Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

(VIDEO) Primarul Mircea Hava, audiat la DNA într-un dosar privind subvenții la transportul public din Alba Iulia. Vezi ce a declarat


Publicat

Primarul Mircea Hava a ajuns, miercuri dimineaţa, la sediul DNA din Alba Iulia, unde a fost audiat în legătură cu prelungirea contractului cu Societatea de Transport Public (STP) şi acordarea de subvenţii pentru pensionari, în reţeaua de transport local. Alţi şapte funcţionari publici din Primărie şi trei angajaţi STP au fost şi urmează să fie audiaţi pe acelaşi subiect.

În dosar sunt învinuite 11 persoane în total: 8 din primărie, inclusiv viceprimarii Ioan Bogăţan şi Paul Voicu, Oliviu Gaspar (Biroul Transport, Liberă Iniţiativă şi Comercial – Direcţia Cheltuieli, Primăria Alba Iulia), secretarul Primăriei, Marcel Jeler, şeful departamentului economic, Teofila Ţâr şi alte trei persoane din cadrul STP, inclusiv directorul Stelian Nicola.

Este vorba despre acuzaţii privind prelungirea contractului cu STP şi acordarea unor subvenţii la transportul public din municipiu către pensionari.

Mircea Hava a venit la DNA însoţit de avocatul Iulian Gâlcă. Acesta nu a dorit să facă declaraţii pentru presă, ci a precizat doar că merge la DNA pentru a da declaraţii şi că nu cunoaşte dosarul în care este audiat.

UPDATE, Ora 11.45: Oliviu Gașpar, însoțit de avocatul Ioan Rus a părăsit sediul DNA.

„DNA-ul cercetează cum s-a prelungit contractul, dacă s-a prelungit. Contractul terminându-se, cei de la AIDA, am înţeles eu, nereuşind să demareze licitaţia pentru atribuirea serviciului, s-a luat hotărârea să se prelungească contractul, că nu se putea lăsa oraşul fără transport public. Asta e toată problema”, a declarat Gaşpar.

Potrivit avocatului Ioan Rus, „audierile la DNA sunt în legătură cu acordarea subvenţiilor către STP şi dacă s-au acordat legal. Există şi hotărâri de consiliu care au stabilit că se pot acorda aceste subvenţii sau au hotărât că pot beneficia toţi pensionarii din Alba Iulia de acest transport gratuit. Discuţia este legată dacă subvenţia trebuia acordată în raport cu numărul total al pensionarilor sau în raport cu numărul pensionarilor care efectiv au circulat cu mijloacele de transport în comun. Infracţiunile sunt la Legea 78/200, privind modul de folosinţă a fondurilor pentru aceste subvenţii.”

Contractul cu STP a fost prelungit în octombrie 2011.

Mircea Hava: „Am lucrat corect”

UPDATE, Ora 14.10: Primarul Mircea Hava a părăsit sediul DNA Alba Iulia, după patru ore de audieri. „Am fost chemat să dau o declaraţie în legătură cu organizarea transportului public, AIDA şi transportul local. Am dat o declaraţie petru a lămuri nişte aspecte, nu ştiu dacă a fost sau nu o reclamaţie. Dânşii vor analiza şi voi decide în consecinţă. Am venit în calitate de, ce te cheamă aici, de învinuit, ştiu eu… să vedem ce vor face după ce am dat această declaraţie. Eu mi-am făcut datoria şi sunt sigur că şi ei îşi vor face datoria. Am declarat despre transportul public, care înseamnă trasee, subvenţii şi mai ştiu eu ce…”, a declarat Mircea Hava, în faţa sediului DNA Alba Iulia. Acesta a mai explicat că nu este vorba despre nici un prejudiciu şi că tot ce ştie el este că s-a lucrat corect.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

14 Comentarii

14 Comments

  1. liviu

    miercuri, 29.02.2012 at 09:46

    Asta f***** ca in codru de 20 de ani si s-au trezit si astia sa il cheme .timizi, doar acum pt un mizilic…ii ingroapa hava pe toti in euro, la cat a ***** pana acum..!!!

  2. luk

    miercuri, 29.02.2012 at 13:33

    BRAVO D-le Hava ridica fruntea sus fiindca nu are de ce sa-ti fie rusine ai facut cele mai bune si frumoase lucruri pentru albaiulieni,ar trebui sa-ti multumeasca toti si sa-ti ceara scuze ca esti umilit pentru binele lor.

    • havela

      miercuri, 29.02.2012 at 15:56

      pentru ce sa ii multumim? pentru ca ne-a lasat fara un pic de umbra in toata cetatea?:) pentru ca nu vrea ca alba iulia sa devina capitala culturala europeana? pentru ca isi face campanie electorala din impozitele noastre? domnule primar ne-am saturat…

      • Alex Danila

        miercuri, 29.02.2012 at 17:41

        NU ai dreptate, havela.Hava e de accord ca alba iulia sa devina Capitala Culturala Europeana, dar nu s-a alaturat campaniei aceasta, pentru ca e folosita de penelisti in scop electoral.si in al doilea rand, n-am vazut sa -si fi facut campanie electorala, ci i-am vazut prin ziare doar pe Roman si Atanasiu, cersind mila cetatenilor!

      • HH

        miercuri, 29.02.2012 at 19:17

        FOARTE CORECT !

    • el conquistador

      miercuri, 29.02.2012 at 17:49

      hava este departe de a fi un sfint si nu a facut nimic mai bun pentru albaiulieni decit ar fi facut alt primar. Este o legenda asta cu ce lucuri minunate a facut hava. Legenda lansata chiar de hava in incercarea de a manevra alegatorii. Si i-a cam reusit.
      Acest om poate fi felicitat pentru felul in care dintr-un buget destul de mic a ***** atit de mult. O ingeniozitate jignitoare pentru alegatorii din Alba Iulia care nu au deschis ochii cum trebuie in fata acestui fanfaron-faraon

  3. roman

    miercuri, 29.02.2012 at 16:57

    Pai avem sa-i multumim pentru foarte multe !!!!!! Insa foamea de putere va face pe toti orbi si nu vedeti numai ce vreti nu intoarceti capul in ograda voastra sa vedeti cine zace cu gura cascata sa muste din ciolan .

  4. nicu VALENTIN

    joi, 01.03.2012 at 13:00

    o sa il scape Proc ***** **** CARE ESTE DIN aIUD din cadrul structurii teritoriale D.N.A ALBA
    DE CE?
    ********** mIRCEA hAVA ARE RELATII STRANSE SI FOARTE INTIME CU JUDECATORI SI PROCURORI CARE PROVIN DIN aIUD
    PUTETI VEDEA cURTEA DE aPEL DIN aLBA iULIA

  5. Ioana

    sâmbătă, 03.03.2012 at 08:28

    Eu sunt multumita pentru ca am pe unde ma plimba cu bebe in carucior. Am fost in destule alte orase mari din ardeal si banat si sunt un adevarat dezastru, trebuie sa mergi cu masina pana in vreun parc ca sa te poti plimba cu carucioarele, iar la noi in Alba Iulia pot mege de la un capat la altul in aer liber, impingand la carucior ori ca merg pe drumuri principale ori ca merg printre blocuri. Dar ia puneti-va voi la borcanul cu miere, nu v-ati linge putin pe degete??? Hai sa fim seriosi.

    P.S. Intradevar umbrei din parcul mare din cetate o sa-i ducem cu totii dorul si o sa-i simtim lipsa…

  6. moni

    duminică, 04.03.2012 at 15:18

    Domnule Hava de ce nu l-ati luat cu d-voastra si pe ” nepotul ” din Spring ? Daca nu sunt indiscrest, ce mai face nepotul din Spring ? Dar rudele din Spring ? Cind o sa vedem ecranizarea piesei ” Unchiul si nepotul ” ?

  7. cipikao

    duminică, 04.03.2012 at 15:37

    Ioana, alte orase sunt mult mai mari , daca te lauzi ca ai fost in orase mari, atunci ce zici de Deva sau sa nu mai zicde Timisoara, oare sti cate parcuri au?…Cred ca nu sti, si chiar nu stiu in ce orase ai fost , asa dezastroase.Sunt multe de facut in Alba iar pavajele nu inseamna neaparat modernizare…Nu vrei totusi sa incercam si altceva? Poate pe cineva care sa aiba grija mai mult ca bebelusii nostrii sa aiba o locuinta si un loc unde sa li se ofere o sansa la sanatate si nu la indiferenta si aroganta.

  8. Pingback: ACUM: Primarul Mircea Hava se află la audieri la sediul Direcției Naționale Anticorupție Alba. Hava: “Sunt foarte curios să aflu de ce?!” | Alba24

  9. Pingback: Procurorii DNA cer Consilului Local Alba Iulia constituirea ca parte civilă în dosarul subvențiilor “ilegale” de la transportul local | Alba24

  10. Pingback: Anchetă în plină desfășurare: Mircea Hava și toți învinuiții din dosarul subvențiilor “ilegale” de la STP, în vizită la DNA | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Medic: Tehnologia vaccinurilor anti-COVID va putea fi folosită inclusiv pentru tratarea cancerului

Publicat

Medicul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare împotriva COVID-19, a explicat la Digi24 care este tehnologia pe baza căreia au fost dezvoltate vaccinurile aflate cel mai aproape de lansarea pe piață. El a spus că este o tehnologie revoluționară care va fi folosită în viitor și pentru tratarea altor boli, inclusiv a cancerului.

Vaccinurile dezvoltate de Moderna și Pfizer sunt pe bază de mesager ARN, care este un cod, și nu conțin virus inactivat.

Medicul a explicat că, după ce cercetătorii au obținut secvența genomică a coronavirusului SARS-CoV2, au pornit de la cunoștințele pe care le aveau deja legate de virusurile SARS și MERS. Proteina față de care se formează anticorpi protectori, existentă în virus, are un cod ARN.

„Reprezintă, dacă vreți, rețeta după care se fabrică acea proteină. Vaccinul conține de fapt acea rețetă, strict pentru acea proteină. Acest segment de ARN face parte din secvența ARN. Acest lucru a permis să avem într-un timp scurt o cantitate mare de ARN mesager care a putut fi studiat în aceste studii clinice. Este și motivul pentru care s-a putut ajunge în acest stadiu de studii de preaprobare într-un interval de câteva luni”, a spus medicul.

Valeriu Gheorghiță a precizat că odată administrat unei persoane, organismul acesteia decodifică acest mesaj și produce proteina fără să mai facă boala, însă va face anticorpi strict împotriva acestei proteine și va fi protejată față de infecția eventuală cu SARS-CoV2.

„Nu va fi finalul acestei vaccinări COVID, foarte probabil această tehnologie va fi folosită de aici înainte ani de zile pentru multe alte boli infecto-contagioase, dar și pentru terapii genice și pentru terapia în cancer și alte boli genetice. Este un salt uriaș pe care medicina l-a făcut și cred că tot acest efort conjugat al cercetării medicale furnizează rezultatele extrem de valoroase de astăzi”, a mai spus acesta.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Modificări în CODUL RUTIER: Noi reguli pentru înmatricularea și circulația tractoarelor. ITP și omologarea la RAR, obligatorii

Publicat

tractor

Legislația privind omologarea vehiculelor rutiere și eliberarea cărții de identitate în vederea admiterii în circulație pe drumurile publice din România a fost din nou modificată și completată cu noi obligații pentru proprietarii mașinilor agricole.

Este vorba, mai exact, despre Legea nr. 260 din 20.11.2020 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România.

Legislația privind circulația tractoarelor pe drumurile publice a fost completată în ultima perioadă cu noi obligații pentru proprietarii mașinilor agricole. Încadrate conform Legii 260/2020 (publicată în Monitorul Oficial pe 20 noiembrie și intrată în vigoare din 23 noiembrie) în categoria vehiculelor lente, tractoarele și combinele trebuie să fie omologate la Regia Autonomă «Registrul Auto Român».

O altă obligație mai veche, dar care acum a intrat și la verificare este cea de a avea ITP valabil pentru toate mașinile agricole în circulație pe drumurile publice.

Ordonanța nr. 78/2000 cu modificările ulterioare prevede, la articolul 1, alin. 1 că ”Vehiculele rutiere pot fi comercializate, înmatriculate sau înregistrate în România numai după omologarea și certificarea autenticității acestora, după caz, de către Regia Autonomă «Registrul Auto Român», denumită în continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”.

”Vehicul rutier lent”- categorie introdusă în lista de excepții

Deputații au introdus în lista de excepții o categorie nouă, cea a vehiculelor lente. În proiectul adoptat, vehicul rutier lent este „vehiculul antrenat de un motor încorporat şi care, constructiv, nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h”.

Conform inițiatorilor, această categorie de vehicule este tot mai prezentă este deja legiferată în alte state, incluzând soluții eco-friendly, precum și soluții de transport avansate cu vehicule electrice care reduc poluarea.

Omologarea nu este obligatorie, la acest moment pentru utilajele care au fost omologate comunitar, cele care au fost înmatriculate ultima dată într-un stat membru al Uniunii Europene și pentru cele care nu au suferit modificări constructive în raport cu datele înscrise în certificatul de înmatriculare.

În plus la acest excepții, deputații au votat marți și alte două situații excepționale. Astfel, se introduc în legislație următoarele două articole:

  • Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi achiziționate până la data de 30 aprilie 2020, aparținând categoriei T1, nivel de poluare I, echipate cu motoare a căror putere din construcție se situează între 37 și 75 kW. Aceste vehicule vor fi omologate, la cererea deținătorilor în vederea eliberării cărții de identitate, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi.”. UDMR precizează că amendamentul vizează tractoare agricole sau forestiere achiziţionate din fonduri nerambursabile şi a căror înregistrare este absolut necesară pentru a putea fi utilizate potrivit scopului pentru care au fost achiziţionate.
  • Sunt exceptate de la prevederile privind omologarea, vehiculele rutiere lente care au fost deja înmatriculate într-un stat membru al Uniunii Europene.

În lista vehiculelor lente care trebuie înmatriculate la RAR se află tractorul pe pneuri și combina agricolă pentru recoltat cereale sau furaje.

ITP obligatoriu pentru tractoare și remorci

O altă obligație în vigoare privind circulația tractoarelor este ca mașina agricolă să aibă Inspecția Tehnică Periodică valabilă.

Nu toate utilajele agricole necesită efectuarea de ITP, acest tip de verificare fiind obligatorie doar pentru utilajele care au motor sau care vin atașate unui autovehicul (tractor și remorcă) scrie agrointel.ro.

Prin urmare, plugul și semănătoarea, de exemplu, ies din discuție. Pe de altă parte, o inspecție tehnică pentru un tractor U445, de exemplu, costă 250 de lei, putând ajunge și la 1.100 de lei, în cazul tractoarelor mari.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Liceul Tehnologic din Aiud, reabilitat și dotat printr-un proiect de 15,9 milioane de lei. Turnul clădirii va deveni observator

Publicat

Reprezentanții Primăriei Aiud au semnat marți contractul de finanțare din fonduri europene privind reabilitarea și dotarea Liceului Tehnologic Aiud. Potrivit administrației locale, valoarea proiectului este de 15.915.858,86 de lei, din care contribuția proprie este de 318.293,38 de lei.

Implementarea proiectului va însemna:

  • Reabilitarea interiorului și exteriorului „Frumoasei Venețiene”;
  • Dotarea a 30 de săli de clasă cu mobilier și echipamente TIC (table interactive, imprimante, videoproiectoare, etc.)
  • Laboratorul TIC va fi dotat cu tehnologii actuale;
  • Cele trei ateliere (prelucrare mecanică, auto și electrotehnică-electronică-automatizări vor fi echipate cu aparatură modernă;
  • Turnul clădirii va deveni observator;

Unitate de tradiție a învățământului profesional și tehnic, în prezent Liceul Tehnologic Aiud are 856 de participanți în procesul de învățământ, iar prin acest proiet se instituie premisele ca Liceul să devină un etalon al învățământului profesional și tehnic din județul Alba.

Proiectul este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 10 – Îmbunătățirea infrastructurii educaționale, Prioritatea de investiții 10.1 – Investițiile în educație și formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, Obiectiv Specific 10.2 – Creșterea gradului de participare la învățământul profesional și tehnic și învățare pe tot parcursul vieții.

Termenul de implementare este 30 noiembrie 2023.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Gică Hagi, omagiu pentru Maradona: Simt o tristețe fără margini la moartea unui geniu. Cum s-au cunoscut cei doi

Publicat

Gheorghe Hagi a postat pe Facebook un mesaj emoționant după vestea morții lui Diego Armando Maradona, alături de o fotografie în care apar cei doi mari fotbaliști în timpul partidei Argentina-România, de la Campionatul Mondial din Italia, 1990.

„Este o zi de doliu pentru fotbal și pentru întreaga omenire. Simt o tristețe fără margini la moartea unui geniu care, și mai nedrept, a dispărut prea repede. Dumnezeu să-l odihnească pe unicul Diego Maradona!”, a scris Gheorghe Hagi pe Facebook.

Citește și: Legendarul Diego Armando Maradona a MURIT la vârsta de 60 de ani. Argentina, în lacrimi

„Eu l-am cunoscut în ’84, cand a jucat naționala României cu echipa celor mai buni stranieri din Spania, eram foarte tânăr atunci… la Vigo, înainte de turneul final european din Franța. S-a terminat la egalitate, el a marcat din penalty, spectaculos, avea o tehnică specială și la executarea penalty-urilor… atunci l-am cunoscut…

Avea o tehnică în regim de viteză incredibilă, dusă la perfecțiune. Un geniu pe teren! Avea putere, a condus echipe, le-a făcut să câștige, el, de unul singur, unde a jucat a tras echipa după el la victorie, mi-a plăcut ca era un luptător, avea caracter puternic, nu se ferea de contacte, îi placea foarte mult duelul și avea o viteză de gândire nativă extraordinară.

În ’90 a fost o mare provocare pentru mine. Pentru el era ceva obișnuit, era Maradona cel mare, eu eram Maradona cel mic, din Carpați și, personal, am avut o mare provocare” a declarat Gheorghe Hagi pentru Fanatik, în urmă cu trei săptămîni, la împlinirea vârstei de 60 de ani de către Maradona.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate