Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

CALENDARUL OBLIGAŢIILOR FISCALE pe luna OCTOMBRIE 2017. Termene la Fisc pentru declaraţii de menţiuni, formulare şi plăţi

Publicat

anafObligații fiscale pentru luna OCTOMBRIE 2017. Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii privind calendarul obligațiilor fiscale pentru luna octombrie 2017. Sunt anunţate termenele la care se depun declarațiile de menţiuni, privind impozitele pe venit, alte formulare și plăți.

OBLIGAȚII FISCALE OCTOMBRIE 2017

În termen de 15 zile de la data de când nu se mai realizează venituri

Depunerea Declaraţiei de înregistrare în evidenţa persoanelor fizice care nu realizează venituri, precum şi pentru stabilirea obligaţiilor de plată a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate

Formular Declaratia_604 (2016)

– se depune pentru înregistrarea în evidenţa persoanelor fizice fără venituri, precum şi pentru stabilirea contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice care nu realizează venituri, potrivit legii (Legea 227/2015 art. 180 alin. (1) OPANAF 3743/2015)

În 30 de zile de la data înfiinţării/ data eliberării actului legal de funcţionare/ data începerii activităţii/ data obţinerii primului venit/ data dobândirii calităţii de angajator, după caz, sau 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate iniţial

Depunerea “Declaraţiei de menţiuni”

Formular Declaratie 010(2016), Declaratie 020 sau Declaratia 070 (2016)

– 010 – Se completează de persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică. Declaraţia de înregistrare se completează la înfiinţare, iar declaraţia de menţiuni se completează cînd se modifică datele declarate anterior. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor.
– 020 – Se completează de persoanele fizice, altele decît cele care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor.
– 070 – Se completează de contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere. Sunt exceptaţi contribuabilii care desfăşoară exclusiv activităţi într-o formă de asociere.

Legea 207/2015 art. 82 alin.(6), art.88 alin.(1)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 2 octombrie

Depunerea Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunității

Formular: Cerere_313_2014

– persoanele impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunității, pentru rambursarea taxei facturată de alte persoane impozabile și achitată de aceasta pentru bunurile mobile care i-au fost livrate sau serviciile care i-au fost prestate în beneficiul său în România, precum și a taxei achitate pentru importul bunurilor în România pe o perioadă de minim trei luni sau maxim un an calendaristic sau pe o perioadă mai mică de trei luni rămasă din anul calendaristic.

Legea 227/2015 art.302, HG 1/2016 titlul VII pct.72 alin.(6), OPANAF 225/2014

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 2 octombrie

Depunerea Declarației informative privind livrările/ prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc.; perioada de raportare este cea declarată pentru depunerea decontului de TVA, prevăzută la art.322 din Legea nr.227/2015)

Formular: Declaratia 394_2016

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, obligate la plata taxei conform art. 307 alin.(1), (2), (6) și (7) din Legea nr.227/2015, pentru operațiuni impozabile în România conform art.268 alin.(1) din Legea nr.227/2015

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, care realizează în România, de la persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziții de bunuri sau servicii taxabile.-OPANAF 2328/2016

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 2 octombrie

Depunerea Cererii de restituire a accizelor în baza prevederilor art.395 din Codul fiscal

Anexa nr.27 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– beneficiarii scutirilor de accize (instituții, organizații)

Legea 227/2015 art. 395, HG 1/2016 titlul VIII pct.75 alin.(5)

OBLIGAŢII FISCALE: VINERI, 6 octombrie

Depunere „Declaraţie de menţiuni” privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România (pentru schimbarea perioadei fiscale din trimestru în lună, începând cu luna iunie 2016)

Formular Declaratia_092 (2009)

– contribuabilii înregistrați în scop de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul și care au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar. Legea 227/2015 art. 322, OPANAF 1165/2009

OBLIGAŢII FISCALE: MARŢI, 10 octombrie

010 Declarație de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică

Formular: Declaratie 010(2016)

020 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române și străine care dețin cod numeric personal

Formular: Declaratie 020

070 Declarație de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere

Formular: Declaraţie 070

– persoanele impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care nu au depășit plafonul de scutire și care doresc să fie scoase din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA.

Legea 227/2015 art.310 alin.(7), OPANAF 3698/2015

OBLIGAŢII FISCALE: MARŢI, 10 octombrie

Depunerea formularului „Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării regimului special pentru agricultori

Formular 087 (2016)

– persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale sau întreprinderile familiale, cu sediul activității economice în România, care realizează activități de producție agricolă sau servicii agricole și care nu realizează alte activități economice sau realizează și alte activități economice a căror cifră de afaceri anuală este inferioară plafonului de scutire pentru aplicarea regimului special sau pentru încetarea aplicării regimului special pentru agricultor; persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care optează pentru aplicarea regimului special pentru agricultori – Legea 227/2015 art.3151 alin.(1) lit c) și d), OPANAF nr.3698/2016

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de tutun fin tăiat, destinat rulării în ţigarete/alte tutunuri de fumat în luna … anul …

Formular – Anexa nr. 4 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat. Legea 227/2015 art.354 alin. (8), HG 1/2016 titlul VIII pct.13 alin.(1)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de ţigarete/ţigări şi ţigări de foi în luna … anul …

Formular – Anexa nr. 3 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat. Legea 227/2015 art.354 alin. (8), HG 1/2016 titlul VIII pct.13 alin.(1)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile/utilizările de produse accizabile și livrările de produse finite rezultate în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 26 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizații de utilizator final (produse energetice). Legea 227/2015 art.394 și art.398. HG 1/2016 titlul VIII pct.63 și pct.97 alin.(1)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile/utilizările de produse accizabile și livrările de produse finite rezultate în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 26 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizație de utilizator final (alcoolul etilic și a produse alcoolice). Legea 227/2015 art.397, HG 1/2016 titlul VIII pct.85

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile și livrările de produse accizabile pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 19 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– destinatarii înregistrați și reprezentanții fiscali pentru achizițiile și livrările de produse accizabile. Legea 227/2015 art.375 alin.(1), HG 1/2016 titlul VIII pct.46 alin.(2)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de alcool și băuturi spirtoase pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 12 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de vinuri/ băuturi fermentate/ produse intermediare pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 13 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de bere pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 14 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție tutunuri prelucrate pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 15 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de produse energetice pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 16 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de depozitare pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 17 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru depozitare produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titll VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea jurnalelor pentru luna precedentă privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviație

Formular – Anexa nr. 29 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

sau navigație

Formular – Anexa nr. 31 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție/ depozitare. Legea 227/2015 art.399 alin.(1) lit.a) și lit.b), HG 1/2016 titlul VIII pct.92 alin.(2), pct. 93 alin.(8) și (10)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea jurnalelor pentru luna precedentă privind achizițiile/ livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviație

Formular – Anexa nr. 30 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

sau navigație

Formular – Anexa nr. 32 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru depozitare. Legea 227/2015 art.399 alin.(1) lit.a) și lit.b), HG 1/2016 titlul VIII pct.92 alin.(2), pct. 93 alin.(8) și (10)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Situației centralizatoare privind livrările de produse accizabile în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 21 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizații de expeditor înregistrat. Legea 227/2015 art.383 alin.(3), HG 1/2016 titlul VIII pct.52 alin.(3)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 16 octombrie

Depunerea Evidenței achiziționării, utilizării și returnării marcajelor pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 42 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați, destinatarii înregistrați și importatorii autorizați de produse supuse marcării. Legea 227/2015 art.424 alin.(5), HG 1/2016 titlul VIII pct.152 alin. (2)

OBLIGAŢII FISCALE: VINERI, 20 octombrie

Depunerea Declarației speciale de taxa pe valoarea adăugată pentru trimestrul precedent (sistem VOES)

– persoanele impozabile nestabilite în U.E. care prestează servicii electronice de telecomunicații, de radiodifiziune și televiziune persoanelor neimpozabile

– persoanele impozabile stabilite în U.E., dar în alt stat membru decât statul membru de consum care prestează servicii electronice, de telecomunicații, de radiodifiziune și televiziune.

Legea 227/2015 art.314 alin.(7), Legea 227/2015 art.315 alin.(6)

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adăugată pentru luna precedentă

Formular – Declaratia_301_2016 sau AICI.

Persoanele neînregistrate şi care nu trebuie să se înregistreze conform articolului 316 Cod fiscal, dar care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA pentru:

– achiziţii intracomunitare de bunuri taxabile pentru care s-a depăşit plafonul anual de 10.000 euro (persoana trebuie să fie înregistrată special ca plătitoare de TVA cf. articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de mijloace de transport noi şi produse accizabile (persoana care efectuează astfel de achiziţii nu are obligaţia să se înregistreze special ca plătitoare de TVA conform articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de servicii care au locul taxării în România conform articolului 307 alineat (2) din Codul fiscal, de la furnizori din afara României, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA cf. articolului 307 alineat (2) Cod fiscal (persoana care efectuează achiziţii intracomunitare de servicii prevăzute la articolul 278 alineat (2) din Codul fiscal trebuie să se înregistreze special ca plătitoare de TVA cf. articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de bunuri care ies din regimurile/ situaţiile prevăzute la articolul 295 alineat (1) litera a) şi d) din Codul fiscal cu excepţia cazului în care are loc un import sau o achiziţie intracomunitară de bunuri, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA conform articolului 307 alineat (5) Cod fiscal (OMFP 3418/2009);

– achiziţii de bunuri şi servicii efectuate de persoanele obligate la plata TVA conform articolului 307 alineat (3) şi (6) Cod fiscal, dacă achiziţiile au avut loc în luna iunie 2016

Persoanele înregistrate normal ca plătitoare de TVA conform articolului 316 Cod fiscal NU DEPUN formularul 301, ci formularul 300

Legea 227/2015 art.324 alin.(2), OPANAF 592/2016

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Plata impozitului reținut la sursă în luna precedentă

Plătitorii următoarelor venituri:

– din drepturi de proprietate intelectuală;

– din premii și jocuri de noroc;

– obținute de nerezidenți;

– din alte surse

Legea 227/2015 art.72 alin.(3), art.73 alin.(1) și (4), art.110 alin.(6), art.115 alin.(3), art.224 alin.(5) și (6)

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Efectuarea plății anticipate privind impozitul pe profit, aferentă trimestrul III 2017

– contribuabilii care aplică sistemul de declarare și plată a impozitului pe profit anual, cu plăți anticipate efectuate trimestrial

– persoanele juridice străine și persoanele fizice nerezidente care desfășoară activitate în România într-o asociere cu sau fără personalitate juridică – Legea 227/2015 art.41 alin.(8)

– persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice române, pentru veniturile realizate atât în România cât și în străinătate din asocieri fără personalitate juridică – Legea 227/2015 art.233 alin.(3)

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Depunerea „Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”

Formular Declaratia 100_2016

– lunar: contribuabilii prevăzuți în OPANAF 1950/2012, Anexa 6, cap. I, subcap. 1, par. 1.1

-trimestrial – Contribuabilii prevăzuți în OPANAF 587/2016, anexa 4, cap. I, subcap. 1, par. 1.2

– alte termene: contribuabilii prevăzuți în OPANAF 1950/2012, Anexa 6, cap. I, subcap. 1, par. 1.3

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Depunerea Declarației privind distribuirea între asociați a veniturilor și cheltuielilor

Formular Declaratia_104

– persoanele juridice străine și persoanele fizice nerezidente care desfășoară activitate în România într-o asociere cu sau fără personalitate juridică
– persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice române, pentru veniturile realizate atât în România cât și în străinătate din asocieri fără personalitate juridică.

OPANAF 1950/2012

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Depunerea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate

Formular Declaratia_112

Pentru luna precedentă:

– persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, instituțiile prevăzute la art.136 lit. d) – f) din Legea nr.227/2015 precum și persoanele fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte.

– persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori, precum și entitățile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri din activități dependente

– instituțiile publice care calculează, rețin, plătesc și suportă contribuții sociale obligatorii în numele asiguratului

– orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor Legea 227/2015 art.147 alin.(1) și alin.(2), OMFP 1045/2012

Pentru trimestrul precedent

– contribuabilii prevăzuți la art. 80 alin. (2) din Legea 227/2015-Legea 227/2015 art.147 alin(4). OMFP 1045/2012

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Depunerea Declarației privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obținute de către persoanele fizice care desfășoară activitate în România și de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice și posturilor consulare acreditate în România pentru luna precedentă

Formular: Declaratia_224_2016

– persoanele fizice care obțin salarii din străinătate pentru activități în România și persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice și posturilor consulare acreditate în România

Legea 227/2015 art.82 alin.(2), OPANAF 3622/2015

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Depunerea Decontului de taxă pe valoarea adăugată

Formular: Declaratia_300 (2016)

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr.227/2015

– lunar, trimestrial, semestrial, anual, după caz (vezi instrucțiunile de completare din formular)

Legea 227/2015 art.323 alin.(1), OPANAF 1790/2012

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Depunerea Declarației privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată

Formular Declaratia_307 (2016) sau AICI

– persoanele impozabile prevăzute la art.280 alin.(6), art.270 alin.(7), art.310 alin.(7), art.316 alin.(11) lit.a) – e) și g) din Legea nr.227/2015-OPANAF 2223/2013

Se declară:

– ajustarea TVA-ului dedus de furnizor la achiziția de către acesta a activelor respective, de către beneficiarul transferului de active, dacă nu este înregistrat și nici nu se înregistrează în scopuri de TVA ca urmare a transferului;

– ajustarea TVA-ului dedus aferent bunurilor de capital şi activelor corporale fixe, altele decât cele care sunt considerate bunuri de capital conform articolului 305 din Codul fiscal, de către locatarul/ utilizatorul activelor corporale fixe achiziţionate printr-un contract de leasing, dacă transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc după anularea la cerere a codului de TVA a acestuia;

– ajustările de TVA prevăzute la articolul 270 alineat. (4), articolul 304, 305 sau 332 din Codul fiscal nedeclarate în ultimul decont de TVA depus înaintea anulării înregistrării în scopuri de TVA sau pentru a corecta ajustările incorecte declarate de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat din oficiu de organul fiscal conform articolului 316 alineat (11) litera a) – e) şi h) din Codul fiscal;

– ajustările de TVA prevăzute la articollul 270 alin. (4), articolul 304, 305 sau 332 din Codul fiscal nedeclarate în ultimul decont de TVA depus înaintea anulării înregistrării în scopuri de TVA, sau pentru a corecta ajustările incorecte declarate, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru solicitarea restituirii TVA colectate rezultată din regularizările/ ajustările prevăzute la articolul 280 alineat (6) din Codul fiscal, atunci când au fost emise facturi sau au fost încasate avansuri pentru contravaloarea parţială a livrărilor de bunuri/ prestărilor de servicii taxabile, înainte de anularea codului de TVA, iar livrarea/ prestarea intervine după anularea codului de TVA, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru solicitarea restituirii TVA colectate rezultată din ajustările prevăzute la articolul 287 din Codul fiscal, pentru operaţiuni realizate înainte de anularea înregistrării, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru exercitarea dreptului de deducere, la data plăţii, a TVA neachitate aferentă achiziţiilor de bunuri efectuate înainte de anularea codului de TVA, dar care nu se aflau în stoc la data anulării codului de TVA, de persoanele impozabile care au efectuat achiziţii pe perioada în care au aplicat sistemul TVA la încasare sau cele care au efectuat achiziţii de la persoane impozabile care aplicau sistemul TVA la încasare, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– dacă transferul de active, transferul dreptului de proprietate, obligaţia sau, după caz, dreptul de ajustare/ corecţie a ajustărilor/ regularizare a TVA privind sumele rezultate ca urmare a acestor ajustări/ corecţii ale ajustărilor/regularizări efectuate, după caz, a intervenit în luna iunie 2016 (articol 270 alineat (7), articol 324 alineat (8) _i (9) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal şi Ordinul Preşedintelui ANAF 793/2016)

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Depunerea Declarației privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal

Formular: Declaratie 311_2016

– persoanele impozabile al căror cod de TVA a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 și care efectuează în perioada în care nu au cod valid de TVA, livrări și/sau achiziții /prestări de bunuri/ servicii care sunt obligate la plata TVA

OPANAF 795/2016

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Depunerea Declarației recapitulative privind livrările/ achizițiile/ prestările intracomunitare de bunuri pentru luna precedentă

Formular Declaratia_390_2016 VIES

– contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA conform art. 316 sau art.317 din Legea nr.227/2015.

Legea 227/2015 art. 325, OPANAF 591/2016

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Depunerea Cererii de restituire a accizelor în cazul vânzărilor la distanță pentru trimestrul precedent

Anexa nr.39 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– vânzătorii pentru livrările efectuate în cadrul vânzării la distanță

Legea 227/2015 art.417 alin.(6); HG 1/2016 titlul VIII pct.139 alin.(20)

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Depunerea Notificării pentru încetarea aplicării sistemului TVA la încasare

Formular Declaratia 097 (2016)

– pentru intrarea prin opțiune în sistem: până pe 25 ianuarie, persoanele care în anul precedent au realizat o cifră de afaceri care nu depășește plafonul și nu au aplicat sistemul TVA la încasare în anul precedent

– pentru ieșirea din sistem – până la data de 25 a lunii următoare perioadei fiscale în care persoana impozabilă a depășit plafonul;

– persoanele impozabile care depășesc plafonul de 2.250.000 lei;

– persoanele impozabile care renunță la aplicarea sistemului TVA la încasare.

Legea 227/2015 art. 324, OPANAF 1503/2016

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Plata contribuției de asigurări sociale de sănătate aferentă primei rate

– contribuabilii prevăzuți la art. 103 alin.(1) din Legea nr.227/2015 – cei care obţin venituri din activităţi agricole

Legea 227/2015 art.174 alin.(9)

OBLIGAŢII FISCALE: MIERCURI, 25 octombrie

Plata taxei anuale pentru autorizația de exploatare a jocurilor de noroc (sumele care rezultă din aplicarea procentelor prevăzute în anexă la veniturile estimate de operatorul economic, dar nu mai puțin decât taxa anuală minimală

– până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentația a fost aprobată; în cazul în care, în cursul anului de autorizare, încasările efective depășesc încasările estimate prin documentația prezentată la data autorizării, taxa se va recalcula prin aplicarea cotei procentuale asupra încasărilor efective cumulate de la începutul perioadei de autorizare. Recalcularea se va efectua lunar, începând cu prima lună în care se înregistrează depășirea rezultatelor estimate. Încasările efective cumulate și taxa plătită de la începutul perioadei de autorizare până la finele lunii precedente celei pentru care se face regularizarea se va declara și plăti până la data de 25 a lunii următoare)

– organizatorii de jocuri de tip pariu, jocuri de noroc, bingo organizate prin TV, pariuri on-line, jocuri bingo prin internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă, jocuri de noroc on-line.-OUG 77/2009 art. 14 alin. (2) lit. b) iii)

OBLIGAŢII FISCALE: LUNI, 30 octombrie

Depunerea Declarației informative privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA

Formular: Declaratia 394_2016

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, obligate la plata taxei conform art. 307 alin. (1), (2), (6) și (7) din Legea nr.227/2015, pentru operațiuni impozabile în România conform art. 268 alin. (1) din Legea nr.227/2015

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art. 316 din Legea nr.227/2015, care realizează în România, de la persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziții de bunuri sau servicii taxabile

OPANAF 3769/2015

OBLIGAŢII FISCALE: MARŢI, 31 octombrie

Depunerea Cererii de restituire a accizelor în baza prevederilor art.395 din Codul fiscal

Anexa nr.27 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– beneficiarii scutirilor de accize (instituții, organizații)

Legea 227/2015 art. 395, HG 1/2016 titlul VIII pct.75 alin.(5)

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

ACTUALITATE

Ioan Dîrzu: Agricultura are aport similar la PIB cu tehnologia informaţiei, dar angajează mai mulţi oameni

Publicat

Deputatul de Alba, Ioan Dîrzu, a adresat oficial câteva întrebări ministrului Agriculturii, Petre Daea, cu privire la proporții similare de aport la PIB din partea sectorului de agricultură, pescuit și păduri și din partea sectorului de tehnologia informației (TIC).

“Monitorul Social, proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung Romania, a lansat recent un nou infografic despre structura PIB-ului și a pieței muncii în România. Infograficul porneşte de la observaţia că România este țara europeană care înregistrează proporții similare de aport la Produsul Intern Brut (PIB) atât din partea sectorului de agricultură, pescuit și păduri cât și din partea sectorului de tehnologia informației (TIC). Ambele ramuri ale economiei au un aport ce variază între 4 și 6% din PIB-ul anual în România. Deși au un aport similar la PIB, cele două ramuri angajează un număr radical diferit de cetățeni.

Cele două ramuri sunt importante pentru că sunt văzute ca exemple extreme de modernizarea economică a unui stat: sectorul agricol este unul tradițional, iar sectorul IT este unul modern. În general, statele industrializate tind să aibă un aport mai mic la PIB din agricultură și un aport în creștere al sectorului IT, ceea ce relevă orientarea angajaților către sectoare economice cu productivitate mai ridicată. Aproape toate statele UE obtin un aport mai mare în PIB din partea IT decât din partea agriculturii, chiar și în cazul multor state specializate în agricultură.

La nivelul UE28, media de aport la PIB a fost de 1.3% din PIB obținut din activitatea sectorului agricol și 4.5% din PIB obțin din activitatea sectorului de IT. Ipoteza productivității diferențiate este verificată și în comparația numărului de angajați necesari pentru cele două ramuri economice. La nivelul UE28, sectorul agricol angajează aproximativ 8.7 milioane de cetățeni, în timp ce sectorul IT angajează aproximativ 6.7 milioane de cetățeni pentru a aduce un aport economic semnificativ mai ridicat.

Spre comparație, contrastul între cele două sectoare economice în situația României este semnificativ mai puternic. În anul 2016, PIB-ul României a avut un aport de 3.9% din partea sectorului de agricultură și un aport de 5.5% din partea sectorului de IT. În același timp, sectorul agricol din Romania a angajat 1.7 milioane de oameni în anul 2016, în timp ce sectorul ICT a angajat 167.000 de oameni. Această diferență ilustrează diferența imensă de productivitate între cele două industrii și unul din motivele pentru sărăcia persistentă din România, unde o proporție foarte ridicată a populației active este angajată în muncă agricolă, de o productivitate foarte scăzută.

Comparația între cele două sectoare ilustrează teza dualității economice în care se regăsește Romania la zece ani după integrarea în Uniunea Europeană, unde o proporție importantă a cetățenilor statului încă activează în sectoare economice cu productivitate scăzută și venituri scăzute, iar un alt segment al populației activează în sectoare economice cu productivitate foarte ridicataă și venituri similare. Dualitatea economică a României este ilustrată și prin accesul cetățenilor statului la educație și posibilitatea lor de a obține pregătirea profesională necesară pentru tranziția de la sectorul agricol la sectoare mai productive, care oferă venituri mai ridicate.

Ținând cont de situația de fapt descrisă, vă rog să-mi răspundeți în scris la următoarele întrebări:

1. Cum vă propuneți să creșteți productivitatea factorului muncă în domeniul agriculturii?

2. Cum doriți să eradicăm agricultura de subzistență cauzată de sărăcie?

3. Ce programe de pregătire profesională doriți să promovați în rândurile fermierilor şi lucrătorilor din agricultură?

4. Care este strategia Ministerului Agriculturii cu privire la instituțiile de învățământ cu specific agricol (licee agricole și USAMV)? Ce obiective vă propuneți?”, transmite deputatul Ioan Dîrzu.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Primăriile vor putea folosi doar 5% din bugetul local, pentru evenimente şi sărbători. Proiect

Publicat

Un proiect de lege aflat în dezbateri la Senat prevede ca primarii să poată folosi cel mult 5% din veniturile bugetelor locale pentru sărbători, evenimente, festivaluri și alte asemenea cheltuieli.

Inițiativa legislativă este justificată de faptul că multe primării au alocat sume mari de bani pentru acest gen de actiități și la final de an au rămas fără fonduri, chiar au intrat în incapacitate de plată pentru saalrii sau alte cheltuieli mai importante:

“Prezenta propunere legislativă are rolul de a stopa populismul unor acțiuni financiare ale aleșilor locali care se folosesc de tot felul de manifestări, unele de importanță pentru comunitatea locală, dar alele inventate pentru a se cheltui bani publici din bugetul local, bani ce pot fi folosiți pentru activități necesare dezvoltării educaționale, culturale, infrastructurii localității respective”, argumentează parlamentarii în expunerea de motive a proiectului.

Art. 5, alin. (5) va avea următorul cuprins:

“Din veniturile bugetelor locale rezultate de la alin. (1) se alocă un procent de maxim 5% din sursele financiare prevăzute la lit. a) pentru diferite sărbători sau festivaluri de interes local pentru administrația publică locală respectivă. Proiectele de sărbători sau evenimente sunt selectate pentru finanțare în funcție de importanța pentru comunitatea locală, pentru dezvoltarea educațională, culturală, nu doar recreativă”.

Proiectul a fost propus de liberali şi completează legea privind finanțele publice locale.

sursă: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Eurostat: Românii, cei mai săraci din Uniunea Europeană. Rata sărăciei a ajuns la 50 la sută

Publicat

Rata sărăciei atinge cote alarmante în România, potrivit datelor publicate marți de Eurostat. Practic, unul din doi români se zbate în lipsuri de tot felul.

Persoanele care se confruntă cu deprivarea materială nu au mijloacele necesare pentru cel puţin cinci aspecte din următoarele enumerare:

  • cheltuieli neaşteptate
  • o săptămână de vacanţă în fiecare an departe de casă
  • evitarea restanţelor (la plata creditului ipotecar, a ratelor, a chiriei şi a utilităţilor)
  • la fiecare două zile o mâncare cu carne, sau echivalentul vegetarian
  • menţinerea locuinţei la un nivel de încălzire adecvat
  • o maşină/camionetă proprietate personală
  • schimbarea încălţămintei, îmbrăcămintei şi mobilei uzate
  • bani de buzunar (cheltuirea săptămânală a unei sume mici de bani pentru sine)
  • activităţile de recreere în mod regulat
  • ieşire cu prietenii cel puţin o dată pe lună
  • conectare la internet

În Uniunea Europeană, 16% din populaţie (75 de milioane de persoane) suferea anul trecut din cauza deprivării materiale şi sociale, cea mai ridicată rată fiind în România şi Bulgaria, arată datele publicate marţi de Eurostat.

În Grecia,  aproximativ unul din trei cetăţeni era afectat de această situaţie, respectiv 36% din populaţie, în Ungaria 32%, iar în Lituania 29%.

În schimb, Nordul Europei şi Luxemburg aveau cel mai redus procent: 3% în Suedia, 4% în Finlanda, 5% în Luxemburg şi 6% în Danemarca.

Cele mai afectate de deprivare materială şi socială în UE erau persoanele cu educaţie scăzută, scrie Agerpres.

sursa: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

PROIECT: Fermierii pot primi subvenții dacă angajează cel puțin două persoane cu vârsta până în 40 de ani

Publicat

Fermierii și societățile care vor angaja cel puțin două persoane cu vârsta de până la 40 de ani în agricultură, acvacultură sau industria alimentară vor putea beneficia de subvenții între 500 și 1.000 lei pentru fiecare angajat, potrivit unui proiect legislativ aprobat luni, 11 decembrie, la Senat. Potrivit documentului, salariații care se află în această situație vor beneficia de scutiri la impozitul pe venit.

Prevderile sunt incluse în proiectul de lege pentru aprobarea Programului pentru angajarea tinerilor în agricultură, acvacultură şi industria alimentară de lege, aprobat luni, 11 decembrie, de senatori.

„România este una dintre țările europene cu cel mai ridicat potențial în sectorul agricol, având a șasea cea mai mare suprafață agricolă utilizată dintre țările UE, dar se confruntă cu un randament foarte scăzut al producției agricole, din cauza mai multor factori (…) Unul dintre factorii importanți îl constituie criza forței de muncă din agricultură, aceasta fiind una dintre problemele cele mai grave cu care se confruntă în prezent fermierii”, susțin inițiatorii, în expunerea de motive a proiectului.

Proiectul inițiat de mai mulți senatori și deputați PSD a fost preluat în regim de urgență. Parlamentarii au admis mai multe amendamente la documentul inițial.

Programul vizează acordarea unui sprijin financiar angajaților din agricultură, acvacultură și industrie alimentară în vederea angajării tinerilor cu vârsta de până la 40 de ani pe o perioadă de cel puțin un an. Sprijinul financiar se acordă, pe o perioadă de 12 luni, angajatorului, în condițiile angajării a minimum doi tineri (în varianta inițială a proiectului erau prevăzuți trei tineri) cu vârsta de până la 40 de ani, pe locuri de muncă existente sau nou create.

Potrivit documentului, pot beneficia de prevederile legii angajatorii care îndeplinesc la data solicitării următoarele condiții de eligibilitate:

  • sunt înregistrați conform legislației naționale în vigoare
  • desfășoară activități în domeniul agriculturii, acvaculturii și/sau industriei alimentare, dovedite cu documentul de înființare
  • nu se află în procedura de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operațională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, nu au activitatea suspendată sau alte situații similare reglementate de lege
  • nu au datorii la bugetul național consolidat, atât pentru sediul social cât și pentru toate punctele de lucru
  • se obligă că încadrează cu contracte de muncă pe perioadă nedeterminată cu normă întreagă, în condițiile Legii nr. 53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare, cel puțin 2 persoane cu vârsta de până la 40 de ani
  • se obligă să păstreze numărul locurilor de muncă la data accesării Programului și numărul locurilor de muncă create prin Program

Tinerii cu vârsta de până la 40 de ani beneficiari ai Programului trebuie să aibă studii de specialitate în domeniul agricol, conform codurilor COR, stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

Documentul prevede că, prin derogare de la prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, angajatorul care face dovada angajării a doi tineri cu vârsta de până la 40 de ani beneficiază de următorul sprijin lunar pentru fiecare angajat conform programului:

  • 1.000 de lei pentru studii superioare de specialitate în domeniul agricol, acvacultură și/sau industrie alimentară
  • 750 de lei pentru studii medii de specialitate, precum și cursuri de formare profesională de scurtă durată în domeniul agricol, acvacultură și/sau industrie alimentară
  • 500 lei pentru persoane fără studii

Pentru ca angajatorul să beneficieze de sprijinul prevăzut, angajatul trebuie să nu mai fi beneficiat anterior de un alt sprijin la încheierea unui contract individual de muncă pentru prima angajare sau să nu fi avut încheiat un contract individual de muncă cu același angajator cu cel puțin 12 luni înaintea angajării.

Impactul bugetar pentru susținerea acestei scheme de sprijin financiar a fost estimat inițial la 25 milioane euro în următorii 4 ani.

Proiectul urmează să fie discutat și de Camera Deputaților.

sursa: Senat.ro, profit.ro

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Studiu: Angajatorii români prognozează cel mai optimist ritm de angajare din ultimii nouă ani. Domeniile

Publicat

Angajatorii români sunt cei mai optimiști din regiune în ceea ce privește activitatea de angajare în intervalul ianuarie – martie 2018. În mai multe domenii, sunt prognozate creşteri ale numărului de salariaţi, potrivit unui studiu ManpowerGroup privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă.

Previziunea Netă de Angajare ajustată sezonier este de +17%, cea mai puternică raportată în țara noastră de la începutul anului 2009 până acum, îmbunătățindu-se față de intervalul ianuarie – martie 2017 cu 3 puncte procentuale, potrivit sursei citate.

Având în vedere că 22% dintre angajatori prognozează o creștere a numărului de angajați, doar 12% prevăd scăderi de personal și 64% nu anticipează nicio modificare, perspectivele de angajare la început de 2018 sunt pozitive în toate regiunile și sectoarele de activitate și indiferent de dimensiunea organizației, făcând excepție doar micro-organizațiile, adică cele cu până la zece angajați, unde angajatorii raportează o Previziune Netă de Angajare negativă de -2%.

Cele mai optimiste în ceea ce privește activitatea de angajare din intervalul ianuarie –martie 2018 sunt organizațiile mari, cu peste 250 de angajați. Acestea raportează o Previziune Netă de Angajare de + 30%, cea mai puternică din istoria sondajului din România la această categorie de organizații.

La cota de optimism cea mai ridicată din cei aproape 10 ani de desfășurare a studiului în România se situează și angajatorii din sectorul Industrie prelucrătoare, care raportează pentru trim. I/2018 o Previziune Netă de Angajare de +39%. Perspectivele din sector se îmbunătățesc atât față de trimestrul IV/2017, fiind mai puternice cu 4 puncte procentuale, cât și față de trimestrul I/2017, consolidându-se cu 8 puncte procentuale.

Angajatorii din sectorul Construcții sunt, la rândul lor, mai optimiști decât în trecut, raportând cele mai puternice intenții de angajare din ultimii aproape șase ani. Previziunea Netă de Angajare de +21% este cu 6 puncte procentuale mai puternică decât în trim. IV/2017 și se îmbunătățește cu 11 puncte procentuale față de trimestrul I/2017.

Cea mai amplă îmbunătățire de la trimestru la trimestru, de 14 puncte procentuale, se înregistrează în sectorul Comerț cu ridicata și cu amănuntul, însă Previziunea Netă de Angajare de +16% raportată în acest sector pentru trim. I/2018 este mai slabă decât cea din anul precedent cu 11 puncte procentuale, cel mai abrupt declin de la an la an din toate sectoarele de activitate analizate.

În schimb, angajatorii din sectorul Energie electrică, apă, gaz prognozează cea mai amplă îmbunătățire de la an la an, de 14 puncte procentuale, raportând o Previziune Netă de Angajare +9%, una din cele mai optimiste pentru acest sector din istoria studiul în România.

Intențiile de angajare sunt favorabile și la nivelul celor opt regiuni ale țării. Angajatorii din Nord-Vest sunt cei mai optimiști din România, unul din trei intenționând să angajeze în decursul trimestrului I/2018 și doar 6% prognozând o scădere de personal, ceea ce rezultă într-o Previziune Netă de Angajare de +33%, cea mai puternică raportată în regiune de aproape zece ani (din trim. III/2008). Cei mai puțin optimiști sunt angajatorii din regiunea Sud-Vest, însă Previziunea Netă de Angajare de +6% este totuși mai puternică decât în trim. IV/2017 și decât în trim. I/ 2017, îmbunătățindu-se cu 2, respectiv 9 puncte procentuale. Cele mai semnificative îmbunătățiri de la trimestru la trimestru și de la an la an, de 17 puncte procentuale, se raportează în regiunea Nord-Vest, urmată de regiunea Nord-Est, în care Previziunea Netă de Angajare se consolidează față de trimestrele IV/2017 și I/2017 cu 13, respectiv 10 puncte procentuale.

Previziunea Netă de Angajare se obține făcând diferența dintre procentul de angajatori care anticipează o creștere a volumului total de angajări și procentul de angajatori care prevăd o scădere a angajărilor în locația lor, în trimestrul următor. Pentru țările care au acumulat date cel puțin 17 trimestre consecutiv, printre care și România, cifrele citate au fost supuse ajustării sezoniere, cu excepția cazului în care se specifică altfel, precizează autorii studiului.

Studiul ManpowerGroup privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă s-a derulat în intervalul 18 octombrie – 31 octombrie 2017 pe un eșantion reprezentativ de 625 de angajatori. Rezultatele obținute au o marjă de eroare de +/-3,9%.

Citește mai departe
Publicitate
ACTUALITATEacum 21 de minute

Ioan Dîrzu: Agricultura are aport similar la PIB cu tehnologia informaţiei, dar angajează mai mulţi oameni

EVENIMENTacum 51 de minute

Primăriile vor putea folosi doar 5% din bugetul local, pentru evenimente şi sărbători. Proiect

Publicitate
ACTUALITATEacum 1 oră

Eurostat: Românii, cei mai săraci din Uniunea Europeană. Rata sărăciei a ajuns la 50 la sută

EVENIMENTacum 2 ore

PROIECT: Fermierii pot primi subvenții dacă angajează cel puțin două persoane cu vârsta până în 40 de ani

Publicitate
ACTUALITATEacum 12 ore

Studiu: Angajatorii români prognozează cel mai optimist ritm de angajare din ultimii nouă ani. Domeniile

EVENIMENTacum 14 ore

BREAKING NEWS: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REȚINUT pentru infracțiuni silvice și evaziune fiscală

Publicitate
EVENIMENTacum 14 ore

Impozitul auto, mai mic pentru maşini puternice. Proiect la Senat pentru modificarea modului de calcul

EVENIMENTacum 14 ore

FOTO-VIDEO: Peste 400 de fazani, eliberaţi în sălbăticie, lângă Alba Iulia şi Cugir. Acţiune AJVPS Alba

Publicitate
ACTUALITATEacum 14 ore

Ce alimente s-au scumpit cel mai mult, în noiembrie. Alte creşteri de preţuri

EVENIMENTacum 15 ore

Medicii din Alba şi-au cerut drepturile în instanţă. Proces cu ministerul, pentru asistenţă medicală gratuită

Publicitate
ACTUALITATEacum 15 ore

Procurorii vor putea renunţa la urmărirea penală a micilor evazionişti. Proiect

ACTUALITATEacum 16 ore

TAXA AUTO. Gavrilescu: Timbrul de mediu ar putea fi înlocuit în martie-aprilie 2018

ACTUALITATEacum 17 ore

Miercuri, joi şi vineri: Şedinţe de trageri şi distrugeri cu material real, în poligon, lângă Alba Iulia

ACTUALITATEacum 17 ore

Ioan Dîrzu, deputat PSD de Alba: “Investițiile sunt mai mari ca în Guvernarea Cioloș”

ACTUALITATEacum 17 ore

Apel umanitar pentru Ciprian Sfichi, poliţistul grav rănit în misiune, la Rădăuţi