Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Concursul pentru funcţia de inspector şef la IŞJ Alba a fost câştigat de Marcela Dărămuş. Va prelua postul prin ordin de ministru


Publicat

marcela daramusConcursul pentru ocuparea postului de inspector şcolar general la IŞJ Alba a fost câştigat de actualul inspector adjunct, Marcela Dărămuş (PSD). Acesta s-a desfăşurat joi, la Ministerul Educaţiei şi a cuprins trei probe. La competiţie a participat şi Elena Ignat – directorul de la Şcoala Generală „Avram Iancu” Alba Iulia.

Marcela Dărămuş a declarat pentru Alba24 că va prelua oficial funcţia după ce va fi dat ordinul ministrului Educaţiei în acest sens.

„A fost un examen dificil şi corect. Competiţia de asemenea a fost mare şi mă bucur că am reuşit să mă concentrez şi să conving comisia de examinare că oferta, cunoştinţele, şi gândirea managerială mă califică pentru funcţia de inspector şcolar general”, a precizat Marcela Dărămuş.

Marcela Dărămuş (PSD) este în prezent inspector şcolar general adjunct. Profesor de economie, Dărămuş este membru CNEME, inspector şcolar din iulie 2012 şi a fost, în 2009 director la Casa Corpului Didactic. A mai ocupat funcţia de director la şcoala postliceală. Este şi consilier judeţean.

Citeşte şi SCHIMB de GARDĂ PSD la vârful IȘJ Alba. Dorin Sandea este în prag de pensie, iar adjuncta Marcela Dărămuș intră la concurs

Probele s-au desfăşurat la Bucureşti, la sediul ministerului şi au fost: evaluarea CV-ului (a rezultatelor obţinute în educaţie şi formare, aptitudinilor şi competenţelor personale), test grilă (timp maxim 30 de minute, utilizând calculatorul) şi interviu în faţa comisiei, în care s-a evaluat susţinerea ofertei manageriale şi răspunsurile la întrebări referitoare la inspecţia şcolară, aplicarea legislaţiei şcolare, management educaţional şi deontologie profesională.

Testul grilă reprezintă rezolvarea a 10 itemi de management educaţional şi administrativ, dintre care 2 itemi au fost formulaţi în limba străină aleasă de candidat. Fiecare item este punctat cu 0,85 puncte. Punctajul maxim pentru fiecare probă de concurs a fost de 50 de puncte. Punctajul minim de promovare a fiecărei probe de concurs a fost de 35 de puncte.

Criterii şi punctaje de evaluare Curriculum vitae:

a) Studii: – studii aprofundate, masterat, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare şi cursuri de perfecţionare postuniversitare în specialitate sau în management educaţional şi finanţare – 0,5 puncte

– doctorat în specialitate sau în management educaţional şi finanţare: 1 punct

Participarea la stagii de formare/de perfecţionare în specialitate şi/sau în management educaţional: în ţară (1 punct), în străinătate (1 punct)

Experienţa în activitatea de:

– responsabil de comisie metodică, de şef catedră, profesor metodist, profesor formator, director/director adjunct, responsabil de cerc pedagogic (1 punct)

– funcţii de conducere, îndrumare şi control în inspectoratul şcolar sau în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, membru în consiliul consultativ al specialităţii/al inspectoratului şcolar, membru în consiliul de administraţie etc. (1 punct)

Lucrări de management educaţional sau de specialitate publicate cu ISBN/ISSN; articole de management educaţional sau de specialitate publicate (1,5 puncte)

Iniţiere, coordonare, participare la proiecte-pilot, la proiecte de reformă a învăţământului, la proiecte comunitare, la proiecte de integrare europeană, la alte proiecte internaţionale (1,5 puncte)

Cunoaşterea unei/unor limbi străine de circulaţie internaţională dovedită prin documente emise de o autoritate în materie (pentru cei care au pe diplomă, ca specializare, o limbă străină, este suficientă prezentarea copiei legalizate de pe diplomă) 0.75 puncte

Cunoştinţe de operare pe calculator, evaluabile pe baza documentelor prezentate (0.75 puncte)

Criteriile de evaluare a interviului și ofertei manageriale:

– aspecte organizatorice: proiectarea, monitorizarea, evaluarea activităţii instituţiei/instituţiilor din subordine (inspectoratului şcolar, unităţilor conexe, unităţii de învăţământ, activităţii extraşcolare etc.), inspecţia şcolară, participare şi implicare organizaţională, formarea şi conducerea echipelor, managementul reuniunilor de lucru (1 punct)

– aspecte financiar-juridice: cunoaşterea legislaţiei generale şi a legislaţiei din domeniul învăţământului; metode şi mijloace de atragere a resurselor extrabugetare şi de finanţare (noţiuni privind încheierea contractului de sponsorizare, de donație, etc. (1 punct)

– trăsături de personalitate relevate pentru interviu: capacitate de percepţie globală şi sinteză creativă, capacitate de adaptare, de relaţionare şi comunicare, perspicacitate, prezenţă de spirit, capacitate de negociere, de argumentare, de convingere, empatie, energie, disponibilitate şi rezistenţă la efort şi stres, respectarea deontologiei profesionale (1 punct)

– competenţe personale în: identificarea activităţilor/acţiunilor concrete necesare atingerii obiectivelor stabilite, alocarea resurselor umane şi non-umane pentru realizarea activităţilor, alegerea, desemnarea/ delegarea persoanelor/echipelor care vor conduce activităţile stabilite, eficienţa comunicării formale şi informale, manifestarea selectivă a puterii (1 punct)

– viziunea, concepţia şi redactarea ofertei manageriale; se va avea în vedere dacă oferta managerială respectă principiile generale ale proiectării, este adaptată culturii organizaţionale, aplică metodele şi tehnicile de marketing, este realizată pe baza unei diagnoze şi a analizei de nevoi educaţionale şi de formare (6 puncte).

După promovarea concursului, inspectorul şcolar general încheie cu Ministerul Educaţiei contract de management pe o perioadă determinată de 4 ani, începând cu data emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice de numire în funcţie a managerului.

Potrivit contractului, inspectorul şcolar general are mai multe obligaţii, printre care: să selecteze, să angajeze/să numească, să promoveze, să sancţioneze şi să elibereze personalul inspectoratului şcolar, cu respectarea dispoziţiilor legale; să stabilească şi să urmărească realizarea atribuţiilor de serviciu, pe domenii, ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare şi funcţionare al inspectoratului şcolar, precum şi obligaţiile profesionale individuale de muncă ale personalului de specialitate; să răspundă de organizarea şi realizarea dezvoltării profesionale şi a evoluţiei în carieră a personalului din inspectoratul şcolar, din unităţile de învăţământ şi din celelalte unităţi din subordine; să coordoneze şi să controleze activitatea casei corpului didactic, a palatului, cluburilor elevilor şi cluburilor sportive şcolare.

Citeşte şi Trei candidați înscrişi la concursul pentru şefia Inspectoratului Şcolar Alba: Elena Ignat, Camelia Dumitrean și Marcela Dărămuş

Reamintim că funcţia de inspector şcolar general la IŞJ Alba a fost ocupată de Dorin Sandea (PSD), care a împlinit anul acesta 65 de ani, vârsta de pensionare. Una dintre condiţiile pentru participarea la concurs este să nu fi împlinit „la data susţinerii concursului”, vârsta de pensionare.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comments

  1. ariadna

    joi, 19.03.2015 at 22:33

    felicitari si multa putere de munca!

  2. ariadna

    joi, 19.03.2015 at 22:37

    ma bucur ca avem un inspector general cu o tinuta morala si un bun profesionalist.
    felicitari!

  3. Ligia

    vineri, 20.03.2015 at 13:58

    Felicitari !!! sunteti o vrednica urmasa a lui Sandea,ganditi la fel , urati la fel, stricati la fel…nu ne scapa Dumnezeu de voi!!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Polițiștii BCCO și SAS din Alba și Sibiu au descins la locuințele unor suspecți de trafic de droguri. Ce au confiscat

Publicat

Polițiștii SCCO Sibiu alături de echipaje SAS din Alba și Sibiu au făcut, astăzi, șapte percheziții în județul Sibiu, la suspecți care ar ar fi procurat, deținut și comercializat substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive. Tranzacțiile ar fi fost efectuate stradal sau la locuințele persoanelor cercetate, iar o parte din substanțele interzise ar fi fost procurate din străinătate, fiind expediate printr-o firmă de coletărie.

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia – Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu, împreună cu procurori DIICOT – BT Sibiu au documentat activitatea infracțională a unor persoane bănuite de efectuare, fără drept, de operațiuni cu substanțe psihoactive.

La data de 26 noiembrie 2020, polițiștii Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu, sub coordonarea procurorilor din cadrul DIICOT-BT Sibiu, au efectuat 7 percheziții domiciliare, în trei localități din județul Sibiu, la persoane bănuite că ar fi procurat, deținut și comercializat substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive.

De asemenea, au fost puse în aplicare 3 mandate de aducere, pentru persoanele bănuite de desfășurarea acestor activități.

Au fost ridicate aproximativ 700 de grame de masă vegetală, 2 comprimate, 2.450 de lei, 100 de lire sterline, 5 grindere, un cântar electronic, 9 telefoane mobile, 2 laptop-uri, un hard-disk, o râșniță și autocolante pentru inscripționat plicuri.

Din cercetări a reieșit că, de la sfârșitul anului 2019, membrii grupării ar fi comercializat substanțe cu efect psihoactiv unor persoane din județul Sibiu, tranzacțiile fiind efectuate stradal sau la locuințele persoanelor cercetate.

O parte din substanțele interzise ar fi fost procurate din străinătate, fiind expediate printr-o firmă de coletărie.

Acțiunea beneficiază de sprijinul echipelor de acțiuni speciale din cadrul inspectoratelor de poliție județene Sibiu și Alba.

Cercetările sunt în curs de desfășurare, pentru documentarea şi probarea întregii activităţi infracţionale.

Pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție

sursă: DIICOT

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO INTERVIU cu Ioan Lazăr, candidat Pro România la Camera Deputaților. Ce vrea să facă pentru Alba dacă va ajunge deputat (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Camera Deputaților, Ioan Lazăr, a fost prezent joi, în redacția alba24.ro pentru un interviu video. 

Politician din 1994, întreprinzător din 1991 și fermier de 12 ani, Ioan Lazăr a explicat cum a început interesul acestuia față de agricultură și viața omului de la țară din județul Alba, domeniu pe care se bazează campania sa electorală. Lazăr a prezentat și câteva propuneri de măsuri pentru dezvoltarea și promovarea agriculturii și turismului în județ.

Referitor la politică, Ioan Lazăr a explicat cum poate fi interpretată alianța cu Pro România, cum se regăsește în aceasta și cum este în prezent comunicarea nu noii colegi la nivel local.

De asemenea, Ioan Lazăr a prezentat cinci dintre obiectivele pe care acesta le are, în calitate de deputat, pentru județul Alba.

Nu în ultimul rând, întrebat dacă este pro sau anti vaccinare, Ioan Lazăr s-a abținut de la răspuns.

Comandat de partidul PRO România – Filiala Alba – cod unic mandatar financiar 11200008 – executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MĂSURI decise de CJSU Alba pentru localitățile Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis joi măsuri ce trebuie respectate în localitățile Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel, începând de vineri, 27 noiembrie, ora 00.00.

Decizia a fost luată în contextul evoluției situației epidemiologice.

HOTĂRÂREA nr. 75 din 26.11.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel

Vezi Hotărârea nr. 75 – CJSU ALBA din 26 noiembrie 2020

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 27.11.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă.

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

COMUNICAT Călin Matieș: Județul Alba trebuie să ocupe un loc important pe harta turismului național și internațional (P)

Publicat

Din Senatul României, Călin Matieș va lupta pentru ca județul Alba să ocupe un loc important pe harta turismului național și internațional, deoarece merită cu adevărat, iar oamenii pot admira aici locuri minunate și pot cunoaște tradiții și meșteșuguri. În județul nostru sunt producători valoroși de vinuri, iar din punct de vedere gastronomic suntem în top.

Potrivit National Geografic, Transilvania se află între cele mai bune destinații de călătorie pentru anul 2021, iar noi trebuie să fim pregătiți să atragem cât mai mulți turiști.

”Propun crearea unui program turistic județean care să cuprindă tururi bazate pe vizitarea obiectivelor culturale, culinare, oenologice și istorice. Trebuie dezvoltate anumite rute/trasee care să cuprindă vizite la obiectivele istorice sau case tradiționale, restaurante de pe un anumit taseu, o degustare la cramele din cele 4 podgorii de renume din județul Alba – Aiud, Alba, Sebeș, Târnave. Aceste crame pot avea atât valențe oenologice cât și istorice sau culturale. În cadrul tururilor pot fi exploatate punctele forte ale gastronomiei specifice județului Alba prin crearea de trasee gastronomice și organizarea unor sesiuni culinare la producători de produse de calitate din județ, deprinderea meșteșugului de producere a produselor.

Cazarea se poate realiza în zone cu potențial turistic, spre exemplu, Valea Arieșului, Valea Frumoasei, un adevărat colț de rai. De asemenea, rutelor respective le pot fi alocați ghizi specializați în obiective istorice – adevărate comori ale județului Alba, precum Cetatea Alba Carolina, Cetatea Câlnic. Tururile trebuie organizate pentru grupuri de turiști români și străini, și trebuie concepute ca să ofere experiențe integrate.

Începând cu anul 2021, oamenii își vor dori să călătorească de plăcere, mai mult ca niciodată, pentru că au înțeles în această perioadă ce contează cu adevărat în viață. Totodată, cred că există potențial de creștere a zonelor turistice ale județului Alba, mai puțin luate în calcul până acum. Trebuie începute de pe acum campanii puternice de promovare a județului Alba, pentru anul viitor şi pentru anii care vin. O destinație se promovează din timp pentru a se dezvolta.

Acest proiect va fi unul prioritar în mandatul meu de senator! Din 6 Decembrie, putem face mai mult împreună. Votați Partidul Social Democrat în 6 decembrie pentru siguranța unui trai mai bun!”, a spus Călin Matieș, candidat PSD Alba la Senatul României.

– Comandat de PARTIDUL SOCIAL DEMOCRAT – Organizația Județeană Alba

– Executat de SC INDEPENDENT SRL – portal https://alba24.ro/

-.CUI mandatar financiar județean 11200020

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate