Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

FOTO: Dezbateri la Prefectura Alba, cu primari şi directori de instituţii. Finanţări pentru fermieri, strategia de sănătate, paza pentru şcoli, printre temele discutate

Publicat

ppInstituția Prefectului Alba a organizat, în perioada 26 aprilie – 3 mai 2017, întâlniri de lucru cu primarii și secretarii unităților administrativ – teritoriale din județ, la reuniuni participând și directorii de servicii deconcentrate care au expus teme de interes pentru edili. Întâlnirile s-au organizat din inițiativa prefectului Dănuț Hălălai și a subprefectului Monica Popescu și au avut loc la sediul Instituției Prefectului Alba și la sediile primăriilor Câmpeni, Blaj și Aiud.

Încadrul întâlnirilor, Instituția Prefectului Alba a organizat dezbateri privind redactarea și adoptarea actelor administrative şi comunicarea acestora către prefect, precum și cele referitoare la verificarea legalității acestora. Totodată, s-au organizat dezbateri referitoare la aplicarea actelor normative din domeniul restituirii proprietăților funciare, în special: situația cererilor nesoluționate și a necesarului de teren pentru finalizarea aplicării legilor fondului funciar și stadiul punerilor în posesie și a întocmirii documentațiilor necesare emiterii titlurilor de proprietate pentru cererile nesoluționate care au ca termen final 31 decembrie 2017, transmit reprezentaţii Prefecturii Alba, într-un comunicat de presă.

Temele de interes pentru edili, prezentate de reprezentanții instituțiilor deconcentrate din județ, au fost:

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba:

008Recuperarea sumelor încasate necuvenit cu titlu de ajutor pentru încălzirea locuinţei, acordate în baza Oug 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece.

Prezentarea modificărilor prevăzute de OUG 93 /2016 pentru reglementarea unor măsuri de simplificare a acordării unor beneficii de asistenţă socială, precum şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare pentru acestea în anul 2016, respectiv transmiterea la termenele prevăzute de lege a situaţiilor cu beneficiarii ajutorului social, persoane apte de muncă, pentru a fi comunicate ulterior celorlate instituţii implicate, respectiv ITM şi AJOFM.

Prezentarea programului PATRIVEM prin care instituţiile implicate în acordarea anumitor tipuri de beneficii sociale, pot verifica veridicitatea datelor declarate de către beneficiari, pentru a preveni acordarea plăţilor necuvenite.

Informare cu privire la modificările legislative referitoare la acordarea venitului minim garantat, acordat în baza Legii 416/2001 şi alocaţia pentru susţinerea familiei, acordată în baza Legii 272/2010, respectiv normele metodologice republicate ca urmare a modificărilor prevăzute de OUG 93 /2016 entru reglementarea unor măsuri de simplificare a acordării unor beneficii de asistenţă socială, precum şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare pentru acestea în anul 2016.

Direcția de Sănătate Publică Alba:

Strategia Județeană de Sănătate 2017 – 2020: Județul Alba este al doilea județ din România care are o strategie de sănătate, aceasta aflându-se în prezent într-un proces de dezbatere publică, urmând să fie supusă aprobării în ședință de Consiliu Județean. DSP a prezentat în linii mari documentul, care se regăsește și pe site-ul instituției și a solicitat propuneri reprezentanților UAT pentru îmbunătățirea asistenței medicale.

Asistența medicală comunitară: Au fost dezbătute aspecte privind activitatea asistenților medicali comunitari, aceștia fiind angajați ai primăriilor dar fiind plătiți din sume de la Ministerul Sănătății prin DSP Alba. Au fost dezbătute aspecte privind îmbunătățirea și eficientizarea activității acestora precum și suplimentarea numărului de posturi unde este necesar.

Diverse: La acest capitol s-au discutat aspecte privind acoperirea vaccinală la nivelul comunităților din județul Alba precum și metode de creștere a procentului de copii vaccinați, aspecte legate de îmbunătățirea asistenței medicale școlare, precum și o analiză a surselor publice de apă – izvoare, fântâni etc. – pentru eficientizarea auditului pe care DSP este abilitată să îl facă la nivelul acestora.

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură:

Toate măsurile de finanțare a fermierilor – documente necesare, condiții, termene de depunere și un eventual eșantion de fermieri care ar putea accesa finanțarea, dacă dispunem de informațiile necesare în baza de date.

Programarea fermierilor pentru depunerea cererilor unice de plată pe suprafață, în vederea fluidizării eliberării adeverințelor de la registrul agricol și implicit a respectării termenelor de depunere la APIA a cererii (intervalul 1.03.-15.05 a fiecărui an).

Tabel nominal cu grupul de fermieri pentru controale în teren de tip teledetecție.

Tabel nominal cu fermierii notificați pentru depunerea unor documente suplimentare necesare dosarului de finanțare – în situația in care numărul acestora este mai mare.

Întâlniri cu fermierii aferenți UTA-urilor respective, în situația în care condițiile de finanțare se modifica major.

Condiții de finanțare a pășunilor comunale.

Agenţia pentru FinanţareaInvestiţiilor Rurale:

AFIR a anunțat lansarea în perioada 3 mai – 31 iulie 2017 a primei sesiuni din 2017 de depunere a cererilor de finanțare pentru submăsura 4.1, 4.1A, 6.1, 6.2, 6.3, 6.4, 9.1, 9.1A din PNDR2014 – 2020 și în perioada 3 mai – 31 octombrie 2017 a primei sesiuni de depunere a cererilor de finanțare pentru schema de minimis aferentă schemei de ajutor de stat GBER pentru submăsura 4.2.

S-au comunicat și sumele alocate, a fiecărei submăsuri și pragurile de calitate.

Inspectoratul Școlar Județean Alba:

Modul de asigurare cu pază sau alte mijloace de protecție antiefracție a unităților de învățământ preuniversitar de pe raza județului Alba;

Ordinul MTS nr. 325/2017 pentru aprobarea metodologiei pentru organizarea taberelor cu caracter social pentru elevi pe perioada vacanțelor școlare și a metodologiei privind organizarea taberelor pentru preșcolarii, elevii și studenții cu handicap împreună cu asistenții personali și asistenții personali profesioniști.

Situația autorizaților sanitare și a avizelor PSI la nivelul unităților școlare din județul Alba

Acordarea tichetelor educaționale în învățământul preșcolar.

Aprobarea procedurii de monitorizare a copiilor a căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate.

Protecția și promovarea drepturilor copilului.

Situația microbuzelor școlare la nivelul unităților de învățământ din județul Alba.

Lista unităților de învățământ preuniversitar pentru care unitatea administrativ-teritorială a solicitat finanțare în vederea efectuării unor lucrări de ”realizare/ extindere/ reabilitare/ modernizare/ dotare” județul Alba.

Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară:

Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) ALBA a primit de la Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) bugetul aprobat pentru finanțarea lucrărilor de înregistrare sistematică la nivel de sector cadastral. Astfel, primăriile pot încheia, în această lună, contracte de finanțare cu OCPI ALBA pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică.

Direcția pentru Agricultură Alba:

Având în vedere prevederile OG nr. 34 2013(actualizată) privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991:

– gestionarea pajiştilor se stabileşte prin amenajamente pastorale;

– consiliile locale au obligaţia să elaboreze şi să aprobe amenajamentul pastoral, valabil pentru toate pajiştile aflate pe unitatea administrativ-teritorială;

– unităţile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, au obligaţia de a include în cadrul documentaţiei de concesiune sau închiriere a pajiştilor permanente amenajamentul pastoral şi condiţii speciale de îndeplinire a contractului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;

– în vederea accesării fondurilor europene aferente plăţilor pe suprafaţă, începând cu anul 2018, este obligatorie aplicarea amenajamentului pastoral;

– fondurile necesare pentru realizarea amenajamentelor pastorale ale suprafeţelor de pajişti permanente se asigură din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

Acţiune a Poliţiei şi RAR Alba, la Aiud. Amenzi de aproape 8000 de lei, zeci de şoferi sancţionaţi

Publicat

Zeci de şoferi au fost amendaţi, luni, de poliţiştii din Aiud, care au organizat o acţiune, împreună cu specialişti din cadrul Registrului Auto Român – Alba, pentru prevenirea accidentelor rutiere cauzate de starea tehnică necorespunzătoare a autovehiculelor.

Potrivit IPJ Alba, în 19 februarie, poliţiştii Compartimentului Rutier Aiud, împreună cu specialişti din cadrul Registrului Auto Român – Alba, au organizat o acţiune ce a avut ca scop depistarea şoferilor care conduc, pe drumurile publice, autoturisme ce nu îndeplinesc condiţiile tehnice pentru circulaţia în condiţii de siguranţă.

Cu ocazia acestei acţiuni au fost verificate 15 autovehicule, la 6 dintre acestea fiind identificate diverse defecţiuni tehnice.

Conducătorii acestora au fost sancţionaţi contravenţional, iar complementar sancţiunii s-a dispus retragerea certificatelor de înmatriculare.

Alţi 19 conducători auto au fost sancționați pentru alte abateri de la normele legale privind circulaţia pe drumurile publice.

Valoarea totală a sancţiunilor aplicate a fost de 7.685 lei.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Tânăr REŢINUT de Poliţie, la Alba Iulia, pentru furt. A mai fost cercetat şi în alte dosare penale

Publicat

Poliţiştii din Alba Iulia l-au reţinut pe un tânăr care a furat dintr-un magazin mai multe produse alimentare. Acesta a mai fost cercetat pentru furturi, loviri şi distrugere.

Poliţiştii de investigaţii criminale din cadrul Poliţiei Municipiului Alba Iulia au luat, luni, măsura reţinerii, pentru o perioadă de 24 de ore, faţă de un tânăr de 24 de ani, din Alba Iulia, care este cercetat sub aspectul comiterii infracțiunii de furt, transmite IPJ Alba.

Acesta ar fi sustras dintr-un magazin din Alba Iulia mai multe produse alimentare, în valoare de 129 de lei şi a fost surprins de agentul de pază al magazinului, care a anunţat Poliţia.

Tânărul nu este la prima faptă penală, în urma verificărilor efectuate, poliţiştii constatând că a mai fost cercetat şi în alte dosare, pentru furturi, distrugere şi lovire.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

A condus o motocicletă fără permis şi sub influenţa alcoolului. Dosar penal pentru un bărbat din Ocna Mureş

Publicat

Un bărbat în vârstă de 62 de ani din Ocna Mureş este cercetat penal după ce a condus o motocicletă fără permis şi cu alcoolemie de 1,06.

Potrivit IPJ Alba, în 19 februarie, în jurul orei 23.30, poliţiştii din Ocna Mureş l-au depistat pe un bărbat de 62 de ani din oraş, în timp ce conducea o motocicletă, fiind sub influenţa băuturilor alcoolice şi fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

În urma testării motociclistului cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 1,06 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spitalul din Aiud unde  i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Faţă de acesta, cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunilor de conducere sub influenţa alcoolului şi conducere fără permis.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

DNA cere închisoare cu executare pentru Ludovic Orban. Sentința va fi pronunțată pe 5 martie

Publicat

La ultimul termen din dosarul în care este judecat liderul PNL, Ludovic Orban, procurorii DNA au cerut instanței să decidă o pedeapsă cu închisoare cu executare. Procurorii vor, totuși, o condamnare spre minimul pedepsei. În prima instanță, liderul PNL a fost achitat.

Judecătorii instanței supreme se vor pronunța pe 5 martie în dosarul președintelui PNL.

„Aștept să se facă dreptate. Din punctul meu de vedere, lucrurile sunt extrem de clare, de limpezi, nu mi-am folosit în niciun fel influența politică (…) Nu am luat niciun leu”, a declarat Orban, la ieșirea din sala de judecată.

Întrebat cum comentează solicitarea DNA, liderul PNL a răspuns: „La instanța de fond, a cerut pedeapsă cu executare spre medie. DNA nu are nicio probă suplimentară, nu a adus niciun martor suplimentar față de instața de fond”.

„Nu am niciun fel de motiv să cred că verdictul care a fost dat la instanța de fond poate fi modificat”, a mai spus Orban.

Solicitarea DNA a fost formulată luni, la sediul Înaltei Curți de Casație și Justiție unde are loc ultimul termen în procesul început în 2016 în care liderul PNL, Ludovic Orban, este acuzat de fapte de corupție.

Înainte de a intra în sala de judecată, preşedintele PNL, Ludovic Orban, a declarat că aşteaptă ca instanţa să demonstreze faptul că este nevinovat. El a mai declarat că se aşteaptă ca această campanie împotriva luptei anticorupţie să înceteze, iar în situaţia în care procurorii fac abuzuri, „să se pronunţe acele entităţi care sunt învestite de Constituţie şi de legile ţării”.

„Astăzi este ultimul termen, se suţin pleodoariile finale. Mă duc exact cum am participat în fiecare fază a procedurilor juridice atât la DNA, cât şi la instanţa de recurs. Aştept să mi se facă dreptate, aştept ca instanţa să judece exact după faptă, după lege şi să dea acea decizie care mi se pare normală şi care să consfinţească faptul că eu nu am săvârşit nicio infracţiune”, a declarat Ludovic Orban.

Întrebat de ce susţine DNA, în ciuda faptului că el se consideră „o victimă” a acestei instituţii, liderul PNL a spus că nu este de acord cu abuzurile anumitor procurori.

„Faptul că am spus că nu văd niciun temei de revocare a procurorului-şef DNA, nu înseamnă că eu sunt de acord ca anumiţi procurori să comită abuzuri. Dimpotrivă, ştiţi foarte bine că, atunci când au apărut astfel de cazuri, am spus că este în interesul DNA şi în interesul percepţiei generale ca procurorii care în mod evident au săvârşit abuzuri să dispară din instituţie”, a continuat el.

„Eu aştept ca în România să înceteze campania asta mizerabilă care este dusă împotriva lupte anticorupţie şi care este dusă taman de oamenii care, mulţi dintre ei au probleme reale atât cu DNA, cât şi în instanţă. Eu cred că asupra activităţii instituţiilor din zona de Justiţie trebuie să se pronunţe acele entităţi care sunt învestite de Constituţie şi de legile ţării”, a continuat acesta.

Orban a fost trimis în judecată în 17 mai 2016, de către procurorii DNA, care l-au acuzat că şi-a folosit influenţa pentru a obţine foloase necuvenite. În 11 aprilie 2016, ziua în care a fost pus sub control judiciar, Orban a anunţat că îşi retrage candidatura la Primăria Capitalei şi demisionează din funcţiile de prim-vicepreşedinte PNL şi vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor, el rămânând deputat până la încheierea mandatului, în decembrie 2016.

În 31 ianuarie 2017, Orban a fost achitat de un complet de trei judecători al instanţei supreme. Decizia nu a fost definitivă şi a fost contestată la completul de cinci judecători al instanţei supreme.

sursa: digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

ITM Alba: Amenzi de 40.000 de lei pentru munca „la negru”. Nereguli constatate de inspectori

Publicat

Inspectorii ITM au depistat, în urma controalelor din perioada 12-16 februarie, două persoane care munceau fără documentele legale. Doi agenți economici au primit amenzi în cuantum total de 40.000 de lei pentru munca nedeclarată. 

În domeniul relaţiilor de muncă au fost controlate 54 de unități. Inspectorii ITM au depistat două persoane care munceau fără forme legale de angajare. S-au aplicat 8 avertismente și două amenzi în valoare de 40.000 de lei.

Agenţi economici sancţionaţi pentru muncă nedeclarată:

  • S.C.EASY SOLD SRL Alba Iulia- comert – 1 pers. fara contract individual de munca incheiat in forma scrisa (munca nedeclarata) – Art. 260 alin.1.lit.e. Codul Muncii -amenda de 20.000 lei;
  • – 1 pers. depistata in lucru pe perioada suspendarii contractului individual de munca – Art. 260 alin.1.lit.e^2 din Codul Muncii – amenda de 20.000 lei;
  • S.C. JOBS TRAVEL USA SRL Alba Iulia – comert – 1 pers. fara contract individual de munca incheiat in forma scrisa,(munca nedeclarata) – Art. 260 alin.1.lit.e. Codul Muncii – Avertisment;
  • Gradinita nr. 12. Aiud – 1 pers. fara contract individual de munca incheiat in forma scrisa – Art. 260 alin.1.lit.e.Codul Muncii – Avertisment;

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • Primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
  • Netransmiterea in Revisal a contractelor individuale de munca nou intocmite ;
  • neplata orelor suplimentare;
  • neacordarea repausului saptamanal;
  • neconducerea corecta a evidenţei timpului lucrat ;
  • contractele individuale de muncă nu au fost completate cu clauze referitoare la criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor aplicabile la nivelul angajatorului;
  • primirea la muncă a persoanelor s-a realizat în absenţa certificatului medical (fişa de aptitudine);
  • regulamentul intern nu conţine dispoziţii referitoare la criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor;
  • registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic nu se păstrează la sediul societăţii ori nu este condus la zi;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost controlaţi 50 de agenţi economici şi date două avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fiselor de aptitudini eliberate in urma examinarii medicale la angajare si/sau periodica a lucratorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatile desfasurate
  • Lipsa autorizarii initiale si a verificarilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementarilor ISCIR
  • Lipsa instruirii periodice a lucratorilor
  • Organizarea necorespunzatoare a activitatii de nivelul unitatilor, conform noilor reglementari din HG 955/2010
  • Lipsa instructiunilor proprii de securitatea muncii pentru activitatile desfasurate
  • Desfasurarea activitatii fara efectuarea examenului medical la angajare si/sau periodic a lucratorilor
Citește mai departe
Publicitate
Publicitate