Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Zeci de panouri publicitare amplasate ilegal în Alba Iulia. Primăria tolerează ”rechinii ” care nu plătesc niciun leu la bugetul local


Publicat

Primăria Alba Iulia pierde anual zeci de mii de lei de pe urma tolerării pe domeniul public și privat a panourilor publicitare amplasate ilegal, fără autorizații de construcție. Peste 50 de panouri  amplasate în curțile unor proprietăți, pe terenurile de la intrarea sau ieșirea din Alba Iulia de agenții de publicitate din alte județe în special din Cluj și București, firme care nu plătesc niciun leu  taxă locală de publicitate parazitează bugetul local și piața locală de publicitate fără ca autoritățile să ia vreo măsură.

Companii de renume în România au ales să își facă publicitate pe astfel de panouri amplasate ilegal pentru că firmele-pirat vând spațiul de reclamă mai ieftin decat de firmele locale care dețin panouri autorizate. Din păcate niciun leu din aceste tranzacții nu intră în bugetul local.  Reacția autorităților este ciudată în condițiile în care una din agențiile locale  care deține panouri publicitare legal în Alba Iulia a plătit anul trecut la bugetul local taxe si impozite în jur de 70 mii lei, în timp ce ”pirații” care dețin împreună un număr de panouri aproape dublu nu au plătit niciun leu.

Pentru amplasarea unui panou publicitar pe domeniul public sau pe cel privat este necesară obținerea de avize de la Apa CTTA, rețele electrice, rețele telecomunicații, poliție rutieră, administrator de drum, rețele gaz, descărcare arheologică. Toate avizele se obtin cu un important consum de timp si bani.  Pentru panourile legale se plătesc în fiecare lună taxe de asociere sau de inchiriere, taxa locală de publicitate (3,6% din factură) și consum de energie electrică.

La solicitarea Alba24, privind prezența în evidențele primăriei a mai multor firme care dețin panouri publicitare în Alba Iulia (AAM Advertising Cluj-Napoca, Add Out Cluj-Napoca, Media Y, Amprenta Advertising Cluj-Napoca și Diego) Primăria Municipiului Alba Iulia a transmis o informare potrivit căreia în evidențele instituției figurează cu panouri publicitare doar două societați comerciale, SC Add Out SRL și Independent SRL. Tot aceste firmae sunt și singurele plătitoare de taxe la bugetul local. Celelalte firme care dețin de două ori mai multe panouri nu au plătit în ultimii trei ani niciun leu taxă de publicitate.

Faptul că unele societăți comerciale nu plătesc taxe către autoritățile locale si nu suporta costurile ridicate de autorizare, reprezintă o concurență neloială, afectând atât bugetul local cât și performanțele economice alte societăților care plătesc toate taxele la zi. Din acest considerent, în 2012,  SC Independent SRL a solicitat primăriei cercetarea situatiei si desființarea eventualelor structuri neautorizate. Prin adresa 88.380 din 2011, Primăria Municipiului Alba Iulia se angaja pentru „ a proceda în funcție de disponibilitățile bugetare la desființarea lucrărilor neautorizate aflate pe terenurile aparținând domeniului public administrat de Primăria Alba Iulia, beneficiarul construcției urmând a suporta cheltuielile aferente.

În adresa 12.184 din 17.02.2012, primăria preciza din nou că „pentru construcțiile amplasate pe terenurile aparținând domeniului public administrat de Primăria Alba Iulia se va proceda în urma hotărârii luate de către conducerea Primăriei la desfășurarea acțiunii de desființare a lucrărilor neautorizate la o dată care nu este stabilită încă. Acțiunea de desființare se realizează ținând cont de disponibilitățile bugetare ale primăriei, de condițiile climaterice și de specificul fiecărui caz în parte (valabilitatea contractului de închiriere, plata taxelor de afișaj și a chiriei, existența documentației tehnice depuse spre autorizare etc)”.

Totodată, SC Independent SRL a transmis și Poliției Locale solicitarea de a cerceta si solutiona problema panourilor publicitare neautorizate din Alba Iulia, însă de mai bine de doi ani, situația nu s-a schimbat în niciun fel. Poliția Locală din Alba Iulia a rămas fără reacție chiar și în momentul în care a fost sesizată că o firmă din Cluj amplasa fără forme legale un panou publicitar în centrul municipiului, la câteva sute de metri de sediul instituției.

Prin Hotărârea 308 din 31 octombrie 2013, Consiliul Local Alba Iulia aproba Regulamentul de organizare, autorizare și amplasare a mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Alba Iulia: Anexa HCL 308/2013 hotărâre care nici până astazi nu și-a produs efectele.

NR: Fotografiile cu panouri amplasate ilegal sunt făcute în anul 2011. La o ”tură” de oraș se poate observa că până în anul 2014 nu s-a întâmplat nimic. Trei ani în care Primăria și  nu a încasat de pe urma acestora niciun leu, dar nici nu a făcut nimic pentru a curața orașul de ”rechinii” publicitari.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. florin

    miercuri, 02.04.2014 at 12:21

    Citez din articol’Pentru amplasarea unui panou publicitar pe domeniul public este necesară (…)”..din fotografii reiese ca sunt pe domeniu privat…asadar trebuie platita taxa la primarie sau impozit pe constructie?! ..

    • moderatorul de serviciu

      miercuri, 02.04.2014 at 14:10

      @florin, pentru orice tip de construcție, fie pe privat sau domeniu public ai nevoie de autorizatie de constructie. In cazul panourilor se plateste si taxa de publicitate lunar

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Avertizare Infotrafic: Restricția de circulație pe autostrada A1 Sebeș – Sibiu, rămâne și pe timpul nopții

Publicat

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, restricţia aplicată (prima bandă şi cea de urgenţă) între km 274-272, raza localităţii Sălişte, jud. Sibiu, sensul de deplasare Sebeș – Sibiu, va rămâne şi pe timpul nopţii, până la finalizare, semnalizată corespunzător.

În zonă se fac pentru lucrări de colmatare a fisurilor din asfalt

Pentru prevenirea accidentelor rutiere, Poliția sfătuiește conducătorii auto să ruleze cu prudenţă sporită, să păstreze distanţa regulamentară între vehicule şi să se asigure temeinic la schimbarea direcţiei de deplasare.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

După pandemie, 45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă. IT-iştii și specialiştii, cele mai mari șanse

Publicat

angajat lucru munca

Primul lucru pe care îl vor face 45% dintre români, după pandemie, va fi să îşi schimbe locul de muncă, iar cea mai mare încredere în şansele de a găsi un post disponibil o au IT-iştii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, reiese dintr-un sondaj întocmit de o platformă de recrutare online.

Potrivit eJobs România, 14,5% dintre respondenţi nu au în plan să facă vreo schimbare, 11% vor să urmeze un proces de reconversie profesională, iar 9% au de gând să plece din ţară.

De asemenea, 6,5% din totalul celor chestionaţi spun că vor să-şi deschidă un business odată ce economia îşi va reveni, în timp ce 5% se gândesc să solicite o mărire salarială.

Întrebaţi care cred că sunt categoriile profesionale care îşi vor găsi cel mai uşor un loc de muncă la finalul pandemiei, 23% dintre participanţii la sondaj au pus pe primul loc specialiştii, iar 21% cred că şansele cele mai mari le au IT-iştii şi 15% menţionează muncitorii calificaţi. În ierarhie urmează tinerii fără experienţă (14%), muncitorii necalificaţi (12,5%) şi candidaţii peste 45 de ani (7,4%).

În această vară, cel mai bun moment pentru schimbarea locului de muncă

Conform datelor centralizate, pe ultimele locuri apar liber profesioniştii (freelancers) – cu 4,3% dintre sufragii, şi managerii (2,8%).

În acest context, peste jumătate dintre români (52%) sunt de părere că acum este cel mai bun moment pentru a se angaja sau a-şi schimba locul de muncă, în timp ce 20% cred că, în această vară, va fi ocazia potrivită pentru o astfel de schimbare, 12% cred că din toamnă, iar 10% estimează că abia din 2022 piaţa muncii îşi va reveni.

Principalul motiv pentru care cei mai mulţi candidaţi ar schimba în acest moment angajatorul este un salariu mai mare, menţionat de 31% dintre respondenţi. 17% ar pleca pentru oportunităţi mai bune de creştere, 12% s-ar muta într-o companie mai stabilă şi 11% ar pleca dacă ar găsi un loc de muncă într-un alt domeniu de activitate.

O pondere de 6,1% dintre cei chestionaţi au declarat că ar renunţa la locul actual de muncă dacă ar avea posibilitatea să plece în altă ţară şi tot atât de mulţi şi-ar da demisia pentru un pachet de beneficii extra-salariale mai bun decât cel pe care îl au în prezent.

Sondajul eJobs a fost realizat în perioada aprilie – mai 2021, pe un eşantion de 700 de respondenţi.

În acest moment, peste 28.000 de locuri de muncă pentru Romania şi străinătate sunt disponibile pe platforma eJobs şi, pentru acestea, sunt înregistrate, în fiecare lună, între 1,1 şi 1,5 milioane de aplicări.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Elevii din județul Alba pot participa la concursul RoboTEC. În acest an, competiția se desfășoară atât online, cât și fizic

Publicat

Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica Timișoara organizează și în acest an un proiect de tradiție – RoboTEC (Robot Engineering Contest). Elevii din județul Alba sunt invitați să participe. 

Cea de-a VI-a ediție a competiției va avea loc în perioada 21-23 mai 2021, atât online, cât și fizic.

RoboTEC este un concurs internațional și se adresează atât elevilor de liceu cât și studenților pasionați de robotică.

Participanții au ocazia de a-și pune în practică cunoștințele în acest domeniu, dar și a-și măsura creativitatea.

Ediția din acest an beneficiază de sprijinul Universității Politehnica din Timișoara, prin Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Noutatea din cadrul acestui proiect constă în susținerea unor sesiuni de workshop pentru cei dornici de a afla informații în domeniul roboticii.

Proiectul este structurat în 4 probe și două formate:

Format on-site:

Line follower
Maze

La probele on-site (în format fizic) participanții trebuie să construiască un robot, să-l trimită echipei de organizare, robotul având scopul de a naviga printr-un labirint și de a urma un traseu.

Format online:

Freestyle: are rolul de a testa imaginația participanților, fiind o probă de tip remote;

Computer Vision Simulation: are scopul de a testa capacitățile tehnice, desfășurându-se prin intermediul unui simulator.

Înscrierile în cadrul concursului sunt deschise pe site-ul Ligii AC până în data de 20 mai 2021, iar câștigătorii vor beneficia de premii în bani, ediția din acest an fiind susținută de patru companii partenere din Timișoara.

Pentru probele on-site, participanții trebuie să-și trimită roboții cu 2 săptămâni înainte de deadline.

Pentru a afla informații suplimentare, cei interesați sunt invitați să viziteze site-ul proiectului, https://robotec.ligaac.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Academia de Poliție va rămâne doar cu două facultăți din cele șase. Declarațiile miniștrilor Educației și Internelor

Publicat

Academia de Poliție va avea doar două facultăți pentru studiile de licență, în locul celor șase de acum. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat detalii despre schimbările aprobate joi, prin hotărâre de Guvern.

Este vorba despre reorganizarea studiilor de licenţă la nivelul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” exclusiv în cadrul a două facultăţi, în vederea formării iniţiale a ofiţerilor, respectiv:

  • Facultatea de Poliţie (domeniul de licenţă „Drept”, specializarea „Drept”, şi domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”)

şi

  • Facultatea de Pompieri (domeniul de licenţă „Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-pompieri”).

Vezi și ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2021: Înscrieri, calendar, condiții, probe, documente, taxă. Detalii pentru candidați

Facultatea de Poliţie se înfiinţează prin reorganizarea Facultăţii de Poliţie, Facultăţii de Jandarmi, Facultăţii de Poliţie de Frontieră şi a Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Academiei şi preluarea de la acestea a atribuţiilor formative, a elementelor de structură şi a personalului didactic.

AICI, proiectul de reorganizare a Academiei de Poliție.

De asemenea, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță Publică, înființată în anul 2002, vor fi desființate. La nivel de master, pe modelul european, va exista doar masteratul profesional.

Mai mult, Academia de Poliție va fi supusă și unei evaluări făcute de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), însărcinată prin lege cu evaluarea, acreditarea și autorizarea temporară a învățământului superior din România. Evaluarea aceasta se face o dată la 5 ani, iar Academia de Poliție a ajuns chiar la finalul termenului, urmând ca în următoarele luni să aibă loc o nouă evaluare, potrivit edupedu.ro.

„Practic, la nivel de licență, din șase facultăți rămân două, Facultatea de Arhivistică va intra în lichidare în următorii doi ani, va mai școlariza în lichidare, la nivel de licență. La nivel de master, pe modelul european, va susține masteratul profesional, asta va ridica semnificativ nivelul de pregătire al ofițerilor de poliție. Este o măsură de profesionalizare a cadrelor MAI. La nivel de doctorat, așa cum a prezentat și domnul ministru, intră în lichidare cele două școli doctorale, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță publică, înființată în anul 2002.

Ambele școli doctorale intră în lichidare. În concluzie, Academia de Poliție va pregăti ofițeri profesioniști pe diverse specialități la nivel de licență, master profesional și, la fel ca orice altă universitate din România, va acorda atenție nivelului de calificare 5, nivelul colegiilor de învățământ terțiar non-universitar, postliceal cu alte cuvinte. Deci, Academia de Poliție va avea absolvenți cu calificări de licență nivel 6 și calificări de master nivel 7. Toate aceste acțiuni au fost realizate și în vederea pregătirii evaluării instituționale de către ARACIS. Anul acesta se împlinesc 5 ani de la ultima evaluare instituțională și Academia de Poliție va intra lunile următoare în evaluarea instituțională ARACIS.”

Ministrul de Interne, Lucian Bode: se reduc funcții de conducere

„În contextul acumulării în ultimii ani a unor probleme legate de funcționarea Academiei, în deosebi din perspectiva corpului profesoral și al eficienței pregătirii corpului polițienesc, am decis reorganizarea Academiei de Poliție pornind de la câteva aspecte fundamentale. (…) Ne-am propus prin acest demers să restabilim moralitatea și etica academică și profesională în ideea că studenții care ies de pe băncile Academiei de Poliție să fie bine pregătiți profesional și cu o înaltă ținută morală. (…)

Facultatea de Poliție va fi produsul reorganizării anterioarelor facultăți de poliție, de jandarmi, poliției de frontieră și cea de științe juridice și adimistrative. În urma adoptării HG de reorganizare, se reduc, pentru început, o serie de funcții de conducere, spre exemplu patru funcții de decan.

Formarea continuă va fi asigurată prin masterate profesionale destinate doar absolvenților de studii universitare de licență în specializările necesare MAI. (…) De asemenea, reorganizarea Academiei de Poliție vizează desființarea celor două școli doctorale, care, din păcate, au adus mari prejudicii de imagine instituției. Totodată, proiectul de HG prevede desființarea facultății de arhivistică (…)

Programele de studii universitare curente vor continua până la finalizare, conform planurilor de învățământ deja aprobate în cadrul Facultății de Poliție nou înființate.

Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați în acest an este de 740 la Facultatea de Poliție, învățământ la zi, respectiv 150 la învățământ la distanță și cu frecvență redusă. La Facultatea de Pompieri, numărul de locuri aprobat este de 50”, a declarat, joi, ministrul de Interne.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate