Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

IŞJ Alba: Înscrieri până în 31 octombrie, pentru perfecţionarea prin grade didactice în învăţământ. Condiţii în atenţia cadrelor didactice


Publicat

sediu ISJ Alba

isj inspectorat scolar alba 1Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba transmite precizări referitoare la înscrierea cadrelor didactice din judeţ, pentru perfecţionarea, prin grade didactice, în învăţământ, conform prevederilor legale.

Înscrierile au început în 1 octombrie şi se desfăşoară până în 31 octombrie. Condiţiile de înscriere sunt prevăzute de Legea Educaţiei naţionale nr. 1/05.01.2011, cu modificările şi completările ulterioare şi Metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin OMECTS 5561/07.10.2011 cu modificările şi completările ulterioare.

Perioada de înscriere pentru perfecţionarea prin grade didactice (gradul didactic II – seria 2017 – 2019 şi gradul didactic I – seria 2017 -2020) este 1-31 octombrie 2017.

Pentru susţinerea examenului de grad II – sesiunea 2019, se pot înscrie în 2017 cadrele didactice calificate care îndeplinesc, în mod cumulativ, următoarele condiţii:

– ocupă o funcţie didactică în anul şcolar 2017 – 2018;

– au obţinut definitivatul în sesiunea din 2015 sau în sesiunile anterioare;

– au solicitat şi efectuat preinspectia (inspecţia curentă 1) necesară înscrierii la Examenul pentru obţinerea gradului didactic ÎI în anul şcolar 2016-2017, obţinând cel puţin calificativul „Bine”;

– vor avea la data de 31.08.2019 o vechime efectivă de predare la catedră de minim 4 ani, de la data obţinerii definitivatului;

– au obţinut în ultimii 2 ani şcolari, premergători înscrierii, cel puţin calificativul „Bine” la evaluările anuale şi inspecţiile şcolare:

– nu au fost declarate respinse la probele scrise şi orale ale examenului pentru obţinerea gradului didactic II în sesiunea – august 2017.

Pentru susţinerea examenului de grad I – sesiunea 2020, se pot înscrie în 2017 cadrele didactice calificate care îndeplinesc următoarele condiţii:

– ocupă o funcţie didactică în anul şcolar 2017 – 2018;

– au obţinut gradul didactic II în sesiunea 2016 sau în sesiunile anterioare;

– au solicitat şi efectuat preinspectia (inspecţia curentă 1), necesară înscrierii la examenul pentru acordarea gradului didactic I, în anul şcolar 2017 – 2018, obţinând calificativul „Foarte Bine”;

– vor avea, la data finalizării examenului – 31.08.2020, o vechime efectivă minimă de predare de 4 ani împliniţi de la dată finalizării gradului II;

– au obţinut în ultimii 2 ani şcolari, premergători înscrierii, calificativul „Foarte Bine” la evaluările anuale şi inspecţiile şcolare.

Cadrele didactice care nu au promovat examenul pentru acordarea gradului didactic II în sesiunea 2017 (seria 2015 -2017) se vor putea reînscrie pentru perfecţionarea prin grade didactice în perioada 1-31 octombrie 2018 prin depunerea unui nou dosar de înscriere şi parcurgerea tuturor etapelor.

Cadrele didactice care nu au promovat examenul pentru acordarea gradului didactic I în sesiunea 2017 (seria 2014 -2017) se vor putea reînscrie pentru perfecţionarea prin grade didactice după un interval de cel puţin 2 ani şcolari prin depunerea unui nou dosar de înscriere şi parcurgerea tuturor etapelor.

Condiţiile şi actele necesare înscrierii pentru perfecţionarea prin grade didactice (gradul didactic ÎI şi gradul didactic I) vor fi verificate de către directorul unităţii de învăţământ pentru fiecare cadru didactic care solicită înscrierea. Conducerile unităţilor de învăţământ verifică existenţa şi legalitatea documentelor din dosarele de înscriere, îndeplinirea condiţiilor de înscriere, respectarea prevederilor legale.

Dosarele cadrelor didactice înscrise în unitatea de învăţământ la examenul pentru acordarea gradului didactic II sau pentru acordarea gradului didactic I, care îndeplinesc condiţiile legale, vor fi înaintate de către conducerile unităţilor de învăţământ Inspectoratului şcolar de sector arondat disciplinei, pentru înregistrarea înscrierii conform metodologiei.

În perioada 1-31 octombrie 2017, cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile legale (conform precizărilor Art. 10 (2.1) din O.M.E.C.T.S. 5561/07.10.2011) şi doresc să se înscrie la examenul pentru acordarea gradului didactic II în sesiunea 2020 pot solicita, prin cerere tip adresată conducerii unităţii de învăţământ, efectuarea primei inspecţii curente (solicitarea se face în anul premergător depunerii dosarului de înscriere). Modelul de cerere poate fi descărcat de pe site-ul www.ismb.ro. Cererile vor fi depuse la Inspectoratul şcolar arondat disciplinei, pentru înregistrarea acestora conform metodologiei.

În perioada 1-31 octombrie 2017, cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile legale conform precizărilor Art. 29-(2) din O.M.E.C.T.S. 5561/07.10.2011 şi doresc să se înscrie la examenul pentru acordarea gradului didactic I în seria 2018-2021, vor solicita efectuarea primei inspecţii curente, printr-o cerere tip adresată conducerii unităţii de învăţământ (solicitarea se face în anul premergător depunerii dosarului de înscriere). Modelul de cerere poate fi descărcată de pe site-ul www.ismb.ro. Cererile vor fi depuse la Inspectoratul şcolar arondat disciplinei, pentru înregistrarea acestora conform metodologiei.

Opisul dosarului de înscriere la examenul de acordare a gradului didactic II:

– cererea tip de înscriere, adresată conducerii inspectoratului şcolar, în care candidaţii vor nominaliza instituţia de învăţământ centru de perfecţionare la care doresc să susţină examenul (poate fi descărcată de pe site-ul www.ismb.ro );

– fişa de înscriere, completată, confirmată de conducerea unităţii de învăţământ, conform anexei 5 la O.M.E.C.T.S. 5561/07.10.2011 (poate fi descărcată de pe site-ul www.ismb.ro

– copii ale următoarelor documente certificate „conform cu originalul” de către conducerea unităţii de învăţământ unde candidatul are normă de baza: buletin/ carte de identitate, certificatului de naştere, certificatului de căsătorie în cazul schimbării numelui de familie, în caz de divorţ sau recasatorie se depun acte doveditoare suplimentare în acest sens;

– copii ale diplomelor de studii, însoţite de foaia matricolă/suplimentul la diplomă, certificate”conform cu originalul” de către conducerea unităţii de învăţământ;

– copia de pe certificatul de acordare a definitivării în învăţământ, semnată pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii. în cazul schimbării specialităţii faţă de examenul de definitivare în învăţământ se va depune în copie, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii, diplomă de licenţă şi suplimentul la diplomă pentru nouă specializare;

– dovadă privind calificativele acordate la evaluările anuale în ultimii 2 ani şcolari (cel puţin „bine”, modelul de adeverinţă poate fi descărcat de pe site- ul www.ismb.ro );

– dovadă privind calificativele acordate la inspecţiile şcolare în ultimii 2 ani şcolari (modelul de adeverinţă poate fi descărcat de pe site- ul www.ismb.ro);

– recomandare scrisă asupra activităţii candidatului, din partea Consiliului profesoral al unităţii de învăţământ unde este încadrat;

– copia raportului scris al inspecţiei curente efectuate înainte de înscriere, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii;

– copia de pe autorizaţia de funcţionare provizorie/acreditarea şcolii pentru cadrele didactice care funcţionează în unităţile de învăţământ particular, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii.

Opisul dosarului de înscriere la examenul de acordare a gradului didactic I:

– cererea tip de înscriere, adresată conducerii Inspectoratului şcolar, în care candidaţii vor nominaliza instituţia de învăţământ centru de perfecţionare la care doresc să susţină examenul (poate fi descărcată de pe site-ul www.ismb.ro);

– fişa de înscriere, completată, confirmată de conducerea unităţii de învăţământ, conform anexei 11 la O.M.E.C.T.S. 5561/07.10.2011 (poate fi descărcată de pe site-ul www.ismb.ro);

– copii ale următoarelor documente certificate „conform cu originalul” de către conducerea unităţii de învăţământ unde candidatul are normă de baza buletin/ carte de identitate, certificatului de naştere, certificatului de căsătorie în cazul schimbării numelui de familie, în caz de divorţ sau recasatorie se depun acte doveditoare suplimentare în acest sens;

– copii ale diplomelor de studii, însoţite de foaia matricolă/suplimentul la diplomă, certificate”conform cu originalul” de către conducerea unităţii de învăţământ;

– copia de pe certificatul de acordare a gradului didactic II, semnată pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii; în cazul schimbării specialităţii faţă de examenul de gradul II se va depune în copie, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii, diplomă de licenţă şi suplimentul la diplomă pentru nouă specializare;

– dovadă privind calificativele acordate la evaluările anuale în ultimii 2 ani şcolari (cel puţin „Foarte Bine” – modelul de adeverinţă poate fi descărcat de pe site-ul www.ismb.ro);

– dovadă privind calificativele acordate la inspecţiile şcolare în ultimii 2 ani şcolari (cel puţin „Foarte Bine” – modelul de adeverinţă poate fi descărcat de pe site-ul www.ismb.ro);

– recomandare scrisă asupra activităţii candidatului, din partea Consiliului profesoral al unităţii de învăţământ unde este încadrat;

– copia raportului scris al inspecţiei curente efectuate înainte de înscriere, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii;

– copia de pe autorizaţia de funcţionare provizorie/acreditarea şcolii pentru cadrele didactice care funcţionează în unităţile de învăţământ particular, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii.

După depunerea dosarelor de înscriere la examenele de acordare a gradelor didactice şi a cererilor de efectuare a preinspectiei, cadrele didactice vor accesa site-ul Inspectoratului, pentru a consulta planificarea inspecţiilor. În situaţia în care nu se regăsesc în listele cu planificarea şi repartizarea inspecţiilor de specialitate candidaţii vor lua legătura cu inspectorul de specialitate/ inspectorul pentru dezvoltarea resursei umane, în vederea clarificării situaţiei

înscrierea cadrelor didactice la examenle de acordare a gradelor didactice, pe toată perioada până la finalizarea examenului, atât cadrul didactic cât şi directorul unităţii de învăţământ unde funcţionează candidatul, au obligaţia să comunice eventualele schimbări apărute de la înscriere, precum şi situaţiile în care nu mai poate fi îndeplinită condiţia de vechime la catedră, până la susţinerea examenului (ex. cadre didactice care întrerup activitatea pentru creşterea copilului sau prin concedii fără plata, respectiv normă didactică parţială), respectiv eventualele sancţiuni aplicate cadrelor didactice înscrise la gradele didactice, care impun amânarea susţinerii examenului de grad didactic până la ridicarea sancţiunii.

Concediul medical şi de maternitate se consideră vechime efectivă la catedră.

Concediul pentru creşterea copilului şi concediul fără plata nu pot fi luate în considerare pentru stabilirea vechimii efective de predare perioadele respective sunt luate în calcul doar pentru stabilirea vechimii în muncă/învăţământ).

Conform Codului muncii, pe perioada concediului de îngrijire a copilului, contractul individual de muncă se suspendă şi nu poate fi desfăşurată nicio activitate de perfecţionare (inspecţii, colocviu, depunere lucrare, examene).

Fişele tip de înscriere vor fi completate la toate rubricile de către candidat, cu excepţia datelor referitoare la vechime, care vor fi completate de secretariatele unităţilor de învăţământ (care împreună cu directorul unităţii şcolare răspund de corectitudinea datelor înscrise).

În cazul doamnelor căsătorite, se va trece în fişa de înscriere, în cerere şi în tabelul electronic numele dinaintea căsătoriei urmat de numele dobândit prin căsătorie, conform indicaţiilor de completare a acestuia în fişa de înscriere.

Pe coperta dosarului de înscriere, se specifică: numele şi prenumele candidatului (aşa cum apare în fişa de înscriere); unitatea de învăţământ la care este încadrat; specialitatea la care va susţine examenul ; tipul examenului la care se înscrie (gradul didactic II, gradul didactic I) şi sesiunea de examen; denumire completă a centrului de perfecţionare pentru care optează.

La primirea dosarelor în unitatea de învăţământ, se vor avea în vedere următoarele:

– documentele din dosar vor fi aşezate în ordinea menţionată, în informaţiile legate de conţinutul dosarului de înscriere;

– pagină a două a fişei de înscriere are valoare de adeverinţă de vechime şi din această trebuie, să rezulte clar vechimea efectivă la catedră de la definitivat sau ultimul grad obţinut şi până la 31 august a anului şcolar în care se finalizează examenul pentru care se înscrie.

Se menţionează explicit perioadele de întrerupere a activităţii la catedră (concediu creştere copil, concediul fără plata, etc.)

Pentru detalii legate de cazuri şi situaţii speciale, candidaţii pot solicita sprijinul directorilor unităţilor de învăţământ sau departamentului de Dezvoltarea resurselor umane al  I.S.J.Alba. Conducerea unităţii de învăţământ răspunde de existenţa, legalitatea şi corectitudinea datelor din dosarul de înscriere, precizează inspector şcolar general Marcela Dărămuş.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

În ce țări mai pot merge românii FĂRĂ test COVID-19. Lista actualizată a statelor care impun restricții de călătorie

Publicat

Vremea încă este bună pentru vacanţe şi plimbări pentru cei care mai vor o ultimă ieșire cu soare și eventual plajă, înainte ca toamna să pună stăpânire pe toată Europa. Biletele de avion pot avea preţuri tentante, dar la destinaţie, e posibil să rămâneţi blocaţi în hotel.

Multe ţări sunt în alertă, iar accesul turiştilor români e restricţionat în cea mai mare parte a Europei din cauza numărului mare de infectări informează tvr.ro

Unde putem merge fără test SARS-COV2.

Mai multe țări europene și-au deschis granițele în totalitate și românii sunt bineveniți. În FRANȚA, SPANIA, CROAȚIA, SUEDIA sau BULGARIA puteți merge fără să prezentați vreun test SARS-COV2 sau alte documente.

Atenție, însă! Consultaţi periodic site-ul Ministerului Afacerilor Externe , secţiunea Condiţii de Călătorie.  Regulile se pot schimba de la o zi la alta.

Dacă vreți să ajungeți în Spania, de exemplu, la Madrid, de luni, 37 de zone au mai multe interdicții. Locuitorii vor avea voie să iasă din case doar pentru cumpărături esențiale, să meargă la serviciu sau la doctor.

Barurile și restaurantele se închid la ora 22:00. Așadar, evitați aceste zone dacă ajungeți în Madrid.

Persoanele care intră pe teritoriul Spaniei nu sunt obligate să intre în carantină, dar trebuie să completeze:

  • UN CHESTIONAR PRIVIND STAREA DE SĂNĂTATE (dacă prezintă simptome COVID-19, dacă a fost în contact cu persoane diagnosticate cu COVID-19 sau dacă a fost internat în spital în ultimele 14 zile) la intrarea pe cale aeriană în Spania:
  • Începând cu data de 1 iulie 2020, înaintea efectuării deplasării, este obligatoriu ca toate persoanele (indiferent de naționalitate sau vârstă) care călătoresc în Regatul Spaniei pe cale aeriană, să completeze și să semneze un formular. Acest formular este disponibil pe website-ul https://spth.gob.es/ sau utilizând aplicația gratuită SPAIN TRAVEL HEALTH (SpTH). În perioada 1 -31 iulie 2020, formularul putea fi completat pe suport de hârtie la bordul aeronavei înainte de aterizarea în Spania. Începând cu 1 august 2020, formularul va fi disponibil NUMAI online la link-ul menționat anterior.
  • Acest formular trebuie completat de fiecare dintre pasageri, aceștia fiind responsabili pentru a se asigura că informațiile furnizate sunt adevărate și corecte. În cazul în care pasagerul este minor sau o persoană dependentă, formularul poate fi completat de către tutore, care va fi responsabil pentru veridicitatea informațiilor furnizate.
  • Ulterior semnării formularului (ATENȚIE! întrebările privind starea de sănătate vor putea fi completate cu maxim 2 zile înaintea datei deplasării), se va genera un cod unic QR de sănătate, care va trebui prezentat (pe suport hârtie sau digital) la controlul de sănătate efectuat în aeroportul de destinație. Dacă formularul va fi semnat din aplicație, acesta va apărea în secțiunea „Călătoria mea”, pe lângă primirea unui e-mail, care poate fi imprimat.
  • Pentru mai multe informații privind procedura care trebuie urmată în cazul unei călătorii de cale aeriană în Regatul Spaniei în această perioadă, acestea sunt disponibile la link-ul https://spth.gob.es/faq.

FIȘĂ PRIVIND DOMICILIUL/ REȘEDINȚA/ HOTELUL la care poate fi găsit în Spania precum și un număr de telefon.

La sosirea pe aeroport se controlează temperatura tuturor pasagerilor. Cei care au o temperatură mai mare de 37,5º C vor fi îndrumați către o echipă medicală din aeroport care va decide dacă persoana în cauză este suspectă de COVID-19 și dacă este nevoie să i se facă un test molecular tip PCR.

Măsuri în vigoare, IMPUSE DE AUTORITĂȚILE REGIONALE DIN SPANIA  

Pentru informații specifice regiunii în care vă veți deplasa, recomandăm consultarea paginilor web/ rețelele de socializare ale Consulatelor din circumscripțiile de interes, precum și paginile autorităților regionale spaniole.

GALICIA

Urmare a creșterii cazurilor de COVID-19, Departamentul de Sănătate din cadrul Guvernului din Galicia a emis un Ordin la data de 27 iulie 2020[1], care prevede că toți turiștii care provin din peste 100 de țări (inclusiv România) și 5 Comunități Autonome spaniole – Aragón, Catalonia, Navarra, País Vasco și Madrid- sunt obligați să-și comunice sosirea în Galicia, în termen de 24 de ore. Comunicarea se poate face online la următoarea adresă de internet: https://coronavirus.sergas.gal/viaxeiros sau apelând numărul de telefon: 881 00 20 21.

Lista cu țările și Comunitățile Autonome spaniole la care se face referire în ordinul menționat se actualizează la fiecare 15 zile și poate fi accesată la următoarea adresă de internet: https://www.sergas.es/A-nosa-organizacion/Benvida-viaxeirxs

REGIUNEA MURCIA

Ca urmare a creșterii alarmante a numărului de contaminări cu coronavirus în Municipiul Totana și a apariției unui nou focar de infectare, Guvernul Regional Murcia a decis la 23 iulie 2020 reîntoarcerea Municipiului Totana la faza I. 

Reîntoarcerea la faza I presupune luarea unei serii de măsuri restrictive, cum ar fi:

  • interzicerii intrării și ieșirii din municipiu, persoanele vor putea ieși din municipiu doar pentru a merge la serviciu și în cazuri justificate;
  • au fost închise centrele pentru sprijinul persoanelor în vârstă și au fost restrânse vizitele la căminele de bătrâni;
  • au fost închise 2 unități sanitare, urmând ca acestea să-și concentreze activitatea pe diagnosticarea pacienților suspecți de Covid-19 și primire urgențe;
  • a fost suspendată activitatea, în interior a restaurantelor, barurilor, cantinelor, discotecilor, precum și a altor locuri de distracție, acestea putându-și desfășura activitatea doar pe terase sau alte spații aflate în aer liber;
  • gradul de ocupare  în orice unitate nu poate depăși 50% din capacitate.

ASTURIAS, CANTABRIA, NAVARRA, LA RIOJA și ȚARA BASCILOR

Măsuri adoptate:

  • Utilizarea permanentă a măștilor sanitare de protecție în spațiile publice închise, spațiile comerciale, mijloacele de transport în comun și la locul de muncă, inclusiv pe drumurile publice sau spațiile exterioare; utilizarea măștilor devine obligatorie cu ocazia plimbărilor în zonele de plaje și piscineprecum și în baruri și restaurante, cu excepția momentului consumului de băuturi sau alimente.
  • Se elimină restricțiile cu privire la capacitatea restaurantele, barurilor și societăților gastronomice, cu condiția de grupare la mese la un maxim de 10 persoane și respectarea unei distanțe între mese de 1,5 m; se permite organizarea de celebrări/evenimente în grupuri de maxim 25 de persoane, cu menținerea distanțării sociale;
  • Se interzic toate activitățile în zonele pentru tineret și localurile cu caracteristici similare;
  • Persoanele care prezintă simptome de infectare cu COVID-19 trebuie să se autoizoleze la domiciliu și să anunțe imediat autoritățile sanitare spaniole;
  • Tipul de mască folosit este cel fără supapă de exhalare, cu excepția utilizărilor profesionale pentru care măștile cu supape sunt recomandate.

CATALONIA și INSULELE BALEARE

Recomandările, precum și restricțiile sunt valabile în următoarele  zone:

  • Zona metropolitană a orașului Barcelona – Provincia Barcelona
  • Zona (comarca) La Noguera – provincia  Lerida
  • Zona (comarca) El Segrià – provincia Lerida
  • Figueres y Vilafant – provincia Girona

În categoria măsurilor obligatorii intră:

  • utilizarea măștilor de protecție de către populație (începând cu vârsta de 6 ani) atât în spațiile publice închise, cât și în spațiile publice deschise, independent de menținerea distanței sociale;
  • interzicerea reuniunilor cu mai mult de 10 persoane, atât în mediul privat, cât și în cel public, cu excepția activităților de serviciu sau a transportului în comun;
  • suspendarea organizării activităților culturale, spectacolelor publice, recreative, discotecilor, etc.;
  • limitarea numărului de persoane din interiorul restaurantelor și barurilor la 50% din capacitatea maximă a localului, cu menținerea a 2 metri de distanță între mesele aflate în exterior (terase);
  • limitarea numărului de persoane în spațiile comune ale hotelurilor și a spațiilor de cazare turistice la 50% din capacitatea maximă a zonelor comune;
  • limitarea numărului de persoane din magazine la 50% din capacitatea maximă a localului.

În continuare se recomandă evitarea deplasărilor în afara domiciliului, cu următoarele excepții:

  • în interes de serviciu, pentru deplasări la medic sau pentru a oferi îngrijire persoanelor dependente;
  • la entități financiare, pentru cumpărături de alimente sau alte produse de primă necesitate, cumpărături pe bază de programare prealabilă;
  • pentru solicitarea de documente sau îndeplinirea procedurilor administrative care nu pot fi amânate sau pentru a participa la examene sau teste oficiale;
  • alte situații de forță majoră.

Începând cu 31 iulie, în Insulele Baleare au fost impuse următoarele măsuri obligatorii:

  • utilizarea măștii de protecție în toate spațiile publice închise, în transportul privat și în comun, precum și în spațiile publice deschise atunci când nu se poate respecta distanța socială de 1,5 metri.
  • Ca normă generală se limitează numărul de persoane din interiorul spațiilor publice (ex.magazine, piețe, restaurante, baruri, etc.) la 75% din capacitatea maximă a localului, cu grupuri de maxim 30 de persoane în aer liber și 15 în interior.

CASTILLA-LA MANCHA

  • Începând cu 22 iulie 2020, Guvernul Regional impune măsura obligativității de a purta mască de protecție pe întreg teritoriul comunității autonome în toate locurile publice, atât în aer liber, cât și în spațiile închise destinate publicului. Abaterea nejustificată de la această măsură se sancționează cu suma de 100 euro. Minorii cu vârsta de până la 6 ani sunt exceptați de la această regulă.
  • Folosirea vizierelor de protecție nu scutesc cetățenii de la obligativitatea purtării măștii.
  • Măsura nu se aplică persoanelor care practică sport, atât individual cât și colectiv, în caz de forță majoră sau dacă natura locului de muncă o impune, în baruri, restaurante și la terase pe parcursul consumului de alimente sau băuturi, precum și la piscine pe durata scăldatului. De asemenea, persoanele cu probleme respiratorii sau dizabilități, pentru care nu se recomandă purtarea măștii de protecție nu vor fi obligate să aplice această măsură, indiferent dacă se află sau nu în posesia unui certificat medical care să ateste afecțiunea. În lipsa unui astfel de document, cetățeanul în cauză poate prezenta o declarație pe propria răspundere.

EXTREMADURA 

Utilizarea măștilor sanitare de protecție de către populație (pentru persoanele cu vârsta de peste 6 ani) a devenit obligatorie atât în spațiile publice închise, cât și în spațiile publice deschise, independent de existența sau nu a distanței de securitate de 1.5 metri între cetățeni.

Se recomandă folosirea măștii în spațiile închise sau deschise private când există reuniuni de persoane care nu fac parte din aceeași familie și nu locuiesc împreună, chiar dacă se poate garanta distanța de securitate de 1.5 metri.

Utilizarea măștii nu este obligatorie în următoarele cazuri: la plajă  în cazul în care se practica activități acvatice sau se rămâne într-un loc fix cu respectarea distanței de siguranță de 1.5 metri; pe parcursul activităților profesionale desfășurate în aer liber care implică un efort fizic intens respectând distanța de securitate de 1.5 metri; în natură și în afara centrelor urbane pentru practicarea de activități de formă individuală.

Nerespectarea acestor reguli va fi sancționată în conformitate cu normativa aplicabilă în materie de sănătate publică.

MELILLA

Utilizarea măștilor sanitare de protecție de către populație (pentru persoanele cu vârsta de peste 6 ani) a devenit obligatorie atât în spațiile publice închise, cât și în spațiile publice deschise, independent de existența sau nu a distanței de securitate de 1.5 metri între cetățeni.

Nerespectarea acestor reguli va fi sancționată cu o amendă de 100 de euro.

COMUNITATEA VALENCIANĂ

Au fost adoptate o serie de măsuri preventive:

  • utilizarea măștilor sanitare de protecție de către populație (pentru persoanele cu vârsta de peste 6 ani) devine obligatorie atât în spațiile închise, cât și în spațiile deschise (cu unele mici excepții). Masca de protecție devine obligatorie și atunci când persoanele se află la restaurante, terase, baruri, cu excepția momentelor în care acestea consumă alimente sau băuturi.
  • Utilizarea măștii nu va fi obligatorie în următoarele cazuri: la plajă sau piscină; în aer liber (în natură), în afara centrelor urbane, condiția fiind ca afluxul de oameni să permită menținerea distanței interpersonale de 1,5 metri; în timpul practicării de activității fizice sau a oricărei alte activități cu care utilizarea măștii este incompatibilă; activități de petrecere a timpului liber de către copii și tineret, doar dacă aceste activități au loc în prezența unor membri de familie sau a altor persoane cu care minorii locuiesc; pentru persoanele care suferă de boli respiratorii sau alte dificultăți de acest tip, ale căror simptome pot fi agravate de utilizarea măștii.

În ceea ce privește capacitatea de ocupare a localurilor de servire (terase, restaurante, baruri, cluburi), în cazul teraselor aflate în aer liber, capacitatea de ocupare va fi de până la 100%, cu condiția să se asigure menținerea distanței fizice corespunzătoare de 1,5 metri între mese sau, după caz, grupuri de mese (ocuparea maximă va fi de 20 de persoane la o masă sau grupuri de mese). În spațiile închise, capacitatea de ocupare a localurilor se menține la 30% din capacitatea totală. În plus, dacă aceste spații au și terase exterioare, capacitatea va fi de până la 75% din total, cu condiția să poată fi asigurată distanța impusă de lege.

ARAGON

Guvernul Regional din Aragon a adoptat noi măsuri cu caracter preventiv, aplicate pe întreg teritoriul comunității autonome, pentru a controla transmiterea comunitară a bolii, în special în spațiile de agrement:

  • Limitarea programului localurilor de agrement nocturn, care vor închide înainte de ora 1:00;
  • Evitarea formării grupurilor mai mari de 10 persoane în spațiile publice și private;
  • Interzicerea petrecerilor cu consum de băuturi alcoolice în zonele publice;
  • Interdicția întrunirii diverselor tipuri de colectivități.

Zaragoza și provinciile Bajo Cinca, Bajo Aragon-Caspe, Central și Monegros au revenit la „faza a 2-a rigidă”.

Purtarea măștilor sanitare de protecție de către populație a devenit obligatorie în Aragon, atât în spațiile publice închise, cât și în cele deschise, iar din 16 iulie 2020 se recomandă rezidenților din Zaragoza să evite toate deplasările care nu sunt strict necesare.

ANDALUZIA

Începând cu data de 15 iulie 2020 utilizarea măștilor sanitare de protecție de către populație (pentru persoanele cu vârsta de peste 6 ani) a devenit obligatorie atât în spațiile publice închise, cât și în spațiile publice deschise, independent de existența sau nu a distanței de securitate de 1,5 metri între cetățeni.

 Masca de protecție este obligatorie în următoarele cazuri: în restaurante, terase, baruri, cu excepția momentelor în care se consumă alimente sau băuturi; pentru plimbările pe plajă; în mijloacele de transport în comun (tren, autobuz, avion, barcă) cât și în mașină în cazul în care persoanele care se află în autoturism nu fac parte din aceeași familie.

Utilizarea măștii nu este obligatorie în următoarele cazuri: la plajă sau piscină în cazul în care se practica activități acvatice sau se rămâne într-un loc fix cu respectarea distanței de siguranţă 1.5 metri; în timpul practicării de activității fizice individuale în aer liber pentru care utilizarea măștii este incompatibilă; în mașină dacă șoferul și pasagerii fac parte din aceeași familie; pentru persoanele care suferă de boli respiratorii sau alte boli, ale căror simptome pot fi agravate de utilizarea măștii; pentru persoanele cu dizabilități care nu pot folosi masca singuri.

Persoanele care sunt considerate ca fiind suspecte de Covid-19 și persoanele care au intrat în contact cu acestea vor trebui să respecte condițiile de carantină indicate de către autoritățile sanitare, neputând să părăsească domiciliul sau locul unde își desfășoară perioada de carantină fără o autorizație din partea serviciului sanitar, pentru motive temeinic justificate.

Nerespectarea acestor reguli va fi sancționată cu o amendă de 100 de euro.

Sunt și țări care permit accesul românilor, însă în anumite condiții. AUSTRIA, GERMANIA, SERBIA, GRECIA și DANEMARCA cer documente. În primul rând, un test SARS COV2 negativ, nu mai vechi de 48 sau 72 de ore, în funcție de țară.

Germania a inclus mai multe județe din România în zona roșie. Cetățenii care vin din aceste județe trebuie să stea în izolare 14 zile. Dacă au însă un test SARS-COV2 negativ, atunci nu se mai aplică regula.

RESTRICȚII DE INTRARE PE TERITORIUL NAȚIONAL:

  • Autoritățile Republicii Federale Germania au actualizat lista „zonelor de risc“ din România stabilită în contextul pandemiei de COVID-19, cu intrare în vigoare la 16 septembrie 2020.

Ca urmare a acestei actualizări, județele Neamț și Caraș-Severin au fost introduse în categoria de risc, în timp ce județele Argeș și Dâmbovița au fost retrase de pe listă.

Astfel, la acest moment, ținând cont de aceste ultime decizii ale autorităților germane, alături de municipiul București, 11 județe din România se află pe lista “zonelor de risc”: Bacău, Bihor, Brăila, Brașov, Caraș-Severin, Iași, Ilfov, Neamț, Prahova, Vaslui, Vâlcea.

Județele retrase din listă până în prezent sunt următoarele: Argeș (la 16.09), Buzău (la 09.09), Dâmbovița (la 16.09), Galați (09.09), Gorj (la 02.09), Ialomița (la 20.08), Mehedinți (la 20.08), Neamț (la 02.09, dar reintrodus la 16.09), Timiș (la 20.08) și Vrancea (la 09.09).

Recomandări de călătorie

Multe țări au luat însă măsuri drastice, iar românii sunt obligați să stea în izolare. 10 sau 14 zile. Nu vă luați biletul de avion până nu vedeți condițiile. E posibil să nu intrați, chiar dacă respectați cerințele.

Ungaria, de exemplu, nu permite șederea cetățenilor străini, indiferent dacă vin din spațiul UE sau din alt loc. Finlanda, Republica Moldova și Ucraina au luat aceleași măsuri.

RESTRICȚII DE INTRARE PE TERITORIUL NAȚIONAL

Măsuri aplicabile începând cu data de 1 septembrie 2020, ora 00.00

Astfel, începând cu data de 1 septembrie 2020, cetăţenii străini NU pot intra în Ungaria în scop de şedere, cu excepţia situaţiilor care fac obiectul unei derogări:

  • pentru participarea la o procedură administrativă sau judecătorească, prin prezentarea unui document eliberat de o instanţă sau de o instituţie;
  • pentru realizarea unei activități de afaceri sau a unei alte activități profesionale, justificată printr-o invitaţie eliberată de autorităţi publice centrale, locale sau de regii autonome;
  • dacă prezența în Ungaria e justificată de scopuri medicale, prin prezentarea unei scrisori medicale sau a unei alte adeverinţe medicale;
  • pentru participarea la examene a elevilor şi studenţilor, în cazul în care instituţia de învăţământ atestă acest fapt printr-o adeverinţă;
  • de asemenea, se pot acorda derogări angajaţilor care lucrează în domeniul transportului de mărfuri când intrarea în ţară vizează deplasarea la punctul de lucru (de plecare a transportului), respectiv întoarcerea în ţară în urma finalizării transportului de mărfuri, dovedită cu adeverinţă de la angajator;
  • pentru participarea la ceremonii ale unor rude apropiate (căsătorie, deces, botez);
  • pentru îngrijirea rudelor, conform Articolului V din Codul Civil din Ungaria;
  • pentru participarea la evenimente internaționale în domeniile sportiv, cultural sau religios;
  • pentru alte motive justificate.

Dacă vă gândiți la puțin soare, plajă și mâncare bună, doar Turcia este mai permisivă. Nu aveți nevoie de teste sau alte documente. Sunt controale atât la graniță, cât și în aeroporturi, iar dacă e cineva cu simptome specifice COVID va fi testat gratuit.

În Israel nu puteți face plaja și nici nu puteți vizita Orașul Sfânt. Granițele sunt închise temporar pentru străini. Aceeași situație și în Tailanda. Țara din Asia de Sud-Est permite doar accesul avionelor care îi repatriază pe cetățenii tailandezi.

Ar mai fi o variantă să mergeți în Maldive. Sunt peste 30 de grade, vreme perfectă de plajă. Dar ca să intrați în țara din Oceanul Indian, trebuie să prezentați un test SARS-COV 2 nu mai vechi de 72 de ore și să completați online o declarație de sănătate.

Aveți grijă și la restricțiile impuse de autoritățile din țara noastră. La sosirea în România, este posibil să stați în carantină. De exemplu, dacă vă întoarceți din unele regiuni din Spania trebuie să vă autoizolați 14 zile.

În Austria gazdele fac tot posibilul pentru a se asigura că ai parte de o vacanță fără griji; cu toate acestea, în aceste perioade fără precedent, nu există garanții 100% scrie austria.info.

Dacă începi să nu te simți bine în timp ce ești în vacanță în Austria și dezvolți simptome tipice pentru COVID, ca de exemplu tuse seacă, oboseală extremă sau temperatură, trebuie să suni la linia verde 1450.

Dacă îți dorești să te testezi, există 40 de centre în Austria unde poți face acest lucru. Teste costă în jur de 120 de Euro

Carantina de 10 zile este obligatorie pentru persoanele care vin în Austria din zonele de risc (până la obținerea unui test PCR negativ) și în urma unei solicitări oficiale.

Pe perioada carantinei, poți rămâne în camera în care te-ai cazat. În cazul în care camera nu este potrivită sau nu este destul de mare, atunci autoritățile locale îți vor oferi o alternativă. Guvernul austriac contribuie cu 50 de Euro de persoană pe noapte în cazul carantinei într-o cameră corespunzătoare.

Informaţii actualizate COVID-19

Ghiduri călătorie pentru turiști ( Click pe țară)

            Grecia

            Bulgaria

            Croația

            Turcia

Statele din Europa care, în context COVID-19, impun restricții  pentru cetățenii care vin din România sunt (click pe țară):

Austria
Bosnia Herțegovina
Cipru
Danemarca
Federația Rusă
Germania
Irlanda
Italia
Principatul Liechtenstein
Muntenegru
Regatul Țărilor de Jos
Republica Moldova
Slovacia
Ucraina
Belgia
Cehia
Confederaţia Elveţiană
Estonia
Finlanda
Grecia
Islanda
Letonia
Lituania
Norvegia
Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord
Serbia
Slovenia
Ungaria

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Schimbări importante la rezidențiat anunțate de ministrul sănătății. Vor fi mai multe locuri la anumite specializări

Publicat

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a anunţat că la examenul de rezidenţiat din acest an vor exista mai multe locuri la specialităţile deficitare, dar că nu vor exista modificări în privinţa desfăşurării examenului.

”Rezidenţiatul a fost anunţat în urmă cu şase luni, sunt aceleaşi perspective”, a spus ministrul Sănătăţii Nelu Tătaru la Iaşi, întrebat dacă vor apărea modificări în privinţa organizării examenului, a declarat Tătaru, duminică.

El a precizat că vor exista mai multe locuri la specialităţile deficitare.

”Vom avea ca specialităţi care vor apărea în număr mai mare ca şi locuri cele deficitare pe care le-am putut vedea şi gestiona în această pandemie”, a afirmat Nelu Tătaru.

În ceea ce priveşte posibilitatea ca rezidenţiatul să fie organizat pe post, nu pe loc ca acum, Tătaru a spus că ministerul discută în această perioadă cu universităţile de medicină, dar şi cu spitalele.

”Noi avem în jurisdicţie la Ministerul Sănătăţii 58 de spitale din cele 380, celelalte sunt ale administraţiei locale. Discuţiile între Ministerul Sănătăţii, Ministerul Educaţiei şi universităţile de medicină care au autonomie vor da perspectiva cred că la jumătatea lunii octombrie”, a precizat ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru.

Examenul de rezidenţiat este programat în acest an pe 15 noiembrie. ( Agerpres)

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO: Un strat de ”asfalt electoral” de peste 270.000 de lei, dintr-o comună din Alba se rupe cu mâna. Ce spune primarul

Publicat

În satul Deal, comuna Câlnic, în prag de alegeri locale o stradă a fost proaspăt asfaltată. Mai exact s-a turnat asfalt pe strada cunoscută de localnici  ca și ”Calea Chietrei”, pe o porțiune de vreo 600 de metri.

Un cititor alba24.ro a trimis un video în care asfaltul proaspăt turnat este atât de maleabil încât poate fi ridicat, rupt, făcut bucăți cu mâna și poți înfinge chiar o nucă în acesta. 

Reporterii alba24.ro l-au contacat pe primarul din Câlnic, Ioan Oancea pentru a afla mai multe detalii despre proaspăta asfaltare.

Ioan Oancea a declarat că asfaltarea a fost făcută la începutul lunii în curs, până în data de 9 septembrie.

Acesta a spus că asfaltul turnat nu este cel final, ci este doar un strat de binder (strat de beton asfaltic folosit ca strat de legătură între fundația unui drum și stratul de uzură) și că săptămâna viitoare va fi turnat și stratul de uzură.

Potrivit primarului, stratul turnat în urmă cu două săptămâni are 5 centimetri grosime.

Mai mult de atât, acesta a zis că toată lucrarea a costat aproximativ 270.000 RON, bani de la Consiliul Județean Alba și că lucrarea a fost realizată de o firmă din Sebeș.

Întrebat de ce a început asfalatarea chiar în luna septembrie, lună în care au loc alegerile locale, Oancea a declarat că doar acum a primit bani de la Consiliul Județean. Acesta a mai susținut că asfaltarea nu are legătură cu alegerile locale ce se defășoară pe 27 septembrie.

Ioan Oancea este primar din partea PNL și candidează pentru un nou mandat la cârma comunei Câlnic.

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Vize de flotant în an electoral în Alba. Localitățile în care au crescut ”votanții de ocazie” înainte de alegeri

Publicat

Șapte zile până la Alegerile Locale 2020. Cu trei luni înainte de ziua votului, mai multe persoane din Alba au întocmit cereri pentru vize de flotant. 

Alba24.ro a intrat în posesia unui document întocmit de Direcția Publică Comunitară de Evidență a Persoanelor în care este trecut numărul de cetățeni care au obținut vize de flotant în lunile iunie, iulie și august. 

La alegerile locale, spre deosebire de cele prezidențiale sau europarlamentare, alegătorul este direct legat de autoritățile locale din localitatea respectivă. Astfel, dacă au domiciliul sau reședința în Alba Iuia de exemplu, nu poți vota pentru primarul din comuna Ceru Băcăinți pentru că la alegerile locale poți vota numai în comuna, oraşul, municipiul în care ai domiciliul sau reşedință. Dar dacă soliciți viza de flotant la Ceru Băcăinți, de exemplu, poți vota acolo. Dacă mai ai 20-30 de prieteni, într-o comună mică, poți sa influențezi chiar alegerea primarului.

Viza de flotant este un sticker care se aplică pe spatele buletinului și care atestă faptul că timp de cel puțin 15 zile pe an locuiești la o altă adresă decât cea din buletin, iar cu viza de flotant poți vota la adresa respectivă. În unele cazuri este un ”turism electoral” mascat. Partidele care au  un numar suficient de mare de votanți își pot ”delega” flotanți în comunele unde stau mai rău pentru a influența votul localnicilor.

Cele mai multe cereri aprobate, dar raportate la numărul de locuitori se regăsesc în unele comune din județ.

Exemplul cel mai bun este comuna Ceru Băcăinți, unde în lunile iulie, august și septembrie, au fost aprobate un număr de 65 de cereri pentru vize de flotant.

CITEȘTE ȘI: Creștere bruscă a numărului de alegători, în cea mai depopulată comună din Alba. O treime din votanți sunt flotanți

În documentul intrat în posesia alba24.ro, sunt trecute cererile doar din lunile iulie, iunie și august. La Ceru Băcăinți, au fost 6 cereri în iulie și 27 în august, dar în total cu luna septembrie ajung la numărul de 65, potrivit datelor transmise de primărie pentru alba24.ro.

În Arieșeni au fost depuse și aprobate în cele trei luni 48 de cereri de flotant. În Câlnic, tot 48 de cereri.

La Galda de Jos au fost acordate 86 de vize de flotat în total, în cele trei luni.

54 de vize au fost acceptate și la Mihalț și 65 în comuna Ponor.

Orașe și municipii

La Alba Iulia în iunie, iulie și august au fost 376 de cereri de flotant. La Sebeș-138, sau la Zlatna 68 de cereri.

 

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate