Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Agenţiile de turism, obligate să asigure integral turiştii, în cazul falimentului. Contractele de franşiză au fost interzise


Publicat

Un ordin al ministrului delegat pentru IMM, Mediu de Afaceri şi Turism, privind asigurarea turistului în cazul insolvabilităţii sau falimentului unei agenţii de turism a fost publicat luni în Monitorul Oficial. Potrivit acestuia, agenţiile de turism vor fi obligate să asigure integral turiştii în cazul falimentului. Statul a interzis asigurările în franşiză, prin care agenţiile, dacă intrau în insolvenţă, erau obligate să suporte doar o mică parte din pierderile suferite de turişti.

Actul normativ, care vizează creşterea siguranţei turistului, a rezultat în urma analizelor din ultimele luni ale unui grup de lucru format din reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) şi Uniunii Naţionale a Asigurătorilor şi Reasigurătorilor din România.

„În urma concluziilor discuţiilor şi în baza monitorizărilor ANT, am decis că se impune eliminarea posibilităţii încheierii contractelor de franşiză între agenţii şi societăţile de asigurări şi introducerea ca obligatorie a plăţii integrale şi anticipate a primei de asigurare”, a declarat Răzvan Filipescu, preşedintele ANT.

El a explicat că până acum exista posibilitatea încheierii de către agenţii cu firma de asigurări a unui contract de franşiză care, în unele cazuri, atingea 80% din suma asigurată. Astfel, la o agenţie detailistă, în caz de faliment, aceasta plătea 20% din preţul vacanţei, iar restul de 80% cădea în sarcina turistului.

Filipescu afirmă că din calculele ANT, în jur de 500 de agenţii de turism româneşti au contracte de franşiză.

„În unele cazuri, când cumpăra vacanţa, turistului nu i se aducea la cunoştinţă existenţa franşizei şi, implicit, a riscului la care era supus”, a mai spus şeful ANT.

Prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, a spus că franşiza era „o glumă proastă”, pentru că turistul nu mai recupera aproape nimic din bani în cazul falimentului agenţiei.

Filipescu a mai spus că o altă problemă era că o serie de agenţii plăteau doar prima rată a poliţei de asigurare şi nu le mai achitau pe celelalte, ceea ce ducea la anularea asigurării. Actul normativ publicat luni obligă agenţiile să achite integral şi în avans poliţa de asigurare.

„Unii plăteau rata pe trimestrul I, nu mai plăteau ratele pe trimestrele II şi III şi intrau în faliment în trimestrul III, pierzându-şi astfel asigurarea”, a afirmat Burcea.

Astfel, în termen de 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial a Ordinului, agenţiile de turism sunt obligate să transmită ANT copia „poliţei de asigurare pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turist în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei”.

Preşedintele ANT afirmă că în următoarele 60 de zile statul va avea situaţia clară a agenţiilor de turism care operează în România.

„Mai aducem o noutate, şi anume impunerea prin Ordin ca asigurarea de insolvabilitate a agenţiei de turism turoperatoare să acopere şi turistul care a contractat vacanţa vândută de turoperator printr-o agenţie detailistă. Considerăm că beneficiarul poliţei este turistul care, până acum, dacă achiziţiona vacanţa de la detailist, iar turoperatorul de unde detailistul luase pachetul intra în faliment, turistul nu era despăgubit„, a explicat Filipescu.

Alin Burcea afirmă că măsura va întări siguranţa turistului, dar şi a agenţiei detailiste şi a dat ca exemplu falimentul agenţiei Premium Hollidays, care a făcut peste 150 de victime printre agenţiile detailiste.

„Aceste agenţii au pierdut sume de la 2.000 de euro la 150.000 de euro, şi unele au avut mari probleme sau au intrat în insolvenţă. Acest lucru a produs mari tulburări pe piaţă”, a adăugat prim-vicepreşedintele ANAT.

Burcea spune că din cele aproximativ 2.500 de agenţii de turism din România, lucrează efectiv circa 1.500. Din verificările ANAT, aproximativ 200 dintre acestea funcţionează cu asigurările expirate.

„Noile măsuri vor duce la reducerea numărului de agenţii la aproximativ 1.500, dar vor creşte siguranţa turistului. ANAT îi mulţumeşte preşedintelui ANT, Răzvan Filipescu, care a înţeles problematica din turism destul de repede”, a spus Burcea.

El a adăugat că o altă măsură pe care ANAT o solicită autorităţilor din turism este ca asigurarea pentru turoperatori să crească de la 50.000 de dolari la peste 200.000 de euro.

sursa: mediafax



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Instituțiile publice, obligate să accepte plata online a taxelor, impozitelor și amenzilor. Inițiativă legislativă a USR PLUS

Publicat

La Camera Deputaților a fost depusă o propunere legislativă prin care instituțiile publice să fie obligate să accepte și plata online a impozitelor, taxelor, amenzilor și altor obligații de plată.

Astfel, ar fi ușurată viața cetățenilor, prin acces la beneficiile tehnologiilor moderne și prin economie de timp și resurse, dar se va realiza și o colectare mai rapidă și eficientă a impozitelor și a taxelor.

„Din 2016, instituțiile publice sunt obligate să accepte încasări și prin cardurile de credit și de debit.

Acum în 2021, este momentul să continuăm modernizarea și să impunem operatorilor economici furnizori de servicii de utilitate publică și instituțiilor publice care încasează impozite, taxe, amenzi, dobânzi, penalități de întârziere, etc. obligația de a accepta și plata online, printr-un sistem electronic modern de plată la distanță”, transmite USR PLUS.

„Prin această inițiativă, respectăm dorința cetățenilor care își doresc să nu mai fie plimbați între diferite instituții pentru a plăti taxe, impozite, amenzi și alte obligații.

Continuăm modernizarea instituțiilor publice și grăbim digitalizarea prin propunerea legislativă depusă. Toți cetățenii vor avea acces la beneficiile tehnologiilor moderne printr-o implementare mai rapidă a mijloacelor de plată online a impozitelor și taxelor pe întreg teritoriul României.

Administrația publică trebuie să conștientizeze faptul că plățile online nu mai reprezintă o noutate pentru cetățenii români. Ne gândim, de asemenea, și la cei care au plecat la muncă în străinătate.

Chiar dacă nu se află în țară, românii din diaspora continuă să plătească taxe în locul bătrânilor rămași acasă. Prin implementarea unui sistem de plată modern, o vor putea face de la distanță, ușor și în timp util”, declară deputatul USR PLUS Brian Cristian.

„E momentul să le oferim românilor motive să aibă încredere în instituțiile statului. Propunem, prin această inițiativă, o abordare coerentă și unitară în digitalizarea administrației publice.

Ea are un dublu rezultat benefic: reduce disconfortul cetățenilor și creează cadrul pentru optimizarea costurilor, dar și a colectării de venituri de către instituțiile publice. E datoria statului român să ofere servicii publice online eficiente și sigure.

Acum, avem și un termen limită pentru atingerea acestui scop: șase luni de la intrarea în vigoare a acestei legi”, declară deputatul USR PLUS de Cluj Viorel Băltărețu.

Proiectul de lege modifică Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, iar termenul de implementare a măsurilor este de maximum 6 luni de la data intrării în vigoare a legii.

Instituțiile publice vor putea decide asupra soluției implementate, în condițiile în care există pe piață și funcționează cu succes numeroase aplicații.

Spre exemplu, Ghiseul.ro, platformă dezvoltată și administrată de Autoritatea pentru Digitalizarea României, ușor accesibilă și la costuri minime pentru instituțiile publice.

Pot fi utilizate și alte soluții software, în paralel sau nu cu Ghiseul.ro, după modelul Primăriilor Baia Mare sau Cluj, care oferă plata online și direct prin pagina web proprie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

WhatsApp își actualizează termenii de confidențialitate, din 15 mai. Primele probleme apar cu autoritățile din Germania

Publicat

Facebook Inc. a primit ordin, de la o autoritate germană pentru protejarea confidențialității să nu mai colecteze datele utilizatorilor germani de pe WhatsApp, în contextul lansării unor noi termeni de confidențialitate la 15 mai 2021.

Potrivit Bloomberg, autoritățile germane consideră că încercarea companiei de a-i determina pe utilizatori să fie de acord cu practica în termenii actualizați nu este legală.

Johannes Caspar, care conduce autoritatea de confidențialitate din Hamburg, a emis o interdicție de urgență de trei luni, interzicând Facebook să continue cu colectarea datelor.

A cerut, de asemenea, unui grup de autorități de reglementare a datelor din Uniunea Europeană să ia măsuri și să emită o hotărâre pentru toate cele 27 de națiuni membre.

Noii termeni WhatsApp care permit recuperarea datelor sunt considerați netransparenți, inconsecvenți și prea largi, a spus el.

Ordinul lovește în esența modelului de afaceri și a strategiei de publicitate țintită a Facebook.

WhatsApp, aparținând de Facebook, a calificat revendicările lui Caspar ca fiind „greșite” și a declarat că ordinul nu va opri implementarea noilor condiții.

Acțiunea autorității de reglementare „se bazează pe o neînțelegere fundamentală” a scopului și efectului actualizării, a declarat compania într-un comunicat.

Gigantul tehnologic din SUA s-a confruntat cu critici globale cu privire la noii termeni pe care utilizatorii WhatsApp trebuie să-i accepte până pe 15 mai.

Facebook Inc nu este la primele probleme în Germania: în urmă cu un an, și Curtea Federală de Justiție din Germania a solicitat companiei să înceteze colectarea automată şi mai ales fără acord specific a datelor utilizatorilor aplicaţiilor sale precum Whatsapp sau Instagram.

În 2019 de autoritatea naţională în domeniul concurenţei a

Gigantul american a depus ulterior recurs contra Oficiului german anti-cartel în faţa unui tribunal care i-a dat câştig de cauză.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

RABLA pentru ELECTROCASNICE 2021, de vineri, 14 mai: Date complete pentru cei care vor să se înscrie în program. Valori și etape

Publicat

electrocasnice

Ministerul Mediului a anunțat că Programul Rabla pentru Electrocasnice începe din data de 14 mai 2021, de la ora 10:00. Deși programul se va desfășura pe etape, înscrierile se fac înainte, indiferent de voucherul dorit.

UPDATE: Deschiderea perioadei de înscriere a persoanelor fizice în cadrul Programului naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic – vineri, 14 mai, ora 10.00.

Bugetul alocat Programului în anul 2021 este de 75 milioane lei, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Mediului, citat de dcnews.

Modalitatea de accesare a programului

Persoanele fizice vor putea beneficia de oportunitatea de a se înscrie și de a obține unul sau mai multe vouchere.

Din 14 mai, persoanele fizice au la dispoziție 7 zile în vederea înscrierii în program prin crearea contului de utilizator în aplicația informatică.

„Contul de utilizator” este un element de noutate al acestei ediții a programului și permite atât selecția voucherelor, cât și urmărirea statusului acestora.

Pentru eficientizarea procesului de selecție a voucherelor, ediția de anul acesta se va desfășura etapizat.

Etapele de desfășurare a programului:

– Înscrierea persoanelor fizice în aplicație, prin crearea conturilor de utilizator (14 mai-20 mai);

– Etapa I: Selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte mașinile de spălat rufe/vase și frigiderele/congelatoarele (21 mai – 03 iunie);

– Etapa II: Selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte televizoarele, laptopurile și tabletele (04 iunie-17 iunie);

– Etapa III: Selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiționat, uscătoarele de rufe și aspiratoarele (18 iunie – 01 iulie).

Ce trebuie să facă solicitanții

Înscrierea solicitanților în Program constă în crearea contului de utilizator, pentru care se introduc următoarele date: nume, prenume, localitate și județ, cod numeric personal (CNP), adresa de e-mail și numărul de telefon valid.

Beneficiarul are obligația de a încărca CI/BI și declarația pe proprie răspundere pusă la dispoziție de AFM până la momentul utilizării voucherului. Valabilitatea voucherelor este de 15 zile de la data validării acestora de către AFM, termen în care trebuie utilizate la un comerciant validat.

După înscrierea solicitanților prin crearea conturilor de utilizator, demarează etapele de selecție, în aplicația informatică, a voucherelor aferente echipamentelor noi, prima categorie fiind cea a mașinilor de spălat rufe/vase și a frigiderelor/congelatoarelor.

Perioada de derulare a unei etape de selecție a voucherelor dintr-o categorie este de 14 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective.

Concomitent cu înscrierea solicitanților în Program prin crearea conturilor de utilizator, se va desfășura și sesiunea de înscriere în vederea validării comercianților, realizată tot prin intermediul aplicației informatice.

Voucherele alocate

Anul acesta, echipamentele incluse în program și sumele aferente fiecărui echipament sunt:

– 400 de lei pentru mașini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puțin noua clasa energetică C;

– 400 de lei pentru mașini de spălat vase având cel puțin noua clasa energetică D;

– 400 de lei pentru aparate de aer condiționat, inclusiv aparate de aer condiționat portabile, cu eficiență energetică la răcire cel puțin A++;

– 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puțin noua clasă energetică E;

– 400 lei pentru televizoare având cel puțin noua clasă energetică E;

– 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică cel puțin A++;

– 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;

– 500 de lei pentru laptopuri;

– 300 de lei pentru tablete.

Cum se predau echipamentele

Altă noutate este faptul că pentru laptopuri și tablete se poate preda la schimb fie un echipament de tip calculator personal, compus din unitate centrală și monitor, fie un alt echipament inclus în program, cu excepția latopurilor și tabletelor vechi. De asemenea, pentru mașinile de spălat vase, precum și pentru uscătoarele de rufe se poate preda la schimb orice echipament vechi inclus în program.

Listele cu beneficiarii aprobați vor fi publicate pe site-ul instituției, www.afm.ro, la secțiunea dedicată programului.

Știrea inițială

Programul trebuia să înceapă în 15 decembrie, apoi în 7 mai, 8 mai, iar acum anunțul oficial este pentru data de vineri, 14 mai.

Programul Rabla pentru electrocasnice suferă o nouă amânare, transmit surse din cadrul instituţiei. Programul trebuia să înceapă vineri 8 mai, după cum declarase chiar ministrul Mediului. Nu ar fi la prima amânare, anul trecut programul nici măcar nu a mai fost lansat.

Aştfel, Rabla pentru electrocasnice nu va mai debuta pe 7 mai, aşa cum promitea ministrul Mediului Tanczos Barna, ci abia săptămâna viitoare.

În plus programul va fi modificat, iar cei din industrie se tem că înscrierea le va da bătăi de cap clienţilor.

Înscrierea va fi mai complicată în acest an

Anul acesta, transmit aceleaşi surse din cadrul Ministerului Mediului citate de Antena3, înscrierea va fi ceva mai complicată.

Cei care îşi doresc electrocasnice noi, vor fi nevoiţi să îşi facă mai întâi un cont pe site ul AFM, ceea ce înainte nu era o obligaţie.

Mai apoi, voucherele de reducere vor fi obţinute treptat: întâi pentru electrocasnicele mari şi după, pentru celelalte categorii.

La sfârșitul lunii aprilie ministrul Mediului preciza că programul va avea trei subcategorii pentru a nu se transforma într-un „program de cumpărat televizoare”.

Program focusat pe consum mai mic de energie

Potrivit acestuia, programul se va focusa pe aparatură care va avea consum mic de energie și va avea trei subcategorii.

„Eficiența prin reducerea consumului să fie maximă. Ne concentrăm în prima fază pe mașinile de spălat, frigidere, după care venim cu a doua etapă, probabil la două săptămâni, vom veni cu a doua etapă, pentru laptop, tabletă și televizor, astfel încât să asigurăm pentru familiile care trebuie să doteze gospodăria cu tablete și laptopuri.

Copiii au mare nevoie de asemenea sprijin pentru a putea participa la ore. În ultima fază, la probabil 4 săptămâni de la lansare, venim cu programul pentru aparate de aer condiționat, mașină de uscat rufe și ce mai rămâne.

Ele vor fi disponibile pentru cetățeni pe bugete alocate pe fiecare subgrupă, astfel încât eficiența programului să fie maximă și ca nu cumva să transformăm într-un program de cumpărat televizoare”, a mai spus ministrul.

Inițial, Rabla pentru electrocasnice” trebuia să înceapă în 15 decembrie, însă programul a fost amânat.

Fostul ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor Mircea Fechet anunța că Programul are un buget total de 40 de milioane de lei și va permite utilarea caselor cu aparate electrocasnice de ultimă generație, pentru cel puțin 100.000 de români.

Rabla pentru Electrocasnice 2020 a introdus în lista echipamentelor finanțate prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) patru produse care nu au existat în edițiile anterioare: aspiratoare, uscătoare de rufe, laptopuri și tablete.

Valoarea voucerelor pentru rabla pentru electrocansnice

Valoarea voucherului pentru fiecare dintre cele 9 echipamente fiananțate este de:

– laptopuri – finanțare de 500 de lei;

– aparate de aer condiționat, frigidere sau combine frigorifice, televizoare, uscătoare de rufe, mașini de spălat vase, cu o finanțare nerambursabilă de 400 de lei;

– tablete și mașini de spălat rufe – finanțare nerambursabilă de 300 de lei;

– aspiratoare, cu o finanțare nerambursabilă de 200 de lei.

Inițial, Rabla pentru electrocasnice trebuia să înceapă pe 15 decembrie 2020, însă programul a fost amânat din cauza problemelor tehnice apărute la platforma de înscriere on-line.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VI-a: SUBIECTELE de la testarea de Matematică și Științe ale Naturii

Publicat

Elevii din clasele a VI-a au avut joi ultima probă de Evaluare Națională, cea la Matematică și Științe ale Naturii. Rezultatele sunt analizate privind competențele acumulate în clasele V-VI. Nu vor fi trecute în catalog.

SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ CLASA a VI-a 2021 – Matematică și Științe ale Naturii:

Matematică și Științe ale Naturii – Test 1

Matematică și Științe ale Naturii – Test 2

Miercuri, pentru elevii de clasa a VI-a a fost proba de Limbă și comunicare.

Vezi Evaluare Națională la clasa a VI-a 2021. SUBIECTELE de la testarea de Limbă și comunicare din acest an, publicate de Ministerul Educației

Pentru elevii de clasa a IV-a, probele de Evaluare Națională vor fi în perioada 18-20 mai, iar pentru cei din clasele a II-a, în 25-28 mai.

AICI, toate modelele de subiecte.

Toate probele se susțin cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi.

Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV și EN VI. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate