Eveniment
FOTO: Autostrada Sebeş-Turda. Cât s-a lucrat, pe loturi, până în luna iulie. Garanţie 10 ani pentru un tronson de 1,2 kilometri
Pe loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş-Turda, lucrările sunt „în grafic” sau cel puţin aşa a constatat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la cea mai recentă vizită pe şantierul proiectului, de săptămâna aceasta. Nu aceeaşi veste bună este pentru celelalte două tronsoane, unde lucrările avansează, dar mai greu. În plus, o măsură fără precedent a fost luată pentru un tronson al acestei autostrăzi. Şefii de la Drumuri au cerut 10 ani garanţie pentru structura ce traversează lacul Stejeriş, probabil pentru a preveni probleme de genul celor de pe alte autostrăzi, cum este Orăştie-Sibiu sau Lugoj-Deva.
Vezi şi FOTO-VIDEO: Autostrada Sebeş-Turda. Şantierul pe loturi, verificat de ministrul Transporturilor. „Mobilizarea putea fi mai bună pe tronsoanele 1 şi 2. Prea puţin oameni pe şantier”
Citeşte şi Țara lucrului prost făcut: O porțiune din Autostrada Deva – Lugoj s-a prăbușit înainte de a fi inaugurată
Vezi şi Lucrări de reparații ridicole între Cunța și Săliște pe Autostrada Orăștie- Sibiu. Alte 7,8 milioane de lei pentru cârpeli
Şefii de la Drumuri cer austriecilor care construiesc ultimii 16 kilometri din şoseaua de mare viteză Sebeş-Turda zece ani de garanţie pentru o parte din lucrări.
Este singura garanţie atât de mare pentru o autostradă ce se contruieşte în România, potrivit digi24.ro. De obicei sunt între 2 ani şi jumătate şi 5 ani. Singura excepţie au fost italienii de la Salini, cărora li s-au cerut opt ani garanţie pentru lucrările la 6 kilometri din autostrada Lugoj-Deva, mai scrie sursa citată.
Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „Avem un tronson, un segment de un kilometru 200 de metri unde o parte din autostrada este construită tranzitând lacul Stejeris. În România este prima dată când se fac astfel de lucrări. Noi am vrut să ne asigurăm că soluţia oferită de antreprenor este una rezistentă. Garanţia este de 42 milioane de lei.”
Constructorul lotului 4 dă asigurări că până la finalul toamnei se va putea circula între Turda şi nodul rutier de la Decea.
Pentru ca autostrada să nu o mai ia la vale în zona lacului, pe o distanţă de 300 de metri se vor turna stâlpi de beton, la adâncimi şi de 20 de metri.
Lucrările la Autostrada Sebeş-Turda sunt monitorizate în continuare de Asociaţia Pro Infrastructura şi membrii forumului peundemerg.ro. Aceştia au prezentat o situaţia actualizată a realizării lucrărilor, din date centralizate de la CNAIR.
Stadiul lucrărilor (iulie 2017, date CNAIR):
Lotul 1 (28%, faţă de 20%, în iunie). Lotul are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă.
Probleme: finalizare proiectare pentru Sectiunea C si Obtinere Autorizatei de Construire pentru sectiunile B (km 14+000- 17+000) si C (km 0+000-km 0+300 si Nod rutier Sebeş; obtinerea Acordului de Mediu revizuit; aprobare HG pentru exproprieri suplimentare; obtinere Autorizatie de Construire pentru lucrarile aferente exproprierilor suplimentare pentru sectiunile B şi C.
Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este iunie 2018 (actualizat, 2019).
Stadiul lucrărilor: Lotul 2 (34%, faţă de 28,68%, în iunie). Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.
Mai trebuie aprobare HG pentru exproprieri suplimentare şi obtinere Autorizatie de Construire pentru lucrarile aferente exproprierilor suplimentare.
Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor, aprilie 2018 (actualizat, 2019).
Stadiul lucrărilor: Lotul 3 (85,8%, faţă de 80,1%, în iunie). Lotul are 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.
Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017.
Vezi şi FOTO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA, verificată de ministrul Transporturilor şi şeful CNAIR: Mobilizare slabă pe lotul 1 şi probe de pe lotul 3
Stadiul lucrărilor: Lotul 4 (74,07%, faţă de 71,2%, în iunie). Lotul are 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).
Mai trebuie obţinută autorizaţie de construire pentru reţele utilităţi.
Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017.
sursa foto: forumpeundemerg.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News