Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

Săptămâna Tinerilor Antreprenori: 10 idei de afaceri, prezentate la Centrul Comunitar Resursă din Aiud

avatar

Publicat

10 tineri antreprenori din Aiud şi-au expus ideile de afaceri marţi, în faţa juriului, la Centrul Comunitar Resursă din oraş. Dintre acestea, trei au fost selectate de comisie pentru a fi sprijinite în realizare: un proiect de dezvoltare a Asociaţiei „HIP-TEC”, un magazin şi un atelier de creaţie. Toţi participanţii vor urma cursuri de antreprenoriat. Evenimentul este parte din „Săptămâna Tinerilor Antreprenori”, acţiune a proiectului „Incluziune socială şi pe piaţa muncii prin intreprinderi sociale”, iniţiat de Consiliul Judeţean Alba.

Marți, 15 mai, la Centrul Comunitar „Resursă” din Aiud, a avut loc, în cadrul Săptămânii Tinerilor Antreprenori, un concurs de idei de afaceri, organizat de Consiliul Județean Alba, beneficiar al proiectului „Incluziune socială și pe piața muncii prin întreprinderi sociale”, CCR Aiud și Consiliul Local Aiud, în parteneriat cu Fundația „Civitas” pentru Societatea Civilă, Grupul de Consultanță pentru Dezvoltare, Centrul de Formare Continuă și Evaluarea Competențelor în Asistență Socială și Die Quardenker- Austria.

10 idei de afaceri au fost înscrise în concursul adresat în special tinerilor aiudeni. Cea mai bună prezentare este a Balogh Csilla, care a susținut un proiect de dezvoltare a Asociației HIP-TEP. O altă idee apreciată de juriu a fost prezentată de Marius Spaniol, vânzător ambulant, care și-a exprimat intenția de a-și deschide un magazin pentru întreținerea familiei. Nu în ultimul rând, juriul a remarcat și atelierul de creație pentru pictură pe sticlă și portrete în tuș, idee prezentată de Florina Borca.

Ceilalți participanți au susținut ideea înființării unor ferme de bovine, de furaje sau de ouă, a deschiderii în Aiud a unui club de noapte sau a unui coafor. Toți participanții la concurs vor beneficia de pregătire în vederea accesării de proiecte europene și guvernamentale pentru dezvoltarea ideilor lor și vor învăța cum se elaborează un plan de afaceri.

Prezent la eveniment, primarul municipiului Aiud a salutat inițiativa de organizare a unei competiții pentru idei de afaceri și a subliniat necesitatea completării măsurilor de susținere a investitorilor luate la nivel local de autorități, în virtutea posibilităților legale pe care le au, cu politici fiscale sănătoase adoptate de Guvern, care să sprijine realmente mediul de afaceri, atât de important pentru dezvoltarea economică și crearea de locuri de muncă.

Pentru a vedea cum s-a desfăşurat „Săptămâna Tinerilor Antreprenori în celelalte Centre Comunitare Resursă din judeţ, accesaţi secţiunea Economie Socială a ziarului Alba24.ro.

image_pdfimage_print
1 Comentariu

1 Comentariu

  1. avatar

    ProTranslatio - Birou de traduceri

    joi, 17.05.2012 la 22:05

    Interesanta initiativa!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

EVENIMENT

TARIFE mai mari în 2018 la servicii medicale şi analize de laborator, la Spitalul Judeţean Alba. Proiect

avatar

Publicat

Tarifele pentru servicii medicale şi analize de laborator, la cerere, în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba intră la aprobat în şedinţa Consiliului Judeţean Alba de joi, 23 noiembrie. Sunt propuneri de majorare la unele dintre tarife, iar în alte cazuri sunt introduse servicii noi.

Scumpiri de tarife sunt propuse, printre altele, la serviciile medicale oferite la secţiile Radiologie, Ortopedie, Ginecologie.

Tarifele propuse pentru serviciul paraclinic din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba în anul 2018

LABORATOR

Hematologie

Hemoleucograma completă, hemoglobină, hematocrit, numărătoare eritrocite, numărătoare leucocite, numărătoare trombocite, formula leucocitară, indici eritrocitari – 15 lei

Numărătoare reticulocite – 6 lei

Examen citologic al frotiului sanguin – 19 lei

VSH – 4 lei

Timp de coagulare – 7 lei

Timp de sangerare – 6 lei

Timp Quick, activitate de protrombină – 7 lei

INR (International Normalised Ratio) – 8 lei

APTT – 13 lei

Determinare grupa sanguină ABO (la gravidă) – 8 lei

Determinare grupa sanguină Rh (la gravidă) – 8 lei

Anticorpi specifici anti Rh (la gravidă) – 8 lei

Fibronogenemie – 14 lei

Biochimie

Uree serică – 6 lei

Acid uric seric – 6 lei

Creatinină serică – 6 lei

Calciu ionic seric – 8 lei

Calciu seric total – 6 lei

Magneziemie – 6 lei

Sideremie – 8 lei

Glicemie – 6 lei

Colesterol seric total – 6 lei

Trigliceride serice – 8 lei

HDL colesterol (numai în HTA si obezitate si dislipidemii la copii) – 9 lei

LDL (numai în HTA si obezitate si dislipidemii la copii) – 8 lei

Proteine totale serice – 7 lei

TGO – 6 lei

TGP – 6 lei

Fosfatază alcalină – 8 lei

Gama GT – 8 lei

LDH – 10 lei

Bilirubină totală – 6 lei

Bilirubină directă – 6 lei

Electroforeza proteinelor serice – 16 lei

Feritina – 40 lei

Test Gutthrie – 11 lei

Determinare Litiu – 11 lei

Hemoglobină glicozilată – 21 lei

Amilazemie – 15 lei

CK – 12 lei

CKMb – 12 lei

Na (Natriu) – 10 lei

K (Potasiu) – 11 lei

Phosfor – 13 lei

AlbU (Albumina) – 22 lei

CreU (Creatinina) – 15 lei

Astrup – 50 lei

Co-oximetrie – 50 lei

Transferina – 24 lei

Imunologie

ASLO – 12 lei

VDRL – 6 lei

RPR – 6 lei

Factor rheumatoid – 10 lei

Proteina C reactivă – 11 lei

IgA, seric – 15 lei

IgE seric – 15 lei

IgM seric – 16 lei

IgG seric – 15 lei

Imunofixare – 8 lei

Crioglobuline – 10 lei

Complement seric C3 – 11 lei

Complement seric C4 – 11 lei

Depistare Chlamydii – 18 lei

Depistare Helicobacter Pylori – 40 lei

Testare HIV (la gravidă*1) – 34 lei

TSH – 21 lei

FT4 – 21 lei

Ag Hbe – 52 lei

Ag HBs (screening) – 32 lei

Anti-HAV IgM – 41 lei

Anti HBc*2) – 30 lei

Anti HBe*2) – 34 lei

Anti HCV – 65 lei

STH cu stimulare – 27 lei

FSH – 24 lei

LH – 24 lei

Estradiol – 24 lei

Cortizol – 28 lei

Progesteron – 26 lei

Prolactină – 26 lei

PSA – 24 lei

Free PSA – 24 lei

Confirmare TPHA – 13 lei

CA 125 – 40 lei

CA 19-9 – 50 lei

CA 15-3 – 50 lei

CEA – 40 lei

Troponina – 70 lei

D-Dimer – 70 lei

ATPO – 39 lei

AFP – 40 lei

Toxoplasma Ig M – 40 lei

Toxoplasma Ig G – 40 lei

CMV Citomegalovirus Ig M – 40 lei

CMV Citomegalovirus Ig G – 40 lei

Rubella IG M – 40 lei

Rubella IG G – 40 lei

Dozare Vitamina B12 – 39 lei

Virus Epstein-Barr (EBV) Ig M – 40 lei

Virus Epstein-Barr (EBV) Ig G – 40 lei

T 3 – 25 lei

T 4 – 25 lei

BHCG – 35 lei

NT – proBNP – 95 lei

Bacteriologie

Depistare hemoragii oculte – 25 lei

Ex. Digestie – 15 lei

Ex. Clostridium – 50 lei

Ex. Rotavirus – 20 lei

Exudat faringian

Cultură – 16 lei

Antibiograma – 13 lei

Cultură fungi – 16 lei

Examene spută

Examen microscopic colorat – Ziehl Neelsen – 14 lei

Cultură – 16 lei

Antibiograma – 13 lei

Analize de urină

Examen complet de urină (sumar + sediment) – 10 lei

Examen microscopic colorat Ziehl Neelsen – 14 lei

Urocultură – 16 lei

Antibiograma – 13 lei

Determinare glucoză urinară – 6 lei

Determinare proteine urinare – 6 lei

Calcul renal – 20 lei

Amilazurie – 15 lei

Examene materii fecale

Examen coproparazitologic (3 probe) – 12 lei

Coprocultură – 16 lei

Antibiograma – 13 lei

Cultura fungi – 15 lei

Leucocite din scaun (coprocitograma) – 20 lei

Examene din secreţii vaginale

Examen microscopic nativ – 6 lei

Examen microscopic colorat – 10 lei

Cultură – 16 lei

Antibiograma – 13 lei

Cultură fungi – 15 lei

Fungigrama – 15 lei

Examen Babes-Papanicolau – 40 lei

Examene din secreţii uretrale, otice, nazale, conjunctivale şi puroi

Examen microscopic colorat – 6 lei

Cultură – 16 lei

Antibiograma – 13 lei

Cultură germeni anaerobi – 16 lei

Examen lichid puncţie

Examen microscopic / frotiu – 6 lei

Cultură – 16 lei

Antibiograma – 13 lei

Examinări histopatologice

Examen histopatologic procedură completă HE 1-3 blocuri – 130 lei

Examen histopatologic procedură completă HE 4-6 blocuri – 250 lei

Diagnostic histopatologic pe lamă – 30 lei

Examen histopatologic procedură completă HE şi coloraţii speciale 1-3 – 160 lei

Examen histopatologic procedură completă HE şi coloraţii speciale 4-6 – 250 lei

Lavaj bronhoalveolar – 50 lei

Citodiagnostic secreţie vaginală – 35 lei

Citodiagnostic lichid de puncţie – 35 lei

Testee imunohistochimice/ set – 200 lei

Citodiagnostic spermogramă – 50 lei

Citodiagnostic spută – 35 lei

Citodiagnostic lichid (urină etc) – 35 lei

Citodiagnostic brosaj – 40 lei

Citodiagnostic aspirat bronşic – 35 lei.

(nu se mai regăsesc: Citodiagnostic spută prin incluzii parafină – 30 lei, Examen citohormonal – 30 lei)

TARIFE SERVICII MEDICALE

RADIOLOGIE (unele majorate cu până la 20 lei)

Radiografie craniană standard 1 incidentă – 30 lei

Radiografie craniană în proiecţie sinusuri anterioare ale feţei – 35 lei

Examen radiologic părţi ale scheletului în 2 planuri – 35 lei

Examen radiologic bazin – 30 lei

Radiografie de membre – 32 lei

Examen radiologic centură scapulară – 30 lei

Examen radiologic alte articulaţii fără substanţă de contrast sau funcţionale cu TV – 32 lei

Examen radiologic părţi coloană dorsală – 42 lei

Examen radiologic părţi coloană lombară, sacrată – 42 lei

Examen radiologic coloana verticală completă, fără coloana cervicală – 35 lei

Examen radiologic coloana cervicală 1 incidentă – 32 lei

Examen radiologic torace ansamblu – 30 lei

Examen radiologic torace ansamblu – 32 lei

Examen radiologic torace osos sau părţi ale lui în mai multe planuri/Examen radiologic torace şi organe ale toracelui – 32 lei

Examen radiologic de vizualizare generală a abdomenului nativ în cel puţin 2 planuri – 32 lei

Examen radiologic esofag ca serviciu independent – 30 lei

Examen radiologic tract digestiv superior (inclusiv unghiul duodenojejunal) cu substanţă

de contrast nonionică – 56 lei

Examen radiologic tract digestiv cu întinderea examinării până la regiunea ileo-cecală, cu substanţa de contrast – 82 lei

Examen radiologic colon în dublu contrast sau intestin subţire pe sonda duodenală – 100 lei (acum 90 lei)

Examen radiologic colon la copil, inclusiv dezinvaginare – 70 lei (acum 50 lei)

Examen radiologic retrograd de uretră sau vezică urinară cu substanţă de contrast – 250 lei

Examen radiologic tract urinar (urografie minutată) cu substanţă de contrast nonionică – 250 lei

Examen radiologic cu substanţă de contrast nonionică a uterului şi oviductului – 280 lei

CT craniu fără substanţă de contrast – 150 lei

CT regiune gât fără substanţă de contrast nonionică – 150 lei

CT regiune toracică fără substanţă de contrast nonionică – 200 lei

CT abdomen fără substanţă de contrast – 200 lei

CT pelvis fără substanţă de contrast – 175 lei (acum 150 lei)

CT coloană vertebrală fără substanţă de contrast nonionică/segment – 200 lei

CT membre/membru fără substanţă de contrast – 200 lei

CT pelvis fără substanţă de contract – 175 lei

CT craniu nativ si cu substanţă de contrast nonionică – 375 lei

CT regiune gât nativ şi cu substanţă de contrast nonionică – 375 lei

CT regiune toracică nativ şi cu substanţă de contrast nonionică – 450 lei (acum 380 lei)

CT abdomen nativ si cu substanţă de contrast (nonionică) adm. intravenos – 400 lei (acum 360 lei)

CT pelvis nativ si cu substanţă de contrast (nonionică) adm. intravenos – 400 lei (acum 360 lei)

CT coloană vertebrală nativ si cu substanţă de contrast nonionică/segment – 360 lei (acum 350 lei)

CT membre nativ si cu substanţă de contrast nonionică /segment – 360 lei

CT ureche internă – 375 lei (acum 270 lei)

Uro CT – 400 lei (acum 350 lei)

Angiografie CT membre – 400 lei (acum 350 lei)

Angiografie CT craniu – 400 lei (acum 350 lei)

Angiografie CT regiune cervicală – 400 lei (acum 350 lei)

Angiografie CT abdomen – 400 lei (acum 350 lei)

Angiografie CT pelvis – 400 lei (acum 350 lei)

RMN cranio cerebral nativ – 400 lei

RMN regiune coloană vertebrală (cervicală, toracică lombară) nativ / segment – 400 lei

Pachet RMN regiune coloană vertebrală (cervicală, toracică, lombară) nativ – 600 lei

RMN abdominal nativ – 400 lei

RMN pelvin nativ – 400 lei

RMN extremităţi nativ/segment genunchi, cot, gleznă etc – 400 lei

RMN umăr nativ – 400 lei

RMN sân nativ – 400 lei

RMN umăr nativ şi cu substanţă de contrast – 630 lei

RMN sân nativ şi cu substanţă de contrast – 630 lei

RMN cranio cerebral nativ şi cu substanţă de contrast – 630 lei

RMN regiuni coloană vertebrală (cervicală, toracală etc) native şi cu substanţă de contrast – 630 lei

RMN abdominal nativ şi cu substanţă de contrast – 630 lei

RMN extremităţi nativ/segment genunchi, cot, gleznă şi cu substanţă de contrast – 630 lei

RMN cord substanţă de contrast – 630 lei

Uro RMN cu substanţă de contrast – 830 lei

Angiografia RMN trunchiuri supraaortice – 350 lei (acum 300 lei)

Angiografia RMN artere renale sau aortă – 350 lei (acum 300 lei)

Angiografia RMN/segment craniu, abdomen, pelvis etc. – 540 lei

Angiografie carotidiană cu substanţă de contrast – 360 lei

Ecografie generală (abdomen şi pelvis) – 70 lei

Ecografie abdomen – 50 lei

Ecografie pelvis – 50 lei

Ecografie transvaginală – 50 lei

Ecografie de vase (vene) – 95 lei

Ecografie de vase (artere) – 95 lei

Ecografie endocrină – 70 lei

Ecografie obstetricală – 50 lei

Ecografie transfrontalenară – 40 lei (acum 30 lei)

Ecografie şi Doppler color – 100 lei

Ecografie organ/articulaţie/părţi moi – 50 lei

Ecografie obstetricală anomalii trimestrul II – 350 lei (acum 120 lei)

Ecografie obstetricală anomalii trimestrul I cu TN – 100 lei

Senologie imagistică-ecografie – 60 lei

Ecocardiografie – 100 lei

Ecocardiografie trasesofagiană – 170 lei

Mamografie în 2 planuri/pentru un sân – 35 lei (acum 30 lei) pentru un sân

Spirogramă şi test farmacodinamic bronhomotor – 25 lei

Electromiografie – 100 lei

GINECOLOGIE

Manevre de mică chirurgie – 100 lei (acum 50 lei)

Tratamente locale, badijonaj, lavaj/caz – 50 lei (acum 15 lei)

Recoltarea pentru test Babeş-Papanicolau – 10 lei

Extracție de corpi străini (DIU) – 50 lei

Recoltarea unui produs patologic sau material pentru biopsie – 150 lei

Montare DIU – 100 lei

Taxa monitorizare parturientă şi făt – 100 lei

Avort la cerere cu anestezie locală – 450 lei (acum 300 lei)

Avort la cerere cu anestezie generală – 650 lei (acum 450 lei)

Sterilizare chirurgicală la cerere prin minilaparotomie – 500 lei (acum 400 lei)

Sterilizare chirurgicală la cerere laparoscopic – 600 lei (acum 500 lei)

Îndepărtarea altor dispozitive din tractul genital – 150 lei (acum 50 lei)

Servicii hoteliere superioare la rezervă de 2 paturi/pat/zi – 25 lei

Monitorizare cardiacă fetală – 25 lei

Monitorizare sarcină la termen – 500 lei (acum 400 lei)

Manoperă scos fire post operatoriu la pacienţii operaţi de alţi furnizori de servicii medicale – 30 lei

ORTOPEDIE

Luxație, entorse sau fracturi ale antebrațului, pumnului, gleznei, oaselor carpiene, metacarpiene, tarsiene, metatarsiene, falange – 60 lei (acum 50 lei)

Entorse sau luxații ale patelei, umărului, disjuncție acromio-claviculară, fracturi ale gambei, coastelor, claviculei, humerusului, scapulei, rupturi ale tendoanelor mari (achilian, bicipital, cvadricipital), leziuni de menisc, instabilitate acută de genunchi, ruptură musculară – 60 lei (acum 50 lei)

Fracturi ale femurului; luxație, entorse, fracturi de gambă cu aparat crurepedios, tratamentul scoliazei cifozei, spondilolostezisului, rupturii musculare – 100 lei (acum 50 lei)

Consultația și tratamentul unei infecții osoase (osteomielita, osteita) la falange – 60 lei (acum 30 lei)

Consultații de control postoperatorii ale unei tuberculoze osteoarticulare – 60 lei (acum 30 lei)

Consultație, examen diagnostic și tratament în displazia luxantă a șoldului în primele 6 luni – 60 lei (acum 50 lei)

Consultația și tratamentul piciorului strâmb congenital în primele 3 luni – 60 lei (acum 30 lei)

Consultația și tratamentul la copii cu genu valgum, genu varum, picior plat valg – 60 lei (acum 30 lei)

Consultația și tratamentul plăgilor contuze ale membrelor, posttraumatice, hematom, serom, edem, resturi de bont – 60 lei (50 lei)

CARDIOLOGIE

Examen EKG (efectuare) – 20 lei

Interpretare EKG continuu (24 ore, Holter) şi interpretare Holter TA – 150 lei

Holter TA şi interpretare – 120 lei

Ecodoppler cardiac – 120 lei

Determinarea indicelui de presiune gleznă/ braţ, respectiv deget/braţ – 50 lei

Test de efort – 150 lei

CHIRURGIE

Panariţiu – 125 lei

Flegmoane superficiale mână fară limfagită – 125 lei

Flegmoane loja tenară, hipotenară, comisurale, tenosinovitelor – 125 lei

Abcesul de părţi moi – 125 lei

Abcesul pilomidal – 125 lei

Furuncul – 100 lei

Furuncul antracoid, furunculoză – 100 lei

Hidrosadenită – 100 lei

Seromul posttraumatic – 100 lei

Arsuri termice mai mici de 10% – 100 lei

Leziuni externe prin agenți chimici mai mici de 10% – 100 lei

Hematom – 125 lei

Plăgi tăiate superficiale – 125 lei

Degerături (gradul 1 şi gradul 2) – 100 lei

Flebopatii varicoase superficiale, ruptură pachet varicos – 250 lei

Adenoflegnion –200 lei

Supuraţii postoperatorii –100 lei

Consultația, tratamentul și îngrijirea piciorului diabetic (polinevrita, supuraţii, microangiopatie) – 125 lei

Afecțiuni mamare superficiale – 100 lei

Supuraţii mamare profunde – 200 lei

Granulomul ombilical – 100 lei

Abcesul perianal – 250 lei

Fimoză (decalotare, debridare) şi fimotomie – 250 lei

Tumori mici, chisturi dermoide sebacee, lipoame neinfectate – 200 lei

Recoltarea unui produs patologic sau material pentru biopsie – 125 lei

Toaleta plăgii, pansament – 75 lei

Extragere fire – 75 lei

Puncție postmastectomie – 75 lei

Ablaţie unghială – 125 lei

Taxă salon rezervă condiţii hoteliere sporite / zi (1 pat, baie proprie, televizor, aer condiţionat, frigider) – 50 lei

UROLOGIE

Dilatarea stricturii uretale – 50 lei

Cateterismul uretrovezical a demeure pentru retenție completă de urină – 50 lei

Efectuare injecţie intravenoasă – 10 lei

PSIHIATRIE

Cabinet Psihiatrie

Consult psihiatric la cerere – 50 lei

Consultaţie / referat medical comisie handicap – 50 lei

Consultaţie / referat medical comisie expertizarea capacităţii de muncă – 50 lei

Evaluare psihologică /referat medical comisie handicap – 30 lei

Evaluare psihologică /referat medical comisie expertizarea capacităţii de muncă – 30 lei

Opinie medicală la cerere – 100 lei

Program recuperator – 50 lei

Examinarea minimă a stării mentale (M.M.S.E.) la cerere – 30 lei

Reabilitare alcoolică ambulatorie – 100 lei

Acte medicale pentru notariat – 200 lei

Aviz interdicţie pentru diverse activităţi profesionale – 200 lei (acum 150 lei)

Adeverinţa medicală – 10 lei

Secţia Psihiatrie

Aviz de interdicţie eliberat de comisia medical psihiatrică – 200 lei

Taxă efectuare expertiză medico-legală psihiatrică / comisie medicală psihiatrică – 200 lei

Copie bilet de externare la solicitare – 5 lei

Secţia / Cabinetul de BOLI INFECŢIOASE:

– consultaţie medicală la cerere: 50 lei

– consult/ referat medical comisie handicap – 50 lei

– consult/ referat medical comisie expertizarea capacităţii de muncă – 50 lei

– administrare perfuzii: 20 lei

– efectuare injecţie subcutanată: 5 lei

– efectuare injecţie intradermică: 5 lei

– efectuare injecţie intramusculară: 7 lei (acum 5 lei)

– efectuare injecţie intravenoasă: 10 lei

– adeverinţă medicală: 10 lei

Cabinetul de DIABET, Nutriţie, Boli Metabolice

– consultaţie la cerere: 50 lei

– EKG (efectuare): 20 lei

– efectuare injecţie intravenoasă: 10 lei

– efectuare injecţie intramusculară: 7 lei (acum 5 lei)

– efectuare injecţie subcutanată: 5 lei

– măsurare glicemie: 5 lei

– examen Doppler Vascular Periferic: 15 lei

Cabinetul de Medicină Dentară

Servicii stomatologice şi de chirurgie orală:

– consultaţie: gratuit

– sigilare dinte: 20 lei

– tratament albire (Opalescence): 500 lei

– aplicare bijuterii dentare: 90 lei.

Paradontologie:

– detartraj, periaj, tratament gingival/arcadă: 50 lei

– chiuretaj subgingival per dinte: 10 lei

– tratament desensibilizare – dinte: 10 lei

Terapie:

– coafaj indirect: 30 lei

– obturaţie compozit tip I 60 lei, tip II 70 lei, tip III 80 lei

– reconstrucţie coronară: 120 lei

– armarea obturaţiei cu pivot metalic 20 lei, cu pivot din fibră de sticlă – 100 lei

– tratament cangrenă complicată – 100 lei

– tratament de canal (cu obturaţie de canal) monoradiculari 70 lei, pluriradiculari 100 lei

– tratament de canal cu digă (cu obturaţie de canal) monoradiculari 120 lei, pluriradiculari 150 lei

Protetică:

– coroană provizorie cabinet 20 lei, laborator 40 lei

– inlay compozit 150 lei, ceramic 500 lei

– faţetă compozit 250 lei, ceramic 800 lei

– coroană metalică 80 lei, metalo-compozit 240 lei, metalo-plastică 150 lei, metalo-ceramică-fizionomică 400 lei, ceramică pe Zirconiu 800 lei, ceramică pe support Au-Pt 700 lei, integral ceramic 800 lei

– Rcr mono/pluriradicular 60 lei

– proteză totală acrilică maxilară/mandibulară 600 lei, parţială acrilică 450 lei, parţială rigid elastic 1.000 lei, scheletată cu crosete turnate 2.000 lei, scheletată cu culise sau capse 2.500 lei

– rebazare rigidă 200 lei, elastică 400 lei.

Chirurgie.

– cauterizare: 30 lei

– extracţie dinte lapte 20 lei, mororadicular 50 lei, pluriradicular 70 lei

– extracţie prin alveotomie – 150 lei

– sutură: 30 lei

– tratament alveolită: 50 lei

– extracţie dinte parodontotic: 20 lei

– decapusonare (inclusiv anestezia) 70 lei

– rezecţie apicală frontali 200 lei, premolari 220 lei, molari 400 lei

– odontectomie – 200 lei.

DERMATOLOGIE

Electrochirurgia/ electrocauterizarea tumorilor cutanate/leziune – 50 lei

Recoltarea unui produs patologic sau material pentru biopsie – 50 lei

Tratamentul chirurgical al leziunilor cutanate (anestezia, excizie, sutura-inclusiv îndepărtarea firelor, pansament) – 100 lei

GASTROENTEROLOGIE

Endoscopie digestivă superioară (gastroscopie) – 250 lei

Endoscopie digestivă inferioară (colonoscopie) – 300

Endoscopie digestivă superioară şi biopsie – 350 lei

Endoscopie digestivă inferioară şi biopsie – 400 lei

NEFROLOGIE

Examen electrocardiograf EKG (efectuare) – 20 lei

Efectuare injecţie intravenoasă – 10 lei

Recoltarea unui produs patologic sau material pentru biopsie – 40 lei

Pansament cateter venos central /montare fire la pacient neinternat – 50 lei

OTORINOLARINGOLOGIE (ORL)

Tratament chirurgical colecţie: sept flegmon, periamigdalian, furuncul CAE – 150 lei

Extracţie corpi străini – 100 lei

Tamponament anterior – 100 lei

Recoltarea unui produs patologic sau material pentru biopsie – 400 lei

Cura chirurgicală a othematomului – 500 lei

Audiometrie la căşti sau în câmp liber vocală sau tonală – 20 lei

Tratament chirurgical al traumatismelor ORL – 450 lei

Electrocauterizare sau cauterizarea mucoasei nazale – 200 lei

REUMATOLOGIE

Infiltrații peridurale – 20 lei

MEDICINĂ INTERNĂ – Geriatrie şi Gerontologie

Efectuare injecţie intravenoasă – 10 lei

Examen electrocardiograf EKG (efectuare) 20 lei

Oscilometrie (Doppler vascular) – 10 lei

Spirometrie – 20 lei (acum 15 lei)

Aerosol/ caz – 5 lei

Servicii medicale de bronhoscopie – 250 lei

OFTALMOLOGIE

Biomicroscopia, gonioscopia, oftalmoscopia – 20 lei

Determinarea refracției (skiascopie, refractometrie, astigmometrie) – 20 lei

Explorarea funcţiei binoculare, examen diplopie – 20 lei

Extracţia corpilor străini – 30 lei

Injectarea subconjuctivală, retrobulbară de medicamente – 30 lei

Recoltarea unui produs patologic sau material pentru biopsie – 40 lei

Taxă stabilire diagnostic la cererea comisiei de expertiză medicală (determinare acuitate vizuală, examen biomicroscopic, examen refracţie, examen oftalmologic, perimetrie) – 200 lei

Perimetrie statică – 30 lei

Perimetrie computerizată – 50 lei

NEUROLOGIE

EEG standard (cu hiperpnee şi stimulare luminoasă intermitentă) – 50 lei

EEG standard cu interpretare – 75 lei

EEG cu mapping + CD – 120 lei

Tarif pe zi de spitalizare pentru specialitatea boli cronice – 198 lei (nou)

PEDIATRIE (tarife pentru aparţinători)

Taxă salon rezervă condiţii hoteliere sporite/zi (1 pat, 1 pătuţ, baie proprie, televizor, aer condiţionat) – 50 de lei

Taxă salon rezervă cu 2 paturi/zi/pat (televizor, frigider) – 35 lei

TARIFE investigaţii de ALERGOLOGIE

Testare set standard de alergeni – 100 lei

Testare anestezice stomatologice – 50 lei

Testare epicutane (substanţe chimice, medicamente etc) – 30 lei

MEDICINĂ SPORTIVĂ

Consultaţie medicină sportivă preventivă (necesară participării la competiţii sportive) şi/sau curative (boli, accidentări şi scutiri) – 20 lei

Consultaţie medicină sportivă preventivă (necesară participării la competiţii sportive) şi/sau curative (boli, accidentări şi scutiri) pentru grupuri mai mari de 10 solicitanţi – 15 lei

TARIFE la Sala de Tratament

– efectuare injecţie subcutanată: 5 lei

– efectuare injecţie intradermică: 5 lei

– efectuare injecţie intramusculară 7 lei (acum 5 lei)

– efectuare injecţie intravenoasă: 10 lei.

Secţia TBC

Consultaţie medicală la cerere – 50 lei

Consult / referat medical comisie handicap – 50 lei

Consult / referat medical comisie expertizarea capacităţii de muncă – 50 lei

Radiografie torace – 32 lei (acum 30 lei)

Spirometrie – 20 lei (acum 15 lei)

Aerosol/ caz – 5 lei

Efectuare injecţie intravenoasă – 10 lei

Examen microscopic BK (spută, urină, aspirat bronşic, lichid pleural, secreţii) – 15 lei

Examen prin cultură BK (spută, urină, aspirat bronşic, lichid pleural, secreţii) – 70 lei

Antiobiograma BK (INH, RMP, PAS) – 100 lei

Program stop fumat – 100 lei

IDR – 20 lei

Adeverinţă medicală – 10 lei

EKG efectuare – 20 lei

AMBULATORIU de SPECIALITATE

Consultaţii medicale la cerere – 50 lei

Consultaţie/ referat medical comisie handicap – 50 lei

Consultaţie/ referat medical comisie expertizarea capacităţii de muncă – 50 lei

Adeverinţă medicală – 10 lei

Fişa medicală pentru obţinerea permisului de conducere auto se taxează astfel:

– număr examinări 6 x 15 lei/examinare, taxă de eliberare 10 lei

Fişa medicală pentru obţinerea permisului de port armă se va taxa astfel: număr examinări x 15 lei/examinarea; taxă de eliberare 10 lei

Fişa medicală pentru plecarea în străinătate: număr consultaţii x 15 lei/consultaţie; taxă de eliberare 10 lei

Certificate medicale prenupţiale: Examen VDRL 6 lei şi examen psihologic 25 lei; taxă de eliberare 10 lei. Total: 41 lei

Fişa medicală pentru angajare şi control periodic:

– examen clinic general pe aparate şi sisteme + încheierea fişei de aptitudini – 25 lei

– examen clinic general pe aparate şi sisteme + încheierea fişei de aptitudini (pentru persoanele juridice cu mai mult de 10 angajaţi) – 20 lei

– examen clinic general pentru expuneri la radiaţii ionizante: 35 lei

– examen psihologic, la recomandarea medicului de medicina muncii: 25 lei

Examene medicale aferente certificatului prenupţial pentru străini: 100 lei

Notă: Tarifele ofertate pentru pachetele de servicii medicale indicate de medicul de medicina muncii conform H.G. nr. 1169/2011, care modifică H.G. nr. 355/2007 privind sănătatea lucrătorilor, care nu sunt reglementate prin acte normative emise de Ministerul Sănătății, vor fi aprobate doar prin hotărâre a Comitetului Director al Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia

TARIFE pentru aparţinători

Tarif/zi – taxă hotelieră – 20 lei

Tarif/meniu – 5 lei.

TARIFE la Compartimentul RECUPERARE NEUROLOGIE

Tarif/zi de spitalizare şi tratament – 280 lei

Tarif/cură de 14 zile tratament recuperatori – 3.920 lei

TARIFE la Compartimentul PSIHIATRIE CRONICI

Consult psihiatric la cerere – 50 lei

Consult/ referat medical comisie handicap – 50 lei

Consult/ referat medical comisie expertizarea capacităţii de muncă – 50 lei

Adeverinţă medicală – 10 lei

Tarif /zi de spitalizare şi tratament – 145 lei

TARIFE la Secţia RECUPERARE, MEDICINĂ FIZICĂ şi BALNEOLOGIE

Tarif/zi de spitalizare şi tratament – 202 lei

Tarif/cură 12 zile tratament recuperator – 2.424 lei

TARIFE compartiment RECUPERARE MEDICALĂ ORTOPEDIE şi TRAUMATOLOGIE

Tarif/zi de spitalizare şi tratament – 268 lei

Tarif/cură 11 zile tratament recuperator – 2.948 lei

TARIFE la Ambulatoriul REABILITARE MEDICALĂ

Consultaţie medicală la cerere – 50 lei

Consult/ referat medical comisie handicap – 50 lei

Consult/ referat medical comisie expertizarea capacităţii de muncă – 50 lei

Control – 25 lei

Tarif tratament recuperator/zi – 4 proceduri/şed. – 28 lei

Tarif cură/10 zile (10 şedinţe) – 420 lei (acum 280 lei)

Tratament infiltrativ – 15 lei

Tarif masaj/şedinţă – 10 lei

Tarif Kinetoterapie/şedinţă – 10 lei

Adeverinţă medicală – 10 lei

Secţia de ANATOMIE PATOLOGICĂ

Taxă îmbălsămare – 76 lei

Taxă cosmetizare – 45 lei

Taxă pentru frigider – 40 lei

Taxă de urgenţă examen histopatologic piesă mică (biopsie) – 50 lei

Taxă de urgenţă examen histopatologic piesă mare (piesă operatorie) – 100 lei

Taxă de urgenţă citologie – 50 lei

Autopsie anatomopatologică – 300 lei

MEDICINĂ LEGALĂ

Test de narcodependenţă, la fişele pentru plecare în străinătate – 75 lei.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

Sanatate

Dependența de alimente sănătoate. Cum se manifestă și cum se tratează ortorexia

avatar

Publicat

Grija pentru alimentație reprezintă recomandarea oricărui medic. Însă, totul cu o limită. Există cazuri în care această grijă se transformă în obsesie, iar unii oameni, din dorința de a sta departe de alimentele nesănătoase, își pot face mult rău. Boala se numeşte ortorexie și poate duce chiar la deces.

Bolnavul de ortorexie duce lucrurile la extrem. Nu se mai atinge de niciun fel de alimente care conţin grăsimi sau modificări genetice și îşi stabileşte o serie de reguli mult prea severe în privinţa dietei. Ortorexia poate duce în timp la malnutriţie şi în final la moarte.

Ce înseamnă ortorexia și cum recunoaștem persoanele afectate, a explicat nutriționistul Mihaela Bilic pe pagina sa de Facebook .

„Când grija de a mânca natural și sănătos se transformă în manie, asta înseamnă ortorexie. Definită în 1997 de medicul Steven Bratman, ortorexia nervoasă este o tulburare psihiatrică înrudită cu anorexia și constă în obsesia maniacală de a avea o alimentație sănătoasă (ortho=drept, just).

Asemenea orthodoxului fanatic, orthorexicul își organizează întreaga existență în jurul subiectelor ce țin de alimentație, își reduce câmpul de interes la probleme legate de mâncare, relația sa cu hrana se transformă într-un sistem rigid și aspru de reguli și valori ce duc cu gândul la asceză, călugărie, pocăință. O atitudine extremistă de acest gen are consecințe cel puțin contradictorii: deși obiectivul țintit este sănătatea, restricțiile alimentare autoimpuse duc orthorexicul în pragul carențelor grave și chiar a amenințării cu moartea. Mâncarea devine din prieten, un dușman sau, ca să citez din DSM (Diagnostic and Statistical of Mental Disorders): ” tulburare anxioasă ce cuprinde o dimensiune fobică în credința că alimentul e periculos și o dimensiune obsesiv-compulsivă de elaborare a unor strategii și mecanisme de protecție împotriva acestui dușman”.
Atenție, nu orice dietă strictă înseamnă ortorexie! Dacă țineți un regim alimentar și sunteți mulțumiți, fericiți, bine în pielea voastră, conectați cu cei din jur și funcționali dpdv social, profesional și familial, atunci nu vă speriați, nu suferiți de ortorexie? Riscul apare atunci când grija de a mânca sănătos se transformă în obsesie, când apar carențe nutriționale grave, iar persoana respectivă se izolează, nu mai are o viață normală. Obsedat de căutarea alimentului perfect, ortorexicul protestează împotriva mâncării și societății, își construiește propriul univers de valori și se izolează de restul lumii, în dorința absurdă de a găsi puritatea, pacea, echilibrul, nemurirea.
Din păcate, sau din fericire, mâncarea este doar mâncare. Alimentele sunt carburantul cu care supraviețuim și de care trebuie să ne bucurăm, să îl savurăm, nu să-l lăsăm să pună stăpânire pe viața noastră!? Câteodată între normalitate și nebunie nu e decât un pas și nu merită să-l facem de dragul mâncatului „mai bine”, „mai sănătos”, „mai corect”…” scrie specialistul.

 

sursa: digi24.ro

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Statuetă unicat a lui Priapus, în colecția Muzeului Național al Unirii din Alba Iulia. ”Zeul supradotat”

avatar

Publicat

Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia are printre colecțiile sale o statuetă unicat a zeului Priapus, fiul lui Hermes și al Afroditei, un zeu minor cu un detaliu major: falusul supradimensionat, simbolizând fertilitatea grădinilor sau livezilor.
Săpăturile realizate în urmă cu zece ani pe o proprietate privata situata la intersectia strazii Motilor cu Bulevardul Horea din Alba Iulia, au scos la iveală un centru mesteșugăresc cu o bogată activitate economică, datat în secolul II după Christos.

Atunci, arheologii au descoperit o locuință-atelier romană care a funcționat din a doua jumătate a secolului II d.Ch. până la începutul secolului următor. În perimetru au fost descoperite mai mult de 10 opaițe întregi sau fragmentare, câteva zeci de ace de păr și de cusut din os, un instrument medicinal din bronz (specillum auricularium – sonda pentru urechi) care se folosea în tratarea bolilor de urechi, dar și pentru extragerea corpilor străini, monede de argint de la împărații Hadrian (117-138) și Elagabal (218-222) și un sestert (monedă) din bronz de la Commodus (180-192).
În aceeași locuință-atelier a fost descoperită o interesanta statueta din bronz care îl reprezintă pe Priapus, zeu al fertilității, fecundității și regenerării naturii. ”Este unica statuetă de bronz cu aceasta divinitate prezentă la Apulum. În provincia Dacia mai sunt doar trei asemenea piese”, a declarat arheologul Radu Ota, coordonatorul santierului din urmă cu zece ani.
Deasupra locuintei au fost găsite urme ale fundației unei vile romane.

Foto: Lacrima Rădulescu

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

CJAS Alba: Aproape 7000 de carduri europene de sănătate eliberate şi 350 decontări de servicii peste hotare

avatar

Publicat

Reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate Alba vor prezenta joi, 23 noiembrie, în cadrul Ședinței Comitetului Consultativ de Dialog Civil pentru Problemele Persoanelor Vârstnice Alba, situația decontării serviciilor medicale prin formulare europene. Anul trecut, peste 300 de asiguraţi din Alba au solicitat servicii medicale decontate peste hotare, iar aproape 7000 au cerut carduri europene de asigurări de sănătate.

Potrivit unei informări, în anul 2015 au fost eliberate de CAS Alba 297 de formulare europene, iar în 2016 – 352. De asemenea, în anul 2015 au fost primite de CAS Alba 1.403 de formulare europene, iar în 2016 – 1.707. În ceea ce privește Cardul European de Asigurări de Sănătate, în 2015 au fost eliberate 6.867 de carduri, iar în 2016 – 6.954.

În total, în anul 2015 au fost decontate, în baza formularelor europene, servicii medicale în valoare de peste 9,3 milioane lei, iar în 2016, servicii medicale în valoare de aproape 11,1 milioane lei.

Situația formularelor europene eliberate/primite de CAS Alba pentru anii 2015 și 2016:

Tip formular – formulare eliberate 2015 – formulare eliberate 2016 – formulare primite 2015 – formulare primite 2016

  • E104 – 158 – 163 – 0 – 43
  • Total E106/S1 – 20 – 7 – 50 – 60
  • E107 – 13 – 0 – 36 – 57
  • E 108 – 14 – 29 – 29 – 41
  • Total E109/S1 – 0 – 0 – 15 – 8
  • Total E112/S2 – 4 – 0 – 4 – 0
  • Total E121/S1 – 52 – 84 – 12 – 5
  • E125 – 31 – 68 – 1.199 – 1.191
  • E126 – 5 – 1 – 2 – 7
  • E127 – 0 – 0 – 20 – 259
  • E001 – 0 – 0 – 36 – 36
  • Card European de Asigurări de Sănătate – 6.867 – 6.954 –   – 0
  • Certificat Provizoriu de Înlocuire a Cardului European de Asigurări de Sănătate – 449 – 662 –   – 0

Situația sumelor decontate în baza formularelor europene:

Tip formular – valoarea serviciilor medicale decontate în 2015 (lei) – valoarea serviciilor medicale decontate în 2016 (lei)

  • E125 – 4.459.307,85 – 10.917.965,70
  • E126 – 8.467,56 – 37.845,00
  • E127 – 4.835.980,17 – 143.732,97

 

  • Total general – 9.303.755,58 – 11.099.543,67

Începând cu data de 1 ianuarie 2007, România este stat membru al UE şi poate beneficia de toate prestaţiile sociale care se furnizează pe teritoriul statelor membre, inclusiv în ce priveşte asigurările sociale de sănătate.

Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 1408/71 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială salariaţilor, persoanelor care desfăşoară activităţi independente şi membrilor familiilor acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii şi Regulamentul Consiliului (CEE) nr.574/72 pentru stabilirea modalităţilor de aplicare a Regulamentului 1408/71, stipulează că o persoană asigurată pe teritoriul unui stat membru să aibă dreptul la servicii medicale, pe teritoriul altor state membre, dacă are aprobarea instituţiei competente din statele membre de afiliere.

Regulile de coordonare trebuie să garanteze că persoanele care se deplasează în interiorul Comunităţii, precum şi persoanele aflate în întreţinere şi urmaşii acestora, îşi păstrează drepturile şi avantajele dobândite sau în curs de a fi dobândite.

Este necesar ca persoanele care se deplasează în Comunitate să se supună regimului de securitate socială a unui singur stat membru, pentru a se evita suprapunerea dispoziţiilor legislaţiilor interne aplicabile, precum şi complicaţiile care pot rezulta din această cauză.

În acest sens vor respecta prevederile Normelor metodologice privind utilizarea în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate din România a formularelor emise în aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 883/2004 al Consiliului privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariaţi, cu lucrătorii independenţi şi cu familiile acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii, precum şi a Regulamentului (CEE) nr. 987/2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 883/2004.

Formulare europene

Cele mai des utilizate formulare privind comunicarea, autorizarea şi decontarea cheltuielilor privind prestaţiile în natură ale asigurării de sănătate, acordate unui asigurat într-un stat membru UE, sunt:

Formularul E 001

Este utilizat pentru a completa alte formulare sau pentru orice schimb de informaţii între instituţii, care nu sunt prevăzute în mod formal în cadrul formularelor.

Formularul E 104

Casele de asigurări, instituţii competente la un anumit moment pentru un asigurat, eliberează formularul E 104 la solicitarea persoanei interesate sau a instituţiei competente din noul stat de muncă ori de domiciliu, care trebuie să afle care este perioada de asigurare realizată conform legislaţiei pe care o aplică instituţia de care aparţinea înainte asiguratul în ceea ce priveşte prestaţiile de boală sau maternitate.

Documente necesare:

Persoanele care solicită formularul E 104 vor depune la sediul caselor de asigurări o cerere însoţită de următoarele documente:

  • copie de pe cartea / buletinul de identitate sau de pe certificatul de naştere, după caz;
  • cerere tip

Formularul E 106

Formularul E 106 se adresează persoanelor salariate în ţară şi detaşate cu locul de muncă în ţări membre ale Uniunii Europene. Se eliberează de către instituţia competentă de la locul de muncă pentru a permite lucrătorului şi membrilor familiei sale care îşi au reşedinţa împreună cu acesta pe teritoriul altui stat membru să beneficieze de prestaţiile în natură de asigurare de boală sau maternitate, acordate în contul instituţiei competente de instituţia de la locul de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta din urmă o aplică.

Formularul E 106 este solicitat de lucrător si membrii familiei acestuia care are/au reşedinţa în altă ţară decât cea în care lucrează. Dacă lucrătorul nu prezintă acest formular, instituţia de la locul de reşedinţă poate să îl solicite casei de asigurări, prin intermediul formularului E 107.

Atunci când lucrătorul încetează de a mai avea dreptul la prestaţii, instituţia care a eliberat formularul E106 îl anulează folosind formularul E 108.

Membrii de familie înscrişi pe baza formularului E 106 la instituţia statului de reşedinţă beneficiază pe teritoriul statului de reşedinţă de prestaţii de asigurare de boală sau maternitate, în numele casei de asigurări competente, dacă aceştia nu au deschise drepturi la prestaţii în baza legislaţiei statului de reşedinţă.

Instituţia de la locul de reşedinţă acordă persoanelor înscrise pe baza formularului E 106 prestaţiile în natură la fel ca propriilor săi asiguraţi, potrivit legislaţiei pe care aceasta o aplică.

Prestaţiile acordate în baza formularului E 106 generează rambursări pe bază de facturi.

Formularul E 107

Acest document este utilizat de către instituţia de la locul de şedere sau de reşedinţă în scopul solicitării unui formular E 106/S1 (reşedinţă într-un alt stat decât cel competent), E 109/S1 (reşedinţă a membrilor familiei într-un alt stat decât statul competent), CEASS/CIP (şedere temporară), E 112/S2 (transfer de reşedinţă autorizat sau transfer de reşedinţă pentru a beneficia de îngrijiri), E 106/S1 (dreptul la prestaţii ale persoanelor care nu rezidă în statul competent), E 120/S1 (solicitant de pensie), E 121/S1 (titularul unei pensii sau rente sau membrii familiei acestuia).

Formularul a fost creat pentru a accelera procedura de eliberare a formularelor şi pentru a evita întârzierile ce pot decurge din cererea unor astfel de documente prin poştă.

Formularul E 108

Formularul E 108 este utilizat pentru anularea sau suspendarea atestatului privind dreptul la prestaţii în natură (formularele E 106, E 109, E 120, E 121), care a fost emis pentru o persoană care îşi are reşedinţa într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European decât statul competent.

Instituţia care constată apariţia unui motiv de suspendare sau de încetare a dreptului la prestaţii în natură completează partea A a formularului E 108, indicând motivul pentru care atestarea dreptului este suprimată ori suspendată, şi transmite două exemplare instituţiei celuilalt stat.

Instituţia destinatară completează partea B a formularului E 108 şi retransmite un exemplar instituţiei care a trimis documentul.

Formularul E 109

Formularul E 109 este întocmit pentru a permite membrilor familiei lucrătorului care nu îşi au reşedinţa împreună cu acesta să beneficieze de prestaţiile în natură de boală şi maternitate, acordate în contul instituţiei competente de instituţia din locul de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta din urmă o aplică.

Dacă membrii familiei au reşedinţa în state membre diferite, se va întocmi un formular E 109 distinct pentru fiecare din aceste state membre.

Membrii de familie înscrişi pe baza formularului E 109 la instituţia statului de reşedinţă beneficiază pe teritoriul statului de reşedinţă de prestaţii de asigurare de boală sau maternitate, în numele instituţiei competente, dacă aceştia nu au deschise drepturi la prestaţii în baza legislaţiei statului de reşedinţă.

Instituţia de la locul de reşedinţă acordă prestaţiile în natură la fel ca propriilor săi asiguraţi, potrivit legislaţiei pe care aceasta o aplică,

Prestaţiile acordate în baza formularului E 109 generează rambursări pe bază de sume forfetare.

Sumele forfetare sunt facturate începând cu data înscrierii membrilor de familie la instituţia de la locul de reşedinţă.

Atunci când lucrătorul încetează a mai avea dreptul la prestaţii, instituţia care a eliberat formularul E 109 îl anulează folosind formularul E 108.

Formularul E 112

Formularul E 112, este utilizat pentru menţinerea dreptului la prestaţiile de boală şi maternitate aflate în curs, în cazul persoanei care, după ce a dobândit dreptul la aceste prestaţii, este autorizată de către instituţia competentă să revină pe teritoriul statului de reşedinţă sau să îşi transfere reşedinţa pe teritoriul altui stat membru. Este utilizat şi în cazul în care este necesară deplasarea într-un alt stat membru pentru a beneficia de tratament medical adecvat.

Condiţii de emitere:

A. Pentru situaţia transferului de reşedinţă – Eliberarea E112 în această situaţie se realizează de casa de asigurări de sănătate numai dacă se stabileşte că deplasarea persoanei respective nu i-ar prejudicia starea sănătăţii sale sau primirea de tratament medical. Persoana care solicită formularul E 112 pentru acest caz va depune o cerere scrisă la CAS Alba ce va fi însoţită de următoarele documente:

  • Dovada calităţii de asigurat
  • Copie a actului de identitate sau a certificatului de naştere, după caz
  • Dosarul medical care va conţine ca elemente de ordin general înscrisuri medicale din care să rezulte diagnosticul precum şi tratamentul medical aflat în derulare la o unitate sanitară aflată în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de sănătate din România. De asemenea în cadrul acestor înscrisuri medicale trebuie precizat în mod explicit şi argumentat dacă deplasarea persoanei solicitante prejudiciază sau nu starea sănătăţii sale sau primirea de tratament medical. Dosarul medical trebuie întocmit de un medic sau o unitate sanitară aflată în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de sănătate din România. Toate aceste documente trebuie să fie semnate şi ştampilate.
  • O confirmare scrisă din partea unităţii sanitare din statul membru UE în care se intenţionează efectuarea serviciului medical cu privire la disponibilitatea acesteia de a acorda respectivul serviciu medical în perioada indicată de persoana solicitantă.

B. Pentru situaţia trimiterii la tratament medical trebuie îndeplinite două condiţii cumulative:

  • Tratamentul respectiv se regăseşte printre serviciile medicale prevăzute în pachetul de servicii de bază de care beneficiază asiguraţii din sistemul de asigurări sociale de sănătate din România.
  • Acest tratament nu i se poate acorda în intervalul de timp necesar în mod normal pentru obţinerea tratamentului respectiv în România, luând în considerare starea curentă de sănătate a persoanei solicitante şi evoluţia probabilă a bolii.

Termenul maxim de soluţionare a cererii de eliberare a formularului E 112 este de 5 zile lucrătoare.

Formularul E 121

Acest formular se eliberează titularului unei pensii în România ce optează pentru rezidenţă într-un alt stat membru UE. Prin acest formular se acordă dreptul la prestaţii medicale în statul în care asiguratul a obţinut rezidenţa. Prestaţiile sunt acordate în numele casei de asigurări de sănătate din România, de instituţia de la locul de reşedinţă, ca şi când persoana în cauză ar fi titularul unei pensii sau indemnizaţii în temeiul legislaţiei statului pe  teritoriul căruia îşi are reşedinţa şi ar avea dreptul la prestaţii în natură.

Documente necesare emiterii:

  • cerere;
  • copie de pe cartea de identitate / buletinul de identitate titular;
  • dovada stabilirii reşedinţei pe teritoriul altui stat membru, pentru solicitantul de pensie şi membrii de familie.

Prestaţiile acordate în baza formularului S1/E 121 generează rambursări pe bază de facturi iar Casa de asigurări de sănătate din România va plăti o sumă forfetară pentru fiecare asigurat căruia i se eliberează acest formular.

Formularul E 125

Acest formular este întocmit de instituţia de la locul de şedere sau de reşedinţă care a acordat prestaţiile aferente asigurării de boală sau maternitate, prestaţiile în cauză făcând obiectul unei rambursări pe bază de factură.

Instituţia de la locul de şedere sau de reşedinţă care a acordat, în numele instituţiei competente, prestaţii în natură, pe baza formularelor S1/E 106, E109, E 120, E 121, S2/E 112, întocmeşte pentru fiecare beneficiar de prestaţii un formular E 125.

În cazul unei cereri de efectuare a unei expertize ori a unor controale medicale, rambursarea cheltuielilor este de asemenea solicitată prin intermediul acestui formular instituţiei care a solicitat respectivele examene medicale.

Instituţia de la locul de şedere sau de reşedinţă precizează perioada în care prestaţiile au fost acordate, precum şi natura prestaţiilor acordate (îngrijiri medicale, îngrijiri dentare, medicamente, spitalizare, prestaţii în natură de valoare mare …) şi cuantumul acestora.

Formularul E 126

Acest formular este întocmit de casa competentă de care aparţine asiguratul atunci când, la întoarcerea sa, acesta prezintă facturile cu cheltuielile de servicii medicale acordate în timpul unei şederi temporare pe teritoriul unui alt stat membru. Instituţia competentă solicită, prin intermediul acestui document, instituţiei de la locul de şedere, cuantumul cheltuielilor pe care le-ar fi rambursat dacă persoana interesată ar fi apelat la servicii medicale în cursul şederii sale. Instituţia competentă, de îndată ce obţine răspunsul din partea instituţiei de la locul de şedere, plăteşte asiguratului său suma comunicată de aceasta din urmă.

Formularul E 127

Formularul presupune plata de sume forfetare pentru posesorii de formulare E121/S1.

Cardul european de asigurări sociale de sănătate

Începând cu anul 2007, persoanele asigurate de pe teritoriul Romaniei pot solicita cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS), care le dă dreptul la asistenţă medicală devenită necesară în timpul şederii temporare  pe teritoriul  statelor membre UE, Spaţiul Economic European sau Confederaţiei Elveţiene.

Acest  card se eliberează la cerere. Asiguratul va intra în posesia cardului în termen de maxim 7 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii în sistemul informatic unic naţional care gestionează aplicarea regulamentelor europene privind drepturile asiguraţilor aflaţi în şedere temporară într-un stat membru al UE. În cazul în care circumstanţe excepţionale împiedică eliberarea Cardului European sau dacă există situaţii de urgenţă care ar face necesară eliberarea cardului în mai puţin de 7 zile lucrătoare, casa de asigurări de sănătate va elibera un certificat provizoriu de înlocuire a cardului (CIP).

Asiguratul care posedă CEASS beneficiază de serviciile medicale devenite necesare,  în timpul şederii  temporare pe teritoriul unui stat membru al UE/SEE/Confederaţiei Elveţiene, în aceleaşi condiţii ca şi asiguraţii din ţara în care s-a deplasat.

Este însă  posibil ca, pentru anumite servicii, să fie necesară co-plata, chiar dacă în România aceleaşi servicii sunt decontate integral. Acest lucru depinde de sistemul de asigurări din ţara în care ne sunt acordate aceste servicii.

Cardul european nu acoperă situaţia în care asiguratul se deplasează întru-un stat membru al UE/SEE/Confederaţiei Elveţiene  în scopul obţínerii unui  tratament medical planificat. CEASS acoperă numai serviciile medicale obţinute de la furnizorii care fac parte din sistemul de securitate socială din ţara respectivă.

Titularii Cardului European emis de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, Spaţiul Economic European sau Confederaţia Elveţiană în perioada de valabilitate a cardului, beneficiază de servicii medicale în România în aceleaşi condiţii ca şi persoanele asigurate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate din ţara noastră.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Președintele Klaus Iohannis nu se teme de suspendare, în contextul războiului cu PSD

avatar

Publicat

„Nu mă tem absolut deloc de o suspendare, cum nu m-am temut niciodată. În primul rând, nu există niciun temei, în al doilea rând nu cred că românii își doresc așa ceva”, a afirmat președintele Klaus Iohannis, după ce a participat la o dezbatere despre orașele României la 100 de ani de la Marea Unire. Acesta a susținut că, prin rezoluția privind „statul paralel și ilegitim” adoptată la Comitetul Executiv desfășurat la Herculane, PSD se situează la „marginea unui comportament democratic”.

„Dacă vorbim despre acel document adoptat de un for de conducere dintr-un partid politic aflat la guvernare, dați-mi voie să spun că mie mi se pare o abordare fundamental greșită și cu astfel de rezoluții nu fac decât să se situeze singuri chiar la marginea unui comportament democratic”, a mai spus președintele Iohannis.

În legătură cu situația juridică a lui Liviu Dragnea, președintele a spus că acesta trebuia să demisioneze. „M-ați întrebat dacă am asistat la acel circ din fața DNA-ului. Nu m-am uitat expres, dar a fost atât de evident în toată media, încât nu a putut fi evitat. Este clar că trebuie să demisioneze (Liviu Dragnea — n.r.), trebuia nici să nu ajungă acolo, nu să demisioneze. Cred că acest tip de circ cu victimizări și așa mai departe nu face deloc bine democrației românești”, a spus Iohannis.

În context, șeful statului a susținut că primește întrebări „interesante” de la omologi de-ai săi care nu înțeleg cum tolerează românii astfel de situații.

„Vă dați seama ce întrebări interesante primesc de la ceilalți șefi de stat și de guvern cu care mă întâlnesc aproape săptămânal în diferite locuri. Lumea nu înțelege cum s-a putut ajunge până aici și e destul de greu de explicat cum de românii tolerează o astfel de abordare în fruntea statului. Sper să se rezolve destul de repede”, a adăugat președintele.

Întrebat dacă se simte stânjenit când primește asemenea întrebări, președintele a negat, punctând însă că este „neplăcut” să primească întrebări referitoare la problemele penale ale celor care ocupă locul al doilea și al treilea în fruntea statului.

„Nu mă simt stânjenit, fiindcă eu reprezint România și reprezint toți românii și sunt mândru că reprezint România, dar nu pot să evit aceste întrebări. Chiar dacă găsesc explicații care țin de statul de drept și de felul cum vedem noi statul de drept, totuși, e neplăcut să te întrebe cum e posibil ca numărul doi și numărul trei din stat să fie implicați în cercetări penale”, a mai spus Klaus Iohannis.

Surse: Digi24, Realitatea.net, Agerpres

Foto: arhivă

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate www.AutoPieseonline24.RO

ACTUALITATE

PROIECT: MAI propune dublarea valabilităţii pașapoartelor pentru persoanele de peste 25 de ani

avatar

Publicat

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) propune prelungirea valabilității pașapoartelor de la cinci la zece ani, pentru persoanele cu vârsta de peste 25 de ani.

Ministerul Afacerilor Interne supune dezbaterii publice proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, care prevede o serie de modificări legislative privind creșterea valabilității pașaportului simplu electronic și clarificarea situațiilor în care poate fi solicitat un pașaport simplu temporar.

Prin proiectul de lege se propune dublarea termenului de valabilitate a pașaportului simplu electronic de la 5 la 10 ani pentru persoanele cu vârsta de peste 25 de ani. Opțiunea a ținut cont de faptul că după această vârstă, schimbările de fizionomie sunt mai puțin accentuate.

De altfel, în majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene pașapoartele simple electronice au termen de valabilitate de 10 ani.

Pentru copiii cu vârsta de până la 12 ani, pașaportul simplu electronic va fi valabil trei ani, iar pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 12 şi 25 de ani va fi valabil 5 ani.

Pentru că una dintre cauzele cozilor din timpul verii are legătură cu faptul că un număr mare de cetățeni preferă să solicite un pașaport simplu temporar, reprezentanții ministerului propun limitarea situațiilor în care se poate solicita în regim de urgență un pașaport temporar.

În prezent, o persoană poate solicita în regim de urgență un pașaport simplu temporar, valabil doar 1 an, fără a i se cere să dovedească urgența invocată, ceea ce a încurajat foarte mulți cetățeni să opteze pentru acest tip de pașaport atunci când au uitat să-și facă din timp documentul de călătorie sau când nu au dorit să aștepte timpul necesar realizării unui document electronic.

Proiectul de lege prevede ca pașaportul temporar să fie eliberat în termen scurt (de la două ore până la maxim trei zile), cum se întâmplă în prezent, doar în anumite cazuri, clar reglementate, cu obligația prezentării documentelor care dovedesc urgența, precum:

– situații obiective în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară și urgentă prezența persoanei pe teritoriul altui stat și nu este timp pentru emiterea pașaportului simplu electronic

– minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii ori pentru a participa la concursuri oficiale sau pentru a urma un tratament medical, fără de care viața ori sănătatea îi este pusă în pericol.

Persoanele care declară că nu doresc să li se elibereze un document electronic pot opta pentru un pașaport temporar, care însă le va fi eliberat în termenul legal prevăzut pentru eliberarea pașaportului simplu electronic.

Aceste măsuri legislative sunt o continuare a măsurilor pe care ministrul afacerilor interne Carmen Dan le-a dispus în plan administrativ și care privesc: deblocarea încadrării a 35 de posturi din sursă externă pentru serviciile de pașapoarte, implementarea unui sistem de programare on line pentru preluarea cererilor de eliberare a pașapoartelor (în prezent acesta fiind funcțional la nivelul a 34 de județe, finalizarea implementării acestuia la nivel național fiind stabilită pentru data de 18.12.2017) și prelungirea, la nevoie, a programului de lucru cu publicul, în intervalul orar 8:30 – 18:30 de luni până vineri cu organizarea activității în mod corespunzător, în doua schimburi, în perioadele cu un aflux mare de cereri.

Demersul legislativ va fi însoțit și de o campanie de conștientizare a cetățenilor care va începe din această lună în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Externe.

sursa: realitatea.net

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

Tech

Mișcare spectaculoasă! Bitdefender a mutat producţia echipamentului Bitdefender Box, din China, în România

avatar

Publicat

Producătorul de tehnologie Bitdefender a transferat din China la o fabrică din Satu Mare producţia celei de-a doua generaţii a dispozitivului de securitate Bitdefender BOX, a anunţat Florin Talpeş, CEO al companiei, citat de Ziarul Financiar.

Bitdefender BOX este un dispozitiv care odată integrat în reţeaua de comunicaţii dintr-o gospodărie oferă protecţie împotriva aplicaţiilor periculoase ce vizează echipamentele conectate la internet.

„Bitdefender Box este un echipament proiectat în România, nu asamblăm un kit noname luat de pe piaţă. Acum doi ani, când am demarat producţia primei variante Bitdefender Box nu erau condiţii în România pentru producţie, dar între timp acestea s-au schimbat masiv. Costurile sunt puţin mai mari în România faţă de China, pentru că vorbim totuşi de Uniunea Europeană”, a spus Talpeş.

Bitdefender BOX este produs de subsidiara din Satu Mare a multinaţionalei germane ZES Zollner Electronic.

Surse: Ziarul Financiar, Mediafax

Foto: wall-street.ro

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Studenții de la buget ar putea să fie obligați să lucreze în țară după terminarea facultății

avatar

Publicat

Absolvenții care au studiat la buget ar putea fi obligați să se angajeze în țară. Ministerul Educaţiei este preocupat de plecarea din ţară, de obicei la muncă în alte state UE, a românilor cu studii superioare şi nu exclude ca, „în măsura în care va fi posibil”, să fie puse în dezbatere măsuri care să impună absolvenţilor de studii superioare beneficiari de locuri subvenţionate de la bugetul de stat să lucreze în România o perioadă egală cu cea a studiilor superioare subvenţionate de stat.  

Informaţia apare într-un document parafat şi semnat recent de ministrul Liviu Pop, scrie adevărul.ro

„Apreciez că se poate reglementa un model de contract pe care studenţii care urmează cursuri universitare subvenţionate de stat să-l semneze la începutul studiilor care să prevadă că sunt de acord cu aceste condiţii şi că în cazul în care nu le îndeplinesc vor trebui să returneze fondurile bugetate pentru ei în perioada facultăţii. (…) Pentru a nu avea un caracter restrictiv care să provoace probleme tinerilor în dezvoltarea carierei, perioada în care aceştia trebuie să activeze pe piata muncii din România, cred că nu trebuie limitată la momentul finalizării studiilor.

Astfel, aceasta poate fi aleasă de fiecare absolvent într-un interval de timp, de exemplu în 10 ani de la momentul în care au terminat facultatea”, se arată în documentul prezentat de Profit.ro. În acelaşi document se face trimitere la propunerea Academiei Române ca „absolvenţii de studii superioare care au beneficiat de locuri finanţate de la bugetul de stat, să muncească în România pe o perioada egală cu durata studiilor universitare subvenţionate”, menţionată la începutul acestui an în „Strategia de dezvoltare a României în următorii 20 de ani”.

sursa: realitatea.net, adevărul.ro

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

CÎMPENI

”Mafia lemnului” lovită dur de DIICOT și BCCO. 15 percheziții în județul Alba la firme și instituții publice

avatar

Publicat

Polițiștii de combatere a criminalității organizate și procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală au destructurat o grupare infracțională piramidală, care ar fi cauzat un prejudiciu de 700.000 de euro, prin evaziune fiscală în domeniul comerțului cu cherestea. 15 percheziții au fost operate miercuri la sediul unor firme și persoane fizice, dar și la sediul unor instituții publice. Se pare că una dintre persoanele vizate este un om de afaceri în domeniul lemnului în zona Munților Apuseni, cu legături în PNL Alba. 8 persoane au fost duse la audieri la DIICOT – Structura Centrală.

Potrivit DIICOT, la data de  22.11.2017  procurorii  Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Structura  Centrală  împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Direcţiei de Combatere a Criminalității Organizate și Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia, au efectuat un număr de 15 percheziții pe raza judeţului Alba, la domiciliile unor persoane fizice, la sediile sociale ale unor firme implicate, precum și de la sediul unei instituții publice, în cadrul unei acţiuni vizând destructurarea unui  grup infracţional organizat specializat în săvârşirea infracţiunilor de evaziune fiscală în formă continuată, spălare de  bani în formă continuată, în domeniul comerțului cu cherestea.

În cauză există suspiciunea rezonabilă că începând cu anul 2008, un suspect, prin controlul exercitat în mod direct sau indirect asupra unui număr de nouă societăți comerciale folosite drept furnizori fictivi de cherestea, a constituit un grup infracțional organizat împreună cu alţi patru suspecţi, reprezentanți a două societăți comerciale beneficiare ale achizițiilor nereale de cherestea, cu sediul în localitatea Câmpeni, județul Alba, ambele având ca obiect principal de activitate fabricarea de mobilă și acționariat în parte comun.

Grupul infracțional a acționat până la jumătatea anului 2014, în scopul comiterii infracțiunii de evaziune fiscală în modalitatea înregistrării de cheltuieli care nu au la bază operațiuni reale și a infracțiunii de spălare a banilor, în modalitatea transferului de bani, cunoscând că provin din săvârșirea infracțiunii de evaziune fiscală, în scopul ascunderii sau al disimulării originii ilicite a acestora.

Structura și ierarhizarea grupului a fost una de natură piramidală, bazată pe relațiile de rudenie dintre membrii acestuia, dar și pe interese financiare comune, activitatea infracțională fiind coordonată către liderul grupului, care a asigurat legătura între palierul decizional și cel execuțional.

În urma verificărilor efectuate în cauză, s-a constatat că în perioada 2008-2014, cele nouă societăți coordonate de către liderul grupului infracţional, în mod direct sau indirect, au manifestat un comportament fiscal inadecvat și au acționat în mod coordonat prin realizarea unor activități specifice evaziunii fiscale în domeniul comerțului cu cherestea, concretizate în emiterea de facturi în principal către două societăți beneficiare, care în baza acestor facturi au înregistrat în contabilitate cheltuieli care nu au la bază operațiuni reale, în scopul diminuării bazei impozabile, prejudiciind astfel bugetul consolidat al statului, prin neplata impozitului pe profit.

Pentru a se crea aparența că operațiunile comerciale consemnate în facturi sunt veridice, valoarea bunurilor livrate fictiv a fost achitată prin transfer bancar, din contul societăților achizitoare către conturile societăților pretins furnizoare, de unde banii au fost retrași în numerar.

Astfel, în perioada octombrie 2008-august 2014, din conturile bancare aparținând  unor două societăţi comerciale, a fost transferată în conturile societăților pretins furnizoare,  prin operațiuni bancare repetate (în număr de 423), suma totală 18.349.758 lei drept contravaloare livrări de cherestea care nu au avut loc în realitate.

La sediul D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală, vor fi aduse, în vederea audierii, un număr de 8 persoane.

La acțiune au participat luptători din cadrul Serviciului de Intervenții și Acțiuni Speciale al Poliției Române, precum și polițiști de la structurile de acțiuni speciale din cadrul inspectoratelor de poliţie judeţene Alba, Cluj, Gorj, Sibiu și Mureș.

Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecţii şi inculpaţii beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

PARADĂ MILITARĂ: 1500 de soldați, avioane și tehnică, la Alba Iulia. Surse: vin Tudose, Dragnea și Tăriceanu

avatar

Publicat

Schimbare majoră în programul manifestărilor dedicate zilei de 1 Decembrie la Alba Iulia. După ce inițial organizatorii  trecuseră în program o ”defilare militară” pe Bulevardul „1 Decembrie 1918”, miercuri, în cadrul unei ședințe operative desfășurate la Colegiul Național Militar ”Mihai Viteazul”, s-a discutat despre o paradă în toată regula. 1500 de soldați, tehnică militară, cai și chiar avioane MIG și elicoptere vor fi incluse în noul program al manifestărilor militare. Potrivit unor surse din rândul organizatorilor, la Alba Iulia va fi prezent și prim-ministrul României Mihai Tudose, alături de șefii celor două camere ale Parlamentului, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu.

Paradă spectaculoasă

La ședința tehnică de miercuri au participat toate instituțiile implicate în desfășurarea evenimentului sub coordonarea generalului de brigadă Ovidiu Pop, comandantul Diviziei 4 Infanterie Gemina din Cluj Napoca. Au fost stabilite unitățile militare și instituțiile care vor defila, precum și ordinea în care o vor face. De asemenea, s-a stabilit traseul pe care se va face intrarea și retragerea participanților la paradă. Prefectul de Alba, Dănuț Hălălai, a spus că a insistat mult pe lângă Guvern pentru organizarea acestei parade, pentru a da o greutate manifestărilor și pentru ”bucuria oamenilor”.

Pe un trailer, va fi adus și un tanc de dimensiuni impresionante. Primarul Mircea Hava a glumit cu reprezentanții Armatei și le-a spus că probabil nu au combustibil pentru a-l aduce pe șenile, însă aceștia au răspuns că tancul respectiv ar distruge asfaltul din cauza gabaritului și a șenilelor. ”Probabil acolo unde întoarce să facă probleme” a spus Hava și până la urmă s-a decis că e mai bine să nu treacă cu șenilele peste Bulevardul 1 Decembrie 1918.

Surse din rândul organizatorilor au declarat pentru Alba24 că la evenimentele de la Alba Iulia dedicate Zilei Naționale, va veni și prim-ministrul României, Mihai Tudose. Totodată este posibil să vină și șefii celor două camere ale Parlamentului, Călin Popescu – Tăriceanu și Liviu Dragnea. Prezența acestora nu este sigură, protocolul stabilit făcând trimitere la ”o persoană” specială.

Participanții la PARADA MILITARĂ de la Alba Iulia:

La paradă vor participa următoarele unități militare și instituții: Batalion 811 Infanterie Dej, Batalion 812 Infanterie Bistrița, Batalion 17 Vânători de Munte, Regimentul 317 ISR „Vlădeasa”, Regimentul 50 Rachete Antiaeriene „Andrei Mureșianu”, Regimentul 69 Artilerie Mixtă „Silvania”, Batalionul 136 Geniu „Apulum”, Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul”, Academia Forțelor Terestre, Jandarmeria, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Serviciul Român de Informații și Poliția Locală.

1 DECEMBRIE la Alba Iulia: Paradă militară, mâncare, concerte și artificii. PROGRAMUL la Festival de România

Paradă militară la București

O paradă militară impresionantă, la care vor participa aproximativ 3.500 de militari şi specialişti din MApN, MAI şi SRI, cu peste 350 de mijloace tehnice, din care circa 50 de aeronave, va fi organizată în Piața Arcul de Triumf, de la ora 11,00.

La București, dintre cei 3500 de soldați și specialiști ai instituțiilor de apărare, peste 300 sunt militarii străini din Bulgaria, Canada, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord, Republica Moldova, Slovacia, SUA, Turcia şi Ucraina. În plus, 50 de avioane vor survola orașul și 350 de blindate, mașini militare și alte mijloace tehnice vor străbate bulevardul, se arată într-un comunicat de presă dat publicității astăzi de Ministerul Apărării. Documentul nu face nici o precizare legată de manifestările de la Alba Iulia.

Tot în Bucureşti va avea loc vineri, 1 Decembrie, începând cu ora 8.00, o ceremonie militară şi religioasă de depuneri de coroane şi jerbe de flori la Mormântul Ostaşului Necunoscut din Parcul Carol I. Totodată, reprezentanţi ai Armatei României vor participa, la solicitarea şi cu sprijinul autorităţilor locale, la pregătirea, organizarea şi desfăşurarea de ceremonii militare şi religioase de depunere de coroane de flori, întâlniri cu militari veterani şi veterani de război, defilări şi expoziţii de tehnică militară de luptă şi armament, în unele garnizoane în care sunt dislocate mari unităţi şi unităţi militare.

Cu ocazia Zilei Naţionale, Drapelul naţional va fi arborat în toate instituţiile militare din ţară, iar la bordul navelor maritime şi fluviale se va ridica Marele Pavoaz. Militarii aflaţi în misiune în teatrele de operaţii desfăşoară ceremonii militare şi activităţi specifice cu ocazia Zilei Naţionale.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate
EVENIMENTacum 39 de minute

TARIFE mai mari în 2018 la servicii medicale şi analize de laborator, la Spitalul Judeţean Alba. Proiect

Sanatateacum 1 oră

Dependența de alimente sănătoate. Cum se manifestă și cum se tratează ortorexia

Publicitate
EVENIMENTacum 2 ore

Statuetă unicat a lui Priapus, în colecția Muzeului Național al Unirii din Alba Iulia. ”Zeul supradotat”

ACTUALITATEacum 11 ore

CJAS Alba: Aproape 7000 de carduri europene de sănătate eliberate şi 350 decontări de servicii peste hotare

Publicitate
ACTUALITATEacum 12 ore

Președintele Klaus Iohannis nu se teme de suspendare, în contextul războiului cu PSD

ACTUALITATEacum 12 ore

PROIECT: MAI propune dublarea valabilităţii pașapoartelor pentru persoanele de peste 25 de ani

Publicitate
Techacum 13 ore

Mișcare spectaculoasă! Bitdefender a mutat producţia echipamentului Bitdefender Box, din China, în România

ACTUALITATEacum 13 ore

Studenții de la buget ar putea să fie obligați să lucreze în țară după terminarea facultății

Publicitate
CÎMPENIacum 13 ore

”Mafia lemnului” lovită dur de DIICOT și BCCO. 15 percheziții în județul Alba la firme și instituții publice

EVENIMENTacum 14 ore

PARADĂ MILITARĂ: 1500 de soldați, avioane și tehnică, la Alba Iulia. Surse: vin Tudose, Dragnea și Tăriceanu

Publicitate
EVENIMENTacum 14 ore

Jurnalista originară din Zlatna, Romana Puiuleț, a câștigat premiul ”Superscrierea anului” pentru documentar

ACTUALITATEacum 14 ore

ANUNȚ Primăria Sebeș: dezbatere publică a documentației pentru modernizarea unor străzi din oraș

ACTUALITATEacum 15 ore

VIDEO: ”Academia Doamnelor” și-a premiat partenerii. Distincții pentru implicarea în proiectele comunității

Sanatateacum 15 ore

Primul medicament cu un senzor digital încorporat, pentru monitorizarea administrării corecte

EVENIMENTacum 16 ore

Star Transmission a donat un ecograf în valoare de 93.000 de lei secției de Pediatrie a Spitalului din Sebeș



Copyright © 2017 Alba24.ro powered by Independent Media & More