Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Primarul din Vințu de Jos și un administrator de firmă, REȚINUȚI. Ar fi achitat expertize și studii de fezabilitate fictive


Publicat

Conducătorul unei instituții și un administrator de firmă au fost reținuți de polițiștii din Alba pentru delapidare și fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Ar fi creat un prejudiciu în valoare de peste 400.000 de lei, în urma achitării unor expertize și studii de fezabilitate fictive, care ar fi trebuit să fie realizate în scopul extinderii rețelei de alimentare cu apă potabilă a unei comune.

Potrivit unor surse, una din persoanele reținute este primarul comunei Vințu de Jos, Barbu Petru Ioan (PNL). 

Citește și La primar nou, mobilier nou: Gusturi fine la Primăria Vințu de Jos în materie de mobilă. Ce au cumpărat

Potrivit IPJ Alba, la data de 22 februarie 2021, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, au efectuat o percheziție la sediul unei instituții publice din județul Alba, pentru documentarea activității infracționale a unor persoane bănuite de săvârșirea de infracțiuni de delapidare, uz de fals, fals în înscrisuri sub semnătură privată și complicitate la delapidare.

Din cercetări a rezultat bănuiala rezonabilă că, în luna decembrie a anului 2020, instituția, prin reprezentantul legal, ar fi încheiat 5 contracte de prestări servicii cu administratorul unei societăți comerciale, din municipiul București, reprezentată de un bărbat de 69 de ani, din București, pentru întocmirea de studii de fezabilitate, expertiză tehnică și studii de specialitate (topografic, geotehnic, hidrologic), în scopul extinderii rețelei de alimentare cu apă potabilă, pe raza unei comune, contra sumei de 427.805 lei.

Ulterior, cu toate că studiile nu au fost realizate, la nivelul instituției publice ar fi fost întocmite documente fictive de predare – primire și ar fi fost achitată întreaga sumă contractată.

Cu ocazia percheziției efectuate la sediul instituției, au fost identificate și ridicate documente care privesc posibila activitate infracțională a persoanelor vizate de anchetă.

Față de conducătorul instituției și față de administratorul societății comerciale a fost luată măsura reținerii, urmând ca în cursul zilei de azi, 23 februarie, să fie prezentați în fața magistraților din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru dispunerea măsurilor legale.

Cercetările sunt continuate.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Elisabeta Moldovan

    miercuri, 24.02.2021 at 09:25

    Eu nu cred ca primarul este vinova doar de faptul ca a avut incredere in nerusinata aia de secretar a primariei si in ,,cutrele ,, de la departamentul achizitii publice din cadrul primariei Vintu de Jos , ca ele ,,invart, toate ilegalitatile din primaria com. Vintu de Jos. Pe ex primarul Josan lau sustinut ca cu ala au facut ce au vrut ca nu si.a dat seama , dar de dl Barbu a trebuit sa scape ca sa faca iar ce vor in primarie . Pe ex primarul Josan lau dus de nas de mi.a respins toate cerereile formulate de mine in baza legii fondului funciar ca sa ma determine sa ajung in instanta si si.au luat avocat inpotriva mea si cu ajutorul relatiilor de la Tribunalul Alba si Judecatoria Alba Iulia am pierdut procesul si chiar daca am formulat calea de atac inpotriva hotararii de respingere a apelului au aranjat prin avocatul lor cu multe relatii la judecatorie si tribunal si mi sa facut executarea silita dar banii din cate am auzit nu au ajuns in contul primariei Vintu de Jos de la executorul judecatores , si sunt tare curioasa dar nu pot sa verific in contul cui au ajuns banii rezultati de executarea noastra silita . Trebuie sa precizez faptul ca legea fondului funciar nu.i obliga sa aiba avocat inpotriva mea , ba din contra ii obliga si ii platesc sa solutioneze prin procedura prevazuta de Legea 18/1991 sa solutioneze cererile formulate in baza legii fondului funciar si sa se pronunte prin hotarare . Insa secretara com. Vintu de Jos cu mari relatii la Prefectura jud. Alba si cu sotul ei in mare functie cu relatii nu vrea sa respecte legea ca cei ca ea cu relatii , nu le pasa de lege si de nimic decat de interesele lor personale .,,Cutrele ,, de la achizitii publice in baza Legii 98/2016 au incheiat un contract de achizitii prestari servicii juridice cu avocatul Josan varul ex primarului Josan , pe care apoi lau multiplicat in mai multe contracte de asistenta juridica pentru fiecare faza procesuala in care eu am fost parte in contradictoriu cu comisia de fond funciar Vintu de Jos si au cerut cheltuieli de judecata de 1500 lei pentru fiecare cauza . Au incalcat legea cu privire la faptul ca au multiplicat contractul incheiat cu avocat Josan Radu si ca art. 29 din Legea nr. 98/2016 exclude incheierea contractului de prestari servicii juridice si reprezentare in instanta . Acum am patru procese pe rol din cauza abuzurilor secretarei comunei Vintu de Jos pentru ca refuzat sa.mi solutioneze cererea de eliberare a titluli de proprietate asupra terenului intravilan gradina cu nr. top 5/1/1 CF nr 73353 Vintu de Jos in suprafata de 1071 mp care coincide partial , cu cota de 946/1071 parti din cartea funciara amintita si care face obiectul cauzei din Dosar c. nr. 530/176/2015 Judecatoria Alba Iulia reclamanti fam Romosan Nicolae si Irina care prin relatii urmaresc sa se intabuleze in Cartea funciara si cu cota de 946/1071 parti din CF 73353 Vintu de Jos chiar daca nu au drept asupra acelei cote si chiar daca asupra acelei cote nu a fost si nu este proprietar Statul Roman , ei au chemat in instnta in calitate de parat pe Statul Roman prin Administratia Finantelor Publice fara ca acesta sa aiba calitate procesuala pasiva dar judecatorii se fac ca nu vad si urmasii fostei secretar 2 de la judeteana de Partid d.a Jicarean mi.au sustras cererile si au ascuns actele depuse de Jibotean Aurelia antecesoarea mea testamentara prin care a cerut terenul de la casa ei gradina din str. Garii nr. 116 atunci azi 11 si au trecut.o in anexa 3 in loc de anexa 2 cum era corect si sa fie favorizati fam. Romosan care au cumparat constructiile in anul 1990 in baza Decretului Lege nr. 61/1990 cu incalcarea art. 1 din aceasta lege ) de la IJGCL Alba unde au fost transferata constructia – ca apartament cu intentia ca fam . Romosan sa o cumpere si au cumparat.o in calitate de chiriasi , apoi in 2014 au primit si Ordinul Prefectului pt. supratata de 250 mp care a stat pe Statul Roman si acum vor si gradina respectiv cota de 94671071 parti chiar daca autoarei mele testamentare i sa reconstituit in anul 1991 la Legea 18/1991 dreptul de proprietate pt. o parte din acea cota prin HCJ Alba nr. 2424/26 08. 2019 si i sa emis Adeverinta de proprietate nr. 436/1991 .Am scris toate aceste randuri pentru a va dovedii faptul ca cu siguranta d.l primar Barbu este ,,lucrat ,, de catre mafia din judetul Alba care are ,,tentacule ,,si in primaria com. Vintu de Jos ,justitie , prefectura si in toate domeniile si prin telefon ,,sefii mafiei,,dirijeaza operatiunile daca cineva ,,ii calca pe bataturi ,,. Cu siguranta d.l Barbu ia suparat cu ceva si are de suferit ca a refuzat sa intre in ,,jocul ,, lor. Eu stiu ca la nivel local nu avem dreptate dar dreptate nu a murit inca in Romania si eu nu am sa renunt si cu siguranta nici d.l Barbu . Cu stima Moldovan Elisabeta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Noi etichete de eficiență energetică, aplicate din 1 martie la produsele electrocasnice. Ce schimbări aduce noua scară de consum

Publicat

Noi etichete energetice îmbunătățite pentru aparatele de uz casnic au fost introduse, de la 1 martie, în Uniunea Europeană. Scara de la A +++ la G a fost înlocuită de o scară mai simplă, de la A la G. Nouile etichete au fost introduse pentru frigidere, congelatoare, mașini de spălat și mașini de spălat cu uscător, mașini de spălat vase, televizoare și afișaje electronice. Acestea sunt recunoscute pe scară largă, în toate magazinele şi la toate punctele online de vânzare cu amănuntul.

Având în vedere că tot mai multe produse obţin clasificarea A+, A++ sau A+++ conform scării actuale, cea mai mare schimbare este revenirea la o scară mai simplă A-G. Aceasta este mai strictă şi este concepută astfel încât foarte puţine produse să poată obţine iniţial clasificarea „A”, ceea ce permite includerea unor produse mai eficiente pe viitor.

 

Noile etichete se vor aplica iniţial unui număr de patru categorii de produse – frigidere şi congelatoare, maşini de spălat vase, maşini de spălat rufe şi televizoare (precum şi alte monitoare externe). Vor urma etichete noi pentru becuri şi lămpi cu surse de lumină fixe la 1 septembrie, iar în anii următori se vor adăuga şi alte produse.

Produsele cele mai eficiente din punct de vedere energetic aflate actualmente pe piaţă vor fi acum etichetate în mod specific ca „B”, „C” sau „D”. Pe etichete va fi inclusă o serie de elemente noi, inclusiv codul QR care face legătura cu o bază de date paneuropeană, permiţându-le consumatorilor să găsească mai multe detalii despre produs.

Tot la 1 martie a intrat în vigoare o serie de norme privind „proiectarea ecologică” – îndeosebi referitoare la posibilitatea de reparare şi la necesitatea ca producătorii să asigure disponibilitatea pieselor de schimb timp de mai mulţi ani după ce produsele ies de pe piaţă.

„Eticheta energetică iniţială s-a dovedit a avea mare succes, întrucât datorită ei o gospodărie medie din Europa a putut economisi mai multe sute de euro pe an, iar societăţile au fost motivate să investească în cercetare şi dezvoltare.

Până la finele lunii februarie, peste 90% dintre produse au fost etichetate cu A+, A++ sau A+++. Noul sistem va fi mai clar pentru consumatori şi prin intermediul său întreprinderile vor putea continua să inoveze şi să vină cu produse şi mai eficiente.

Se reduc în acest mod şi emisiile noastre de gaze cu efect de seră”, a declarat comisarul pentru energie, Kadri Simson.

Pe lângă reclasificarea clasei de eficienţă energetică a produsului în cauză, s-a schimbat şi aspectul noii etichete, care conţine icoane mai clare şi mai moderne. La fel ca şi etichetele anterioare, etichetele reclasificate indică mai mult decât clasa de eficienţă energetică.

În cazul unei maşini de spălat rufe, de exemplu, etichetele permit aflarea, dintr-o privire, a numărului de litri de apă pe ciclu de spălare, a duratei ciclului de spălare şi a consumului de energie, astfel cum sunt măsurate de un program standardizat.

O altă schimbare semnificativă este introducerea unui cod QR în partea din dreapta sus a noilor etichete.

Scanând codul QR, consumatorii pot găsi informaţii suplimentare despre modelul de produs, cum ar fi date despre dimensiuni, caracteristici specifice sau rezultate ale testelor, în funcţie de aparat.

Toate aparatele de pe piaţa UE trebuie înregistrate în noua bază de date paneuropeană – baza de date europeană a produselor pentru etichetare energetică (EPREL). Se va facilita astfel şi mai mult compararea unor produse similare în viitor.

Alături de noile norme privind etichetarea energetică, există şi regulamente noi corespunzătoare privind proiectarea ecologică care intră în vigoare la 1 martie 2021. Acestea se referă în special la cerinţele minime de eficienţă actualizate şi consolidează drepturile consumatorilor de a repara produsele, sprijinind totodată economia circulară.

Producătorii sau importatorii vor fi de acum obligaţi să pună o serie de piese de schimb esenţiale (motoare şi perii de motor, pompe, amortizoare şi suspensii, tamburi de spălare, etc.) la dispoziţia reparatorilor profesionişti timp de cel puţin 7-10 ani după ce ultima unitate dintr-un anumit model a fost introdusă pe piaţa UE.

Pentru utilizatorii finali (consumatorii care nu sunt reparatori profesionişti, însă cărora le place să facă singuri reparaţii), producătorii trebuie să asigure disponibilitatea pieselor de schimb timp de mai mulţi ani după ce un produs a fost scos de pe piaţă – produse precum uşi, balamale sau garnituri, adecvate pentru bricolaj.

Timpul maxim de livrare pentru toate aceste piese trebuie să fie de 15 zile lucrătoare de la plasarea comenzii.

Eticheta energetică a UE este un element recunoscut la scară largă care se aplică pe produsele de uz casnic (de exemplu, becuri, televizoare sau maşini de spălat) şi care, de peste 25 de ani, îi ajută pe consumatori să facă alegeri în cunoştinţă de cauză.

În cadrul unui sondaj (Eurobarometru) realizat la nivelul întregii UE în 2019, 93% dintre consumatori au confirmat că au recunoscut eticheta, iar 79% dintre consumatori au spus că aceasta le-a influenţat alegerea produsului cumpărat.

Se preconizează că, împreună cu cerinţele minime de performanţă armonizate (cunoscute sub denumirea de „proiectare ecologică”), normele UE în materie de etichetare energetică vor determina o reducere a cheltuielilor consumatorilor cu mii de miliarde de euro anual, generând totodată multe alte beneficii pentru mediu şi pentru producători şi distribuitori.

Noile categorii pentru eticheta reclasificată au fost convenite în urma unui proces de consultare riguros şi complet transparent, cu implicarea strânsă a părţilor interesate şi a statelor membre în toate etapele, a unui control din partea Consiliului şi a Parlamentului European şi după ce producătorii au fost implicaţi într-un grad suficient şi li s-a acordat destul timp.

Astfel, cum prevede regulamentul-cadru, şi alte grupe de produse vor fi „reclasificate” în anii ce urmează – inclusiv uscătoarele de rufe cu tambur, aparatele pentru încălzire locală, aparatele de aer condiţionat, aparatele de gătit, unităţile de ventilaţie, dulapurile frigorifice profesionale, instalaţiile de încălzire a incintelor şi a apei şi cazanele cu combustibil solid.

Trecerea la etichetele reclasificate coincide cu intrarea în vigoare a două regulamente orizontale (omnibus) recent adoptate pentru a corecta sau a clarifica o serie de aspecte identificate în regulamentele respective privind etichetarea energetică şi proiectarea ecologică, astfel cum au fost iniţial adoptate în 2019.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rețeaua de canalizare va fi extinsă în municipiul Alba Iulia, pe strada Alcala de Henares. Valoarea investiției

Publicat

Rețeaua de canalizare din municipiul Alba Iulia va fi extinsă cu circa 1,1 kilometri, pe strada Alcala de Henares, printr-o investiție de peste 1,7 milioane de lei. 

Primăria Alba Iulia a lansat luni, 1 martie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru extinderea rețelei de canalizare pe strada Alcala de Henares.

Valoarea totală estimată este de 1.771.206,75 de lei, fără TVA.

Lungimea totală a traseului de canalizare, inclusiv cămine de canalizare, este de 1.097 metri.

Potrivit proiectului, rețeaua de canalizare propusă spre realizare este amplasată în intravilanul localității, pe teren aparținând domeniului public, aflat în administrarea Consiliului local al municipiului Alba Iulia. Aceasta se va realiza din conductă de PVC KGEM Dn400 mm în lungime de 279 metri, din PEHD Dn400 în lungime de 13 metri și din conductă de PVC KGEM Dn250 mm în lungime de 768 etrim și 37 cămine de vizitare carosabile.

O parte din rețeaua de canalizare, în lungime de 292 de metri, va deversa în căminul existent în B-dul Republicii (subtraversarea în lungime de 13 metri se va executa prin foraj) iar o parte de rețea în lungime de 768 de metri va deversa în căminul existent pe strada Gârda.

Proiectul cuprinde și realizarea racordurilor de canalizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Vouchere de 5.000 de euro, pentru anumite categorii de persoane. Cum pot fi obținute

Publicat

parcare

Persoanele cu dizabilități, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, care sunt în căutarea unui loc de muncă, pot beneficia de vochere în valoare de până la 5.000 de euro, anunță Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba. Acestea vor putea fi folosite exclusiv pentru achiziționarea de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces.

Potriv unui comunicat al Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Alba, acestea nu vor putea fi utilizate pentru achiziționarea de dispozitive și tehnologii finanțate prin Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate.

Prin tehnologii şi dispozitive asistive şi tehnologii de acces se înţelege orice produs de asistare, inclusiv dispozitive, echipamente, instrumente şi software, utilizat de către sau pentru persoanele cu dizabilităţi pentru participare, protecţie, suport, training, măsurarea sau înlocuirea funcţiilor sau structurilor corpului şi a unor activităţi, dar și pentru prevenirea deficienţelor, limitărilor de activitate şi restricţiilor de participare, arată DGASPC Alba.

În situația deficiențelor bilaterale, voucherul poate fi utilizat pentru achiziționarea a două produse asistive prevăzute în lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare, cu mențiunea ca produsele asistive să fie cuprinse în recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces.

Produsele asistive auditive și de mers pot fi însoțite, după caz, de accesoriile acestora, așa cum sunt prevăzute în lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare, cu condiția ca acestea să fie cuprinse în recomandarea medicului specialist.

De vouchere pot beneficia persoanele care îndeplinesc simultan următoarele condiții:

1. Au o dizabilitate atestată prin certificatul de încadrare în grad de handicap.
2. Nu au un loc de muncă, dar sunt în căutarea unui loc de muncă.
3. Se încadrează în categoria de vârstă cuprinsă între 18-65 ani.

Pentru a beneficia de vouchere, persoanele adulte cu dizabilități din județul Alba care îndeplinesc condițiile precizate mai sus trebuie să urmeze următoarele etape:

Etapa I

Persoana cu certificat de încadrare în grad de handicap se prezintă la Agenție Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Alba cu următoarele documente:

• Actul de identitate;
• Adeverință medicală
• Ultimul document de studii.

AJOFM Alba înregistrează persoana ca fiind în căutarea unui loc de muncă și acordă servicii de informare, consiliere și mediere.

Persoana cu dizabilități semnează Acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă și participă la minimum două activități asigurate de AJOFM Alba (informare, consiliere, mediere).

Vezi: Acord-includere

Etapa II

Persoana cu dizabilități va depune:
– la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba din Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, camera 5 sau 6 ori
– pe adresa de e-mail – dgaspc@protectiasocialaalba.ro următoarele documente:

• Cererea – tip pentru acordarea voucherului;

Vezi model: Cerere-acordare-voucher

• Copie actul de identitate;
• Copie după Certificatul de încadrare în grad de handicap și Anexa acestuia;
• Recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces;

• copie a Acordului privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă acordate de către AJOFM/AMOFM, însoțit de Planul individual;
• Angajamentul, referitor la obligația de a nu înstrăina produsul achiziţionat în baza voucherului, întocmit în 3 exemplare;

Vezi model: Angajament

• După caz, copie ofertă de muncă acceptată sau informare în vederea angajării sau contract individual de muncă încheiat după participarea persoanei cu dizabilități la măsuri pentru stimularea ocupării forței de muncă acordate de către AJOFM/AMOFM (se va specifica tipul documentului, acesta constituie prioritate la acordarea voucherului).

DGASPC Alba centralizează cererile privind eliberarea voucherelor și le transmite lunar către Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA).

ANDPDCA emite și transmite DGASPC Alba voucherele nominale tipărite, iar persoanele cu dizabilități – titulari ai voucherului, vor fi anunțate să se prezinte la sediul DGASPC Alba pentru ridicarea acestuia.

Etapa III

Persoana cu dizabilități:
• ridică voucherul de la DGASPC Alba;
• cu voucherul merge la unul dintre furnizorii/producătorii de tehnologii şi dispozitive asistive şi tehnologii de acces prevăzuţi în listă.
• primește produsul din Lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare.

Voucherele au o valoare de aproximativ 5.000 de euro și sunt acordate în cadrul proiectului: ”Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități.

Informații suplimentare pot fi obținute la pe site-ul DGAPSC Alba și la INFOLINE – 0754-015.063, de luni până vineri, între orele 12,00-14,00 și la numărul de telefon: 0258 – 818 266, int. 111 sau 122, de luni până vineri, între orele 8,00 – 16,00.

Foto: pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Credit pentru cumpărarea unei locuințe. Cum poți calcula ce fel de casă îți poți permite în funcție de venituri

Publicat

Majoritatea creditelor bancare acordate populației sunt cele pentru achiziționarea unei locuințe. Dacă în urmă cu 10-15 ani, românii preferau creditele în valută, acum s-au reorientat spre cele în moneda națională.

Cele mai des întâlnite sunt creditele ipotecare, unde imobilul achizionat sau construit garantează creditul contractat, sau cele imobiliare, unde alte imobile sunt utilizate drept garanție, chiar dacă acestea nu fac obiectul finanțării, potrivit digi24.ro.

Citește și Programul Noua casă 2021: Plafonul a fost micșorat cu 500.000 de lei. Vor fi mai puțini beneficiari

Aproximativ 80% din creditele pentru achiziționarea sau construirea unei locuințe contractate în perioada 2005-2010 erau în valută. Acum, doar 5% din creditele de același tip sunt denominate în valută.

Care este valoarea maximă a locuinței pe care și-o permite un român, având în vedere veniturile familiei

Recomandarea specialiștilor: ”se înmulțesc veniturile familiei x 5 ani, din care se scade 10% dacă locuința este cumpărată prin fonduri proprii, respectiv 20% dacă se contractează un împrumut.

Conform Institutului Național de Statistică, salariul mediu net la nivel național este de 3.400 lei.

Adică, în medie, o familie cu doi adulți câștigă lunar aproximativ 1.400 de euro, ceea ce înseamnă că își permite o locuința de 75.600 de euro dacă achiziția este făcută prin fonduri proprii, respectiv 67.200 de euro dacă locuința se cumpără printr-un credit”.

Câteva reguli ce trebuie luate în considerare: în primul rând, se iau în calcul doar veniturile stabile, pe termen lung; apoi se ia în calcul rezerva de 10% respectiv 20% necesară pentru evenimente neprevăzute sau cheltuieli ulterioare; aceasta poate ajunge până la 30% sau chiar 40%, dacă familia are mai mult de 2 copii, probleme de sănătate în familie, un job mai riscant sau cu venituri care fluctuează puternic de la un an la altul.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate