Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Municipalitatea reglementează comerţul ambulant în Cetatea Alba Carolina: 13 trăsuri de epocă, 6 tonete mobile şi corturi


Publicat

Administraţia locală propune Consiliului Local, în şedinţa de marţi, un concept de “retroturism” prin amplasarea unor obiecte de comerţ ambulant sub forma unor terase de epocă, prin care se doreşte creşterea atractivităţii zonei istorice din oraş. Sunt disponibile 13 astfel de amplasamente, în care se vor comercializa produse alimentare, artizanale, de artă sau flori. De asemenea, se reglementează comerţul în 6 tonete mobile gen bicicletă şi corturile amplasate de Primărie, cu ocazia evenimentelor.

Primăria propune un regulament de funcţionare al spaţiilor comerciale în interiorul Cetăţii şi o hartă a locaţiilor prin care se va creşte atractivitatea zonei pentru turişti şi locuitori, urmărind un concept de retroturism, ce va păstra caracterul arhitecturii existente. Este vorba despre spaţii comerciale sezoniere care vor avea forma unor trăsuri (poştalioane), având fiecare capacităţi specifice genului de activitate practicat.

“Comerţul stradal presupune activitatea de comercializare cu amănuntul a produselor alimentare şi nealimentare, realizată în vehicule special amenajate, fixe şi mobile, cu standuri cu caracter provizoriu pe perioada de desfăşurare a evenimentelor şi activitatea de alimentaţie publică realizate pe terase sezoniere amplasate pe domeniul public, pe o perioadă de timp determinată”, se arată în regulamentul adus în atenţia consilierilor.

Comerţul ambulant se desfăşoară în:

–          trăsuri de epocă, special amenajate, amplasate în locaţiile aprobate şi care funcţionează pe o perioadă determinată (sezonul estival, pe perioada târgurilor sau a evenimentelor)

–          tonetă mobilă: în sistem mobil, prin deplasare dintr-un loc în altul, fără să staţioneze pe domeniul public, după un orar prestabilit

–          cu caracter temporar, pe perioada evenimentelor organizate sau aprobate de primărie, în corturile puse la dispoziţie de administraţia locală şi pe locaţiile înscrise în contractul de închiriere.

În şanţurile Cetăţii sunt alocate 13 amplasamente pentru trăsurile de epocă, în suprafaţă de 15 mp fiecare. Acestea se închiriază prin licitaţie publică, iar preţul de pornire a licitaţiei este stabilit anual prin Hotărâre Consiliului Local. Trădurile de epocă se amplasează direct pe pavement, fără platforme, fără racorduri la utilităţi, cu excepţia energiei electrice, unde este cazul şi se poate realiza din punct de vedere tehnic. Locaţiile pentru aceste „trăsuri” sunt dispuse astfel: patru în spaţiul dintre Obelisc şi Poarta a III-a, două pe marginea Pieţei Cetăţii, lângă clădirea Universităţii, alte două lângă clădirea „Ierihon” şi statuia lui Mihai Viteazul, două în zona Catedralei Romano-catolice şi alte trei în apropierea Catedralei Reîntregirii.

În acest tip de amplasamente se pot comercializa produse alimentare ce nu necesită preparare, inclusiv produse de patiserie şi cofetărie (fac excepţie sucurile naturale, ceai, cafea, coctail, vin fiert, produsele de tip pop-corn, vată de zahăr, alune şi nuci prăjite, porumb fiert, îngheţată), produse artizanale de tip suveniruri sau cele care marchează evenimente, festivaluri cu tematică, sărbători religioase (Crăciun, Paşti) sau laice (Zilele oraşului, Sărbătoarea Cetăţii medievale, 8 Martie etc); lucrări de artă proprii ale artiştilor plastici; presă, cărţi, materiale de prezentare şi promovare a Cetăţii şi a oraşului Alba lulia, flori.

Trăsurile de epocă vor putea funcţiona, pe baza contractului de închiriere, cu condiţia să se încadreze în perioada 1 aprilie – 31 octombrie 2013. În afara acestei perioade, activitatea comercială se va putea desfăşura doar cu aprobarea Primăriei.

Numărul maxim al tonetelor mobile este 6. Acestea pot fi gen bicicletă (agreată şi avizată de primărie şi care respecta cerinţele privind dimensiuni, materiale, semnalistică şi cromatică. Închirierea se face cu licitaţie publică. Preţul de pornire a licitaţiei este stabilit anual prin Hotărâre a Consiliului Local. La încheierea contractului de închiriere, comerciantul trebuie să prezinte toneta mobilă în formă funcţională; alte tonete mobile propuse de solicitant vor fi avizate de Primăria municipiului Alba Iulia. Tonetele vor staţiona periodic pe domeniul public, astfel încât să nu aducă prejudicii circulaţiilor destinate pietonilor, bicicliştilor şi autovehiculelor. Este interzisă staţionarea în vederea prestării activităţilor comerciale: pe spaţiile verzi, în Piaţa Cetăţii, în faţa catedralelor şi Muzeului Unirii, în arealul porţilor Cetăţii, pe podurile de lemn destinate circulaţiei pietonale, pe trotuarele a căror lăţime este mai mică de 2 metri, pe pistele de biciclete, în parcări, pe zonele destinate circulaţiei auto. În afara programului de funcţionare, toneta va fi mutata de pe domeniul public alocat comercializării, într-un spaţiu închis în afara spaţiului public din Cetatea istorică, prin grija comerciantului. La tonetele mobile se pot comercializa produse de patiserie (covrigi, pateuri, plăcinte), pop-corn şi îngheţată.

Comerţul în corturile puse la dispoziţie de administraţia publică locală, cu caracter temporar, pe perioada desfăşurării evenimentelor organizate sau aprobate de Primăria municipiului se face în baza unei cereri adresate Primăriei. Aceasta cuprinde denumirea solicitantului, tipul de comerţ şi perioada. Se plăteşte o taxă aferentă ocupării domeniului public.

Comercianţii trebuie să respecte prevederile legislaţiei în vigoare privind igiena si sanatatea populaţiei, protectia consumatorilor, provenienţa si calitatea mărfurilor; liniştea şi ordinea publică, păstrarea curăţeniei domeniului public de la punctul de lucru atât în perioada comercializării, cât şi la părăsirea amplasamentului; protecţia muncii. De asemenea, se vor respecta cerinţe privind activitatea de la punctul de lucru: afişarea datelor de identificare ale comerciantului, respectiv denumirea comerciantului si/sau codul unic de înregistrare (CUI), utilizarea personalului calificat pentru activitatea de comerţ cu produse alimentare, echipament de protecţie sanitară şi ecuson cu date de identificare; personalul de deservire să deţină documente de identificare şi carnetul de sănătate.

Plata taxei pentru terenul ocupat se va face la caseria Serviciului Public Administrarea Domeniului Public şi Privat până la finele fiecărei luni pentru luna în curs, începând cu data consemnată în procesul verbal de predare primire a terenului. Cuantumul taxei pentru terenul ocupat se stabileşte anual, prin licitaţie publică.

În caz de neplată a taxei pentru terenul ocupat de comerţul stradal pentru o perioadă de cel puţin 2 luni consecutive, Primăria Municipiului Alba lulia va putea rezilia unilateral contractul de închiriere, fără punere în întârziere şi fără altă formalitate prealabilă, situaţie în care solicitantul va avea obligaţia readucerii terenului la starea iniţială în termen de 24 de ore, în caz contrar eliberarea terenului se va face de Primăria Municipiului Alba lulia pe cheltuiala solicitantului.

Sancţiuni

– pentru nerespectarea amplasamentului şi/sau a suprafeţei aprobate: amendă de la 500 până la 1.000 lei

– utilizarea altui mobilier decât cel autorizat: amendă de la 500 până la 1.000 lei

– nerespectarea orarului de funcţionare stabilit prin hotărâri ale Consiliului Local: amendă de la 500 până la 1.000.lei

– nerespectarea obligaţiei de a preda terenul liber de sarcini la încetarea activităţii şi/sau ca urmare a somaţiei de eliberare a amplasamentului: amendă de la 1.500 până la 2.500 lei

– ocuparea fără drept a domeniului public sau privat al municipiului Alba Iulia şi desfăşurarea activităţii cu încălcarea dispoziţiilor art.5 din prezentul Regulament: sancţionează cu amendă de la 500 până la 1.000 lei

– ocuparea domeniului public şi privat al municipiului Alba Iulia fără plata taxelor stabilite prin hotărâri ale Consiliului Local: amendă de la 500 până la 1.000 lei.

Pe lângă sancţiunile contravenţionale, se pot aplica şi sancţiuni contravenţionale complementare: suspendarea activităţii până la remedierea deficienţelor; rezilierea unilaterală a contractului de închiriere; ridicarea terasei sezoniere.

Sancţiunile contravenţionale se pot aplica contravenienţilor, persoane fizice sau juridice.

Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se face de către agenţii constatatori din cadrul Serviciul Public Poliţia Locală a Municipiului Alba lulia şi împuterniciţi ai Primarului Municipiului Alba Iulia.

Propunerile sunt incluse în Regulamentul privind desfăşurarea activităţilor comerciale de tipul “Comerţ stradal în Cetatea Alba Carolina – zona interioară a fortificaţiei, delimitată de conturul exterior al bastioanelor şi curtinelor municipiului Alba lulia”.

Primăria jusitifică necesitatea şi oportunitatea regulamentului astfel: “conceptul de punere în valoare a sitului fortificaţiei de tip Vauban se bazează pe un complex de factori istorici, arheologici, urbanistici, socio-economici, grevaţi pe osatura de circulaţii majore iniţiale, transformate calitativ în cadrul proiectului <Reabilitare căi de acces, iluminat exterior şi mobilier urban – zona interioară a Fortificaţiei, Cetatea Alba Carolina>. Lucrările făcute reprezintă o etapă necesară, chiar obligatorie pentru scopul declarat, acela de a aduce <viaţă> în Cetatea Istorică. (…) este un pachet de măsuri adoptabile pentru un comerţ unitar pentru zona interioară a fortificaţiei.”



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

7 Comentarii

7 Comments

  1. puma

    joi, 21.03.2013 at 19:58

    Romanii mor de foame,iar parvenitii astia ii dau inainte cu epoci si cetati apuse.

    • cucu

      joi, 21.03.2013 at 22:02

      lenesii mor de foame

  2. mihai

    duminică, 24.03.2013 at 15:49

    Pe cand se va permite accesul la Catedrala Reintregirii nelimitat nerestrictionat de tot felul de gropi ce nu ne reprezinta si care reduc accesul la valorile traditiei si istoriei nationale .De asemenea saparea parcului Unirii reprezinta un atac la Independenta Nationala a Romaniei simbol si nazuinta de veacuri a Poporului Roman la care ne plecam cu sfintenie pentru ca altfel nu am mai vorbi romaneste!

  3. Pingback: ASTĂZI: Ședință ordinară a Consiliului Local Alba Iulia. Se aprobă lista de priorități pentru locuințele sociale și alte proiecte. Vezi ordinea de zi | Alba24

  4. Pingback: Reguli noi pentru terasele din Alba Iulia: Fără TV şi muzică pe B-dul Transilvaniei şi învoire de la primar pentru vizionarea meciurilor în Şanţuri | Alba24

  5. Pingback: CL Alba Iulia a aprobat prelungirea vechiului regulament de funcţionare a teraselor sezoniere în Şanţurile Cetăţii | Alba24

  6. Pingback: Administraţia locală scoate la licitaţie 13 spaţii din interiorul Cetăţii Alba Carolina destinate comerţului stradal. CL aprobă caietul de sarcini | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Circulație cu restricții pe autostrada A1 între Sebeș și Orăștie. Remorca unui TIR a lovit un pod și a rămas agățată

Publicat

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române informează că pe autostrada A1, între Sebeș și Deva, la kilometrul 338, în zona municipiului Orăștie, județul Hunedoara, un ansamblu de vehicule a acroșat cu bena un pod.

Se circulă cu restricții pe autostrada A1 Sibiu-Deva autostrada A1, după ce un TIR format din cap tractor și semiremorcă basculabilă a făcut explozie la un cauciuc. Șoferul a pierdut controlul asupra direcției, iar remorca s-a desprins și a rămas agățată de un pod.

Ulterior vehicolul a pătruns pe sensul opus de mers și a rămas imobilizat pe carosabil.

Bena ansamblului rutier este ruptă, agățată de pod.

Evenimentul nu s-a soldat cu persoane rănite.

Traficul rutier este restricționat pe banda de urgență și banda 1 pe sensul către București, dar și pe a doua bandă pe sensul către Deva.

Nu sunt valori ridicate de trafic, în zona acționându-se pentru eliberarea părții carosabile.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Sâmbătă: „Credință și unire”, concert de pricesne organizat de Centrul de cultură Alba, la Palatul Patriarhiei din București

Publicat

Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba organizează, sâmbătă, 24 aprilie 2021, un concert extraordinar de pricesne la Palatul Patriarhiei din București.

Concertul este organizat fără public, cu respectarea celor mai stricte măsuri de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2, urmând a fi transmis pe Trinitas TV, pe Radio Trinitas și on-line pe Pagina de Facebook a Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba.

Spectacolul de pricesne va cuprinde un repertoriu muzical în interpretarea unor artiști care promovează valorile spirituale și tradiționale românești: părintele Doru Gheaja, Veta Biriș, Leontina Fărcaș și „Muguri de tezaur”, Oana Bozga Pintea, Ionuț Fulea, Roxana Reche, Nicolae Plută, Floricica Moga, Dorina Narița, Paul Ananie, Andreea Haisan, Ana – Maria Pătrășcioiu.

Întregul program artistic va fi acompaniat de Grupul Vocal „Anghelos”, format din teologi, și de Orchestra de Cameră a Județului Alba.

Concertul este dirijat de Alexandru Pal, discipol al Maestrului Gheorghe Zamfir de 20 de ani.

Evenimentul va fi organizat cu respectarea celor mai stricte măsuri de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 (testarea Covid-19 a tuturor artiștilor și personalului tehnic prezent la eveniment, respectarea distanțării fizice, termoscanarea și efectuarea triajului observațional, purtarea măștii de protecție până în momentul desfășurării concertului, dezinfectarea echipamentului tehnic după fiecare utilizator), potrivit organizatorilor.

Concertul de pricesne „Credință și unire” va avea loc sâmbătă, 24 aprilie 2021, începând cu ora 20.00, în Aula Magna „Teoctist Patriarhul” a Palatului Patriarhiei, fiind organizat de Consiliul Județean Alba prin Centrul de Cultură „Augustin Bena”, cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Echipamente și aparatură medicală de peste 12,3 milioane de lei pentru dotarea Spitalului COVID din Aiud. Licitație, în SEAP

Publicat

spital aiud

Spitalul Municipal din Aiud cumpără echipamente și aparatură medicală de peste 12,3 milioane de lei, pentru asigurarea unei capacități adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul Sars-Cov-2. De asemenea, se urmărește creșterea capacității de îngrijire și tratament a cazurilor de Covid-19. 

Spitalul Municipal Aiud a lansat marți, 13 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de echipamente și aparatură medicală.

Valoarea totală estimată este de 12.316.547,9 lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, de la declanșarea pandemiei până în prezent, în cadrul spitalului au fost tratați un număr de 403 pacienți confirmați pozitiv SARS-CoV-2 din care 43 au decedat, aceștia fiind internați în cadrul Serviciului de Anestezie Terapie Intensivă (20 de paturi), Boli Infecțioase (8 paturi), Secției de Medicină Internă (30 paturi), Obst-Ginecologie (18 paturi).

Proiectul are în vedere achiziționarea de echipamente și aparatură medicală pentru comparțimentele ATI, Boli Infecțioase, Ginecologie-Obstetrică, Radiologie și Imagistică Medicală, zona desemnată de către DSP cu destinația de lzolator/zonă tampon, dar și pentru celelalte compartimente/secții, care nu dețin aparatura necesră pentru a putea fi tratați pacienții COVID-19, luând în considerare posibilitatea de a interna și trata un număr mai mare de pacienți în 6 saloane cu posibilitatea de extensie la 48 de paturi.

Se dorește astfel creșterea capacității de tratare a pacienților cu infecție COVID-19 în cadrul spitalului, ridicarea nivelului calitativ al actului medical, scăderea timpului necesar pentru diagnosticare și tratament, scăderea numărului de pacienți COVID-19 redirecționați către alte spitale și scăderea numărului de persoane infectate cu virusul Sars-Cov-2.

Achiziția este împărțită pe șase loturi, astfel:

Lot 1 – Bloc operator

  • linie de chirurgie laparoscopică – 1 buc.
  • aparat ligasure – 1 buc.
  • instrumentar complet pentru sală operații și sală nașteri – 4 set.
  • trusă chiuretaj – 2 set.
  • masă chirurgicală sală operație ginecologie – 2 buc.
  • lampă sală operație ginecologie – 3 buc.
  • trusă instrumentar chirurgie – sala de operații – 2 buc.
  • trusă instrumentar chirurgie plastică – 2 buc.
  • linie de artroscopie – 1 set.
  • masă chirurgicală sală operație traumatologie – ortopedie – 1 buc.
  • trusă instrumentar traumatologie – ortopedie – 2 set.
  • trusă instrumentar chirurgie – secție chirurgie – 2 buc.
  • videoendoscoape (gastroscop + colonoscop) – 1 buc.
  • ventilator mecanic pacient – 5 buc.
  • scaun operator – 1 buc.

Lot 2 – diverse aparate medicale

  • dispozitiv de dezinfecție cu lumină ultravioletă – 10 buc.
  • lampă scialitică cu picior – 2 buc.
  • cozoroc cu lupă și lanternă led – 2 buc.
  • motor de osteosinteză – 2 buc.
  • aparat EKG mobil – 5 buc.
  • electrocardiograf 12 canale – 5 buc.
  • holter EKG – 3 buc.
  • holter TA – 3 buc,
  • tensiometru electronic – 5 buc.
  • pulsoximetru – 10 buc.
  • defibrilator – 5 buc.
  • monitoare funcții vitale – 12 buc.
  • monitoare mobile pacienți – 7 buc.
  • trusă de reanimare – 2 buc.
  • truse de urgență – 2 buc.
  • electroencefalograf – EEG – 1 buc.
  • diapazon multifuncțional de stimulare neurologică – 2 buc.
  • cântar sugari – 3 buc.
  • tensiometru cu manșetă pentru copii – 5 buc.
  • incubator – 3 buc.
  • spirometru – 2 buc.
  • unit. ORL cu scaun de consultație – 1 buc.
  • biomicroscop oftalmologic operator – 1 buc.
  • facoemulsificator – 1 buc.
  • termometru/termoscaner non contact – 10 buc.

Lot 3 – echipamente pentru sterilizare

  • dispozitiv dezinfecție prin nebulizare – 3 buc.
  • autoclav cu abur saturat – 7 buc.
  • pupinel – 1 buc.
  • sterilizator cu aburi, capacitate minim 340 litri, cu 2 uși – 1 buc.
  • sigilator automat de pungi – 2 buc.
  • mașină de spălat și dezinfectat instrumentar, capacitate minim 265 litri, cu 2 uși – 1 buc

Lot 4 – ecografe

  • ecograf (eco abdominal) cu sondă convexă și liniară – 1 buc.
  • ecograf (eco cardiac) cu sondă de cord și sondă liniară – 1 buc.
  • ecograf multifuncțional cu minimum sondă cord, sondă părți moi – 1 buc.
  • ecograf părți moi – Secția Traumatologie – Ortopedie – 1 buc.
  • ecograf sondă convexă și liniară – Laborator Radiologie și Imagistică Medicală – 1 buc.
  • ecograf portabil – 2 buc.

Lot 5 – radiologie

  • aparat roentgen portabil – 1 buc.
  • osteodensitometru Dexa Whole Body – 1 buc.
  • aparat de roentgen diagnostic C-Arm – 1 buc.

Lot 6 – mobilier medical

  • masă de consultație ginecologie – 1 buc.
  • tăvițe renale – 5 buc.
  • brancard cu suporți laterali rabatabili, butelie oxigen, ventilator transport, monitor transport, seringi automate – 3 buc.
  • targă transport pacienți – 3 buc.
  • rampă acces și transport pacienți – 1 buc.
  • saltele antiescară – 18 buc.
  • noptiere cu măsuțe – 108 buc.
  • paturi medicale cu stativ și saltea – 93 buc.
  • cadru metalic de mers cu două roți – 5 buc.
  • canapele consultație pacienți – 7 buc.
  • paturi mari școlari – 10 buc.
  • paturi mici sugari – 10 buc.
  • paturi electrice ATI – 7 buc.
  • paturi pacienți speciale pentru ortopedie – 15 buc.
  • scaune vizitatori – 13 buc.
  • scaun toaletă pacienți – 13 buc.
  • frigidere pentru salon pacienți – 5 buc.
  • cărucioare pentru tratament la patul bolnavului – 8 buc.
  • cărucior lenjerie – 1 buc.
  • cărucior medicamente/pansamente – 1 buc.
  • cărucior pentru curățenie – 7 buc.
  • cărucior pentru rufe din inox cu sac de depozitare rufe murdare și rafturi, pe roți – 7 buc.
  • cărucior tratament cu cadru aluminiu, 3 etajere și 2 sertare – 2 buc.
  • masă instrumente cu poliță – 1 buc.
  • scaun pentru recoltat analize sânge – 1 buc.
  • stativ perfuzie – 5 buc.
  • cărucior pacienți – 8 buc.
  • masă pentru salon – 10 buc.
  • banchetă sală așteptare – 7 buc.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

RABLA pentru ELECTROCASNICE: Ministerul Mediului modifică valoarea voucherului. LISTA sumelor acordate pe categorii de produse

Publicat

Se schimbă programul Rabla pentru electrocasnice după ce Ministerul Mediului a lansat un nou proiect de ordin privind programul lansat de AFM. Astfel valoarea voucherelor se modifică în funcție de clasa energetică a fiecărui tip de produse.

În noile condiții voucherul are valoare mai mare pentru laptopuri și mașini de spălat cu uscător din cea mai nouă clasă A sau pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică A+++.

Rabla pentru Electrocasnice 2021 este de fapt o amânare a programului lansat la finalul anului trecut. În acest moment, lista magazinelor participante în cadrul programului din 2021 este validată și cunoaștem bugetul alocat – 40 de milioane de lei.

Proiectul Ministerului Mediului propune ca valoarea voucherelor rabla electrocasnice 2021 să fie în funcție de noile clase de eficiență energetică.

S-a ținut cont în luarea deciziei de modificarea claselor de eficiență energetică la o serie de echipamente electronice și electrocasnice începând cu 1 martie 2021.

Rabla pentru electrocasnice: Cum se modifică valoarea voucherelor

La edițiile anterioare vale programului, voucherul Rabla Electrocasnice avea aceeași valoare, fixă, indiferent de clasa de eficiență energetică a echipamentului cumpărat.

De exemplu, fie că voiai să cumperi un televizor din vechea clasă A+ sau unul clasa A++, voucherul oferit era de 400 de lei.Acum valoarea este diferențiată în funcție de categoriile de produse dar și de clasa energetică a fiecăruia.

În proiectul al Ministerului Mediului, lansat spre dezbatere publică în data de 8 aprilie 2021, se propune diferențierea valorii voucherelor rabla electrocasnice în funcție de clasa de eficiență energetică a echipamentului nou cumpărat scrie DCNews.ro

Potrivit acestuia, cei care vor să-și înlocuiască electrocasnicele vechi, cu consum mare de energie electrică, cu unele noi, vor putea cere bani de la stat, iar în schimb, vor primi vouchere cu valori diferențiate în funcție de clasa de eficiență, pornind de la clasa C.

Cu toate acestea, valoarea suportată de către stat nu va putea depăși 50% din prețul produsului achiziționat.

Pentru moment, proiectul de ordin nu a intrat în vigoare, pentru că acesta are nevoie de semnătura Ministrului Mediului și de publicarea în Monitorul Oficial.

DOCUMENTUL poate fi consultat AICI: Proiect Ordin Ministru Rabla pentru electrocasnice 2021

„În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) supune dezbaterii publice, proiectul de ordin pentru modificarea și completarea Ghidului de finanţare a Programului naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 2089/2020, însoţit de Referatul de aprobare – instrument de prezentare şi motivare, însuşite de către reprezentantul legal al Administraţiei Fondului pentru Mediu”, se arată în proiectul dat de Ministerul Mediului.

Rabla pentru electrocasnice: Sumele acordate, conform proiectului de ordin al Ministrului Mediului

Finanțarea se acordă sub formă de vouchere, pentru achiziționarea de echipamente electrice şi electronice de uz casnic, denumite în continuare echipamente, după cum urmează:

a) 300 lei pentru mașini de spălat rufe cu noua clasa energetică A;

b) 250 lei pentru maşini de spălat rufe cu noua clasa energetică B;

c) 200 lei pentru maşini de spălat rufe cu noua clasa energetică C;

d) 500 de lei pentru mașini de spălat rufe cu uscător cu noua clasă energetică A;

e) 450 de lei pentru mașini de spălat rufe cu uscător cu noua clasă energetică B;

f) 400 de lei pentru mașini de spălat rufe cu uscător cu noua clasă energetică C;

g) 400 lei pentru mașini de spălat vase cu noua clasă energetică A;

h) 350 lei pentru mașini de spălat vase cu noua clasă energetică B;

i) 300 lei pentru mașini de spălat vase cu noua clasă energetică C;

j) 400 lei pentru aparate de aer condiționat, inclusiv aparate de aer condiționat portabile, cu eficiență energetică la răcire cel puțin A++;

k) 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu noua clasă energetică A;

l) 350 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu noua clasă energetică B;

m) 300 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu noua clasă energetică C;

n) 400 lei pentru televizoare cu noua clasă energetică A;

o) 350 lei pentru televizoare cu nouă clasă energetică B;

p) 300 lei pentru televizoare cu nouă clasă energetică C;

q) 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică A++;

r) 500 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică A+++;

s) 200 lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;

t) 500 lei pentru laptopuri;

u) 300 lei pentru tablete.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate