Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Pârtii de schi cu telescaun, de aproape 2 km, în zona Feneș – Zlatna. Proiectul tehnic, scos la licitație

Publicat

Scenarii tehnico-economice privind tipul de transport pentru pârtie

 

În cadrul etapei I de amenajare, au fost studiate două scenarii tehnico-economice privind tipul de instalație de transport pentru pârtie, astfel:

 

– varianta 1, în care pârtia va fi deservită de un telescaun fix, un teleferic monocablu cu mers uni-direcţional la care vehiculele sunt sub formă de scaune de cate 4 locuri, cuplate permanent la cablul purtător-tractor.

Antrenarea/întinderea şi comanda instalaţiei se realizează din staţia inferioară, iar întoarcerea cablului purtător-tractor se realizează în staţia superioară. Staţia de antrenare/întindere se compune din roata de antrenare montată pe axul de ieşire al reductorului, cuplaj, frână şi motor electric de antrenare.

 

Pe lângă motorul electric pentru antrenarea principală, instalaţia este echipată şi cu un motor diesel/hidraulic pentru antrenarea de rezervă.

Acest ansamblu de antrenare este montat pe o grindă suport, grindă ce culisează în lungul axului instalaţiei, în aşa fel încât să menţină în permanenţă cablul purtător-tractor sub tensiune. Staţia de întoarcere se compune din roata de întoarcere, roata ce este montată pe un picior suport metalic.

Traseul uneşte în linie dreaptă cele două staţii, cablul fiind susţinut de piloni metalici de construcţie tubulară sau zăbrelită, echipaţi cu baterii de role având canalul căptuşit cu bandaje de cauciuc.

Viteza de transport a pasagerilor, atât în staţii cât şi în lungul liniei, este constantă, respectiv de 2,3 sau 2,6 m/s. Debarcarea şi îmbarcarea pasagerilor se face din mers, la viteza de transport a cablului purtător-tractor.

– varianta 2 – în care pârtia este deservită de o telegondolă. Telegondola este tot un teleferic monocablu cu mers uni-direcţional, dar la care vehiculele sunt sub formă de gondole (cabine închise) de câte 8 locuri, ce sunt transportate de-a lungul liniei la viteza maximă de 6,0 m/s. Vehiculele se cuplează la cablul purtător-tractor la ieşirea din staţii şi se decuplează de la cablu la intrarea în staţii.

Datorită sistemelor de cuplare şi de decuplare a vehiculelor la/de la cablul purtător-tractor la intrarea şi respectiv la ieşirea acestora în/din staţii, lungimea staţiilor propriu-zise este aproximativ dublă faţă de lungimea unei staţii la care vehiculele sunt cuplate permanent la cablul purtător-tractor.

De asemenea, pentru gararea vehiculelor de linie pe timpul nopţii este necesară construirea unui garaj special, amplasat lângă staţia de antrenare a telegondolei. Viteza de transport în staţii este aproximativ de 0,3 m/s, îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor făcându-se la această viteză.

Varianta recomandată de proiectant pentru dezvoltarea domeniului schiabil este varianta 1 (telescaun), care prezintă următoarele avantaje:

– pentru aceeaşi capacitate de transport, costul de achiziţie al instalaţiei este mult mai redus;

– pentru o aceeaşi capacitate de transport, costurile legate de operare şi de întreţinere sunt mai reduse;

– datorită dimensiunilor reduse ale staţiilor de plecare şi de sosire, precum şi absenței garajului necesar pentru vehiculele de linie (în cazul telegondolei), impactul asupra mediului este mai redus în cazul telescaunului;

– adresabilitatea extinsă, pentru categorii diverse de schiori (schiori începători, avansaţi).

Obiectivele preconizate a se atinge, după implementarea proiectului:

– dezvoltarea ofertei pentru sporturile de iarnă, prin amenajarea domeniului schiabil

– atragerea de investiții private în turism, în viitoarea stațiune turistică, ca urmare a implementării investiției propuse, zona devenind atractivă pentru investitori

– atragerea unui număr crescut de turiști, după implementarea investiției, cu implicații asupra dezvoltării economice a localității și a zonei. Conform previziunilor, numărul total de sosiri ale turiștilor în zonă va depăși 5.100 de turiști în anul 2023.

– creșterea atractivității turistice a localității, în contextul concurențial regional, raportat la stațiunile turistice cu ofertă similară pentru sporturile de iarnă (de ex. Arieșeni, Păltiniș, Muntele Băișorii, etc. )

– valorificarea potențialului cultural local, legat de tradițiile etnoculturale specifice Țării Moților, contribuind la păstrarea și conservarea acestora

– creșterea veniturilor atrase la bugetul local, ca urmare a diversificării activităților economice, bani ce vor putea fi utilizați pentru îmbunătățirea calității infrastructrii sau a serviciilor publice oferite către populație

– creșterea nivelului de trai și a calității vieții pentru comunitatea locală

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax