Contacteaza-ne si pe

EVENIMENT

FOTO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA. Problemele de pe primele două loturi, cu lucrări întârziate. Imagini aeriene

Publicat

Autostrada sebes-turda lot 1_3Cei aproximativ 40 de kilometri ai primelor două loturi din autostrada Sebeș-Turda vor fi finalizați abia în 2019, ceea ce se traduce prin întârzieri deja cunoscute în realizarea lucrărilor. În plus, proiectul se află într-un blocaj financiar în condițiile în care subcontractanții nu au fost plătiți pentru lucrările prestate. 

Prima parte are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia și prevede două noduri rutiere: Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014.

Potrivit celor mai recente date CNAIR, prezentate de Asociaţia Pro Infrastructura şi membrii forumului peundemerg.ro, pe lotul I mai sunt următoarele probleme de rezolvat: finalizare proiectare pentru Sectiunea C si Obtinere Autorizatei de Construire pentru sectiunile B (km 14+000- 17+000) si C (km 0+000-km 0+300 si Nod rutier Sebeş; obtinerea Acordului de Mediu revizuit; aprobare HG pentru exproprieri suplimentare; obtinere Autorizatie de Construire pentru lucrarile aferente exproprierilor suplimentare pentru sectiunile B şi C.

Altă problemă ar fi o poluare la km 15+360-15+600, identificată în urma analizelor probelor de apă şi sol. 8. Mai este de rezolvat şi exproprierea locuinţei cu teren aferent împrejmuit pe care sunt stupi de albine (km 5+250).

Termenul de finalizare a lucrărilor, actualizat cu întârzierile de rigoare era iunie 2018, dar constructorii  anunță că nu au cum să termine mai devreme de toamna anului 2019 în condițiile în care până acum au realizat aproximativ o treime din lucrare.

O a doua porțiune are 24,25 km şi continuă de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud. Acest lot include un nod rutier la Teiuş. Lucrările sunt executate de Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, valoarea contractului fiind de 549.332.493,62 lei (fără TVA). Potrivit acestui contract, termenul de finalizare era 2 octombrie 2016. Și acest lot este însă într-o mare întârziere, termenul de finalizare a lucrărilor fiind și în acest caz actualizat: aprilie 2018. Acum însă este anunțată o nouă întârziere: va fi gata cândva, în 2019. Stadiul de realizare este de circa 35%.

Pe lotul doi, mai trebuie aprobare HG pentru exproprieri suplimentare şi obtinere Autorizatie de Construire pentru lucrarile aferente exproprierilor suplimentare.

Vezi şi FOTO: Autostrada Sebeş-Turda. Cât s-a lucrat, pe loturi, până în luna iulie. Garanţie 10 ani pentru un tronson de 1,2 kilometri

Stadiul lucrărilor (iulie 2017, date CNAIR):

Lotul 1 (28%, faţă de 20%, în iunie). Lotul are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă.

Probleme: finalizare proiectare pentru Sectiunea C si Obtinere Autorizatei de Construire pentru sectiunile B (km 14+000- 17+000) si C (km 0+000-km 0+300 si Nod rutier Sebeş; obtinerea Acordului de Mediu revizuit; aprobare HG pentru exproprieri suplimentare; obtinere Autorizatie de Construire pentru lucrarile aferente exproprierilor suplimentare pentru sectiunile B şi C.

Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este iunie 2018 (actualizat, 2019).

Stadiul lucrărilor: Lotul 2 (34%, faţă de 28,68%, în iunie). Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Mai trebuie aprobare HG pentru exproprieri suplimentare şi obtinere Autorizatie de Construire pentru lucrarile aferente exproprierilor suplimentare.

Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor, aprilie 2018 (actualizat, 2019).

Stadiul lucrărilor: Lotul 3 (85,8%, faţă de 80,1%, în iunie). Lotul are 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017.

Vezi şi FOTO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA, verificată de ministrul Transporturilor şi şeful CNAIR: Mobilizare slabă pe lotul 1 şi probe de pe lotul 3

Stadiul lucrărilor: Lotul 4 (74,07%, faţă de 71,2%, în iunie). Lotul are 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

Mai trebuie obţinută autorizaţie de construire pentru reţele utilităţi.

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017.

sursa foto: Facebook (Asociaţia Pro Infrastructura)

 

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

(P) La Alba Iulia, VCST construiește o echipă şi mai puternică!

Publicat

BMT România este parte a BMT Internațional, cu sediul central în Belgia. Grupul BMT este prezent în mai multe țări (Belgia, Germania, Cehia, România, Mexic, China, India, SUA), care activează în industriile aeronautică, feroviară, automotive şi a sticlei.

În România, cele patru divizii sunt reprezentate la Iaşi (BMT Aerospace, IGW, OMCO, CNUD-EFCO) şi Alba Iulia (VCST), având în total peste 1.700 de angajați, ceea ce reprezintă o treime din totalul de profesionişti la nivel global.

VCST Automotive Production Alba, în prezent are 350 angajați şi ocupă o poziție de top în industria automotive ca furnizor de componente de mare precizie: roți dințate, arbori dințați sau componente de frână, utilizate în motoare, transmisii şi sisteme de frânare ABS.

În 2018 ne-am propus să mărim această “familie” cu încă 80 de angajați.

Dacă:

  • ai mai lucrat în industria automotive (constituie avantaj, dar nu e criteriu obligatoriu)
  • îți doreşti un job stabil, remunerat cu un salariu decent, alături de alte beneficii (transport asigurat, tichete de masă, cabinet medical în incinta fabricii, evenimente organizate pentru motivarea salariaților: Family Day, teambuilding-uri, activități after-work diverse),
    VCST este locul potrivit pentru tine!

Te invităm să ne devii coleg, într-unul din departamentele de Inginerie, HR şi Financiar, unde în prezent recrutăm pentru următoarele poziții deschise full time jobs:

Inginer Proces

HR Generalist

Senior Economist

La VCST vei avea ocazia de a te forma şi evolua profesional, într-o echipă tânără şi într-un mediu dinamic, orientat în permanență spre performanță și rezultate.

Dacă eşti interesat de una dintre aceste poziții disponibile, aplică online la una dintre adresele de e-mail:

[email protected]

[email protected]

 

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Poliția Română: Aproape 90% din rețeaua națională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens

Publicat

Poliția Română a dat publicităţii un Buletin al siguranţei rutiere în care a realizat o analiză a indicatorilor care reflectă fenomenele rutiere și fundamentează activitatea polițiștilor, în scopul creșterii siguranței rutiere.  Una dintre cele mai îngrijorătoare concluzii ale studiului este aceea că aproape 90% din rețeaua națională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens, ceea ce are impact atât asupra timpului de călătorie, cât şi asupra siguranţei în trafic.

Pe drumurile naţionale şi judeţene cele mai multe accidente sunt determinate de viteză, în timp ce pe drumurile din interiorul localităţilor, mai ales în cele urbane, indisciplina pietonilor reprezintă principala cauză a accidentelor rutiere.

În ceea ce privește accidentele rutiere produse din cauza conducerii sub influența alcoolului, acestea au scăzut, în 2016, față de 2012, cu 28%. De asemenea, și numărul accidentelor de circulație produse ca urmare a neacordării de prioritate a vehiculelor a scăzut cu 21%, iar numărul celor produse din cauza neasigurării la schimbarea direcției de mers a înregistrat o scădere de 20%.

Indisciplina pietonilor (traversare neregulamentară a drumului, prezenţa pietonilor pe partea carosabilă sau alte abateri ale pietonilor) și viteza (neregulamentară sau neadaptată la condiţiile de drum) au fost, în ultimii 5 ani, cele mai frecvente cauze ale accidentelor grave de circulaţie, conducând la producerea a aproximativ 41% dintre acestea.

Sursă: Europafm.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Memorialul Hosszú Elemér la şah rapid, un turneu organizat de Colegiul Naţional ”Bethlen Gábor” din Aiud

Publicat

Dacă e februarie, e şah la Colegiul Naţional ”Bethlen Gábor” din Aiud. Pentru al treilea an consecutiv, catedra de educaţie fizică şi sport a colegiului, în colaborare cu Asociaţia Sportivă BGK Aiud şi Casa Corpului Didactic Alba (prin implicarea directă a domnului director Deák Székely Szilárd Levente), a organizat turneul de şah rapid Memorialul ”Hosszú Elemér” ediţia a III-a.

Cei peste treizeci de participanţi de toate vârstele au realizat jocuri interesante şi spectaculoase. De remarcat prezenţa unui mare număr de elevi, nu doar de la şcolile aiudene, dar şi albaiulieni, aceştia din urmă legitimaţi la Clubul Sportiv Municipal „Unirea” din Alba Iulia, unde se pregătesc sub îndrumarea maestrului Marius Ceteraş, prezent şi la această ediţie a turneului în mijlocul participanţilor. De asemenea foarte mulţi pasionaţi ai acestui sport al minţii, foşti elevi ai Colegiului au onorat cu prezenţa turneul. Turneul s-a desfăşurat pe parcursul a 7 runde în sistem elveţian, iar arbitrajul a fost asigurat de domnii Vlad Aurelian şi Bárdi Tibor.

În clasament general primele locuri au fost ocupate de maestrul aiudean Ionel Miron, care şi-a învins pe rând toţi rivalii, demonstrând încă o dată că este unul dintre cei mai buni jucători din judeţul Alba, urmat de albaiulienii Florin Claudiu Radasciuc şi Sandu Giulian Sicra.

S-au acordat şi mai multe premii speciale după cum urmează:

Categoria copii sub 14 ani

1. Gheorghe Pleşa (CSM Unirea Alba Iulia)

2. Alexandru Simina (CSM Unirea Alba Iulia)

3. Cătălin Ghioghiu (Şcoala gimnazială „Ovidiu Hulea” Aiud)

Categoria junioare

1. Bárdi Lujza (Colegiul Naţional ”Bethlen Gábor” Aiud)

Categoria juniori

1. Augustin Sasu (Colegiul Naţional „Titu Maiorescu” Aiud)

2. Pinkóczi József (Colegiul Naţional ”Bethlen Gábor” Aiud)

3. Kerekes Ákos (Colegiul Naţional ”Bethlen Gábor” Aiud)

Categoria veterani

1. Aurel Buciuman (Şard)

2. Mircea Cepoiu (Alba Iulia)

3. Emanuil Pop (Aiud)

Prof. Kerekes Ferenc – Colegiul Naţional ”Bethlen Gábor” Aiud: 

“Scopul acestui concurs a fost stimularea interesului elevilor pentru practicarea şahului, dar şi pentru practicarea unor activităţi de masă, cu petrecerea timpului liber în mod util. Am încercat de asemenea să prezentăm activitatea şahistă a marelui maestru Hosszú Elemér.

Fost profesor de fizică la colegiul nostru, Hosszú Elemér a reuşit să pună bazele acestui sport prin organizarea unor cercuri sportive de şah, unde copii au avut posibilitatea de a cunoaşte şi îndrăgi acest „joc al minţii”, atingând mai apoi rezultate deosebite la diferite concursuri.

Hosszú Elemér s-a născut în anul 1942 în localitatea Dej. A început şcoala primară în satul natal Hidhalmás, apoi studiille şi le-a continuat în Dej, iar liceul în Bistriţa unde şi-a luat şi bacalaureatul. Tainele şahului le-a descoperit de la tatăl său, care i-a devenit şi mentor. A participat la toate concursurile şcolare, pe care de obicei le-a şi câştigat. La 16 ani juca chiar mai bine decât tatăl său. Pasiunea pentru şah nu l-a părăsit nici în timpul studenţiei. Stabilit apoi în Aiud, a predat la mai multe şcoli săteşti, unde de asemenea a început să predea şi şahul. Ajungând să predea la Colegiul Bethlen Gábor, s-a preocupat să infiinţeze un club de şah la nivel de oraş şi un cerc de şah în cadrul şcolii. Pe lângă un minunat profesor de fizică, a fost şi un foarte bun antrenor de şah. A participat şi a câştigat multe concursuri, reuşind să obţină titlul de maestru în şah, iar în anul 1980 a devenit campion naţional la şah prin corespondenţă. A fost inclus în urma acestui rezultat în lotul naţional al României, cu care a participat la campionatele europene şi mondiale. A obţinut de asemenea titlul de maestru internaţional la şah prin corespondenţă.

Şahul fiind pasiunea sa de o viaţă, a încercat toată viaţa să antreneze, să descopere şi să mentoreze noi talente. Ocupându-se permanent de pregătirea tinerilor şi îndrumarea lor în tainele şahului a descoperit numeroase talente. Dintre discipolii săi cel mai cunoscut este Takács Béla, fost elev al Colegiul Naţional ”Bethlen Gábor” din Aiud, care a cucerit mai multe titluri naţionale de juniori, iar ulterior a devenit mare maestru internaţional şi campion naţional de seniori.

În anul 1991, la doar 49 de ani, în urma unui tragic accident de maşină, Hosszú Elemér s-a stins din viaţă lăsând în urmă pasiunea sa imensă pentru acest sport pe tabla cu 64 de pătrăţele.

Noi am încercat prin organizarea acestui memorial să trezim interesul elevilor noştri pentru şah şi să demonstrăm că, folosind sistematic gândirea, copiii pot ajunge mult mai devreme la stadiul operaţiilor concrete – într-o clasificare de evoluţie intelectuală.

Mulţumesc tuturor partenerilor şi sponsorilor care au contibuit la buna desfăşurare a acestui turneu memorial”.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Aproape 6.000 de migranți au încercat să forțeze granițele României, în 2017. Erau ajutați de traficanți

Publicat

Aproape 6.000 de persoane au încercat să treacă ilegal frontiera română, în 2017, cei mai mulţi fiind organizaţi în grupuri conduse de călăuze, potrivit unui raport al Poliției de Frontieră. Majoritatea provin din ţări precum Irak, Siria, Pakistan, Iran, Afganistan. De asemenea, peste 230 de persoane sunt cercetate pentru trafic de migranţi. 

Potrivit sursei citate, 5.846 cetăţeni străini care au încercat să treacă ilegal frontiera, din care 2.840 pe sensul de intrare în ţară şi 3.006 pe sensul de ieşire, mare parte dintre ei acţionând ilegal la frontieră, organizaţi în grupuri de migranţi. Veniți de departe, migranții au breneficiat de sprijinul unor traficanţi.

Au fost depistate 738 grupuri de migranţi si 239 călăuze, cetăţeni români şi străini, implicate în sprijinirea migranţilor în încercarea de a trece ilegal frontiera.

În 2017, polițiștii români de frontieră au mai intervenit la 1.000 de cazuri pentru prevenirea intrării ilegale a migranţilor la granița româno-sârbă.

În ceea ce priveşte naţionalitatea persoanelor depistate în tentativă de trecere ilegală a frontierei, se constată că cei mai multi cetăţeni provin din Irak, Siria, Pakistan, Iran, Afganistan, Turcia, Kosovo, India, Albania şi Bangladesh.

”Anul 2017 a reprezentat o provocare din punct de vedere al migraţiei ilegale, sens în care Poliţia de Frontieră Română a întreprins măsuri ferme în toate zonele de competenţă în vederea depistării şi reţinerii persoanelor care nu respectă regimul frontierei de stat, scopul fiind creşterea gradului de siguranţă la frontierele României. Din analizele efectuate la nivelul instituţiei, s-a stabilit că România rămâne, în continuare, o ţară de tranzit pentru migranţii ilegali, în drumul acestora spre statele din Vestul Europei”, se arată într-un document al Poliţiei de Frontieră.

 

 

Măsuri de întărire a dispozitivului de supraveghere a frontierei de stat au fost dispuse şi la Marea Neagră, Poliţia de Frontieră Română, prin Garda de Coastă, dispunând de dotările şi capacităţile navale necesare pentru a asigura atât patrularea şi intervenţia pe mare, cât şi pentru a gestiona actiunile de tip S.A.R. (search and rescue).

Tot în anul 2017, nu s-a permis intrarea în ţară unui număr de 5.462 cetăţeni străini, ca urmare a neîndeplinirii condiţiilor legale. Principalele motive pentru care a fost dispusă măsura de nepermitere a intrării în ţară au fost: nu deţine o viză valabilă sau un permis de şedere valabil, respectiv nu posedă documentaţia necesară pentru a justifica scopul şi condiţiile de şedere.

De asemenea, în urma controalelor desfăşurate nu s-a permis intrarea în ţară pentru 105 cetăţeni străini care erau semnalaţi ca o ameninţare pentru ordinea publică, siguranţa naţională, sănătatea publică sau relaţiile internaţionale.

Sursă: ProTV

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO ȘTIREA TA: Gunoaiele au năpădit marginea satului Feneș, pe Ampoi. ”Să le fie rușine celor care aruncă”

Publicat

La marginea satului Feneș, zac unele peste altele gunoaie menajere, bucăți de plastic, resturi de construcții și chiar o banchetă auto. Garda de mediu, spun localnicii, a fost în zonă, dar n-a găsit autorii. Un cititor alba24 ne-a trimis o serie de fotografii realizate duminică după masă.

”Chiar în momentul acesta am făcut fotografiile și vi le-am și trimis. Oamenii din Feneș sunt cei care vin și le aruncă aici. De la Feneș, pe Ampoi, până la Presaca, sunt tot gunoaie aruncate aici. Să le fie rușine celor care aruncă gunoaie. Trebuie date la dumneavoastră ca să se învețe minte și să respecte natura. Oamenii aceștia nu știu să ocrotească un pic mediul. A fost depusă și o reclamație la Garda de mediu, dar nu au găsit nimic” ne-a scris cititorul Alba24.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate