Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ADMITERE la ACADEMIA de POLIȚIE 2021: Au început înscrierile, sute de locuri disponibile. Date complete despre fiecare facultate

Publicat

Afișarea rezultatelor și contestații

Afişarea rezultatelor obţinute la proba de evaluare a cunoștințelor se realizează în etape, generându-se următoarele tipuri de liste: a) liste provizorii – cu ierarhizarea candidaţilor, generate după susținerea probei scrise; b) liste provizorii – cu ierarhizarea candidaţilor, generate după soluţionarea contestaţiilor la proba scrisă.

După afişarea rezultatelor cu punctajele obţinute la proba de evaluare a cunoștințelor (liste provizorii), candidaţii pot formula şi depune contestaţii, în ceea ce privește baremul de corectare sau corectitudinea numărării și consemnării punctajului obținut pentru propria lucrare.

Termenul de depunere a contestaţiei este de 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatului cu punctajul obţinut la proba de evaluare a cunoștințelor (liste provizorii).

Contestaţiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa admitere@academiadepolitie.ro și se soluționează la sediul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” conform calendarului. Reverificarea foilor de răspuns, care fac obiectul unei contestaţii, se face de către Comisia de soluționare a contestațiilor, iar rezultatul se va afişa la sediul, respectiv site-ul Academiei.

În situația în care, urmare soluționării contestațiilor la barem, se anulează una sau mai multe întrebări din testul grilă, punctajul corespunzător întrebărilor anulate se acordă tuturor candidaților.

În ipoteza în care, ca urmare a soluționării contestațiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este altul decât cel indicat în barem, se corectează baremul și se va acorda punctaj corespunzător întrebării respective numai candidaților care au indicat răspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.

În situația în care, ca urmare a soluționării contestațiilor la barem, se apreciază că răspunsul indicat ca fiind corect în baremul inițial nu este singurul răspuns corect, punctajul corespunzător întrebării respective se acordă pentru oricare dintre variantele de răspuns stabilite ca fiind corecte prin baremul definitiv.

Validarea rezultatelor, departajarea candidaților

Candidații cuprinși în listele provizorii în categoria celor care au promovat proba scrisă după soluționarea contestațiilor se prezintă la unitățile de recrutare în vederea întocmirii fișei medicale

Pentru departajarea candidaţilor care obţin media generală egală, se aplică succesiv următoarele criterii:

1. Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative – specializarea „Drept”, Facultatea de Poliţie, Facultatea Poliţie de Frontieră, Facultatea de Jandarmi

a) Nota obţinută la disciplina Limba română, în cadrul concursului de admitere;

b) Nota obţinută la disciplina Istorie, în cadrul concursului de admitere;

c) Media obținută la examenul de bacalaureat;

d) Nota obţinută la disciplina Limba română, în cadrul examenului de bacalaureat.

2. Facultatea de Pompieri

a) Nota obţinută la disciplinele Algebră şi Elemente de Analiză Matematică, în cadrul concursului de admitere;

b) Media obţinută la examenul de bacalaureat;

c) Nota obţinută la cea de-a doua probă scrisă, în cadrul examenului de bacalaureat.

Departajarea este aplicabilă și pe parcursul desfășurării probei a III-a examinarea medicală pentru determinarea candidaților eligibili a participa la această probă.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului MAI nr. 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba scrisă.

Academia afișează la finalul fiecărei zile situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.

Locurile rămase neocupate precum și locurile rămase libere în urma renunțării candidatului sau pierderii locului ocupat prin concurs în condițiile Regulamentului, vor fi completate prin redistribuirea candidaţilor declaraţi „respins” la aceeaşi facultate şi specialitate, pe baza opţiunilor acestora, în ordinea strict descrescătoare a mediilor obţinute (dar nu mai mică de 5,00), aplicându-se criteriile de departajare prevăzute de prezentul Regulament, în cazul mai multor candidaţi cu aceeaşi medie.

Comisia Centrală de Admitere validează rezultatele finale ale concursului cu respectarea strictă a cifrei de şcolarizare aprobate.

Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul oficial al Academiei.

ADMITERE la Facultatea de Arhivistică 2021 – cu frecvență (12 iulie – 27 august)

Facultatea de Arhivistică: în domeniul de licenţă ,,Istorie”, specializarea „Arhivistică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă

Etapa I – proba eliminatorie (evaluarea psihologică)

Etapa a II-a – proba de evaluare a cunoştinţelor (test grilă la Istorie – 90 de minute)

Candidaţii pentru Facultatea de Arhivistică vor transmite prin email la adresa: arhivistica@academiadepolitie.ro documentele din dosarul de concurs în perioada stabilită prin Anexa nr.2 din prezentul Regulament.

La înscriere candidaților li se atribuie un cod unic de identificare folosit pe întreaga procedură de concurs.

Codul unic de identificare atribuit, precum și centrul zonal, la care este arondat, se menționeză în scris în cererea de înscriere de către secretarul Facultății de Arhivistică. Candidatul ia cunoștință de acesta în urma informării transmise prin email de către secretarul Facultății de Arhivistică.

Dosarul de concurs pentru înscriere la Facultatea de Arhivistică cuprinde următoarele acte:

a) cererea-tip de înscriere la concursul de admitere în original scanată sau fotografiată

b) cartea de identitate în original sau paşaportul în original (pentru cei care şi-au schimbat numele – copie după hotărârea judecătorească sau alte documente privind schimbarea numelui);

c) diploma de bacalaureat în original scanată sau fotografiată. În locul diplomei de bacalaureat, absolvenţii promoţiei 2021 pot transmite o adeverinţă eliberată de liceu, în care se menţionează notele obţinute la disciplinele din cadrul examenului de bacalaureat, media generală de la bacalaureat şi mediile obţinute în anii de liceu, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma.

  • se acceptă şi copia legalizată;
  • foaia matricolă a studiilor liceale, în original;
  • copia documentului va fi certificată cu originalul de către personalul desemnat şi se semnează de către acesta şi de candidat;
  • în cazul în care se prezintă copia legalizată, aceasta se acceptă;
  • foaia matricolă a studiilor liceale în original scanată sau fotografiată.

e) certificatul de naştere în original scanat sau fotografiat;

f) certificatul de căsătorie în original scanat sau fotografiat pentru femeile/bărbaţii care şiau schimbat numele în urma căsătoriei; g) copia cazierului judiciar al candidatului/extrasul de pe cazierul judiciar pe baza consimțământului expres al candidatului;

h) adeverință medicală în original scanată sau fotografiată;

i) patru fotografii color ¾ cm, pe suport de hârtie scanate sau fotografiate;

j) adeverinţă din care să rezulte calitatea de student şi regimul de înmatriculare (buget/taxă), pentru studenţii care urmează a doua specializare scanată sau fotografiată;

k) dovada plăţii taxei de înscriere la concurs (450 lei), pentru cei care nu sunt scutiţi, scanată sau fotografiată;

l) acte doveditoare scanate sau fotografiate, din care să rezulte că se află într-una din situaţiile în care beneficiază de scutire de plata taxei, după caz.

m) documentele doveditoare, în original, scanate sau fotografiate emise de către autoritățile competente conform legii, pentru absolvenții cu diplomă de bacalaureat proveniți din sistemul de protecție socială.

ADMITERE la Facultatea de Administrație Publică 2021 – cu frecvență

Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative: în domeniul de licenţă ,,Ştiinţe administrative”, specializarea „Administraţie publică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă

Admiterea la programul de studii universitare de licenţă „Administraţie Publică” se realizează prin concurs de dosare.

Admiterea se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute de candidaţi la examenul de bacalaureat, până la ocuparea tuturor locurilor scoase la concurs.

Media de admitere a fiecărui candidat este media generală obţinută la examenul de bacalaureat.

Pentru departajarea candidaţilor care obţin media de admitere egală cu cea a candidatului admis pe ultimul loc scos la concurs, se aplică succesiv următoarele criterii:

a) nota obţinută la disciplina Limba şi literatura română, în cadrul examenului de bacalaureat;

b) nota obţinută la disciplina (Istorie sau Matematică) la care a susţinut proba scrisă, diferenţiată în funcţie de filieră, profil şi specializare, în cadrul examenului de bacalaureat;

c) nota obţinută la cea de-a treia disciplină la care a susţinut examenul de bacalaureat.

Candidaţii pot depune contestaţii la Comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatului.

Se pot contesta doar eventualele erori materiale privind consemnarea notelor/mediilor de la examenele de absolvire luate în considerare sau cele privind stabilirea mediei de admitere

Hotărârea cu privire la soluţionarea oricărei contestaţii va fi comunicată prin afişare la sediul Academiei, în termen de cel mult 48 de ore de la data depunerii acesteia, de către secretarul Comisiei de Admitere pe Facultate

Pentru înscrierea la concursul de dosare, candidaţii vor depune la adresa de e-mail fsja@academiadepolitie.ro următoarele documente semnate și scanate:

a) cererea de înscriere completată obţinută de la personalul Secretariatului facultăţii în momentul înscrierii;

b) diploma de bacalaureat, în original; copia documentului, certificată cu originalul de către personalul desemnat, semnată atât de candidat, cât şi de personalul desemnat; în cazul în care se prezintă copia legalizată, aceasta se acceptă.

În locul diplomei de bacalaureat, absolvenţii promoţiei 2020 pot prezenta o adeverinţă eliberată de liceu, în care se menţionează notele obţinute la disciplinele din cadrul examenului de bacalaureat, media generală de la bacalaureat, mediile obţinute în anii de liceu, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma.

Candidaţii care s-au înscris şi la alte facultăţi, vor prezenta diploma de bacalaureat/adeverinţa eliberată de liceu în original sau copia legalizată; copia documentului va fi certificată cu originalul de către personalul desemnat şi se semnează de către acesta şi de candidat;

c) foaia matricolă a studiilor liceale în original; copia documentului va fi certificată cu originalul de către personalul desemnat şi se semnează de către acesta şi de candidat; în cazul în care se prezintă copia legalizată, aceasta se acceptă;

d) o copie a actului de identitate;

e) copia certificatului de naştere;

f) copia certificatului de căsătorie pentru femeile/bărbaţii care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei;

g) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie care să ateste că este apt pentru a urma studii universitare de licenţă;

h) patru fotografii color ¾ (pe hârtie foto);

i) chitanţa de plată a taxei de înscriere;

j) cazierul/extrasul de pe cazierul judiciar, solicitat de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului;

k) un dosar plic, pe coperta căruia vor fi trecute datele de identificare ale candidatului: numele (pentru persoanele căsătorite, în paranteză, numele dobândit din căsătorie), iniţiala tatălui, prenumele, programul de studii şi numărul de telefon;

l) cetăţenii străini au obligaţia să prezinte atestatul de recunoaştere a studiilor şi certificatul de competenţă lingvistică pentru Limba română, eliberate de instituţiile abilitate de M.Ed.

Originalele actelor de studii prezentate în vederea înscrierii se restituie candidatului după realizarea copiilor xerox şi certificarea acestora de personalul desemnat.

Înscrierea la concursul de admitere se face personal, pe baza cărţii de identitate/paşaportului şi a celorlalte documente prevăzute în metodologia proprie de admitere.

Înscrierea la concursul de admitere se poate face, în numele candidatului, şi de către o altă persoană pe bază de procură.

ADMITERE FACULTATEA DE ŞTIINŢE JURIDICE ŞI ADMINISTRATIVE specializarea „DREPT”, forma de învăţământ la distanţă (2021)

În sesiunea de admitere la programul de studii universitare de licență, specializarea ,,Drept”, forma de învățământ ,,la distanță”, din septembrie 2021 organizată de către Facultatea de Științe Juridice și Administrative, examenul se va desfășura sub forma unui concurs de dosare.

În această sesiune de admitere pentru programul de studii universitare de licenţă „Drept” – forma de învăţământ la distanţă (240 de credite de studii transferabile) sunt scoase la concurs numai locuri în regim cu taxă.

La admitere pot candida atât agenții de poliție/maiștrii militari/subofițerii, cât și ofițeri de poliție/ofițeri, personal M.A.I., inclusiv absolvenți ai studiilor universitare în domeniul ordine și siguranță publică, care dețin autorizații de acces la informații clasificate.

Pentru înscrierea la concursul de dosare, candidaţii vor depune la adresa de e-mail CIFRID@academiadepolitie.ro următoarele documente semnate și scanate:

a) cererea de înscriere completată (Anexa nr. 14)

b) cartea de identitate / paşaportul în original (pentru cei care şi-au schimbat numele, copie după hotărârea judecătorească sau alte documente privind schimbarea numelui);

c) diploma de bacalaureat, scanată – pdf;

d) foaia matricolă a studiilor liceale, scanată – pdf;

e) adeverinţă medicală, scanată – pdf eliberată de medicul de familie care să ateste că este apt pentru a urma studii universitare de licenţă;

f) declarație pe proprie răspundere completată, semnată și scanată, din care să rezulte că documentele transmise în format electronic sunt conforme cu originalul.

Confirmarea înscrierii la concurs se va face de către secretariatul CIFRID prin transmiterea unui e-mail către candidat, e-mail ce va conține în mod obligatoriu Codul unic de identificare.

După afișarea rezultatelor finale, candidații declarați ,,admis” vor completa dosarele personale cu următoarele:

a) diploma de bacalaureat, în original;

b) foaia matricolă a studiilor liceale, în original;

c) certificatului de naștere, original și copie xerox ; certificatului de căsătorie, original și copie xerox, pentru femeile/ bărbaţii care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei;

d) patru fotografii color ¾ (pe hârtie foto);

e) cazierul judiciar al candidatului;

f) adeverinţă din care să reiasă că este agent/ subofițer din MAI sau ofițer cu studii universitare în domeniul Ordine și Siguranță Publică;

g) adeverinţă care să ateste nivelul de acces la informaţii clasificate;

h) un dosar plic pe coperta căruia vor fi trecute datele de identificare ale candidatului: numele (pentru persoanele căsătorite, în paranteză, numele dobândit din căsătorie), iniţiala tatălui, prenumele, programul de studii şi numărul de telefon.

(3) Lipsa sau imposibilitatea depunerii documentelor anterior menționate atrage pierderea calității de student

Sursa: REGULAMENT* privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere la studii universitare de licenţă, în facultăţile Academiei de Poliţie ,,Alexandru Ioan Cuza” în anul 2021 – MAI / Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza”

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax