Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE ANRE: Amenzi de 400.000 de lei pentru Enel, după ce nu a aplicat reducerile în facturile de gaze

Publicat

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunțat luni că a amendat Enel cu 400.000 lei pentru că nu a emis în noiembrie facturi la gaze clienților care beneficiau de schema de ajutor privind compensarea și plafonarea. Cu câteva zile în urmă, ANRE a amendat Electrica Furnizare și Gaz Vest. 

Potrivit reprezentanților instituției, în urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societățile Enel Energie și Enel Energie Muntenia au emis facturi aferente consumului de energie electrică pentru luna noiembrie 2021 conținând schema de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021.

Citește și Șeful ANRE, tăcut în scandalul facturilor la energie. Bugetarul Dumitru Chiriță are 12000 de euro pe lună și nu simte scumpirile

În ceea ce privește domeniul gazelor naturale, societățile Enel Energie și Enel Energie Muntenia, nu au emis facturi clienților beneficiari ai schemei de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021.

Pentru faptele săvârșite în domeniul gazelor naturale, societățile în cauză au fost sancționate cu amendă contravențională după cum urmează:

  • Enel Energie – 200.000 lei
  • Enel Energie Muntenia – 200.000 lei

Totodată, au fost dispuse măsuri pentru restabilirea legalităţii în sensul facturării consumului de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021 și aplicarea schemei de sprijin beneficiarilor acesteia.

Pe măsură ce vor fi finalizate și celelalte acțiuni de control având ca tematică aplicarea schemei de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, concluziile și eventualele sancțiuni și măsuri aplicate vor fi făcute publice.

Reamintim clienților finali care sunt pașii de urmat dacă au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale:

Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuție pentru clarificări, acesta având obligația transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

Recomandăm clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:

  • să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;
  • să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;
  • să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată.

UPDATE: Reacția ENEL

Facturile aferente consumului de gaze naturale pentru luna noiembrie 2021 au fost emise corect pentru clienţii persoane fizice, având implementată schema de compensare şi pe cea de plafonare a preţurilor, au transmis luni reprezentaţii Enel România.

„Clienţii Enel Energie şi Enel Energie Muntenia beneficiază, în perioada 1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022, de compensaţii şi de plafonarea preţurilor atât la gazele naturale, cât şi la energia electrică, în conformitate cu noile reglementări. Facturile aferente consumului de gaze naturale pentru luna noiembrie 2021 au fost emise pentru clienţii persoane fizice, având corect implementată schema de compensare şi pe cea de plafonare a preţurilor aşa cum a fost stabilită prin legislaţia specifică.

În mod similar se procedează pentru persoane juridice care au solicitat beneficiile aferente plafonării şi exceptărilor”, potrivit precizărilor venite din partea Enel România, după ce Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie a amendat Enel Energie şi Enel Energie Muntenia cu 400.000 de lei pentru nerespectarea legii privind compensarea şi plafonarea facturilor la gaze.

Reprezentaţii Enel menţionează, potrivit Agerpres, că a fost un efort operaţional fără precedent din partea Enel Energie şi Enel Energie Muntenia, generat de nevoia de modificare în regim de urgenţă a sistemelor informatice pentru implementarea schemei reglementate prin acte legislative succesive, ultimele fiind publicate în Monitorul Oficial din data de 18 decembrie 2021.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax