Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

NEREGULI constatate de Primăria Alba Iulia la o asociație de proprietari din municipiu. Diferență în minus la registrul de casă de peste 4.000 lei


Publicat

bloc A 9Compartimentul Relații cu Asociațiile de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Alba Iulia a verificat, în perioada 17 martie-4 aprilie, documentele financiar-contabile ale Asociației de Proprietari Nr. 36 Tolstoi. În raportul de constatare au fost evidențiate grave deficiențe cu privire la registrul de casă, cu privire la repartizarea cheltuielilor de întreținere și cu privire la fondurile asociației. 

La data de 4 aprilie, conform programării afişate în avizierele Asociaţiei, a avut loc Adunarea Generală a Asociaţiei de Proprietari Nr. 36 Tolstoi din Alba Iulia. După prezentarea în faţa celor prezenţi a Raportului de activitate al administratorului, cel al Comitetului Executiv şi cel al Comisiei de cenzori, unde, potrivit unei persoane prezente la întâlnire, „toate erau bune şi frumoase, nefiind semnalată absolut nici o neregulă din partea administratorului, a preşedintelui şi, mai ales, a cenzorului în acele rapoarte”, a urmat, la scurt timp, solicitarea unui membru proprietar, prezent în sală, de a citi un „Raport de Constatare privind rezultatele verificării situaţiei financiar-contabile şi de gestiune la Asociaţia de Proprietari nr. 36 Tolstoi”, primit de la Compartimentul de Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Primăriei Alba Iulia, ca urmare a solicitării unui grup de membri proprietari ai acestei asociaţii de a face aceste verificări”. 

Astfel, în perioada 17 martie – 4 aprilie, Compartimentul Relații cu Asociațiile de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Alba Iulia a verificat documentele financiar-contabile ale Asociației de Proprietari Nr. 36 Tolstoi. Perioada verificată a fost aprilie 2015, 1 octombrie 2015 – 23 martie 2016.

Potrivit raportului, au fost verificate șapte registre de casă aferente perioadei, cu documente justificative de plată anexate, șapte chitanțiere aferente lunii ianuarie 2016, listele de plată pentru lunile aprilie 2015, octombrie 2015, noiembrie 2015, decembrie 2015, ianuarie 2016, privind repartizarea cheltuielilor de întreținere, procesele verbale ale ședințelor comitetului executiv din luna aprilie 2015 până în prezent și ultimul proces verbal de verificare al cenzorului, verificare care a avut loc în luna noiembrie 2015.

În cele de mai jos sunt prezentate, sintetizat, principalele deficienţe semnalate în raport de compartimentul specializat din cadrul Primăriei:

Asociaţia de Proprietari nr. 36 Tolstoi are angajat un administrator (cu atribuţii suplimentare de casier şi contabil), d-na ( …), în baza unui contract de muncă cu o durată de 8 ore/ zi. (…)

În urma verificării tuturor documentelor financiar-contabile aferente perioadei aprilie 2015, respectiv octombrie 2015- 23 martie 2016, am constatat următoarele:

IMG_50591. cu privire la registrul de casă:

– soldul zilnic înregistrat în registrul de casă este în mod constant mai mare de 10.000 lei, ajungându-se la sold de peste 30.000 lei (ex. 30 oct. 2015 = 28.342,90 lei( …) 29 febr. 2016 = 32.606,30 lei, 23 martie 2016 = 35.219,47 lei);

S-a dispus: depunerea de urgenţă a numerarului din casierie în contul bancar, respectiv a sumei ce depăşeşte plafonul stabilit de către comitetul executiv.

– la întocmirea registrului de casă există erori de calcul în mod repetat, respectiv: la 30 oct.2015 s-a înregistrat un sold debitor în valoare de 28.342,90 lei, iar în urma verificării noastre am constatat că soldul corect este în valoare de 30.841,12 lei; la data de 23 martie 2016 s-a înregistrat în registrul de casă un sold debitor în valoare de 35.219,47 lei, iar în urma verificării noastre am constatat că soldul corect este în valoare de 39.588,81 lei (rezultă o diferenţă în minus în registrul de casă în valoare de 4.369,34 lei, sumă care reprezintă lipsă în gestiune);

S-a dispus: depunerea de către administrator a sumei de 4.369,34 lei, reprezentând lipsă în casă, conform constatării.

– s-au înregistrat unele plăţi aferente salariilor, fără a fi anexate documente justificative (lipsesc statele de plată din lunile aprilie 2015, oct. 2015, nov. 2015, documente prin care se justifică achitarea salariilor în numerar).

– la data de 29.04.2015 s-a înregistrat plata facturii de gaz în valoare de 459,12 lei, fără a se ataşa documentul justificativ de plată la registrul de casă;

– pentru curăţenia unor scări de bloc (pentru care există contract de prestări servicii) există situaţii în care au fost înregistrate plăţi către furnizor, fără a se ataşa documentul justificativ de plată la registrul de casă;

– s-au înregistrat în registrul de casă, în mod necronologic, documente justificative de plată (bon fiscal, chitanţă) la altă dată decât au fost ele efectuate, cu un decalaj de câteva zile, uneori chiar şi de câteva luni (ex. data cheltuielii angajate: 25.09.2014 – data înregistrării în registru de casă 30.12.2015; (16.06.2015, data chelt. angajate – 29.12.2015, data înregistrare registrul de casă);

– la data de 30.12.2015 administratorul a înregistrat printr-o dispoziţie de plată în registrul de casă, în mod eronat, plata salariului în numerar în sumă de 1.387,00 lei (salariul net), reprezentând salariul aferent lunii decembrie 2015 cuvenit (?) administratorului (…);

S-a dispus: verificarea riguroasă, lunară, de către cenzor a modului de întocmire a registrului de casă.

– la data de 15.02.2016 s-a achiziţionat un obiect de inventar (paravan) care a fost achitat în numerar cu dispoziţie de plată (450 lei), fără a deţine un document justificativ de plată care să poată fi ataşat la registrul de casă;

S-a dispus: recuperarea sumei de 450 lei, reprezentând achiziţie paravan efectuată fără documente justificative de plată.

IMG_50602. cu privire la repartizarea cheltuielilor de întreţinere:

– din facturi, chitanţe, bonuri fiscale, state de plată, respectiv din listele de plată, s-a putut determina concret, pentru fiecare lună în parte, dacă cheltuielile efectuate de asociaţie au fost egale cu cheltuielile repartizate de administrator în regiile lunare, constatându-se diferenţe. (…) Această situaţie a fost generată şi de faptul că registrul fondului de reparaţii nu a fost completat la zi, aşa încât nu se cunoştea soldul acestui fond pentru fiecare bloc şi nici ce sume au fost scăzute din acest fond;

S-a dispus: a) prezentarea de către administrator a tuturor cheltuielior lunare care urmează a fi repartizate în regii, spre aprobare comitetului executiv;

b) întocmirea unei evidenţe stricte a fondului de reparaţii pentru fiecare bloc, precum şi pentru fiecare apartament, cu menţionarea distinctă a fiecărei cheltuieli scăzute din acest fond.

– din statele de plată pentru cele două persoane angajate cu contract de mandat (preşedinte şi cenzor) s-a constatat o eroare de calcul către bugetul de stat, în sensul că se calculează contribuţiile angajatorului ca în cazul contractului de muncă, ajungându-se să se plătească la bugetul de stat mai mult decât ar fi obligatoriu;

S-a dispus: întocmirea corectă a statelor de plată pentru personalul angajat cu contract de mandat, conform legii.

– aplicarea penalităţilor la plăţile restante ale proprietarilor se face aleatoriu, respectiv pentru restanţe de 2-3 luni nu se percep deloc penalităţi, iar pentru perioade mai mari, se percep doar unora dintre proprietari. Astfel, din chitanţierele prezentate am identificat mai multe situaţii în care nu s-au încasat penalităţi, deşi existau restanţe pe perioade mari de timp (sunt date câteva exemple);

S-a dispus: încasarea penalităţilor conform normelor legale, fără abateri.

IMG_50613. cu privire la fondurile asociaţiei

Tot pe perioada de verificare, menţinată la începutul materialului, s-a mai constatat că deşi existau bani suficienţi în casieria asociaţei, nu s-au efectuat la timp facturile emise de către furnizorii de servicii. Astfel pentru furnizorul de apă s-au plătit următoarele penalităţi: oct. 2015 = 129,89 lei, nov. 2015 = 279,52 lei, dec. 2015 = 334,12 lei, ian. 2016 = 351,43 lei.

S-a dispus: achitarea la termen a facturilor către furnizorii de utilităţi pentru a preîntâmpina aplicarea de penalităţi din partea acestora; în situaţia în care, deşi exista numerar în casieria asociaţiei şi nu se fac plăţi către furnizori, fapt care generază aplicarea de penalităţi, aceste penalităţi trebuie imputate persoanei vinovate, conform normelor legale.

Cele de mai sus denotă neglijența administratorului privind organizarea și conducerea contabilității asociației de proprietari, cu atragerea răspunderii prevăzută de legislația în vigoare”, se precizează în Raportul de Constatare privind rezultatele verificării situației financiar contabile și de gestiune la Asociația de Proprietari nr. 36 Tolstoi.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Alegerile locale vor fi organizate în 27 septembrie. Legea a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis

Publicat

vot, stampile,

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat joi decretul pentru promulgarea Legii privind stabilirea datei alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, precum şi a unor măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a acestora, anunţă Administraţia Prezidenţială.

Săptămâna trecută, Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, a adoptat acest proiect. S-au înregistrat 253 de voturi pentru, două – împotrivă şi 36 abţineri.

Potrivit proiectului, data desfăşurării alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020 se stabileşte în ziua de duminică, 27 septembrie 2020, pentru consiliile locale ale comunelor, ale oraşelor, ale municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi pentru primari, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi pentru primarul general al municipiului Bucureşti, consiliile judeţene, precum şi pentru preşedinţii consiliilor judeţene.

AICI integral Legea alegerilor locale 2020.

La alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, termenele privind procesul electoral încep să curgă de la data de 29 iulie.

surse: Agerpres, Digi24

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Români confirmați cu COVID în Grecia și plasați în carantină. Detalii de la autorități

Publicat

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a anunțat, joi, că sunt trei români confirmați cu COVID-19 în Grecia, doi aflați în Salonic și altul în Insula Corfu, care sunt plasați în carantină. Alt cetățean român, aflat în localitatea Nafplio, ar avea simptome.

Cazul unuia dintre cei doi români testați pozitiv la Salonic a fost făcut public luni, alături de alte două, în Insula Evia.

Joi, MAE a transmis că românul aflat în Salonic și care fusese confirmat cu COVID-19, a fost supus unui nou test, rezultatul retestării fiind pozitiv. Va rămâne în carantină pentru o perioadă de 14 zile.

De asemenea, un alt cetățean român care locuia cu persoana în cauză a fost testat la rândul său și confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19 acesta fiind plasat în carantină pentru o perioadă de 14 zile.

Vezi și Teste COVID-19 la cerere, în județul Alba. Cât costă și unde se pot face

Miercuri, Ambasada României la Atena a fost notificată de către autoritățile elene cu privire la un cetățean român aflat în Insula Corfu și care a fost confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19 în urma testului efectuat la intrarea pe teritoriul Republicii Elene. Acesta a fost transferat în unitatea hotelieră în care își va efectua carantina împreună cu un membru al familiei, tot cetățean român, mai precizează MAE.

Misiunea diplomatică s-a autosesizat în urma informațiilor apărute în presa elenă cu privire la situația unui cetățean român aflat în localitatea Nafplio care, în urma unor simptome asimilate infectării cu COVID-19, a solicitat asistență medicală de specialitate. Potrivit informațiilor obținute de ambasadă, cetățeanul român se află în curs de investigații și primește asistența medicală specifică într-o unitate medicală din Atena. Ambasada României la Atena este în contact cu respectiva unitate medicală.

Citește și LISTA centrelor de testare COVID-19 din țară. Unde vă puteți testa înainte de a pleca în vacanță în Grecia, din 15 iulie

MAE reamintește că, începând cu data de 15 iulie, ora 00.01, pe lângă formularul electronic, respectiv codul QR, cetățenii români trebuie să prezinte la intrarea pe teritoriul Greciei prin punctul de frontieră de la Kulata-Promachonas și testul molecular negativ pentru infecția cu COVID-19, prelevat cu maximum 72 ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Greciei. Testele trebuie efectuate în laboratoare acreditate, iar certificatele trebuie să fie prezentate în limba engleză și să conțină numele și prenumele persoanei testate, precum și seria și numărul cărții de identitate sau ale pașaportului persoanei respective.

Ministerul Afacerilor Externe continuă să urmărească evoluțiile cu privire la tranzitul cetățenilor români prin punctul de frontieră de la Kulata – Promachonas și continuă dialogul cu autoritățile elene pentru identificarea de soluții necesare reducerii timpului de așteptare și prevenirii unor noi aglomerații în perioada următoare. De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe menționează că autoritățile elene competente pot modifica fără preaviz condițiile de intrare pe teritoriul național, în funcție de numărul de noi cazuri de COVID-19 ce vor fi înregistrate pe parcurs.

Ministerul Afacerilor Externe reamintește că cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă 00306978996222 și al Consulatului General al României de la Salonic 00306946049076.

sursă: mae.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

AJOFM: Documentele pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază al angajaților reveniți din șomaj tehnic pot fi depuse online

Publicat

ajofm alba sediu

Agenția Judeţeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Alba transmite angajatorilor că pot încărca pe platforma aici.gov.ro documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază pe luna iunie al angajaților reveniți din șomaj tehnic.

Transmiterea documentelor prin Registratura electronică asigură procesarea mai rapidă, o evidență mai bună a actelor transmise și facilitează accesul la formularele ce trebuie completate.

Angajatorii ai căror angajaţi au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, precum şi angajatorii ai căror angajaţi au avut contractele individuale de muncă suspendate în conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii şi nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, începând cu data de 1 iunie 2020, beneficiază de decontarea unei părți din salariu.

Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru șomaj reprezintă 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare.

Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligația de a menţine raporturile de muncă ale salariaților până la 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri și a situației în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului.

Pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru şomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor care beneficiază de prevederile OUG 92/2020 şi ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun documentele prevăzute în textul ordonanței.

Numărul unic de telefon – 021.444.0000, la care cetățenii pot suna pentru a obține informații suplimentare cu privire la șomajul tehnic, la facilitățile acordate prin prevederile Legii nr.19/2020 precum și prin prevederile OUG 92/2020 este în continuare disponibil. Call-centerul va funcționa între orele 09:00 – 16:00, de luni până joi și vineri între 09:00 – 13:00.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Raed Arafat a depus plângere la DIICOT împotriva celui care l-a amenințat cu moartea

Publicat

Secretarul de stat Raed Arafat a mers la DIICOT, joi, pentru a depune plângere penală împotriva bărbatului care l-a amenințat cu moartea pe Facebook, mesajul acestuia fiind distribuit de peste 1.500 de ori.

UPDATE: „Au fost două amenințări cu moartea, au fost publice. Este evident că au fost emise de oameni ca să facă rău. O plângere a fost pentru un film postat public, iar alta pentru postarea publică pe care o știe toată lumea. Au mai fost, dar acum chiar au părut serioase. A trebuit să le depun pentru că nu poți permite așa ceva”, a declarat Raed Arafat la ieșirea de la DIICOT.

Șeful DSU a ajuns la DIICOT în jurul orei 13:00. Poliția Română a anunțat marți că face verificări după ce Raed Arafat a fost amenințat cu moartea printr-un mesaj postat de Facebook de către un adept al teoriei conspirației care susține că noul coronavirus nu există.

Citește și Raed Arafat, amenințat cu moartea pe Facebook, de pe contul unui bărbat din Alba. Poliția face verificări

Mesajul a fost publicat pe Facebook luni seară și a fost distribuit de peste 1.500 de ori. Între timp, mesajul a fost șters. „Postarea mi-a fost ștearsă! Am aflat și eu la știrile <adevărate>”, a scris chiar autorul, Raul Coltor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate