Contacteaza-ne si pe

ECONOMIE

Povestea panourilor publicitare din Alba Iulia. Când te pui cu finul lui Hava, te pui cu toată caracatița partidului

Publicat

incoronarii-editNe-a trebuit ceva vreme să ne dăm seama că până și piața locală de publicitate stradală reprezintă interes pentru clientela politică a primarului Hava și că nu le-a mai ajuns banii scoși din renovarea Cetății, sensurile giratorii, centrale termice instalate la școli, asfaltări sau parapeți puși anapoda, doar de dragul milioanelor de euro plătite din bani publici. S-au orientat și spre panotajul publicitar. Miza este una destul de bănoasă, iar banii rezultați din reclama direcționată de la clienții mari sau mici din Alba Iulia se duc direct în pușculița clientelei de partid. Din păcate, niciun leu din aceste tranzacții nu intră în bugetul local.

Complicitatea autorităților cu acest tip de furt din bugetul orașului s-a văzut din reacția sau mai bine spus lipsa de reacţie a primăriei față de firmele care au amplasat astfel de construcții ilegale pe teritoriul municipiului. Reacție extrem de ciudată, în condițiile în care una dintre agențiile locale care deține panouri publicitare legal în Alba Iulia a plătit anul trecut la bugetul local taxe si impozite în jur de 70 de mii de lei, în timp ce ”pirații” protejați politic, care dețin împreună un număr de panouri aproape dublu, nu au plătit niciun leu. Ba din contră, au fost și protejați de „răutățile” concurenței care cerea intrarea în legalitate sau demolarea construcțiilor parazitare. Iar reclamanţii au fost așteptați la cotitură, când a venit momentul prelungirii contractului.

În noiembrie 2011, firma Independent SRL, o mică firmă locală de publicitate din Alba Iulia, deţinătoarea mai multor panouri publicitare amplasate pe domeniul public al municipiului şi editorul ziarului Alba24, începea o serie de acţiuni împotriva unor panouri similare, amplasate ilegal, fără autorizaţie.

O primă adresă oficială, însoţită de fotografii cu peste 30 de locaţii identificate ca prezumtiv ilegale, au fost înaintate către Primăria Alba Iulia, cu rugămintea verificării respectivelor panouri care, în cazul în care erau amplasate ilegal, constituiau o concurenţă neloială.

Asta pentru că Independent SRL avea toate panourile amplasate legal, cu toate avizele şi autorizaţiile necesare, plătea cea mai mare chirie către primărie.

În plus, a avut obligația să doneze municipalităţii un ceas stradal în valoare de 2.000 de euro care a și fost amplasat la intersecția Bulevardului Transivaniei cu Revoluției. Ceasul a rezistat în locația respectivă doi ani, după care, prin grija Primăriei, a fost demontat şi a dispărut.

O altă obligație a firmei, pe care nu o avea niciun alt operator de publicitate din oraș, era să pună gratuit (şi nu cu 500 de euro per panou pe lună, aşa cum afirma ieri pe Facebook un consilier local) la dispoziţia autorităţilor locale toate locaţiile disponibile pentru promovarea evenimentelor organizate în oraş, scutind astfel primăria de cheltuieli de mii de euro.

Pe scurt, Independent SRL „beneficia” de cel mai dezavantajos contract dintre toţi operatorii de panouri publicitare din Alba Iulia, plătind o chirie de 4.800 de euro pe metru pătrat, în cei zece ani de contract şi un total de peste 120.000 de euro chirie şi taxă locală de publicitate pentru cei circa 30 de metri pătraţi de teren de pe domeniul public.

Cel mai mare preț de vânzare a unui teren ultracentral din Alba Iulia a fost de 280 euro/ mp, iar, dacă analizam prin comparaţie alte contracte de asociere încheiate de primărie, descoperim sume de genul 800 de euro/lună pentru jumatate din Cetate către Grup Corint sau 400 de euro/lună pentru toată baza de agrement Winner`s Club, întinsa pe 12.000 de metri pătraţi.-Lista și PREȚURILE.

Nu vom analiza în acest material și combinațiile politico-imobiliare are tranzacțiilor prezentate ca exemplu de ”bune practici” în folosul comunității.

Dacă încerci să sapi o groapă în Alba Iulia, imediat te trezești cu o armată de funcționari din Primărie care te întreabă de autorizații. Nici nu apuci să pui mâna bine pe lopată, că poliția locală te și amendează. Rechinii publicitari care și-au plantat panourile în Alba Iulia, aproape simultan cu deschiderea unor noi centre comerciale în localitate, au săpat cu excavatoare, turnat betoane și au montat structuri metalice serioase, fără a fi întrebați de sănătate sau de autorizații. Fără protecție „de sus”, în Alba Iulia nu se poate face așa ceva.

Astfel, demersul firmei Independent SRL, prin care solicita demolarea panourilor ilegale, deși era pe deplin justificat, nu a fost primit cu bucurie de cei care conduc Primăria Alba Iulia. Cel mai deranjat a fost viceprimarul Paul Voicu – omul prin semnătura căruia se rezolvă problemele delicate ale administrației Hava. Acelaşi Paul Voicu era şi omul care negocia în campaniile electorale închirierea panourilor pentru şeful său Hava.

Revenind la răspunsul primariei la sesizarea transmisă, acesta a fost o simplă „pasa” către Poliţia locala – instituţie subordonată chiar municipalităţii!

În ianuarie 2012, printr-o adresă către Poliţia locală, Independent SRL îi solicita să comunice măsurile întreprinse împotriva celor care făceau publicitate ilegala în Alba Iulia şi implicit evaziune fiscală, neachitând taxa locală de publicitate.

Zeci de panouri publicitare amplasate ilegal în Alba Iulia. Primăria tolerează ”rechinii ” care nu plătesc niciun leu la bugetul local

Răspunsul Poliţiei locale a venit cam ”în doi peri”. Se preciza că „în măsura în care bugetul şi condiţiile climaterice le va permite” vor lua măsurile care se impun. De la data respectivă au trecut patru ani, în care cele 40 de panouri ilegale din Alba Iulia au continuat să existe, să producă bani şi să nu plătească taxe la bugetul local. Patru ani (!) se pare că a plouat continuu în Alba Iulia, pentru că nu s-a întâmplat nimic, nu s-a demontat niciun panou ilegal. Aşa s-a revenit cu o nouă adresă pe aceeaşi temă, la Poliția locală.

În loc de răspunsul oficial, stupoare…. sună telefonul.

Mocan Finul lui Hava protejatul lui BlagaUn telefon primit de la un domn politician pe atunci lipit de Hava ca timbrul de scrisoare, iar acum primar de municipiu „cu şomaj zero”, cu rugamintea să primim la birou „o cunoştinţă de-a unui prieten comun” la o discuţie. Curioşi din fire, acceptăm musafirul care se înfiinţează în 3 minute şi se introduce simplu: „Sunt Călin Florin Mocan de la Active Media Oradea, finul lui Mircea Hava şi am venit să ne cunoaştem şi să ne împrietenim”. Personajul respectiv, despre care am aflat ulterior că ar fi ceva consilier judeţean (PDL) în Oradea şi comisar al Gărzii Naţionale de Mediu (protejat de-al lui Blaga) ne-a spus că are şi el „câteva” panouri puse „probabil fără autorizaţie” printre cele reclamate de noi. Şi înţelegem atunci imediat motivul cererii de prietenie. O refuzăm elegant, spunându-i că legea trebuie să fie la fel pentru toţi, indiferent dacă au sau nu pile mai mult sau mai puțin politice. Aşa că „finu” face cale întoarsă în superbul Audi A6 argintiu cu numere de BH cu care venise de pe Calea Moţilor nr. 5A, fără să se bucure de înţelegerea şi prietenia noastră.

Respectivul episod nu i-a prea plăcut primarului Hava, care s-o fi simţit umilit de refuzul nostru lipsit de diplomaţie. Dar la fel de bine se știe că…

Hava nu uită şi nu iartă…

mircea havaRăzbunarea primarului vine abia în 2016, anul în care contractul Primăriei cu Independent SRL expira dupa 10 ani în care îşi îndeplinise exemplar toate obligaţiile, plătind la bugetul local multe sute de mii de lei noi sub formă de taxe, chirii şi energie.

La cererea de prelungire a contractului, aparatul de specialitate al primăriei îşi dă avizul favorabil, recomandând prelungirea. Totul părea să decurgă normal, la fel cum în luna ianuarie a anului anterior se reînnoiseră alte două contracte ale unor firme de outdoor din Bucureşti, fără licitaţie, prin renegocierea chiriei care a ajuns la maximum 50 de euro pe lună pe locaţie pentru aceste firme.

Dar, surpriză. La cererea primarului Hava, se retrage de pe ordinea de zi a şedinţei de consiliu solicitarea Independent de prelungire a contractului, pe motiv că s-a schimbat Codul Civil în anul 2013 şi nu mai permite astfel de contracte. Asta în condiţiile în care, aşa cum spuneam, funcţionarii din aparatul de specialitate, din care fac parte și juriști, recomandau negru pe alb prelungirea contractului și precizau legalitatea acestei măsuri.

Au urmat o serie de adrese între Independent şi Primărie, prin care demonstram cu exemple similare că primării din România prelungiseră astfel de contracte după noul Cod Civil (printre altele, şi actualul preşedinte Iohannis prelungise un astfel de contract, când era primar la Sibiu). La solicitaterea unei opinii din partea unui jurist din cadrul serviciului Contencios Administrativ din Prefectura Alba, s-a confirmat faptul că, dacă primăria vrea, poate prelungi contractul pentru că exista calea legală.

Cu toate acestea, răspunsurile Primăriei sunt însă invariabil: „nu se poate, nu avem cadru legal” . Asta până când, printr-un ultim răspuns oficial (Adresa cu nr 63.795/2016 din 28.06.2016), se tranșează situația într-o manieră absolut incredibilă: „Termenul contractului nr 9.341/2006 nu mai poate fi prelungit având în vedere faptul că, de la data expirării acestuia (10.05.2016), a trecut prea mult timp (aproximativ 2 luni), iar singura posibilitate de prelungire a termenului contractului ar fi fost prin discutarea proiectului de hotărâre redactat de aparatul de specialitate din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia în şedinţa Consiliului Local din luna mai a anului 2016, în această situaţie eventuala aprobare a prelungirii termenului contractului fiind făcută în cadrul termenului de valabilitate al acestuia”.

Astfel se ignorau total cele câteva adrese depuse de noi în susţinerea reînnoirii cât încă se mai putea realiza prelungirea. Ca în bancul celui care, avea sau nu avea bască, încasa bătaie în orice situaţie.

Deşi în mod legal nu se poate reproşa nimic instituţiei, pentru că nu poate fi obligată să rămână într-un contract de asociere dacă nu doreşte, este cel puţin discutabil modul în care Hava „execută” o companie locală pentru îndrăzneala de a reclama nişte ilegalităţi flagrante şi repetate comise de apropiaţi ai domniei sale, cu sau fără ştiinţa lui.

Finalul poveștii a fost grăbit de viceprimarul Paul Voicu, care, nervos, în urma unui articol din Alba24 referitor la modul dezastruos în care Primăria a acționat în vederea deszăpezirii orașului, a făcut presiuni asupra personalului din aparatul de specialitate pentru a urgenta scoaterea la licitație a panourilor.

Așa că, soarta panourilor s-a decis în 6 februarie 2017, când primăria Alba Iulia a organizat o licitaţie publică pe locaţiile deja ocupate de panourile firmei noastre. A ieşit o distracţie generală, în care firmele de outdoor din toată ţara nu conteneau să se mire de preţurile incredibile care s-au licitat din cauza unei doamne de la ziarul local Unirea, care părea gata să îşi vândă casa, doar să ia toate panourile din Alba.

Aşa spera Ziarul Unirea să-și omoare concurența care o încurcă și i-a pus pe avarie tirajul neauditat în ultimii ani. Oamenii din domeniu spuneau , în timpul licitaţiei, că la Alba Iulia, în publicitatea stradală, sunt cele mai mari preţuri din ţară la acest moment şi se îndoiesc de seriozitatea rezultatului acestei licitaţii care a dus la costuri nesustenabile economic.

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comments

  1. Catalin

    miercuri, 08.02.2017 la 16:05

    Intrebati-l pe domnul Paul Voicu de stadionul Cetate, cum a fost facut… o sa vedeti si acolo ca suprafata de joc (care ar fi trebuit sa fie gazon) arata ca un teren de volei, insa pe nisip, iar gurile din jurul stadionului vorbesc mereu de faptul ca firma care s-a ocupat de renovarea gazonului (in plin sezon competitional!!!) e una de casa a domnului Paul Voicu! Succces!

  2. de pe Bucovinei 6

    miercuri, 08.02.2017 la 20:42

    Din pacate este cam adevarat. Aceste ilegalitati se intampla peste tot unde sunt primari longevivi si care in timp isi formeaza propria structura de interese din oameni apropiati.

  3. batman

    joi, 09.02.2017 la 00:12

    Halal, un bihorean conduce Alba-Iulia, sic!

  4. albanezul

    vineri, 10.02.2017 la 10:29

    Votati ca orbii si surzii inca 20 de ani tot pe ala cu mustata si claca lui,orasul isi merita soarta de r…t !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

ACTUALITATE

Rolul temelor pentru acasă ale elevilor. Primele concluzii, după consultarea publică organizată de minister

Publicat

Temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării, a fost concluzia generală în urma consultării publice din perioada 7-20 noiembrie, organizată de Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Totuşi, sunt şi unele aspecte ce ar trebui îmbunătăţite.

La consultare au participat, completând integral un chestionar on-line, 70.952 de actori din învățământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinți (84% – mame), 32.786 de elevi și 10.783 de cadre didactice din toate județele țări. În urma analizei răspunsurilor primite, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a elaborat un raport care include rezultatele și concluziile acestei consultări publice.

Conform studiului, temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării de cei mai mulți dintre respondenți.

Cu toate acestea, se constată o preponderență a temelor repetitive, monotone și dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă. Profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor și pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii și părinții își doresc teme diferențiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ și eventual în echipă. Mai mult de jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanță.

Pe de altă parte, 75-80% dintre elevii şi părinții care au completat chestionarele consideră că temele sunt adesea prea obositoare și prea multe și că acestea consumă o mare parte din timpul liber. Un alt efect negativ face referire la faptul că temele pentru acasă conduc la neliniște, îngrijorare sau stres. Această afirmație este susținută cu prioritate de către părinți (70,7%) şi de către elevi (67,8%), în ponderi mai ample la liceu şi la gimnaziu, unde şi complexitatea temelor este mai mare. În același timp, aproape 80% dintre părinți afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.

În privința adoptării unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă și timpul necesar efectuării acestora, opiniile cadrelor didactice sunt polarizate: o parte consideră că temele pentru acasă trebuie să beneficieze de o reglementare juridică pentru o raportare la un cadru comun, evitându-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate, timpul necesar efectuării acestora etc.

La polul opus se situează opinia potrivit căreia această chestiune trebuie să fie și poate fi gestionată de către profesioniști (cadrele didactice), în funcție de particularitățile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertății de acțiune a profesorilor.

Fetele şi băieții se raportează la teme în mod diferit. La nivel general, ponderea elevilor care susțin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieții.

Recomandările respondenților susțin acordarea unei atenții speciale nu doar tehnicilor de învățare independentă, care contribuie la formarea unor deprinderi de rezolvare independentă a unor sarcini, transferabile în efectuarea temelor pentru acasă, ci și tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competențelor de comunicare, negociere, management al timpului etc., competențe transferabile în realizarea unor teme de grup.

Alte propuneri vizează nevoia de stabilire a unor teme pentru acasă cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, tradiționale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viața reală (proiecte, machete), diferențierea între teme zilnice și teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilităților și competențelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilității etc.

De asemenea, apar recomandări privind utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice și săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor (ex. caietul/jurnalul/graficul clasei, disponibil/accesibil pentru toți profesorii care predau la clasa respectivă).

Reamintim că demersul consultativ al MEN și al ISE are ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul temelor în procesul de învățare. Studiul integral și sinteza de cercetare sunt disponibile pe site-ul Institutului de Științe ale Educației: http://www.ise.ro/temele-pentru-acasa-raport-de-consultare-nationala.

sursă: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Camera Deputaţilor a adoptat Split TVA. Care sunt prevederile din lege

Publicat

Legea de aprobare a OUG privind split TVA a fost aprobată miercuri de Camera Deputaţilor, cu 163 de voturi ”pentru” și 95 ”împotrivă”.

Potrivit noilor reglementări adoptate la articolul 2, „au obligația să deschidă și să utilizeze cel puțin un cont de TVA persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru încasarea și plata TVA, și instituțiile publice înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru încasarea TVA, care se află în cel puțin una din următoarele situații:

a) la 31 decembrie 2017 înregistrează obligații fiscale restante reprezentând TVA, cu excepția celor pentru care s-a obținut eșalonarea la plată, în cuantum mai mare de: 15.000 lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor, dacă aceste obligații nu sunt achitate până la 31 ianuarie 2018;

b) începând cu 1 ianuarie 2018 înregistrează obligații fiscale restante reprezentând TVA mai vechi de 60 de zile de la scadență, cu excepția celor pentru care s-a obținut eșalonarea la plată, în cuantum mai mare de: 15.000 lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei — restul contribuabililor;

c) se află sub incidența legislației naționale privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență”.

De asmenea, persoanele publice și persoanele impozabile care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA au fost scoase din rândul celor care au obligația să plătească contravaloarea TVA aferente achizițiilor de bunuri și servicii în cont separat al furnizorului aflat în sistem split TVA.

sursa: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Numărul maşinilor second-hand înmatriculate în România a crescut cu 71%. Cum s-au vândut autoturismele noi

Publicat

Numărul maşinilor noi înmatriculate în România a crescut cu 14,64%, în primele 11 luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2016, în timp ce autoturismele second-hand au fost cu 71% mai multe.

Au fost 99.000 de autoturisme noi înmatriculate, faţă de 474.487 de maşini second-hand.

În intervalul ianuarie – noiembrie 2017, pe primele trei locuri la numărul înmatriculărilor de autoturisme rulate se află: Volkswagen, cu 124.533 de exemplare (+58,04% faţă de perioada ianuarie – noiembrie 2016), Opel (58.934, +31,55%) şi Ford (46.838 unităţi, +51,70%), potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), potrivit Agerpres.

Totodată, la capitolul vehiculelor noi, din totalul de 98.116 unităţi, cele mai multe înmatriculări au fost consemnate pentru Dacia – cu 27.424 unităţi (+9,79% comparativ cu primele 11 luni din anul anterior), Volkswagen (9.050 unităţi, +21,53%) şi Skoda (8.439 unităţi, +6,62%)

Cea mai redusă frecvenţă a înmatriculărilor de autoturisme noi s-a consemnat în luna noimebrie la: Alfa Romeo (nouă unităţi), Subaru (6), Bentley (4), Lada şi Ssang Yong (câte trei unităţi), respectiv Ferrari şi Maserati (câte o unitate).

Tot la nivelul lunii noiembrie, au fost înmatriculate în România 48.458 de autoturisme rulate, ceea ce reprezintă un salt de 89,78%, în comparaţie cu noiembrie 2016, când s-au înregistrat 25.534 de exemplare.

Conform datelor DRPCIV, parcul auto naţional din România s-a majorat, în 2016, cu 6,21% faţă de anul anterior, depăşind 7 milioane de vehicule, din care peste 1,25 de milioane erau înmatriculate în Bucureşti.

Astfel, din cele 1,253 milioane de maşini înregistrate în Bucureşti (circa 18% din total), puţin peste un milion de exemplare reprezentau autoturisme.

În Capitală, majoritatea vehiculelor se încadra, la finele anului trecut, în categoria de vechime 6-10 ani (346.594 unităţi), urmată de cele mai vechi de 11-15 ani (301.648 unităţi) şi de cele cu peste 20 de ani uzură (195.666 unităţi).

Numărul autovehiculelor noi (0-2 ani vechime) se situa în Bucureşti, la sfârşitul anului 2016, la 134.322 de unităţi, iar 104.068 dintre acestea făceau parte din categoria ‘Autoturisme’.

La nivel naţional, din totalul celor 7.010.608 vehicule care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, 5,47 de milioane (78%) erau autoturisme, în creştere cu peste 6%, comparativ cu sfârşitul anului 2015, când au fost înregistrate 5,15 milioane de exemplare.

La finele lui 2016, pe drumurile din România circulau 3,036 milioane de vehicule cu motorizare diesel (din care 2,119 milioane de autoturisme), în timp ce 3,586 milioane de maşini aveau motoare pe benzină, din care 3,339 milioane erau autoturisme.

surse: digi24.ro, agerpres.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

BARIERE la toate trecerile de cale ferată. Proiectul, în dezbateri la comisiile Camerei Deputaţilor

Publicat

Proiectul de lege prin care zeci de parlamentari susţin obligativitatea instalării de bariere, semibariere sau semnalizări la trecerile de cale ferată a fost adoptat de Senat. Acum a ajuns la dezbateri în comisile de specialitate de la Camera Deputaților, forul decizional.

“Zilnic, zeci de conducători auto ignoră cu bună știință regulile de circulație și traversează calea ferată, chiar dacă în orice clipă ar putea fi spulberați de tren. Mulți șoferi uită că trenul nu acordă <prioritate>. Din teribilism și uneori chiar din neatenție sunt șoferi care cred că pot trece calea ferată până să apară trenul, însă, de cele mai multe ori, se dovedește contrariul. De cele mai multe ori astfel de evenimente se soldează cu moartea unui om”, se precizează în expunerea de motive a proiectului legislativ.

Potrivit inițiatorilor, în țara noastră întâlnim multe drumuri internaționale și naționale care sunt traversate de linii de cale ferată și care nu sunt prevăzute cu bariere sau semibariere, ci numai cu avertizare sonoră și luminoasă. „În aceste condiții, zeci de șoferi își riscă viața, fără să știe în ce momemnt și de unde ar apărea trenul”, mai susțin parlamentarii.

Potrivit propunerii legislative, trecerile la același nivel cu calea ferată ale tuturor drumurilor internaționale “E”, precum și ale drumurilor naționale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere, vor fi prevăzute cu bariere sau semibariere realizate de administratorul căii ferate, cu avizul administratorului drumului și al poliției rutiere.

De asemenea, administratorul căii ferate este obligat să asigure vizibilitatea trecerilor la același nivel cu calea ferată prin curățarea vegetației pe o rază de 150 metri măsurată din intersecție.

Proiectul legislativ prevede și amenzi mari pentru cei care nu respectă noile prevederi:

– amendă între 50.000 – 250.000 lei pentru încălcarea prevederilor privind montarea de bariere sau semibariere

– amendă între 30.000 – 150.000 lei pentru încălcarea prevederilor privind asigurarea vizibilității trecerilor la nivel cu calea ferată.

surse: senat.ro, legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

BLAJ

VIDEO: VICTORIE pentru CSM Volei Alba Blaj în debutul Ligii Campionilor. A învins Volero Zurich cu 3-1

Publicat

CSM Volei Alba Blaj a câştigat meciul cu formaţia elveţiană Volero Zurich cu scorul de 3-1 (26-24, 25-22, 24-26, 25-21). Partida s-a jucat miercuri seara, la Sibiu. A fost primul meci din Grupa A a Ligii Campionilor la volei feminin.

Campioana României s-a impus după o oră şi 55 de minute de joc echilibrat, potrivit Agerpres.

Ana Yilian Cleger Abel a fost cea mai bună jucătoare a echipei Volei Alba Blaj, cu 26 de puncte, Adina Salaoru a reuşit 21 de puncte, iar Nneka Onyejekwe, 11 puncte.

De la echipa elveţiană au punctat Rosir Kalderon Dias, 26 puncte, şi Ghergana Dimitrova, 12 puncte.

Peste 1.700 de spectatori au asistat la meciul de la Sibiu.

Volei Alba Blaj, începe miercuri, 13 decembrie, un nou sezon, al treilea consecutiv, în cea mai importantă competiţie europeană intercluburi, Liga Campionilor.

În acest an, Volei Alba Blaj a fost repartizată în Grupa A, alături de Volero Zürich (campioana Elveţiei), ASPTT Mulhouse VB (campioana Franţei) şi Developres Rzeszow (Polonia), la startul competiţiei de elită din Europa aflându-se 16 echipe, repartizate în patru grupe.

Programul campioanei Volei Alba Blaj în Grupa A a Ligii Campionilor, ediţia 2017/2018:

13 decembrie 2017, ora 18.00: Volei Alba Blaj – Volero Zürich (Sibiu);

11 ianuarie 2018, ora 19.00: Developres Rzeszow – Volei Alba Blaj;

24 ianuarie 2018, ora 21.00: ASPTT Mulhouse – Volei Alba Blaj;

7 februarie 2018, ora 18.00: Volei Alba Blaj – ASPTT Mulhouse (Sibiu);

22 februarie 2018, ora 18.00: Volei Alba Blaj – Developres Rzeszow (Sibiu);

27 februarie 2018, ora 21.00: Volero Zürich – Volei Alba Blaj.

 

 

Citește mai departe
Publicitate