Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul electronic de sănătate: Guvernul a aprobat normele metodologice pentru utilizarea şi completarea acestuia. Informaţii pentru pacienţi şi medici

Publicat


medic-de-familieGuvernul a aprobat miercuri normele metodologice privind modalitatea de utilizare și completare a Dosarului Electronic de Sănătate al pacientului, componentă a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS). Dosarul electronic de sănătate (DES) va conţine toate informaţiile medicale care, în mod normal, sunt în fişele de observaţie, foile de observaţie şi registrele de consultaţii ale pacienţilor. Iniţializarea dosarului se face cu ocazia unui prim consult.

Până în prezent peste 3,8 milioane de români au dosar electronic de sănătate la care au contribuit cu informaţii peste 6.200 de medici.

DES conține o serie de informații medicale despre pacient, adunate la nivel naţional de la toţi furnizorii de servicii medicale aflați în contract cu casele de asigurări de sănătate, cu care pacientul a intrat în contact.

DES preia datele și informațiile existente în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) în ceea ce privește istoricul medical al pacientului, realizând o colecție de date medicale, necesară luării celor mai bune şi rapide decizii medicale, la care au acces în primul rând proprietarii acestor date, asigurații.

Sistemul privind dosarul electronic de sănătate este un serviciu public furnizat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate pentru toți pacienții.

Sistemul privind dosarul electronic de sănătate este parte integrantă a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate, care se utilizează obligatoriu de furnizorii de servicii medicale aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, pentru toate serviciile medicale acordate pacienților.

Inițializarea dosarului electronic de sănătate se realizează de către orice medic care deține o semnătură electronică calificată, înregistrată în SIUI. La inițializarea unui DES, se va încărca din SIUI istoricul medical al pacientului începând cu anul  2010,  anul din care există SIUI centralizat.

Informațiile stocate în DES respecta cadrul legal în vigoare privind protecția și securitatea  datelor cu caracter personal. Informațiile din dosarul electronic de sănătate sunt structurate în cinci module, astfel:

– modulul “Sumar de urgență” – accesibil tuturor medicilor în vederea realizării actului medical, fără a fi necesar acordul pacientului;

– modulele “Istoric medical”, „Antecedente declarate de pacient”, „Documente medicale” și „Date personale” – accesibile medicilor numai cu acordul pacienților.

Accesul pacienților la propriul dosar electronic de sănătate se poate realiza prin intermediul matricei de securitate care se eliberează pacienților de către medici, în baza cardului de sănătate sau a actului de identitate.

Medicii au acces la datele și informațiile din DES al pacientului pe baza unui certificat calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, certificat înregistrat la casa de asigurări de sănătate. Pacientul  poate vedea oricând dacă i-a fost accesat dosarul de sănătate, cine a avut acces și la ce nivel.

Datele, informațiile și procedurile operaționale necesare utilizării și funcționării dosarului electronic de sănătate se vor aproba prin ordin al ministrului sănătății și al președintelui CNAS, cu avizul ministerelor și instituțiilor din sistemul național de apărare, ordine publică și siguranță națională, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a Hotărârii de Guvern adoptată astăzi.

Utilizarea dosarului electronic de sănătate are drept obiective creșterea calității și eficienței actului medical prin accesul la date și informații medicale relevante într-un timp cât mai scurt, precum și implicarea pacientului în completarea informațiilor privind antecedentele personale, stil de viață și prin consultarea directă a propriilor date medicale.

Implementarea sistemului național dosarul electronic de sănătate este parte din integrarea României în strategia e-sanatate a UE și pentru asigurarea sustenabilității financiare a sistemului de sănătate.

sursa: comunicat de presă Guvernul României


Vezi cele mai interesante video Alba24.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EDUCAȚIE

Unii elevi din Alba fac naveta 50 km ca să ajungă la școală. Care este situația din țară

Publicat

Peste 2000 de elevi din Alba fac naveta la școală. Majoritatea au de parcurs, în medie, 20-25 de kilometri, dar sunt și cazuri de elevi care fac naveta 50 de kilometri, potrivit IȘJ Alba. Dacă unii dintre elevi sunt nevoiți să facă naveta la școală pentru că în localitatea de domiciliu nu au unitate de […]

Citește mai departe
Publicitate

EDUCAȚIE

Doi copii de la o grădiniţă din Alba Iulia, suspecți de gripă. Care este starea acestora

Publicat

Doi copii de la o grădiniţă din Alba Iulia, din grupe diferite, sunt suspecţi de gripă, aceştia prezentând o formă uşoară, care nu necesită spitalizare, potrivit celor declarate, marţi, pentru Agerpres, de către directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Alba, Alexandru Sinea, informează românia24.ro.  “Au apărut astăzi cele două cazuri de suspiciune de […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Cinci posturi de preot vacante în județul Alba. Lista parohiilor, numărul de enoriași și criterii de selecție

Publicat

Arhiepiscopia Ortodoxă Alba Iulia a publicat lista parohiilor vacante în această perioadă. Din cele nouă posturi afișate, opt sunt disponibile prin numire, iar unul prin transfer. Cinci posturi sunt disponibile în județul Alba, trei în Sighișoara și unul Târgu Mureș. Posturi vacante, disponibile prin numire: Preot paroh, Parohia Heria cu filia Sânbenedic, Protopopiatul Aiud; Număr […]

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

INVESTIȚIILE ANULUI 2020, la Aiud: Cum vrea administrația să modernizeze orașul. LISTA proiectelor mai mari de 100.000 de euro

Publicat

Administrația locală din Aiud va demara în acest an proiecte de peste 59.000.000 de lei. Printre investiții se numără introducerea transportului public ecologic, modernizarea unor străzi, reabilitarea și extinderea Grădiniței cu Program Prelungit nr. 2 și reabilitarea Pieței agroalimentare Dr. Constantin Hagea. Totodată, în 2020 vor fi finalizate proiecte de aproape 14 milioane de lei, […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate