabilirii salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual, în cadrul aparatului de specialitate al primarului Municipiului Sebeş, aparatului permanent de lucru al Consiliului Local al Municipiului Sebeş, a instituţiilor şi serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Sebeş.

Salariile de bază se determină prin înmulţirea coeficienţilor pentru fiecare funcţie, cu salariul minim brut pe ţară garantat în plată (1.450 lei).

Potrivit proiectului, la ierarhizarea funcţiilor s-a ţinut cont şi de criterii de cunoştinţe şi experienţă, complexitate, creativitate şi diversitate a activităţilor, judecata şi impactul deciziilor, responsabilitate, coordonare şi supervizare, dialog social şi comunicare, condiţii de muncă, incompatibilităţi şi regimuri speciale.

De asemenea, la clasificarea funcţiilor, s-a ţinut cont de categoriile:

– funcţionari publici de execuţie clasa I: consilier, consilier juridic, auditor, expert, inspector şi funcţii publice asimilate acestora

– funcţionari publici de execuţie clasa a II-a: referent de specialitate şi funcţii publice asimilate acesteia

– funcţionari publici de execuţie clasa a III-a: referent şi funcţii publice asimilate acesteia

Cel mai mare salariu nu depăşeşte nivelul indemnizaţiei lunare a funcţiei de viceprimar (7.975 lei pe lună).

S-a ţinut cont şi de gradele profesionale (superior, principal, asistent, debutant), dar şi de vechimea în muncă (5 gradaţii). Astfel, la gradaţia 1 (de la 3 la 5 ani vechime), este acordată o majorare de 7,5% faţă de cei fără vechime. Pentru gradaţia 2 (de la 5 la 10 ani vechime), cota procentuală este de 5% în plus faţă de gradaţia 1, la fel şi pentru gradaţia 3 (de la 10 la 15 ani vechime) – 5% în plus faţă de gradaţia 2. Pentru gradaţiile 4 (15-20 ani vechime) şi 5 (peste 20 de ani vechime), s-a aplicat câte 2,5% în plus faţă de nivelurile anterioare.

Pentru personalul care exercită activitatea de control financiar preventiv beneficiază de o majorare de 10% a salariului de bază.

Calcularea noilor salarii de bază s-a făcut după consultarea sindicatelor şi reprezentanţilor angajaţilor din primărie, se precizează în proiect.

De asemenea, se aprobă şi indemnizaţia maximă lunară pentru consilierii locali: 942 lei, respectiv 314 lei pe şedinţă, de la 1 iulie, urmând a se plăti participarea la maximum o şedinţă de consiliu şi 1-2 şedinţe de comisii de specialitate pe lună, potrivit precizărilor din proiectul de hotărâre.

Exemple de salarii de bază, din iulie 2017:

Aparatul de specialitate al primarului şi aparatul permanent de lucrul al Consiliului Local

– secretarului municipiului: 7.583 lei

– arhitect-şef, gradul II: 7.018 lei

– director executiv, gradul II: 6.670 lei

– şef serviciu, gradul II: 6.206 lei

– şef birou, gradul II: 5.524 lei

– consilier gradul IA: de la 5.756 lei (peste 20 de ani vechime) la 4.611 lei (fără vechime)

– auditor: de la 4.712 lei (grad profesional superior, vechime peste 20 de ani) la 2.769 lei (grad profesional asistent, fără vechime); un auditor grad principal cu 5-10 ani vechime ar avea salariu de bază de 3.538 lei

– consilier, consilier juridic, inspector: de la 4.480 lei (grad profesional superior, vechime peste 20 de ani) la 1.841,5 lei (grad profesional debutant, fără vechime); pentru grad profesional principal, cu vechime 5-10 ani, salariul de bază este 3.335 lei

– inspector de specialitate gradul IA: de la 4.031 lei (peste 20 de ani vechime) la 3.233 lei (fără vechime)

– consilier gradul I: de la 3.799 lei (peste 20 de ani vechime) la 3.045 lei

– referent / inspector protecţie civilă: de la 3.683 lei (grad profesional superior, vechime peste 20 de ani), la 1.711 lei (fără vechime, debutant); pentru grad profesional principal, vechime 5-10 ani, 2.711,5 lei

– şofer care deserveşte aleşii locali: de la 3.683 lei, la 2.958 lei

– şofer, alte categorii: de la 2.755 lei la 2.218 lei

– secretar dactilograf: de la 3.451 lei, la 2.769 lei

Serviciul Cheltuieli şi Resurse Umane, Biroul Contencios Juridic, Administraţie, Transparenţa Decizională şi Arhivă şi compartimentele Investiţii Publice, Achiziţii Publice

– şef serviciu, gradul II: 6.641 lei

– şef birou, gradul II: 5.901 lei

– consilier, conslier juridic, inspector: nivel maxim 4.799,5 lei, minim 1.972 lei

– referent: nivel maxim 3.944 lei, minim 1.827 lei

– inspector de specialitate gradul IA: nivel maxim 4.306, minim 3.465,5 lei

– consilier gradul 1: nivel maxim 4.060 lei, minim 3.262,5 lei

Direcţia Poliţia Locală

– director executiv, gradul II: 5.756,5 lei

– poliţist local, clasa I: de la 4.031 lei (peste 20 de ani vechime) la 1.798 lei (debutant, fără vechime)

– poliţist local, clasa III: de la 2.523 lei (peste 20 de ani vechime, grad profesional superior) la 1711 lei (fără vechime, debutant)

– muncitor I: de la 2.305 lei, la 1.841,5 lei

– paznic / portar: de la 2.131 lei la 1.711 lei

Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţa Persoanelor

– şef serviciu, gradul II: 5.756 lei

– consilier, inspector: nivel maxim 4.480,5 lei, minim 1.899,5 lei

– referent: nivel maxim 3.103 lei, minim 1.711 lei

– ajutor analist programator gradul IA: nivel maxim 3.103 lei, minim 1.711 lei

Serviciul Public de Asistenţă Socială

– director executiv, gradul II: 6.438 lei

– şef srviciu, gradul II: 5.292 lei

– şef birou, gradul II: 5.176,5 lei

– auditor: nivel maxim 4.031 lei, minim 2.950 lei

– consilier, consilier juridic, inspector: nivel maxim 3.799 lei, minim 2.305 lei

– referent de specialitate: nivel maxim 2.987 lei, minim 2.117 lei

– referent / inspector specialitate gradul III: nivel maxim 2.523 lei, minim 2.030 lei

– administrator I: nivel maxim 2.639 lei, minim 2.117 lei

– şofer: nivel maxim 2.204 lei, minim 1.769 lei

– îngrijitor I / portar I / muncitor calificat III: nivel maxim 1.899,5 lei, minim 1.522,5 lei

Serviciul Public de Administrare a Patrimoniului

– director gradul II: 6.902 lei

– director adjunct gradul II: 5.176,5 lei

– şef serviciu gradul II: 4.582 lei

– şef birou gradul II: 4.451 lei

– şef formaţie gradul II: nivel maxim 2.950 lei, minim 2.378 lei

– consilier juridic gradul IA: nivel maxim 4.074 lei, minim 3.625 lei

– inspector de specialitate gradul IA: maxim 3.755 lei, minim 3.016 lei

– economist specialist gradul IA: maxim 3.813 lei, minim3.059 lei

– tenhician economist gradul III: maxim 2.885 lei, minim 2.320 lei

– referent IA: maxim 2.407 lei, minim 1.943 lei

– casier încasator: maxim 2.291 lei, minim 1.841 lei

– şofer I: maxim 2.363 lei, minim 1.899 lei

În actualizare

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comments

  1. florin

    miercuri, 26.07.2017 la 15:36

    Doar un tampit care are salariul minim pe economie, poate accepta fara sa iasa in strada, sa plateasca taxele si impozitele impuse si sa vada cum se risipesc banii sai pe salarii de mii de euro acordate unora care ii sfideaza, ii ocolesc si lasa adjunctii la audiente, fac afaceri cu tei, flori si masina de pomperi. In loc sa faca centura ocolitoare a orasului pentru a scapa de traficul greu al camioanelor cu lemne, sa asfalteze cu cap fara sa sparga maine ce s-a turnat azi, sa asfalteze intai unde chiar trebuie, alesii se ocupa de salariile lor. Sa refuzi sprijinul unor specialisti in problema devierii traficului greu din oras este de neconceput. Poate unii cred ca vor mai fi alesi pentru cateva flori deja ofilite, luate la preturi alese.

  2. Espinosa

    joi, 27.07.2017 la 22:03

    Putem spune fara sa gresim ca ne-am ”dilit”. S-au scapat fraiele in domeniul salarizarii.

    Nu doar ca sumele reprezinta o sfidare fata de oamenii normali (se poate citi fraierii platitori de taxe cat si cei care lucreaza in privat) insa debandada care creste exponential in domeniul salarizarii bugetare creaza o tensiune in societate si pune bazele unei viitoare crize. Si totul pleaca de la un vot!

  3. danielaz

    miercuri, 02.08.2017 la 12:32

    Bataie de joc si sfidare . Rusine !

  4. PMS

    joi, 28.09.2017 la 19:24

    PENIBILII

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

CUGIR

Antrenor de tenis din Cugir, trimis în judecată pentru viol asupra unei minore de 11 ani, pe care o antrena

Publicat

Un antrenor de tenis din Cugir, în vârstă de 52 de ani, a fost trimis în judecată de procurori ai Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia acuzat că și-ar fi violat o elevă minoră, respectiv o fetiță care la data presupusei săvârșiri a faptei avea 11 ani. Bărbatul se numește Ioan Păcurar și este un personaj foarte cunoscut în Cugir, dar și în lumea sportului județean. 

Un document al Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, oferă detalii șocante asupra incidentului. Totul s-a petrecut în data de 22 aprilie 2017, în jurul orei 15:45, în vestiarul bazei sportive din orașul Cugir: ”Inculpatul P.I., în calitate de antrenor, a pus-o pe persoana vătămată minoră, în vârstă de 11 ani, să se aşeze în braţele sale – inculpatul stând pe un scaun, a prins-o cu o mână de după corp în timp ce cu cealaltă mână a început să o mângâie pe piept pe sub bluză”. Se pare că bărbatul nu s-a oprit și, cu toată opoziția fetei, a continuat să o pipăie în zonele intime, detaliile prezentate de procurori fiind greu de reprodus aici.

Vezi și: Antrenor de tenis din Cugir, arestat preventiv pentru că ar fi violat o fată de 11 ani după antrenament

Dosarul în care este acuzat Păcurar va intra în analiza instanţei de cameră preliminară care urmează să se pronunţe asupra legalităţii administrării rechizitoriului şi a celorlalte acte de urmărire penală.

Infracţiunea de care este acuzat bărbatul se pedepseşte, potrivit Codului Penal, cu până la 12 ani de închisoare. Iniţial, procurorii au deschis dosar penal pentru corupţie sexuală, dar, ulterior, au schimbat încadrarea juridică a faptei în viol. Bărbatul a fost arestat preventiv și ulterior eliberat.

Ioan Păcurar este antrenor de tenis la Clubul Sportiv Orășenesc Cugir, deținut de primărie, și este considerat a fi unul foarte bun. De reținut este că până la pronunţarea unii decizii definitive, inculpatul beneficiază de prezumţia de nevinovăţie.

Citește și: Tribunalul Alba îl lasă în libertate pe antrenorul din Cugir, suspect că a violat o fată de 11 ani. A admis contestația la mandatul de arestare

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

CCR: Probele declarate nule trebuie eliminate din dosar, pentru a nu influenţa judecătorul

Publicat

Curtea Constituţională a României (CCR) a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate şi a decis că prin “excluderea probei” în procesul penal se înţelege şi eliminarea mijloacelor de probă din dosarul cauzei.

CCR s-a referit la dispozițiile art.102 alin.(3) din Codul de procedură penală, prin care „nulitatea actului prin care s-a dispus sau autorizat administrarea unei probe ori prin care aceasta a fost administrată determină excluderea probei”.

Curtea, cu majoritate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate a acestui articol şi a deci să prevederile sunt constituţionale în măsura în care prin sintagma „excluderea probei”, din cuprinsul lor, se înţelege şi eliminarea mijloacelor de probă din dosarul cauzei.

“CCR a reţinut că accesul permanent al judecătorului învestit cu soluţionarea cauzei penale la mijloacele materiale de probă declarate nule (nulitate absolută sau relativă) nu poate avea ca efect decât o readucere în atenţia judecătorului, respectiv o reîmprospătare a memoriei acestuia cu informaţii care pot fi de natură a-i spori convingerile referitoare la vinovăţia/ nevinovăţia inculpatului, dar pe care nu le poate folosi, în mod legal, în soluţionarea cauzei. Aşa fiind, excluderea juridică a probelor obţinute în mod nelegal şi declarate nule în procesul penal, în lipsa înlăturării acestora din dosarele penale, este insuficientă pentru o garantare efectivă a prezumţiei de nevinovăţie a inculpatului şi a dreptului la un proces echitabil al acestuia”, potrivit CCR.

În consecinţă, Curtea a constatat încălcarea art.21 alin.(3) şi a art.23 alin.(11) din Constituţie.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Tribunalului Dolj – Secţia penală.

sursă: ccr.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO ȘTIREA TA: Polițiștii locali din Aiud au învățat Micro…parcarea laterală pe trecerea de pietoni

Publicat

”Să faci ce zice polițistul local, nu ce face el”, poate fi sintagma zilei la Aiud, unde băieții de la Poliția Locală parchează regulat pe o trecere de pietoni de pe strada Unirii din oraș; pentru cunoscători, vorbim de cartierul ”Micro”.

Imaginile sunt surprinse de un cititor Alba24 vineri, la ora 17.oo. Acestea fiind spuse, puteți păstra aceste fotografii în telefon și le puteți arăta polițiștilor locali din Aiud, atunci când vor veni să vă amendeze pentru că ați parcat aiurea. Sau celor de la primărie… Adio autoritate, bun venit egalitate!

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

CRESC PREȚURILE la biletele de transport pentru mai multe rute din județul Alba. Proiect în ședința de CJ

Publicat

Începând cu data de 1 februarie, tarifele la transport la operatorul Livio Dario, se vor mări. Măsura vine ca urmare a creșterilor prețului la combustibil și majorarea salariului minim pe economie. Proiectul de majorare a tarifelor va fi supus la vot în ședința de CJ din data de 25 ianuarie. 

Prin cererea nr. 34/15 ianuarie 2018, înregistrată la registratura Consiliului Judeţean Alba cu nr. 801/15 ianuarie 2018, operatorul de transport rutier solicită modificarea începând cu data de 1 februarie 2018 a tarifelor de călătorie ce vor fi utilizate în cadrul serviciului, pe traseele judeţene anterior menţionate.

„Operatorul de transport rutier nu a efectuat nicio ajustare a tarifelor de călătorie deşi indicele preţurilor de consum (IPC Servicii) comunicat de Institutului Naţional de Statistică a fost în luna noiembrie 2017 faţă de luna iunie 2013 de 114,62%.

În perioada iunie 2017 – noiembrie 2017, cheltuielie specifice serviciului au înregistrat creşteri importante, îndeosebi cheltuielile materiale şi cheltuielile cu munca vie. Astfel, în cazul cheltuielilor cu combustibilii preţul motorinei a crescut în medie cu 18% – 20% ca urmare a introducerii supraaccizei, precum şi datorită tendinţei mondiale de creştere a preţului petrolului.

Preţul carburanţilor reprezintă cea mai mare parte din preţul tarifelor de transport, acesta având un rol important în stabilirea orcărui tarif de transport.
Creşterea preţului carburanţilor a avut un impact semnificativ în majorarea cheltuielilor cu piesele de schimb, consumabile, întreţinere – reparaţii, alte cheltuieli materiale. De exemplu, în cazul anvelopelor preţul de achiziţie a crescut cu aproximativ 21%.

În cazul cheltuielilor cu munca vie, modificările legislative prevăzute prin HG nr. 846/2017 şi OUG nr. 79/2017 ce implică majorarea salariului minim pe economie la 1.900 lei şi transferul contribuţiilor de la angajator la angajat începând cu data de 01.01.2018, vor genera fluctuaţii mari de personal, creşteri ale costurilor salariale şi nevoia asigurării unei grile de salarizare atractive pentru păstrarea personalului calificat actual, astfel încât să se asigure în
continuare aceleaşi servicii de transport de calitate. În acest sens, operatorul de transport rutier a înregistrat deja creşteri ale costurilor salariale în luna noiembrie 2017 faţă de luna iunie 2017 de aproximativ 14%.

Creşterea cheltuielilor aferente serviciului este evidenţiată şi de datele contabile cuprinse în fişa de fundamentare pentru modificarea tarifelor precum şi de facturile fiscale, în copie, anexate la documentaţia depusă” scrie în expunerea de motivie.

Operatorul de transport rutier SC Livio Dario SRL va asigura afişarea la bordul autovehiculelor cu care se efectuează serviciul, a tarifelor de călătorie pe bază de bilete, pe zone kilometrice, în conformitate cu prevederile art. 45 punctul 43 din Regulamentul serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, în judeţul Alba, aprobat prin Hotărârea Consiliului judeţean Alba nr. 197/2012. Având în vedere cele prezentate mai sus, este necesară aprobarea de către Consiliul Județean Alba a proiectului de hotărâre privind modificarea tarifelor de călătorie pentru serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, utilizate de către operatorul de transport rutier SC Livio Dario SRL.

Operatorul de transport rutier SC Livio Dario SRL având calitatea de delegat în cadrul contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate nr. 8715/847/11 mai 2017, prestează serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate pe traseele

cod 22: Alba Iulia -Meteş – Zlatna,

cod 23: Cib -Zlatna – Aba Iulia,

cod 24: Alba Iulia – Şard – Lunca Ampoiţei,

cod 27: Alba Iulia – Teiuş – Valea Mănăstirii,

cod 28: Teiuş – Stremţ – Geomal,

cod 29: Alba Iulia – Oiejdea,

cod 30: Alba Iulia – Coşlariu – Blaj,

cod 31: Alba Iulia – Ohaba,

cod 32: Alba Iulia – Henig,

cod 33: Vingard – Ghirbom – Alba Iulia,

cod 36: Alba Iulia – Blandiana- Acmariu,

cod 37: Alba Iulia – Vinţu de Jos – Blandiana,

cod 63: Cugir – Sebeş – Cîmpeni,

cod 64: Cugir – Vinţu de Jos – Sebeş,

cod 65: Cugir – Pianu de Sus,

cod 66: Cugir – Vinţu de Jos – Alba Iulia,

cod 67: Cugir – Şibot – Ceru Băcăinţi,

cod 68: Cugir – Şibot,

cod 69: Cugir – Balomiru de Cîmp,

cod 70: Cugir – Săliştea,

cod  71: Sebeş – Lancrăm – Alba Iulia,

cod 72: Sebeş – Vinţu de Jos – Blandiana

cod 73: Sebeş -Daia Română.

 

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Educatorii şi învăţătorii nu mai trebuie să aibă studii universitare de licenţă în profilul postului

Publicat

Educatorii şi învăţătorii nu vor mai fi obligaţi să absolve studii universitare de licenţă în profilul postului. Legea a fost promulgată.

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat joi decretul de promulgare a Legii pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2012 privind luarea unor măsuri în domeniul învăţământului şi cercetării, precum şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute în hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2013, potrivit Administraţiei prezidenţiale.

Reamintim că noua legislaţie prevede abrogarea prevederii potrivit căreia educatorii și învățătorii trebuiau să absolve studii universitare de licență, în profilul postului, în cel mult șase ani, pentru a-și continua activitatea în funcțiile didactice.

Iniţiatorii au motivat că multe funcții didactice de educator și învățător cu studii medii sunt ocupate de persoane cu vârsta apropiată de pensionare, „a căror pregătire didactică nu mai trebuie completată cu studii superioare”.

Actul normativ abrogă articolul VI din OUG potrivit căreia educatorii și învățătorii din sistemul național de învățământ au dreptul să-și continue activitatea în funcțiile didactice din învățământul preșcolar, respectiv, primar, cu condiția absolvirii studiilor universitare de licență în profilul postului în cel mult șase ani de la intrarea în vigoare a ordonanței.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate