Contacteaza-ne si pe

EVENIMENT

Elevii au început cursurile: Structura anului şcolar 2013-2014. Vezi noutățile și când sunt programate vacanţele

avatar

Publicat

Anul şcolar 2013-2014 include 36 săptămâni de şcoală, însumând 176 de zile lucrătoare, cu excepţia claselor terminale din învăţământul liceal, care vor avea doar 33 de săptămâni de cursuri şi a claselor de a VIII-a, cu 35 de săptămâni.  Cursurile claselor a VIII-a se încheie în data de 13 iunie 2014. Ordinul ministrului Educaţiei, nr. 3818/3. 6. 2013, privind structura anului şcolar a fost publicat în Monitorul Oficial, nr. 430 din 15 iulie 2013.

Citește și

VIDEO: Peste 54.000 de elevi din Alba încep un nou an şcolar. Toate unităţile de învăţământ vor fi deschise, chiar dacă 134 nu au avize

 

Anul şcolar 2013-2014 începe în 1 septembrie 2013, se încheie pe data de 31 august 2014 şi se structurează pe două semestre.

Cursurile din semestrul I se desfăşoară în perioada 16 septembrie – 20 decembrie 2013.

În perioada 2 – 10 noiembrie 2013, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă.

Vacanţa de iarnă este programată de sâmbătă, 21 decembrie 2013 până duminică, 5 ianuarie 2014.

2014: Cursuri, vacanță, exemene programe speciale pentru elevi

Cursurile reîncep luni, 6 ianuarie 2014 şi continuă până vineri, 31 ianuarie 2014.

Vacanţa intersemestrială este de sâmbătă, 1 februarie 2014 până duminică, 9 februarie 2014

Semestrul al II-lea începe luni, 10 februarie 2014 şi se încheie vineri, 11 aprilie 2014.

Elevii intră în vacanţa de primăvară sâmbătă, 12 aprilie 2014 până marți, 22 aprilie 2014.

De miercuri, 23 aprilie 2014 până vineri, 20 iunie 2014 sunt programate cursuri, iar de sâmbătă, 21 iunie 2014 începe vacanţa de vară, până duminică, 14 septembrie 2014.

În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri.

Săptămâna 7–11 aprilie 2014 din semestrul al doilea este săptămână dedicată activităților extracurriculare și extrașcolare, în cadrul programului numit „Şcoala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!”, având un orar specific.

Tezele din semestrul I al anului şcolar 2013-2014 se susţin, de regulă, până la data de 20 decembrie 2013. Tezele din semestrul al II-lea al anului şcolar 2013-2014 se susţin, de regulă, până la data de 23 mai 2014.

Noutățile din anul școlar 2013-2014

Printre cele mai importante noutăţi pe care le aduce acest nou început se numără extinderea evaluărilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a în toate şcolile din ţară, simularea naţională la clasa a XI-a pentru toate liceele şi modificarea modului de calculare a mediei de admitere la liceu.

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei invită peste trei milioane de elevi şi preşcolari la un nou an şcolar cu multe noutăţi.

În primul rând, toţi elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a din ţară se vor lupta cu evaluările din acest an şcolar.

Vor fi introduse controale care vor urmări prezenţa la şcoală, ce se întâmplă în clasă şi modul în care decurge evaluarea. Primele controlate, chiar din septembrie-octombrie, vor fi şcolile unde au fost variaţii foarte mari între evaluările la clasă şi rezultatele de la Evaluarea Naţională. Cursurile la clasa a VIII-a se vor încheia în 13 iunie 2014, iar în perioada 16-18 iunie va avea loc înscrierea la Evaluarea Naţională.

De asemenea, speriaţi de rezultatele dezastruoase de la examenul maturităţii, reprezentanţii ministerului s-au gândit să introducă simulările bacalaureatului şi în clasa a XI-a. Astfel, anul acesta vor fi organizate simulări în clasa a VIII-a, a XI-a şi a XII-a.

Dar una dintre cele mai importante modificări îi va afecta pe elevii clasei a VIII-a. Modul de calculare a mediei de admitere al liceu se schimbă. Dacă până acum, media celor 4 ani de gimnaziu avea o importanţă de 50%, acum, ponderea acesteia scade la 25%. În schimb, evaluarea naţională pentru liceu va avea un impact mai mare, adică 75%, faţă de vechea metodă de calcul cu 50%.

Ministrul Educaţiei vrea ca profesorii care fraudează să nu mai fie la catedră, ca legea să fie mult mai clară cu privire la măsurile care pot fi adopta în situaţii de fraudă. În noul an şcolar, autorităţile vor mai multe controale în şcoli, verificarea absenţelor, o situaţie clară a incidentelor şi măsuri anti-fraudă, dar şi începerea pregătirilor pentru bacalaureat din prima zi de şcoală.

În plus, anul şcolar 2013-2014 aduce mai multe zile cu program special pentru elevi. Pe lângă vacanţă, unităţile de învăţământ vor celebra prin activităţi specifice 5 octombrie ca Ziua internaţională a educaţiei şi 5 iunie în cinstea Învăţătorului. Iar în semestrul al doilea, săptămâna 7 – 11 aprilie, toţi elevii vor participa la activităţi extracurriculare şi extraşcolare. Titlul programului este „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!” şi va avea un program special.

Noutățile anului școlar:

1. Extinderea evaluărilor la nivel naţional pentru clasele: a II-a, a IV-a şi a VI-a

2. Simulări pentru clasele: a VIII-a, a XI-a şi a XII-a

3. Media pentru admiterea la liceu: 25% media anilor gimnaziali + 75% evaluarea naţională

Program special elevi:

5 Octombrie – Ziua Internațională a Educației

5 Iunie – Ziua Învățătorului

7 – 11 Aprilie: Programul ”Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun”

Elevii cer drept de vot în CA al unităților de învățământ

Anul școlar 2013-1014 vine cu revendicări din partea elevilor. Potrivit unui comunicat remis redacției de Consiliul Național al Elevilor , ”elevii vor drept de vot în Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ Consultarea elevilor şi implicarea acestora în procesul decizional de la nivelul unităţii de învăţământ reprezintă acţiuni specifice unui stat democratic şi a unui învăţământ aflat în continuă dezvoltare.

Pentru a garanta aceste drepturi prin lege, Consiliul Naţional al Elevilor a elaborat şi trimis tuturor parlamentarilor României un proiect legislativ care are ca scop modificarea Legii Educației Naționale nr. 1/2011 în vederea întăririi rolului beneficiarilor direcți în buna desfășurare a procesului educațional. Astfel, reprezentanţii elevilor vor să redobândească dreptul de vot în Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ pierdut odată cu promulgarea Legii nr.1/2011.

În prezent, propunerea legislativă a fost depusă la Camera Deputaților. Legea Educației Naționale a modificat modul de constituire a Consiliului de Administrație prin articolul 96. Alineatul (3) al acestui articol reglementează prezența reprezentantului elevilor în calitate de observator cu mențiunea “de regulă”.

Actualul cadru legislativ intră în contradicție cu prevederile Regulamentului de Organizare și Funcționare al Unităților de Învățământ Preuniversitar, articolul 33 litera e) care pune pe picior de egalitate gradul de reprezentare între elevi, părinți, reprezentanți ai autorităților publice locale și ai agenților economici. Conform unei statistici realizate de către Consiliul Național al Elevilor în perioada 25 martie – 31 martie 2012, din 999 de unități de învățământ în doar 326 unități de învățământ (32,56%) reprezentantul elevilor participă permanent, în 218 unități (21,77%) participă parțial iar în 455 de unități (45,45%) reprezentantul elevilor nu participă deloc. Astfel doar în 54,33% din unitățile de învățământ chestionate se respectă legea.

Prin modificarea legislativă propusă, ne dorim obținerea dreptului de vot al reprezentantului elevilor. Ne fundamentăm această solicitare în baza principiilor enunțate de: Constituția României, Legea Educației Naționale 1/2011, Legea 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, Legea 52/2003 privind transparența decizională, Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public și Convenția pentru Drepturile Copilului, adoptată de Adunarea Generală a ONU și ratificată prin Legea 18/1990.

Modificările propuse vor duce la îmbunătățirea cadrului de reprezentare a elevilor, ca beneficiari principali ai sistemului educațional din România, va duce la o creștere a implicării elevilor în viața școlară și va duce la crearea unui sistem de responsabilizare a factorilor decizionali. Elevii vor putea prezenta o situație reală Consiliului de Administrație cu privire la mediul de învățământ preuniversitar de la nivelul fiecărei instituții.

De asemenea, prin introducerea acestei măsuri, transparența privind luarea deciziilor va crește, fiind posibilă o diseminare a informațiilor mai eficientă și mai rapidă. În plus, elevii ar putea veni cu propuneri adresate Consiliului de Administrație prin reprezentantul lor. De asemenea, recunoașterea elevilor ca beneficiari primari ai sistemului educațional și acordarea dreptului de implicare în luarea deciziilor va duce la întărirea relației de parteneriat între elevi și profesori și acest lucru va asigura un respect reciproc între părți.

Prin participarea reprezentantului elevilor în cadrul Consiliului de Administrație se va dezvolta spiritul democrației în rândul elevilor și profesorilor. Astfel, elevii vor învăța să își exprime punctul de vedere în raport cu factorii decidenți și vor contribui la bunăstarea societății prin implicare în viața școlară. Experiența dobândită în cadrul unei structuri de conducere cum este Consiliul de Administrație va forma anual 2000 de absolvenți cu experiență în procesul de luare a deciziilor. Astfel, această experiență poate fi considerată un rezultat educațional centrat pe competențe. Cei 2000 de absolvenți care au participat în Consiliul de Administrație sunt pregătiți să conducă afaceri sau să participe în viața publică sau politică. Lipsa de transparență în procesul decizional este prezentă în mediul educational, iar prin prezența reprezentatului elevilor transparența decizională va fi vizibil îmbunătățită.

Datorită prezenței unui reprezentant al elevilor, discuțiile Consiliului de Administrație vor fi în deplină legalitate deoarece Consiliul de Administrație nu va mai putea adopta hotărâri care ar putea fi catalogate drept abuzive sau ilegale. De asemenea se va reduce fenomenul corupției deoarece un elev nu va tolera acest fenomen în momentul în care îi sunt lezate drepturile.

Dreptul de vot al reprezentantului elevilor în Consiliul de Administrație consolidează poziția Consiliului Școlar al Elevilor în raport cu conducerea unității de învățământ preuniversitar, totodată presupune creșterea gradului de reprezentativitate a Consiliului Școlar al Elevilor al unității de învățământ, implicând o responsabilizare signifiantă a elevilor. Consiliul Național al Elevilor militează pentru obținerea dreptului de vot al reprezentantului elevilor în cadrul Consiliului de Administrație și solicită acordarea avizului favorabil de către Ministerul Educației Naționale pentru inițiativa legislativă aflată la Camera Deputaților și face un apel către toți deputații Parlamentului României sa sprijine redobândirea dreptului de vot al reprezentantului elevilor în cadrul Consiliului de Administrație.”

“Obținerea dreptului de vot al reprezentantului elevilor semnifică o creștere a legitimității deciziilor Consiliului de Administrație, iar acest lucru asigură o mai bună aplicabilitate în rândul celor vizați de către aceste decizii. De asemenea, reprezentantul elevilor va putea să se asigure de respectarea legislației în vigoare, cu privire la drepturile elevilor, iar în caz contrar, să sesizeze eventualele încălcări ale acestora. Societatea democratică are responsabilitatea de a educa elevii corespunzător principiilor democratice. Școala trebuie să formeze cetățeni.”

Foto: arhivă

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
3 Comentarii

3 Comments

  1. avatar

    florentin

    duminică, 15.09.2013 la 09:12

    Succes tuturor!

  2. Pingback: FOTO – VIDEO |Peste 54.000 de elevi au început anul şcolar în Alba. „Primul ghiozdan” pentru cei din clasa I şi pregătitoare | Alba24

  3. Pingback: Anul 2014 pentru elevi: Cursurile reîncep în 6 ianuarie. Când sunt programate vacanțele și ce noutăți mai sunt în acest an școlar | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

Mamele ar putea primi, de la stat, haine pentru copiii lor, la fiecare naștere. PROIECT, la Senat

avatar

Publicat

Deoarece două din trei gravide nu se prezintă niciodată la medic, la Senat a fost pus în dezbatere publică un proiect de lege prin care se acordă gratuit, pentru fiecare nou-născut, produse de îmbrăcăminte şi îngrijire. De aceste ajutoare vor beneficia însă doar mamele care se prezintă la consultaţiile prenatale.

Iniţiatorii susţin în expunerea de motive a proiectului legislativ că stimularea prezentării gravidelor la consultaţiile prenatale – prin condiţionarea acordării gratuite de sprijin material constând în haine şi produse de îngrijire – este necesară pe fundalul datelor negative privind monitorizarea sarcinii (mortalitatea maternă, avorturi spontane, prematuritate, malformaţii congenitale şi mortalitate infantile): “Mai precis doar o gravidă din trei se prezină la consultaţiile prenatale în perioada sarcinii”.

Proiectul de lege stabileşte că acest sprijin material, raportat la nivelul indicatorului social de referinţă (ISR = 500 lei), va fi acordat o singură dată la ieşirea din spital sau la eliberarea certificatului de naştere, doar dacă gravida s-a prezentat la consultaţiile prenatale. Valoarea efectivă a ajutorului se va actualiza anual, prin hotărâre a Guvernului, în funcţie de rata inflaţiei.

La baza acestei idei se află o măsură aplicată în Finlanda, ţară în care acest sprijin material a fost introdus în anul 1938, pentru combaterea mortalităţii infantile în familiile sărace, pentru ca mai apoi să fie generalizat în 1949: “Chiar şi după 75 de ani «cutia finlandeză» face parte din tradiţiile importante ale ţării şi reprezintă un simbol al maternităţii. Statisticile arată că şi această <cutie finlandeză> contribuie la realizarea celei mai mici mortalităţi infantile din lume.”

sursa: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

”Închisoarea de weekend” și la domiciliu pentru deținuți, APROBATĂ în Comisia Juridică a Camerei Deputaților

avatar

Publicat

Parlamentarii PSD-ALDE-UDMR au dat luni, raport de adoptare pentru proiectul privind măsuri alternative de executare a pedepselor, precum detenția la domiciliu și de weekend pentru condmnările de maxim 5 ani, proiect ce aparține inițial parlamentarilor PNL, dar modificat substanțial de deputații juriști PSD și ALDE, anunță hotnews.ro. Pe de altă parte, cei care au comis infracțiuni cu violență, recidiviștii, precum și cei care au fost condamnați pentru luare de mită, dare de mită și trafic de influență nu pot beneficia de aceste măsuri.

Astfel, persoanele condamnate pentru fapte fără violență, care nu sunt recidiviste și care au o pedeapsă de maximum cinci ani vor putea beneficia de măsura arestului la domiciliu sau în zilele de sâmbătă și duminică, cu sau fără brățară electronică, potrivit raportului favorabil al Comisiei juridice din Camera Deputaților.

Proiectul va intra la votul final miercuri, Camera Deputaților fiind decizională. Legea ar urma să intre în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial, iar ministerul Justiției are 30 de zile la dispoziție pentru a aproba normele metodologice.

„Măsura alternativă de executare a pedepsei privative de libertate a executării la domiciliu constă în executarea la domiciliu a pedepsei privative de libertate cu supraveghere din partea unor lucrători anume desemnați de către MAI cu sau fără brăţară electronică,” prevede proiectul.

PNL a protestat: proiectul, total schimbat

Săptămâna trecută, liberalii au protestat faţă de amendamentele PSD, menţionând că acestea schimbă fundamental propunerea făcută de ei.

Potrivit amendamentelor depuse de PSD şi aprobate de comisie, măsurile alternative de executare a pedepsei privative de libertate sunt măsuri de natură judiciară, dispuse de judecătorul de supraveghere a executării pedepsei conform Legii 254/2013, constând în înlocuirea măsurii executării pedepsei principale cu închisoarea în regim de detenţie cu măsura executării acesteia la domiciliu, în libertate sau în regim special penitenciar.

Judecătorul de supraveghere a executării pedepsei va dispune aceste măsuri pentru persoanele condamnate la o pedeapsă de până la 5 ani, care au efectuat fracţia de 1/5 necesară pentru luarea în discuţie a regimului de detenţie. Măsurile alternative nu pot fi dispuse în cazul deţinuţilor care au săvârşit abateri disciplinare, mai prevede textul adoptat, la propunerea PSD.

Care sunt măsurile alternative: detenția, doar în weekend, sâmbătă și duminică

Măsurile alternative de executare a pedepsei privative de libertate sunt: executarea la domiciliu a pedepsei, executarea fracţionată a pedepsei privative de libertate în zilele de sâmbătă şi duminică într-un centru special înfiinţat pentru această măsură de executare, precum şi executarea pedepsei în regim mixt, de echivalent zile de muncă în folosul comunităţii şi de zile de executare sâmbătă şi duminică într-un centru special înfiinţat. Toate măsurile sunt aplicabile pentru condamnări de până la 5 ani de închisoare.

Nu sunt valabile pentru infracțiuni cu violență

Măsurile nu se aplică în cazul condamnărilor pentru săvârşirea de către condamnat a unei infracţiuni cu violenţă sau profitând de starea de neputinţă fizică sau psihică a victimei.

De asemenea, măsura alternativă de executare fracţionată a unei pedepse privative de libertate constă în executarea pedepsei în regim deschis de detenţie numai în zilele de sâmbătă şi duminică, în penitenciarul în care a executat restul pedepsei sau într-un centru de detenţie special înfiinţat în acest scop, iar măsura alternativă de executare în regim mixt a unei pedepse privative de libertate constă în executarea pedepsei prin prestarea de zile de muncă în folosul comunităţii în echivalent şi de executare a pedepsei în regim deschis de detenţie, mai prevăd amendamentele adoptate.

O lucrare scrisă: 20 de zile executate

Deputaţii jurişti au mai stabilit că în cazul persoanelor condamnate la pedeapsa închisorii de până la un an executarea pedepsei se realizează în arest la domiciliu, cu excepţia persoanelor condamnate pentru fapte comise cu violenţă. Potrivit amendamentelor propuse de UDMR, se va reveni la reducerea pedepsei cu câte 20 de zile pentru fiecare carte scrisă în închisoare. Astfel, în cazul elaborării de lucrări ştiinţifice publicate sau invenţii şi inovaţii brevetate, se consideră 20 de zile executate, pentru fiecare lucrare ştiinţifică sau invenţie şi inovaţie brevetate, prevede textul adoptat.

sursa: hotnews.ro, realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Dacia Logan MCV Edelweiss. Autoturism proiectat cu portiere verticale şi platformă

avatar

Publicat

Dacia a venit, în urmă cu mai mulţi ani, cu o versiune utilitară, dar şi modernă, în acelaşi timp, a Loganului. Vorbim de Dacia Logan MCV Edelweiss, care a fost proiectat numai prezentare, dar fabricarea lui în serie nu este exclusă total.

Noua versiune Dacia Logan MCV este prevăzută în partea din spate cu portiere verticale ce devin ori rampă de încărcare a obiectelor voluminoase pentru transport, ori platformă suplimentară de încărcare ce dă aspectul unei maşini pick-up.

Acoperişul vechiului MCV a fost înlocuit cu un pavilion textil retractabil electric, care culisează pe nişte şine şi transformă maşina într-o decapotabilă.

Nici interiorul nu a scăpat nemodificat, scaunele fiind îmbrăcate în piele alcantara albă, aeratoarele vopsite în albastru și argintiu, volanul îmbrăcat în piele, pedalele schimbate cu unele sport.

Proiectul numit Heuliez Edelweiss care are la bază Logan-ul MCV a fost prezentat în urmă cu mai mulți ani la Geneva.

sursa: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

MARȚI și MIERCURI: Sesiuni de trageri și distrugeri cu material real, în poligon, lângă Alba Iulia

avatar

Publicat

detonari explozibil poligon

Marți, 24 aprilie și miercuri, 25 aprilie, în poligonul cazarmei 5002, zona Podei-deal Mamut și poligonul de tragere Micești se vor executa distrugeri cu material real și trageri. Locuitorii sunt atenționați să evite zona.

UM 01684 informează că în perioada 24-25 aprilie, între orele 09.00-14.00, se vor executa distrugeri cu material real în poligonul din cazarma 5002 (zona Podei, Deal Mamut), accesul populației fiind interzis pe drumurile de acces și pe cele aflate în vecinătatea poligonului.

De asemenea, în data de 25 aprilie, între orele 08.00-16.00, se vor executa trageri în poligonul de tragere de garnizoană Micești, accesul populației fiind interzis pe drumurile de acces și pe cele aflate în vecinătatea poligonului.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect pilot Alba Iulia Smart City. Platformă de învăţare online în două licee şi conferinţă de eLearning

avatar

Publicat

Două licee din Alba Iulia vor avea acces la educaţie inteligentă prin servicii eLearning în portal, în reţeaua şcolară Alba Iulia Smart City, iar municipiul va găzdui, în august, Conferinţa internaţională de eLearning – MoodleMoot România 2018. Toate acestea, în cadrul unui proiect-pilot.

Propunerile intră la aprobare în şedinţa Consiliului Local din 24 aprilie.

Prin serviciile în cloud de platformă eLearning Moodle, elevi şi profesori din două licee din Alba Iulia, ce urmează a fi selectate, dar şi părinţi vor avea acces la modalităţi de învăţare modernă, teste de autoevaluare înainte de examene, materiale suport multimedia, concursuri tematice, pe clase sau între şcoli. Aceste servicii fac parte din reţeaua şcolară de eLearning implementate în reţeauaEdu.ro de o firmă din Arad, eLearning & Software SRL, partener certificate Moodle.

Prin proiectul pilot de la Alba Iulia, vor avea acces la platforma de eLearning, furnizată prin reţeauaEdu.ro, şi elevi şi profesori de la cele două licee din oraş.

Platforma include instanţe private pentru fiecare unitate, aplicaţii sau soluţii terţe (bibliotecă virtuală, catalog online), se va oferi instruire pentru cadrele didactice şi suport online.

Din reţeauaEDU.ro fac parte peste 700 de şcoli şi licee din întreaga ţară, cu peste 14.000 de utilizatori (elevi din clasele IX-XII). Mai au conturi în aceasă reţea şi peste 700 de profesori şi 500 de părinţi. Se pune accent pe creşterea calităţii învăţământului preuniversitar, prin activităţi şcolare sau extraşcolare, cu accent pe partea aplicativă şi metode inovative de predare şi învăţare.

Utilizatorii platformei pot face schimb de experienţe şi bune practici, fiind incluse şi forumuri şi alte instrumente de relaţionare.

Serviciile sunt furnizate online, iar infrastructura este susţinută de firma din Arad, prin data centerul său aflat la Timişoara.

Platforma Moodle va reprezenta o soluţie de portal educaţional care va gestiona, monitoriza şi raporta întreaga activitate şcolară. Va putea fi utilizată gratuit şi de alte licee /colegii din Alba Iulia (maxim 50 de utilizatori, din care un administrator, un profesor, un părinte, 47 elevi) şi vor fi maximum 5 cursuri active.

Ce se poate face prin reţeauaEDU.ro:

– postarea lecţiilor, a bibliografiei şi resurselor suplimentare; materiale suport multimedia la clasă sau acasă

– trimiterea temelor

– autoevaluarea şi evaluarea cunoştinţelor: teste pentru elevi

– pregătiri pentru Bacalaureat

– organizarea de concursuri

– clasă virtuală – colaborare între şcoli şi licee; cursuri comune; în sistem videoconferinţă (video sau doar audio)

– comunicare şi colaborare; provocări între şcoli şi licee

– gestionarea notelor şi absenţelor: catalog online; orar online

– dezvoltarea de proiecte între şcoli şi licee

– sistem antiplagiat (program informatic pentru compararea documentelor în format text, pentru verificarea originalităţii lucrărilor).

Accesul se poate face de pe orice dispozitiv (calculator, laptop, tabletă, telefon), nonstop, de la şcoală, de acasă sau din alte locaţii.

Moodle este sistemul de management al programelor educaţionale, cu o complexitate crescută, ce asigură dezvoltarea de soluţii adaptate nevoilor unei instituţii de învăţământ. A fost creat de profesionişti din domeniul educaţiei, fiind bazat pe principii pedagogice unanim acceptate de universităţi din întreaga lume. Platforma Moodle a fost folosită, în ultimul deceniu, de milioane de utilizatori din toată lumea, din medii variate, de la corporaţii la şcoli isolate geografic.

A doua componentă a proiectului este Conferinţa internaţională de eLearning – MoodleMoot România 2018 ce va fi organizată în Alba Iulia, de companie, alături de Universitatea “1 Decembrie 1918” şi Asociaţia Pro Artă Dezvoltare şi Cunoaştere, în perioada 27-31 august 2018, sub egida Alba Iulia Smart City.

Vor fi organizate ateliere despre tehnologii şi procese eLearning, despre Moodle, cursuri de formare profesională în specializarea dezvoltator de eLearning

Toate cheltuielile aferente soluţiilor tehnologice propuse în cadrul proiectului-pilot “Alba Iulia Smart City 2018” şi care vor fi furnizate de companie vor fi suportate de către aceasta.

Soluţiile implementate vor aplica o arhitectură deschisă şi principiile care permit scalarea, accesul şi interoperabilitatea cu alte soluţii tehnologice propuse de alte companii

Protocolul este valabil până în 31 august 2019, dar compania menţine serviciile de platformă eLearning în cloud pentru cele două şcoli, pentru cel puţin încă 3 ani şcolari (2019-2022), gratuit cu acces pentru cel mult 50 utilizatori.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate