Connect with us
Publicitate

ABRUD

Punerea în siguranță a barajului Tăul Mare de la Roșia Montană: drumul de acces în zonă va fi amenajat. Valoarea investiției

Publicat

Drumul de acces spre Tăul Mare de la Roșia Montană va fi amenajat, printr-o investiție de peste 1,6 milioane de lei. 

Primăria Roșia Montană a lansat pe 1 septembrie, în SEAP, o licitație pentru execuția lucrărilor de primă urgență pentru punerea în siguranță a barajului lacului de acumulare Tăul Mare. Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 1.651.081,43 de lei, fără TVA. 

 

Tăul Mare este cel mai extins și mai adânc tău de la Roșia Montană, amplasat la altitudinea de circa 1000 m, pe valea superioară a Roșiei Montane. Suprafața lacului este de circa 40.000 mp, cu un volum de apă acumulat în spatele barajului de circa 160.600 mc. Lungimea barajului este de 120 m iar înălțimea de 25 m. Adâncimea maximă este de 10 m. A fost construit cu galerie de evacuare ape și turn de acces.

Având în vedere fisura descoperită în luna octombrie 2022 în barajul de la Tăul Mare, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a dispus coborârea nivelului apei cu cel puțin 5 m.

De asemenea, a fost dispusă și amenajarea drumului de acces spre tău.

S-au stabilit două tronsoane care să asigure accesul la obiectiv:

  • unul care să asigure accesul la conducta de preaplin
  • altul să asigure legătura la baraj cât și la baza acestuia

Accesul se va realiza din drumul asfaltat care asigură legătura la cariera Roșia Poieni, drum situat în amonte de Tăul Mare. Se propune amenajarea drumului pe traseul pe care s-a intervenit cu utilajele și motopompele care au asigurat evacuarea apei din baraj.

Din cauza stării tehnice necorespunzătoare a drumului propus spre amenajare, circulația se desfășoară cu dificultate, accesul auto fiind posibil doar cu autovehicule cu tracțiune integrală, sau cu autovehicule speciale de teren.

Lucrările de amenajare în ceea ce priveste structura rutieră a drumurilor de acces vor consta în următoarele:

Sistemul rutier va fi alcătuit din:

  • 30 cm blocaj din piatră brută;
  • 25 cm strat de fundaţie din balast;
  • 20 cm strat din piatră spartă împănată;

Scurgerea apelor de suprafaţă de pe platforma drumului se va realiza prin intermediul pantelor transversale de 3,0 % a platformei. În lungul drumului scurgerea apelor se va face prin intermediul şanţurilor realizate de la marginea platformei care vor deversa în podeţele proiectate sau existente.

Astfel, s-au dispun şanţuri trapezoidale din pământ pe toată lungimea drumurilor de acces, amplasate pe o parte a acestuia, în zona de debleu. Pentru evacuarea apelor din zona drumurilor şi pentru traversarea pâraielor din zonă se vor dispune podeţe tubulare din teavă corugată astfel:

  • pe drumul de acces 1, se dipun 6 podeţe transversale cu diametrul nominal de 1000 mm şi 3 podeţe transversale cu diametrul nominal de 600 mm
  • pe drumul de acces 2, se dispun 2 podeţe transversale cu diametrul nominal de 1000 mm şi 3 podeţe transversale cu diametrul nominal de 600 mm

Podeţele se vor adapta la teren prin amenajarea de timpane, camere de cădere în amonte şi pereu în aval.

Deoarece drumurile de acces sunt amenajate cu o platformă de 4 m, au fost prevăzute 7 staţii de încrucişare (4 staţii pe drumul de acces 1 şi 3 staţii pe drumul de acces 2).

Acestea au o lăţime de 2,5 m, o lungime de 20 m şi pene de racordare de 2 x 10 m si vor fi amenajate cu aceiaşi structură ca cea a drumurilor de acces.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax