Contacteaza-ne si pe

ADMINISTRATIE

Salariile de bază din Primăria Alba Iulia, aprobate în Consiliul Local. Venituri FABULOASE pentru primar și viceprimari

Publicat

primaria alba iuliaSalariile de bază ale angajaților Primăriei Alba Iulia, ca urmare a intrării în vigoare a noii legi a salarizării, au fost aprobate în ședința Consiliului Local de astăzi. Potrivit proiectului, primarul municipiului, Mircea Hava, va avea salariu brut de 16.313 lei, în timp pentru viceprimari venitul brut este 14.500 lei lunar.

Până la noua mările, primarul din Alba Iulia câștiga puțin pentru 4.000 de lei, asta înseamnă ca va lua de patru ori mai mult după aprobarea proiectului.

Vă prezentăm valoarea brută a salariilor propuse în proiect:

Aleși locali

  • Primar (Mircea Hava) – 16.313 lei
  • Viceprimar (Paul Voicu, Gabriel Pleșa) – 14.500 lei

Administrator public

  • Administrator public (Nicolaie Moldovan) – 11.600 lei

Cabinetul primarului

  • Șef cabinet – 7.840 lei (dintre care 713 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • Consilier – 7.500 lei (dintre care 682 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Secretarul municipiului

  • secretar municipiu – 9.342 lei (dintre care 849 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Administrare și gestionare Cetate Vauban

  • consilier – 3.000 lei (dintre care 273 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment spațiu expozițional Principia

  • consilier – 3.200 lei (dintre care 291 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 2.500 lei (dintre care 227 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • referent – 2.400 lei (dintre care 219 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment de organizare evenimente și promovare turistică

  • consilier – 6.500 lei (dintre care 591 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 6.300 lei (dintre care 573 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Centrul european de tineret „Euro 26” și învățământ

  • inspector – 3.200 lei (dintre care 291 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment de audit intern

  • auditor – 4.951 lei (dintre care 450 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Serviciul protecție civilă, securitate și sănătate în muncă

  • șef serviciu – 5.500 lei (dintre care 500 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment relații cu asociațiile de proprietari

  • consilier – 4.132 lei (dintre care 376 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector – 3.813 lei (dintre care 347 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector (4 ore) – 1.300 lei (dintre care 119 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Biroul resurse umane

  • șef birou – 7.500 lei (dintre care 682 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector – 4.500 lei (dintre care 409 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector – 3.813 lei  (dintre care 347 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 3.200 lei (dintre care 291 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment informare presă, comunicare și relații publice

  • consilier – 4.300 lei (dintre care 391 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 4.132 lei  (dintre care 376 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 2.825 lei (dintre care 257 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Dispecerat municipal de relații cu cetățenii

  • consilier – 4.132 lei (dintre care 376 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector – 4.000 lei (dintre care 364 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 2.136 lei (dintre care 194 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • referent – 2.100 lei (dintre care 191 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment relații internaționale, relații cu mediul de afaceri și societatea civilă, parteneriate

  • manager public – 7.841 lei (dintre care 713 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Birou evidența patrimoniu, sistem informatic geografic

  • șef birou – 6.000 lei (dintre care 545 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 4.132 lei (dintre care 376 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Direcția juridică, administrație publică locală

  • director executiv – 10.200 lei (dintre care 927 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Serviciul administrație publică locală juridic, contencios

  • șef serviciu (vacant) – 6.500 lei (dintre care 591 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 5.500 lei (dintre care 500 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment autoritate tutelară

  • consilier – 3.000 lei (dintre care 273 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 2.800 lei (dintre care 255 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment arhivă

  • consilier – 4.132 lei (dintre care 376 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment registrul agricol

  • consilier – 4.132 lei (dintre care 376 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 2.800 lei (dintre care 255 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Direcția cheltuieli

  • director executiv – 10.500 lei (dintre care 875 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Serviciul financiar, salarizare, contabilitate

  • șef serviciu – 7.500 lei (dintre care 625 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 7.200 lei (dintre care 600 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 4.500 lei (dintre care 409 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector – 7.000 lei (dintre care 583 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector – 4.000 lei (dintre care 364 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment transport, libera inițiativă

  • consilier – 4.200 lei (dintre care 364 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector – 3.000 lei (dintre care 273 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Direcția venituri

  • director executiv – 10.500 lei (dintre care 955 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment constatare, impunere persoane juridice

  • consilier – 6.593 lei (dintre care 599 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 3.359 lei (dintre care 305 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector – 6.813 lei (dintre care 619 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Biroul impozite și taxe locale persoane fizice și juridice

  • șef birou – 9.162 lei (dintre care 833 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 6.813 lei (dintre care 619 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector – – 6.593 lei (dintre care 599 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Birou constatare impunere persoane fizice

  • șef birou – 9.162 lei (dintre care 833 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 6.813 lei (dintre care 619 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment încasări impozite și taxe locale

  • consilier – 6.813 lei (dintre care 619 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector – – 6.593 lei (dintre care 599 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • referent – 4.337 lei (dintre care 394 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Direcția urbanism, amenajarea teritoriului

  • arhitect șef – 10.600 lei (dintre care 964 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Serviciul urbanism

  • consilier – 5.000 lei (dintre care 455 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Direcția tehnică, dezvoltare

  • director executiv – 10.400 lei (dintre care 945 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Serviciul investiții și lucrări publice

  • șef serviciu – 8.000 lei (dintre care 727 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 7.000 lei (dintre care 636 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 5.500 lei (dintre care 500 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector – 6.300 lei (dintre care 573 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Biroul întreținere și reparații clădiri

  • șef birou – 7.500 lei (dintre care 682 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 5.800 lei (dintre care 527 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 4.500 lei (dintre care 409 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Serviciul verificare evaluare și achiziții publice

  • șef serviciu – 8.000 lei (dintre care 727 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment zone de agrement și toalete publice

  • administrator – 2.328 lei (dintre care 212 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • inspector de specialitate – 3.000 lei (dintre care 273 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Biroul deservire generală

  • șef birou – 6.500 lei (dintre care 591 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 4.500 lei (dintre care 409 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • șofer – 3.800 lei (dintre care 345 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • îngrijitor clădiri – 2.300 lei (dintre care 209 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Serviciul Poliția Locală

  • șef serviciu – 6.500 lei (dintre care 591 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Biroul ordine și liniște publică

  • șef birou – 5.195 lei (dintre care 472 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • polițist local – 3.931 lei (dintre care 357 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • polițist local – 2.442 lei (dintre care 222 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Biroul circulația pe drumurile publice

  • șef birou – 4.502 lei (dintre care 409 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • polițist local – 2.758 lei (dintre care 251 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • polițist local – 2.064 lei (dintre care 188 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Biroul disciplina în construcții și afișaj stradal

  • șef birou – 5.500 lei (dintre care 500 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • polițist local – 3.931 lei (dintre care 357 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • polițist local – 2.064 lei (dintre care 188 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Biroul instruire, logistică, activitatea comercială, protecția mediului

  • șef birou – 5.500 lei (dintre care 500 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • consilier – 3.867 lei (dintre care 352 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment protecția mediului

  • polițist local – 3.780 lei (dintre care 344 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Compartiment activitate comercială

  • polițist local – 3.780 lei (dintre care 344 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Birou dispecerat

  • șef birou – 4.897 lei (dintre care 445 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • polițist local – 3.931 lei (dintre care 357 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • polițist local – 2.190 lei (dintre care 199 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Biroul paza bunurilor I

  • șef birou – 4.217 lei (dintre care 383 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • agent pază – 2.064 lei (dintre care 188 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

Biroul paza bunurilor II

  • șef birou – 4.500 lei (dintre care 409 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)
  • agent pază – 2.064 lei (dintre care 188 lei spor condiții periculoase sau vătămătoare)

 

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

6 Comentarii

6 Comments

  1. Paulina

    luni, 24.07.2017 la 15:32

    Care sunt conditiile periculoase si vatamatoare la care sunt supusi acesti birocrati? Se rupe scaunul de asa aglomeratie in birouri? De-asta sunt asa mari taxele si impozitele locale.

    • Milu

      marți, 25.07.2017 la 09:35

      Nu numai taxele si impozitele locale sunt mari. Toate impozitele si taxele din tara asta sunt mari ca sa tina in spate asistatii sociali si birocratii statului. Da, ar trebui sa defineasca aceste conditii periculoase si vatamatoare. Oare le cerem noi, cetatenii, explicatii? Degeaba urlam si strigam, ca noi, in privat nu producem cat consuma ei, autoritatile statului, locale sau centrale, oricare ar fi! Si degeaba vorbim ca ei isi aproba numai ce le convine, doar au Parlamentul drept exemplu. Si? Cine plateste pentru toate astea? Noi, sclavii moderni!

  2. Petrica

    marți, 25.07.2017 la 00:03

    Cei care muncim la privat ramanem cu 1500 1600 lei!,iar voi aveti aproape 20000 lei!.De unde aceste salarii?,din taxe si impozite super mari.Tara anormala!Rusine,sa va fie.

  3. viki

    miercuri, 26.07.2017 la 14:55

    Mai da-va-n p…. mea pe toti !!!!!

  4. votul

    miercuri, 26.07.2017 la 15:43

    Platiti ce ati votat, fiecare dintre voi. Asta se intimpla cind analizezi cu ce partid votezi si nu pe cine alegi !

  5. ics

    luni, 31.07.2017 la 13:05

    Adevarat. Daca era PSD-ul ei isi dadeau pe linie salariul minim pe economie.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

CUGIR

Antrenor de tenis din Cugir, trimis în judecată pentru viol asupra unei minore de 11 ani, pe care o antrena

Publicat

Un antrenor de tenis din Cugir, în vârstă de 52 de ani, a fost trimis în judecată de procurori ai Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia acuzat că și-ar fi violat o elevă minoră, respectiv o fetiță care la data presupusei săvârșiri a faptei avea 11 ani. Bărbatul se numește Ioan Păcurar și este un personaj foarte cunoscut în Cugir, dar și în lumea sportului județean. 

Un document al Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, oferă detalii șocante asupra incidentului. Totul s-a petrecut în data de 22 aprilie 2017, în jurul orei 15:45, în vestiarul bazei sportive din orașul Cugir: ”Inculpatul P.I., în calitate de antrenor, a pus-o pe persoana vătămată minoră, în vârstă de 11 ani, să se aşeze în braţele sale – inculpatul stând pe un scaun, a prins-o cu o mână de după corp în timp ce cu cealaltă mână a început să o mângâie pe piept pe sub bluză”. Se pare că bărbatul nu s-a oprit și, cu toată opoziția fetei, a continuat să o pipăie în zonele intime, detaliile prezentate de procurori fiind greu de reprodus aici.

Vezi și: Antrenor de tenis din Cugir, arestat preventiv pentru că ar fi violat o fată de 11 ani după antrenament

Dosarul în care este acuzat Păcurar va intra în analiza instanţei de cameră preliminară care urmează să se pronunţe asupra legalităţii administrării rechizitoriului şi a celorlalte acte de urmărire penală.

Infracţiunea de care este acuzat bărbatul se pedepseşte, potrivit Codului Penal, cu până la 12 ani de închisoare. Iniţial, procurorii au deschis dosar penal pentru corupţie sexuală, dar, ulterior, au schimbat încadrarea juridică a faptei în viol. Bărbatul a fost arestat preventiv și ulterior eliberat.

Ioan Păcurar este antrenor de tenis la Clubul Sportiv Orășenesc Cugir, deținut de primărie, și este considerat a fi unul foarte bun. De reținut este că până la pronunţarea unii decizii definitive, inculpatul beneficiază de prezumţia de nevinovăţie.

Citește și: Tribunalul Alba îl lasă în libertate pe antrenorul din Cugir, suspect că a violat o fată de 11 ani. A admis contestația la mandatul de arestare

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

CCR: Probele declarate nule trebuie eliminate din dosar, pentru a nu influenţa judecătorul

Publicat

Curtea Constituţională a României (CCR) a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate şi a decis că prin “excluderea probei” în procesul penal se înţelege şi eliminarea mijloacelor de probă din dosarul cauzei.

CCR s-a referit la dispozițiile art.102 alin.(3) din Codul de procedură penală, prin care „nulitatea actului prin care s-a dispus sau autorizat administrarea unei probe ori prin care aceasta a fost administrată determină excluderea probei”.

Curtea, cu majoritate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate a acestui articol şi a deci să prevederile sunt constituţionale în măsura în care prin sintagma „excluderea probei”, din cuprinsul lor, se înţelege şi eliminarea mijloacelor de probă din dosarul cauzei.

“CCR a reţinut că accesul permanent al judecătorului învestit cu soluţionarea cauzei penale la mijloacele materiale de probă declarate nule (nulitate absolută sau relativă) nu poate avea ca efect decât o readucere în atenţia judecătorului, respectiv o reîmprospătare a memoriei acestuia cu informaţii care pot fi de natură a-i spori convingerile referitoare la vinovăţia/ nevinovăţia inculpatului, dar pe care nu le poate folosi, în mod legal, în soluţionarea cauzei. Aşa fiind, excluderea juridică a probelor obţinute în mod nelegal şi declarate nule în procesul penal, în lipsa înlăturării acestora din dosarele penale, este insuficientă pentru o garantare efectivă a prezumţiei de nevinovăţie a inculpatului şi a dreptului la un proces echitabil al acestuia”, potrivit CCR.

În consecinţă, Curtea a constatat încălcarea art.21 alin.(3) şi a art.23 alin.(11) din Constituţie.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și instanței care a sesizat Curtea Constituțională, respectiv Tribunalului Dolj – Secţia penală.

sursă: ccr.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO ȘTIREA TA: Polițiștii locali din Aiud au învățat Micro…parcarea laterală pe trecerea de pietoni

Publicat

”Să faci ce zice polițistul local, nu ce face el”, poate fi sintagma zilei la Aiud, unde băieții de la Poliția Locală parchează regulat pe o trecere de pietoni de pe strada Unirii din oraș; pentru cunoscători, vorbim de cartierul ”Micro”.

Imaginile sunt surprinse de un cititor Alba24 vineri, la ora 17.oo. Acestea fiind spuse, puteți păstra aceste fotografii în telefon și le puteți arăta polițiștilor locali din Aiud, atunci când vor veni să vă amendeze pentru că ați parcat aiurea. Sau celor de la primărie… Adio autoritate, bun venit egalitate!

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

CRESC PREȚURILE la biletele de transport pentru mai multe rute din județul Alba. Proiect în ședința de CJ

Publicat

Începând cu data de 1 februarie, tarifele la transport la operatorul Livio Dario, se vor mări. Măsura vine ca urmare a creșterilor prețului la combustibil și majorarea salariului minim pe economie. Proiectul de majorare a tarifelor va fi supus la vot în ședința de CJ din data de 25 ianuarie. 

Prin cererea nr. 34/15 ianuarie 2018, înregistrată la registratura Consiliului Judeţean Alba cu nr. 801/15 ianuarie 2018, operatorul de transport rutier solicită modificarea începând cu data de 1 februarie 2018 a tarifelor de călătorie ce vor fi utilizate în cadrul serviciului, pe traseele judeţene anterior menţionate.

„Operatorul de transport rutier nu a efectuat nicio ajustare a tarifelor de călătorie deşi indicele preţurilor de consum (IPC Servicii) comunicat de Institutului Naţional de Statistică a fost în luna noiembrie 2017 faţă de luna iunie 2013 de 114,62%.

În perioada iunie 2017 – noiembrie 2017, cheltuielie specifice serviciului au înregistrat creşteri importante, îndeosebi cheltuielile materiale şi cheltuielile cu munca vie. Astfel, în cazul cheltuielilor cu combustibilii preţul motorinei a crescut în medie cu 18% – 20% ca urmare a introducerii supraaccizei, precum şi datorită tendinţei mondiale de creştere a preţului petrolului.

Preţul carburanţilor reprezintă cea mai mare parte din preţul tarifelor de transport, acesta având un rol important în stabilirea orcărui tarif de transport.
Creşterea preţului carburanţilor a avut un impact semnificativ în majorarea cheltuielilor cu piesele de schimb, consumabile, întreţinere – reparaţii, alte cheltuieli materiale. De exemplu, în cazul anvelopelor preţul de achiziţie a crescut cu aproximativ 21%.

În cazul cheltuielilor cu munca vie, modificările legislative prevăzute prin HG nr. 846/2017 şi OUG nr. 79/2017 ce implică majorarea salariului minim pe economie la 1.900 lei şi transferul contribuţiilor de la angajator la angajat începând cu data de 01.01.2018, vor genera fluctuaţii mari de personal, creşteri ale costurilor salariale şi nevoia asigurării unei grile de salarizare atractive pentru păstrarea personalului calificat actual, astfel încât să se asigure în
continuare aceleaşi servicii de transport de calitate. În acest sens, operatorul de transport rutier a înregistrat deja creşteri ale costurilor salariale în luna noiembrie 2017 faţă de luna iunie 2017 de aproximativ 14%.

Creşterea cheltuielilor aferente serviciului este evidenţiată şi de datele contabile cuprinse în fişa de fundamentare pentru modificarea tarifelor precum şi de facturile fiscale, în copie, anexate la documentaţia depusă” scrie în expunerea de motivie.

Operatorul de transport rutier SC Livio Dario SRL va asigura afişarea la bordul autovehiculelor cu care se efectuează serviciul, a tarifelor de călătorie pe bază de bilete, pe zone kilometrice, în conformitate cu prevederile art. 45 punctul 43 din Regulamentul serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, în judeţul Alba, aprobat prin Hotărârea Consiliului judeţean Alba nr. 197/2012. Având în vedere cele prezentate mai sus, este necesară aprobarea de către Consiliul Județean Alba a proiectului de hotărâre privind modificarea tarifelor de călătorie pentru serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, utilizate de către operatorul de transport rutier SC Livio Dario SRL.

Operatorul de transport rutier SC Livio Dario SRL având calitatea de delegat în cadrul contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate nr. 8715/847/11 mai 2017, prestează serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate pe traseele

cod 22: Alba Iulia -Meteş – Zlatna,

cod 23: Cib -Zlatna – Aba Iulia,

cod 24: Alba Iulia – Şard – Lunca Ampoiţei,

cod 27: Alba Iulia – Teiuş – Valea Mănăstirii,

cod 28: Teiuş – Stremţ – Geomal,

cod 29: Alba Iulia – Oiejdea,

cod 30: Alba Iulia – Coşlariu – Blaj,

cod 31: Alba Iulia – Ohaba,

cod 32: Alba Iulia – Henig,

cod 33: Vingard – Ghirbom – Alba Iulia,

cod 36: Alba Iulia – Blandiana- Acmariu,

cod 37: Alba Iulia – Vinţu de Jos – Blandiana,

cod 63: Cugir – Sebeş – Cîmpeni,

cod 64: Cugir – Vinţu de Jos – Sebeş,

cod 65: Cugir – Pianu de Sus,

cod 66: Cugir – Vinţu de Jos – Alba Iulia,

cod 67: Cugir – Şibot – Ceru Băcăinţi,

cod 68: Cugir – Şibot,

cod 69: Cugir – Balomiru de Cîmp,

cod 70: Cugir – Săliştea,

cod  71: Sebeş – Lancrăm – Alba Iulia,

cod 72: Sebeş – Vinţu de Jos – Blandiana

cod 73: Sebeş -Daia Română.

 

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Educatorii şi învăţătorii nu mai trebuie să aibă studii universitare de licenţă în profilul postului

Publicat

Educatorii şi învăţătorii nu vor mai fi obligaţi să absolve studii universitare de licenţă în profilul postului. Legea a fost promulgată.

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat joi decretul de promulgare a Legii pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2012 privind luarea unor măsuri în domeniul învăţământului şi cercetării, precum şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute în hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2013, potrivit Administraţiei prezidenţiale.

Reamintim că noua legislaţie prevede abrogarea prevederii potrivit căreia educatorii și învățătorii trebuiau să absolve studii universitare de licență, în profilul postului, în cel mult șase ani, pentru a-și continua activitatea în funcțiile didactice.

Iniţiatorii au motivat că multe funcții didactice de educator și învățător cu studii medii sunt ocupate de persoane cu vârsta apropiată de pensionare, „a căror pregătire didactică nu mai trebuie completată cu studii superioare”.

Actul normativ abrogă articolul VI din OUG potrivit căreia educatorii și învățătorii din sistemul național de învățământ au dreptul să-și continue activitatea în funcțiile didactice din învățământul preșcolar, respectiv, primar, cu condiția absolvirii studiilor universitare de licență în profilul postului în cel mult șase ani de la intrarea în vigoare a ordonanței.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate