Connect with us
Publicitate

Actualitate

Județul Alba rămâne pe ultimul loc la turişti cazaţi în hoteluri, din Regiunea Centru. Autoritățile au lansat programe de seară

Publicat

Judeţul Alba rămâne pe ultimul loc în Regiunea Centru în ceea ce priveşte numărul de înnoptări înregistrate în unităţile de cazare, potrivit datelor Direcţiei Regionale de Statistică Alba, la sfârşitul lunii martie. Totuşi, faţă de luna februarie, când au fost 11.170 de înnoptări, numărul cazărilor în hotelurile din judeţ a crescut la 13.488. În plus, sezonul evenimentelor care atrag turiştii mai ales în Alba Iulia a început abia în aprilie, iar din luna mai vizitatorii au la dispoziţie două momente speciale de seară în Cetatea Alba Carolina, în fiecare weekend: ceremonialul schimbării gărzii cetăţii cu torţe şi cel însoţit de salve de tun.

Citeşte şi Punct de informare turistică la Poarta I a Cetății Alba Iulia. Pliante, suveniruri și GHIZI profesioniști pentru turiștii care vizitează județul

De asemenea, în ceea ce priveşte turiştii străini, potrivit unei statistici ANAT, aceştia reprezintă doar 18% din piața turistică a României, comparativ cu ţările vecine, care au un aflux mai mare de vizitatori. Aceştia preferă city-break-urile, circuitele generale și de nișă (culturale, viticole, istorice), respectiv pachetele de odihnă.

Citește și Alba24 și Agenţia „Vacanța” premiază ideile care pot dezvolta turismul în județul Alba. Câștigătorul pleacă în Grecia!

În luna martie 2014, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent, în Regiunea Centru sosirile în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au înregistrat o creştere cu 4,04%, iar înnoptările  o creştere cu 9,68%, transmite Direcţia Regională de Statistică (DRS) Alba.

Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în luna martie 2014 în Regiunea Centru au fost de 117.916 reprezentând 22,77% din numărul sosirilor înregistrate la nivel naţional, în creştere cu 4,04% faţă de luna martie 2013 (113.336).

Cazările în hoteluri deţin în luna martie 2014 un procent de 64,68% din totalul sosirilor în structurile de primire turistică, urmate de cele din pensiuni turistice 12,72%.

Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în luna martie 2014 au însumat 228.947 (22,67% din totalul la nivel naţional), în creştere cu 9,68% faţă de luna martie 2013 (208.732).

Cazările în hoteluri, în procent de 66,04%, deţin ponderea cea mai mare din numărul total al acestora. La numărul înnoptărilor pe primul loc se situează judeţul Braşov 43,36% (99.280 ), urmat de Mureş 19,95% (45.696), iar cele mai puţine înnoptări sunt în judeţul Alba 5,89%(13.488). Comparativ, în luna februarie 2014 au fost înregistrate 11.170 de înnoptări, în hotelurile din Alba.

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din Regiunea Centru a fost în luna martie 2014 de 15,5 pe total structuri de cazare turistică, peste nivelul din luna martie 2013(14,9%) şi sub nivelul calculat pe  ţară (18,5%). Judeţul Sibiu a avut cel mai mare grad de ocupare 23,7%, la polul opus situându-se judeţul Harghita cu 7,9%.

În primul trimestrul al anului, în unităţile turistice din judeţul Alba (cu minim 10 locuri pat) au fost cazaţi 16.602 turişti, majoritatea în hoteluri (46,2%), urmate de pensiuni agroturistice (22,5%) şi pensiuni turistice (20,1%), înregistrându-se o creştere cu 4,6% faţă de perioada similară a anului trecut. Numărul de înnoptări ale turiştilor în structurile de primire turistică din judeţ (cu minim 10 locuri pat), înregistrate  în primele 3 luni din 2014 a fost de 34.870, mai multe cu 5,2% faţă perioada corespunzătoare din 2013. Durata medie a sejurului în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare în această perioadă a fost de 2,1 zile.

În luna martie 2014 s-au înregistrat 6.553 turişti în judeţul Alba, cu 605 (+10,2%) mai mulţi decât în aceeaşi lună din 2013. Numărul de înnoptări înregistrate în luna martie 2014 a fost de 13.448,  în creştere cu 940 (+7,5%) faţă de luna corespunzătoare din 2013. Durata medie a sejurului în februarie 2014 a fost de 2,05 zile, faţă de 2,1 zile cea înregistrată în martie 2013.

Citeşte şi FOTO – VIDEO: Ceremonial de seară la schimbarea Gărzii în Cetatea Alba Carolina. Primul pas pentru ca turiștii să rămână în oraş peste noapte

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din judeţ în luna martie 2014 a fost de 15,8% (faţă de 14,9% în martie 2013), pe ţară înregistrându-se un indice de 18,5% (faţă de 16,2% în luna martie 2013).

Atracţii pentru turişti la Alba Iulia şi împrejurimi

Aceste statistici sunt cunoscute şi de autorităţile locale şi judeţene din Alba care încearcă să pună la dispoziţia turiştilor cât mai multe variante de petrecere a timpului liber pentru cei care vor să cunoască istoria şi bogăţia naturală a zonei, să se distreze şi să „guste” din ceea ce poate face din oraşul Alba Iulia şi zonele din judeţul Alba una dintre destinaţiile preferate şi apreciate de vizitatori. De la o serie de evenimente complexe, cu muzică, teatru, spectacole live şi surprize pentru public pregătite în această vară de administraţia locală, până la investiţii deja inaugurate, cum este Parcul dendrologic de pe Valea Popii şi altele în derulare, toate acestea reprezintă paşi pentru dezvoltarea potenţialului turistic. În plus, din luna mai, se organizează cele două ceremonialuri de schimbare a Gărzii Cetăţii, în fiecare weekend, cu torţe şi salve de tun, care, potrivit iniţiatorilor, au reuşit să atragă mai mulţi oaspeţi care au ales să rămână peste noapte în Alba Iulia.

Citeşte şi FOTO – VIDEO: Salve de tun la ceremonialul gărzii, pentru turiștii care au rămas sâmbătă seara în Cetatea Alba Carolina

Citeşte şi EVENIMENTELE VERII la Alba Iulia: Festivaluri, spectacole, concerte, pentru toate gusturile. Motive de distracţie până în septembrie

Citeşte şi FOTO | Parcul Dendrologic Alba Iulia: S-a deschis oficial „colțul de rai” de pe Valea Popii. Detalii despre accesul vizitatorilor

Turiștii străini în România preferă city break-urile, circuitele și pachetele de odihnă

Anul trecut 1,7 milioane de turiști străini au vizitat România, potrivit Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT). Aceștia au petrecut 3,5 milioane de nopți în țara noastră, de 4 ori mai puțin decât în Bulgaria (14,3 milioane de înnoptări), de 3,5 ori mai puțin decât în Ungaria (12,3 milioane de înnoptări), de 6 ori mai puțin decât în Cehia (20,8 milioane de înnoptări) și de 22 de ori mai puțin decât în Austria (78,1 milioane de înnoptări). 

Vizitatorii străini au cheltuit în România 4,79 de miliarde de lei (echivalentul a 1,08 miliarde de euro, respectiv  635,29 de euro de persoană). Turiștii străini reprezintă doar 18% din piața turistică a României, față de 67% în Bulgaria, 49% în Ungaria, 53% în Cehia și 71% în Austria. Statele din care vin cei mai mulți turiști, potrivit înregistrărilor la punctele de frontier, sunt Ungaria, Bulgaria, Germania, Italia, Polonia și Austria.

În România, turiștii străini, veniți special pentru petrecerea timpului liber, preferă city break-urile, circuitele generale și de nișă (culturale, viticole, istorice), respectiv pachetele de odihnă. Restul turiștilor nerezidenți ajung în România în interes de serviciu/afaceri.

„Dacă autoritățile ar recunoaște incomingul ca activitate de export de servicii, numărul turiștilor străini veniți în România ar crește şi am putea ajunge de la 2% din PIB la  6% – nivelul de potenţial estimat de World Tourism & Travel Council în cazul ţării noastre. Acesta este și motivul pentru care ANAT solicită Guvernului recunoașterea incomingului ca activitate de export și, implicit, aplicarea cotei de TVA (scutit cu drept de deducere pentru toate activitățile desfășurate în favoarea turiștilor nerezidenți în România de către agențiile de turism licențiate și structurile de primire turistică clasificate de Autoritatea Națională pentru Turism)”, declară Lucia Nora Morariu, președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

În România, dintre cele peste 2.000 de agenții de turism înregistrate, doar 20 au activate de incoming preponderentă în structura afacerilor, din păcate, prea puține pentru a putea atrage un număr semnificativ mai mare de turiști străini.

„Recunoașterea incomingului ca activitate de export de servicii poate aduce anual în țară un plus de 2 milioane de euro din care pot fi plătite lunar 20.000 de pensii de 450 de lei”, declară Gheorghe Fodoreanu, fost președinte ANAT și proprietarul unei agenții specializate în activitate de incoming.

ANAT a propus Ministerului Finanţelor Publice să acorde stimulente pentru a crește numărul agențiilor care să realizeze acest tip de activitate.

„Am propus ca pentru fiecare turist străin adus în România, o agenţie să poate primi doi euro pentru fiecare noapte de cazare la un hotel de două stele, trei pentru o unitate de trei stele etc. Sumele ar putea fi scăzute din impozitul pe profit datorat statului de agenţia de turism respectivă, măsura devenind un stimulent de profit şi pentru ele”, declară Alin Burcea, prim-vicepreşedinte al ANAT. 

Pentru anul 2014, Organizația Mondială a Turismului (OMT) prognozează o creștere cu 4-5% a numărului de turiști la nivel mondial, de la 1,087 de miliarde de persoane înregistrate în  2013. Urmărind trendul ultimilor ani, o creștere de câteva procente a turiștilor străini este așteptată și de către România, însă potențialul pentru țara noastră este mult mai mare, potrivit ANAT.

“Fără a avea la dispoziție o infrastructură de transport competitivă, cu un suport investițional nu foarte mare și un program de promovare externă încă modest în raport cu țările concurente, turismul românesc a recuperat numărul de turiști străini din anii 2007, 2008 și contribuie la PIB-ul României cu un procent de 2%.Toate acestea, pe fondul creșterii de TVA la 24% pentru alimentație și serviciile turistice, altele decât cazare și mic dejun inclus, creștere care a lovit puternic în activitatea operatorilor din turism, domeniu în care nu poți crește prețurile odată cu creșterile de taxe și impozite, deoarece iți pierzi clienții. Dacă statul român dorește cu adevărat să sprijine turismul de sosire a turiștilor străini (incoming), trebuie să facă ceea ce fac și alții, să scadă TVA-ul în alimentația pentru turism, să aplice cota TVA scutit cu drept de deducere ca pentru orice alt export, să investească în infrastructura suport și în promovarea externă agresivă și concertată pe piețele țintă”, declară Lucia Nora Morariu, președinte ANAT.

De anul acesta, România poate atrage un număr mai mare de turiști străini din Republica Moldova, ca urmare a ridicării vizelor pentru moldoveni de la 28 aprilie. China este, de asemenea, o piață cu pontențial.

În scopul de a atrage mai mulți turiști străini în România, autoritățile au deschis birourile de promovare ale țării noastre la Tokyo și Bruxelles, în așteptare fiind cele de la Beijing, din Olanda și Țările Nordice.

Mai mult, țara noastră participă, în 2014, la 37 de târguri internaționale de profil cu scopul de a promova România și, implicit, a atrage mai mulți turiști străini. În perioada următoare, brandul de țară al României va fi făcut cunoscut la târgurile și expozițiile de la Vancouver (mai-iunie), Moscova (luna septembrie), Japonia (septembrie), Las Vegas (octombrie), Poznan (octombrie), Austria (octombrie), Rimini (octombrie-noiembrie), Shanghai (noiembrie), Leipzig (noiembrie), Barcelona (noiembrie), Londra (noiembrie) și Varșovia (noiembrie).

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate