Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cum se eliberează documente pentru beneficiarii serviciilor sociale, în starea de alertă. Măsuri speciale la sediile DGASPC


Publicat

protectia copilului

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Alba face precizări pentru beneficiarii de servicii sociale, în contextul măsurilor aplicate pentru prevenirea răspândirii virusului COVID19 și al decretării stării de alertă la nivel național. Cei care se deplasează la sediul DGASPC sau al serviciilor subordonate trebuie să poarte mască de protecție și vor avea acces în incinte doar după ce li se măsoară temperatura corporală.

Beneficiarilor li se recomandă limitarea, pe cât posibil, a deplasării la sediul DGASPC și să comunice prin telefon, corespondență poștală sau electronică.

Pentru transmiterea documentelor sau petițiilor, sunt la dispoziție următoarele date de contact:

Adresă poștală: Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, Alba Iulia, Alba, 510207

E-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro;

Pentru probleme urgente se pot apela numerele de telefon:

0258–818 266; 0358-401538; 0741–818 074; 0755-069 444; 0258 – 833 230

fax: 0258/817- 037;

Emitere/reînnoire certificate de încadrare în grad de handicap:

Reprezentanții DGASPC spun că persoanele cu dizabilități trebuie să evite, pe cât posibil, deplasarea la sediul DGASPC Alba.

Persoanele care se vor adresa serviciilor DGASPC Alba au obligația de a purta mască de protecție, accesul în clădirea instituției fiind permis doar după efectuarea termometrizării de către personalul de specialitate.

La Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap/Serviciul de Evaluare Complexă Copii, în perioada de alertă instituită după data de 15 mai 2020, beneficiarii vor veni doar pe bază de programare.

Accesul la Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap se va face doar pe la intrarea B, iar la Serviciul de Evaluare Complexă Copii doar pe la intrarea C, pe baza unei liste cu programări aferente fiecărei zile, cu excepția reprezentanților primăriilor, O.N.G.-urilor sau a altor instituții cu respectarea măsurilor de prevenție și a indicațiilor primite de la personalul de pază și protecție.

Cererea și documentele tipizate pentru încadrare/reîncadrare în grad de handicap se obțin de la primăria de domiciliu sau de pe site-ul instituției: www.protectiasocialaalba.ro. Toate cererile de evaluare/reevaluare și documentele în vederea încadrării în grad de handicap pentru copii și persoane adulte pot fi transmite prin una dintre următoarele modalități:

Prin servicii poştale sau curierat (documentele vor fi transmise în format original).

Prin poșta electronică la adresa:

,,sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro”, privind încadrarea în grad de handicap a copilului și ,,sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro”, privind încadrarea în grad de handicap a persoanei adulte. Ulterior, beneficiarilor le revine obligativitatea transmiterii documentelor în original prin serviciile poștale.

Depunerea documentelor în original la primăria de domiciliu/reședință de către persoana solicitantă/reprezentant legal sau de către o altă persoană fizică. Dosarul va fi transmis la DGASPC Alba de către primăria din localitatea de domiciliu/reședință la care a fost efectuată depunerea acestuia, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare.

Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap (SECPAH) /Serviciul de Evaluare Complexă Copii (SECC) din cadrul DGASPC Alba verifică şi analizează documentele şi, în termen de 5 zile lucrătoare, comunică telefonic data planificată pentru evaluare. În cazul unui dosar incomplet, solicită completarea dosarului cu documentele necesare.

Pentru situațiile în care dosarul este complet, iar SECPAH/SECC constată că acesta conține informații suficiente și relevante pentru constatarea deficienței funcționale, severității, tipului și duratei estimate a acesteia, propune încadrarea în grad de handicap.

Atenționări:

minorii nu trebuie aduși la evaluare/reevaluare decât în situația în care managerul de caz (la recomandarea medicului/psihologului) comunică acest aspect reprezentantului legal al copilului;

în cazul persoanelor adulte nedeplasabile, evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedinţa persoanei în cauză, în baza scrisorii medicale şi a anchetei sociale. Pentru a diminua riscul contaminării, nu se va efectua mai mult de o evaluare la domiciliu pe zi, respectându-se măsurile de prevenție de către specialiștii SECPAH Alba.

În perioada stării de alertă, biletele gratuite de călătorie, rovinietele, cardurile europene pentru dizabilitate și legitimațiile de transport urban nu se vor acorda personal, ci vor fi trimise prin intermediul serviciilor poștale, cu confirmare de primire din partea solicitantului îndreptăţit, în baza cererii trimise de persoana cu handicap sau de reprezentantul legal al acesteia.

Solicitantul – persoana adultă cu certificat de încadrare în gradul grav și accentuat, reprezentantul legal al adultului sau copilului cu dizabilități, asistentul personal al persoanei cu dizabilități sau altă persoană cu împuternicire notarială în acest sens, dată de către persoana cu dizabilități/reprezentant legal va putea solicita printr-o cerere eliberarea biletelor de călătorie gratuite, a cardurilor europene pentru dizabilitate, a rovinietelor și a legitimațiilor de transport urban.

Cererea solicitantului trebuie să cuprindă: nume, prenume, numărul și seria actului de identitate, codul numeric personal, adresa de domiciliu completă, numărul și data certificatului de încadrare în grad de handicap, calitatea în care se solicită eliberarea facilităților menționate mai sus, datele personale de contact (telefon, fax, adresa de poștă electronică).

Cererea va fi trimisă către Direcția Generală de Asistența Socială și Protecția Copilului Alba prin poștă, curier rapid, fax: 0258-0817037 sau e-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro, sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro, sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro, de către solicitant sau asistentul social de la primăria de domiciliu/reședință a persoanei cu dizabilități.

Biletele de călătorie gratuită, rovinietele, cardurile europene pentru dizabilitate și legitimațiile de transport urban vor fi trimise către solicitant prin serviciile poștale, în plic, la care se atașează formularul de confirmare poștală de primire a documentului.

Recomandări:

aparținătorii beneficiarilor din sistemul de protecție să nu viziteze în această perioada centrele rezidențiale pentru adulți ori copii sau familiile care au în grijă copii cu măsură de protecție; pot ține legătura cu aceștia prin telefon;

persoanele cu dizabilități să evite deplasările la sediul DGASPC Alba și să transmită documentele prin intermediul serviciilor poștale, curierat sau depunerea actelor la primăriile de domiciliu/reședință;

pentru orice informație sau sesizare, în vederea evitării deplasărilor, se poate ține legătura cu serviciile DGASPC Alba prin intermediul adreselor de e-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro;

sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro;

sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro;

telefonic la nr. 0258–818 266; 0358-401538; 0741–818 074; 0755-069 444.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Vârstnică, infectată cu COVID-19, decedată la spitalul din Blaj. Suferea de hipertensiune arterială

Publicat

O femeie de 79 de ani infectată cu noul coronavirus a murit la miercuri la Spitalul din Blaj. 

Potrivit surselor alba24.ro, femeia a fost internată în stare gravă luni, 10 august, i s-au recoltat probe pentru test COVID-19, iar rezultatul a venit după decesul acesteia, fiind unul pozitiv.

Femeia suferea de hipertensiune arterială.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Grecia extinde până pe 31 august interdicțiile şi restricţiile pentru mai multe ţări, între care şi România

Publicat

Autorităţile elene au extins interdicţiiile şi restricţiile pentru străinii din mai multe ţări, scopul declarat fiind limitarea extinderii epidemiei de coronavirus.

Zborurile dintre Grecia şi Turcia rămân suspendate până la 31 august inclusiv. Zborurile dintre Grecia şi Albania şi Macedonia de Nord vor continua să funcţioneze doar pe Aeroportul Internaţional Atena „Eleftherios Venizelos”, până la 31 august, relatează Greek City Times.

Toţi pasagerii care călătoresc în Grecia din România, Bulgaria, Malta şi Emiratele Arabe Unite vor continua să fie obligaţi până la 31 august să furnizeze un rezultat negativ al testului COVID-19 la sosirea în Grecia. Testul nu poate fi mai vechi de 72 de ore înainte de sosirea lor în Grecia.

Un rezultat negativ al testului va fi necesar şi pentru pasagerii din Albania, Belgia, Republica Cehă, Olanda, Macedonia de Nord, Spania şi Suedia.

În plus, Autoritatea elenă de aviaţie civilă a prelungit până la 31 august interdicţia de intrare a cetăţenilor non-UE, cu excepţia pasagerilor din următoarele ţări, care vor putea călători în Grecia: Australia, Canada, Georgia, Japonia, Noua Zeelandă , Rwanda, Coreea de Sud, Thailanda, Tunisia, Uruguay şi Emiratele Arabe Unite.

Toţi pasagerii care sosesc în Grecia trebuie să completeze un formular de localizare a pasagerilor (PLF) cu cel puţin o zi înainte de sosire, furnizând informaţii care vor include aeroportul de plecare şi adresa prevăzută pentru sejurul lor în Grecia.

sursa: greekcitytimes.com

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Primăria Blaj va premia cuplurile care au împlinit 50 de ani de căsătorie neîntreruptă. Înscrieri, până la 1 septembrie

Publicat

primaria blaj 2

Amânată din cauza pandemiei de coronavirus, festivitatea de premiere a cuplurilor din Blaj care au împlinit 50 de ani de căsătorie neîntreruptă se va desfășura, în acest an, în data de 15 septembrie. Evenimentul va avea loc în spațiu deschis, într-o locație care va fi anunțată în următoarele zile, cu maximum 50 de persoane, conform regulilor impuse de protecție sanitară și de distanțare fizică, impuse de autoritățile din domeniu. Înscrierile se fac până la data de 1 septembrie 2020, la sediul Primăriei Blaj.

Cuplurile care au împlinit sau împlinesc în acest an 50 de ani de căsătorie sunt rugate să se prezinte la Primăria Municipiului Blaj, cu copii după cărţile de identitate şi certificatul de căsătorie, până la data de 1 septembrie 2020. Înscrierile se fac la Secretariatul Primarului, camera 1, la etaj. Informaţii şi la telefoanele: 0258-710.110 sau 0258-711.111.

Manifestarea se află anul acesta la cea de a douăsprezecea ediţie, până în prezent administraţia publică locală sărbătorind sute de cupluri care au depăşit 50 de ani de căsătorie.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Tot ce trebuie să știți despre programul Noua Casă: condiții de creditare, perioadă de rambursare și documente necesare

Publicat

Trei tipuri de locuințe care pot fi achiziționate prin programul Noua Casă, fostul program Prima Casă. Mai jos vă prezentăm aceste tipuri și tot ce trebuie să știți legat de programul care se va lansa până la sfârșitul lunii august 2020. 

FNGCIMM a anunțat demararea în scurt timp a noului program Noua Casă, inițiat de Guvernul Romaniei, care va continua în buna măsură spiritul programului Prima Casa, dar care aduce noi facilități în schema de finanțare-garantare oferita de stat, prin Ministerul Finanțelor Publice

Noua casă – tipuri de locuințe

Locuinţe noi, destinate achiziţionării, inclusiv cele construite prin programele derulate de Agenţia Naţională pentru Locuinţe (ANL), pentru care documentele de recepţie la terminarea lucrărilor de construcţii noi s-au semnat cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat;

Locuinţe consolidate, destinate achiziţionării, pentru care documentele de recepţie la terminarea lucrărilor de intervenţie în vederea consolidării şi/sau reducerii riscului seismic s-au semnat cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat, inclusiv cele construite prin programele derulate de ANL;

Alte categorii de locuinţe, recepţionate la terminarea lucrărilor de construcţii noi sau de intervenţie în vederea consolidării şi/sau reducerii riscului seismic, după caz, cu mai mult de 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat, destinate achiziţionării, inclusiv cele construite prin programele derulate de ANL, care nu îndeplinesc condiţiile pentru a fi încadrate în categoriile prevăzute mai sus.

Exemple de finanțare Noua Casă

Potrivit siteului de vânzări imobiliare storia.ro pentru a vedea ce sume poți primi prin intermediul programului Noua Casă, putem lua în calcul următorii parametri: gradul de îndatorare, DAE, a cărei medie, la nivelul principalelor instituții bancare, este de aproximativ 4,72% (însă există și dobânzi ușor mai mici) și existența unor rate egale pe toată maturitatea împrumutului (poți opta și pentru rate descrescătoare). Având în vedere aceste lucruri, există mai multe scenarii:

  • Pentru un aparatament de 80.000 euro, luat pe 20 de ani, cu un avans de 15% – în lei, apartamentul are o valoare de aproximativ 387.208 lei. Avansul de 15% reprezintă 58.081 lei, iar creditul ajunge la 329.126 lei. Cu o dobândă de 4,72%, rata lunară ajunge să fie de 2.121 lei. Iar dacă gradul de îndatorare este de 45%, va fi nevoie de un salariu de 4.713 lei net;
  • Pentru un apartament de 90.000 euro, luat pe 20 de ani, cu un avans de 15% – calculul este similar, astfel că vei avea o rată lunară de 2.386 lei și va fi nevoie de un venit lunar minim de 5.302 lei net;
  • Pentru un apartament de 140.000 euro (plafonul maxim), luat pe 30 de ani, cu un avans de 15%, rata lunară ajunge la 2.994 lei, iar salariul minim necesar pentru plata sa trebuie să depășească 6.653 lei.

Pentru creditele mai mici de 70.000 euro, avansul rămâne 5% și avem următoarele scenarii posibile:

  • Pentru un apartament de 70.000 euro, luat pe 20 de ani, cu un avans de 5%, rata lunară este de aproximativ 2.074 lei, iar salariul minim net este de 4.600 lei;
  • Pentru un apartament de 70.000 euro, luat pe 25 de ani, cu un avans de 5%, rata lunară este de 1.830 lei, iar salariul trebuie să treacă de 4.066 lei net;
  • Pentru un apartament de 70.000 euro, luat pe 30 de ani, cu un avans de 5%, rata lunară coboară până la 1.673 lei și este nevoie de un venit minim de 3.717 lei net.

Documente necesare pentru un credit Noua Casă

Pe lângă îndeplinirea condițiilor de mai sus, dacă dorești să obții un credit prin programul Noua Casă, dosarul trebuie să includă următoarele documente:

  • copie după certificatul de naștere;
  • copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
  • adeverință de salariu dacă lucrezi la MAI, MApN, SRI, SIE, SPP, Poliția Comunitară, Jandarmerie, penitenciar sau alte forme speciale. În caz contrar, informațiile sunt raportate la ANAF și nu mai este nevoie de adeverință de salariu. Pe lista celor care pot apela la programul Noua Casă intră mai ales persoanele cu venituri stabile obținute din salarii, pensii, rente viagere, contracte PFA sau drepturi de autor. Nu întotdeauna primesc împrumutul persoane care au venituri din chirii, salarii obținute în străinătate sau diurne;
  • antecontractul de vânzare-cumpărare în original, prin care să dovedești că ai plătit avansul;
  • actele de proprietate ale locuinței;
  • extras de carte funciara;
  • declarație pe proprie răspundere care să ateste că la data întocmirii dosarului pentru creditul Noua Casă nu deții o locuință mai mare de 50 mp și nu ai cumpărat o altă proprietate prin Prima Casă;
  • alte documente standard cerute de bancă, în funcție de politica sa internă de acordare a creditelor.

Condiții necesare pentru construirea casei

Dacă îți dorești să construiești o casă, trebuie să respecți, cumulat, următoarele condiții:

-să plătești avansul de 5% din costul de construcție;

-să declari, în momentul solicitării creditului, că nu deții o locuință mai mare de 50 mp;

-să fii proprietarul terenului pe care urmează să construiești casa;

-să oferi o garanție că împrumutul pe care îl vei obține va fi folosit pentru a construi o casă pe respectivul teren;

-să prezinți băncii un proiect tehnic al casei, precum și detalii legate de executarea lucrării;

-să deții autorizație de construcție, precum și toate avizele necesare;

-să faci dovada unui contract cu o firmă specializată în construcții, în care să se precizeze că antreprenorul este obligat să termine construcția în cel mult 18 luni de la data efectuării primei trageri din sumele oferite prin intermediul programului;

-să oferi dovada achitării unei polițe de asigurări a lucrărilor de construcție;

-să faci dovada constituirii unei garanții de bună execuție a lucrării în valoare de 10% din valoarea totală a devizului estimativ de lucrări;

-să nu înstrăinezi viitoarea casă în primii cinci ani după finalizare.

Pe lângă aceste condiții, viitorul proprietar se obligă să suporte costurile suplimentare care pot apărea față de cele precizate în deviz. 

Ce procent garantează statul în programul Noua Casă și cât este avansul beneficiarului

Procentul de garantare de către stat a creditelor destinate achiziţionării locuinţelor prevăzute mai sus este de maximum 50%, exceptând dobânzile, comisioanele şi spezele bancare aferente finanțării garantate în condițiile în care valoarea finanțării este de maximum 70.000 euro și este compusă din finanțarea acordată de instituția de credit, în valoare de maximum 66.500 EUR și avansul plătit de beneficiar.

Procentul de garantare de către stat a creditelor destinate achiziţionării locuinţelor prevăzute la primele două puncte (adică locuințe noi și locuințe consolidate) este de maximum 60% exceptând dobânzile, comisioanele şi spezele bancare aferente finanțării garantate în condițiile în care valoarea finanțării este cuprinsă între 70.001 EUR și maximum 140.000 EUR echivalent lei și este compusă din finanțarea acordată de instituția de credit, cu o valoare cuprinsă între minimum 59.501 EUR și maximum 119.000 EUR, la care se adaugă avansul plătit de beneficiar.

Avansul este cuprins între 5 și 15%, după cum urmează:

La categoria 70.001 – 140.000 euro avansul e de minimum 15%
La categoria de 70.000 euro avansul e de minimum 5%

Noua Casă – ce condiții trebuie îndeplinite

În ceea ce privește criteriile de eligibilitate pentru a participa la programul Noua Casă, beneficiarul programului trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiții:

-Să declare pe proprie răspundere, în momentul solicitării creditului garantat, că nu deține proprietate mai mare de 50 mp, exclusivă sau împreună cu soțul ori soția, indiferent de modul sau momentul în care a fost dobândită;

-Să achiziționeze sau să construiască o singură locuință printr-un credit acordat și garantat de condițiile Programului;

-Să aibă calitatea de împrumutat în raport cu finanțatorul. 

În cazul locuințelor vechi (recepționate la terminarea lucrărilor de construcție cu mai mult de cinci ani înainte de solicitarea creditului garantat), condițiile rămân similare programului Prima Casă. 

De asemenea, contractele și promisiunile de garantare încheiate și aflate în derulare la data intrării în vigoare a programului Noua Casă continuă să urmeze prevederile legislației în vigoare la data emiterii lor, la fel și în cazul dosarelor aflate în curs de analiză la data intrării în vigoare a noului program. 

Foarte important de știut este că beneficiarii pot efectua rambursarea parțială sau integrală fără a se percepe un comision de rambursare anticipată. Autoritățile spun că Noua Casă va debuta cel târziu la data de 15 august 2020. 

Condiții salariale pentru aplicarea în programul Noua Casă

Pentru a putea aplica la programul Noua Casă, trebuie să ai un venit lunar stabil, valoarea necesară a acestuia fiind diferită în funcție de suma dorită și de banca la care apelezi. 

Chiar și persoanele cu salariul minim pe economie pot accesa un apartament prin Noua Casă, însă în cazul acestora, suma disponibilă va fi mai mică decât plafonul maxim al acelei categorii de locuință. 

Cine poate aplica în programul Noua Casă

Pentru a beneficia de condițiile avantajoase ale programului Noua Casă, trebuie să respecți următorii termeni:

-să fii cetățean român;

-să nu ai în proprietate cu soțul/soția ori alte persoane o locuință individuală sau în comun mai mare de 50 mp, cu excepția locuințelor primite drept moștenire;

-să poți achita 5-15%, în funcție de caz, din valoarea locuinței ce urmează a fi cumpărată;

-să nu ai în derulare alt credit ipotecar sau să fi accesat un credit prin programul Prima Casă în trecut;

-să cumperi o locuință finalizată sau să ai în plan să construiești o locuință cu împrumutul acordat;

-să achiți avansul minim și să constitui un depozit colateral egal cu valoarea dobânzii datorate pe o perioadă de trei luni.

De asemenea, locuința pe care o vei achiziționa trebuie să fie încadrată într-una din clasele de eficiență energetică A, B sau C. În plus, nu poți vinde noua locuință în primii cinci ani după achiziție. 

surse: storia.ro, hotnews.ro, FNGCMM

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate