Eveniment
Concursul pentru funcţia de inspector şef la IŞJ Alba a fost câştigat de Marcela Dărămuş. Va prelua postul prin ordin de ministru
Concursul pentru ocuparea postului de inspector şcolar general la IŞJ Alba a fost câştigat de actualul inspector adjunct, Marcela Dărămuş (PSD). Acesta s-a desfăşurat joi, la Ministerul Educaţiei şi a cuprins trei probe. La competiţie a participat şi Elena Ignat – directorul de la Şcoala Generală „Avram Iancu” Alba Iulia.
Marcela Dărămuş a declarat pentru Alba24 că va prelua oficial funcţia după ce va fi dat ordinul ministrului Educaţiei în acest sens.
„A fost un examen dificil şi corect. Competiţia de asemenea a fost mare şi mă bucur că am reuşit să mă concentrez şi să conving comisia de examinare că oferta, cunoştinţele, şi gândirea managerială mă califică pentru funcţia de inspector şcolar general”, a precizat Marcela Dărămuş.
Marcela Dărămuş (PSD) este în prezent inspector şcolar general adjunct. Profesor de economie, Dărămuş este membru CNEME, inspector şcolar din iulie 2012 şi a fost, în 2009 director la Casa Corpului Didactic. A mai ocupat funcţia de director la şcoala postliceală. Este şi consilier judeţean.
Citeşte şi SCHIMB de GARDĂ PSD la vârful IȘJ Alba. Dorin Sandea este în prag de pensie, iar adjuncta Marcela Dărămuș intră la concurs
Probele s-au desfăşurat la Bucureşti, la sediul ministerului şi au fost: evaluarea CV-ului (a rezultatelor obţinute în educaţie şi formare, aptitudinilor şi competenţelor personale), test grilă (timp maxim 30 de minute, utilizând calculatorul) şi interviu în faţa comisiei, în care s-a evaluat susţinerea ofertei manageriale şi răspunsurile la întrebări referitoare la inspecţia şcolară, aplicarea legislaţiei şcolare, management educaţional şi deontologie profesională.
Testul grilă reprezintă rezolvarea a 10 itemi de management educaţional şi administrativ, dintre care 2 itemi au fost formulaţi în limba străină aleasă de candidat. Fiecare item este punctat cu 0,85 puncte. Punctajul maxim pentru fiecare probă de concurs a fost de 50 de puncte. Punctajul minim de promovare a fiecărei probe de concurs a fost de 35 de puncte.
Criterii şi punctaje de evaluare Curriculum vitae:
a) Studii: – studii aprofundate, masterat, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare şi cursuri de perfecţionare postuniversitare în specialitate sau în management educaţional şi finanţare – 0,5 puncte
– doctorat în specialitate sau în management educaţional şi finanţare: 1 punct
Participarea la stagii de formare/de perfecţionare în specialitate şi/sau în management educaţional: în ţară (1 punct), în străinătate (1 punct)
Experienţa în activitatea de:
– responsabil de comisie metodică, de şef catedră, profesor metodist, profesor formator, director/director adjunct, responsabil de cerc pedagogic (1 punct)
– funcţii de conducere, îndrumare şi control în inspectoratul şcolar sau în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, membru în consiliul consultativ al specialităţii/al inspectoratului şcolar, membru în consiliul de administraţie etc. (1 punct)
Lucrări de management educaţional sau de specialitate publicate cu ISBN/ISSN; articole de management educaţional sau de specialitate publicate (1,5 puncte)
Iniţiere, coordonare, participare la proiecte-pilot, la proiecte de reformă a învăţământului, la proiecte comunitare, la proiecte de integrare europeană, la alte proiecte internaţionale (1,5 puncte)
Cunoaşterea unei/unor limbi străine de circulaţie internaţională dovedită prin documente emise de o autoritate în materie (pentru cei care au pe diplomă, ca specializare, o limbă străină, este suficientă prezentarea copiei legalizate de pe diplomă) 0.75 puncte
Cunoştinţe de operare pe calculator, evaluabile pe baza documentelor prezentate (0.75 puncte)
Criteriile de evaluare a interviului și ofertei manageriale:
– aspecte organizatorice: proiectarea, monitorizarea, evaluarea activităţii instituţiei/instituţiilor din subordine (inspectoratului şcolar, unităţilor conexe, unităţii de învăţământ, activităţii extraşcolare etc.), inspecţia şcolară, participare şi implicare organizaţională, formarea şi conducerea echipelor, managementul reuniunilor de lucru (1 punct)
– aspecte financiar-juridice: cunoaşterea legislaţiei generale şi a legislaţiei din domeniul învăţământului; metode şi mijloace de atragere a resurselor extrabugetare şi de finanţare (noţiuni privind încheierea contractului de sponsorizare, de donație, etc. (1 punct)
– trăsături de personalitate relevate pentru interviu: capacitate de percepţie globală şi sinteză creativă, capacitate de adaptare, de relaţionare şi comunicare, perspicacitate, prezenţă de spirit, capacitate de negociere, de argumentare, de convingere, empatie, energie, disponibilitate şi rezistenţă la efort şi stres, respectarea deontologiei profesionale (1 punct)
– competenţe personale în: identificarea activităţilor/acţiunilor concrete necesare atingerii obiectivelor stabilite, alocarea resurselor umane şi non-umane pentru realizarea activităţilor, alegerea, desemnarea/ delegarea persoanelor/echipelor care vor conduce activităţile stabilite, eficienţa comunicării formale şi informale, manifestarea selectivă a puterii (1 punct)
– viziunea, concepţia şi redactarea ofertei manageriale; se va avea în vedere dacă oferta managerială respectă principiile generale ale proiectării, este adaptată culturii organizaţionale, aplică metodele şi tehnicile de marketing, este realizată pe baza unei diagnoze şi a analizei de nevoi educaţionale şi de formare (6 puncte).
După promovarea concursului, inspectorul şcolar general încheie cu Ministerul Educaţiei contract de management pe o perioadă determinată de 4 ani, începând cu data emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice de numire în funcţie a managerului.
Potrivit contractului, inspectorul şcolar general are mai multe obligaţii, printre care: să selecteze, să angajeze/să numească, să promoveze, să sancţioneze şi să elibereze personalul inspectoratului şcolar, cu respectarea dispoziţiilor legale; să stabilească şi să urmărească realizarea atribuţiilor de serviciu, pe domenii, ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare şi funcţionare al inspectoratului şcolar, precum şi obligaţiile profesionale individuale de muncă ale personalului de specialitate; să răspundă de organizarea şi realizarea dezvoltării profesionale şi a evoluţiei în carieră a personalului din inspectoratul şcolar, din unităţile de învăţământ şi din celelalte unităţi din subordine; să coordoneze şi să controleze activitatea casei corpului didactic, a palatului, cluburilor elevilor şi cluburilor sportive şcolare.
Citeşte şi Trei candidați înscrişi la concursul pentru şefia Inspectoratului Şcolar Alba: Elena Ignat, Camelia Dumitrean și Marcela Dărămuş
Reamintim că funcţia de inspector şcolar general la IŞJ Alba a fost ocupată de Dorin Sandea (PSD), care a împlinit anul acesta 65 de ani, vârsta de pensionare. Una dintre condiţiile pentru participarea la concurs este să nu fi împlinit „la data susţinerii concursului”, vârsta de pensionare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
ariadna
joi, 19.03.2015 at 22:33
felicitari si multa putere de munca!
ariadna
joi, 19.03.2015 at 22:37
ma bucur ca avem un inspector general cu o tinuta morala si un bun profesionalist.
felicitari!
Ligia
vineri, 20.03.2015 at 13:58
Felicitari !!! sunteti o vrednica urmasa a lui Sandea,ganditi la fel , urati la fel, stricati la fel…nu ne scapa Dumnezeu de voi!!!!