Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: MEGA-PROIECT la Alba Iulia. Trei bulevarde importante, RASE și REFĂCUTE de la zero. SCHIMBĂRI majore în transportul urban

Publicat

Sistem de management al traficului, monitorizare video, iluminat inteligent și amenajarea spațiilor verzi

Soluția tehnică de management al traficului și monitorizare video CCTV va monitoriza caracteristicile traficului în timp real și ca un rezultat al informațiilor de trafic și parametrilor setați, implementează automat timpii de trafic sincronizați.

Utilizând datele de trafic colectate de buclele inductive, se vor putea modifica automat, la nivel de intersecție și grup de semnal de trafic (direcție mers fiecare stradă) următorii parametri:

  • timpii de ciclu ai intersecției (de când s-a pus verde la un semafor și până se pune iarăși verde la același semafor)
  • timpul de verde sau alte seturi de semnale de trafic

Principalul scop al sistemului adaptiv este să minimizeze întârzierile și congestiile, continuu și automat.

Sistemul de comunicație fibră optică și canalizație electrică

Acest subsistem are rolul de a asigura alimentarea cu energie electrică a echipamentelor din traseu și conectarea lor prin fibră optică cu centrul de comandă și control.

Sistemul de management al traficului

Componentele sistemului de management al traficului sunt următoarele:

  • subsistemul de semaforizare
  • subsistemul de detecție

Pentru realizarea subsistemului de semaforizare se propune introducerea în sistem a 61 intersecții (unele dintre ele având arondate și trecerile de pietoni adiacente) prin montarea de echipamente și materiale, precum și realizarea de lucrări după cum urmează:

  • 61 noi automate de semaforizare ce pot fi integrate în cadrul unui sistem centralizat de management al traficului,
  • semafoare cu led pentru: vehicule (inclusiv semafoare de prim vehicul), pietoni, verde intermitent pentru viraj la dreapta și galben intermittent pentru prioritate la pietoni;
  • butoane de cerere de prioritate pentru pietoni,
  • dispozitive acustice pentru persoanele cu deficiențe de vedere; (Alba24.ro)
  • stâlpi simpli și cu consolă cu fundațiile aferente;
  • canalizație pentru conectarea semafoarelor, detectorilor și camerelor video la automatul de semaforizare inclusive camerele de tragere;
  • Cablurile de conectare a diverselor echipamente, cablurile de alimentare și prizele de împământare;

Toate datele vor fi centralizate cu ajutorul echipamentelor amplasate în dulapurile automatelelor de semaforizare care vor fi conectate prin intermediul rețelei de fibră optică (sau prin alte soluții de comunicație), la Centrul de Comandă și Control.

Subsistemul de detecție are rolul de a determina numărul de vehicule pe fiecare bandă de circulație și de a transmite informațiile culese către sistemele locale și centrale în vederea valorificării acestora în conformitate cu sistemele de management utilizate (realizarea sistemului adaptiv de faze de semaforizare, cerere de prioritate, realizarea de baze de date, etc.).

Sistemul de Supraveghere Video (CCTV)

Acest sistem permite obținerea de informații video referitoare la trafic din punctele de interes, și a informațiilor din celelalte puncte necesar a fi monitorizate (puncte de vânzare bilele, centre de închiriere biciclete, parcări, etc.), înregistrarea acestora pentru o perioadă de timp conformă cu prevederile legale și gestionarea situațiilor neprevăzute apărute.

Pentru realizarea acestor activități subsistemul de monitorizare video este comupus din:

  • Camere de luat vederi IP cu vizualizare 360 de grade
  • Echipamente de asigurare a comunicației: media-convertoare și swich-uri
  • Cabluri de alimentare cu energie electrică și fibra optică
  • Software local și central pentru gestionarea sistemului CCTV

De asemene camerele video trebuie să permită utilizarea lor în sistem AID (automatic incidents detection), astfel încât prin configurarea unora dintre ele în dispeceratul central și prin utilizarea de soluții software adecvate să se poată evidenția rapid în centrul de control, evenimentele apărute.

Pentru realizarea tuturor funcțiilor au fost prevăzute un număr de 41 camere video (CCTV) pentru tronsonul care face obiectul prezentului proiect.

Sistemul de Enforcement (Red & Speed & Buss Line)

Pentru creșterea discipilinei în trafic cu rezultate benefice în ceea ce privește siguranța rutieră și asigurarea respectării benzilor unice pentru transportul public, se propune introducerea în cadrul sistemului a două tipuri de echipamente pentru depistarea încălcării legislației rutiere:

  • Dispozitive de depistare a trecerii pe culoarea roșie a semaforului – 2 buc.
  • Dispozitive pentru depistarea încălcării interdictiei privind accesarea benzilor dedicate transportului public de către vehiculeler neautorizate – 3 buc.

Potrivit documentației, pentru dispozitivele de depistare a încălcării interdicției privind accesarea benzilor dedicate transportului public de către vehiculeler neautorizate (Buss line enforcement) sancțiunile pot fi aplicate în mod automat pe baza Hotărârii Consiliului Local ce va fi emisă în acest sens.

Sistemul de management al iluminatului public la trecerile de pietoni

Odată cu modernizrea străzilor se va realiza și modernizarea sistemului de iluminat public și introducerea unui sistem inteligent de management al iluminatului public, care să asigure fluxuri luminoase dinamice în funcție de factorii externi (starea meteo, grad natural de iluminare, trafic, etc.) și care să asigure de asemenea reducerea considerabilă a consumului energetic.

Lampile utilizate vor fi lămpi cu led pentru zona carosabilă și pentru trotuare, și vor fi controlate individual de dispozitive locate și de dispoziitive zonale coordinate de software-ul central din centrul de control. (Alba24.ro)

Principalele componente ale sistemului și cantitățile prevăzute sunt următoarele:

  • Stâlpi de iluminat h=12m pentru 1 lampă ( inclusiv consolele) – 56 buc;
  • Lămpi de iluminat cu led pentru zona trotuarului ( inclusiv conectica și controlerele de lampă pentru reglarea fluxului luminos) – 56 buc;

Sistemul de alimentare cu energie electrică a vehiculelor electrice

Pentru stimularea utilizării vehiculelor private electrice în parcări au fost prevăzute în cadrul proiectului 3 stații de încărcare pentru aceste vehicule.

Stațiile de încărcare funcționează independent atât pentru utilizare cât și pentru efectuarea plății, dar pentru un control mai efficient ele au fost prevăzute a fi conectate prin intermediul rețelei de comunicații în centrul de control. Pentru monitorizare au fost prevăzute pe amplasamentele respective și câte o cameră video IP.

Stațiile pentru încărcarea autovehiculelor electrice vor fi amplasate în alveolele pentru parcare existente pe Bd. Republicii în proximitatea intersecției cu str. Tudor Vladimirescu.

Centru de Control

Toate sistemele vor fi coordonate din centrul de control prin intermediul hardware-ului și software-ului prevăzut în acest sens. Autoritățatiile implicate în managementul rutier și în asigurarea ordinii publice sunt: Poliția Rutieră (aflată în subordinea Poliției Romane, MAI, și cu coordonare din partea Primăriei Municipiului Alba Iulia) și Poliția Comunitară Alba Iulia, aflată în subordinea Primăriei Alba Iulia.

Centrul de Comandă și Control va fi amplasat în amplasamentul pus la dispoziție de Primăria Alba Iulia.

Mobilier urban (comun ambelor variante) – propuse pentru străzile Republicii, Revoluției 1989, Încoronării și Lalelelor

Mobilierul degradat va fi înlocuit. Vor fi adăugate elemente noi de mobilier urban:

– Bănci simple

– Bănci cu jardinieră

– Bănci modulare

 

– Rasteluri de biciclete

Se vor monta rasteluri individuale pentru biciclete, cu posibilitatea de prindere a acestora de cadru și nu de roată. În cadrul proiectului sunt propuse 90 de rasteluri, distribuite pe străzile ce alcătuiesc obiectul prezentului proiect.

Amenajare zone verzi

Amenajarea spatiilor verzi s-a realizat cu luarea în vedere a prevederilor din STAS 10144/1-90. Spaţiile verzi au fost amenajate acolo unde distanţa dintre partea carosabilă si trotuare a permis. Spațiile verzi vor fi delimitate de partea carosabilă cu borduri din beton de ciment 20 x 25 cm spre carosabil și 10 x 15 cm spre trotuare, pozate pe un strat de beton de ciment.

Amenajarea spaţiilor verzi cu gazon rulouri de diferite tipuri roial. Plantare de arbori maturi cu grad ridicat de aclimatizare și retenție de CO2, cum ar fi: Quercus robur (Stejar), Tilia Cordata (Tei), Quercus palistris (Stejar), Acer platanoides ( Artar), Rubinia pseudacacia umbraculifera (Salcam ornamental), Platanus orientalis (Platan).

Plantare de arbuși ornamentali din specile: Juniperus, Cotoneaster, Forsithia, Berberis, Evonimus, Thuja globosa, Hidrangea hortensis, Cornus florida, Azaleea japonica, Rose.

Pentru buna dezvoltare a amenăjrii spaţiilor verzi prezentate mai sus este necesar un sistem automatizat de aspersie pentru gazon și picurare pentru arborii și arbuștii ornamentali.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax