Eveniment
A10 SEBEŞ – TURDA: Mai mult de jumătate din AUTOSTRADĂ, FĂRĂ AUTORIZAŢIE de construire. Precizări de la CNADNR
Mai sunt doar câteva luni până la primul termen oficial de finalizare a Autostrăzii Sebeş-Turda, cel puţin în ceea ce priveşte unul dintre loturi. În noiembrie, potrivit datelor CNADNR, comunicate la cererea Alba24, pentru 48,24 de kilometri din totalul de 70 de kilometri, cât are proiectul autostrăzii nu există în acest moment autorizaţii de construire.
Majoritatea vizează secţiuni din loturile 1 şi 2, din judeţul Alba şi autorizaţiile sunt blocate din cauza procedurii de revizuire a acordului de mediu, dar şi a nefinalizării proiectării.
Din datele CNADNR, transmise pentru Alba24.ro, la 3 noiembrie, lucrările se află în stadiul cel mai avansat pe Lotul 3, între Aiud şi Decea (38,5%), urmat de Lotul 4, între Decea şi Turda /38,42%). Între Sebeş şi ieşirea din Alba Iulia, s-a lucrat doar în proporţie de 10, 7%, iar între Alba Iulia şi Aiud, doar 7,7%.
Stadiul lucrărilor pe cele 4 loturi ale Autostrăzii Sebeş – Turda:
LOT 1 (judeţul Alba, 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, km 0+000 – km 17+000, 2 noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8, Alba Iulia Nord la km 16): Stadiul fizic este de 10,70%. Constructor: Impresa Pizzarotti & C SPA – Pomponio Construcţii SRL, valoare contract: 541.739.137 lei
LOT 2 (judeţul Alba, 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250, inclusiv nod rutier la Teiuş, km 26): Stadiul fizic este de 7,07%. Constructor: Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, valoare contract 549.332.493 lei.
LOT 3 (judeţul Alba, 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, km 41+250 – km 53+700, cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200): Stadiul fizic este de 38,50%. Constructor: asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, valoare contract 420.511.921 lei; data de finalizare contractuală: 20.03.2016.
LOT 4 (judeţele Alba şi Cluj: 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda, km 53+700 – km 70+000): Stadiul fizic este de 38,42%. Constructor: Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, valoare contract 470.004.894,83, lei; dată de finalizare 20.03.2016.
Referitor la lucrările de la autostradă, a făcut precizări şi primarul de la Aiud, Mihai Horaţiu Josan, marţi, în conferinţă de presă. Potrivit acestuia, dacă nu se făcea rectificarea negativă în buget, tronsonul 3, între Aiud şi Decea, era finalizat până în primăvară.
Acesta a spus că, de curând, a făcut o vizită în teren la lotul trei al Autostrăzii Sebeș-Turda și că, în proporție de 57%, acesta este finalizat. A explicat că pe exercițiul bugetar 2007-2013 s-a dat un avans de 15%. România a primit M+2 chiar M+3 pentru tronsonul acesta până în 2016, dar banii care s-au primit și avansul se returnează în urma rectificării.
„UE, prin Comisia Europeană ne spune să facem (lucrări la autostradă – n.r.) din exercițiul bugetar, bani de transporturi alocați României din 2014-2020 pentru Autostrada Sebeș-Turda, pentru că banii prevăzuți în buget au și fost retrași. Firma care se ocupă cu executarea lucrărilor a cam lucrat pe banii ei”, spune primarul.
Tronsonul trei a costat în jur de 100 de milioane de euro din care s-au băgat până în prezent în jur de 57 de milioane a mai spus Josan.
Potrivit primarului, constructorul nu a oprit lucrările și așteaptă să se aprobe bugetul de stat din 2016 pentru a-și recupera banii.
Problemele Autostrăzii Sebeş-Turda
Referitor la autorizaţia de construire, CNADNR transmite că sunt trei autorizaţii de construire, valabile pentru Lotul 2 – sector 1 (nr. 054/14.09.2015) şi Lotul 4 – sector 5 (nr. 010/17.03.2015), respectiv sectoarele 1, 2, 3, 4 şi 6 (Autorizaţia de Construire nr. 052/01.09.2015).
În ceea ce priveşte restul de 48,24 kilometri, situaţia este următoarea:
Secţiuni pentru care trebuie emisă Autorizaţia de Construire / Etape de parcus în vederea obţinerii autorizaţiei
LOT 1 – secţiunea 1 (km 0+300 – km 14+000): finalizare procedură revizuire acord de mediu, depunere DTAC de către Antreprenor.
LOT 1 – secţiunea 2 (km 14+000 – km 17+000) şi secţiunea 3 (km 0+000 – km 0+300, inclusiv nodul rutier Sebeş): proiectarea nu a fost finalizată de către Antreprenor; ulterior se va impune revizuirea acordului de mediu; doar după finalizarea acestei proceduri se va putea obţine autorizaţia de construire.
LOT 2 – secţiunile 2 şi 3 (km 22 + 500 – km 25 + 300, km 26 + 100 – km 41+250): finalizare procedura revizuire acord de mediu; DTAC în analiza la CNADNR SA
LOT 3 (km 41+250 – km 53+700): finalizare procedura revizuire acord de mediu. DTAC în analiză la MT
LOT 4 (km 53+700 – km 53+900, km 60+550 – km 60+700, km 63+530 – km 64+025, zona nodului rutier Turda aferentă exproprierilor suplimentare, zonele de intersecţie cu anumite utilităţi): finalizare procedură revizuire acord de mediu, obţinerea avizelor de eliberare amplasament Transelectrica şi Electrica, obţinerea certificatului de descărcare de sarcina arheologică pentru situl Dumbrava, finalizarea procedurii de expropriere a suprafeţelor suplimentare, depunere DTAC de către Antreprenor.
Pentru stadiul din teren al lucrărilor la A10, puteţi urmări forum.peundemerg.ro.
Vezi şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Precizări de la CNADNR despre întârzierea execuției lucrărilor și emiterea autorizațiilor de construire
Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEȘ-TURDA: EXPROPRIERI de 780.000 de lei pe lotul 4. LISTA beneficiarilor și imobilelor vizate
Vezi şi FOTO / VIDEO AERIAN: Zona unde a fost ruptă autostrada Sibiu-Orăștie. Imagini de la înălțime cu tronsonul electoral inaugurat acum un an
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News