Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cine poate fi pus în carantină, izolare sau internat. Proiectul de lege adoptat de Guvern. DOCUMENT integral

Publicat

LEGE privind instituirea unor măsuri in domeniul sănătății publice in situații de risc epidemiologic si biologic (continuare)

Art. 6

(1) Autoritățile administrației publice centrale și locale pot pune la dispoziție spații special desemnate pentru persoanele aflate în carantina prevăzută la art. 5 alin. (1).

(2) În aplicarea prevederilor alin. (1) autoritățile administrației publice centrale și locale pot încheia contracte de închiriere pentru spații destinate carantinării persoanelor.

Art. 7 În situațiile prevăzute la art. 4 dacă există un risc iminent, cu respectarea Regulamentului sanitar internațional (2005), la propunerea Institutul Național de Sănătate Publică, ministrul sănătății instituie masurile prevăzute la art. 5 alin. (4) și (5) în vederea prevenirii și limitării îmbolnăvirilor cu agentul patogen.

Art. 8

(1) Carantina pentru persoanele sănătoase care sosesc în România din zone cu risc epidemiologic ridicat, persoanele suspecte de a fi infectate sau persoanele care au venit in contact cu persoane confirmate de îmbolnăvire, in situațiile de risc epidemiologic prevăzute la art. 4, se decide prin hotărârea Comitetului National pentru Situații de Urgenta, la propunerea grupului de suport tehnico – științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României, stabilit în baza hotărârii Comitetului National pentru Situații de Urgenta nr. 3/2016. Măsura se pune în aplicare de către Ministerul Sănătății și unitățile subordonate MS prin ordin al ministrului sănătății.

(2) Pentru situațiile în care există un risc iminent, Comandantul acțiunii la nivel național dispune prin ordin măsurile prevăzute la art. 5 alin. (1) – (3). In cazul în care măsurile vizează un număr estimat mai mare de 50.000 de persoane, acestea trebuie validate în termen de maximum 48 de ore de către Comitetul National pentru Situații de Urgență.

Art. 9

(1) Carantina zonală se instituie prin ordin al Comandantului acțiunii la nivel național, în baza hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgenta, la propunerea Direcției de Sănătate Publica teritoriala și cu avizul Institutului Național de Sănătate Publica.

(2) Prin excepție de la prevederile alin (1), în situația în care măsura vizează 2 sau mai multe județe învecinate, carantina zonala se instituie prin ordin al Comandantului acțiunii la nivel național, la propunerea Institutului Național de Sănătate Publica și cu validarea în termen de maximum 48 de ore de către Comitetul National pentru Situații de Urgenta.

(3) Spațiile special destinate carantinei, precum și locațiile de izolare prevăzute la art. 5 alin. (4) se asigură prin măsuri de ordine publică, atât în exteriorul cât și în interiorul acestora, de către poliția locală. În situația în care poliția locală nu este constituită sau efectivele acesteia nu sunt suficiente, măsurile de ordine publică se asigură de către Jandarmeria Română sau Poliția Română.

Art. 10

(1) Ordinele Comandantului acțiunii la nivel național, emise în temeiul prezentei legi, se aplica de îndată de autoritățile competente și se publica pe site-urile oficiale ale Ministerului Afacerilor Interne, Departamentului pentru Situații de Urgenta și Inspectoratul General pentru Situații de Urgenta.

(2) Ordinele Comandantului acțiunii la nivel național, emise în temeiul prezentei legi, cu caracter normativ, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(3) Ordinele Comandantului acțiunii la nivel național pot fi contestate, de către orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim și se poate adresa instanței de contencios administrativ competente pentru anularea actului.

(4) Contestația prevăzută la alin.(2) poate fi formulata în termen de 5 zile de la data intrării sub incidența măsurii de către persoana în cauză.

Art. 11

(1) Orice persoană care intră sub incidența unui act emis potrivit dispozițiilor prezentei legi, prin care s-a dispus una dintre măsurile prevăzute la art. 5, poate introduce, pe toată durata instituirii acesteia, acțiune la judecătoria în a cărei circumscripție domiciliază sau își are reședința ori la judecătoria în a cărei circumscripție este situată unitatea sanitară în care este internată, solicitând revizuirea măsurii sau încetarea acesteia. Cererile sunt scutite de plata taxei judiciare de timbru.

(2) Judecarea cererilor prevăzute la alin. (1) se face de urgență și cu precădere, dispozițiile art. 200 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă nefiind aplicabile.

(3) Părțile vor fi citate potrivit dispozițiilor privind citarea în procesele urgente.

(4) Soluționarea cauzei se face cu audierea reclamantului, cu excepția situației în care starea sănătății acestuia nu o permite. Audierea reclamantului se realizează printr-un mijloc de telecomunicare audio-vizuală care permite asigurarea identității părților și garantează securitatea, integritatea, confidențialitatea și calitatea transmisiunii. În caz de imposibilitate tehnică sau materială de a recurge la un asemenea mijloc pentru audierea reclamantului, aceasta se realizează prin orice mijloc de comunicare electronic, inclusiv telefonic, care permite asigurarea identității părților și garantează securitatea, integritatea, confidențialitatea și calitatea transmisiunii. Citația va cuprinde mențiunea corespunzătoare în acest sens.

Încheierea de şedinţă va consemna şi operațiunile astfel efectuate.

(5) Dacă reclamantul este asistat sau reprezentat de avocat sau este necesară folosirea unui traducător sau interpret nu este necesară prezența fizică a acestuia lângă reclamant.

(6) În cazul în care audierea reclamantului nu se poate realiza în condițiile prevăzute la alin. (4) şi acesta nu are apărător ales i se va asigura apărător din oficiu.

(7) Judecătorul veghează la desfășurarea în bune condiții a procedurii prevăzute în prezentul articol, în vederea respectării dreptului la apărare şi al caracterului contradictoriu al dezbaterilor.

(8) Pronunțarea se poate amâna cu cel mult 24 de ore, iar motivarea hotărârii se face în cel mult 48 de ore de la pronunțare.

(7) Hotărârea primei instanțe este executorie și poate fi atacată cu apel, în termen de 2 zile de la comunicare.

Art. 12

La soluționarea acțiunilor introduse împotriva actelor administrative normative prevăzute de prezenta lege nu sunt aplicabile prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 referitoare la obligativitatea procedurii plângerii prealabile.

Art. 13 Măsuri tranzitorii

(1) Până la data intrării în vigoare a prezentei legi, cheltuielile pentru carantina persoanelor și pentru indemnizațiile de asigurări sociale aferente concediilor medicale de carantina/izolare se suporta potrivit actelor normative în vigoare la data instituirii, respectiv acordării acestora.

(2) Până la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzută la art. 5 alin (4) și (5), prevederile prezentei legi sunt incidente pentru infecțiile cu SARS-CoV-2.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate