Connect with us
Publicitate

BLAJ

Medicii de la Spitalul Municipal din Blaj reclamă nereguli. Ce i-au transmis ministrului Sănătății, într-un memoriu

Publicat

Ce mai spun medicii:

”Acest lucru (funcționarea ca spital-suport COVID) a presupus și o organizare a personalului medico-sanitar (…).

S-a hotărât, de asemenea, la nivelul conducerii spitalului că personalul medico-sanitar al secțiilor va rămâne acasă până la sosirea primului caz Covid+ cu patologia asociată pentru care secțiile respective au competență, pentru a preveni expunerea inutilă a personalului și posibila contaminare. Pe perioada în care am stat acasă, am fost la dispoziția spitalului 24/7, cu telefoanele deschise, bagajele făcute și gata de a ne începe stagiul Covid, urmând ca după terminarea lui să mergem în izolare. Pentru o bună organizare a activității, fiecare șef de secție a întocmit un grafic pe 45 de zile cu angajații sectiei și cu perioada în care urmau să intre în tură”, se mai arată în documentul semnat de medici.

Potrivit sursei citate, medicii spitalului au intrat pe rând în ture (conform graficului întocmit anterior), cu mențiunea că, în cazul unor specialități, comorbiditatea pacientului Covid+ nu a impus contactul direct al medicului cu pacientul (patologie cronică sau care nu reprezenta o urgență medico-chirurgicală), practic consultația efectuându-se prin telemedicină. Fiecare dintre noi și-a asumat consultația de la distanță prin parafarea acesteia și trimiterea ei prin mijloace electronice pentru a fi anexată foii de observație a pacientului”.

Ce spune directorul spitalului

Contactat de Alba24.ro, managerul Spitalului Municipal Blaj, Iacob Suciu, a spus că în perioada respectivă (starea de urgență), raportat cu statutul de spital-suport-COVID al unității medicale, nu existau reglementări clare privind personalul care nu lucrează.

”În perioada respectivă, spitalul a funcționat cu 4 secții din 12. Personalul despre care este vorba a fost acasă, au venit doar specialitățile în legătură cu cazurile COVID. Celelalte specialități nu au fost solicitate. Am cerut la momentul respectiv precizări de la minister privind procedura de urmat pentru că nu era definit ce înseamnă <stat în așteptare> pentru personal.

Două luni nu au lucrat nimic, au fost doar unele consultații la distanță (WhatsApp). Am plătit doar cu salariul de încadrare, fără sporuri. Vom aplica decizia ITM, de punere în concordanță a statelor de plată, a pontajelor cu condicile de prezență, pe care le-am dat la semnat”, a declarat Iacob Suciu,  pentru Alba24.ro.

UPDATE 1: În răspunsul primit în 30 aprilie de la minister (înregistrat cu nr. 3249/30.04.2020), de către conducerea spitalului, se menționează că ”drepturile salariale se acordă proporțional cu timpul efectiv lucrat, raportat la drepturile stabilite pentru programul de lucru”, angajatorul ”poate dispune unilateral întreruperea concediilor de odihnă, de odihnă suplimentare, fără plată, de studii și pentru formare profesională ale personalului angajat și reluarea activității” și ”poate dispune unilateral sau aproba efectuarea totală/parțială a concediului de odihnă sau de odihnă suplimentare al personalului angajat”.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax