ECONOMIE
AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Stadiul lucrărilor la începutul lunii martie şi noutăţi pe Lotul 1 Sebeş – Alba Iulia Nord
O nouă variantă de realizare a nodului rutier Alba Iulia Nord, pe traseul Autostrăzii Sebeş-Turda, a fost aprobată recent, potrivit forumpeundemerg.ro. În această zonă va fi un viaduct de aproximativ 200 de metri peste calea ferată, relocarea DN1 pe 400 de metri şi un sens giratoriu nou.
Evoluția costrucției autostrăzii A10 Sebeș – Turda este urmărită cu interes, atât de către pasionații de infrastructură, membri ai forumului forum.peundemerg.ro, cât şi de către comunitate. Pe lângă „monitorizarea” lucrărilor în imagini, sunt şi informaţii noi despre situaţia proiectului.
Una dintre noutăţile recente se referă la forma finală aprobată a proiectului tehnic pentru secțiunea B, Nodul Alba Iulia Nord. Acesta a suferit modificări importante față de studiul de fezabilitate, fiind urmărite atât optimizarea costurilor, cât și evitarea pe cât posibil a construcției în zona instabilă a dealului din zona gropii de gunoi, la ieşire din Alba Iulia spre Cluj.
În esență, DN1 va fi relocat pentru aproximativ 400 m, urmând să supratraverseze A10. Se păstrează sensul giratoriu spre Teiuș, urmând ca legătura spre Alba Iulia să fie făcută prin actualul sens giratoriu de la ieșirea din oraș, care va fi lărgit. Bretele de legătură la acest sens giratoriu au fost mutate în spațiul delimitat de DN și calea ferată, pe partea dreaptă a DN-ului.
Schița planului tehnic:
Rămâne în sarcina autorităților locale să continue legăturile spre DN74 (Munții Apuseni) și să încheie inelul circular prin legătura la Nodul Alba Iulia Sud.
Lotul 1 (Sebeș – Alba Iulia Nord) este cel mai în urmă, din punct de vedere al lucrărilor. avansul raportat la februarie 2017 în raportul CNAIR fiind de numai 17,42%. Marile restanțe sunt capetele lotului, nodul A1 – A10 (Lancrăm) și nodul Alba Iulia Nord, unde încă nu s-a început lucrul din cauza unor aspecte birocratice.
Astfel, conform aceluiași raport, până la începerea efectivă a lucrărilor ar mai fi nevoie de:
1. Finalizare proiectare pentru Secțiunea C și Obținerea Autorizației de Construire pentru secțiunile B (km 14+000 – 17+000) și C (km 0+000 – km 0+300 și Nod rutier Sebeș);
2. Obținerea Acordului de Mediu revizuit;
3. Aprobare HG pentru exproprieri suplimentare;
4. Obținere Autorizație de Construire pentru lucrările aferente exproprierilor suplimentare.
Pentru construcţia Autostrăzii Sebeş-Turda, Comisia Europeană a aprobat finanţarea cu aproximativ 95 de milioane de euro. Reamintim că primele termene anunţate pentru finalizarea primelor tronsoane sunt în vara anului viitor, ceea ce ar decongestiona circulaţia pe DN1, în judeţele Alba şi Cluj.
Suma totală necesară proiectului este de 111,3 milioane euro. Valoarea totală eligibilă a cererii de finantare este de 495,669 milioane lei, din care co-finanţarea este de 421,319 milioane lei, iar contribuţia de la bugetul de stat este de 74,350 milioane lei.
Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi (sfârşitul lunii februarie 2017, date CNAIR)
Lotul 1 (17,42%, faţă de 16,2% în ianuarie). Lotul are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este mai 2018.
Lotul 2 (22,4%, faţă de 15% în ianuarie). Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul. Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor, decembrie 2017.
Lotul 3 (67,5%, faţă de 66,5% în ianuarie). Lotul are 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire. Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, iulie 2017.
Lotul 4 (60,55%, faţă de 60,5% în ianuarie). Lotul are 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3). Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, iulie 2017.
sursa: forum.peundemerg.ro
sursa foto: forum.peundemerg.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
ovidiu
duminică, 05.03.2017 at 12:13
jaf la casa mare ! sper ca pe viitor sa fie ancgetati toti cei care au contribuit la acest furt Autostrada sebes – Turda. bineinteles ca vor mai trece cel putin 5 ani pana vom afla cum se fura cu acte in Judetul Alba !
Observator
duminică, 12.03.2017 at 08:20
România trebuie trecută în Cartea Recordurilor pentru indolență,nepăsare, neîndeplinirea obligațiilor de serviciu , lucrări de mântuială executate de salariați şi furt prin toate mijloacele.