Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cum se eliberează documente pentru beneficiarii serviciilor sociale, în starea de alertă. Măsuri speciale la sediile DGASPC


Publicat

protectia copilului

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Alba face precizări pentru beneficiarii de servicii sociale, în contextul măsurilor aplicate pentru prevenirea răspândirii virusului COVID19 și al decretării stării de alertă la nivel național. Cei care se deplasează la sediul DGASPC sau al serviciilor subordonate trebuie să poarte mască de protecție și vor avea acces în incinte doar după ce li se măsoară temperatura corporală.

Beneficiarilor li se recomandă limitarea, pe cât posibil, a deplasării la sediul DGASPC și să comunice prin telefon, corespondență poștală sau electronică.

Pentru transmiterea documentelor sau petițiilor, sunt la dispoziție următoarele date de contact:

Adresă poștală: Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, Alba Iulia, Alba, 510207

E-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro;

Pentru probleme urgente se pot apela numerele de telefon:

0258–818 266; 0358-401538; 0741–818 074; 0755-069 444; 0258 – 833 230

fax: 0258/817- 037;

Emitere/reînnoire certificate de încadrare în grad de handicap:

Reprezentanții DGASPC spun că persoanele cu dizabilități trebuie să evite, pe cât posibil, deplasarea la sediul DGASPC Alba.

Persoanele care se vor adresa serviciilor DGASPC Alba au obligația de a purta mască de protecție, accesul în clădirea instituției fiind permis doar după efectuarea termometrizării de către personalul de specialitate.

La Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap/Serviciul de Evaluare Complexă Copii, în perioada de alertă instituită după data de 15 mai 2020, beneficiarii vor veni doar pe bază de programare.

Accesul la Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap se va face doar pe la intrarea B, iar la Serviciul de Evaluare Complexă Copii doar pe la intrarea C, pe baza unei liste cu programări aferente fiecărei zile, cu excepția reprezentanților primăriilor, O.N.G.-urilor sau a altor instituții cu respectarea măsurilor de prevenție și a indicațiilor primite de la personalul de pază și protecție.

Cererea și documentele tipizate pentru încadrare/reîncadrare în grad de handicap se obțin de la primăria de domiciliu sau de pe site-ul instituției: www.protectiasocialaalba.ro. Toate cererile de evaluare/reevaluare și documentele în vederea încadrării în grad de handicap pentru copii și persoane adulte pot fi transmite prin una dintre următoarele modalități:

Prin servicii poştale sau curierat (documentele vor fi transmise în format original).

Prin poșta electronică la adresa:

,,sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro”, privind încadrarea în grad de handicap a copilului și ,,sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro”, privind încadrarea în grad de handicap a persoanei adulte. Ulterior, beneficiarilor le revine obligativitatea transmiterii documentelor în original prin serviciile poștale.

Depunerea documentelor în original la primăria de domiciliu/reședință de către persoana solicitantă/reprezentant legal sau de către o altă persoană fizică. Dosarul va fi transmis la DGASPC Alba de către primăria din localitatea de domiciliu/reședință la care a fost efectuată depunerea acestuia, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare.

Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap (SECPAH) /Serviciul de Evaluare Complexă Copii (SECC) din cadrul DGASPC Alba verifică şi analizează documentele şi, în termen de 5 zile lucrătoare, comunică telefonic data planificată pentru evaluare. În cazul unui dosar incomplet, solicită completarea dosarului cu documentele necesare.

Pentru situațiile în care dosarul este complet, iar SECPAH/SECC constată că acesta conține informații suficiente și relevante pentru constatarea deficienței funcționale, severității, tipului și duratei estimate a acesteia, propune încadrarea în grad de handicap.

Atenționări:

minorii nu trebuie aduși la evaluare/reevaluare decât în situația în care managerul de caz (la recomandarea medicului/psihologului) comunică acest aspect reprezentantului legal al copilului;

în cazul persoanelor adulte nedeplasabile, evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedinţa persoanei în cauză, în baza scrisorii medicale şi a anchetei sociale. Pentru a diminua riscul contaminării, nu se va efectua mai mult de o evaluare la domiciliu pe zi, respectându-se măsurile de prevenție de către specialiștii SECPAH Alba.

În perioada stării de alertă, biletele gratuite de călătorie, rovinietele, cardurile europene pentru dizabilitate și legitimațiile de transport urban nu se vor acorda personal, ci vor fi trimise prin intermediul serviciilor poștale, cu confirmare de primire din partea solicitantului îndreptăţit, în baza cererii trimise de persoana cu handicap sau de reprezentantul legal al acesteia.

Solicitantul – persoana adultă cu certificat de încadrare în gradul grav și accentuat, reprezentantul legal al adultului sau copilului cu dizabilități, asistentul personal al persoanei cu dizabilități sau altă persoană cu împuternicire notarială în acest sens, dată de către persoana cu dizabilități/reprezentant legal va putea solicita printr-o cerere eliberarea biletelor de călătorie gratuite, a cardurilor europene pentru dizabilitate, a rovinietelor și a legitimațiilor de transport urban.

Cererea solicitantului trebuie să cuprindă: nume, prenume, numărul și seria actului de identitate, codul numeric personal, adresa de domiciliu completă, numărul și data certificatului de încadrare în grad de handicap, calitatea în care se solicită eliberarea facilităților menționate mai sus, datele personale de contact (telefon, fax, adresa de poștă electronică).

Cererea va fi trimisă către Direcția Generală de Asistența Socială și Protecția Copilului Alba prin poștă, curier rapid, fax: 0258-0817037 sau e-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro, sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro, sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro, de către solicitant sau asistentul social de la primăria de domiciliu/reședință a persoanei cu dizabilități.

Biletele de călătorie gratuită, rovinietele, cardurile europene pentru dizabilitate și legitimațiile de transport urban vor fi trimise către solicitant prin serviciile poștale, în plic, la care se atașează formularul de confirmare poștală de primire a documentului.

Recomandări:

aparținătorii beneficiarilor din sistemul de protecție să nu viziteze în această perioada centrele rezidențiale pentru adulți ori copii sau familiile care au în grijă copii cu măsură de protecție; pot ține legătura cu aceștia prin telefon;

persoanele cu dizabilități să evite deplasările la sediul DGASPC Alba și să transmită documentele prin intermediul serviciilor poștale, curierat sau depunerea actelor la primăriile de domiciliu/reședință;

pentru orice informație sau sesizare, în vederea evitării deplasărilor, se poate ține legătura cu serviciile DGASPC Alba prin intermediul adreselor de e-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro;

sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro;

sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro;

telefonic la nr. 0258–818 266; 0358-401538; 0741–818 074; 0755-069 444.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Aproape 2000 de persoane și sute de mașini verificate de Poliție în Alba. Acțiuni în Blaj și Cugir cu luptători SAS și jandarmi

Publicat

Polițiștii din Alba au verificat aproape 2000 de persoane și sute de mașini, în județ, în contextul stării de alertă și pentru prevenirea și combaterea răspândirii COVID – 19. Au fost organizate acțiuni în Blaj și Cugir.

Potrivit Instituției Prefectului Alba, miercuri, 206 polițiști IPJ și 61 de polițiști locali au desfășurat misiuni specifice.

În județ, au fost verificate 1.983 de persoane cu privire la respectarea măsurilor și interdicțiilor privind izolarea / carantinarea sau circulația și au fost organizate trei acțiuni punctuale, în cadrul cărora au fost verificate 237 de autovehicule și legitimate 436 de persoane.

Între orele 9.00 –13.00 și 16.00- 20.00, Poliția Municipiului Blaj a organizat o acțiune punctuală, pe raza municipiului și a comunelor limitrofe, pentru menținerea siguranței publice și prevenirea răspândirii Covid-19. Au fost verificate 438 de persoane aflate în izolare la domiciliu, 104 de locații de izolare, 177 de autovehicule și au fost aplicate 33 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 3.980 de lei.

O astfel de acțiune a fost organizată și la Cugir, unde polițiștii au verificat 84 de persoane aflate în izolare, 39 de autovehicule, au legitimat 58 de persoane, au retras două certificate de înmatriculate și au aplicat 14 sancțiuni contravenționale, în valoare de 4.930 de lei.

La acțiuni, alături de polițiști, au participat luptători SAS, jandarmi și polițiști locali.

În contextul stării de alertă, polițiștii au acționat, în principal, pentru informarea cetățenilor cu privire la noile reguli, potrivit sursei citate.

Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Alba continuă să desfăşoare misiuni specifice în contextul pandemiei cu noul Coronavirus si in starea de alertă. Jandarmii asigură măsuri de pază şi protecţie la nivelul a unui centru de carantină, precum şi misiuni desfăşurate cu celelalte structuri cu atribuţii în domeniu, mai precizează Instituția Prefectului Alba.

În ultimele 24 de ore, 60 de jandarmi au acţionat pe raza judeţului Alba, fiind angrenaţi în 46 de misiuni.

De asemenea, echipajele Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,Unirea” al Județului Alba (ISU au desfășurat 14 misiuni de decontaminare pentru echipajele proprii și ale Serviciul de Ambulanță Județean. ISU Alba asigură suportul operațional și fluxul informațional la nivelul Centrului Județean de Comandă și Coordonare a Intervenției (CJCCI), precum și transportul persoanelor suspecte/ confirmate ca infectate. În aceste misiuni au fost implicate 19 cadre ISU Alba.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Sorin Bumb: Guvernul va folosi 33 de miliarde euro de la Comisia Europeană pentru redresarea economică a României

Publicat

Sorin Bumb, deputat de Alba, anunță că România a obținut a doua cea mai mare sumă de bani din Europa de Est și a șasea cea mai mare sumă la nivel european pentru redresare economică. Suma de 33 de miliarde de euro – din care 19 miliarde fonduri nerambursabile va fi folosită pentru sprijinirea companiilor românești și a angajaților români, potrivit sursei citate.

”Eforturile Guvernului Liberal au avut un ecou remarcabil la Bruxelles, România obținând a doua cea mai mare sumă de bani din Europa de Est și a șasea cea mai mare sumă la nivel european pentru redresare economică. Astfel, România va primi în total 33 de miliarde de euro – din care 19 miliarde fonduri nerambursabile – din pachetul de ajutor al Comisiei Europene. Datorită negocierilor purtate de Guvernul PNL și de europarlamentarii PNL la Bruxelles, România este una dintre țările câștigătoare, alături de Spania și Italia.

Guvernul PNL va folosi în mod responsabil acești bani. Odată aprobat pachetul de ajutor economic de către Parlamentul European și de către Consiliul European, banii vor fi folosiți pentru dezvoltarea economiei românești, pentru sprijinirea companiilor românești și pentru angajații români.

Chiar și în plină pandemie Guvernul PNL a acordat o mare atenție utilizării fondurilor europene și a reușit să atragă peste un miliard și jumătate de euro pentru combaterea efectelor pandemiei. Astfel, a fost ușurată presiunea asupra bugetului național, banii europeni fiind folosiți chibzuit în timp de criză: 300 de milioane de euro pentru plata șomajului tehnic, 350 de milioane de euro pentru dotarea spitalelor, 225 de milioane de euro pentru sprijinirea a peste un milion de români aflați în situații defavorizate sau cu risc de sărăcie, 20 de milioane de euro stimulente pentru medicii aflați în prima linie, 682 de milioane de euro pentru Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.

În doar 6 luni, guvernul PNL a recuperat întârzieri de ani de zile în folosirea fondurilor europene: au fost semnate contractele pentru spitale regionale din Craiova și Iași, pe care PSD a eșuat să le facă în 6 ani, au fost lansate 13 apeluri de proiecte cu finanțare europeană care cumulează peste 800 de milioane de euro, s-a evitat dezangajarea a 600 de milioane de euro încă din primele săptămâni de guvernare. România a depășit cu peste 467 milioane de euro ținta de dezangajare.  De asemenea, a fost alocat un buget de aproximativ 500 milioane de euro din fonduri europene pentru înființarea de rețele noi de distribuție a gazelor naturale în localitățile din România. În plus, România a adoptat deja cadrul legislativ care va permite să putem absorbi bani europeni chiar din prima zi a viitorului Cadru Financiar Multianual 2021 – 2027. Este pentru prima dată de când România a aderat la UE când este adoptat din timp cadrul legislativ pentru viitorul exercițiu financiar.

Până acum, România a fost codașa Europei la utilizarea fondurilor europene, PSD situându-se pe primul loc doar la fraudarea banilor europeni. Guvernele PSD au eșuat în utilizarea miliardelor de euro din fonduri europene alocate pentru construcția de autostrăzi. Cifrele spun totul: precedenta guvernare PSD promitea în ianuarie 2017 sute de kilometri de autostradă!  Dar niciun kilometru de autostradă nou nu a fost început și finalizat de precedenta guvernare PSD în 3 ani de zile. Au fost inaugurate doar bucăți din foste autostrăzi începute înainte și care au acumulat mii de zile de întârzieri sub guvernările PSD.

Uniunea Europeană a alocat în trecut sume uriașe de bani ce puteau fi folosite de fostele guverne ale României pentru construcția de noi spitale. În exercițiul financiar actual, care se încheie în curând, au existat bani pentru spitale. Chiar PSD în programul de guvernare din 2016 a promis că va construi 8 spitale regionale cu fonduri europene, însă când au ajuns la guvernare au început să critice instituțiile europene care ne rugau pur și simplu să facem proiecte și să le luăm banii!

Timp de șase ani, între 2014 și 2019, Guvernele PSD au atras doar o treime din fondurile europene structurale și de coeziune alocate României din Bugetul Multianual al Uniunii Europene 2014 – 2020. Guvernul PNL se luptă acum să atragă în timpul rămas din acest cadru financiar restul de două treimi din banii disponibili de la Bruxelles”, a transmis, într-un comunicat, Sorin Ioan Bumb, deputat PNL de Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Programul Casa Verde Fotovoltaice, BLOCAT. Peste 25.000 de oameni așteaptă finanțarea promisă

Publicat

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) nu a publicat până la finalul lunii mai, așa cum promisese, listele finale ale celor care vor beneficia de finanțare pentru a-și instala sisteme fotovoltaice, susține Greenpeace. Potrivit reprezentanților organizației, e doar una dintre multele amânări ale programului Casa Verde Fotovoltaice. La un an și jumătate de la începerea programului, nici măcar un cetățean dintre cei 26.000 care au aplicat nu a devenit prosumator.

Deși la mijlocul lunii mai, conform declarațiilor noului președinte al AFM, Andreea Kohalmi Szabo, 94% din aplicații fuseseră deja analizate (24.504 din cele 26.057 de aplicații primite), programul Casa Verde Fotovoltaice este din nou în impas. Nu au fost publicate listele finale cu dosarele aprobate sau respinse, iar cei care au fost acceptați deja în program nu pot încă să semneze contractele de finanțare necesare pentru demararea lucrărilor. Mai mult, AFM nu a mai avut nicio comunicare publică oficială pe acest subiect din 30 aprilie.

„Acest program de finanțare, ce părea să se fi deblocat la începutul acestui an, a intrat într-o nouă eră tacită a amânărilor. Nu înțelegem de ce nu sunt publicate, așa cum s-a promis, toate rezultatele analizei dosarelor și de ce nu se semnează contractele de finanțare pentru cei care au fost deja admiși în program. Vorbim zi de zi cu zeci de potențiali beneficiari, sunt toți extrem de dezamăgiți de ritmul implementării programului”, a declarat Marian Mândru, coordonator de campanii la Greenpeace România.

Programul a reprezentat o lovitură și pentru piața de fotovoltaice din România, care a fost blocată de promisiunea neconcretizată a fondurilor generoase ale programului. Peste 200 de instalatori întâmpină dificultăți economice, susține Greenpeace

„Dezamăgirea se regăsește și în rândul cetățenilor care au aplicat pentru a deveni prosumatori. Dintre cei peste 26.000 de aplicanți, peste 10.000 au fost deja aprobați în program, dar nu pot semna contracte de finanțare, chiar și în cazul în care au făcut toate demersurile conform ghidului de finanțare. Restul de aplicanți, fie au fost respinși, fie nu știu încă dacă sunt sau nu admiși în program. 

Finanțarea oferită de AFM prin programul Casa Verde Fotovoltaice este, teoretic, una generoasă: maxim 20.000 de lei pentru un sistem fotovoltaic de minim 3 kW pentru persoanele fizice interesate să își producă singure energia electrică. Peste 26.000 de cetățeni din întreaga țară s-au înscris pentru a obține finanțare, fondurile totale ale programului de finanțare cumulând peste 113 milioane de euro”, se mai precizeză în comunicatul Greenpeace.

sursa: greenpeace.org

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

Tineri din Cugir, REȚINUȚI de Poliție. Au furat 4,5 tone de folii din tablă, de la UM Cugir și le-au vândut la fier vechi

Publicat

arestat catuse

Doi tineri din Cugir au fost reținuți de Poliție după ce ar fi furat 4,5 tone de folii din tablă metalică, din magazia unei firme din oraș. Cei doi sunt cunoscuți cu antecedente penale.

Potrivit unor surse, societatea păgubită este UM Cugir.

IPJ Alba a transmis că, miercuri, polițiștii de investigații criminale din Cugir au luat măsura reținerii, pentru o perioadă de 24 de ore, față de doi bărbați, de 32 și 33 de ani, din Cugir, care sunt bănuiți de săvârșirea unui furt dintr-o societate comercială din oraș.

În perioada 15 – 18 mai 2020, ar fi pătruns, prin efracție, în perimetrul unei societăți comerciale, iar dintr-o magazie ar fi sustras, în mod repetat, bunuri din aliaj metalic în cantitate de 4,5 tone, pe care ulterior le-au valorificat la o firmă de colectare fier vechi. Prejudiciul estimat de reprezentanții societății a fost în valoare de 9.423 de lei.

Cei doi bărbați sunt cunoscuți cu antecedente penale și au fost condamnați pentru fapte similare.

Aceștia urmează să fie prezentați Parchetului de pe Lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru dispunerea măsurilor legale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate