Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Poliția Alba a verificat peste 5.300 de persoane privind respectarea măsurilor în pandemie. Câte au fost sancționate


Publicat

Polițiștii din Alba au verificat, în ultimele 48 de ore, 5.316 persoane, privind măsurile pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. De asemenea, au controlat peste 100 de localuri, zeci de firme și mijloace de transport.

Potrivit IPJ Alba, în ultimele 48 de ore, au fost verificate 1.555 de persoane aflate în carantină, 3.172 aflate în izolare și au fost organizate 24 de acțiuni punctuale în cadrul cărora au fost verificate 524 de persoane. Alte 65 de persoane au fost verificate în cadrul altor activități în contextul pandemiei.

Au fost controlate 44 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 105 terase, restaurante, fastfood-uri și 88 de mijloace de transport, din care 30 mijloace de transport în comun.

Echipele de control au depistat și sancționat 18 persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 8 care nu au respectat interdicțiile privind libera circulație.

Poliția reamintește că, începând cu data de 25 octombrie 2021, vor intra în vigoare noi restricții, în vederea prevenirii răspândirii SARS COV 2, dintre care:

– interzicerea, pentru o perioadă de 30 zile, a circulației persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22,00-05,00, cu anumite excepții

– interzicerea, pentru o perioadă de 30 zile, a desfășurării activității operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, în intervalul orar 21.00-05.00

– activitatea restaurantelor, cafenelelor, etc, în interiorul clădirilor și la terase va fi permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 05,00-21,00; accesul va fi permis doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală în baza certificatului verde Covid

– interzicerea activității în baruri, cluburi și discoteci pentru o perioadă de 30 zile, precum și organizarea și desfășurarea evenimentelor private (nunți, botezuri, mese festive etc.), a concertelor și spectacolelor

– interzicerea participării spectatorilor la competițiile sportive

– accesul la toate activitățile și evenimentele organizate în perioada de 30 de zile, va fi permisă doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală

– accesul vizitatorilor în toate instituțiile publice centrale și locale, operatorilor economici, care funcționează în clădiri de birouri private, va fi permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării

– obligativitatea purtării măștii de protecție, în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun.

foto: arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Dochin

    duminică, 24.10.2021 at 22:39

    Domnii polițiști din cadrul inspectoratului județean Alba ar trebui sa verifice mijloacele de transport în comun în timpul săptămânii la orele de vârf când iasă oamenii de la servici și merg acasă cu autobuzele înghesuiți ca sardinele. Acolo nu e risc să fie infectați oamenii? Nu se păstrează distanța iar pe cei de la STP ALBA nu îi interesează să pună autobuze care să circule mai des, ca să nu mai circule oamenii înghesuiți, ci au redus autobuzele. STP ALBA a decăzut mult.

  2. Radu Marius

    luni, 25.10.2021 at 09:09

    Mergeti in control si la restaurantele din Alba Iulia.In nici un restaurant din Alba Iulia nu mi-au ceruit certificatul de vaccinare.E la liber si pt vaccinati si pt cei nevaccinati.De ce nu meregti in control sa verificati? DSP-UL si celelalte intstitutii nu au nimic de zis? Poate ar trebui sa anuntam la Bucuresti.Asa poate vin ei in control.Va spun clar ca nici un restaurant din oras nu cere certificat de vaccinare.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

DSVSA Alba: 2 decembrie, termen limită privind depunerea ofertelor pentru concesionarea a 6 circumscripții rămase neadjudecate

Publicat

Termenul limită privind depunerea ofertelor pentru concesionarea celor 6 circumscripții, rămase neadjudecate după prima procedură de atribuire a serviciilor medicale veterinare, se decalează în contextul în care 29 noiembrie 2021 a fost declarată zi liberă pentru salariații din sectorul public.

Astfel, medicii veterinari de liberă practică au posibilitatea să se înscrie la procedura de achiziție până în data de 2 decembrie 2021, ora 10.00. Ofertele se depun la registratura DSVSA Alba (Alba Iulia, str. Lalelelor, nr. 7A).

Pe site-ul DSVSA Alba au fost publicate toate informațiile referitoare la întreaga documentație care trebuie depusă, în această nouă etapă, după cum urmează:

– Procedura proprie de atribuire a contractelor de concesiune prevăzute la art. 15 alin. (2) din ordonanța guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;

– anunțul de concesiune, model cadru de contract, caiet de sarcini;

– instrucțiunile pentru ofertanți;

– formulare, criterii de calificare dar și caietele de sarcini și anexele financiare – la fiecare dintre cele 6 de circumscripții vacante (Cergău, Cetatea de Baltă, Livezile, Poşaga, Rădeşti, Tiur).

Acestea pot fi găsite accesând secțiunea ”Comunicare” și apoi subsecțiunea ”Anunțuri” (Click AICI —> http://alba.dsvsa.ro/procedura-de-atribuire-a-contractelor-de-concesiune-a-serviciilor-medicale-veterinare-publice-vacante-neatribuite-in-prima-etapa/  pentru a vizualiza întreaga documentație pe site-ul DSVSA Alba). Anunțul privind procedura de achiziție a fost publicat și pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, la secțiunea ”Anunțuri publicitare”.

Medicii de liberă de liberă împuterniciți care vor fi desemnați câștigători vor încheia cu DSVSA Alba un contract de concesiune pentru următoarele 48 de luni și vor efectua acțiuni sanitare veterinare publice de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, conform Ordonanței Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările ulterioare.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Energiei: IMM-urile trebuie să depună de azi cererea pentru compensarea consumului de curent şi gaze

Publicat

Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM) trebuie să depună, începând de sâmbătă, 27 noiembrie, cereri pentru compensarea consumurilor de energie electrică şi/sau gaze naturale, a anunţat ministrul Energiei, Virgil Popescu. Potrivit acestuia, dacă cererea nu va fi transmisă furnizorii nu vor aplica măsura de compensare. 

„Ordinul pentru aprobarea procedurii şi termenelor de decontare a sumelor aferente schemei de compensare, documentele în baza cărora se realizează decontarea, precum şi alte măsuri necesare aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021 – 2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei Delta Dunării a fost publicat în Monitorul Oficial.

Începând cu data de 1 noiembrie 2021, furnizorii de energie electrică şi/sau gaze naturale aplică în facturile emise schema de compensare! Începând de astăzi (27 noiembrie 2021 – n.r.), IMM-urile trebuie să depună cererea pentru compensarea consumurilor de energie electrică şi/sau gaze naturale. Dacă cererea nu va fi transmisă, furnizorii nu vor aplica măsura de compensare”, a arătat Virgil Popescu sâmbătă, într-un mesaj pe Facebook.

Cererea poate fi descărcată de aici.

Plafonarea preţurilor se va aplica tuturor consumatorilor casnici, spitale publice şi private (în conformitate cu Legea nr. 95/2006), unităţilor de învăţământ publice şi private (definite în Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011), creşelor, organizaţiilor neguvernamentale, unităţilor de cult (cum sunt reglementate de Legea nr. 489/2006) şi furnizorilor publici şi privaţi de servicii sociale, prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale.

Pe lângă preţul plafonat, aproximativ 70% dintre consumatorii casnici vor beneficia şi de schema de compensare, pentru lunile noiembrie 2021 – martie 2022, cu luarea în considerare a unui preţ de referinţă de 0,68 lei/kwh la energie electrică, respectiv la un preţ de referinţă al gazului natural de 125 lei/Mwh.

Ministrul a mai anunțat și care sunt cantităţile de energie pentru care se acordă compensaţie:

  • 300 kwh/lună – 1500 kWh energie electrică, pentru întreaga perioadă (noiembrie 2021 – martie 2022)
  • echivalentul în kWh a 1.000 metri cubi de gaze naturale pentru intervalul noiembrie 2021 – martie 2022.

Virgil Popescu a mai menționat că se acceptă o abatere în favoarea beneficiarului compensaţiei de maximum 10%.

Urăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

LUNI încep plățile pentru păgubiții City Insurance. Cine poate primi bani de la Fondul de Garantare

Publicat

Fondul de garantare a asiguraţilor (FGA) va efectua luni, 29 noiembrie 2021, primele plăţi de despăgubiri pentru cererile de plată depuse de către păgubiţii Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A.

FGA a anunţat vineri, într-un comunicat, că va achita 2,342 milioane de lei, pentru un număr de 1.003 cereri de plată.

Până la 26 noiembrie 2021, FGA a primit 68.931 cereri de plată precum şi 35.687 cereri de deschidere de dosare.

Din numărul total al cererilor de plată primite de către FGA, 5.556 de cereri au fost transmise de către BAAR, 5.705 reprezintă solicitări de regres primite de la asigurători, în timp ce restul de 57.670 de cereri de plată au fost transmise de diverşi alţi creditori.

Potrivit prevederilor legale, dreptul creditorilor de asigurări de a solicita plata sumelor cuvenite de la Fond s-a născut la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei ASF prin care s-a retras autorizaţia de funcţionare a Societăţii de Asigurare – Reasigurare City Insurance S.A., respectiv 27 septembrie 2021.

În vederea analizării cererilor de plată înregistrate, FGA a procedat la preluarea evidenţelor complete ale dosarelor de daună precum şi a evidenţelor tehnico-operative şi contabile de la asigurător, proces de durată având în vedere dimensiunea companiei şi a bazelor de date deţinute de aceasta, preluarea evidenţelor fiind finalizată în termenul prevăzut de legislaţie, de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei ASF de retragere a autorizaţiei de funcţionare a Societăţii de Asigurare – Reasigurare City Insurance S.A, respectiv la data de 27.10.2021.

Procesul de analiză a cererilor de plată în vederea efectuării plăţilor a fost iniţiat după finalizarea preluării bazelor de date, fiind un proces complex având în vedere numărul semnificativ de cereri de plată primite.

În comunicat se menţionează că gestionarea procesului de înregistrare a cererilor de deschidere a dosarelor de daună-anexa 7/cererilor de plată-anexele 9 şi 10, dar şi de instrumentare a dosarelor deschise sau preluate de Fond de la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A, a presupus, printre altele, creşterea structurii de personal de la circa 75 la 175 de angajaţi, atât în structura centrală a Fondului, cât şi în teritoriu.

Redimensionarea numărului de angajaţi vine în sprijinul desfăşurării activităţii FGA în cazul Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A, precum şi în întâmpinarea solicitărilor extrem de numeroase primite de la creditorii de asigurare ai acestei societăţi.

În condiţiile actuale, cu noua structură, Fondul va depune toate eforturile pentru a asigura un ritm constant de analiză şi plată a cererilor, urmărind soluţionarea cererilor de plată înregistrate într-un termen rezonabil.

Pentru a asigura un principiu de echitate în relaţia cu toţi petenţii de asigurare, FGA înregistrează şi analizează cererile în ordinea primirii acestora la Fond.

„Reamintim potenţialilor creditori de asigurări ai Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A că, potrivit art. 13 alin. (1) din Legea nr. 213/2015, FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale în vederea achitării sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, cu respectarea dispoziţiilor legale, după parcurgerea de către creditorul de asigurări a procedurii administrative de plată reglementate de Legea nr. 213/2015. Plata despăgubirilor se face în limita a 500.000 lei pentru fiecare creanţă de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat cu asigurătorul aflat în insolvenţă, potrivit plafonului de garantare reglementat de Legea nr. 213/2015 actualizată. Conform art.13 alin 4 din Legea 213/2015, aprobarea sau, după caz, respingerea sumelor pretinse de petenţi este de competenţa Comisiei Speciale a FGA”, se precizează în comunicatul citat.

Conform art.14 din Legea 213/2015 modificată prin OUG 102/2021 publicată în Monitorul Oficial al României în data de 27 septembrie 2021, orice persoană care pretinde un drept de creanţă de asigurări împotriva asigurătorului în stare de insolvenţă poate formula o cerere de plată motivată, adresată Fondului în condiţiile prevăzute la art. 121 şi alin. (4), dar nu mai târziu de 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau de la data naşterii dreptului de creanţă, atunci când acesta s-a născut ulterior, sub sancţiunea decăderii din drept.

sursă: Agerpres

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sebeș: Proiect pilot destinat străzilor neasfaltate pentru impermeabilizarea carosabilului. Trei străzi asfaltate în câteva zile

Publicat

La Sebeș a început un proiect pilot destinat străzilor neasfaltate, prin care se așterne o îmbrăcăminte bituminoasă ușoară pentru impermeabilizarea carosabilului, scopul principal fiind reducerea prafului și a pulberilor.

Potrivit reprezentanților Primăriei, primele străzi pe care s-a intervenit sunt Florilor, Cânepiști și Sălane, urmând ca lista să fie completată în anul 2022 cu alte 14 străzi.

Lucrările se desfășoară într-un timp relativ scurt, iar soluția este eficientă având în vedere că Sebeșul numără aproximativ 100 de străzi nemodernizate.

Structura rutieră realizată este formată din stabilizarea pietruirii existente cu un liant hidraulic pe o grosime de 20 cm și aplicarea unui tratament bituminos dublu de suprafață cu emulsie. Evacuarea apelor pluviale de pe partea carosabilă se va efectua prin profilul transversal cu pantă unică de 2,5%.

Bugetul pentru impermeabilizarea celor trei străzi cu strat asfaltic a fost de 520.000 lei (tva inclus), lungimea totală a străzilor însumând 1,3 km.

Primarul Dorin Nistor menționează că vor fi evaluate beneficiile acestui proiect, urmând ca în anul 2022  să se realizeze intervenții similare pe străzile: Arțarului, Secașului, Dorin Pavel (prelungire), Decebal (ramificație), Fagului, Paul Tomița – din Sebeș, str. 24 Ianuarie, Sânzâienelor, Oituz, Piața Săsească, Avântului – din Petrești și străzile Râului, Arini, Dumbrava – din Lancrăm.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate