Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: „Căile ferate din Transilvania în perioada 1867-1914” la Alba Iulia. Tren de epocă în miniatură expus la Muzeul Unirii

Publicat

Joi, Muzeul Naţional al Unirii din Alba Iulia a găzduit expoziţia „Căile ferate din Transilvania în perioada 1867-1914”. În cadrul evenimentului, o parte a istoriei feroviare din Ardeal a fost prezentată spectatorilor prin imagini şi documente istorice. Expoziţia a avut ca scop prezentarea evoluţiei mijloacelor de transport şi ale linilor ferate din Transilvania în intervalul cuprins între anii 1867 şi 1914. Organizatorii au expus planşe cu descrieri care conţin date istorice şi imagini de epocă, precum şi documente istorice care atestă derularea anumitor proiecte de construire a căilor ferate din acest interval.

Un tren de epocă în miniatură a fost expus, acesta asemănându-se cu trenurile care circulau în alte vremuri pe rutele feroviare din Ardeal şi din Estul Ungariei.

Construirea reţelei feroviare din Transilvania a fost susţinută de politica economică protecţionistă a guvernelor maghiare din perioada 1867-1914. Printre personalităţile de seamă ale culturii maghiare din Ardeal, care a contribuit semnificativ la extinderea reţelei feroviare, se numără şi contele Imre Milko, ministru al Lucrărilor Publice şi a Transporturilor în guvernul Andrassy. Prin puterea pe care a deţinut-o, acesta, a demarat lucrările de construcţii ale căilor ferate transilvănene.

Prima cale ferată atestată documentar şi istoric din Transilvania este tronsonul Oradea-Cluj, care a fost dat în folosinţă la 7 septembrie 1870. Aceasta s-a extins, în 1871 ajungând la Teiuş şi Târgu Mureş, iar în 1872 la Mediaş, Sighişoara şi Sibiu.

Ultimul tronson din această perioadă, şi anume cel dintre Sighişoara şi Braşov a fost predat circulaţiei la 1 iunie 1873. Lungimea totală a căii ferate din Transilvania era de 633 de kilometri, şi la realizarea ei au muncit nu mai puţin de 20.000 de muncitori.

„Înainte de anul 1867, Ardealul a aparţinut uneia dintre cele mai defavorizate regiuni din Imperiul Austriac. După anul 1867 a survenit o schimbare în evoluţia economică a Ardealului, iar una dintre realizările remarcabile ale acestei evoluţii a fost construirea reţelei feroviare”, a declarat Gabriel Rustoiu, directorul Muzeului Naţional al Unirii din Alba Iulia.

Ioana MIHU

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax