Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

FOTO: Dezbateri la Prefectura Alba, cu primari şi directori de instituţii. Finanţări pentru fermieri, strategia de sănătate, paza pentru şcoli, printre temele discutate

avatar

Publicat

ppInstituția Prefectului Alba a organizat, în perioada 26 aprilie – 3 mai 2017, întâlniri de lucru cu primarii și secretarii unităților administrativ – teritoriale din județ, la reuniuni participând și directorii de servicii deconcentrate care au expus teme de interes pentru edili. Întâlnirile s-au organizat din inițiativa prefectului Dănuț Hălălai și a subprefectului Monica Popescu și au avut loc la sediul Instituției Prefectului Alba și la sediile primăriilor Câmpeni, Blaj și Aiud.

Încadrul întâlnirilor, Instituția Prefectului Alba a organizat dezbateri privind redactarea și adoptarea actelor administrative şi comunicarea acestora către prefect, precum și cele referitoare la verificarea legalității acestora. Totodată, s-au organizat dezbateri referitoare la aplicarea actelor normative din domeniul restituirii proprietăților funciare, în special: situația cererilor nesoluționate și a necesarului de teren pentru finalizarea aplicării legilor fondului funciar și stadiul punerilor în posesie și a întocmirii documentațiilor necesare emiterii titlurilor de proprietate pentru cererile nesoluționate care au ca termen final 31 decembrie 2017, transmit reprezentaţii Prefecturii Alba, într-un comunicat de presă.

Temele de interes pentru edili, prezentate de reprezentanții instituțiilor deconcentrate din județ, au fost:

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba:

008Recuperarea sumelor încasate necuvenit cu titlu de ajutor pentru încălzirea locuinţei, acordate în baza Oug 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece.

Prezentarea modificărilor prevăzute de OUG 93 /2016 pentru reglementarea unor măsuri de simplificare a acordării unor beneficii de asistenţă socială, precum şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare pentru acestea în anul 2016, respectiv transmiterea la termenele prevăzute de lege a situaţiilor cu beneficiarii ajutorului social, persoane apte de muncă, pentru a fi comunicate ulterior celorlate instituţii implicate, respectiv ITM şi AJOFM.

Prezentarea programului PATRIVEM prin care instituţiile implicate în acordarea anumitor tipuri de beneficii sociale, pot verifica veridicitatea datelor declarate de către beneficiari, pentru a preveni acordarea plăţilor necuvenite.

Informare cu privire la modificările legislative referitoare la acordarea venitului minim garantat, acordat în baza Legii 416/2001 şi alocaţia pentru susţinerea familiei, acordată în baza Legii 272/2010, respectiv normele metodologice republicate ca urmare a modificărilor prevăzute de OUG 93 /2016 entru reglementarea unor măsuri de simplificare a acordării unor beneficii de asistenţă socială, precum şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare pentru acestea în anul 2016.

Direcția de Sănătate Publică Alba:

Strategia Județeană de Sănătate 2017 – 2020: Județul Alba este al doilea județ din România care are o strategie de sănătate, aceasta aflându-se în prezent într-un proces de dezbatere publică, urmând să fie supusă aprobării în ședință de Consiliu Județean. DSP a prezentat în linii mari documentul, care se regăsește și pe site-ul instituției și a solicitat propuneri reprezentanților UAT pentru îmbunătățirea asistenței medicale.

Asistența medicală comunitară: Au fost dezbătute aspecte privind activitatea asistenților medicali comunitari, aceștia fiind angajați ai primăriilor dar fiind plătiți din sume de la Ministerul Sănătății prin DSP Alba. Au fost dezbătute aspecte privind îmbunătățirea și eficientizarea activității acestora precum și suplimentarea numărului de posturi unde este necesar.

Diverse: La acest capitol s-au discutat aspecte privind acoperirea vaccinală la nivelul comunităților din județul Alba precum și metode de creștere a procentului de copii vaccinați, aspecte legate de îmbunătățirea asistenței medicale școlare, precum și o analiză a surselor publice de apă – izvoare, fântâni etc. – pentru eficientizarea auditului pe care DSP este abilitată să îl facă la nivelul acestora.

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură:

Toate măsurile de finanțare a fermierilor – documente necesare, condiții, termene de depunere și un eventual eșantion de fermieri care ar putea accesa finanțarea, dacă dispunem de informațiile necesare în baza de date.

Programarea fermierilor pentru depunerea cererilor unice de plată pe suprafață, în vederea fluidizării eliberării adeverințelor de la registrul agricol și implicit a respectării termenelor de depunere la APIA a cererii (intervalul 1.03.-15.05 a fiecărui an).

Tabel nominal cu grupul de fermieri pentru controale în teren de tip teledetecție.

Tabel nominal cu fermierii notificați pentru depunerea unor documente suplimentare necesare dosarului de finanțare – în situația in care numărul acestora este mai mare.

Întâlniri cu fermierii aferenți UTA-urilor respective, în situația în care condițiile de finanțare se modifica major.

Condiții de finanțare a pășunilor comunale.

Agenţia pentru FinanţareaInvestiţiilor Rurale:

AFIR a anunțat lansarea în perioada 3 mai – 31 iulie 2017 a primei sesiuni din 2017 de depunere a cererilor de finanțare pentru submăsura 4.1, 4.1A, 6.1, 6.2, 6.3, 6.4, 9.1, 9.1A din PNDR2014 – 2020 și în perioada 3 mai – 31 octombrie 2017 a primei sesiuni de depunere a cererilor de finanțare pentru schema de minimis aferentă schemei de ajutor de stat GBER pentru submăsura 4.2.

S-au comunicat și sumele alocate, a fiecărei submăsuri și pragurile de calitate.

Inspectoratul Școlar Județean Alba:

Modul de asigurare cu pază sau alte mijloace de protecție antiefracție a unităților de învățământ preuniversitar de pe raza județului Alba;

Ordinul MTS nr. 325/2017 pentru aprobarea metodologiei pentru organizarea taberelor cu caracter social pentru elevi pe perioada vacanțelor școlare și a metodologiei privind organizarea taberelor pentru preșcolarii, elevii și studenții cu handicap împreună cu asistenții personali și asistenții personali profesioniști.

Situația autorizaților sanitare și a avizelor PSI la nivelul unităților școlare din județul Alba

Acordarea tichetelor educaționale în învățământul preșcolar.

Aprobarea procedurii de monitorizare a copiilor a căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate.

Protecția și promovarea drepturilor copilului.

Situația microbuzelor școlare la nivelul unităților de învățământ din județul Alba.

Lista unităților de învățământ preuniversitar pentru care unitatea administrativ-teritorială a solicitat finanțare în vederea efectuării unor lucrări de ”realizare/ extindere/ reabilitare/ modernizare/ dotare” județul Alba.

Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară:

Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) ALBA a primit de la Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) bugetul aprobat pentru finanțarea lucrărilor de înregistrare sistematică la nivel de sector cadastral. Astfel, primăriile pot încheia, în această lună, contracte de finanțare cu OCPI ALBA pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică.

Direcția pentru Agricultură Alba:

Având în vedere prevederile OG nr. 34 2013(actualizată) privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991:

– gestionarea pajiştilor se stabileşte prin amenajamente pastorale;

– consiliile locale au obligaţia să elaboreze şi să aprobe amenajamentul pastoral, valabil pentru toate pajiştile aflate pe unitatea administrativ-teritorială;

– unităţile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, au obligaţia de a include în cadrul documentaţiei de concesiune sau închiriere a pajiştilor permanente amenajamentul pastoral şi condiţii speciale de îndeplinire a contractului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;

– în vederea accesării fondurilor europene aferente plăţilor pe suprafaţă, începând cu anul 2018, este obligatorie aplicarea amenajamentului pastoral;

– fondurile necesare pentru realizarea amenajamentelor pastorale ale suprafeţelor de pajişti permanente se asigură din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

Mamele ar putea primi, de la stat, haine pentru copiii lor, la fiecare naștere. PROIECT, la Senat

avatar

Publicat

Deoarece două din trei gravide nu se prezintă niciodată la medic, la Senat a fost pus în dezbatere publică un proiect de lege prin care se acordă gratuit, pentru fiecare nou-născut, produse de îmbrăcăminte şi îngrijire. De aceste ajutoare vor beneficia însă doar mamele care se prezintă la consultaţiile prenatale.

Iniţiatorii susţin în expunerea de motive a proiectului legislativ că stimularea prezentării gravidelor la consultaţiile prenatale – prin condiţionarea acordării gratuite de sprijin material constând în haine şi produse de îngrijire – este necesară pe fundalul datelor negative privind monitorizarea sarcinii (mortalitatea maternă, avorturi spontane, prematuritate, malformaţii congenitale şi mortalitate infantile): “Mai precis doar o gravidă din trei se prezină la consultaţiile prenatale în perioada sarcinii”.

Proiectul de lege stabileşte că acest sprijin material, raportat la nivelul indicatorului social de referinţă (ISR = 500 lei), va fi acordat o singură dată la ieşirea din spital sau la eliberarea certificatului de naştere, doar dacă gravida s-a prezentat la consultaţiile prenatale. Valoarea efectivă a ajutorului se va actualiza anual, prin hotărâre a Guvernului, în funcţie de rata inflaţiei.

La baza acestei idei se află o măsură aplicată în Finlanda, ţară în care acest sprijin material a fost introdus în anul 1938, pentru combaterea mortalităţii infantile în familiile sărace, pentru ca mai apoi să fie generalizat în 1949: “Chiar şi după 75 de ani «cutia finlandeză» face parte din tradiţiile importante ale ţării şi reprezintă un simbol al maternităţii. Statisticile arată că şi această <cutie finlandeză> contribuie la realizarea celei mai mici mortalităţi infantile din lume.”

sursa: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

”Închisoarea de weekend” și la domiciliu pentru deținuți, APROBATĂ în Comisia Juridică a Camerei Deputaților

avatar

Publicat

Parlamentarii PSD-ALDE-UDMR au dat luni, raport de adoptare pentru proiectul privind măsuri alternative de executare a pedepselor, precum detenția la domiciliu și de weekend pentru condmnările de maxim 5 ani, proiect ce aparține inițial parlamentarilor PNL, dar modificat substanțial de deputații juriști PSD și ALDE, anunță hotnews.ro. Pe de altă parte, cei care au comis infracțiuni cu violență, recidiviștii, precum și cei care au fost condamnați pentru luare de mită, dare de mită și trafic de influență nu pot beneficia de aceste măsuri.

Astfel, persoanele condamnate pentru fapte fără violență, care nu sunt recidiviste și care au o pedeapsă de maximum cinci ani vor putea beneficia de măsura arestului la domiciliu sau în zilele de sâmbătă și duminică, cu sau fără brățară electronică, potrivit raportului favorabil al Comisiei juridice din Camera Deputaților.

Proiectul va intra la votul final miercuri, Camera Deputaților fiind decizională. Legea ar urma să intre în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial, iar ministerul Justiției are 30 de zile la dispoziție pentru a aproba normele metodologice.

„Măsura alternativă de executare a pedepsei privative de libertate a executării la domiciliu constă în executarea la domiciliu a pedepsei privative de libertate cu supraveghere din partea unor lucrători anume desemnați de către MAI cu sau fără brăţară electronică,” prevede proiectul.

PNL a protestat: proiectul, total schimbat

Săptămâna trecută, liberalii au protestat faţă de amendamentele PSD, menţionând că acestea schimbă fundamental propunerea făcută de ei.

Potrivit amendamentelor depuse de PSD şi aprobate de comisie, măsurile alternative de executare a pedepsei privative de libertate sunt măsuri de natură judiciară, dispuse de judecătorul de supraveghere a executării pedepsei conform Legii 254/2013, constând în înlocuirea măsurii executării pedepsei principale cu închisoarea în regim de detenţie cu măsura executării acesteia la domiciliu, în libertate sau în regim special penitenciar.

Judecătorul de supraveghere a executării pedepsei va dispune aceste măsuri pentru persoanele condamnate la o pedeapsă de până la 5 ani, care au efectuat fracţia de 1/5 necesară pentru luarea în discuţie a regimului de detenţie. Măsurile alternative nu pot fi dispuse în cazul deţinuţilor care au săvârşit abateri disciplinare, mai prevede textul adoptat, la propunerea PSD.

Care sunt măsurile alternative: detenția, doar în weekend, sâmbătă și duminică

Măsurile alternative de executare a pedepsei privative de libertate sunt: executarea la domiciliu a pedepsei, executarea fracţionată a pedepsei privative de libertate în zilele de sâmbătă şi duminică într-un centru special înfiinţat pentru această măsură de executare, precum şi executarea pedepsei în regim mixt, de echivalent zile de muncă în folosul comunităţii şi de zile de executare sâmbătă şi duminică într-un centru special înfiinţat. Toate măsurile sunt aplicabile pentru condamnări de până la 5 ani de închisoare.

Nu sunt valabile pentru infracțiuni cu violență

Măsurile nu se aplică în cazul condamnărilor pentru săvârşirea de către condamnat a unei infracţiuni cu violenţă sau profitând de starea de neputinţă fizică sau psihică a victimei.

De asemenea, măsura alternativă de executare fracţionată a unei pedepse privative de libertate constă în executarea pedepsei în regim deschis de detenţie numai în zilele de sâmbătă şi duminică, în penitenciarul în care a executat restul pedepsei sau într-un centru de detenţie special înfiinţat în acest scop, iar măsura alternativă de executare în regim mixt a unei pedepse privative de libertate constă în executarea pedepsei prin prestarea de zile de muncă în folosul comunităţii în echivalent şi de executare a pedepsei în regim deschis de detenţie, mai prevăd amendamentele adoptate.

O lucrare scrisă: 20 de zile executate

Deputaţii jurişti au mai stabilit că în cazul persoanelor condamnate la pedeapsa închisorii de până la un an executarea pedepsei se realizează în arest la domiciliu, cu excepţia persoanelor condamnate pentru fapte comise cu violenţă. Potrivit amendamentelor propuse de UDMR, se va reveni la reducerea pedepsei cu câte 20 de zile pentru fiecare carte scrisă în închisoare. Astfel, în cazul elaborării de lucrări ştiinţifice publicate sau invenţii şi inovaţii brevetate, se consideră 20 de zile executate, pentru fiecare lucrare ştiinţifică sau invenţie şi inovaţie brevetate, prevede textul adoptat.

sursa: hotnews.ro, realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Dacia Logan MCV Edelweiss. Autoturism proiectat cu portiere verticale şi platformă

avatar

Publicat

Dacia a venit, în urmă cu mai mulţi ani, cu o versiune utilitară, dar şi modernă, în acelaşi timp, a Loganului. Vorbim de Dacia Logan MCV Edelweiss, care a fost proiectat numai prezentare, dar fabricarea lui în serie nu este exclusă total.

Noua versiune Dacia Logan MCV este prevăzută în partea din spate cu portiere verticale ce devin ori rampă de încărcare a obiectelor voluminoase pentru transport, ori platformă suplimentară de încărcare ce dă aspectul unei maşini pick-up.

Acoperişul vechiului MCV a fost înlocuit cu un pavilion textil retractabil electric, care culisează pe nişte şine şi transformă maşina într-o decapotabilă.

Nici interiorul nu a scăpat nemodificat, scaunele fiind îmbrăcate în piele alcantara albă, aeratoarele vopsite în albastru și argintiu, volanul îmbrăcat în piele, pedalele schimbate cu unele sport.

Proiectul numit Heuliez Edelweiss care are la bază Logan-ul MCV a fost prezentat în urmă cu mai mulți ani la Geneva.

sursa: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

MARȚI și MIERCURI: Sesiuni de trageri și distrugeri cu material real, în poligon, lângă Alba Iulia

avatar

Publicat

detonari explozibil poligon

Marți, 24 aprilie și miercuri, 25 aprilie, în poligonul cazarmei 5002, zona Podei-deal Mamut și poligonul de tragere Micești se vor executa distrugeri cu material real și trageri. Locuitorii sunt atenționați să evite zona.

UM 01684 informează că în perioada 24-25 aprilie, între orele 09.00-14.00, se vor executa distrugeri cu material real în poligonul din cazarma 5002 (zona Podei, Deal Mamut), accesul populației fiind interzis pe drumurile de acces și pe cele aflate în vecinătatea poligonului.

De asemenea, în data de 25 aprilie, între orele 08.00-16.00, se vor executa trageri în poligonul de tragere de garnizoană Micești, accesul populației fiind interzis pe drumurile de acces și pe cele aflate în vecinătatea poligonului.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect pilot Alba Iulia Smart City. Platformă de învăţare online în două licee şi conferinţă de eLearning

avatar

Publicat

Două licee din Alba Iulia vor avea acces la educaţie inteligentă prin servicii eLearning în portal, în reţeaua şcolară Alba Iulia Smart City, iar municipiul va găzdui, în august, Conferinţa internaţională de eLearning – MoodleMoot România 2018. Toate acestea, în cadrul unui proiect-pilot.

Propunerile intră la aprobare în şedinţa Consiliului Local din 24 aprilie.

Prin serviciile în cloud de platformă eLearning Moodle, elevi şi profesori din două licee din Alba Iulia, ce urmează a fi selectate, dar şi părinţi vor avea acces la modalităţi de învăţare modernă, teste de autoevaluare înainte de examene, materiale suport multimedia, concursuri tematice, pe clase sau între şcoli. Aceste servicii fac parte din reţeaua şcolară de eLearning implementate în reţeauaEdu.ro de o firmă din Arad, eLearning & Software SRL, partener certificate Moodle.

Prin proiectul pilot de la Alba Iulia, vor avea acces la platforma de eLearning, furnizată prin reţeauaEdu.ro, şi elevi şi profesori de la cele două licee din oraş.

Platforma include instanţe private pentru fiecare unitate, aplicaţii sau soluţii terţe (bibliotecă virtuală, catalog online), se va oferi instruire pentru cadrele didactice şi suport online.

Din reţeauaEDU.ro fac parte peste 700 de şcoli şi licee din întreaga ţară, cu peste 14.000 de utilizatori (elevi din clasele IX-XII). Mai au conturi în aceasă reţea şi peste 700 de profesori şi 500 de părinţi. Se pune accent pe creşterea calităţii învăţământului preuniversitar, prin activităţi şcolare sau extraşcolare, cu accent pe partea aplicativă şi metode inovative de predare şi învăţare.

Utilizatorii platformei pot face schimb de experienţe şi bune practici, fiind incluse şi forumuri şi alte instrumente de relaţionare.

Serviciile sunt furnizate online, iar infrastructura este susţinută de firma din Arad, prin data centerul său aflat la Timişoara.

Platforma Moodle va reprezenta o soluţie de portal educaţional care va gestiona, monitoriza şi raporta întreaga activitate şcolară. Va putea fi utilizată gratuit şi de alte licee /colegii din Alba Iulia (maxim 50 de utilizatori, din care un administrator, un profesor, un părinte, 47 elevi) şi vor fi maximum 5 cursuri active.

Ce se poate face prin reţeauaEDU.ro:

– postarea lecţiilor, a bibliografiei şi resurselor suplimentare; materiale suport multimedia la clasă sau acasă

– trimiterea temelor

– autoevaluarea şi evaluarea cunoştinţelor: teste pentru elevi

– pregătiri pentru Bacalaureat

– organizarea de concursuri

– clasă virtuală – colaborare între şcoli şi licee; cursuri comune; în sistem videoconferinţă (video sau doar audio)

– comunicare şi colaborare; provocări între şcoli şi licee

– gestionarea notelor şi absenţelor: catalog online; orar online

– dezvoltarea de proiecte între şcoli şi licee

– sistem antiplagiat (program informatic pentru compararea documentelor în format text, pentru verificarea originalităţii lucrărilor).

Accesul se poate face de pe orice dispozitiv (calculator, laptop, tabletă, telefon), nonstop, de la şcoală, de acasă sau din alte locaţii.

Moodle este sistemul de management al programelor educaţionale, cu o complexitate crescută, ce asigură dezvoltarea de soluţii adaptate nevoilor unei instituţii de învăţământ. A fost creat de profesionişti din domeniul educaţiei, fiind bazat pe principii pedagogice unanim acceptate de universităţi din întreaga lume. Platforma Moodle a fost folosită, în ultimul deceniu, de milioane de utilizatori din toată lumea, din medii variate, de la corporaţii la şcoli isolate geografic.

A doua componentă a proiectului este Conferinţa internaţională de eLearning – MoodleMoot România 2018 ce va fi organizată în Alba Iulia, de companie, alături de Universitatea “1 Decembrie 1918” şi Asociaţia Pro Artă Dezvoltare şi Cunoaştere, în perioada 27-31 august 2018, sub egida Alba Iulia Smart City.

Vor fi organizate ateliere despre tehnologii şi procese eLearning, despre Moodle, cursuri de formare profesională în specializarea dezvoltator de eLearning

Toate cheltuielile aferente soluţiilor tehnologice propuse în cadrul proiectului-pilot “Alba Iulia Smart City 2018” şi care vor fi furnizate de companie vor fi suportate de către aceasta.

Soluţiile implementate vor aplica o arhitectură deschisă şi principiile care permit scalarea, accesul şi interoperabilitatea cu alte soluţii tehnologice propuse de alte companii

Protocolul este valabil până în 31 august 2019, dar compania menţine serviciile de platformă eLearning în cloud pentru cele două şcoli, pentru cel puţin încă 3 ani şcolari (2019-2022), gratuit cu acces pentru cel mult 50 utilizatori.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate