Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Pe lotul 2, între Alba Iulia şi Aiud, lucrările au avansat cu 2%, într-o lună


Publicat

Pe cel mai lung tronson de pe autostrada Sebeș-Turda, se lucrează în “ritm de melc”. Cel puţin aceasta este concluzia în urma monitorizărilor în teren efectuate de reprezentanţii Asociaţiei “Pro Infrastructură”. S-a înregistrat avans doar de 2%, într-o lună, mai puţin faţă de cât estimau aceştia, astfel încât şansele ca acest lot să fie gata în 2019 scad considerabil.

“Lotul 2, cel mai lung (24,25 km) și cel mai complicat segment din Autostrada A10 Sebeș-Turda, construit de Aktor, rămâne în continuare departe de finalizare. Mai grav este că ritmul lucrărilor nu este unul care să ne dea speranțe că vom putea circula pe acest tronson prea curând.

Dacă la sfârșitul lunii august avansul în teren a fost de 38,5%, la final de septembrie acesta a ajuns la 40,34%, mai puțin decât estimările noastre.

Un progres de doar 2% pe lună este total nesatisfăcător! Avem 60% din lucrări rămase de executat. În acest ritm, nici în 2019 nu vom putea circula pe acest lot!”, au scris reprezentanţii Asociaţiei “Pro Infrastructura”, pe Facebook.

În ceea ce priveşte primul lot, de 17 km, între Sebeş şi Alba Iulia, lucrările avansează, mai puţin în punctele critice: nodul Alba Iulia Nord şi Sebeş.

Se aşteaptă mobilizare în teren în zona nodului Alba Iulia Nord, unde cea mai mare parte are undă verde prin atuorizarea de construcţie, însă nodul de la Sebeş este în stand-by.

“Nodul foarte complicat de la Sebeș (legătura A10-A1-DN1/DN7) este în continuare îngropat în birocrație: documentația pentru exproprieri suplimentare nu a fost pusă pe circuitul de avizare (care durează din experiența noastră de anul acesta 5-6 luni) și nici notificarea spre ANPM nu a fost redactată și transmisă. Aceștia sunt cei doi pași birocratici necesari în acest moment pentru emiterea autorizației de construire.

Din cauza tuturor acestor blocaje și a volumului mare de muncă rămas de executat (mai ales în nodurile amintite), estimarea noastră realistă este că abia în a doua jumătate a anului 2019 vom putea circula pe acest tronson”, potrivit Asociaţiei “Pro Infrastructură”.

În imagini din galleria foto de mai jos, stadiul lucrărilor la podul peste Mureș și la podul peste râul Ampoi, structuri majore care fac parte din lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, tronsonul construit de italienii de la Impresa Pizzarotti.

La polul opus, pe lotul 3, între Aiud şi Decea, lucrările sunt la stadiu de finalizare şi urmează să fie închise în această lună, în vederea deschiderii circulaţiei, iar pe lotul 4, până la Turda, mai sunt de rezolvat punctual unele probleme în teren.

Vezi şi FOTO-VIDEO AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Tronsonul dintre Aiud şi Decea aşteaptă inaugurarea. Se închid lucrările

Autostrada, pe loturi:

Lotul 1, de 17 kilometri, tronson de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, până la ieşire din Alba Iulia, lucrează Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. În octombrie, s-a dat autorizarea pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″)

Probleme: AC pe secţiunea C (km 0+000-km 0+300 şi Nod rutier Sebeş); obtinerea Acordului de Mediu revizuit; exproprieri suplimentare; termenul de finalizare a lucrărilor este iunie 2018 (actualizat, 2019).

Lotul 2 are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Termenul de finalizare a lucrărilor, aprilie 2018 (actualizat, 2019).

Lotul 3  are 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017 (posibil octombrie).

Lotul 4 are 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

Termen de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017 (actualizat 30 noiembrie 2017).

sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructura (Facebook), ddfab” (membru al forumului peundemerg.ro)



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. roco

    miercuri, 18.10.2017 at 09:32

    Se fura motorina din utilaje pe toate tronsoanele noii autostrazi in draci si nimeni nu ia nici o masura ! Cum naiba sa avanseze lucrarile ?

  2. Megyesi

    duminică, 17.12.2017 at 14:48

    Da Statul Roman mia stricat livada certificata anul 3 fara sa ami da vreun ban fara sa fiu expropriat miau stricat afacerea livada a fost in localitatea Ciumbrud

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

ACCIDENT la Alba Iulia: O persoană a fost acroșată în zona unei treceri de pietoni, de pe strada Vasile Goldiș

Publicat

sirena politia

Un accident rutier a avut loc marți seara, în jurul orei 22.15, pe strada Vasile Goldiș din Alba Iulia. 

Potrivit reprezentanților IPJ Alba, o persoană a fost acroșată în zona unei treceri de pietoni.

Persoana acroșată a fost transportată la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, în stare conștientă, pentru a primi îngrijiri medicale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Teste COVID-19, de joi, la Spitalul din Alba Iulia, la cel mai mic preț din țară. Detalii și program

Publicat

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia va efectua de joi, 16 iulie, teste pentru diagnosticarea COVID-19 inclusiv la solicitarea persoanelor care doresc să se deplaseze în interes profesional/ personal în străinătate (iar pentru acest lucru au nevoie de un test negativ) sau vor să efectueze testarea moleculară din alte motive (iar conform reglementărilor în vigoare nu fac parte din categoria pacienților în cazul cărora astfel de analize sunt gratuite), precizează reprezentanții instituției sanitare într-un comunicat de presă. 

În continuare, vor fi testați gratuit toți pacienții care se încadrează în situațiile prevăzute de metodologie. Testarea costă 250 de lei. 

Posibilitatea de testare la cerere vine și în sprijinul cetățenilor care doresc să călătorească în Grecia și care, începând cu 15 iulie, trebuie să prezinte un test molecular negativ pentru infecţia cu noul coronavirus SARS-CoV-2 efectuat cu maximum 72 de ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Republicii Elene.

Cei care sunt interesați se pot programa la numărul de telefon 0258 826 272. La telefon vi se va comunica data și ora la care sunteți programați pentru recoltare. Recoltarea probelor pentru testul RT-PCR se va face în Policlinica SJU Alba Iulia, strada Mușețelului, nr. 2, etajul I, de luni până joi, în intervalul orar 10:00-13:00, respectiv sâmbătă și duminică, în intervalul orar 08:00-11:00.

Laboratorul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia este acreditat pentru efectuarea testului Real Time PCR pentru determinarea COVID-19, iar costul unui test, la cererea pacientului, este de 250 de lei.

Rezultatele pot fi obținute prin accesarea platformei online, portal.spitalalba.ro, utilizând codul unic de înregistrare, în cursul aceleași zile. De precizat este că fiecare pacient care va efectua aceste analize va primi, pe un fluturaș, link-ul în vederea accesării site-ului web și codul unic de înregistrare pentru a putea beneficia de rezultatul testării. Rezultatul (buletinul de analize) poate fi ridicat în și în format fizic, a doua zi, de la registratura policlinicii. Facem precizarea că în cazul în care vor exista pacienți pozitivi, SJU Alba Iulia va comunica, în regim de urgență, DSP Alba pentru începerea anchetei epidemiologice și prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor.

În vederea efectuării testului se recoltează exsudat nasofaringian și orofaringian. Înainte de prezentarea la recoltare trebuie să nu consumați lichide, să nu mâncați nimic și să nu efectuați toaleta cavității bucale (cu pastă de dinți cu fluor).

Reamintim că SJU Alba Iulia a pus în funcțiune, în 11 aprilie 2020, în propriul laborator, o linie completă de testare a pacienților pentru depistarea cazurilor de COVID-19. Toți pacienții care se prezintă în Unitatea de Primiri Urgențe, indiferent de afecțiunea de care suferă, sunt, au fost și vor fi testați gratuit înainte de a intra pe secții pentru prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor și acordarea de îngrijiri medicale corespunzătoare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Cornel Țălnar, noul director tehnic al câinilor roșii: Dinamo este un brand, Dinamo este un nume

Publicat

Cornel Țălnar este noul director tehnic al clubului de fotbal Dinamo București. Anunțul a fost făcut pe pagina de Facebook a câinilor roșii.

Țălnar va sta pe bancă, alături de noul antrenor Gheorghe Mulțescu. 

De asemenea, într-un video postat pe pagina de socializare, Țălnar le-a vorbit suporterilor din Ștefan cel Mare, despre o posibilă investiție a unui afacerist din Spania în clubul de fotbal.

Acesta spune că Pablo Cortacero, un afacerist iberic, ar fi de fapt în spatele lui Melero Marin, cel care a purtat tratativele cu Ionuț Negoiță: „Din ce am înţeles eu domnul Cortacero este unul din oamenii foarte potenţi financiar din Spania şi dânsul îşi doreşte să vină cu orice preţ să preia Dinamo

Eu nu îl cunosc personal, eu îl cunosc prin intermediul unui prieten de-al meu care e în afaceri cu ei în Spania şi din ce mi-a spus dumnealui sunt oameni potenţi care într-adevăr îşi doresc să vină la acest club şi dacă se poate să îl urce cât se poate de sus.

Mai mult, Țălnar a precizat că Dinamo nu trebuie să se gândească momentan la retorgradare,” Dinamo este un brand, Dinamo este un nume, Dinamo trebuie să iasă obligatoriu din aceatsă situaţie şi sunt convins că acest lucru se va realiza”, a spus Cornel Țălnar, citat de digisport.ro.

Cinci trofee a câștigat Cornel Țălnar la Dinamo, ca jucător, de 3 ori titlul de campion (1982, 1983, 1984) și de 2 ori Cupa României (1982, 1984).

8 sezoane consecutive a jucat albaiulianul Cornel Țălnar la Dinamo, din 1977 până în 1985.

De asemenea, 9 echipe a pregătit Cornel Țălnar în cariera de antrenor: Inter Sibiu, Dinamo București (5), „U” Cluj (2), Ceahlăul Piatra Neamț, FC Brașov (3), Dinamo II București (2), Oman Club, Concordia Chiajna și Luceafărul Oradea, în paranteză fiind trecut numărul de mandate pe banca tehnică.

Licențiat PRO, Cornel Țălnar a avut contract cu FRF în perioada 2017-2019, fiind consilierul tehnic al selecționerului Cosmin Contra la prima reprezentativă a României.

sursă: Facebook, Dinamo București, digisport.ro

sursă video foto: Facebook – Dinamo București.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

RAR: Care sunt condițiile pentru înmatricularea mașinilor cu volan pe dreapta și ce se întâmplă din 2021

Publicat

volan dreapta

Mașinile cu volan pe partea dreaptă pot fi înmatriculate în România, în anumite condiții. Registrul Auto Român (RAR) transmite detalii despre statutul legal al acestor autovehicule și cum pot primi Cartea de Identitate a Autovehiculului (CIV) pentru a fi înmatriculate în România.

Potrivit sursei citate, ”dat fiind interesul public ridicat pentru situația autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziție stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită.

În consecință, până la 31 decembrie 2020 se acceptă, în aceleași condiții, omologările UE emise de UK, adică și autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din UK vor putea primi CIV, dacă respectă celelalte condiții aplicabile.

De la 1 ianuarie 2021, dar numai dacă perioada de tranziție dintre UK și Uniunea Europeană nu va fi prelungită, omologarea de tip emisă de Regatul Unit nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta provenite din UK vor fi tratate asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terț din afara UE și nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România.

În ceea ce privește autovehiculele echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă și care sunt deja înmatriculate în România, menționăm că nu există în acest moment nicio altă prevedere legislativă care să oblige la modificarea poziției postului de conducere pe partea stângă”.

Registrul Auto Român precizează că modul în care autovehiculele cu volan pe partea dreaptă introduse individual în România pot primi CIV este precizat în Reglementările RNTR 7, aprobate prin OMTCT nr. 2.132/2005, cu modificările și completările ulterioare.

În secțiunea “Sistemul de direcție” din Capitolul IV, se arată că:

“Postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală), precum și autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE și care nu au suferit modificări în raport cu configurația de înmatriculare inițială. Pentru acestea din urmă, în cazul autovehiculelor din categoriile M2 și M3, ușile de serviciu vor fi amplasate pe partea dreaptă, în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului”.

Pe de altă parte, RNTR 7 impune obligativitatea înlocuirii farurilor originale cu unele care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului.

Așadar, ținând cont de prevederile legale, Registrul Auto Român este în măsură să acorde CIV unui autovehicul care are volanul pe partea dreaptă, dar se încadrează în aceste excepții.

O altă prevedere legală a RNTR 7 este cea referitoare la omologarea individuală a autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, dar care au suferit modificări constructive:

“Omologarea autovehiculelor echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului şi care au suferit modificări ale caracteristicilor constructive menţionate în CIV se acordă numai dacă postul de conducere se schimbă pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului”. Concret, dacă un autovehicul înmatriculat în România cu volanul pe partea dreaptă se prezintă la RAR după ce i-au fost aduse modificări constructive, acesta va putea fi reomologat doar dacă și postul de conducere a fost mutat pe partea stângă.

Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE, mai transmite RAR.

Potrivit sursei citate, există deja două hotărâri ale Curții de Justiție a Uniunii Europene, cu privire la cauzele C-639/11 (Comisia Europeană împotriva  Poloniei) și C-61/12 (Comisia Europeană împotriva Lituaniei), prin care Curtea de Justiție a constatat că statele respective, care aveau restricții naționale privind înmatricularea autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, nu și‑au îndeplinit obligațiile ce le revin, prin nerespectarea prevederilor legislației UE aplicabile. S-a considerat că introducerea interdicției de înmatriculare a unor astfel de autovehicule este contrară regulilor UE privind libera circulație a mărfurilor (art. 34 din Tratatul de Funcționare a UE) și reprezintă o încălcare a legislației UE de omologare (de exemplu Directiva cadru 2007/46/CE), fiind o măsură disproporționată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranței rutiere și protecției sănătății și vieții cetățenilor din UE.

În consecință, introducerea unei restricții privind omologarea și/sau eliberarea cărții de identitate pentru autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă nu poate fi avută în vedere, deoarece aceasta ar duce la introducerea unei proceduri de „infringement” din partea Comisiei Europene pe un subiect pe care Curtea de Justiție a UE s-a pronunțat deja în defavoarea statelor membre care aveau astfel de restricții.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate