Connect with us
Publicitate

Economie

Bani puţini de la buget pentru Autostrada Sebeş-Turda, anul viitor. Situaţia pentru alte proiecte de infrastructură

Publicat

lucrari autostrada_pod_lot 3_iunie 2015 Anul viitor se anunţă zgârcit cu investiţiile în infrastructură. Două dintre autostrăzile care ar fi trebuit finalizate anul viitor abia au primit o treime din banii necesari. Autostrada Sebeş – Turda, pentru care cei de la Transporturi ceruseră alocări de aproximativ un miliard de lei, primește mai puțin de 250 de milioane lei.

Ministerul Transporturilor va primi în 2016 cu un miliard de lei mai puţin. Asta înseamnă că proiectele majore nu vor beneficia nici anul viitor de finanţarea necesară. Spre exemplu, Autostrada Sebeş – Turda ar avea nevoie de aproximativ un miliard de lei la anul, însă i s-au alocat mai puţin de 250 de milioane lei. Însă majoritatea fondurilor pentru acest proiect sunt alocate de la Bruxelles.

Bugetul destinat Transporturilor e mai mic decât cel executat în 2015 cu circa 7,6%, adică 11,9 miliarde lei, față de 12,8 miliarde lei. Din aceștia, circa 9,1 miliarde de lei sunt trecuți la capitolul „Investiții publice”.

Noul proiect de buget confirmă însă, prin deficitul asumat de aproape 3% din PIB, că România va merge pe „scenariul pesimist” din Master Planul de Transport.

Potrivit acestui scenariu, până în 2020 pentru proiectele de infrastructură ne vom baza doar pe banii noștri de la buget și pe fondurile europene din care abia dacă se va reuși terminarea autostrăzii Sibiu-Pitești, a drumului expres spre Moldova și a celor câteva autostrăzi începute, dar neterminate.

Pentru tronsonul de 72 de kilometri dintre Dumbrava şi Deva (Autostrada Lugoj-Deva) sunt rezervaţi aproape 347 milioane de lei, deşi CNADNR ceruse un miliard. Stadiul de realizare a lucrărilor pe acest tronson variază între 29% şi 42%.

Pentru şoseaua de mare viteză Bucureşti-Braşov, sunt rezervaţi 210 milioane de lei, aferenţi celor trei kilometri rămaşi de construit (Ploieşti-Bucureşti) şi pentru capetele şoselei Comarnic-Braşov. Alte 680 de milioane de lei sunt direcţionaţi către diverse tronsoane din Autostrada Transilvania.

„Fiecare din aceste proiecte avea nevoie de alocare de un miliard de lei pe anul următor. Alocările, în schimb, sunt undeva la un sfert şi o treime pe cele două proiecte. Deci, practic, şantierele ar fi suspendate, cu toate consecinţele de rigoare de aici: de la trimiterea oamenilor în şomaj, la pierderi economice şi pentru industria locală, pierderile de oportunitate, neavând autostrada gata decât probabil în 2018-2019”, a spus Cătălin Drulă, vicepreşedintele Asociaţiei Pro Infrastructură, citat de Digi24.ro.

Ministrul Finanţelor spune, însă, că Guvernul i-a acordat Companiei de Drumuri mai mulţi bani decât în 2015.

„A scăzut pe zona de cofinanţare. Nu au fost o mulţime de proiecte implementate, dar avem alocări suplimentare pentru Compania de Drumuri, avem alocări de la 3 miliarde, la 4,2 miliarde pentru anul următor. Și avem alocări din fonduri europene”, a spus Anca Dragu, ministrul Finanţelor, la un post de televiziune.

Dacă alocările pe 2015 erau suficiente, unele proiecte au fost blocate de probleme administrative, cum sunt lipsa autorizaţiilor.

Vezi şi A10 SEBEŞ – TURDA: Mai mult de jumătate din AUTOSTRADĂ, FĂRĂ AUTORIZAŢIE de construire. Precizări de la CNADNR

surse: realitatea.net, digi24.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate