Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

SALARIILE de bază ale angajaţilor din Primăria Cugir. Administrator public: 7.830 lei. Care sunt celelalte venituri

Publicat

orasul cugirConsiliul Local Cugir a aprobat, joi, salariile de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Primăriei oraşului.

Stabilirea salariilor de bază s-a făcut printr-o ierarhizare a posturilor având la bază şi criterii referitoare la cunoștințe și experiență, complexitate, creativitate și diversitate a activităților, judecata și impactul deciziilor, responsabilitate, coordonare și supervizare, dialog social și comunicare, condiții de muncă, incompatibilități și regimuri speciale, au arătat iniţiatorii proiectului.

Diferențierea salariilor de bază s-a făcut pe funcții, grade/trepte si gradații, conform legii.

De asemenea, s-au stabilit astfel încât, împreună cu celelalte elemente ale sistemului de salarizare să se incadreze în fondurile aprobate de la bugetul local pentru cheltuieli de personal, în vederea realizării obiectivelor, programelor și proiectelor stabilite instituției.

Salariile de bază au fost calculate pe baza unor coeficienţi stabiliţi pentru fiecare funcţie, ce se înmulţesc cu salariul minim brut pe economie (1.450 lei).

“Ținând cont de importanța și complexitatea atribuțiilor Compartimentului Achiziții Publice și de faptul că nivelul de slarizare nu este atractiv raportat și la volumul, responsabilitatea și diversitatea activităților (acest compartiment fiind singurul deficitar în privinta numărului de persoane care manifestă dorința de a lucra în acest compartiment), se impune ca nivelul salariului de bază pentru persoanele care vor ocupa posturile vacante din acest compartiment să fie diferențiat cu un coeficient în plus de 0,20 față de nivelul salariului de bază din celelalte compartimente. Menționăm că de la vacantarea postului nu s-a reușit ocuparea prin concurs, nefiind persoane interesate să participe la concurs și nici să ocupe acest post prin redistribuirea sarcinilor”, se mai arată în proiect.

De asemenea, în perioada 1 iulie 2017 – 31 decembrie 2021, indemnizaţia maximă lunară de care beneficiază consilierii locali din cadrul Consiliului Local al Orașului Cugir pentru participarea la numărul maxim de şedinţe este de 10% din indemnizaţia lunară a primarului orașului Cugir, exclusiv majorările pentru implementarea de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile.

Salarii de bază pentru funcțiile publice – Primăria Cugir – din iulie 2017:

Funcţia / Salariu de bază / Coeficient

Administrator public: 7.830 lei – 5,40

Secretar al unității administrativ- teritoriale, grad II: 7.758 lei – 5,35

Director executiv, grad II: 6.598 lei – 4,55

Șef serviciu/ Arhitect-șef, grad II: 6.308 lei – 4,35

Șef birou, grad II: 5.438 lei – 3,75

Auditor, grad profesional superior: 3.480 lei – 2,40

Auditor, grad profesional principal: 3.335 lei – 2,30

Auditor grad profesional asistent: 3.190 lei – 2,20

Consilier, consilier juridic, inspector, expert grad profesional superior: 3.480 lei – 2,40

Consilier, consilier juridic, inspector, expert grad profesional principal: 3.335 lei – 2,30

Consilier, consilier juridic, inspector, expert grad profesional asistent: 3.190 lei – 2,20

Consilier, consilier juridic, inspector, expert grad profesional debutant: 3.045 lei – 2,10

Referent de specialitate grad profesional superior: 2.683 lei – 1,85

Referent de specialitate grad profesional principal: 2.538 lei – 1,75

Referent de specialitate  grad profesional asistent: 2.465 lei – 1,70

Referent de specialitate grad profesional debutant: 2.393 lei – 1,65

Referent grad profesional superior: 2.610 lei – 1,80

Referent grad profesional principal: 2.465 lei – 1,70

Referent grad profesional asistent: 2.320 lei – 1,60

Referent grad profesional debutant: 2.175 lei – 1,50

Compartimentul Achiziții Publice

Funcţia / Salariu de bază / Coeficient

Consilier, consilier juridic, inspector, expert grad profesional superior: 3.770 lei – 2,60

Consilier, consilier juridic, inspector, expert grad profesional principal: 3.625 lei – 2,50

Salarii de bază pentru personalul contractual

Funcţia / Salariu de bază / Coeficient

Director, grad II: 4060 lei – 2,80

Șef serviciu, grad II: 3.915 lei -2,70

Șef birou, grad II: 3.625 lei – 2,50

Șef serviciu voluntar pentru situații de urgență: 3.480 lei – 2,40

Consilier, inspector de specialitate, inspector, referent de specialitate grad IA: 2.900 lei -2,00

Consilier, inspector de specialitate, inspector, referent de specialitate grad I: 2.465 lei -1,70

Consilier, inspector de specialitate, inspector, referent de specialitate grad II: 2175 lei – 1,50

Consilier, inspector de specialitate, inspector, referent de specialitate grad debutant: 2.103 lei – 1,45

Referent, inspector, arhivar grad IA: 2.030 lei -1,40

Referent, inspector, arhivar grad I: 1.958 lei – 1,35

Referent, inspector, arhivar grad II: 1.885 lei – 1,30

Referent, inspector, arhivar grad debutant: 1.813 lei – 1,25

Analist programator ajutor IA: 2.030 lei – 1,40

Analist programator ajutor I: 2.001 lei – 1,38

Analist programator ajutor II: 1.972 lei – 1,36

Analist programator ajutor III: 1.943 lei – 1,34

Analist programator ajutor debutant: 1.914 lei – 1,32

Administrator I: 2.030 lei – 1,40

Administrator II: 1.885 lei – 1,30

Portar, paznic, guard: 1.856 lei – 1,28

Ingrijitor: 1.740 lei – 1,20

Ingrijitor debutant: 1.450 lei – 1,00

Sofer I: 2.103 lei – 1,45

Sofer II: 1885 lei – 1,30

Functionar: 1.885 lei – 1,30

Sef formatie muncitori: 2.030 lei -1,40

Casier: 1.958 lei – 1,35

Muncitor calificat I: 1.958 lei – 1,35

Precizări: salariile de bază de mai sus sunt stabilite pentru gradaţia 0 (fără vechime de muncă), adică nivel minim.

Pentru gradaţiile 1-5, se determină prin majorarea cu:

– gradaţia 1 (de la 3 ani la 5 ani): 7,5% aplicat la salariul de bază cu gradaţia 0

– gradaţia 2 (de la 5 ani la 10 ani): 5% aplicat la salariul de bază cu gradaţia 1;

– gradaţia 3 (de la 10 ani la 15 ani): 5%, aplicat la salariul de bază cu gradaţia 2;

– gradaţia 4 (de la 15 ani la 20 de ani): 2,5%, aplicat la salariul de bază cu gradaţia 3;

– gradaţia 5 (peste 20 de ani): 2,5%, aplicat la salariul de bază cu gradaţia 3.

Personalul care exercită activitatea de control financiar preventiv beneficiază de o majorare a salariului de baza cu 10%. Salariile de bază prevăzute pentru funcţiile de conducere cuprind sporul de vechime în muncă la nivel maxim. Personalul care deţine titlul ştiinţific de doctor beneficiază de o indemnizaţie lunară de 50% din nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, dacă îşi desfăşoară activitatea în domeniul pentru care deţine titlul.

Serviciul Public de Asistenţă Socială Cugir (vezi precizările de mai sus)

Salarii de bază pentru funcțiile publice

Şef serviciu: 6.090 lei (coeficient 4,20)

Şef birou: 4.930 lei (coefficient 3,40)

Consilier, consilier juridic, expert, inspector

– grad superior: 3.480 lei (2,40)

– grad principal: 3.190 lei (2,20)

– grad asistent: 2.900 lei (2,00)

– grad debutant: 2.755 lei (1,90)

Referent de specialitate, grad superior: 2.465 lei (1,70)

Pentru personal contractual:

Şef birou: 4.930 lei (3,40)

Consilier, consilier juridic, inspector de specialitate, inspector

– gradul IA: 3.118 lei (2,15)

– gradul I: 3.045 lei (2,10)

– gradul II: 2.900 lei (2,00)

– gradul debutant: 2.755 lei (1,90)

Administrator I: 2.175 lei (1,50)

Administrator II: 2.030 lei (1,40)

Şofer I: 2.175 lei (1,50)

Şofer II: 2.030 lei (1,40)

Muncitor calificat I: 2.175 lei (1,50)

Muncitor II: 2.030 lei (1,40)

Funcţionar (1/2 normă): 1.015 lei (1,40)

Serviciul Poliţia Locală a Oraşului Cugir

Funcţia / Salariu de bază / Coeficient

Şef serviciu: 5.800 lei (coeficient 4)

Şef birou: 4.785 lei (coeficient 3,30)

Inspector, polițist local

-grad superior: 3.190 lei (2,20)

– grad principal: 3.118 lei (2,15)

– grad asistent: 3.045 lei (2,10)

– grad debutant: 2.900 lei (2,00)

Poliţist local (studii superioare):

– grad superior: 2.828 lei (1,95)

– grad principal: 2.755 lei (1,90

– grad asistent: 2.610 lei (1,80)

– grad debutant: 2.465 lei (1,70)

Poliţist local (studii medii):

– grad superior: 2.393 lei (1,65)

– grad principal: 2.320 lei (1,60)

– grad asistent: 2.175 lei (1,50)

– grad debutant. 2.030 lei (1,40)

Referent:

– grad superior: 2-320 lei (1,60)

– grad principal: 2.248 lei (1,55)

– grad asistent: 2.175 lei (1,50)

– grad debutant: 2.030 lei (1,40)

Paznic (personal contractual): 1.856 lei (1.28)

Club Sportiv Orăşenesc Cugir

Salarii de bază pentru personal contractual

Funcţia / Salariul de bază / Coeficient

Director: 5.075 lei (3.50)

Şef birou: 4.060 lei (2,80)

Consilier, inspector de specialitate, referent de specialitate, inspector:

– gradul IA: 2.320 lei (1,60)

– gradul I: 2.175 lei (1.50)

– gradul II: 2.030 lei (1,40)

– grad debutant: 1.740 lei (1,20)

Antrenor I: 2.465 lei (1,70)

Antrenor III: 2.175 lei (1,50)

Referent, inspector, arhivar:

– gradul IA: 1.813 lei (1,25)

– gradul I: 1.740 lei (1,20)

– gradul II: 1,711 lei (1,18)

– gradul debutant: 1.668 lei (1,15)

Administrator I: 2.030 lei (1,40)

Administrator II: 1.885 lei (1,30)

Portar, paznic 1.856 lei (1,28)

Îngrijitor: 1.740 lei (1,20)

Şofer I: 2.001 lei (1,38)

Şofer II: 1,972 lei (1,36)

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. mihai

    joi, 04.01.2018 la 14:01

    Buna ziua,as dori sa stiu daca administratorul public beneficiaza de spor de vechime.Va multumesc

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

CUGIR

Antrenor de tenis din Cugir, trimis în judecată pentru viol asupra unei minore de 11 ani, pe care o antrena

Publicat

Un antrenor de tenis din Cugir, în vârstă de 52 de ani, a fost trimis în judecată de procurori ai Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia acuzat că și-ar fi violat o elevă minoră, respectiv o fetiță care la data presupusei săvârșiri a faptei avea 11 ani. Bărbatul se numește Ioan Păcurar și este un personaj foarte cunoscut în Cugir, dar și în lumea sportului județean. 

Un document al Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, oferă detalii șocante asupra incidentului. Totul s-a petrecut în data de 22 aprilie 2017, în jurul orei 15:45, în vestiarul bazei sportive din orașul Cugir: ”Inculpatul P.I., în calitate de antrenor, a pus-o pe persoana vătămată minoră, în vârstă de 11 ani, să se aşeze în braţele sale – inculpatul stând pe un scaun, a prins-o cu o mână de după corp în timp ce cu cealaltă mână a început să o mângâie pe piept pe sub bluză”. Se pare că bărbatul nu s-a oprit și, cu toată opoziția fetei, a continuat să o pipăie în zonele intime, detaliile prezentate de procurori fiind greu de reprodus aici.

Vezi și: Antrenor de tenis din Cugir, arestat preventiv pentru că ar fi violat o fată de 11 ani după antrenament

Dosarul în care este acuzat Păcurar va intra în analiza instanţei de cameră preliminară care urmează să se pronunţe asupra legalităţii administrării rechizitoriului şi a celorlalte acte de urmărire penală.

Infracţiunea de care este acuzat bărbatul se pedepseşte, potrivit Codului Penal, cu până la 12 ani de închisoare. Iniţial, procurorii au deschis dosar penal pentru corupţie sexuală, dar, ulterior, au schimbat încadrarea juridică a faptei în viol. Bărbatul a fost arestat preventiv și ulterior eliberat.

Ioan Păcurar este antrenor de tenis la Clubul Sportiv Orășenesc Cugir, deținut de primărie, și este considerat a fi unul foarte bun. De reținut este că până la pronunţarea unii decizii definitive, inculpatul beneficiază de prezumţia de nevinovăţie.

Citește și: Tribunalul Alba îl lasă în libertate pe antrenorul din Cugir, suspect că a violat o fată de 11 ani. A admis contestația la mandatul de arestare

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

CCR: Probele declarate nule trebuie eliminate din dosar, pentru a nu influenţa judecătorul

Publicat

Curtea Constituţională a României (CCR) a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate şi a decis că prin “excluderea probei” în procesul penal se înţelege şi eliminarea mijloacelor de probă din dosarul cauzei.

CCR s-a referit la dispozițiile art.102 alin.(3) din Codul de procedură penală, prin care „nulitatea actului prin care s-a dispus sau autorizat administrarea unei probe ori prin care aceasta a fost administrată determină excluderea probei”.

Curtea, cu majoritate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate a acestui articol şi a deci să prevederile sunt constituţionale în măsura în care prin sintagma „excluderea probei”, din cuprinsul lor, se înţelege şi eliminarea mijloacelor de probă din dosarul cauzei.

“CCR a reţinut că accesul permanent al judecătorului învestit cu soluţionarea cauzei penale la mijloacele materiale de probă declarate nule (nulitate absolută sau relativă) nu poate avea ca efect decât o readucere în atenţia judecătorului, respectiv o reîmprospătare a memoriei acestuia cu informaţii care pot fi de natură a-i spori convingerile referitoare la vinovăţia/ nevinovăţia inculpatului, dar pe care nu le poate folosi, în mod legal, în soluţionarea cauzei. Aşa fiind, excluderea juridică a probelor obţinute în mod nelegal şi declarate nule în procesul penal, în lipsa înlăturării acestora din dosarele penale, este insuficientă pentru o garantare efectivă a prezumţiei de nevinovăţie a inculpatului şi a dreptului la un proces echitabil al acestuia”, potrivit CCR.

În consecinţă, Curtea a constatat încălcarea art.21 alin.(3) şi a art.23 alin.(11) din Constituţie.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Tribunalului Dolj – Secţia penală.

sursă: ccr.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO ȘTIREA TA: Polițiștii locali din Aiud au învățat Micro…parcarea laterală pe trecerea de pietoni

Publicat

”Să faci ce zice polițistul local, nu ce face el”, poate fi sintagma zilei la Aiud, unde băieții de la Poliția Locală parchează regulat pe o trecere de pietoni de pe strada Unirii din oraș; pentru cunoscători, vorbim de cartierul ”Micro”.

Imaginile sunt surprinse de un cititor Alba24 vineri, la ora 17.oo. Acestea fiind spuse, puteți păstra aceste fotografii în telefon și le puteți arăta polițiștilor locali din Aiud, atunci când vor veni să vă amendeze pentru că ați parcat aiurea. Sau celor de la primărie… Adio autoritate, bun venit egalitate!

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

CRESC PREȚURILE la biletele de transport pentru mai multe rute din județul Alba. Proiect în ședința de CJ

Publicat

Începând cu data de 1 februarie, tarifele la transport la operatorul Livio Dario, se vor mări. Măsura vine ca urmare a creșterilor prețului la combustibil și majorarea salariului minim pe economie. Proiectul de majorare a tarifelor va fi supus la vot în ședința de CJ din data de 25 ianuarie. 

Prin cererea nr. 34/15 ianuarie 2018, înregistrată la registratura Consiliului Judeţean Alba cu nr. 801/15 ianuarie 2018, operatorul de transport rutier solicită modificarea începând cu data de 1 februarie 2018 a tarifelor de călătorie ce vor fi utilizate în cadrul serviciului, pe traseele judeţene anterior menţionate.

„Operatorul de transport rutier nu a efectuat nicio ajustare a tarifelor de călătorie deşi indicele preţurilor de consum (IPC Servicii) comunicat de Institutului Naţional de Statistică a fost în luna noiembrie 2017 faţă de luna iunie 2013 de 114,62%.

În perioada iunie 2017 – noiembrie 2017, cheltuielie specifice serviciului au înregistrat creşteri importante, îndeosebi cheltuielile materiale şi cheltuielile cu munca vie. Astfel, în cazul cheltuielilor cu combustibilii preţul motorinei a crescut în medie cu 18% – 20% ca urmare a introducerii supraaccizei, precum şi datorită tendinţei mondiale de creştere a preţului petrolului.

Preţul carburanţilor reprezintă cea mai mare parte din preţul tarifelor de transport, acesta având un rol important în stabilirea orcărui tarif de transport.
Creşterea preţului carburanţilor a avut un impact semnificativ în majorarea cheltuielilor cu piesele de schimb, consumabile, întreţinere – reparaţii, alte cheltuieli materiale. De exemplu, în cazul anvelopelor preţul de achiziţie a crescut cu aproximativ 21%.

În cazul cheltuielilor cu munca vie, modificările legislative prevăzute prin HG nr. 846/2017 şi OUG nr. 79/2017 ce implică majorarea salariului minim pe economie la 1.900 lei şi transferul contribuţiilor de la angajator la angajat începând cu data de 01.01.2018, vor genera fluctuaţii mari de personal, creşteri ale costurilor salariale şi nevoia asigurării unei grile de salarizare atractive pentru păstrarea personalului calificat actual, astfel încât să se asigure în
continuare aceleaşi servicii de transport de calitate. În acest sens, operatorul de transport rutier a înregistrat deja creşteri ale costurilor salariale în luna noiembrie 2017 faţă de luna iunie 2017 de aproximativ 14%.

Creşterea cheltuielilor aferente serviciului este evidenţiată şi de datele contabile cuprinse în fişa de fundamentare pentru modificarea tarifelor precum şi de facturile fiscale, în copie, anexate la documentaţia depusă” scrie în expunerea de motivie.

Operatorul de transport rutier SC Livio Dario SRL va asigura afişarea la bordul autovehiculelor cu care se efectuează serviciul, a tarifelor de călătorie pe bază de bilete, pe zone kilometrice, în conformitate cu prevederile art. 45 punctul 43 din Regulamentul serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, în judeţul Alba, aprobat prin Hotărârea Consiliului judeţean Alba nr. 197/2012. Având în vedere cele prezentate mai sus, este necesară aprobarea de către Consiliul Județean Alba a proiectului de hotărâre privind modificarea tarifelor de călătorie pentru serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, utilizate de către operatorul de transport rutier SC Livio Dario SRL.

Operatorul de transport rutier SC Livio Dario SRL având calitatea de delegat în cadrul contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate nr. 8715/847/11 mai 2017, prestează serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate pe traseele

cod 22: Alba Iulia -Meteş – Zlatna,

cod 23: Cib -Zlatna – Aba Iulia,

cod 24: Alba Iulia – Şard – Lunca Ampoiţei,

cod 27: Alba Iulia – Teiuş – Valea Mănăstirii,

cod 28: Teiuş – Stremţ – Geomal,

cod 29: Alba Iulia – Oiejdea,

cod 30: Alba Iulia – Coşlariu – Blaj,

cod 31: Alba Iulia – Ohaba,

cod 32: Alba Iulia – Henig,

cod 33: Vingard – Ghirbom – Alba Iulia,

cod 36: Alba Iulia – Blandiana- Acmariu,

cod 37: Alba Iulia – Vinţu de Jos – Blandiana,

cod 63: Cugir – Sebeş – Cîmpeni,

cod 64: Cugir – Vinţu de Jos – Sebeş,

cod 65: Cugir – Pianu de Sus,

cod 66: Cugir – Vinţu de Jos – Alba Iulia,

cod 67: Cugir – Şibot – Ceru Băcăinţi,

cod 68: Cugir – Şibot,

cod 69: Cugir – Balomiru de Cîmp,

cod 70: Cugir – Săliştea,

cod  71: Sebeş – Lancrăm – Alba Iulia,

cod 72: Sebeş – Vinţu de Jos – Blandiana

cod 73: Sebeş -Daia Română.

 

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Educatorii şi învăţătorii nu mai trebuie să aibă studii universitare de licenţă în profilul postului

Publicat

Educatorii şi învăţătorii nu vor mai fi obligaţi să absolve studii universitare de licenţă în profilul postului. Legea a fost promulgată.

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat joi decretul de promulgare a Legii pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2012 privind luarea unor măsuri în domeniul învăţământului şi cercetării, precum şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute în hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2013, potrivit Administraţiei prezidenţiale.

Reamintim că noua legislaţie prevede abrogarea prevederii potrivit căreia educatorii și învățătorii trebuiau să absolve studii universitare de licență, în profilul postului, în cel mult șase ani, pentru a-și continua activitatea în funcțiile didactice.

Iniţiatorii au motivat că multe funcții didactice de educator și învățător cu studii medii sunt ocupate de persoane cu vârsta apropiată de pensionare, „a căror pregătire didactică nu mai trebuie completată cu studii superioare”.

Actul normativ abrogă articolul VI din OUG potrivit căreia educatorii și învățătorii din sistemul național de învățământ au dreptul să-și continue activitatea în funcțiile didactice din învățământul preșcolar, respectiv, primar, cu condiția absolvirii studiilor universitare de licență în profilul postului în cel mult șase ani de la intrarea în vigoare a ordonanței.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate