Administrație
Modernizarea drumului județean 750 C, între Sălciua de Sus și Teiuș. Cât este investiția și ce lucrări sunt proiectate
Drumul județean 750C, între Sălciua de Sus și Teiuș (DN 1) va fi modernizat. Consilierii județeni au aprobat datele investiției, la faza de proiect tehnic.
Un tronson din acest drum oferă un peisaj spectaculos pe un traseu cu serpentine, ce se desprinde din DJ 107 I – Transalpina de Apuseni și coboară pe lângă Cheile Mănăstirii până în localitatea Valea Mănăstirii.
Proiectul este „Reabilitare și modernizare drum județean DJ 750 C: Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmeț – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremț – Teiuș (DN 1)”.
Modernizarea DJ 750 C: valoarea investiției
Valoarea investiției este de 165.455.743,34 lei (inclusiv TVA).
Lucrările de construcții-montaj sunt estimate la valoarea de 145.495.705,62 lei (inclusiv TVA).
Durata estimată de execuție a lucrărilor este de 24 de luni.
Au fost aprobate documentația si indicatorii tehnico-economici, precum și devizul general al obiectivului de investiții.
De asemenea, ”se asumă faptul că, la momentul recepției lucrărilor implementate prin proiectul finanțat prin PR CENTRU 2021-2027, întregul traseu va fi funcțional, în integralitatea sa (inclusiv tronsonul din DJ 107 finanţat din POR 2014 – 2020, interpus între km 14+096 şi km 26+500 al drumului DJ 750 C). Se asigură conectarea la rețeaua TEN-T”.
DJ 750C – situația actuală a drumului
Drumul DJ 750 C pornește de pe Valea Arieșului, din localitatea Sălciua de Sus (DN 75), străbate zona Munților Apuseni și face legătura orașul Teiuș (DN 1).
Drumul, situat în nord-vestul județului Alba, este format din două tronsoane.
Primul tronson se desprinde din DN 75 în localitatea Sălciua de Sus și traversează Valea Lungă, Ponor, până la intersecția cu DJ 107 I.
Al doilea tronson se desprinde din DJ 107 I în localitatea Râmeț și se desfășoară până în Teiuș, la intersecția cu DN 1. Traversează localitățiile Valea Mănăstirii, Geoagiu de Sus, Stremț.
Drumul județean DJ 750 C are lungimea de 41,26 km și este în administrarea Consiliului Judeţean Alba.
Degradări pe tronsoane
Pe tronsonul I, între km 0 și 0+600 m este asfaltat. Între km 0+600 – km 14+096 este pietruit sau drum de pământ.
Tronson II km 26+500 – km 32+270 are segmente de drum pietruit sau drum de pământ. La km 32+280 – km 50+490 este îmbrăcăminte asfaltică.
Lăţimea platformei drumului variază între 4,00 ml – 7,00 ml, cu lăţimea părţii carosabile între 3,00 și 6,00 ml și acostamente de 0,50 – 1,00 ml.
Starea de degradare a părţii carosabile este medie, medie-rea sau rea.
Sistemul de preluare și scurgere a apelor, alcătuit din șanțuri de pământ, funcționează deficitar din cauza begetației și gradului avansat de colmatare.
Pe traseul drumului, exista podeţe tubulare sau dalate care funcționează deficitar. Sunt în mare parte colmatate şi prezintă degradări.
Podurile de pe traseul drumului judeţean DJ 750 C necesită lucrări de reparare și/sau consolidare/înlocuire.
Pentru traversarea văii Geogiu în proximitatea Mănăstirii Râmeț este necesară construirea unui pod nou. În anumite zone este nevoie de lucrări de consolidare de rambleu sau debleu pentru asigurarea lățimii platformei drumului.
Modernizarea DJ 750C – detalii tehnice
- Categoria de importanță: C – lucrări de importanță normală
- Lungime totală drum: 38.09 km, din care: lungime tronson I, 14.09 km; lungime tronson II, 23.99 km
- Suprafața construită totală: 501.863,09 mp
- Lucrări de poduri – 7 buc
Tronson I
- Reabilitare pod peste râul Arieș km 0+600
- Reabilitare pod peste Valea Largă km 1+983
- Reconstruire podeț peste Valea Bucurului km 10+306
Tronson II – Construire pod nou peste râul Geoagiu km 32+270
- Reabilitare pod peste râul Geoagiu km 40+810
- Reabilitare pod peste râul Geoagiu km 43+520
- Reconstruire pod peste râul Geoagiu km 47+453
Lucrări de drumuri
Tronson I Drum de clasă tehnică V (cu două benzi):
- Platforma: 3.50 – 7.50 m
- Parte carosabilă: 2 x (1.50 – 3.00) m
- Acostamente: 2 x (0.25 – 0.75) m
- Panta transversală pe partea carosabilă: 2,5% (pantă în acoperiș)
Tronson II Drum de clasă tehnică IV (cu două benzi)
- Platforma: 6.00 – 8.00 m
- Parte carosabilă: 2 x (2.00 – 3.00) m
- Acostamente: 2 x (0.50 – 1.00) m
- Panta transversală pe partea carosabilă: 2,5% (pantă în acoperiș)
Lucrări de consolidare și protecție
- reparații ziduri de sprijin existente
- ziduri de sprijin noi
- anrocamente din piatră brută
- piloți forați + radier
- plasă ancorată în versant
- parapet metalic
Asigurarea scurgerii apelor: podețe noi, podețe dalate, rigole de acostament, șanțuri din beton si din pamant
Amenajarea drumurilor laterale și a acceselor la proprietăți: podețe tubulare – accese, drumuri laterale
Pistă pentru biciclete 1780 m
Stații de autobuz 11 buc
Stații de încărcare auto 2 buc
Semnalizarea circulației
- aliniamente de arbori
- platforme de încrucișare
- treceri de pietoni semnalizate cu fotovoltaice
- marcaje longitudinale și transversale
- indicatoare rutiere
- borne kilometrice și hectometrice
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News