Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Condiții de intrare în Olanda, actualizate pentru români. Teste COVID în aeroport, verificări pentru respectarea autoizolării

Publicat

Cetățenilor din statele UE, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, precum și din statele Schengen nu li se impun restricții dacă fac dovada că se află în tranzit, cu obligația de a nu părăsi zona de tranzit a aeroportului.  Zborurile de repatriere sunt scutite de restricții, inclusiv zborurile de repatriere pentru cetățenii UE, cetățenii Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord și călătorii din țările Schengen, atât timp cât aceștia pot demonstra că sunt în tranzit.

Nu este instituită măsura carantinei la nivel național. Se recomandă intrarea în carantină la domiciliu și păstrarea distanței sociale persoanelor care prezintă simptome specifice COVID-19. Persoanele cu simptome specifice COVID-19 se pot programa în vederea efectuării unui test la numărul de telefon +31 0800-1202.

Este obligatorie purtarea unei măști faciale de protecție, non-medicală în transporturile publice terestre de pe teritoriul olandez: tren, autobuz, metrou, tramvai, etc. Se recomandă folosirea transportului public numai dacă nu există alternative, cu evitarea orelor aglomerate și păstrarea distanței față de ceilalți călători.

În capitala Amsterdam și Rotterdam, începând cu data de 5 august, purtarea măștilor de protecție este obligatorie pentru toate persoanele peste 13 ani în spațiile publice aglomerate (străzi aglomerate, piețe, mall-uri, etc.). În Rotterdam măsura se aplică între orele 6.00-22.00. Se vor face controale selective de către autorități.

Evenimentele şi adunările pentru care organizatorii ar fi avut în condiţii normale nevoie de obţinerea unei autorizaţii din partea autorităţilor sunt interzise până la 1 septembrie 2020.

La data de 6 august, guvernul olandez a anunțat o serie de noi măsuri care vizează următoarele domenii:

Educație:

Activitățile de orientare de la început de an pe care le organizează în mod tradițional instituțiile educaționale trebuie să se desfășoare, pe cât posibil, exclusiv online. Cele fizice trebuie să aibă loc în grupuri mici și să fie de natură informativă. Asociațiile studențești și cluburile sportive studențești pot să organizeze fizic activități doar dacă acestea sunt necesare. Astfel de activități nu au voie să se prelungească dincolo de ora 22.00 și nu este permis consumul de alcool. Pentru organizarea unor astfel de evenimente va fi necesară obținerea permisiunii instituției educaționale în chestiune și a autorităților regiunii de securitate aferente. Organizațiile studențești nu au voie să organizeze fizic recrutări.

Domeniul horeca (hoteluri, restaurante, cafenele, baruri etc.):

Restaurantele, cafenelele și barurile vor putea fi frecventate doar prin intermediul unei rezervări (făcută fie în prealabil fie pe loc). Se vor efectua controale de sănătate înainte de a intra în aceste localuri. Regula se aplică atât în interiorul localurilor, cât și în spațiile în aer liber ale acestora. Clienții vor indica numele și datele de contact astfel încât serviciile municipale de sănătate GGD să poată lua legătura cu aceștia în cazul în care se identifică un focar de corona în acel local. Clienții își pot lăsa datele de identificare personale în mod voluntar.  Dacă serviciile municipale de sănătate GGD identifică un focar într-un local precum cinema, cafenea, parc de distracție, teatru sau muzeu, președintele regiunii de securitate din care face parte respectiva locație poate da dispoziții ca aceasta să fie închisă timp de 14 zile.

Persoanele care au un contract de muncă în derulare sunt sfătuite să își contacteze angajatorul, pentru a se informa cu privire la deciziile formulate de acesta în contextul măsurilor anunțate de guvernul olandez.

Autoritățile olandeze au pus la dispoziție un număr de contact special pentru a răspunde întrebărilor cetățenilor (+31 0800-1351 cu program zilnic între 08:00-20:00).

Cetăţenii români nu au nevoie de viză pentru a călători în Regatul Țărilor de Jos.

Intrarea în Regatul Țărilor de Jos este permisă cu paşaportul sau cartea de identitate în curs de valabilitate, documente care nu trebuie să prezinte alterări sau deteriorări.

Poliția și alți oficiali, precum controlorii de bilete, inspectorii de muncă, furnizorii de servicii medicale pot solicita identificarea. Conform legii, sunteți obligați să aveți asupra dumneavoastră, în orice moment, un document de identitate valabil, lipsa acestuia pedepsindu-se cu amendă de 60 EUR.

Cetățenii români care doresc să călătorească în Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Maarten, Saba ori Sint Eustatius trebuie să dețină un paşaport valabil. Nu este necesar să aveţi viză.

sursă: mae.ro

foto: piaxabay.com

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax