Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Un AN de la ACClDENTUL AVIATIC din Apuseni: Lacrimi „îngheţate” în memoria lui Adrian Iovan şi Aura Ion şi răspunsuri puţine de la autorităţi


Publicat

avion prabusit ApuseniPe data de 20 ianuarie 2014, avionul BN52 decola din Bucureşti pentru a ajunge la Oradea, la o prelevare de organe pentru transplant. Şapte persoane se aflau la bord: patru medici – Sorin Ianceu, Valentin Calu, Radu Zamfir, Cătălin Pivniceru şi studenta Aura Ion, iar la manşa avionului, pilotul Adrian Iovan, asistat de copilotul Răzvan Petrescu. În jurul orei 16.00, avionul BN52 s-a prăbuşit la peste 1.400 de metri altitudine, în Munţii Apuseni.

Cu toate că autorităţile din judeţul Alba şi Cluj au fost alertate, abia în jurul orei 22.00 a fost găsită epava avionului, de către cetăţenii din comuna Horea. Niciunul dintre pasagerii avionului nu s-au gândit un minut că ziua de 20 ianuarie 2014 le va marca viaţa pentru totdeauna, unii s-au născut pentru a doua oară, iar din nefericire alţii au murit, însă ca nişte eroi.

La un an de la eveniment, membrii celor două familii au rămas cu durere în suflet şi fără niciun răspuns de la autorităţi, asta pentru că, deocamdată, autorităţile nu au ajuns la o concluzie privind cauza accidentului. Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a prezentat, pe 19 ianuarie 2015, o declaraţie  provizorie privind investigația şi a menționat că nu au fost detectate anomalii tehnice care să indice afectarea puterii motoarelor în condițiile de testare.

Valentin Ion, tatăl studentei Aura Ion, decedată în accidentul din Apuseni, a declarat marți că vinovați pentru moartea fiicei sale sunt instituțiile statului, printre care a menționat Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), ROMATSA și ministerele care trebuie să gestioneze astfel de situații.

„Vinovați după părerea mea sunt STS, ROMATSA, parțial ISU — dar nu prea sunt vinovați că le-au dat coordonate false, ministerele care au fost implicate și care aveau datoria să se implice, Școala de Aviație, pentru că ăla nu era avion, furtunele erau legate cu sârme… ăla era bombă cu aripi, nu mai era avion de lăsat să zboare”, a spus Valentin Ion cu ocazia unui marș comemorativ organizat marți în Capitală, citat de Agerpres.

Valentin Ion a adăugat că nu mai speră în dreptate, dar nu va renunța la eforturile de a găsi vinovații pentru accidentul din Apuseni.

„Am angajat un expert tehnic și o să analizăm și noi problema asta, nu ne lăsăm nici noi după ei, că dacă ar fi după ei ar spune că tot echipajul era băut. Nu mai sper în dreptate, pentru că dreptatea ne-o fac tot ei: ei ne conduc, ei sunt vinovații principali, ei dau legile, ei pun procurorii, ei dau judecătorii. Ne luptăm, pentru că nu poți să lași așa ceva fără luptă, dar fără speranță”, a mai spus Valentin Ion.

Circa 25 de persoane au participat marți la un marș comemorativ pentru omagierea victimelor accidentului aviatic petrecut în urmă cu un an în Munții Apuseni, studenta Aura Ion și pilotul Adrian Iovan.

Sâmbătă, 17 ianuarie, pe Vârful Petreasa peste 150 de persoane, alături de Romaniţa Iovan au participat la slujba de parastas de un an, în memoria lui Adrian Iovan. Romanița a dus la foişorul de lemn o machetă a avionului BN2, modelul celui pe care Iovan l-a pilotat în ziua accidentului, făcută chiar de fiul lui, Albert.

Citeşte şi Peste 150 de persoane la PARASTASUL de un an, în memoria lui Adrian Iovan. Fosta soție a dus la locul accidentului o MACHETĂ a avionului BN2, făcută de fiul lui, Albert

Luni, la locul accidentului au urcat şi membrii familiei Aurei Ion. Mama studentei, fratele şi sora ei au ajuns, pentru prima dată, la peste 1.400 de metri altitudine, în locul în care s-a prăbușit aeronava şi unde lacrimile Aurei au îngheţat de durere, sperând să fie salvată de cineva.

Însoțiți de doi dintre cei trei localnici care au ajuns primii la epava avionului și la victimele accidentului, mama, fratele și sora Aureliei Ion au străbătut pe jos câțiva kilometri prin pădurea înzăpezită, până în Dâmbul Bumbului, locul unde a căzut aeronava. Ei s-au recules în foișorul de lemn, un „altar” amenajat la locul tragediei de localnici în vara anului trecut, unde, alături de crucea pe care sătenii au ridicat-o aici a doua zi, după accident, sunt expuse fotografii cu Aura Ion și pilotul Adrian Iovan.

Marţi, 20 ianuarie familia Aurei Ion a participat la un parastas care a fost organizat la biserica ortodoxă din centrul comunei, în satul Horea. Este pentru prima dată când aceştia vizitează comuna şi zona accidentului aviatic. Cu această ocazie, reprezentanţii Primăriei Horea au predat familiei titul de cetăţean de onoare post-mortem acordat de Consiliul local Aurei Ion, anul trecut în luna august.

Trei dintre supraviețuitorii accidentului, medicii Sorin Ianceu și Radu Zamfir și copilotul Răzvan Petrescu, au revenit în august în locul în care s-au prăbușit cu aeronava, prilej cu care au primit, în cadrul unei festivități organizate în Mătișești, și titlul de cetățean de onoare al comunei Horea. Același titlu a fost acordat și celorlalți doi supraviețuitori, Valentin Calu și Cătălin Pivniceru, autoritățile conferind atunci și titlul de cetățean de onoare post-mortem pilotului Adrian Iovan și Aureliei Ion.

Parastase de pomenire a victimelor accidentului aviatic au avut loc pe Vârful Petreasa la 40 de zile, la șase luni, respectiv sâmbătă, la un an de la tragedie, la inițiativa fostei soții a pilotului Adrian Iovan, Romanița Iovan.

parastasÎn luna februarie, al 40 de zile de la accidentul aviatic din Apuseni, fosta soție a pilotului Adrian Iovan, a organizat la Horea, parastasul  în memoria pilotului și a medicului rezident Aura Ion. Slujba a fost oficiată de un sobor de trei preoți și s-a desfăşurat exact în locul  în care s-a prăbușit avionul.

Câteva versuri din poezia unui copil de 11 ani, din Horea, care a rămas impresionat de această tragedie au ajuns la sufletele celor prezenţi: „Lacrimi înghețate/ Ianuarie frig și ger/ S-a apropiat de cer avionul lui Iovan/ să dăruie viață iar/ Drumul până la Sibiu s-a făcut ușor și lin/ Însă pâcla s-a depus/ peste munții din apus”.

Vedeți cum s-a desfășurat parastasul din 22 februarie:

FOTO-VIDEO| Tragedia aviatică din Apuseni: Fosta soție, rudele și peste 100 de localnici la parastasul ținut în memoria pilotului Adrian Iovan

epava avion transportLocuitorii din zona Horea au cerut la Bucureşti refacerea drumului afectat de utilajele care au coborât de pe munte epava avionului prăbuşit în Apuseni şi au primit primul semnal de la minister, în martie. Reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltării au venit în zonă, împreună cu specialişti de la Compania Naţională de Investiţii, ca să evalueze situaţia.

Drumul va purta numele pilotului Adrian Iovan.

Este vorba despre drumul comunal ce leagă localităţile Horea, Giurgiuţ şi Zinzeşti, în lungime de 12 kilometri, care, potrivit localnicilor, a fost distrus în urma transportului cu tractoarele şi maşinile instituţiilor implicate în salvarea victimelor şi a transportului epavei avionului. Drumul a fost pietruit de primărie în anii 2012 – 2013.

Reprezentanţii moţilor declarau în luna martie, că la Horea, se intenţionează amenajarea unei piste de aterizare pentru elicoptere, care ar urma să fie construită tot cu sprijinul Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă.

parastas iovan3În luna iulie, aproximativ 100 de oameni s-au strâns, pe Vârful Petreasa, la locul accidentului aviatic, pentru a participa la parastasul de şase luni, în memoria pilotului Adrian Iovan şi a studentei Aura Ion, care au trecut în nefiinţă pe 20 ianuarie.

La parastasul de şase luni, oficiat de ÎPS Irineu împreună cu alţi trei preoţi din zonă a participat, pe lângă Romaniţa Iovan, fosta soţie a pilotului Adrian Iovan, şi prieteni ai familiei, salvatori şi localnici.

 

 

 

 

supravietuitori accident aviaticÎn luna august, cei cinci supraviețuitori ai accidentului aviatic din Apuseni, din luna ianuarie, doctorii Sorin Ianceu, Radu Zamfir, Valentin Calu, Cătălin Pivniceru și copilotul Răzvan Petrescu au primit titlul de Cetățean de onoare al comunei Horea.

Doar trei dintre aceștia au fost prezenți la Târgul Lemnarilor de la Mătișești – Horea, unde a avut loc acest moment. Este vorba despre doctorii Sorin Ianceu, Radu Zamfir  și copilotul Răzvan Petrescu. Pentru cei trei, emoțiile au fost și mai mari, când s-au întors în locul unde s-au renăscut a doua oară, pe Dâmbul Bumbului, Vârful Petreasa. Acolo aceștia au avut ocazia să se reîntâlnească cu salvatorii și să se îmbrățișeze.

Pilotului Adrian Iovan și studentei Aura Ion le-a fost conferit titlul de Cetățean de Onoare post-mortem pentru „acest fel de lumină, inima moților, ca veșnică memorie vie”. Au mai fost declarați de cetățeni de onoare ai comunei Horea și Argentin Todea, Gheorghe Trif și Gheorghe Giurgiu, care în data de 20 ianuarie au ajuns primii la epavă și au reușit să salveze cinci vieți.

La locul accidentului, moţii au construit un foişor de lemn, pe care l-au numit „Lumea văzută din cer”, în care se află şi crucea pe care au adus-o localnicii la câteva zile de la eveniment, dar şi fotografii cu Aura Ion şi Adrian Iovan, dar şi imagini realizate de pilot, de-a lungul vieţii.

Citeşte şi FOTO – VIDEO: Supraviețuitorii accidentului aviatic din Apuseni și salvatorii, cetățeni de onoare ai comunei Horea

La un an de la tragedia aviatică din Apuseni, răspunsurile la întrebările inerente situaţiei sunt la fel de puţine ca în 2014.

Familiile victimelor cer în continuare să se facă lumină, să se explice ce şi de ce s-a întâmplat, dar şi ce măsuri se iau pentru a preveni situaţii similare.

Procurorii Secției parchetelor militare au audiat până în prezent în dosarul accidentului aviatic trei părți civile și 206 martori — persoane de la Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Interne, STS, MApN, Ministerul Sănătății Publice, ROMATSA, spitalele județene din Alba, Bihor și Cluj , Spitalul Municipal Beiuș, Institutul Clinic Fundeni, Spitalul Clinic „Sf. Maria” București, Agenția Națională de Transplant, Școala Superioară de Aviație Civilă, pădurari, salvamontiști, săteni din comunele Horea, Albac, Poiana Horea și Beliș.

Până în prezent, procurorii nu au pus sub acuzare vreo persoană, fiind începută urmărirea penală în rem pentru săvârșirea infracțiunilor de neluarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă și nerespectarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă, ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă și neglijență în serviciu.

Desfășurarea intervenției la accidentul aviatic din Munții Apuseni a pus la grea încercare toate forțele participante, necesitând o analiză complexă a tuturor datelor și adaptarea permanentă a răspunsului în funcție de situația operativă existentă: condiții de relief, meteorologice și infrastructură rutieră. Este una dintre concluziile prezentate în raportul de evaluare a a activităţii desfăşurate de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) Alba în anul 2014.

Citeşte şi CJSU Alba, la un an de la accidentul aviatic din Munţii Apuseni: Desfăşurarea intervenţiei de salvare a pus la grea încercare toate forţele participante

Producătorul motoarelor avionului a menționat că nu a detectat anomalii tehnice care să indice afectarea puterii motoarelor în condițiile de testare, se arată în declarația provizorie privind investigația accidentului de aviație publicată luni de Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile.

Citeşte şi ANCHETA accidentului aviatic din APUSENI: Declaraţie provizorie de la CIAS. Motoarele aeronavei nu aveau anomalii tehnice

În 20 ianuarie 2014, cele șapte persoane aflate la bordul aeronavei, doi membri ai echipajului și cinci persoane din echipa medicală, se deplasau la Oradea pentru o operație de prelevare de organe pentru transplant. Cauza morții pilotului Adrian Iovan a fost șoc traumatic și șoc hipotermic, consecință a unui politraumatism și expunerea la temperaturi scăzute. Aurelia Ion, în vârstă de 23 de ani, a decedat, potrivit specialiștilor de la Medicină Legală Alba, ca urmare a mecanismului combinat de expunere la temperaturi scăzute și tulburări de dinamică respiratorie, consecința unui traumatism cervico-toracic.

Citiți și: VIDEO: FILMARE AERIANĂ de la locul ACCIDENTULUI AVIATIC din Apuseni: Ce au văzut pasagerii în momentul în care s-au prăbușit

Citiți și: FOTO: Accident aviatic în Apuseni: Un avion cu șapte pasageri a căzut între Alba şi Cluj. Au fost găsiți după 6 ore. Pilotul și o tânără au decedat

Citeşte şi SÂMBĂTĂ, la Horea: PARASTAS de un an, la 1.400 metri altitudine, în memoria lui Adrian Iovan. Fosta soție urcă din nou la locul accidentului

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

STUDIU: Dacă poluarea aerului s-ar reduce, ar putea fi evitate 50.000 de decese premature pe an în Europa

Publicat

Peste 50.000 de decese pe an ar putea fi evitate în Europa prin reducerea poluării aerului la nivelurile recomandate de Organizația Mondială a Sănătății, potrivit unui studiu publicat miercuri, care solicită acţiuni rapide, informează AFP.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii  estimează că poluarea aerului ucide peste şapte milioane de persoane pe an la nivel mondial şi provoacă, de asemenea, boli dar şi absenteism de la locul de muncă.

Pragul recomandat de OMS pentru particulele fine PM2,5 este de 10 mg/m3 în medie pe an, iar pentru dioxidul de azot (NO2) de 40 mg/m3 în medie pe an.

Nocivitatea particulelor fine pentru sănătate este dovedită, în special în zonele urbane (mortalitate, boli cardiovasculare şi respiratorii, tulburări ale sarcinii şi ale dezvoltării fetale şi altele).

Studiul, publicat în revista Lancet Planetary Health, a calculat decesele premature legate de aceşti doi poluanţi în 1.000 de oraşe europene.

Respectarea recomandărilor OMS ar permite evitarea a 51.213 decese premature pe an, potrivit cercetătorilor.

Studiul arată că „numeroase oraşe nu fac încă suficient pentru a combate poluarea aerului”, a declarat Mark Nieuwenhuijsen de la Institutul pentru Sănătate Globală din Barcelona (ISGlobal).

Numărul deceselor asociate poluării aerului variază în funcţie de oraşe – localităţile situate în câmpia fluviului Pad, în Italia, cele din Polonia şi din Republica Cehă fiind în mod deosebit afectate. În schimb, capitala islandeză Reykjavik, oraşele Tromso din Norvegia, Umea din Suedia şi Oulu din Finlanda sunt mai puţin expuse.

În medie, 84 de procente din populaţia oraşelor sunt expuse la niveluri de PM 2,5 peste cele recomandate de OMS, iar 9 procente la niveluri prea mari de NO2.

Pentru Sasha Khomenko, care se numără printre autorii studiului, este important să fie puse în aplicare măsuri adaptate condiţiilor locale, date fiind variaţiile nivelurilor de poluare. Schimbările vizează traficul rutier, industria, aeroporturile şi porturile, dar şi încălzirea pe bază de lemn şi cărbune.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Întreruperea tratamentului oncologic sau lipsa unui diagnostic la timp, mai grave decât Covid. Avertismentul specialiștilor

Publicat

Centre oncologice de renume, spitale și clinici private, societăți medicale și asociații de pacienți atrag atenția asupra riscurilor la care se expun pacienții oncologici prin întreruperea tratamentului sau dacă boala nu este diagnosticată la timp. 

Acestea au lansat o campanie de informare adresată tuturor persoanelor care pot ajunge să dezvolte cancer pulmonar, cancer de vezică urinară sau cancer de sân, precum și pacienților care suferă deja de aceste afecțiuni, dar se tem să meargă la tratament.

Circuite și proceduri speciale pentru diminuarea riscului de a contacta COVID-19

„Pentru pacienții oncologici, vizita la medic și tratamentul sunt vitale și nu trebuie amânate. Cu toate acestea, de la începutul pandemiei de COVID-19, mulți dintre pacienții deja diagnosticați au încetat să mai vină la tratament.

Înțeleg că pacienții se tem de riscul infectării cu COVID-19, însă riscul ca boala să progreseze crește considerabil în lipsa administrării tratamentului.

Îi asigur pe pacienți că noi, medicii, am luat toate măsurile necesare pentru diminuarea riscului de a contracta virusul, am creat circuite și proceduri speciale, astfel încât pacienții să se simtă și să fie în siguranță atunci când revin la tratament,” spune conf. dr. Lucia Stănculeanu, președinte Societatea Națională de Oncologie Medicală din România

Peste 3.000 de cazuri de cancer pulmonar nediagnosticate de la debutul pandemiei

„După estimările noastre și prin comparație cu anii precedenți, de la începutul pandemiei, deci în ultimul an de zile, peste 3,000 de cazuri de cancer pulmonar au trecut nedetectate.

Adică 3,000 de români suferă de acest tip agresiv de cancer și nu știu, deci nu fac tratamentul necesar pentru a stopa evoluția bolii! Profit de această ocazie pentru a face apel la românii care sesizează că apar simptome ale unor boli grave, să meargă la spital, să aibă curaj să se adreseze medicilor, astfel încât să poată depista afecțiunile serioase în stadii incipiente, când tratamentul poate da rezultate foarte bune”, spune Prof. dr. Tudor Ciuleanu.

Pentru aceasta a fost creeată platforma CdelaControl.ro unde pacienții cu cancer pulmonar, de vezică urinară sau de sân și familiile lor pot obține informații despre boală, de ce și cât de importantă este administrarea corectă și neîntreruptă a tratamentului, precum și o hartă interactivă a României, ce include lista completă de spitale și clinici unde se tratează afecţiunile oncologice în țară.

Toate informațiile sunt verificate de medici specialiști cu experiență în tratarea acestor afecțiuni.

Campania vizează cancerul de plămân, cancerul de vezică urinară și cancerul de sân, unele dintre cele mai frecvente tipuri de cancer cu care se confruntă românii.

În stadiile avansate ale cancerului pulmonar, din păcate, opțiunile de tratament sunt limitate. De aceea, este esențial ca pacienții să se adreseze medicului încă de la primele simptome respiratorii, oricât de minore ar fi acestea.

În plus, depistarea cancerului de vezică în fază incipientă crește de patru ori șansele de supraviețuire, iar diagnosticul precoce al cancerului de sân duce la o evoluție bună a bolii în peste 75% dintre cazuri.

Institute oncologice, spitale și clinici private, societăți medicale și asociații de pacienți fac impreună un apel la conștientizarea importanței de a trata și depista rapid cancerul, chiar și în timpul pandemiei

Pacienții oncologici sunt invitați să își învingă teama de COVID-19 și să se întoarcă la medic pentru a-și continua tratamentul, încrezători că spitalele și centrele oncologice respectă cu strictețe regulile de siguranță sanitară.

În plus, românii care sesizează că se confruntă cu simptomele unor boli grave trebuie să se adreseze de urgență medicilor, pentru a primi cât mai repede un diagnostic și să înceapă tratamentul corespunzător.

Aceste mesaje sunt susținute la unison de către partenerii campaniei ”E în regulă să-ți fie frică. Din frică ne protejăm”: Societatea Română de Radioterapie, Institutul Regional de Oncologie Iași, Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ioan Chiricuță” Cluj-Napoca, Societatea Națională de Oncologie Medicală România , Institutul Oncologic „Prof. Alexandru Trestioreanu” București, Institutul Clinic Fundeni, București, MedLife, Amethyst, Sanador, Regina Maria, Medisprof, Centrul de Oncologie „Sfântul Nectarie” Craiova, Asociația Onco Help, Spitalul Oncofort, Asociația Imunis, Asociația pentru prevenția și lupta împotriva cancerului Amazonia, Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer, Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România, se arată într-un comunicat trimis pe adresa redacției.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vânzarea sau închirierea unei locuințe, condiționată de asigurarea împotriva dezastrelor naturale. Ordinul este pe masa ASF

Publicat

prima casa

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) intenționează să emită un ordin prin care să condiționeze vânzarea unui case, închirierea unui apartament sau eliberarea unui certificat fiscal de existența unei polițe de asigurare împotriva dezastrelor naturale (PAD).

Aceasta este una dintre măsurile incluse în strategia ASF pentru perioada 2021 – 2023, scrie Profit.ro.

Scopul este creșterea gradului de cuprindere a asigurărilor obligatorii de locuințe. În prezent piața asigurărilor de locuințe este sub 20% raportat la cele aproximativ 9 milioane de locuințe existente în România.

Costul unei polițe PAD diferă în funcție de structura de rezistență și materialele folosite la construirea locuinței.

Astfel, aceasta poate fi:

  • 10 euro pentru o sumă maximă asigurată de 10.000 euro
  • 20 de euro pentru o sumă maximă asigurată de 20.000 euro
Conform legislației, această poliță este obligatorie. Cine nu are acest document poate primi amendă cuprinsă între 100 și 500 de lei.

Polițele PAD sunt emise de societatea Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID).

Primele astfel de polițe au fost emise de PAID în iulie 2010, mai arată sursa citată.

La sfârșitul lui 2020, PAID Romania avea în portofoliu 1,753 milioane de polițe.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Lucrările pe șantierul sălii polivalente din Blaj rămân blocate. Procedura pentru alegerea unui nou constructor, anulată

Publicat

Achiziția publică pentru continuarea lucrărilor la Sala polivalentă din Blaj a fost anulată de Comisia de licitație din cadrul primăriei. Șantierul a rămas în așteptare, după ce firma care câștigase inițial contractul a părăsit locația, anul trecut, în contextul pandemiei COVID.

Contractul inițial, atribuit în noiembrie 2018 către firma italiană Frimat SPA, a fost reziliat pentru „neîndeplinirea obligațiilor contractuale”. Constructorul reușise să finalizeze fundația clădirii și a ridicat cca. 10 – 20 % din zidăria de la demisol.

Procedura de achiziție lucrări pentru realizarea obiectivului de investiție “Sală Polivalentă de Sport cu capacitate 1800-2000 locuri” în municipiul Blaj (rest de executat)” – execuția lucrărilor rămase neexecutate, aferente contractului nr. 22580/27.11.2018, contract reziliat pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale, a fost demarată de primărie în august 2020. Valoarea totală estimată este de 30.900.672,95 de lei, fără TVA.

În ultima fază a procedurii, cea de analiză financiară a ofertelor, a rămas o singură societate care, în final, nu a îndeplinit toate condiţiile pentru a fi declarată câştigătoare, potrivit adevărul.ro.

Până la 1 iulie, erau executate lucrările la fundația clădirii, la structura din beton.

Contractul pentru construirea sălii polivalente a fost câștigat inițial, în 2018, de compania italiană Frimat SPA, singur ofertant. Atunci, valoarea contractului era de 25,03 milioane lei, fără TVA, cu termen de finalizare anul 2021.

Vezi și Se caută un nou constructor pentru Sala Polivalentă din Blaj. Contractul inițial, reziliat pentru neîndeplinirea obligațiilor

De contractul de peste 30 milioane lei s-au arătat interesate, de data aceasta, cinci firme/asociații de firme: ACI Cluj-Napoca SA, Manelli Impresa SRL Bucureşti, Asocierea Prenis SRL Blaj (lider) – Adriatica SRL Blaj – DTS Unic Proiect SRL Alba Iulia – Atlas Sport SRL Târgu Mures, Asocierea CON-A SRL Şelimbăr (lider) – CON-A Operations şi Asocierea Conart Structuri SRL Voiniceni (lider) – Kronos Life Construct SRL Târgu Mureş.

A rămas în ultima etapă a procedurii societatea din Cluj-Napoca.

În situaţia în care Primăria Blaj va fi nevoită să reia licitaţia, finalizarea lucrărilor se amână cu cel puţin şase luni.

Investiția pentru construirea sălii polivalente din Blaj este finanțată printr-un parteneriat între primărie și Consiliul Județean Alba.

Prin realizarea investiției se va obține o sală polivalentă de sport, cu o capacitate de 1.890 locuri pe scaune care respectă toate standardele naționale și europene pentru competițiile sportive de volei, handbal, baschet și tenis.

Noua sală va fi dotată cu spațiile și echipamentele necesare care să asigure desfășurarea în cele mai bine condiții a competițiilor sportive, conform cerințelor de omologare a sălilor de sport:

– CEV Voleyball Competitions Regulations 2016 (categoria 3)

– EHF Arena Construction Manual (teren handbal 48 x 28 m)

– FIBA Europe – Official Basketball Rules

– ITF tennis

Contractul cuprinde toate lucrările pentru realizarea investitiei precum și unele dotări, respectiv scaunele (locurile), lift etc.

sursă: adevărul.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate