Connect with us
Advertisement

Eveniment

Trei candidați pe un loc la concursul pentru şefia Inspectoratului Şcolar Alba: Elena Ignat, Camelia Dumitrean și Marcela Dărămuş

isj alba_ansamblu

Publicat

isj alba_ansamblu Postul de inspector şcolar general la IŞJ Alba este vizat de trei candidate, care s-au înscris la concursul ce se desfăşoară în martie, la minister. Pe lângă actualul inspector şef adjunct, Marcela Dărămuş (47 de ani), reprezentant PSD, intră în cursă Elena Ignat (PNL), directorul Şcolii Gimnaziale „Avram Iancu” din Alba Iulia şi Camelia Dumitrean (PNL), fost director la Colegiul „I.D. Lăzărescu” din Cugir. Cel puţin Elena Ignat susţine că îşi rezervă dreptul de a se retrage de la concurs, dacă va avea date referitoare la tendinţa de politizare a acestuia.

Înscrierile au avut loc în perioada 18-23 februarie, iar probele de concurs se desfăşoară în intervalul 11-20 martie, la sediul Ministerului Educaţiei.

Cel care ocupă în prezent funcţia de conducere de la IŞJ Alba, Dorin Sandea, este la vârsta de pensionare şi nu mai poate participa la concurs.

marcela daramus Cel puţin teoretic, Marcela Dărămuş ar avea cele mai multe şanse de a prelua conducerea instituţiei, fiind membră PSD şi având deja funcţia din eşalonul doi. Profesor de economie, Dărămuş este membru CNEME, inspector şcolar din iulie 2012 şi a fost, în 2009 director la Casa Corpului Didactic. A mai ocupat funcţia de director la şcoala postliceală. Este şi consilier judeţean.

Citeşte şi SCHIMB de GARDĂ PSD la vârful IȘJ Alba. Dorin Sandea este în prag de pensie, iar adjuncta Marcela Dărămuș intră la concurs

 

elena ignat ` Elena Ignat (54 de ani) este director la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” din 2004, fiind profesor de biologie şi profesor metodist. În perioada 2005-2009, a fost inspector şcolar judeţean adjunct. În 2011, a participat, la Ministerul Educaţiei, la grupul de lucru pentru elaborarea metodologiei de organizare a concursurilor de ocupare a posturilor de director de şcoli şi licee. Este expert în managementul educaţional, membru CNEME. În 2013, a fost consilier personal al ministrului delegat pentru Ape, Păduri şi Piscicultură.

Este copreşedinte la Organizaţia de Femei din PNL Alba.

“Consider că este nevoie de o schimbare la nivelul managemementului de învăţământ din Alba. Sigur că mi-am făcut o analiză a competenţelor mele profesionale, manageriale şi morale şi consider că le îndeplinesc şi pot să mă angrenez într-un astfel de demers. Am o experienţă de 30 ani din care 16 ani în management, realizările mele mă îndreptăţesc să particip la un astfel de concurs. Am vrut să dau un semnal colegilor mei din educatie că trebuie să se implice dacă vor o schimbare, indiferent de cine este la guvernare sau culoarea politică, nu mai putem să stăm deoparte.

Sistemul de învăţământ este aproape în colaps. Dacă oamenii cu iniţiativă nu se implică, aşteptăm degeaba”, a declarat Elena Ignat pentru Alba24.

Directorul şcolii “Avram Iancu” a recunoscut că se discută că este vorba despre un concurs politizat, însă susţine că pleacă de la ideea că este un concurs corect şi că asta se vrea demonstrat şi la nivelul ministerului.

Cu toate acestea, Elena Ignat îşi rezervă dreptul de a se retrage din cursă, dacă până la momentul concursului “voi avea date referitoare la tendinţa de a fi organizat şi susţinut politic”. Mai mult decât atât, Ignat a precizat că “există nişte semnale şi neclarităţi referitoare la concurs”.

camelia dumitrean Camelia Dumitrean (48 de ani), profesor de tehnologie generală, a fost directorul Colegiului „I.D. Lăzărescu” în perioada 2009-2012. Este consilier local şi reprezentant al CL în consiliul de administraţie al colegiului. A fost preşedintă a organizaţiei de femei din PSD Alba (2007-2009), fiind urmată în această funcţie de Marcela Dărămuş. În 2011, trece la PDL şi în 2012 este candidat la alegerile locale (primăria şi consiliul local) din Cugir.

 

 

sandea Reamintim că funcţia de inspector şcolar general la IŞJ Alba este ocupată, deocamdată, de Dorin Sandea (PSD), care a împlinit anul acesta 65 de ani, vârsta de pensionare. Una dintre condiţiile pentru participarea la concurs este să nu fi împlinit „la data susţinerii concursului”, vârsta de pensionare.

Sandea a promovat în 2012 concursul de selecție a cadrelor didactice în vederea constituirii Corpului Național de Experți în Management Educațional (CNEME), doar la a treia încercare. Iniţial, acesta a fost „respins de evaluator”, pe motiv că nu deținea suficiente credite transferabile în cadrul unor programe acreditate de formare în domeniul managementului educațional. Condiţia de membru al CNEME este necesară pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general IŞJ.

Condiţii de participare la concurs şi criterii de evaluare

Potrivit documentaţiei puse la dispoziţie de IŞJ Alba, la concursul pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general poate candida personalul didactic care îndeplineşte, cumulativ, următoarele condiţii:

– este membru al corpului naţional de experţi în managementul educaţional;

– este absolvent al unei instituţii de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă;

– este personal didactic titular în învăţământ/într-o unitate de învăţământ şi are gradul didactic I sau titlul ştiinţific de doctor;

– are o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 8 ani, dintre care cel puţin 5 în ultimii 10 ani;

– a obţinut calificativul „foarte bine” în ultimii 5 ani şi nu a fost sancţionat disciplinar în anul şcolar curent;

-are recomandare/caracterizare vizând calităţile profesionale, manageriale şi morale din partea consiliului profesoral al unităţii de învăţământ sau din partea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar ori recomandarea senatului universităţii sau a organului de conducere al instituţiei în care candidatul îşi desfăşoară activitatea la data înscrierii la concurs;

– nu a desfăşurat poliţie politică şi nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere în învăţământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;

– este apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011;

– la data susţinerii concursului nu a împlinit vârsta standard de pensionare.

Probele de concurs se desfăşoară în perioada 11-20 martie, la sediul Ministerului Educaţiei.

Concursul va cuprinde trei probe: evaluarea CV-ului (a rezultatelor obţinute în educaţie şi formare, aptitudinilor şi competenţelor personale), susţinerea unui test grilă (timp maxim 30 de minute, utilizând calculatorul) şi interviu în faţa comisiei, în care se evaluează susţinerea ofertei manageriale şi răspunsurile la întrebări referitoare la inspecţia şcolară, aplicarea legislaţiei şcolare, management educaţional şi deontologie profesională.

Testul grilă reprezintă rezolvarea a 10 itemi de management educaţional şi administrativ, dintre care 2 itemi vor fi formulaţi în limba străină aleasă de candidat. Fiecare item este punctat cu 0,85 puncte. Acest test se rezolvă pe calculator şi se trimite pe adresă de e-mail la comisia de concurs (1,50 puncte).

Punctajul maxim pentru fiecare probă de concurs este de 50 de puncte. Punctajul minim de promovare a fiecărei probe de concurs este de 35 de puncte.

Criterii şi punctaje de evaluare Curriculum vitae:

a) Studii: – studii aprofundate, masterat, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare şi cursuri de perfecţionare postuniversitare în specialitate sau în management educaţional şi finanţare – 0,5 puncte

– doctorat în specialitate sau în management educaţional şi finanţare: 1 punct

b) Participarea la stagii de formare/de perfecţionare în specialitate şi/sau în management educaţional: în ţară (1 punct), în străinătate (1 punct)

c) Experienţa în activitatea de:

– responsabil de comisie metodică, de şef catedră, profesor metodist, profesor formator, director/director adjunct, responsabil de cerc pedagogic (1 punct)

– funcţii de conducere, îndrumare şi control în inspectoratul şcolar sau în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, membru în consiliul consultativ al specialităţii/al inspectoratului şcolar, membru în consiliul de administraţie etc. (1 punct)

d) Lucrări de management educaţional sau de specialitate publicate cu ISBN/ISSN; articole de management educaţional sau de specialitate publicate (1,5 puncte)

e) Iniţiere, coordonare, participare la proiecte-pilot, la proiecte de reformă a învăţământului, la proiecte comunitare, la proiecte de integrare europeană, la alte proiecte internaţionale (1,5 puncte)

f) Cunoaşterea unei/unor limbi străine de circulaţie internaţională dovedită prin documente emise de o autoritate în materie (pentru cei care au pe diplomă, ca specializare, o limbă străină, este suficientă prezentarea copiei legalizate de pe diplomă) 0.75 puncte

g) Cunoştinţe de operare pe calculator, evaluabile pe baza documentelor prezentate (0.75 puncte)

Criteriile de evaluare a interviului și ofertei manageriale:

– aspecte organizatorice: proiectarea, monitorizarea, evaluarea activităţii instituţiei/instituţiilor din subordine (inspectoratului şcolar, unităţilor conexe, unităţii de învăţământ, activităţii extraşcolare etc.), inspecţia şcolară, participare şi implicare organizaţională, formarea şi conducerea echipelor, managementul reuniunilor de lucru (1 punct)

– aspecte financiar-juridice: cunoaşterea legislaţiei generale şi a legislaţiei din domeniul învăţământului; metode şi mijloace de atragere a resurselor extrabugetare şi de finanţare (noţiuni privind încheierea contractului de sponsorizare, de donație, etc. (1 punct)

– trăsături de personalitate relevate pentru interviu: capacitate de percepţie globală şi sinteză creativă, capacitate de adaptare, de relaţionare şi comunicare, perspicacitate, prezenţă de spirit, capacitate de negociere, de argumentare, de convingere, empatie, energie, disponibilitate şi rezistenţă la efort şi stres, respectarea deontologiei profesionale (1 punct)

– competenţe personale în: identificarea activităţilor/acţiunilor concrete necesare atingerii obiectivelor stabilite, alocarea resurselor umane şi non-umane pentru realizarea activităţilor, alegerea, desemnarea/ delegarea persoanelor/echipelor care vor conduce activităţile stabilite, eficienţa comunicării formale şi informale, manifestarea selectivă a puterii (1 punct)

– viziunea, concepţia şi redactarea ofertei manageriale; se va avea în vedere dacă oferta managerială respectă principiile generale ale proiectării, este adaptată culturii organizaţionale, aplică metodele şi tehnicile de marketing, este realizată pe baza unei diagnoze şi a analizei de nevoi educaţionale şi de formare (6 puncte).

După promovarea concursului, inspectorul şcolar general încheie cu Ministerul Educaţiei contract de management pe o perioadă determinată de 4 ani, începând cu data emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice de numire în funcţie a managerului.

Potrivit contractului, inspectorul şcolar general are mai multe obligaţii, printre care: să selecteze, să angajeze/să numească, să promoveze, să sancţioneze şi să elibereze personalul inspectoratului şcolar, cu respectarea dispoziţiilor legale; să stabilească şi să urmărească realizarea atribuţiilor de serviciu, pe domenii, ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare şi funcţionare al inspectoratului şcolar, precum şi obligaţiile profesionale individuale de muncă ale personalului de specialitate; să răspundă de organizarea şi realizarea dezvoltării profesionale şi a evoluţiei în carieră a personalului din inspectoratul şcolar, din unităţile de învăţământ şi din celelalte unităţi din subordine; să coordoneze şi să controleze activitatea casei corpului didactic, a palatului, cluburilor elevilor şi cluburilor sportive şcolare

În județul Alba, anul trecut, șapte inspectori școlari și zeci de directori de școli și grădinițe și-au pierdut funcțiile după ce conducerea IȘJ Alba a hotărât să nu le mai prelungească detașările, fapt ce a generat nemulțumiri atât în rândul acestora, cât și ale părinților elevilor.

Citește și Manevre înainte de ”prezidențiale”: Inspectori școlari și directori de școli, SCHIMBAŢI de conducerea IŞJ Alba. LISTA modificărilor în funcţii

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. Ioana

    marți, 24.02.2015 at 19:14

    Dna. Ignat, va puteti retrage deja. Ca doar nu va inchipuiti ca acest post se obtine altfel decat l-ati obtinut domnia voastra pe cel de adjunct la inspectorat sau pe cel pe care ati fost numita in nu stiu ce minister! Ca nu sunteti cu nimic mai capabila decat contracandidatele d.voastra. Oricum, cred eu, PNL ar fi trebuit sa opteze pentru d.na Camelia.Dansa, este altceva!
    Ce este foarte distractiv este ca acum, in Marele PNL, sunteti alaturi de dl. Sandu pe care v-ati straduit din rasputeri sa-l dati jos din functia de insp. general, pe vremea cand PDL a iesit de la guvernare iar PNL a ramas singur la butoane, iar d.vostra erati adjuncta! Dar el era mereu cu un pas inaintea voastra, adica in concediu medical!Nu pot sa-mi axplic, din ce aluat sunteti plamaditi cei care la un moment dat va scuipati , iar dupa un timp va pupati! In rest, „succesuri”!

  2. AOTEAROA

    miercuri, 25.02.2015 at 13:17

    Munca de inspector scolar nu-i o munca de birou.,95%e teren,mai ales in mediu rural.Sa mai vorbim de exigenta cu subalterni sau cu directorii de scoli?Pe teren nu se merge ptr. a face relatii sau a veni cu portbagajul plin,sa fie clar ca ne-am saturat de aceste practici.

  3. AD

    joi, 26.02.2015 at 17:19

    Sunt sanse sa ajungi la conducerea unei institutii de stat doar pe baza experientei si competente, fara a face parte dintr-un partid politic ??? Daca nu …sunt sanse sa-ti pastrezi functia dupa schimbarea regimului politic ? :)))) Poftim subiect de studiu….

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement