Connect with us
Publicitate

Actualitate

Studiu: Majoritatea consumatorilor români îşi aleg produsele în funcție de preț şi influenţaţi de prieteni. Câţi citesc detaliile de pe etichetă

Publicat

shopping cumparaturi cadouriMajoritatea consumatorilor români îşi aleg produsele în funcţie de preţ. Abia apoi iau în considerare şi calitatea produsului sau marca. La cumpărături, sunt influenţaţi de prieteni şi cunoştinţe sau promoţii. Sunt concluziile unui studiu recent realizat de InfoCons.

Studiu realizat de organizația pentru protecția consumatorilor a privit atitudinea consumatorului român la cumpărături, precum și influențele exterioare care îi afectează decizia de cumpărare.

În baza datelor colectate, a reieșit că majoritatea respondenților preferă să meargă la cumpărături oricând este nevoie, aceasta fiind prima optiune, sau o dată pe săptămână, transmite InfoCons.

În ceea ce privește influența asupra deciziei de cumpărare, consumatorii sunt influențați în proporție de peste 50% de prieteni, colegi, cunoștințe sau promoții. Sfatul lucrătorului comercial și publicitatea reprezintă un factor mai slab de influențare a deciziei de cumpărare, existând însă un număr destul de ridicat de consumatori care le iau în considerare.

Pentru majoritatea consumatorilor, decizia de achiziționa un anumit produs este direct influențată atât de prețul acestuia, cât și de nevoile personale ale fiecăruia, cele două fiind corelate.

La momentul deciziei de cumpărare, prețul reprezintă caracteristica cea mai importantă pentru conusmator, 80% dintre aceștia considerând că este foarte important sau important.

Ce-a de-a doua caracteristică, din punctul de vedere al importanței, o reprezintă calitatea produsului, 74% dintre consumatori considerând că este foarte importantă sau importantă.

În ceea ce privește importanța brand-ului produselor asupra deciziei de cumpărare, consumatorii consideră în egală măsura că acesta reprezintă atât un element foarte important, important, indecis, cât și puțin important sau foarte puțin important.

Eticheta este pe ultimul loc în ordinea importanței asupra deciziei de cumpărare, consumatorii considerând eticheta mai degrabă importantă decât foarte importantă.

Atfel, cosumatorul ia decizia de cumpărare mai degrabă în funcție de prețul produsului (50% dintre consumatori își aleg cumpărăturile în funcție de preț) și doar uneori în funcție de ingredientele de pe etichetă. De asemenea, majoritatea consumatorilor citesc eticheta doar în anumite cazuri și doar puțini o citesc mereu.

Chiar dacă prezența ingredientelor necunoscute, cu denumire complexă, ar trebui cel puțin să ne pună un semn de întrebare, 40% dintre consumatori aleg să achiziționeze produsul indiferent dacă recunosc ingredientele acestuia, iar 8% dintre aceștia nici nu citesc eticheta.

În ceea ce privește locul de achiziționare al produselor, majoritatea respondenților preferă achiziționarea din supermarketuri și hypermarketuri, însă o mare parte dintre aceștia achiziționează și din magazinele de cartier.

Din punct de vedere demografic, participanții la studiu aparțin preponderent din segmentul de vârstă 25-34 ani, cu studii universitare și de sex feminin, cu proveniență din mediul urban.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate