Educație
EVALUARE NAŢIONALĂ clasa a VI-a 2018: SUBIECTELE de la testarea de Limbă şi comunicare, publicate de minister
Elevii de clasa a VI-a au susţinut miercuri prima probă de Evaluare Naţională, cea de Limbă și comunicare. Rezultatele nu vor fi trecute în catalog şi vor fi comunicate părinţilor.
Proba de miercuri a cuprins subiecte de Limba română și de Limba modernă I (prima studiată în școală), iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă.
Rezultatele trebuie să le fie comunicate elevilor de clasa a VI-a până cel târziu pe 31 mai.
SUBIECTE EVALUARE clasa a VI-a 2018, proba de Limbă şi comunicare – publicate de MEN:
Limba_comunicare_test_1_franceza
Limba_comunicare_test_1_engleza
Limba_comunicare_test_2_engleza
Limba_comunicare_test_2_franceza
Limba_comunicare_test_1_germana
Limba_comunicare_test_2_germana
Limba_comunicare_test_1_spaniola
Limba_comunicare_test_2_spaniola
Limba_comunicare_test_2_italiana
Limba_comunicare_test_1_italiana
Limba maternă:
Limba_si_comunicare_test_1_Maghiara_materna
Limba_si_comunicare_test_1_Maghiara_materna
Limba_si_comunicare_test_1_Maghiara_materna
Limba_si_comunicare_test_2_Maghiara_materna
Limba_si_comunicare_test_2_Maghiara_materna
Limba_si_comunicare_test_2_Maghiara_materna
Limba_si_comunicare_test_1_Germana_materna
Limba_si_comunicare_test_2_Germana_materna
Limba_si_comunicare_test_1_Rromani_materna
Limba_si_comunicare_test_2_Rromani_materna
Limba_si_comunicare_test_1_Italiana_materna
Limba_si_comunicare_test_2_Italiana_materna
Limba_si_comunicare_test_2_Ucraineana_materna
Limba_si_comunicare_Test_2_Slovaca_materna
Limba_si_comunicare_Test_2_Slovaca_materna
Limba_si_comunicare_test_2_Sarba_materna
Limba_si_comunicare_test_1_Ucraineana_materna
Limba_si_comunicare_Test_1_Slovaca_materna
Limba_si_comunicare_Test_1_Slovaca_materna
Limba_si_comunicare_test_1_Sarba_materna
Joi, elevii dau evaluarea la Matematică și Științe ale Naturii. Sunt primele testări transdisciplinare pe care le susțin elevii, în gimnaziu.
Obiectivul evaluării de la clasa a VI-a este preorientarea școlară a elevilor către un anumit tip de liceu sau de școală profesională duală.
Testele pe care le-au susţinut elevii sunt corectate în şcoala pe care o urmează copiii, de către profesorii de la această şcoală.
Testele de Limbă şi comunicare sunt corectate de câte doi profesori, unul de Limba şi literatura română, celălalt de Limbă modernă.
Metodologia prevede că, pentru a face mai uşoară comunicarea şi înţelegerea rezultatelor către elevi şi părinţi, profesorii corectori pot să facă sublinieri sau menţiuni pe testele elevilor.
Rezultatele individuale nu se afişează, nu se comunică public şi nu se trec în catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie să construiască planuri individualizate de învăţare, pentru ca elevii cu lacune să recupereze materia. Aceste planuri individualizate de învăţare ale elevilor trebuie să le fie comunicate părinţilor. De asemenea, rezultatele le sunt comunicate elevilor şi părinţilor individual, în condiţii de confidenţialitate.
Părinţii semnează un proces-verbal pentru luarea la cunoştinţă a informatiilor referitoare la rezultatele elevului şi la măsurile prevăzute în planul individualizat de învăţare, dacă este cazul.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News