Eveniment
FOTO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA. Stadiul lucrărilor la mijlocul lunii martie. Şantierul de pe lotul I şi probleme de rezolvat, pe tronsoane
Vremea bună impulsionează lucrările de pe Lotul I al Autostrăzii A10 Sebeș -Turda. Pe lotul I, între Sebeş şi Alba Iulia, constructorul și-a trimis oamenii și utilajele pe șantier, în zona podului de peste râul Mureș, între Oarda și Ciugud. Din cele mai recente date CNAIR, lucrările au avansat timid doar pe loturile 2 şi 4, de la sfârşitul lunii februarie până acum, iar termenele de finalizare pe loturi au fost actualizate: luna septembrie, pentru tronsoanele 3 şi 4, respectiv 2018 pentru celelalte.
Lucrările la acest lot sunt cele mai întârziate de pe tot traseul autostrăzii, avansul raportat la începutul lunii martie în raportul CNAIR fiind de numai 17,42%. Marile restanțe sunt capetele lotului, nodul A1 – A10 (Lancrăm) și nodul Alba Iulia Nord, unde încă nu s-a început lucrul din cauza unor aspecte birocratice.
Miercuri, 15 martie, constructorii lucrau pe Lotul I, în zona podului peste râul Mureș, între Oarda și Ciugud. Construcția evoluează și în zona Oiejdea.
Evoluția costrucției autostrăzii A10 Sebeș – Turda este urmărită cu interes, atât de către pasionații de infrastructură, membri ai forumului forum.peundemerg.ro, cât şi de către comunitate. Pe lângă „monitorizarea” lucrărilor în imagini, sunt şi informaţii noi despre situaţia proiectului.
Pentru construcţia Autostrăzii Sebeş-Turda, Comisia Europeană a aprobat finanţarea cu aproximativ 95 de milioane de euro. Reamintim că primele termene anunţate pentru finalizarea primelor tronsoane sunt în vara anului viitor, ceea ce ar decongestiona circulaţia pe DN1, în judeţele Alba şi Cluj.
Suma totală necesară proiectului este de 111,3 milioane euro. Valoarea totală eligibilă a cererii de finantare este de 495,669 milioane lei, din care co-finanţarea este de 421,319 milioane lei, iar contribuţia de la bugetul de stat este de 74,350 milioane lei.
Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi (începutul lunii martie 2017)
Lotul 1 (17,42%, neschimbat faţă de stadiul de la sfârşitul lunii februarie; stadiu financiar 26,47%). Lotul are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este iunie 2018. Probleme (observaţii CNAIR): finalizare proiectare pentru Sectiunea C şi obţinere autorizaţie de construire pentru secţiunile B (km 14+000- 17+000) şi C (km 0+000-km 0+300 si Nod rutier Sebeş); obţinerea acordului de mediu revizuit; aprobare HG pentru exproprieri suplimentare; obţinere autorizaţie de construire pentru lucrările aferente exproprierilor suplimentare
Lotul 2 (23,12%, faţă de 22,4% la sfârşitul lunii februarie; stadiu financiar: 26,89%). Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul. Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor, aprilie 2018. Probleme (observaţii CNAIR): aprobare HG pentru exproprieri suplimentare; obţinere autorizatie de construire pentru lucrările aferente exproprierilor suplimentare
Lotul 3 (67,5%, neschimbat faţă de stadiul de la sfârşitul lunii februarie; stadiu financiar 61,31%). Lotul are 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire. Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, septembrie 2017.
Lotul 4 (60,85%, faţă de 60,55%, la sfârşitul lunii februarie; stadiu financiar 56,78%). Lotul are 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3). Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, septembrie 2017. Probleme (observaţii CNAIR): obţinerea autorizaţiei de construire pentru zona lacului Stejeriş. obţinerea autorizatiei de construire pentru reţele utilităţi
sursa: forum.peundemerg.ro
sursa foto: forum.peundemerg.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News