Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Consilierul județean nedorit de USR PLUS Alba, Viorel Rașcovici, a depus jurământul. Cum a fost șicanat de conducerea partidului


Publicat

Fostul subprefect de Alba, Viorel Rașcovici, a fost validat în funcția de consilier județean al județului Alba din partea USR PLUS.

Însă, pentru a ajunge consilier județean, Rașcovici a trebuit să apeleze la instanță pentru a putea fi validat.

Motivul pentru care a ajuns la proces este unul simplu: USR PLUS nu voia să îi elibereze lui Rașcovici, în timp util, adeverința care atesta că este membru. 

Iar motivul pentru care USR nu voia să îi elibereze adeverința este că Rașcovici a adus prejudicii de imagine partidului, după scandalul legat de studiile sale de licență, scandal în urma căruia a și demisionat din funcția de subprefect.

Șicane în USR PLUS Alba – ”un abuz din partea lui Todosiu”

Mai mult de atât, în instanță, Rașcovici a susținut „că este un abuz din partea președintelui USR Beniamin Todosiu, prin neeliberarea adeverinței de membru USR, fiind pus în situația de a-și pierde mandatul de ales consilier județean”, se arată în motivarea instanței.

În primă instanță, Tribunalul Alba a respins cererea Secretarului General al Județului Alba pentru numirea lui Rașcovici în funcția de consilier județean, deoarece lipsea adeverința care atesta că este membru de partid.

Rașcovici a ajuns la Curtea de Apel Alba Iulia, unde magistrații au schimbat sentința.

„În data de 30.06.2021 a constatat că se refuză eliberarea adeverinței, de către copreședintele organizației USR Beniamim Todosiu, pe motive netemeinice și nelegale ce încalcă statutul USR, precum și legile în vigoare ce țin de un ales la consiliului județean.

Precizează că nu a comis nici o abatere disciplinară ca membru USR, nu este în curs de cercetare administrativă, nu a renunțat la mandatul de consilier județean, nu și-a dat demisia, a plătit cotizația inclusiv pe luna iunie 2021 la partid, fapt dovedit cu chitanța, nu are antecedente penale fapt dovedit de cazierul judiciar emis, iar singurul motiv invocat, în momentul de față este că a creat prejudicii de imagine partidului USR și că nu a făcut demersuri pentru a rezolva situația diplomei de studii, respectiv că ar fi neacreditată.

Arată că președintele de partid încearcă o tergiversare a trecerii timpului ca să fie iarăși invalidat de instanță, prin neeliberarea adeverinței, la care era obligat prin lege să o elibereze”, se arată în motivarea instanței.

Cum a motivat că este membru de partid

Acesta a preicizat că și-a plătit indemnizația, „în data de 04.07.2005, a fost invitat și a fost la vot pentru alegerea președintelui filialei locale USR, acest lucru fiind transmis de către biroul USR, presei locale, unde apare ca președinte de filială Cergău, jud. Alba, concluzia fiind că este membru USR”, se mai arată în motivarea instanței.

„Faptul că nu a putut depune adeverința că este membru USR este un abuz flagrant din partea președintelui USR Alba, Beniamin Todosiu și nu pot fi imputate apelantului”, a mai menționat Rașcovici.

USR PLUS Alba a eliberat adeverința de membru de partid doar la solicitarea Curții de Apel Alba Iulia

Curtea de Apel Alba Iulia a considerat că magistrații Tribunalului Alba au greșit când au considerat că este vina lui Rașcovici că nu a putut depune adeverința de membru.

”(…) refuzul conducerii partidului USR Alba Iulia este nejustificat, calitatea de membru a partidului rezultând din procesele verbale ale ședinței biroului Județean USR Alba depuse la dosar, criticile apelantului fiind întemeiate sub acest aspect”, se mai arată în motivarea instanței.

„În apel, la solicitarea instanței, Partidul Uniunea Salvați România (USR), Filiala Alba a atestat că Viorel Rașcovici are calitatea de membru  fiind îndeplinite condițiile prevăzute de art. OUG 57/2019 pentru a fi validat”, se mai arată în documentul citat.

Drept urmare, Curtea i-a dat dreptate lui Rașcovici.

Vineri, 17 septembrie, Rașcovici a depus jurământul de consilier județean din partea USR PLUS.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

”Întregalde”, turnat în Alba, a câștigat premiul pentru cel mai bun film la Festivalul Internațional de la Trieste

Publicat

Filmul ”Întregalde” a câștigat premiul pentru cel mai bun film în competiția internațională a festivalului de la Trieste.

Lungmetrajul ”Întregalde”, are multe scene filmate în plină pandemie într-un loc izolat din Alba. Pelicula poate fi vizionată în cinematografe, dar și pe Netflix. 

Filmul ”Întregalde” a fost prezentat și la Cannes și la TIFF.

”Am început să repetăm în octombrie anul trecut, am filmat în noiembrie și un pic din decembrie, deci în plin val doi sau trei (nici nu mai știu).

Oricum, filmând într-o zonă izolată, că așa era brief-ul de locații, am fost, la rândul nostru, izolați, deci cumva feriți de restul lumii.

Vezi și: Luca Sabin, săteanul din Apuseni devenit revelația filmului ”Întregalde”. Actorul care a văzut prima dată o cameră la 79 de ani

Pentru aproape două luni n-a existat pandemie, iar filmarea a fost ocupația ideală pentru timpurile alea” a spus regizorul Radu Muntean.

Povestea

„Trei prieteni se află într-o excursie umanitară de sfârşit de an.

Călătorind într-un jeep pe drumurile de munte neasfaltate ale satului Întregalde (județul Alba), întâlnesc un bătrân singur pe care încearcă să-l ajute să ajungă la gaterul unde pretinde că lucrează.

Când maşina lor rămâne blocată într-un şanţ în pădure, gaterul se dovedeşte a fi abandonat şi sunt nevoiţi să petreacă noaptea împreună cu bătrânul senil, ideile lor despre empatie şi generozitate încep să fie puse la îndoială”, se arată în descrierea peliculei.

”Sigur că în filmele pe care le-am făcut am vorbit despre teme care mă preocupau la momentele respective, dar n-aș merge până acolo încât să spun că au fost filme autobiografice.

În cazul ultimului film, e un subiect la care mă gândesc de aproape 10 ani, am fost în prima prospecție în 2012, chiar în localitatea Întregalde, ca parte dintr-o expediție umanitară de Crăciun.

Dacă vrei, ca majoritatea filmelor mele și acesta pornește de la o dilemă morală: care sunt limitele altruismului atunci când se pune problema propriei supraviețuiri” a spus Radu Muntean, într-un interviu acordat Libertatea.ro.

Din distribuţie fac parte actorii Maria Popistaşu, Ilona Brezoianu, Alex Bogdan, Luca Sabin, Toma Cuzin, Carmen Lopăzan şi Gabor Bondi.

Filmul „Întregalde” a fost selecţionat şi la ediţia 46 a Toronto International Film Festival (TIFF), în secţiunea Contemporary World Cinema, care va avea loc în perioada 9 – 18 septembrie.

„Întregalde” este produs de Multi Media Est cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi coprodus de The East Company Productions.

Scenariul este semnat de Radu Muntean, Alexandru Baciu şi Răzvan Rădulescu iar imaginea de Tudor Vladimir Panduru.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste un milion de lei din bugetul județului Alba, pentru lucrări la biserici. LISTA unităților de cult care primesc bani

Publicat

Consiliul Județean Alba va sprijini financiar în acest an peste 160 de biserici, cu o sumă totală de 1,1 milioane lei. Banii vor fi utilizați pentru construirea unor clădiri, reparații și dotări unități de cult.

Potrivit legislaţiei în vigoare, Consiliul judeţean poate aloca unităţilor de cult, din bugetul local, sumele necesare pentru completarea fondurilor proprii destinate:

– întreţinerii şi funcţionării unităţilor de cult fără venituri sau cu venituri reduse;

– construirii, în condiţiile aprobării documentaţiilor tehnico-economice potrivit reglementărilor legale în vigoare, precum şi reparării lăcaşurilor de cult;

– conservării şi întreţinerii bunurilor din patrimoniul cultelor religioase;

– desfăşurării unor activităţi de asistenţă social și medical ale unităților de cult;

– amenajării şi întreţinerii muzeelor cultural-religioase;

– construirii, amenajării şi reparării clădirilor având destinaţia de așezăminte de asistenţă socială şi medicală ale unităţilor de cult;

– construirii şi reparării sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult;

– construirii şi reparării sediilor unităţilor de învăţământ teologic, proprietate a cultelor recunoscute.

După acordarea sprijinului financiar, unitățile de cult solicitante au obligația de a depune toate documentele justificative care să ateste utilizarea sumelor primite.

În lista ce urmează să fie aprobată de CJ se află 163 de parohii.

LISTA unităților de cult care primesc bani din bugetul Consiliului Județean Alba

Parohia / Lucrări pentru care se solicită ajutor / Suma alocată

  • Arhiepiscopia Ortodoxă Română Alba Iulia – construire corp chilii – 110.000 lei /reparații Paraclis Facultatea deTeologie – 25.000 lei
  • Mănăstirea Sf.Ioan Botezătorul Alba Iulia – construire biserica mănăstirii – 14.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Platoul Romanilor Alba Iulia – înlocuire mochetă biserică – 14.000 lei
  • Mănăstirea Martirii Neamului Muncelu – pictură biserică – 14.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Tărtăria – reparații turn biserică – 14.000 lei
  • Mănăstirea Lupșa – extindere corp chilii – 14.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Orizont Alba Iulia – continuare construire biserică – 13.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Lupșa – construire capelă mortuară – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Mihalț II – dotare mobilier bisericesc – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Sohodol – pictură biserică – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Mereteu – sonorizare biserică – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Dealul Furcilor – continuare construire biserică – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Cartier Nou I – construire biserică – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Oarda de Sus – reparații curente biserică – 9.000 lei / construire biserică – 7.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Avram Iancu – reparații biserică – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Răcătău-Blandiana – reparații biserică – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Cut – sonorizare biserică – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Țelna – dotare mobilier bisericesc – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Bucerdea Vinoasă – reparații biserica veche – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Livezile – pictura biserică – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Ciuguzel – dotare uși și ferestre capelă – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Muncel – schimbare instalație electric – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Poșaga de Sus-filia Orăști – reparații exterioare biserică – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Rădești – achiziționare clopote – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Săliștea – schimbare pardoseli biserică – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Daia Română II – reparații exterioare biserică – 9.000 lei
  • Parohia Reformată Unirea – reparații capelă mortuară – 9.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Izvoarele – reparații exterioare biserică (drenaj) – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Sf. Ap. Petru și Pavel –schimbare ferestre biserică – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Certege – reparații pardoseli biserică – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Crăciunelu de Sus – achiziționare mobilier (scaune) – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Ampoița – înlocuire clopot biserică – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Ocoliș – reparații biserică – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Coșlariu – automatizare clopote – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Glogoveț – reparații exterioare biserică – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Ponorel – reparații și dotări biserică – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Ponorel-filia Poieni – reparații și dotări biserică – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Pătrîngeni reparații turn biserică- 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Feneș – reparații biserică – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Boz – reparații exterioare biserică – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Beldiu – reparații exterioare biserică – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Drașov – automatizare clopote – 6.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Lipoveni – dotare mobilier bisericesc – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Cuv. Paraschiva – extindere demisol biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă ” Întâmpinarea Domnului” – pictură biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Maieri II – reparații biserică – 5.000 lei
  • Parohia ”Mihai Viteazul” Alba Iulia – restaurare icoane și uși iconostas – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Cetate I – dotare tâmplărie exterioară – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Micești – sonorizare biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă ”Sf. Ecaterina” Alba Iulia – pictură biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Maieri I Alba Iulia – reparații biserică (hidroizolații) – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Bărăbanț – reparații biserică – 5.000 lei
  • Parohia Romano Catolică Alba Iulia – reparații curente biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Sf.Treime Abrud – refacere tâmplărie biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Abrud – împrejmuire curte biserică – 5.000 lei
  • Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea Aiud – reparații interioare biserică – 5.000 lei
  • Parohia Romano Catolică Aiud – reparații biserică – 5000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Almașu Mare – reparații pictură biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Almașu de Mijloc – reparații acoperiș biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Ghirbom – schimbare tâmplărie biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Straja – dotare mobilier bisericesc – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Bistra – reparații biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Gârde – refacere hidroizolație biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Valea Dobrii-Gârde – izolație termică biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Blaj Veza – sonorizare biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Blaj Berc – reparații exterioare biserică (drenaj) – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Blaj III – reparații sistem încălzire biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Mănărade – reparații exterioare biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Blandiana – dotare mobilier bisericesc – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Bucium Cerbu – reparații biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Bucium Cerbu-filia Sat – schimbare instalație încălzire – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Bucium Izbita – reparații instalație electrică biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Bucium Șasa – reparații turn biserică – 5.000 lei
  • Parohia Greco Catolică Câmpeni – construire biserică – 5.000 lei
  • Protopopiatul Ortodox Român Câmpeni – construire paraclis – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Dealu Capsei – pictură icoane iconostas – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Burzonești-Lazuri – dotare instalație încălzire capelă – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Ceru Băcăinți – reparații biserică (fundație) – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Tătârlaua – reparații curente biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română  –Teleac înlocuire mochetă biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Hăpria – automatizare clopote – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Ciuruleasa – înlocuire ferestre biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Buninginea – pavare curte biserică – 5.000 lei
  • Parohia Greco Catolică Crăciunelu de Jos – automatizare clopote – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Crăciunelu de Jos – reparații turn biserică – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Craiva – automatizare clopote – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Vinerea I – construire capelă mortuară – 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Doștat reparații exterioare biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Heria-filia Sânbenedic reparații curente biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Oiejdea reparații exterioare biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Galda de Sus automatizare clopote 5.000 lei
  • Parohia Greco Catolică Gârbovița confecționare mobilier bisericesc 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Gîrbova reparații biserică 9000
  • Parohia Ortodoxă Română Reciu reparații curente biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Ocoale-filia Călineasa reparații exterioare biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Ocoale pictură biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Șpălnaca pictură biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Vama Seacă reparații exterioare biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Horea sonorizare biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Trifești reparații biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Mătișești-filia Costești sonorizare biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Mătișești reparații curente biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Șard reparații interioare biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Veseuș construire biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Vălișoara reparații biserică (hidroizolații) 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Asînip reparații biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Asînip-filia Odverem reparații exterioare biserică 5.000 lei
  • Parohia Reformată Beța construire capela mortuară 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Presaca Ampoiului reparații curente biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Mihalț I reparații biserică (acoperiș) 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Obreja pictură biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Decea construire biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Ormeniș reparații interioare biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Mogoș Miclești reparații curente biserică 5.000 lei
  • Parohia Ort.Rom Mogoș Miclești-fil.Mămăligani reparații curente biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Stîna de Mureș-filiaCopand construire biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Ocna Mureș III pictură biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Ocna Mureș IV construire biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Războieni pictură biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Uioara de Jos automatizare clopote 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Pianu de Sus I construire capela mortuară 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Poiana Vadului înlocuire mochetă biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Meșcreac automatizare clopote 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Meșcreac -filia Lorinț automatizare clopote 5.000 lei
  • Parohia Romano Catolică Roșia Montană reparații orgă biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Petrești I reparații exterioare biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Petrești II dotare mobilier bisericesc 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Sebeș V pictură biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Sebeș VI construire biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Șibot montare instalație încălzire 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Băcăinți reparații biserică 5.000 lei
  • Parohia Greco Catolică Pănade construire biserică 5.000 lei
  • Parohia Greco Catolică Sâncel achiziționare sistem încălzire 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Iclod pictură biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Totoi dotare mobilier bisericesc 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Peleș reparații altar biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Peleș-filia Valea Verde reparații altar biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Biia schimbare ferestre biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Lunca Târnavei reparații biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Cunța refacere tâmplărie biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Vingard dotare mobilier bisericesc 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Șpring reparații biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Geoagiu de Sus lucrări drenaj și trotuar de protecție 5.000 lei
  • Parohia Română Ortodoxă Stremț II pictura biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Căpud reparații biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Coșlariu Nou reparații biserică 5.000 lei
  • Parohia Greco Catolică Unirea II construire biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Unirea I reparații biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Unirea II reparații biserică 5.000 lei
  • Parohia Romano Catolică Unirea reparații biserică 5.000 lei
  • Parohia Greco Catolică Tăuni reparații biserică(acoperiș) 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Lunca-Valea Lungă construire biserică 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Vidra Medie construire capela mortuară 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Vurpăr reparații exterioare biserică 5.000 lei
  • Parohia Romano Catolică Vințu de Jos reparații învelitoare turn 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Trîmpoiele construire capelă mortuară 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Izvorul Ampoiului construire capelă mortuară 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Galați executare trotuar în jurul bisericii 5.000 lei
  • Parohia Ortodoxă Română Zlatna II reparații biserică (restaurare) 5.000 lei
  • Parohia Reformată Decea reparații biserică 4.000 lei
  • Parohia Reformată Noșlac reparații ext sală de rugăciune 4.000 lei
  • Parohia Reformată Rădești reparații ext. casă de rugăciune 4.000 lei
  • Parohia Reformată Vințu de Jos reparații casă de rugaciune 4.000 lei

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Amenzi mai mari pentru șoferii indisciplinați în trafic. Guvernul aprobă, în ședința de joi, noi sanctiuni în Codul Rutier 2022

Publicat

Modificări în Codul Rutier 2022: noi amenzi și sancțiuni pentru șoferi. Guvernul urmează să aprobe, în şedinţa de joi, printr-o ordonanţă, modificarea şi completarea OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Documentul stabilește noi sancţiuni pentru mai multe abateri de la legislaţia rutieră, precum şi definirea şi sancţionarea comportamentului agresiv la volan.

Astfel, potrivit notei de fundamentare, proiectul cuprinde mai multe dispoziţii, între care:

Modificări în Codul Rutier 2022: sancțiuni pentru comportament agresiv

  • se defineşte comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice, precum şi sancţiunea corelativă adoptării acestui comportament cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni (580 lei – 725 lei) şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 de zile, iar în cazul în care s-a produs un accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale se stabileşte amendă prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni (870 lei – 1.160 lei) şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile;

Modificări în Codul Rutier 2022:Amendă pentru  circulația pe banda de urgență de pe autostradă

  • se trece într-o clasă superioară de contravenţii fapta de a circula nejustificat cu un autovehicul pe banda de urgenţă a autostrăzii (de la 580 lei – 725 lei la 1.305 lei – 2.900 lei); totodată, sancţiunea contravenţională complementară privind punctele de penalizare (3 puncte de penalizare) se înlocuieşte cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru 90 de zile;

Modificări în Codul Rutier 2022: Întoarcere pe autostradă – 4 luni permis suspendat

  • se introduce sancţiunea complementară a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile pentru executarea pe autostradă a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, de a circula sau de a traversa de pe un sens de circulaţie pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părţi carosabile, de a circula în sens contrar direcţiei de mers pe calea unidirecţională;

Modificări în Codul Rutier 2022: 4 luni fără permis- nerespectarea regulilor la trecerile peste calea ferată

  • se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 90 de zile la 120 de zile pentru nerespectarea regulilor la trecerea la nivel cu calea ferată;

Modificări în Codul Rutier 2022: sancțiuni mai mari la manevrele neregulamentare de depășire

  • se trece într-o clasă superioară de contravenţii fapta privind nerespectarea regulilor referitoare la efectuarea manevrei de depăşire (de la 580 lei – 725 lei la 870 lei – 1.160 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 30 de zile la 60 de zile;
  • se trece într-o clasă superioară de contravenţii abaterea de la regulile privind depăşirea, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale (de la 870 lei -1.160 lei la 1.305 lei – 2.900 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 60 de zile la 90 de zile;

Modificări în Codul Rutier 2022: neacordarea de prioritate amendă și suspendarea permisului

  • se trece într-o clasă superioară de contravenţii nerespectarea regulilor privind acordarea de prioritate (de la 580 lei – 725 lei la 870 lei – 1.160 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 30 de zile la 60 de zile;
  • se trece într-o clasă superioară de contravenţii fapta de a nerespecta regulile privind acordarea de prioritate, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale (de la 870 lei – 1.160 lei la 1.305 lei – 2.900 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 60 de zile la 90 de zile;

Modificări în Codul Rutier 2022: 4 luni fără permis la depășirea vitezei legale cu 70 km/h

  • se reglementează un nou prag de viteză, respectiv depăşirea cu peste 70 km/h a limitei legale de viteză, pentru care se va aplica o perioadă majorată de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, respectiv 120 de zile;
  • în cazul în care prin încălcarea regulilor de circulaţie privind circulaţia pe sens opus, conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice ori conducerea pe autostradă s-a produs un accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale, perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce să majorează cu 30 de zile;
  • se reglementează interdicţia de a conduce un vehicul pe drumurile publice din România, urmare a condamnării penale pentru săvârşirea unor infracţiuni la regimul rutier pe teritoriul României, pentru titularul de permis de conducere emis de o autoritate străină.

Codul Rutier 2022: Care este amenda maximă 

În România, există cinci clase de amendă. Primele patru li se aplică persoanelor fizice, în timp ce a cincea este aplicată persoanelor juridice.

  • Amenda maximă pentru persone fizice (20 de puncte de penalizare) este de la 2.900 de lei
  • Amenda maximă pentru persoanele juridice amenda maximă (100 de puncte de penalizare) este de 14.500 de lei.

Codur Rutier 2022: Clasele de sancţiuni sunt

  1. – clasa I: 2/3 puncte-amendă;
  2. – clasa a II-a: 4/5 puncte-amendă;
  3. – clasa a III-a: 6-8 puncte-amendă;
  4. – clasa a IV-a: 9- 20 de puncte-amendă;
  5. – clasa a V-a: 21- 100 de puncte-amendă.

Clasele de sancțiuni/ Punctele amendă prevăzute în legislația rutieră din România

2 sau 3 puncte amendă

  • 1. conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțîn 10km/hsub limita minimă obligatorie stabilă pe tronsonul de drum respectiv ;
  • 2. nerespectarea obligației de semnalizare a manevrei de schimbare a direcției de mers;
  • 3. nerespectarea de către pietoni a normelor privind circulăția pe drumurile publice;
  • 4. neîndeplinirea obigației proprietarului sau a utilizatorului de autovehicul de a solicită documentul de constatare a avariilor produse acestuia în alte împrejurări decât în urma unui accident de circulație;
  • 5. nerespectarea normelor privind circulația pe drumurile publice de către conducătorii coloanelor militare, ai grupurilor organizate autorizate și cortegiilor;
  • 6. nerespectarea semnificației semnalului luminos intermediar de forma uneia sau a unor săgeți de culoare galbenă ori albă cu vârful orientat în jos spre dreapta, care anunță schimbarea semnalului de culoare verde în cazul benzilor de circulație reversibilă;
  • 7. conducerea unui vehicul avariat peste termenul de de 30 de zile de la dată eliberării documentului de constatare a avariei;
  • 8. nerespectarea obligației conducătorului de autovehicul și a pasagerilor acestuia de a purta, în timpul deplasării pe drumurile publice, centură sau dispozitivele de siguranță omologate;
  • 9. nerespectarea obligației de către conducătorul de motocicletă sau moped de a purta, în timpul deplasării pe drumurile publice, cască de protecție omologată;
  • 10.  nerespectarea obligației conducătorului de vehicul de a lăsa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia, când drumul are o singură bandă;
  • 11. nerespectarea regulilor de circulație de către conducătorii de animale;
  • 12. nerespectarea obligației de a aplică semnul distinctiv pe autovehicule conduse de persoane care au mai puțin de un an vechime de la dobândirea permisului de conducere;
  • 13. lăsarea liberă în timpul conducerii a volanului, ghidonului sau a manetei de comandă a vehiculului;
  • 14. nerespectarea de către pasageri sau călători a obligațiilor ce le revin atunci când se află în vehicule;
  • 15. nerespectarea semnificației culorii galbene a semaforului;
  • 16. conducerea unui vehicul ale cărui plăcute cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare sunt deteriorate, murdare ori acoperite cu gheață sau zăpadă de natură a împiedică identificarea numărului de înmatriculare sau de înregistrare;
  • 17. conducerea unui vehicul pe ale cărui plăcute cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare sunt aplicate folii sau alte dispozitive care nu permit citirea numărului de înmatriculare ori plăcuțele nu corespund standardelor în vigoare;
  • 18. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul cu defecțiuni tehnice, altele decât cele prevăzute la art .102 alin .(3) lit. b)ori care are lipsa unul sau mai multe elemente de caroserie sau această este deteriorată vizibil;

 2 puncte amendă

  • 1. folosirea incorectă a luminilor de drum la întâlnirea cu un autovehicul care circulă din sens opus;
  • 2. folosirea telefoanelor mobile în timpul conducerii, cu excepția celor prevăzute cu dispozitive de tip „mâini libere”;
  • 3. nerespectarea obligației de a purta, în timpul circulației pe drumurile publice, centură de siguranță ori căștile de protecție omologat, după caz;
  • 4. depășirea cu 10-20 de km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 5. circulăția pe un sector de drum pe care accesul este interzis;
  • 6. nerespectarea regulilor privind manevră de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers;
  • 7. nerespectarea obligației de a folosi luminile de întâlnire și pe timpul zilei, pe autostrăzi, drumuri expres și pe drumuri naționale europene (E);
  • 8. staționarea neregulamentară;
  • 9. refuzul înmânării actului de identitate, a permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, a celorlalte documente prevăzute de lege, la cererea polițistului rutier, precum și refuzul de a permite verificarea vehiculului;

3 puncte amendă

  • 1. oprirea nejustificată sau circulația pe bandă de urgență a autostrăzilor ori oprirea pe partea carosabilă a drumurilor expres sau a drumurilor naționale europene (E);
  • 2. depășirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 3. nerespectarea regulilor privind manevră de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers, dacă prin această s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
  • 4. nepastrarea unei distanțe corespunzătoare față de vehiculul care îl precede, dacă prin această s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
  • 5. nerespectarea semnifiactiei indicatorului „ocolire”, instalat pe refugiul stațiilor de tramvai;
  • 6. pătrunderea într-o intersecție atunci când circulăția în interiorul acesteia este blocată;

4 puncte amendă

  • 1. nerespectarea obligațiilor care îi revin în cazul vehiculelor rămase în până sau avariate;
  • 2. nerespectarea semnificației indicatorului „STOP”;
  • 3. depășirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 4. circulația în timpul nopții sau ziua, pe timp de ceață, ninsoare abundență sau ploaie torențială, cu un autovehicul fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare;
  • 5. conducerea unui autovehicul sau tractarea unei remorci atunci când dovadă înlocuitoare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare este eliberată fără drept de circulăție sau durata acesteia a expirat;

4 sau 5 puncte amendă

  • 1. nerespectarea semnalelor polițiștilor de frontieră în punctele de trecere a frontierei de stat a României, ale indrumatorilor de circulăție ai Ministerului Apărării, ale agenților de cale ferată, ale persoanelor desemnate pentru dirijarea circulăției, pe sectoarele de drum pe care se execută lucrări de reabilitare a acestora, precum și cele ale patrulelor școlare de circulație și ale nevăzătorilor;
  • 2. nerespectarea regulilor de utilizare a mijloacelor de avertizare sonoră de către conducătorii de vehicule, cu excepția celor care conduc autovehicule prevăzute la art . 32 alin .(2) lit .a) și b);
  • 3. nerespectarea semnificației indicatoarelor și marcajelor de obligare;
  • 4. neîndeplinirea obligației de a solicită autorității competențe, în termenul prevăzut de lege, eliberarea unui duplicat al permisului de conducere sau al certificatului de înmatriculare ori de înregistrare, în cazul în care acestea au fost declarate furate, pierdute, deteriorate sau nu mai corespund din punctul de vedere al formei și conținutului celor în vigoare;
  • 5. lipsa dotărilor specifice la autovehiculele destinate învățării conducerii auto, prevăzute în reglementările în vigoare;
  • 6. conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă;
  • 7. conducerea unui autovehicul care, în mers sau staționare, poluează fonic sau emană noxe peste limita legal admisă;
  • 8. nerespectarea traseelor stabilite de poliția rutieră pentru pregătirea practică sau susținerea examenului pentru obținerea carnetului de conducere;
  • 9. nerespectarea obligației de a circulă pe un singur șir, indiferent de direcția de deplasare, într-o intersecție în care circulă și tramvaie și de a lasă liber traseul tramvaiului atunci când spațiul dintre șina din dreapta și trotuar nu permite circulația pe două șiruri;
  • 10. efectuarea de către conducătorul unui vehicul a unor activități de natură a-i distrage atenția de la conducere ori folosirea instalațiilor de sonorizare la un nivel de zgomot care afectează deplasarea în siguranță a lui și a celorlalți participanți la trafic;
  • 11. nerespectarea obligației ce revine conducătorului de motocicletă sau moped de a avea în funcțiune, în timpul zilei, luminile de întâlnire în circulăția pe drumurile publice;
  • 12. neutilizarea echipamentului de protecție-avertizare fluores-cent-reflectorizant de către persoană care execută lucrări în zona drumului public sau de către agentul de cale ferată care asigura trecerea la nivel;
  • 13. conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusa medicală, triunghiuri reflectorizante și stingator pentru incendii, omologate;

 6 puncte amenda

  • 1. refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnica a acestuia;
  • 2. nerespectarea semnificației semnalelor regulamentare ale agenților de cale ferata care dirijează circulația la trecerile la nivel cu calea ferata;
  • 3. depășirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 4. conducerea unui vehicul înmatriculat sau înregistrat care nu are montata una dintre plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare;
  • 5. circulația sau staționarea pe spațiul interzis care separă sensurile de circulație pe autostradă;
  • 6. staționarea ori parcarea autovehiculelor pe autostrada în alte locuri decât cele special amenajate și semnalizate;
  • 7. executarea pe autostradă a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediana sau racordurile dintre cele doua parti carosabile;
  • 8. nerespectarea semnificației indicatoarelor Trecere la nivel cu o cale ferată simpla, fară bariere; Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fară bariere sau Oprire, instalate la trecerea la nivel cu o cale ferata;
  • 9. schimbarea direcției de mers prin viraj spre stânga, daca prin aceasta se încalcă marcajul longitudinal continuu care separa sensurile de circulație;
  • 10. pătrunderea într-o intersecție dirijata prin semafoare, daca prin aceasta se produce blocarea circulației în interiorul intersecției.

 6-8 puncte amenda

  • 1. conducerea unui autovehicul cu permis de conducere a cărui valabilitate a expirat;
  • 2. conducerea unui autovehicul de către o persoană care nu a preschimbat permisul de conducere national romanesc la schimbarea domiciliului sau reședinței, în termenul prevăzut de lege;
  • 3. conducerea unui autovehicul de către o persoană cu domiciliul în România care nu a preschimbat permisul de conducere obținut în alt stat, în termenul prevăzut de lege;
  • 4. neîndeplinirea obligațiilor de preschimbare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculului ori remorcii în cazurile prevăzute de lege;
  • 5. nepastrarea distantei laterale suficiente față de vehiculul care circula din sens opus;
  • 6. nerespectarea de către conducătorul de vehicul a semnificației indicatoarelor și marcajelor de interzicere sau restricție ori a celor temporare, cu excepția celor care interzic accesul sau depășirea care se încadrează în alta clasa e sancțiuni;
  • 7. nerespectarea obligației de a permite părăsirea intersecției conducătorului vehiculului rămas în interiorul acesteia;
  • 8. nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor și mopedelor;
  • 9. nereducerea vitezei în cazurile prevăzute de regulament;
  • 10. montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de alta culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate;
  • 11. circulația cu un autovehicul, remorcă sau tramvai cu defecțiuni la sistemul de iluminare sau de avertizare sonora ori când acestea lipsesc;
  • 12. nerespectarea regulilor în cazul imobilizării involuntare în pasaje subterane și tuneluri;
  • 13. nerespectarea regulilor privind transportul persoanelor și al obiectelor în sau pe vehicule;
  • 14. pornirea de pe loc a autovehiculului sau tramvaiului cu ușile deschise, circulația cu ușile deschise ori deschiderea acestora în timpul mersului; deschiderea ușilor autovehiculului atunci când acesta este oprit sau staționat, fară asigurarea că nu se pune în pericol siguranță deplasării celorlalți participanți la trafic;
  • 15. oprirea autovehiculelor destinate transportului public de persoane în alte locuri decât în stațiile semnalizate că atare;
  • 16. nerespectarea regulilor privind circulația pe benzi;
  • 17. conducerea pe drumurile publice a vehiculelor cu două roti, fară a se asigura contactul cu partea carosabila pe ambele roti.

6-9 puncte amendă plus suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 60 de zile

  • a) nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere, depășirea sau trecerea la culoarea roșie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care au
  • rezultat avarierea unui vehicul sau alta pagube materiale;
  • b) nerespectarea interdicției temporare de circulație instituite pe un anumit segment de drum public;
  • c) nerespectarea regulilor de circulație la trecerea unei coloane oficiale sau intercalarea într-o astfel de coloana;
  • d) circulația pe sens opus, cu excepția cazurilor în care se efectuează regulamentarmanevra de depășire.

9-20 puncte amendă

  • 1. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al cărui termen de valabilitate a inspecției tehnice periodice a expirat;
  • 2. conducere ape drumurile publice a unui vehicul fără a avea montată una dintre plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori dacă plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare nu sunt fixate în locurile special destinate;
  • 3. conducerea unui vehicul cu tracțiune animală neînregistrat;
  • 4. neefectuarea radierii vehiculelor din evidență, în cazurile și termenele prevăzute de lege;
  • 5. conducerea unui autovehicul destinat transportului public de persoane sau de mărfuri fără a deține atestatul profesional;
  • 6. neefectuarea verificării medicale periodice;
  • 7. neîndeplinirea de către medicul de familie a obligațiilor prevăzute la art. 22 alin. (6) în cazul implicării, cu vinovăție, a conducătorului de vehicul aflat în evidență să într-un accident de circulație în urmă căruia au rezultat numai pagube materiale;
  • 8. deținerea simultană a două permise de conducere naționale, dintre care unul eliberat de o autoritate competență străină;
  • 9. lipirea de afișe, inscripțîi sau înscrisuri pe indicatoare sau dispozitivele ce servesc la semnalizarea rutieră, inclusiv pe suporturile acestora;
  • 10. deținerea, montarea sau folosirea în circulația pe drumurile publice a mijloacelor speciale de avertizare sonoră sau luminoasă pe vehiculele care nu au acest drept;
  • 11. deținerea, montarea sau folosirea în circulația pe drumurile publice a dispozitivelor care perturbă funcționarea normală a dispozitivelor de măsurare a vitezei;
  • 12. folosirea nejustificată a mijloacelor speciale de avertizare luminoase sau sonore de către conducătorii autovehiculelor care au regim de circulație prioritară;
  • 13. nerespectarea semnalelor regulamentare ale agenților de cale ferată la trecerea la nivel;
  • 14. necomunicarea de către proprietarul sau utilizatorul unui vehicul, la solicitarea poliției rutiere, a identitățîi persoanei căreia i-a încredințat vehiculul spre a fi condus;
  • 15. neîndeplinirea obligațiilor ce îi revin conducătorului de vehicule care efectuează transport public de persoane sau de mărfuri;
  • 16. nerespectarea obligațiilor ce revin conducătorilor de vehicule cu tracțiune animală;
  • 17. nerespectarea dispozițiilor art. 74 privind circulăția pe autostrăzi;
  • 18. neîndeplinirea obligațiilor prevăzute la art. 79 alin. (2) în cazul implicării conducătorului de autovehicul într-un accident de circulație din care au rezultat numai pagube materiale;
  • 19. efectuarea transportului de mărfuri sau persoane cu autovehicule și remorci care circulă în baza autorizației pentru probe;
  • 20. conducerea unui autovehicul care circulă în baza autorizației pentru probe în afară județului sau a municipiului București în rază căruia își are sediul titularul autorizației;
  • 21. nerespectarea semnificației luminii roșii a dispozitivelor instalate pentru semnalizarea benzilor cu circulație reversibilă;
  • 22. săvârșirea de către conducătorii de vehicule sau pasagerii acestora de gesturi obscene, proferarea de injurii, adresarea de expresii jignitoare sau vulgare participanților la trafic;
  • 23. aruncarea, lăsarea ori abandonarea pe drumul public de obiecte, materiale, substanțe sau vehicule, după caz;
  • 24. nerespectarea regulilor privind remorcarea vehiculelor;
  • 25. neprezentarea, în mod nejustificat, în termenul stabilit la unitatea de poliție rutieră la care au fost invitate pentru soluționarea oricărei probleme legate de calitatea de participantla trafic sau de proprietar ori utilizator de vehicul;
  • 26. pătrunderea pe drumurile publice modernizate cu un vehicul care are pe roți sau pe caroserie noroi ce se depune pe partea carosabilă ori din care cad sau se scurg produse, substanțe sau materiale ce pun în pericol siguranță circulației;
  • 27. transportul copiilor în vârstă de până la 12 ani sau al animalelor pe locurile din față ale vehiculelor;
  • 28. conducerea autovehiculului cu masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone pe drumurile acoperite cu gheață, zăpadă sau polei, fără a avea montate pe roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante omologate;
  • 29. neaplicarea, în partea din spate a unui vehicul înmatriculat într-un stat care nu este semnatar al Convenției asupra circulației rutiere, a semnului distinctiv al statului care a efectuat înmatricularea;
  • 30. staționarea neregulamentară pe drumurile publice în condiții de vizibilitate redusă;
  • 31. lovirea, deteriorarea sau ocolirea porților de gabarit instalate înaintea trecerii la nivel cu calea ferată;
  • 32. lovirea și/sau deteriorarea pasajelor superioare de pe drumurile publice, prin nerespectarea gabaritului de liberă trecere semnalizat corespunzător;
  • 33. montarea pe autovehicul a unui sistem antifurt sonor a cărui durata a semnalului depășește mai mult de un minut consecutiv, iar intensitatea semnalului depășește pragul fonic prevăzut de lege;
  • 34. neaplicarea, în partea din spate a autovehiculului care efectuează transport public de persoane sau de mărfuri, a indicatorului cu limitele de viteză admise pentru categoria din care face parte vehiculul condus;
  • 35. aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, lunetă sau pe geamurile laterale, cu excepția celor omologate și/sau certificate de către autoritatea competență și care sunt marcate corespunzător;
  • 36. aplicarea de afișe, reclame publicitare, înscrisuri sau accesorii pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale care restrâng sau estompează vizibilitatea sub limita legal admisă ori împiedică sau diminuează eficacitatea dispozitivelor de iluminare și semnalizare luminoasă ori citirea numărului de înmatriculare;
  • 37. încălcarea obligațiilor referitoare la circulația pe drumurile publice a vehiculelor care transporta produse sau mărfuri periculoase ori a vehiculelor cu masă și/sau gabaritul depășit;
  • 38. nerespectarea obligației de comunicare prevăzute la art. 80 sau comunicarea de date inexacte sau incomplete.

9-20 puncte amendă plus suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile

  • a) conducerea sub influență băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracțiune;
  • b) conducerea vehiculului cu defecțiuni grave la sistemul de frânare sau la mecanismul de direcție, constatate de poliția rutieră împreună cu specialiștii Registrului Auto Român;
  • c) neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune;
  • d) nerespectarea dispozițiilor prevăzute la art. 35 alin.(3);
  • e) depășirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic.

21-100 de puncte amendă următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice sau juridice

  • 1. nesemnalizarea sau semnalizarea nerespunzatoare a drumului public sau a trecerilor la nivel cu calea ferată, conform standardelor în vigoare; neinlaturarea obstacolelor care împiedică vizibilitatatea conducătorilor de vehicule la trecerile la nivel cu calea ferată;
  • 2. neîndeplinirea obligațiilor de instalare a mijloacelor de semnalizare rutieră, precum și a dispozitivelor speciale de acest fel;
  • 3. nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare, conform standardelor în vigoare, a obstacolelor sau lucrărilor aflate în zona drumului public;
  • 4. neasigurarea stării de viabilitate a părții carosabile potrivit standardelor în vigoare, precum și neluarea măsurilor de înlăturare a obstacolelor aflate pe partea carosabilă;
  • 5. amplasarea în zona drumului public de dispozitive care pot fi confundate cu indicatoarele ori instalațiile care servesc la semnalizarea rutieră ori realizarea de construcții sau instalații ori ceearea de alte obstacole de natură să le limiteze vizibilitatatea sau eficacitatatea;
  • 6. instituirea de restricții de circulăție pe drumurile publice fără autorizația administratorului drumului și avizul poliției rutiere;
  • 7. nerespectarea termenelor și condițiilor stabilite de administratorul drumului public și de poliția rutieră privind amplasarea și executarea de lucrări în zona drumului public;
  • 8. nerespectarea obligațiilor de către executant sau, după caz, beneficiar că, după terminarea lucrărilor în partea carosabilă, acosta-ment sau trotuar, să readucă drumul public cel puțin la starea inițială;
  • 9. neîndeplinirea obligațiilor ce le revin, potrivit normelor legale, în legătură cu vehiculele și conducătorii acestora;
  • 10. necomunicarea, în termen, la cererea poliției rutiere, a identitățîi persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice;
  • 11. lipsa dotărilor specifice obligatorii pentru admiterea și menținerea în circulație a vehiculelor;
  • 12. neasigurarea insotirii deplasării vehiculelor care efectuează transport de mărfuri sau produse periculoase, precum și a celor cu mase sau gabarite depășite;
  • 13. nerespectarea obligației de a echipa personalul de execuție a lucrărilor în zona drumului public cu echipamente de protecție-avertizare fluorescent-reflectorizant;
  • 14. amplasarea stațiilor mijloacelor de transport public de persoane fără avizul poliției rutiere;
  • 15. practicarea actelor de comerț pe trotuar, pe acostament sau pe partea carosabilă, iar în afară localităților, în zona de siguranță a drumului public;
  • 16. refuzul nejustificat de a înmatricula sau de a înregistra un vehicul ori de a elibera plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori de a menționa în certificatul de înmatriculare datele de identificare a utilizatorului;
    17. neîndeplinirea, de către proprietarul sau deținătorul mandatat al vehiculului, a obligației de a solicită autorității competențe înscrierea în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare a datelor de identificare a utilizatorului;
  • 18. neîndeplinirea obligațiilor ce revin organizatorilor întrecerilor autorizate de a lua toate măsurile necesare pentru desfășurarea în siguranță a acestora, precum și pentru protecția celorlalți participanți la trafic;
  • 19. neîndeplinirea obligației, de către autoritățile publice locale, de a efectua amenajări rutiere destinate circulației pietonilor, bicicliștilor, vehiculelor cu tracțiune animală și calmarii traficului, precum și nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare a acestora;
  • 20. încredințarea unui vehicul destinat transportului public de persoane sau de mărfuri pentru a fi condus pe drumurile publice de către un conducător de autovehicul sau tramvai care nu are atestat profesional;
  • 21. dispunerea efectuării transportului de mărfuri și produse periculoase sau a vehiculelor cu masă și/sau gabaritul depășit fără autorizație specială emisă în condițiile legii ori pe alte trasee decât cele stabilite de autoritatea competență;
  • 22. neîndeplinirea obligației de înștiințare a poitiei rutiere de pe a cărei rază de competență pleacă transportul de mărfuri sau produse periculoase cu privire la traseul stabilit și localitatea de destinație;
  • 23. neîndeplinirea obligației de către autoritățile administrației publice locale de a amenaja drumuri laterale în condițiile art. 71 alin. (2);
  • 24. nerespectarea obligației administratorului drumului public sau autorității publice locale de a execută sau, după caz, de a desființa amenajările rutiere, în termenul stabilit împreună cu poliția rutieră ;
  • 25. punerea în aplicare a planurilor de urbanism generale, zonale sau de detaliu, fără că acestea să fie avizate în prealabil de către administratorul drumului public și poliția rutieră;
  • 26. încălcarea dispozițiilor legale privind efectuarea de modificări și completări în certificatul în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori în cartea de identitate a vehiculului, precum și verificarea tehnică periodică a acestuia fără solicitarea prezentării de către proprietar a dovezii existenței asigurării de răspundere civilă pentru pagube produse terților prin accidente de autovehicule;
  • 27. neîndeplinirea obligației de întreținere a drumului public pe timp de iarnă, potrivit reglementărilor în vigoare;
  • 28. nerespectarea obligației de comunicare prevăzute la art .80 sau comunicarea de date inexacte ori incomplete.

sursa: agerpres.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

SONDAJ INSCOP: Românii cred că NATO îi va apăra în cazul unui război în Ucraina. Pe cine admiră tinerii, dintre Biden și Putin

Publicat

foto: multimedia.europarl.europa.eu

Sondaj ”Neîncrederea publică Vest vs Est”: Trei sferturi dintre români cred că NATO îi va apăra în cazul unui război în Ucraina, potrivit unui sondaj INSCOP, în vreme ce admirația pentru liderul rus, Vladimir Putin, se observă mai ales în rândul tinerilor.

INSCOP a realizat în perioada 11 – 18 ianuarie 2022, un sondaj de opinie privind Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false”.

Primele două capitole sunt dedicate percepției românilor asupra unor elemente ce țin de securitatea militară a țării, respectiv opiniei respondenților privind direcția țării și a Europei, și încrederii în țări și lideri internaționali, scrie DCNews

În capitolul Securitatea militară, analiza a vizat percepțiile populației privind Conflictul din Ucraina, NATO și apărarea României. Întrebați dacă NATO va apăra sau nu România, în contextul creșterii riscului producerii unui război în Ucraina, 70,3% dintre români răspund afirmativ, în timp ce 20,3% răspund negativ, iar 9,4% nu știu sau nu răspund.

Majoritate solidă pro-NATO

76,2% dintre respondenți consideră că România nu trebuie să iasă din NATO, în timp ce 18,7% răspund afirmativ la această întrebare. Ponderea non-răspunsurilor este de 5,1%.

A crescut, de asemenea, ponderea opiniilor favorabile privind existența bazelor militare americane în România.

În ceea ce privește bazele militare americane 74,7% dintre cei intervievați (față de 68,1%  în septembrie 2021, 73,8% în iunie 2021 și 75,4% în martie 2021) își exprimă acordul față de afirmația ”Existența unor baze militare americane în România ar ajuta la apărarea țării în cazul unei agresiuni externe”, în timp ce 20,6% își exprimă dezacordul (față de 24,9% în septembrie 2021, 20,3% în iunie 2021 și 20% în martie 2021). 4,7% nu știu sau nu răspund la această întrebare.

În percepția publică armata UE nu este văzută ca fiind în opoziție cu forțele NATO: 72,6% dintre respondenți consideră că UE ar trebui să înființeze propria Armată pentru apărarea statelor membre. 20,8% din totalul eșantionului/populației este de părere contrarie. Ponderea non-răspunsurilor este de 6,5%.

 Vest vs. Est. Încrederea în țări și lideri internaționali

Publicul din România rămâne ferm angajat în direcția Vest. În opinia a 77% dintre respondenți, VEST (adică UE, SUA, NATO)  este direcția înspre care ar trebui să se îndrepte România din punctul de vedere al alianțelor politice și militare.

10,4% consideră că România ar trebui să se îndrepte către EST (adică Rusia, China).

Ponderea non-răspunsurilor este de 12,6%.

Românii sunt optimiști în ceea ce privește viitorul Europei: în viitor, Europa și Occidentul vor fi mai puternici în opinia a 63,9% dintre respondenți. în timp ce opinia contrarie este împărtășită de 27%. 9,1% nu știu sau nu răspund.

Încredere mai mare în NATO decât în UE

Dintre țările și organizațiile enumerate, românii au cel mai ridicat nivel de încredere în NATO (60,6% față de 47,1% în septembrie 2021, 59,3% în iunie 2021 și 49,4% în martie 2021).

55,9% dintre români au încredere multă și foarte multă în Uniunea Europeană (față de 42,5% în septembrie 2021, 55% în iunie 2021 și 51,6% în martie 2021).

Încrederea în Germania se menține în continuare la o cotă mai ridicată decât în ceea e privește Franța. Încrederea în Statele Unite a crescut cu 5 puncte procentuale, față de septembrie 2021.

Astfel, 51,8% dintre respondenți au încredere multă și foarte multă în Germania (față de 45,8% în septembrie 2021, 49,2% în iunie 2021 și 57,6% în martie 2021).

Dintre cei intervievați 50% declară că au încredere multă și foarte în Statele Unite ale Americii (față de 40,3%  în septembrie 2021, 47,8% în iunie 2021 și 47,2% în martie 2021).

Franța beneficiază de încredere multă și foarte multă din partea a 38,5% dintre respondenți. Încrederea în Rusia și China se situează sub 20 de procente.

18%  declară că au încredere în Rusia (față de 16,2% în septembrie 2021, 17,9% în iunie 2021 și 16% în martie 2021) și 17,2% în China (față de 13,5% în septembrie 2021, 16,8% în iunie 2021 și 19% în martie 2021).

Președintele SUA, mai apreciat decât președintele Rusiei

34,4% dintre cei intervievați declară că au încredere multă și foarte multă în Joe Biden, președintele SUA (față de 25,9% în septembrie 2021, 36,4% în iunie 2021 și 41,6% în martie 2021).

În Maia Sandu, președinta Republicii Moldova,  au  încredere multă și foarte multă 33,1% dintre români (față de 28,8% în septembrie 2021). 24,8% dintre români au încredere multă și foarte multă în Emanuel Macron.

În Vladimir Putin, președintele Rusiei, au  încredere multă și foarte multă 23,3% dintre respondenți (față de 21% în septembrie 2021, 23,9% în iunie 2021 și 19% în martie 2021).

19,3% dintre cei intervievați declară că au încredere multă și foarte multă în Victor Orban, premierul Ungariei (față de 16,4% în septembrie 2021).

Putin, admirat mai mult în rândul tinerilor

”Observăm cum evenimentele din ultimul trimestru, exacerbarea mediatică a probabilității unei intervenții militare ruse in Ucraina, precum și răspunsul ceva mai articulat al unor membri NATO ( Franța, Marea Britanie și Statele Unite) la aceasta  prin declarații de sprijin și furnizarea de echipamente militare către Ucraina, au determinat creșterea indicilor de încredere la nivel societal  atât în vest, cât și în NATO, explică rezultatele Dan Andronache, vice-președinte True Story Project (TSP).

De asemenea apariția unei armate europene pare că are mai mult sens, pe fondul aceleiași nevoi de securitate din partea unei autorități cât mai omnipotente, pe fondul crizei evidențiate în media.

Aceleași motive emoționale stau la baza recuperării procentelor pierdute în cazul președintelui Joe Biden. În cazul președintelui Putin,  pare că acesta și-a consolidat imaginea de lider puternic, preponderent în rândul populației tinere, sensibile la canalele social media alternative precum Tik Tok.

Cum anticipam în articolul din iunie anul trecut, președintele Putin este deja în viitor prin prezența structurată în mentalul publicului tânăr, în ciuda potențialului mai puțin pacificator al acțiunilor sale.”

O majoritate largă sprijină prezența bazelor americane în România

”Datele sociologice arată un nivel foarte ridicat de încredere (70%) în faptul că NATO va apăra România în cazul în care se va produce un război în Ucraina, a spus Remus Ștefureac, președinte Strategic Thinking Group.

De asemenea, crește încrederea în NATO ca organizație, care depășește în premieră pentru ultimii ani borna de 60% încredere multă și foarte multă. Peste trei pătrimi dintre români se opun unei ieșiri a României din NATO și sprijină existența unor baze militare americane pe teritoriul României pe considerentul că ar ajuta la apărarea țării în cazul unei agresiuni externe.

Riscurile de securitate determinate de perspectiva unei agresiuni a Rusiei împotriva Ucrainei au determinat o creștere a încrederii în NATO și Uniunea Europeană, comparativ cu situația de la finalul anului trecut.

De asemenea, încheierea crizei politice din România pare să fi contribuit la îmbunătățirea percepției asupra reperelor esențiale ale lumii euro-atlantice în condițiile în care certurile politice de la finalul anului trecut au afectat grav încrederea în toate reperele interne și externe care inspirau în mod obișnuit încredere.”

Sondajul de opinie ”Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” – Ediția a IV-a a fost realizat de INSCOP Research în parteneriat cu Verifield la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de The German Marshall Fund of the United States – și finanțat de Black Sea Trust for Regional Cooperation prin True Story Project.

Ancheta sociologică s-a derulat în perioada 11-18 ianuarie 2022, metoda de cercetare fiind interviu prin intermediul chestionarului.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate