Actualitate
Compania Albalact a avut în 2012 o creștere a profitului cu 27% față de 2011. Brandul Zuzu este lider pe piața laptelui din România
Compania Albalact a încheiat anul 2012 cu o menținere profitabilă a afacerilor, conform obiectivelor bugetate, arată raportul financiar pe anul trecut, aprobat astăzi în Adunarea Generală a Acționarilor.
Albalact a înregistrat la sfârșitul anului trecut o cifră de afaceri de 343.844.878 lei, aproape la același nivel cu cifra de afaceri înregistrată în 2011 – 338.250.651 lei. În schimb, profitul net al companiei a crescut în 2012 cu 27%. Albalact a încheiat anul trecut cu un profit de 7.320.697 lei, față de 5.767.484 lei cât a fost profitul raportat în 2011.
Acționarii au aprobat tot astăzi, în adunarea generală, cu o majoritate de voturi, distribuirea profitului aferent exercitiului financiar 2012 prin acordarea unui dividend brut de 0,0105 RON/acțiune. Dividendele brute vor fi plătite în termen de 5 luni de la data adoptării acestei hotărâri.
„Și în 2012, ca în fiecare an de la declanșarea crizei, industria lactatelor a fost afectată de factori care au pus mari presiuni pe profitabilitate: scăderea puterii de cumpărare, micșorarea consumului, cota TVA mare, creșterea prețului materiei prime și a altor cheltuieli, fluctuatii valutare, secetă. În 2012 am planificat bugetul și am gândit strategia astfel încât să fim profitabili, cu o stabilitate a afacerilor. Suntem mulțumiți că am reușit.
Păstrarea echilibrului între creșterea în volum și profitabilitate, cu optimizarea cheltuielilor, sunt doua obiective importante ale companiei și pentru anul acesta. Așadar, urmărim consolidarea poziției în categoriile în care suntem lideri (lapte, smântână, unt) și creșterea în alte categorii (iaurt, branzeturi), cu mentinerea profitabilității. Alta prioritate pentru Albalact în 2013 este diversificarea portofoliului cu extinderi de gamă si lansări de produse noi. Anul acesta nu va fi un an mai ușor, însă există în continuare oportunități de dezvoltare a business-ului. Sunt și categorii în lactate care cresc și vor continua să crească, iar noi mizăm pe ele”, declară Raul Ciurtin, președinte și director general Albalact.
Albalact a continuat să investească în ultimul an în tehnologie, în distribuție, în dezvoltarea portofoliului, a extins brand-urile în categorii cu potențial, pe care era sau nu prezent, pentru a le consolida poziția. O mare provocare a fost lansarea în 2012 a noului portofoliu de brânză de vaci sub brand-ul Rarăul, pentru care Albalact a dublat capacitatea de producție a fabricii Rarăul din Câmpulung Moldovenesc. Extinderea de gamă a adus compania Albalact, în doar un an, pe locul 2 în topul producătorilor de brânză proaspătă de vaci, cu brand-ul Rarăul și o cotă de piață de 9% în valoare (în Februarie 2013)*.
La sfârșitul anului 2012, Albalact a lansat un brand nou pentru un produs special. Fruzu este cel mai tânăr brand al companiei și creează o nouă categorie în piața iaurturilor cu fructe din România: iaurtul cu topping de fructe într-un ambalaj unic pe piață.
Compania Albalact este astăzi pe locul 3 în topul producătorilor de lactate din România, având o tradiţie de peste 40 de ani pe piaţa românească. Albalact produce peste 80 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact şi Rarăul. În 2008, Albalact a intrat pe segmentul brânzeturilor cumpărând pachetul majoritar de acţiuni (99,01%) al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc, specializată în domeniul producţiei de brânzeturi, sub brandul omonim Rarăul.
În prezent, Zuzu este lider pe segmentul laptelui pasteurizat, cu o cotă de piață de 23.1% în valoare, dar este lider și în total piață de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat), cu o cotă de piață de 16.8% în valoare, în Februarie 2013. Albalact este lider de piață și pe segmentul untului de masă cu brandul omonim De Albalact, cu 23.5% cotă de piață în valoare, în perioada Decembrie 2012 – Ianuarie 2013. Pe segmentul smântână, Albalact se menține de asemenea lider cu brand-ul De Albalact, având o cotă de piață de 14.6% în valoare, în Februarie 2013. Pe categoria brânză de vaci, Albalact a urcat pe locul 2 cu brand-ul Rarăul, având 9% cotă de piață în valoare, în Februarie 2013.*
Compania Albalact – Alba Iulia este unul dintre primii trei producători de lapte şi produse lactate din România. Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 800 de angajaţi şi peste 5000 de acţionari şi este listată la categoria a III-a a Bursei de Valori Bucureşti. În prezent, Albalact deţine 99,01% din pachetul de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Albalact comercializează produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact şi Rarăul.
* calcule bazate pe datele AC Nielsen din Retail Index Service, pentru perioada de audit Februarie 2013, respectiv Decembrie 2012-Ianuarie 2013 pentru Unt, pe Total Romania cu discounteri. (Copyright © 2012, The Nielsen Company)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News