Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ești nemulțumit de calitatea serviciilor sau a condițiilor din vacanță? Vezi unde poți să depui o reclamație

Publicat

Cine rezolvă problemele turiștilor nemulțumiți de condițiile de cazare, mâncare sau alte facilități, întâlnite pe perioada vacanțelor? Aceasta este, probabil, o enigmă a multor oameni care, odată ajunși în destinația lor de vacanță, au avut ghinionul ca „socoteala de acasă să nu coincidă cu cea din târg”. Cum se pot consola acei români care au întâmpinat probleme pe perioada vacanțelor din cauza hotelierilor sau a agențiilor de turism, pentru cei nemulțumiți de calitatea serviciilor primite sau care nu beneficiază de toate facilitățile incluse în pachetul turistic plătit? Pentru toate aceste probleme, există Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) din România și Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT). Iată cum se procedează:

Când și cum depunem o plângere la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului?

Turiștii nemulțumiți de calitatea serviciilor prestate în domeniul turistic au dreptul de a se adresa reprezentanților MDRT. Reclamațiile depuse aici sunt înaintate inspectorilor din cadrul Direcției Control, Consiliere și Monitorizare în Turism, care vor începe verificările în cauză.

Problemele pentru care ne putem adresa MDRT sunt cele legate de legalitatea funcționării și calitatea serviciilor prestate în structurile de primire turistice cu funcțiuni de cazare, pe plaje sau pârtii, agenții de turism, structuri de alimentație publică aflate în cadrul unei unități de cazare sau din stațiuni turistice, nereguli în administrarea stațiunilor turistice sau în activitățile de agrement.

Persoanele care consideră că au asistat la nereguli se pot adresa reprezentanților MDRT în trei feluri: prin telefon (gratuit), fax sau email. În cazul în care se ajunge la concluzia că plângerile sunt valide, inspectorii MDRT sunt cei care pot lua măsuri, împreună cu reprezentanți ai instituțiilor publice deconcentrate și a altor organe aflate în subordinea Guvernului. Reclamanții primesc un răspuns în scris în termen de cel mult 30 de zile de la depunerea plângerii.

Când și cum depunem o plângere la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului?

Turiștii nemulțumiți de calitatea slabă a serviciilor de care beneficiază în vacanță se pot adresa și reprezentanților ANPC. Sesizările legate de hotelul la care ați fost cazat, de diverse restaurante, de pachetul turistic achiziționat, de condițiile de transport sau de comportamentul personalului, pot fi înaintate comisariatelor ANPC în teritoriu, din județele în care se găsesc respectivele unități turistice. Reclamațiile pot fi depuse atât prin scrisori, cât și prin email, telefon sau fax. Vedeți mai jos lista comisariatelor județene pentru Protecția Consumatorului.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax